served
huviline
Registreerunud 02.05.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.05.15 14:46
|
|
|
Audi A4 B5 98a Cruise Control diagnoosimine.
Tere.
Ostsin auto millel CC e. püsikiirusehoidja ei tööta. Gaas on trossiga, hoidja töötab vaakumiga.
Tüüpilised vead mis nendel autodel on:
1)Kang ei tööta.
2)Vaakumi ja pumbaga seonduvad probleemid.
3)Pedaalide lülitid.
4)Kaitsmed.
5)CC aju.
Tegin probleemi tuvastamiseks mõõtmisi. Kasutasin selle jaoks multimeetrit ning mõõtsin kindalaeka taga olevast CC aju pesast erinevaid pingeid.
Aju ühendasin eelnevalt pistiku küljest lahti.
Oleneb mudelist, pesad on erinevad.
Mõõtmised tehtud Massi suhtes.
Süüde sisse. CC mooduli pealt loetud pistiku klemmide nummerdusest leidsin, et:
1 - 2 - 3 Ei ole kasutuses.
4 - SET nupp kangil. Vajutades ilmub sellele pinnile +12V muidu on 0
5 - GND - maandus
6 - Vaakumpumba GND ots. (aju ühendab sellele pinnile massi kui pumpa jooksutatakse)
7 - Vaakumpumba +12V ots.
8 - +12V toide
9 - Kiiruse impulss (kasutaja rocket)
10 - RESUME nupp kangil
11 - Piduri ja siduri pedaal. Kontrollitakse et pedaalid oleksid puutumata. Sinna alla tulevad siduri ja piduri pedaalide all olevad lülitid.
12 - Vaakum klapi GND
Nimekirjast on puudu pin nr 9 kuna ei tea öelda millega see tegeleb.
Testida saab seda kõike erinevalt. Ma tegin nii:
1) Mõõtsin kas toide on olemas. Selleks ühendasin multimeetri pin 8 ja pin 5 külge. Keerasin süüte sisse ja lülitasin kangist CC - ON(EIN).
Multimeeter luges pinges 12V. Kui CC kangist valida asend OFF (AUS) langeb pinge nulli.
2) SET nupp. Süüde sisse CC asendisse ON ja mõõdan pinget Pin 4. SET nuppu vajutades tõuseb pinge +12V, lahti lastes langeb nulli.
3) RESUME nupp. Süüde sisse CC asendisse ON ja mõõdan pinget Pin 10. CC lülitid RES asendisse liigutades tõseb pinge +12V, lahti lastes langeb
nulli.
4) Pedaalid. Gaasi ja siduri pedaalide all on lülitid. Neid kasutatakse CC tühistamiseks. Lülitid paiknevad jadamisi. Kui ühte või teist pedaali
vajutad toimub muutus Pin 11-l.
Kuna minu puhul kõik CC kangi lülitid toimisid ja lisaks toimus muutus pinges ka pedaalidele vajutades otsustasin vaakumpumpa testida.
Selleks ühendasin juhtmetega
Pin 6 ja GND Lubab vaakumpumbal käivituda
Pin 12 ja GND Juhib vaakumklapi.
Pin 7 ja Pin 8 Toide klapi ja pumba jaoks.
Süüde sisse ja CC asendisse ON. Auto ei pea liikuma selle katse sooritamiseks.
Pumpa kuuleb väga lihtsalt salongi. Esimese asjana peakski olema kuulda pumba mootori häält, seega mootor töötab.
Pump imeb vaakumi gaasipedaali põrandasse. Kui sidrupidur pedaali vajutad, tuleb pedaal uuesti ülesse, lased pedaali lahti, gaas läheb jälle põhja
tagasi.
Kui gaasi pedaal on põhjas ühendad lahti pumba GND juhtme ehk Pin6. Pump jääb seisma kuid pedaal jääb põhja. Oota veidi pedaal peaks põhja jääma, nii
saab veenduda et kusagilt midagi ei leki.
Nüüd edasi ei oskagi midagi teha. Pedaali lülitid nagu töötaksid.
Kas keegi oskab öelda milline pinge seal peaks olema?
Kui ma oma CC mooduli lahti ühendasin siis Pin 11 oli avatud ning pedaali vajutades maandatud.
Erinevad allikad väidavad, et tegelikul peaks seal olema avatud asendis 12V ja suletud asendis 0V.
Kusjuures täna avastasin, et pump ikkagi kohati sikutab seda pedaali, siis kui kohapealt võttes pöörded liiga alla lasta, sikutab keegi gaasi juurde
pedaalist. Kui CC moodul lahti ühendada, siis seda nähtust ei ole.
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 02.05.15 15:39
|
|
|
Kui ükski pedaal pole alla vajutatud ja kang on "ON ehk EIN" asendis, siis Pin 11'l on mass.
Pin 9 on kiiruseimpulss kellaplokist.
TÜÜPILISED vead või nende pingerea oled sa siiski ise välja mõelnud
|
|
|
|
served
huviline
Registreerunud 02.05.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.05.15 18:24
|
|
|
Hetkel tundub et mul töötavad lülitid siis valet pidi. Uurin homme lüliteid veel.
Tüüpilised vead kirjutasin, sest pärast mitmekümne teema lugemist olid need probleemid kõige levinumad, ise pole midagi välja mõelnud.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 02.05.15 20:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: served
Hetkel tundub et mul töötavad lülitid siis valet pidi. Uurin homme lüliteid veel. |
Ma tegin omale selle CC juhtmestiku ise ja seal on selline teema, et automaadi ja manuaali puhul on erinev. Ühel on massiga ja teisel on +12V-ga (ma
täpselt ei mäleta kuidas kummalgi oli) aga mina tegin omal igatahes automaadi järgi, sest manuaalil on see kuidagi seotud vist piduritule lülitiga,
aga ma ei tahtnud nii teha. Aju on sama mõlemal, seega aju jaoks vahet ei ole.
|
|
|
|
ertu
huviline
Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: b5 1.8tq, b4 2.2tq
|
postitati 03.05.15 05:50
|
|
|
Eks seal mooduli külmjooted ole. Endal sai ka kõik välistamiseks üle kontrollitud ja lõpuks kui mooduli lahti võtsin siis oli imestus suur, kui palju
neid ebanormaalseid jooteid seal oli (ikka 15-20). Sain tööle, mingi aja töötas ja nüüd hakkas temperatuuridega taas trikitama (vahel töötab vahel
ei), eks peab uuesti välja võtma ja otsima hakkama.
Ehk teisisõnu, kui kangist 12v läbi tuleb ja pump töötab ning süsteem vaakumit peab, siis võta moodul lahti ja aja jootekolb kuumaks.
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 03.05.15 06:01
|
|
|
Automaadi ja manuaali juhtmestik ning autoga ühendumine on tõepoolet pisut erinevad, kuid Pin 11'le peab ikkagi mõlemas variandis mass jõudma.
Mul on olemas ka töökorras aju, kui on vaja vahetada või proovida.
|
|
|
|
served
huviline
Registreerunud 02.05.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.05.15 08:47
|
|
|
Ühendan lülitid aju tagant lahti ja vaatan mis juhtub kui sinna 12V juhtmega külge ühendada.
Hetkel tundub väga kummaline et pedaalide lülititesse läheb kaks juhet. Kui lüliti on lahti siis peaks olema signaalis 12V ja kui lüliti on koos siis
peaks 0 olema. See tähendaks siuliselt seda et 12V lühistatakse? Pole väga loogiline.
Äkki on tegu pullup-iga, kus siis kontrolleri jalg tõmmatakse läbi takisti ülesse, et mürasi vähendada.
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 03.05.15 08:49
|
|
|
Mass tuleb sinna ühendada, mitte pluss 12 volti.
|
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 03.05.15 09:09
|
|
|
Automaadi puhul tuleb mass piduritule lüliti juurest läbi piduritule pirnide ja pidurdades jookseb +12V siis ajule (mingi skeemi peal oli küll lisaks
teine lüliti piduripedaali peal ja seega siis peaks ühendus katkema pidurdades).
Manuaali puhul tuleb samuti mass piduritule lüliti juurest läbi piduritule pirnide ja pidurit/sidurit vajutades ühendus massiga katkeb.
Mulle nüüd meenus, et ma ei võtnud massi piduritulede süsteemist, kuna see ei tundunud piisavalt töökindel lahendus, vaid võtsin massi otse CC massi
ühendusest.
Anna teada, kas sul automaat/manuaal ja anna oma meil, võin saata sulle elektriskeemi.
|
|
|
|
served
huviline
Registreerunud 02.05.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.05.15 09:28
|
|
|
Mul manual ja bensiin.
email ardi.maesalu@gmail.com
Tegin kindlaks, et mul siis pedaalid ikkagi korras ja lülitid õiget pidi.
Hakkan aju plaadiga tegelema.
Testin releed ja vaatan külmadkohad üle.
|
|
|
served
huviline
Registreerunud 02.05.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.05.15 11:30
|
|
|
Sain oma süsteemi tööle.
Kui kellelgil vaja oma viga diagnoosida, siis esimeses postituses peaks olema piisavalt infot.
Sellega saab siis kõik lülitid üle vaadata ja vaakumsüsteemi samuti.
Lõpuks oli mul viga CC moodulis.
Jootsin plaadilt maha relee. Ühendasin toiteploki releele taha ja kontaktor lülitas, kuid mähis läks väga kuumaks. Järeldan, et seal on lühiskeerud
sees.
Asendasin relee suvalise sahtlist leitud 12V 5A kinnise mudeliga, jootsin juhtmete otsa selle.
Võimalik, et tulevikus peab võimsama vastu vahetama. Eks paistab kui kaua see vastu peab.
CC mooduli trükkplaat oli päris kehvakene. Otsustasin kõik jalad üle joota. Roosa lakk seal peal on paras peavalu. Võtsin enamiku sellest atsetooniga
maha.
Sõtsin oma esimesed 20km püsikaga ja täitsa luksus kohe 
Nüüd peab auto kokku tagasi kruvima.
|
|
|