Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Audi A4 1.8TQ - 1997 - ertu (Vastuseid: 22 | Vaatamisi: 9571)
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 19.06.16 19:32 Tsiteeri
Audi A4 1.8TQ - 1997 - ertu



Mõtlesin, et teen ka siis oma raketist teema.

Esimese Eesti omaniku teema: http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=88195

Enne seda autot omasin fwd 85kw b4. Vahepeal pikka aega polnudki isiklikku autot, kuid siis üks hetk sai jumal teab mis põhjusel mindud seda b5't vaatama ja ka ära ostetud. Eesmärk oli kindlasti väiksem kere, quattro ja samas suhteliselt öko bensiinimootor (hetkel arvutuslikuks keskmiseks 9,21 sajale, sh talv), sellest ka 1.8t.

Ostetud sai 2014 augusti lõpp. Seisukord just kuigi hea ei olnud, hooldatud-remonditud eriti ei ole (samas ega ta päris peldik ka pole, enamus asju on sellised normaalsed kulumise tagajärjed, ehk 19a vana auto kohta "normaalne"), kuid see-eest pole ka külasepad kallal käinud. Õlivahetusi on vist küll korrektselt tehtud, sest kaanealune oli suhteliselt viisakas, mingit pläga ei olnud. Avariisid pole vist eriti olnud, kuna kerepaneelide vahed on kõik sirged ja isegi klaasid on kõik originaalid. Varustus on 4x el.aknad, nahktaburetid, juhi oma elektriga, püsikiirushoidja, kompu, kliima.

Peale ostmist olen ära teinud-näppinud-vahetanud-korrastanud (tegevused ei ole kronoloogilises järjekorras):
-parem esimene rattalaager (SKF)
-parem esimene välimine veovõlli kaitsekumm (Ruville)
-tagapidurite liugurid puhtaks ja uue silikoonmäärdega kokku (keegi oli sinna vasemääret pannud, mis oli meeldivalt kleepuvaks saviks muutunud, ühel pool oli pidur kergelt peal ja teisel pool ei võtnud piisavalt hästi, poolteist aastat hiljem üv'l tagaratta pidurdusjõud ideaalselt samad)
-pidurivedeliku anum vahetatud koos vedelikuga
-karterituulutuse klapid koos väljuva "s" toruga, kolmikuga (OEM)
-plokikaane taga olev jahutusvedeliku flants (Vaico)
-püsikiirushoidja tööle
-ketipingutialune tihend+poolkuu (Elring)
-airbagi pirn sai tagasi pandud ja istmealuste juhtmete veakood kustutatud
-kliimapumba rihmapinguti ja genekarihma pinguti laagritele uus määre (vanast polnud märga plekki ka järel enam)
-rihmakomplekt (rihm, pinguti, pinguti rullik, väike rullik) (INA)
-veepump (metallist propelleriga) (Hepu)
-termostaat (Gates)
-õlikomplekt (mobil super 3k 5w-40 koos liqui moly mos2 lisandiga)
-kojameeste hoovastik määritud (kojamehed töötavad kohe silmnähtavalt kiiremini/sujuvamalt, juhipoolne võll liikus lahti võttes päris raskesti)
-nukaanduri tagune simmer (Elring)
-salongifilter (Wix ja Hengst)
-roolilatil simmerid-tihendid vahetatud (koos süsteemi läbipesuga ja uue õliga, lisaks ka kõik kokku pressitavad klambrid välja vahetatud)
-jahutusradikas vahetatud koos termolülitiga (Nissens)
-käigukastiõli (välja tuli 2,5l sisse läks täpselt 2,75) (Castrol)
-küljekarbil sai kooruv kivikaitse, roostekirmene tsink korrastatud (lihv, roostesurm, epokrunt, polüuretaanvärv, kivikaitse)
-maki esipaneeli lintkaabel välja vahetatud
-nahk hooldatud
-üks tagumine kokkujooksuvarras vahetatud koos ekstsentrikpoldiga + sillastend (Trw)
-üks juhi jalgealune põhjakork oli oma teed läinud, uhasin õõnsuse dinitrol ml'ga tuugalt üle ja uus kork ette
-piduri peasilinder koos järjekordse vedelikuvahetusega (53->63% pidurite paranemine ülevaatusel, reaalselt pidurdades kui öö ja päev) (Trw)
-parempoolne alumine tagumine varras vahetatud vedela sarniiri tõttu (Moog)
-jahutusvedeliku anum (Topran)
-kliimaplokk vahetatud
-teine õlivahetus koos õlijahuti tihendiga (motul xcess 5w40+liqui moly mos2 lisand). Piilusin ka karterisse sisse ja oli ilus puhas, taaskord mingeid "sette" jälgi polnud.
-ajukasti alune tihend vahetatud
-ühemassiline hooratas ja uus sidur (Sachs)
-vända simmer (Elring)
-kasti otsa simmer (Elring)
-kõrvalistujapoolne eesmine sisemine poolteljeots (Löbro)
-tagumiste sadulate tihendikomplektid+pidurivoolikud (Ert ja Febi)
-tagumised stabikavardad (Lemförder)
-salongiradikas (Behr)
-esiamordid koos juurdekuuluvate kummidetailidega (Boge)
-tagumised pidurikettad ja klotsid (Brembo ja Ferodo)
-tagumiste õõtsade puksid (Lemförder/Boge ja Meyle) koos sillastendiga
-uued tagumised amordipüstakud-kinnitused
-korralikum tagadiffer koos uute tihenditega (Elring) ja õliga (Castrol syntrax longlife 75w90)
-kütusefilter (Wix)
-esiuste kõlarid välja vahetatud GAS 446 koaksiaalide vastu
-õlirõhuandur (Hella)
-pagasiluugi amordid (Stabilus)
-tagumine vasak välimine poolteljeots (Spidan)
-plokikaane tagune jahutusvedeliku flants (Meyle)
-jahutusvedeliku temperatuuriandur (Hella)
-termostaat (Gates)
-jahutusvedelik (Polar G13)
-esisilla õõtshoovad (Kamoka; kõik räägivad, et kui määret juurde panna, siis pidavat kestma hästi, no vaatame)
-tungraua tõstekohtades ja paaris muus kohas lahtise mastiksi ja rooste likvideerimine (lihv, roostesurm, epokrunt, 2k polüvärv, kivikaitse või "vaha")
-vasak esimene rattalaager (SKF)
-generaatori laagrid, harjad, kontaktrõngad
-käigukasti hoovastiku võlli simmer (Corteco)
-hammasrihm (Continental) koos mõne tihendi ja simmeriga (Elring)
-juhi aknatõstuki plastikud
-mootori õhufilter (Bosch) ja salongifilter (Hengst)
-ventiilikorgid 4tk (vanad varastati ära)
-korralikud esitiivad ja esistange (liivapritsist kuni poleerimiseni)
-klapikambrikaane tihend (Elring)


Mingi aeg sai ka näpud turbosse aetud ja minu suureks üllatuseks ei suutnud ma pikilõtku välja meelitada ning ristilõtk oli ka imeväike või üldse olematu (ehk siis ilmselt õlisurve olemasolul lõtk puudub). Hakka või arvama, et auto läbisõit on ehk alla 500k või kuskil seal kandis äärmisel juhul. Hetkel ees natuke alla 300k, eks kunagi platsil ole 100-200 maha ka keritud.

Üks pilt müügikuulutusest
https://www.upload.ee/image/13185497/23719869_1_o.jpg

Esimene talv
http://static2.nagi.ee/i/p/955/94/238986213ebbf9_l.jpg

Rihmavahetuseks vajalik kola
http://static2.nagi.ee/i/p/956/72/23918135a70fc5_l.jpg
http://static2.nagi.ee/i/p/956/72/2391813148a1cb_l.jpg
http://static2.nagi.ee/i/p/958/45/23961475ae67e0_l.jpg

Üks hetk avastasin märja juhi jalgealuse põranda, mille tulemusena vahetasin ajukasti tihendi ära, ühtlasi määrisin ka kojameeste hoovastiku ära.
http://static2.nagi.ee/i/p/959/8/23977173f19f6c_l.jpg

Lekkiva nuka simmeri jäljed
http://static2.nagi.ee/i/p/959/18/23979639cd0b4b_l.jpg

Lekkiv roolilatt enne
http://static1.nagi.ee/i/p/961/17/240294115f6896_l.jpg/1

Vahepeal
http://static1.nagi.ee/i/p/961/17/2402941349cd4a_l.jpg/1

Pärast
http://static1.nagi.ee/i/p/961/17/2402941964672e_l.jpg/1

Auto ilma jahutusradikata, üle otseselt ei kuumenenud, kuid kole kaua võttis tühjaks jooksmine aega, keegi kavalapea on kunagi lekkepeatajat kasutanud
http://static1.nagi.ee/i/p/961/63/24040873886a61_l.jpg/1

Uus ja vana kõrvuti, uueks sai Nissens, seni pole probleeme olnud
http://static1.nagi.ee/i/p/961/63/2404087552049a_l.jpg/1

Uue radika väljalaskeava on palju kehvema lahendusega kui originaal, originaalil lükkasid vooliku otsa ja said kogu vedeliku puhtalt kätte
http://static1.nagi.ee/i/p/961/63/2404087976574f_l.jpg/1

Käigukasti panin sellise õli, ka -20 juures liikus valits nagu suvel. Senise 6000km jooksul probleeme pole olnud, eks väike hirm laagrite ja hüpoidülekande osas on, aga eks siis näeb.
http://static1.nagi.ee/i/p/961/63/240408812ae414_l.jpg/1

Mõni suvisem pilt
http://static1.nagi.ee/i/p/970/40/242600630de135_l.jpg/1
http://static1.nagi.ee/i/p/970/40/2426006594c40c_l.jpg/1

Kui maanteed vähe rohkem sõita, siis on päris ökopill, suvel kipub keskmine sinna 7.2-7.9 peale jääma
http://static1.nagi.ee/i/p/970/40/242600713f896a_l.jpg/1

Nahka sai ka küüritud, tähelepanu uksepoolsele küljetoele ja seljatoele, kus on selge vahe näha
http://static1.nagi.ee/i/p/970/67/24266939640cdc_l.jpg/1
http://static1.nagi.ee/i/p/970/67/242669434d21e5_l.jpg/1

Selline oli lapp pärast juhiistme puhastamist
http://static1.nagi.ee/i/p/970/67/24266945b76ac7_l.jpg/1

Sisust ka üks pilt
http://static1.nagi.ee/i/p/973/21/24330403e8257e_l.jpg/1

Selline oli lapp pärast rooli puhastamist
http://static1.nagi.ee/i/p/976/1/244004014583c6_l.jpg/1

Vana tagumine kokkujooksu varras, mille ekstsentrikpolt oli hülsi sisse kinni mädanenud, kõik ülejäänud kolm tulid lahti nii, nagu neid oleks eilne päev keerutatud. Ega muud üle jäänud kui saagisin kahelt poolt läbi. Mutrikeeraja lahti ei tõmmanud.
http://static1.nagi.ee/i/p/976/75/24418773f613da_l.jpg/1

Uus kraam omal kohal
http://static1.nagi.ee/i/p/976/75/244187772ac136_l.jpg/1

Kevadel avastasin, et talverõõmude nautimisega on üks põhjakork oma teed läinud, sai Forsist uus tellitud. See talv oli kaoks juba kaks korki.
http://static1.nagi.ee/i/p/976/75/244187830741cd_l.jpg/1

Siis jõudis kätte kõige magusam aeg, maha tuli natuke lund
http://static1.nagi.ee/i/p/977/21/24430377fce762_l.jpg/1
http://static1.nagi.ee/i/p/977/49/244373454880ee_l.jpg/1
http://static1.nagi.ee/i/p/978/14/24453563aff12f_l.jpg/1

Siis tuli natuke rohkem
http://static1.nagi.ee/i/p/978/9/244523036af48f_l.jpg/1

Ja siis tuli veel rohkem. Nagu näha, siis Audile lumi maitseb, suu lund triiki täis.
http://static1.nagi.ee/i/p/978/54/24463663ddbddf_l.jpg/1
http://static1.nagi.ee/i/p/978/57/24464269658a93_l.jpg/1
http://static1.nagi.ee/i/p/979/18/24479727899573_l.jpg/1

Ja siis hakkas kätte jõudma kevad
http://static1.nagi.ee/i/p/980/10/24502703b273ad_l.jpg/1

Siin lugu lõpeb, lõpetasin kooli ära ja see nädalavahetus sai õli uuesti ära vahetatud, lisaks vahetasin ka õlijahuti tihendi ära. Vana oli juba üpris kõvaks muutunud. Eks jaani nädalavahetusel ole rohkem aega taas tegutseda auto kallal.

Midagi suurt ei viitsinud ette võtta, küll aga vahetasin karterituulutuse "s" plastiktoru ära originaali vastu. Eelnevalt sai kiiruga toprani oma pandud, kuna muud polnud võtta, see aga on paar mm mööda ja paneb kummikolmiku surve alla ning selle tõttu hakkas talvel liidete vahelt kergelt õliaure välja ajama vms. Oem istus oma kohale nagu valatult. Ühtlasi tegin ära ka pigipesu ja vahatasin auto ära.
http://static1.nagi.ee/i/p/986/39/24659893b444e3_l.jpg
http://static1.nagi.ee/i/p/986/39/246598954f200d_l.jpg

Kevadel sai sisse pandud tekstiilmatid, istuvad nagu valatud, isegi kinnitusaugud on õigetel kohtadel.
http://static1.nagi.ee/i/p/986/39/24659905bfd18d_l.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 30.10.16 12:33 Tsiteeri


Pole ammu midagi teinud, terve suvi ainult sõita saanud, kuid nüüd eelmine nädal libises linnas neljanda ja kolmanda käiguga sidur läbi. Kuna eelmine talv hakkas peale suuremat lumes kangutamist ka hooratas külmast peast kolistama (suurte miinustega ainult), siis oli uus b4 sidurikomplekt ja kasutatud ühemassiline hooratas juba aasta alguses ära ostetud. Sai siis see nädalavahetus auto tuttava juurde tõstukile aetud ja lammutama hakatud. Kuna pole varem sellist tööd kordagi teinud, siis võtab aega ikka üksjagu.
Garaažis oli ka seltskond joogiseid, tänu millele pean nüüd ühe sisemise pooltelje otsa kuuli kadumise tõttu uue liigendi ostma. Lisaks avastasin, et vända tagumine simmer on samuti vale, selle tõttu lükkub ka kokku panek järgmisesse nädalavahetusse. Ära sai vahetatud ka kasti otsasimmer.

Pärastpoole panen ehk ka paar mõttetut pilti, ei viitsinud liiga palju klõpsida. Siduriketas oli ikka üpris kulunud, kettamaterjali ja neetide vahel ei ole peaaegu mingit vahet enam. Tuju tegi heaks see, et KÕIK poldid tulid lahti nii nagu see auto oleks alles hiljuti kokku pandud, ei mingeid probleeme ega kangutamisi.

Mina olen autoga väga rahul, kaks aastat omatud ja 20a vana masina kohta ei saa küll midagi halba öelda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 06.11.16 13:51 Tsiteeri


Nonii sidur vahetatud ilusti tuisu ajaks, ainuke kehva asi on suverehv. Talverehvid on teises kodumaa otsas ja sinna lähen alles järgmine nädalavahetus.

Mulje ka b4 ühemassilisele üleminekust - vibratsiooni tekkis ikka üksjagu. 1500-2000 vahel väristab nagu vanakooli ühemassilistega ikka. Samas mind ei häiri, kuna auto niigi suht jäik ja rappub igas augus. Kui veel arvestada hindasid - 15e hooratas+120e sidurikomplekt, siis pole midagi nuriseda. Sidurit on sellel autol ka varem vahetatud, korvil oli markeriga peal a4 1.8t ning hoorattal oli ka kerge needivagu sees. Olemasolev vana ketas aga nii kulunud veel polnud, needid oli tahmased.

Igatahes, kui tuisk Tartu jõuab, siis võib mind kindlasti linnapeal näha, samas vaikselt ja ettevaatlikult :P Jää peal sai juba hooaeg avatud, 2 korda sai külg ära lastud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 25.12.16 20:50 Tsiteeri


Natuke sai jälle näpitud. Peale kevadist piduri peasilindri vahetust märkasin jaanipäeva paiku, et pidurivedeliku tase on hakanud langema (vana auto, kord kuus saab ikka pilk kapoti alla visatud). Uurisin autot altpoolt, voolikuid, torusid, kuid silma ei hakanud kuskilt midagi, kuna vedelikku kadus kuu aja peal paarkümmend milliliitrit, siis jäin ootama. Nüüd eelmine kuu sidurit vahetades jäi lõpuks silma, et parema tagumise sadula käsipidurihoova ümbrus on kole niiskevõitu. Kui eile auto garaasi ajasin ja pilgu peale viskasin enne töö algust, siis oli hoova otsas lausa kollane tilk.

Vahetasin seega ära mõlemate tagumiste sadulate tihendid, üritasin kohe ka voolikuid vahetada, kuid need keermeühendused on nii kinni mädanenud, et seal pole muud pääsu kui uued toruühendused teha ja vanad maha lõigata. Valtsija ja toru ning otsikud on olemas, kuid ajaga on kehvasti ehk siis kunagi tulevikus.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 25.12.16 21:25 Tsiteeri


Ühendustele leeki näidata. Mina sain sedasi esimesed voolikud vahetatud, kus pitsiga kuumaks ka vaikselt liigutama.


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 26.12.16 06:54 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kuits
Ühendustele leeki näidata. Mina sain sedasi esimesed voolikud vahetatud, kus pitsiga kuumaks ka vaikselt liigutama.

Häbi tunnistada, aga ei tulnud ise selle pealegi :D Tänan!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 07.01.17 16:38 Tsiteeri


Vahetasin siis täna tagumised voolikud ära. Põhjuseks oli see:
http://static3.nagi.ee/i/p/995/6/248765834fe22b_l.jpg
Tegemist siis tagumise õõtsa juures oleva voolikuga, mõlemad tagumised olid pragulised.

Kuna õõtsa küljes olevad toruotsikud õnnestus ümaraks keerata, siis tegin uued torujupid ka vahele.
http://static3.nagi.ee/i/p/995/6/248765857d82c1_l.jpg/1
http://static3.nagi.ee/i/p/995/6/24876587d2d9ac_l.jpg/1

Sidurivahetusest ka tõestuseks kaks tühist pilti, muidu äkki ei usugi keegi :P
http://static3.nagi.ee/i/p/994/55/24863795d4e2ae_l.jpg
http://static3.nagi.ee/i/p/994/55/24863791c6aa95_l.jpg
http://static3.nagi.ee/i/p/994/55/2486379930efba_l.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 07.01.17 21:04 Tsiteeri


No tee või tina, aga õhku kätte ei saa. Proovisin nii pedaaliga kui ka survega õhutada. ABS juures ikkagi mulksub miskit. Vajutan mittetöötava mootoriga piduri põhja ja lasen lahti, siis on kuulda. Pidurdab ja saab sõita, kuid asi ei ole õige. Homme lükkan uuesti rõhu reservuaarile peale ja keeran ABS juures olevaid toruühendusi kergelt lahti, ehk saab nii õhu kätte.

Tegin väikese tiiru põllu- ja metsavahel ka, paar suuremat hange jäid ette, kuid ei leidnud quattro jaoks midagi huvitavat. Peab ootama.

-edit-
Õhutasin ABS juurest ka ära, mulin kadus ära, pidur läks hulka paremaks, aga ei tundu ikka päris see, mis peaks olema. Aga võib olla olen lihtsalt uuemate autode piduritega ära harjunud ja ei mäleta Audi omasid enam nii hästi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 14.01.17 13:49 Tsiteeri


Natuke paha ka. Neljapäeval sadas lund ja libeduse tõttu sai üks 98a Impreza vanarauda saadetud. Vend otsustas järsku pidurid põhja lüüa ja vasakpööret tegema hakata, mul ei jäänud muud üle kui tagant sisse lajatada, ilmselgelt oleks pidanud suuremat pikivahet hoidma, aga see on juba takkajärgi tarkus.

Audi on õnneks kõva auto ja kahjud on suhteliselt väikesed. Kõige rohkem jookseb süda verd ideaalses korras kapoti pärast, millel nüüd nurk laines. Juhipoolsed tulekinnitused on ka katki ja stange on ka lõhutud, õnneks küll sellisest kohast. et näha pole midagi, alumine keskmine võre lainetab natuke. Kokkupõrke hetkel oli kiirus 20-30 maksimaalselt.

Nüüd peab korraliku kasutatud tule otsima ja siis saab jäärajal (loodame, et ikka saab see aasta) täiega panna, kartmata stanget ära lõhkuda. Millalgi teeb klõpsu ka (telefon on garantiis), ega midagi erilist pole. Kahju on küll meeletult, hoian seda autot kui sitta pilpa peal.

Kui kellelgi on korralikku LZ5T kapotti ja esistanget, siis võib märku anda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 15.01.17 19:53 Tsiteeri


Nonii, paistab et 2017 aasta ei tule minu jaoks just kõige parem (või ehk on kogu aasta jamad jaanuarikuu sees ära ja ülejäänud 11 kuud on lust ja lillepidu? - lootma peab).

Sai siis täna jäärajal käidud, maksin oma 10 euri ära ja kolmandal ringil otsustas keset külg ees driftimist sidur laiali lennata. Üks hetk käis "klõps" ja vedu kadus ning pöörded lendasid ülesse. Seal olles ei taibanud pooltelgi näppida, väike lootus on, et ehk lendas hoopis mõni ots laiali. Kui kohapeal ükspuha mis käik sisse panna ja sidur lahti lasta, siis ei liigu auto millimeetritki. Või siis alternatiivina on siduriketas praak ja pilbasteks. Novembri alguses sai vahetatud ja selle ajaga olen sõitnud 1000-1500km.

Nädala sees peab vedama auto tuttava juurde ja siis saab hakata jälle kasti maha kakkuma. Õnneks on korra juba tehtud töö ja läheb loodetavasti kiiremini.

Klaas on pooltäis!

Päeva tänu läheb kasutajale morze, kes tegi b2 quattroga sõitu ja pärast tõi veel ka Tartusse ära. Aitäh!

-edit-
Võtsin siis täna asja ette ja olukord on üpris huvitav. Ees parem välimine ots on ilmselt selle traatsplindi tagant välja tulnud ja selles kogu häda ongi, kõik kuulid on alles, separaator terve jne. Kahjuks on selle käigus ka pooltelje nuudid rikutud, nii et homme tuleb kasutatud pooltelg leida ja oma otsad sinna ümber tõsta (sisemine sai sügisel vahetatud ja kuna autot ära tuues oli näha, et pooltelg käis ringi, siis tellisin ka uue välimise ära).

-edit2-
Sain siis lõpuks varda vahetatud. Auto liigub nagu muiste.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 27.05.17 15:43 Tsiteeri


Ega suurt midagi teinud olegi, natukene sõitnud ja kogu lugu. Hiljuti avastasin, et tagapidur taas lekkima hakanud, tellisin siis uue remontkomplekti ja ühtlasi hydroscandist 8 ja 9mm sisemõõduga o rõngad (originaal on 10mm). Kui sadula lahti võtsin, siis selgus ka lekke põhjus. Pannes kõrvuti eelmise komplekti tihend uuega, siis oli visuaalne vahe näha, vana oli üksjagu õhem. Loodetavasti jääb nüüd püsima. Komplekt oli üks ja sama ERT oma.

Küünlaid vahetades avastasin, et pooltelje kuumakaitse üks polt on sidurivahetuse ajast lahti jäänud. Võtsin siis just hetk tagasi ratta alt. Nii kui autot ülesse tungima hakkasin jäi koheselt silma, et logaril on kahtlased määrdelärakad peal. Ratas alt ja oh imet, maksimaalselt 2000km tagasi vahetatud spidani välimise otsa kaitsekumm 360 kraadi katki. Loodan et ots ise on veel korras. Kuna varudes on spidani kaitsekumm olemas, siis vahetab ära ja loodab, et jääb pidama. Eelmine Ruville plastikust "kumm" kestis ilma probleemideta. Paigaldamises ei saa viga olla, tegin samamoodi nagu alati on tehtud, ühtlasi oli ka kutseline mehaanik kõrval verbaalselt "abiks". Loodan et lihtsalt praak jubin.

Aega ei ole üldse, aga no mis sa ära teed.

-edit-
Vaatan, et osad kummid on 85mm ja teised 110mm, ilmselt seal see kala ongi. Kui rattad välja keerata, siis tõmbab selle 85mm ikka väga pingule, eks ta sellepärast katki olegi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
EnricoN
klubiliige



Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal

Auto: CQ Typ89 2.2 20v | A4 B7 TDi

postitati 28.05.17 21:51 Tsiteeri


millest see erinevus siis suuremal ja väiksemal?

Esiveolisel ja Quattrol või on ühed C5 omad vms?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 29.05.17 19:43 Tsiteeri


Pole õrna aimugi. OEM koodi alt saab mõlemaid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 07.11.17 19:53 Tsiteeri


Vahepeal sai autoga ülevaatusel käia, läbis esimese korraga ja ausalt (pidurid ja gaasid paremad, kui varasema kahe aasta jooksul). Eks ülevaataja paar märkust-soovitust järgmiseks aastaks tegi, aga ei midagi ohtlikku või suurt.

Vahetasin seega ära tagumised stabika kondid ning esimesed amordid. Stabikaid vahetades jäi silma et ühel pool on tagumine amordikann kergelt pruunikas (no see külgedelt läbi mädanemise tüüphäda), hakkasin siis kruvikaga torkima ja nii sinna külje peale auk tekkiski. Teisel pool on asi kõva. Olen suhteliselt imestunud, lootsin, et kuna auto Prantsusmaal pärit, siis ehk pole jõudnud nad nii karmilt roostetama hakata ja oli plaanis nad kunagi maha võtta ja galvaniseerimisse saata, kuid nüüd jääb see asi ära. Vaevalt, et kasutatud korralikke saada on, ilmselt tuleb lõpuks osta tutikad uued (153€ tk @ h2) ja rahu majas.

Detsembris hakkab puhkus, siis vahetab vast salongikatla ka ära. Peale eelmise talve Ilmatsalu jäärajal piitsutamist muutus talvine kütteperiood kole jahedaks (eks kõrgemate pööretega sõites ajas sodi liikuma).

Mingeid remondipilte ei hakanud taas tegema, amorti on igaüks näinud ja stabikakonti kah. Õli sai ka vahetatud (taas Motul ja Bosch) ning 300k tuli ka ette :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 27.12.17 15:44 Tsiteeri


Jõulud läbi, jõuluvana mulle midagi ei toonud, kuid Audi sai uue salongiradika. Peab ütlema, et olen tulemusega ülirahul. Seda, et radikas vahetust vajab, sain aru juba 2015/16 talvel, kuid kuna tuba läks ikkagi soojaks (vaevaliselt, aga läks) siis varem ei viitsinud ette võtta. Kuni -10 - -15 vahele kannatas veel kampsuniga istuda, -15 peal pidi juba jope seljas olema ja sealt allapole läks juba tuntavalt külmaks, ei olnud enam soe.

Eelmise aasta jäärajal käik aga otsustas selle kiiresti ära (-5 pidi juba jope seljas olema). Esialgu tellisin Nissensi radika. Kuna auto ei ole igapäeva masin ja neid -15 ning allapoole külmasid meil eriti nagunii ei ole, siis ei hakanud kohe Hella-Behri võtma. Nüüd novembri lõpus, kui ajagraafikus oli lõpuks näha mingisugust võimalust, hakkas süda kripeldama ja tellisin ikkagi Behri ära.

Täna sõitsin Rakverest Tartusse ja esimest korda selle autoga olin talvisel ajal T-särgi väel autos. Varem oleks ka saanud, aga kuna see soe tuli nii vaevaliselt, siis ei kutsunud väga.

Kahjuks jäi tutikas radikas kaalumata, oleks näinud, palju seda sodi (mingi osa ilmselt see lekkepeataja, mida kunagi jahutussüsteemi kallatud on, ja teine osa mootoriploki rooste sodi) sinna 20a jooksul kogunenud oli. Ilmselt mingi hetk tõmbab vanal otsavannid maha ja piilub sisse ka. Suuga läbi puhumise meetodil ei suutnud ma uude radikasse piisavalt palju peale puhuda, käis läbi ilma igasuguse takistuseta. Vanal pakuks et töötas 20-25%.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 15.07.18 13:43 Tsiteeri


Vahepeal pool aastat mööda läinud. Midagi suurt pole teinud, Tagumised klotsid-kettad said vahetatud. Kasutajalt lunatic sai ostetud komplekt esitulesid, millest juhipoolne sai enda ja tema vanast üks komplektne kokku laotud (minu oma sai mäletatavasti avariis viga, kõik kinnitused läksid katki, ülemised liimisin tagasi ja tiiva poolse väänasin plekist ise uue, kuid ideaalselt teda enam ette istuma ei saanud). Uued Vredesteini rehvid said ka alla pandud. Tahtsin tegelikult 18" 9 spoke, kuid ei suutnud normaalseid leida ja lõin käega.

Eile käisin ülevaatusel ning sain kahjuks korduva. Põhjuseks käsipiduri efektiivsuse liiga suur vahe. Ju seal tross kinni jäänud on, sest sadulad on mul minimaalselt korra aastas lahti käinud ja hoob liigub korralikult. Enne ÜV-le minekut käisin ka sillakontrollist läbi ja lasin puksid-šarniirid üle kontrollida. Kõik on vaikne ja mingeid lõtke otseselt pole, kuid suure tõenäosusega võtab sügisel-talvel plaani kogu esisilla kaigaste ja tagasilla pukside vahetuse, sest väsinud-vajunud on paljud puksid. Esisilda on kunagi vahetatud (seal üle-eelmise omaniku teemas on mainitud midagi), kuid tagasild on täiesti originaal, va see üks kokkujooksuvarras, mille ma ära vahetasin.

Siis on järgnevatel aastatel ülevaatusele minek suurema südamerahuga, pealegi pole plaanis autot müüa, seega teeme ta siis heaks.

Üks pilt ka vanadest ja uutest klotsidest.

http://static2.nagi.ee/i/p/1009/12/25228127cd214c_l.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 01.12.18 18:17 Tsiteeri


Sai jälle natuke Audi kallal nokitsetud. Vaatasin, et pole ammu pilte pannud, võtsin end siis kokku ja paar tükki tegin. Midagi huvitavat ei ole, tavaline 21a vana auto remont.

http://static2.nagi.ee/i/p/1014/11/25352819e43241_l.jpg

Niisiis...

Maha sai kisutud tagumised amordikinnitused. Kunagi eelnevalt avastasin, et vasakpoolne on auguga. Viimasel ajal tekkis plaan, et võtan maha ja keevitab ära.
Parempoolne oli igati tugev, midagi läbi kuskilt torgata ei õnnestunud. Seal lootsin, et piisab puhastamisest-liivapritsist, kuid ka see on seestpoolt nii õhkuseks mädanenud, et pooleks lõigates leiab ehk 1mm jagu oksiidita metalli, kui sedagi. Ehk nende kahe tükiga pole midagi teha. Nüüd tuleb uued leida.

See eelnev pilt on sellest hullemast. Teine on iseenesest ühes tükis.

http://static2.nagi.ee/i/p/1014/11/2535282330170e_l.jpg/1

Ülemiste õõtsade puksid olid ka suht olematud. Mõlemal pool sai ühe puksi sõrmedega välja lükata. Teise kahe jaoks piisas kergesti haamriga koputamisest, oli täielikult välimisest puksi hülsist eraldunud. Tagumiste õõtsade puksid on kõik uued ostetud. Kõik mis sai on lemfi oma. Ülemist välimist polnud enam lemfi saada, võtsin Meyle.

http://static2.nagi.ee/i/p/1014/11/253528175651ff_l.jpg/1

Kogu see sodi, mis seal kõrval on, on selle sama õõtsa küljest-vahelt.

Ega alumiste puksidega parem pole, pildil näha, et õõts on puksi peal ära nihkunud. Kogu sild oli iseenesest vaikne ja sillastendis käies väänati ja loksudati päris kaua, kuid midagi otseselt järgi ei andnud.

http://static2.nagi.ee/i/p/1014/11/2535282109883e_l.jpg/1

Need mädanevad kronsteinud on ka kere kohati roostetama ajanud. Peamiselt siis kinnitusaukude ümbert, keskel on mastiks peal ja seal on ainult rooste "värv", lapiga nühkides tuleb maha. Õnneks on tegu ainult pindmise roostega, eks likvideerib ära.

http://static2.nagi.ee/i/p/1014/11/25352825d539cc_l.jpg/1




Hea poole pealt õnnestus üks vahe leida korralik tagadiffer, millel on kardaanipoolne lõtk ca 1 mm. Võrdluseks praegu all oleval on see üle 2 cm. Vahetab simmerid ja õli ära ning pistab selle ka alla.
Hea, et kaugemasse tulevikku seda tööd ei lükanud, varsti oleks tagasild kokku vajunud.

Oskab ehk keegi öelda, kas kuskil mõistliku hinnaga poolraamide alumiinium või polü pukse ka müüakse?

Lõpetuseks üks üldpilt eilsest päevast enne garaaži ajamist. Esiotsa kõksu jälgi polegi õieti märgata ;)

http://static2.nagi.ee/i/p/1014/8/253521575be9d1_l.jpg/1


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 02.04.19 18:25 Tsiteeri


Jälle natuke aega mööda läinud. Pilte ei viitsinud tagasilla pukside paigaldamisest teha, ega seal midagi erilist polnud ka. Vanad puksid välja ja uued sisse ning õõtsad oma kohtadele tagasi. Tagumisest rattakoopast sai ka see pindmine rooste eemaldatud, 2k epokrunt, 2k polüuretaanvärv selga ja sinna otsa veel Dinitrol ML, kuna enamus sellest jääb ratta alt lendava vee poolt uhtumata.

http://static2.nagi.ee/i/p/1015/60/25390013ce58da_l.jpg

Uued tagumised amordikinnitused sai seest ML'ga tuugalt üle pritsitud-leotatud. Lõpetuseks sai käidud sillastendis, kus kõik ilusti paika timmiti. Viimati käisin sildasid reguleerimas 2a tagasi. Eelnevalt sai ekstsentrikpoldid ära puhastatud ja tavalise liitiummäärdega kokku mäkerdatud, et nad kinni ei jääks. Nüüd polte välja võttes olid alumised poldid täitsa korralikult "rasvased", ülemised olid lausa määrdega koos. Tegin nüüd uuesti määrdega kokku.

Lisaks sai ära vahetatud ka tagadiffer (koos simmerite ja uue õliga) ning kütusefilter, mida polnud veel kordagi sellel autol vahetanud. Vana filter oli Manni toodang tootmiskuupäevaga 12/05. Puhudes käis ilusti läbi.

Garaaži alt leidsin ka uue turbo audile. :D

http://static2.nagi.ee/i/p/1015/13/253783992ae7ff_l.jpg

See nädalavahetus panin alla suverehvid, vahetasin mootori õli ja filtri. Läbisõiduks näitas sel hetkel 309554.

http://static2.nagi.ee/i/p/1015/60/25390009b08aa4_l.jpg

Nii kui hakkasin suverehvidega linnast välja sõitma, märkasin et vastutulevad autod on korraliku lörtsikihi all. Paar kilomeetrit maanteed ja seejärel avanes järgnev pilt:

http://static2.nagi.ee/i/p/1015/60/253900111db74d_l.jpg

Õnneks oli sõidujälg juba lahti sõidetud, veeresin vaikselt 80'ga edasi.

Talvel sai ostetud ka kahekolvilised TT v6 esipidurid (samu kasutab ka golf 4 r32 ja mingi suurema mootoriga a8, lisaks ka rs4 ning w8 passat), mida kahjuks hetkel alla keerata ei saa, kuna olemasolev 16 velg jääb väikeseks. Rummu tsentrist on pidurikinnituse kõige kaugema osani 19 cm, ei tea kas 17" veljest piisab või peab ikka need 18" 9 spoked otsima, mida ma juba eelmine kevad tahtsin. Pidurikettad tuleb ka sellele kombole otsida (mõõtude järgi peaks alla istuma SLK 330mm ketas, vist ka originaal TT 334mm ketas). Millal ma sellega tegeleda viitsin on iseasi.



Tulevikus tuleb ära vahetada tagumine vasakpoolne välimine poolteljeots, kuna abs rõngas on pragu sees. Sõitsin siin ühe Elroni rongiga "võidu" ja siis lõi suurema numbri pealt abs tule põlema. Logisin ratta kiirusnäite ja viskab see tagumine vahepeal villast.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
antsvolli
huviline

Avatar


Registreerunud 06.01.17
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 911T, A8 D2

postitati 02.04.19 20:08 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ertu
Jälle natuke aega mööda läinud.

Talvel sai ostetud ka kahekolvilised TT v6 esipidurid (samu kasutab ka golf 4 r32 ja mingi suurema mootoriga a8, lisaks ka rs4 ning w8 passat), mida kahjuks hetkel alla keerata ei saa, kuna olemasolev 16 velg jääb väikeseks. Rummu tsentrist on pidurikinnituse kõige kaugema osani 19 cm, ei tea kas 17" veljest piisab või peab ikka need 18" 9 spoked otsima, mida ma juba eelmine kevad tahtsin. Pidurikettad tuleb ka sellele kombole otsida (mõõtude järgi peaks alla istuma SLK 330mm ketas, vist ka originaal TT 334mm ketas). Millal ma sellega tegeleda viitsin on iseasi.





Mul Allroadil hetkel sellised esimised pidurid nagu seal pildil need punased ning 321mm kettaga läheb ilusti 16" ne alla.

Kettal pidurduspinna laius oli vist 62mm - diameetril pole erilist vahet kuna loeb pidurikettal oleva kontakt pinna laius ja klotsi kvaliteet.

e. Mingi vahe võib ollagi 321mm ja 330mm diameetriga kettal kuid kas sa seda tunned see on juba iseasi!? :P

Edu ettevõtmisega.:cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mkb
meeskond



Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on foorumis

Auto: Avant Q

postitati 02.04.19 20:34 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: antsvolli


Kettal pidurduspinna laius oli vist 62mm - diameetril pole erilist vahet kuna loeb pidurikettal oleva kontakt pinna laius ja klotsi kvaliteet.


Mõtle nüüd ikka oma sõnade üle järele.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 03.04.19 04:43 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: antsvolli
diameetril pole erilist vahet kuna loeb pidurikettal oleva kontakt pinna laius ja klotsi kvaliteet.



Oletame, et sa hakkad mingit 10a kinni olnud ja kinnikasvanud rattapolti lahti keerama.

Sul on kasutada kaks erinevat võtit - tavanarre, mingi 30cm pikk ja siis pika varrega võti, mingi 80cm pikk.
Käepidemed on mõlemal ühesugused ja mingeid torusid kuhugi panna ei tohi.

Kumba kasutaksid? Ja kas tõesti pole jõuõla pikkusel mitte mingit vahet?

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ertu
huviline



Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: b5 1.8tq

postitati 02.11.19 13:01 Tsiteeri


Sain eile väikese üllatuse osaliseks.

Istusin Tartus foori taga ja silmanurgast märkasin, et miskit vilgub. Vaatasin siis kompu ekraanile ja sain teada, et dšinn tahab külla tulla. Ehk siis õlituli vilkus. Tõstsin pöördeid ja kadus tuli ära ning tagasi ei tulnud. Keerasin kõrvaltänavasse ja vaatasin õlivarrast - kõik ok. Ühtegi kõrvalist heli või valjemaid hüdrotõukureid ka kuulda ei olnud. Sõitsin siis ikkagi Rakveresse ära. Tee peal viskas kaks korda veel kuskil 1800 pöörde kandis tuld hetkeks põlema.

Mõõtsin täna õlirõhu ära
Sooja õliga

tühikäik 21-23 psi - 1,5 bar
2000 rpm 53-55 psi - 3,7 bar
3000 rpm 70 psi - 4,8 bar

Oskab keegi öelda, mis tehase poolt ette nähtud numbrid on? Peaks õlipumba vahetusele mõtlema?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
r384n3
huviline

Avatar


Registreerunud 18.08.13
Asukoht: Taebla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B5 1.9 81kw TDI, Audi 80 B4 Turbo Quattro

postitati 04.11.19 20:32 Tsiteeri


Õlisurve igati ok. Vaheta andur ära ja elu läheb edasi :)


Old Audis never die. They just get faster.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 85.4% - SQL: 14.6%]