m1996s
huviline
Registreerunud 02.03.16
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.11.16 19:23
|
|
|
Mismoodi oleks kõige parem kodustes tingimustes autot värvida?
Kuidas keegi kodus autot värvinud on? Tuttav värvis autot ilma krunt värvita ja pani lihtsalt poole auto peale kivikaitsme (tavalise ilmastiku kindla
aerosool värviga). Ja nii juba värvib teist aastat.
Aga tekib küsimus, kas selline värvimine ikka on mõistlik?
Tahaks ise võimalikult odavalt, aga korralikult autot värvida niimoodi, et vähemalt värv püsiks seal peal korralikult mingi 3-4 aastat.
Isiklikult oli mõte madalamatesse kohtadesse pahtel panna, igasugused kobrutavad kohad ära lihvida ning krunt peale panna ning siis hiljem värv ja
kivikaitse peale panna (kõik tahaks aerosool värviga ära värvida).
Aga kas sellel kruntvärvil on mõtet üldse kui all on värv ja veidi pahtlit?
Samuti kas aerosooliga värvimisel jääb see värv nii hästi püsima?
marco sakk
|
|
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 22.11.16 19:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: m1996s
Tahaks ise võimalikult odavalt, aga korralikult autot värvida niimoodi, et vähemalt värv püsiks seal peal korralikult mingi 3-4 aastat.
Aga kas sellel kruntvärvil on mõtet üldse kui all on värv ja veidi pahtlit?
Samuti kas aerosooliga värvimisel jääb see värv nii hästi püsima? |
Kas 1 aprill on juba käes?
Enne "odavat" tegemist mine vaata kuskil, kuidas asi tegelikult käib.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 22.11.16 19:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: m1996s
Tuttav värvis autot ilma krunt värvita ja pani lihtsalt poole auto peale kivikaitsme (tavalise ilmastiku kindla aerosool värviga). Ja nii juba värvib
teist aastat.
|
Isegi hästi siis ju kestab. Aerosoolid on tänapäeval kah heaks läinud...
|
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 22.11.16 20:09
|
|
|
Ma ei ole automaaler ega tea selle ala nüansse, aga aerosooliga värvimine on nagu aukliku kondoomi lappimine Singer õmblusmasinaga. Kui tahad teha
odavalt (ise) ja korralikult ning saada mingigi kvaliteet, pead mõne spetsialistiga konsulteerima alates roostes kohtade puhastamisest,
pahteldamisest, kruntimisest, karestamisest. Värvida võid ju ka ise, aga selleks peavad olema siiski elementaarsed tingimused, vahendid ja ka
teadmised- õhusurve, värvi pealevool düüsi, pihustamise kaugus ....... Ja ikka korralik värv. Vene autole (ehkki ka neid maaliti ilusasti) võisid osta
5kg värvi, selle katusele kallata ja põrandaharjaga laiali ajada, olles eelnevalt klaasid katnud rohelise seebiga. Et pärast veega hea klaase oleks
puhastada.
Muidu võib tulemus olla selline, et pead ikka maalri poole minema. Palja entusiasmiga palju ära ei tee, lihtsalt kulutad oma aega. Vana auto värvimine
ei ole odav lõbu ja kui tahad enam-vähem rahuldava tulemuse saada tee ise korralik eeltöö, ehk leidub ka mõni maaler, kes suht mõistliku hinna eest
värvi peale laseb.
Kui roostet korralikult ei eemalda (raske toiming) võib auto u aastaga olla punane nagu rebane. Ja kui tahad võid ju kogu kere katta kivikaitsega,
värvi pole peale vajagi. Või ainult krundiga. Variante on ja valik on sinu.
Tore, et tahad ise teha, kasvõi raha säästmise eesmärgil, aga kõigepealt leia inimene, kes häid nõuandeid jagaks.
Edu!
|
|
|
lkallas
|
|
m1996s
huviline
Registreerunud 02.03.16
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.11.16 20:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: yanekk
Tsitaat: | Algselt postitas: m1996s
Tahaks ise võimalikult odavalt, aga korralikult autot värvida niimoodi, et vähemalt värv püsiks seal peal korralikult mingi 3-4 aastat.
Aga kas sellel kruntvärvil on mõtet üldse kui all on värv ja veidi pahtlit?
Samuti kas aerosooliga värvimisel jääb see värv nii hästi püsima? |
Kas 1 aprill on juba käes?
Enne "odavat" tegemist mine vaata kuskil, kuidas asi tegelikult käib. |
Pole õrna aimugi, kaua tuttaval see värv võiks kesta, aga eelmine kevad värvis ja see suvi uuest (tema sõnul pole värv kooruma hakanud). Ise enesest
tulemus tundus päris hea ja seepärast küsingi. Tean kuidas värvitakse ja mässatakse selle värvimisega ja palju raha küsitakse, aga minu eesmärk on
odavalt saada.
marco sakk
|
|
|
|
m1996s
huviline
Registreerunud 02.03.16
Kasutaja on eemal
|
|
m1996s
huviline
Registreerunud 02.03.16
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.11.16 21:02
|
|
|
Kui tõesti tuleb odavam kompressoriga ja värvipritsiga värvida, siis saab selle ka kuskilt. Sellepärast ma tegingi selle teema, et saaks arutada,
milline varjant oleks kõige parem/parim.
marco sakk
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 23.11.16 07:17
|
|
|
Pisut Offtopic, aga käisin põhjanaabrite juures mingi aeg ja külastasin vanaautode kogunemist. Kui uurisin, et miks on vanematel masinatel ~60-80
aastatest kohati selline vägagi küsitava kvaliteediga värvkate peal, siis vastused rääkisid enda eest - ise tehtud. Ja see oligi tegelikult asja
eesmärk - kõik auto taastamisel ise teha alates siis mootori taastamisest kuni salongi õmblemiseni välja. Sain ka neist täiesti aru, sest ka ise
samamoodi oma igapäevatoimetamistest garaa˛i ära peitnud ja peaaegu, et kõike ise teinud.
Mis värvimisse puutub, siis lihtsama värvipüstoli ja selle käsitsemise saab tegelikult suhteliselt nobedasti rahuldavale tasemele. Suvalisematel
suurematel objektidel harjutada ja reguleerimisvõimalustest aimdust saada. Mis tüütum - korralik eeltöö ja ma rõhutan Korralik ja teadlikkus
materjalide kohta. Värvkate jääb täpselt nii ilus kui on tehtud eeltöö .
Kodustes tingimustes on muidugi üks "aga", kus seda "läbu" korraldada ja kuidas iseennast kaitsta . Mis nüüd kokkuvõtteks öelda - see kõik ei tule kuidagimoodi soodsam kui kellelgi lasta "üle prse" ära teha . Aga noh - kui oma aeg väga väärtuslik pole ja seda on lademetes, tahe on olemas
ka ise teadmisi laiendada ning ka tööriistu pole kahju soetada võibolla suuremates summades, kui asi üldse väärt siis - TULD!
Oma kogemustest võin öelda, et see kõik vajalik ruumide ja lihtsamate töövahendite osas on olemas, aga ise olen värvinud pigem mingeid töövahendeid ja
mattvärviga traktoreid, haakeriistu ja muud samalaadset, mitte pärlat ja hiljem lakki, mis ka mingit esteetilisust võiks omada . Kiireid purgituiskeid ühele tööloom/mudakollile C4 quattro - no seda ma
tegelikult värvimiseks ei nimetanud, vaid pinnarooste eemaldamiseks ja kergkatmiseks . Otse pihustilt haljale asjale niikuinii midagi kestma ei jää ja krunt on alla panna 100% vajalik tegevus.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 23.11.16 12:08
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Pisut Offtopic, aga käisin põhjanaabrite juures mingi aeg ja külastasin vanaautode kogunemist. Kui uurisin, et miks on vanematel masinatel ~60-80
aastatest kohati selline vägagi küsitava kvaliteediga värvkate peal, siis vastused rääkisid enda eest - ise tehtud. Ja see oligi tegelikult asja
eesmärk - kõik auto taastamisel ise teha alates siis mootori taastamisest kuni salongi õmblemiseni välja. Sain ka neist täiesti aru, sest ka ise
samamoodi oma igapäevatoimetamistest garaa˛i ära peitnud ja peaaegu, et kõike ise teinud.
|
Ei ole offtopic, nii tehaksegi.
Soomes on värvitöö tunnihind 80€ ja peale ja see pole enamusele vastuvõetav.
Siis tehaksegi ise, eeltöö suvel mitteköetavas garaa˛is ning värv lastakse peale samuti oma tagahoovis, hommikul kell viis. Kui sääsed, kes oma
kehasid sinna heameelega uputaksid, veel magavad.
Saab tehtud küll.
Ja kui veel tegu pinnakaga, siis on üldse lihtne - jooksmised lõikad välja ja pärast poleerid selle kananaha siledaks.
Pole hullu.
|
|
|
|
tarts7t
huviline
Registreerunud 01.09.13
Asukoht: Puka
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.11.16 19:34
|
|
|
Nagu Vene kroonus tegime, ei viitsinud Zili raami pesta siis lasime püstoliga musta värvi peale, paar nädalat jälle hooletu.
Tegelikult pole aerosooliga mingi utoopia, aga värvikihte tuleb lasta 5-6 vähemalt, tegin kunagi Passatil molu niimoodi ja tulemus oli väga OK!
Lakikihte ei tohi väga palju panna, see kipub mõranema muidu. kui on vanem auto siis aerosool igaljuhul parem kui pintsel või rull. Rooste alt minema
ja kõik mustus ja edu värvimisel!
|
|
|
|