Lehekülgi: 1 2 |
allans
huviline
Registreerunud 24.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.04.05 08:08
|
|
|
Liiklusohutusega tugevat tööd tegevad maad on ammu juba seda teed läinud et selgitatakse inimestele miks taga teljel peavad olema paremad rehvid
,seda just sellepärast et auto taga osa oleks paremini juhitav. Kui esirehv on natuke halvema pidamisega siis suurema kaaluga parandatakse seda
pidamist vähekenegi .Kui aga taga rehv on kulunum (reeglina autode kaalujaotus ei ole 50-50%) tekib oht et pidurdusel ja põikkega pidurdusel läheb
auto külglibisemisse ,see tähendab ,et siis kaalujaotus muutub veelgi esitelje kasuks ja halvalt tagarehvilt võib kaduda sootuks pidamine. Järgneb
maanteekiirusel külglibisemine mille kompenseerimisega liiklusvoolus ei saa hakkama ka tihti parimad juhid.Sellele järgneb külg kokkupõrge ,mis on
üldse kõige ohtlikum kokkupõrke liik ,ehk kõige suurem võimalus ennast ja oma lähedasi ära tappa.Tekib kindlasti küsimus et kui esiteljel halvem rehv
siis läheb auto ju kurvist otse ja ei saa kiirendada ja muu jutt.Siin peab nüüd autojuhil endal miskit kõrvadevahel olema ja aru saama et nende
rehvidega mis tal ees on tuleb lihtsalt vaiksemini sõita. Nii et need kes kasutavad tagasillal paremaid rehve on arusaanud liiklusohutusest ja
turvalisusest ,teistel aga on veel õppida
PS. ja pole vahet mis veolisest sõidukist jutt käib
|
|
|
lukas
huviline
Registreerunud 29.07.04
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: paar käru
|
postitati 06.04.05 08:33
|
|
|
mul on ühe mõõduga kõik neli, kulumine umbes sama, aga taga ja ees on muster erinev. Keegi tark saksakeele oskaja võiks lugeda audi quattro manuaali.
Vaatasin, et rehvidest seal mingi pea 3 lehte kirjutatud ja miskit ka boldis, aga minu jaoks on see nagu hiina keel
|
|
|
Firehead
huviline
Registreerunud 08.07.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S2 coupe
|
postitati 06.04.05 08:45
|
|
|
Murdsin ise ka selle teema üle tükk aega pead, et kuhu paremad rehvid panna, oli see küsimus siis kahe erineva kulumisastmega naelrehvide paari kohta.
Kuna maanteele satun talvel haruharva, läksid uued rehvid siiski ette kuna linnas põhiline kiire pidurdamine ja äraminek (auto niigi pooleveoline ju!)
ning kiireid laugjaid kurve minu linnas vähe kus paremad tagarehvid tõepoolest eelise võiks anda.
Sellisel kombinatsioonil on veel üks eelis: käsipiduri kasutamine pakub palju rohkem rõõmu
Aga kui rohkem maanteesõitu oleks, paneks paremad tõesti pigem taha.
Dreams first, needs later
|
|
|
|
Jürarrak
klubiliige ac aasta auto 2008 võitja
Registreerunud 15.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Some quattro GmbH Cars
|
postitati 06.04.05 11:42
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: lukas
mul on ühe mõõduga kõik neli, kulumine umbes sama, aga taga ja ees on muster erinev. Keegi tark saksakeele oskaja võiks lugeda audi quattro manuaali.
Vaatasin, et rehvidest seal mingi pea 3 lehte kirjutatud ja miskit ka boldis, aga minu jaoks on see nagu hiina keel |
Manual ütleb, et quattrol tuleb kasutada nii esi- kui ka tagasillal ühesuguse kulumisastmega ja sama mustriga rehve.
Parem must minevik kui lilla tulevik
|
|
|
|
Jürarrak
klubiliige ac aasta auto 2008 võitja
Registreerunud 15.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Some quattro GmbH Cars
|
postitati 06.04.05 12:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: allans
Liiklusohutusega tugevat tööd tegevad maad on ammu juba seda teed läinud et selgitatakse inimestele miks taga teljel peavad olema paremad rehvid
,seda just sellepärast et auto taga osa oleks paremini juhitav. Kui esirehv on natuke halvema pidamisega siis suurema kaaluga parandatakse seda
pidamist vähekenegi .Kui aga taga rehv on kulunum (reeglina autode kaalujaotus ei ole 50-50%) tekib oht et pidurdusel ja põikkega pidurdusel läheb
auto külglibisemisse ,see tähendab ,et siis kaalujaotus muutub veelgi esitelje kasuks ja halvalt tagarehvilt võib kaduda sootuks pidamine.
|
Nõus, kuid selle jaoks, et vältida tagarataste blokeerumist on autodele paigaldatud pidurdusjõu kontroll, mis ei lase tagaratastele rakendada nii
suurt pidurdusjõudu, kui esiratastele. Ja pealegi käib jutt veidi erineva kulunemise astmega rehvidest, kui tulla põhiteema juurde tagasi.
Kui oleks valikus 2 väga korralikku rehvi ja täiesti siledat rehvi, siis olen nõus, et korralikumad peaksid olema tagumisel sillal. Lisaks nagu
eelpool ka korduvalt mainitud ei tohiks nii suure läbimõõdu erinevusega rehve üldse kasutada.
Tegelikult on väga lihtne tõestada, mis juhtub, kui esi- ja tagasillal kasutada väga erineva kulumisega rehve. Tõmmake kuskil märja platsi peal rooli
järsult pöörates samal ajal käsipidurit. Sisuliselt on see taga rataste ja teepinna vahelise kontakti kaotamine. Mis siis juhtub?
Parem must minevik kui lilla tulevik
|
|
|
|
allans
huviline
Registreerunud 24.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.04.05 12:14
|
|
|
Jutt õige aga lisan veel täpsustamiseks(enne jäi lisamata)et see asi ei kehti ainult pidurdamisel.Ka järsul gaasi vabastamisel on samad ohud.Talvel
möödasõitudel jäädakse tihti oma ritta tagasitulekuga hiljaks või mingil muul põhjusel keeratakse rooli järsemalt oma ritta tagasi .Piisab kui üks
esiratastest satub parema haardumise peale ,tagarattad(s) on samal ajal tee keskel olevas lumevallis või liival ,on jällegi eriti ohtlik olukord ja
tegemist ei ole pidurikasutamisega.Selle sama asja pärast saab meeletult inimesi surma igal aasta eesti
|
|
|
Hardo
huviline
Registreerunud 28.02.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 3,0 TDI S-Line
|
postitati 06.04.05 17:48
|
|
|
Kõige õigem on panna nii ette kui taha uued rehvid ja vaidlus laheneb iseenesest.Kui aga eelarve lubab alla panna ainult juustud,siis pole ju mõtet
liikluses teiste tervisega katsetama hakata kas peab või ei.
|
|
|
Mairo
huviline
Registreerunud 27.05.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.04.05 20:35
|
|
|
Lugege minu suvist postitust, kus juttu erinevat mõõtu rehvidega sõitmisest ja mis sellest lõpuks välja tuli.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=8743#pid70747
Lisaksin oamltpoolt, et neliveol kuluvad esimesed rehvid ikka kiiremini, seda nii suvel, kui ka talvel. Kui enamus teist leiab, et parema mustriga
rehvid peaksid olema taga, siis minu kogemus näitab, et just neliveolisel peavad parema mustriga rehvid olema ees. Keegi mainis, et kui taga on
kehvemad, siis võib kurvis külje ette visata- aga mis see mehepoeg siis teeb, kui esiots loha läheb? Soovituseks ütlen, et rehvid on küll viimased
asjad, millepealt kokku hoida!
Kõigepealt on Jumal, siis tuleb Audi. Siis on tükk-tükk tühja maad ja siis kogu ülejäänud maailm!
|
|
|
|
allans
huviline
Registreerunud 24.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.04.05 05:47
|
|
|
rehvid peavad mõlemal sillal ühesugused olema ,õige aga väidad et ees peab olema parem rehv siis loe veelkord esimesi poste ja tee endale selgeks sõna
"ohutus "ja termin ohutu liiklemine kui sa räägid oma kogemustest siis
kokkuvõtlikult võib öelda et sul lihtsalt kogemused puuduvad
|
|
|
Maqmaq
huviline
Registreerunud 30.01.05
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Üks teine auto
|
postitati 12.04.05 18:17
|
|
|
Kui keegi mäletab siis sügisel näidati telekast ühe targema mehe poolt ette piltlikult mudelauto peal mis juhtub kui esimesed kummid on kehvemad ja
mis juhtub kui tagumised on kehvemad. Lõpuks selgitati välja, et paremad kummid peavad siiski ees olema.Quattrol peavad olema kõik neli kummi samade
mõõtmetega ja soovitavalt ka sama mustriga.
|
|
|
janar
huviline
Registreerunud 16.11.03
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant
|
postitati 12.04.05 18:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Maqmaq
Kui keegi mäletab siis sügisel näidati telekast ühe targema mehe poolt ette piltlikult mudelauto peal mis juhtub kui esimesed kummid on kehvemad ja
mis juhtub kui tagumised on kehvemad. Lõpuks selgitati välja, et paremad kummid peavad siiski ees olema.Quattrol peavad olema kõik neli kummi samade
mõõtmetega ja soovitavalt ka sama mustriga. |
mina nägin ka seda saadet..politseisaade oli ja minule jäi küll meelde, et õigem on kui paremad rehvid taga
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.04.05 18:29
|
|
|
sama ka mulle meelde jäänud et paremad rehvid taga peavad olema...seda ohutuse mõttes...
kui kehvemad rehvid taga, siis hakkab saba jooksma/laperdama, kui kehvemad rehvid ees, siis on auto alajuhitav ja jookseb nina ees põõsasse mitte ei
keera külge ette...
see kumba pidi võssa lennata, sellest peaks igaüks vist aru saama kuidas ohutum on...
tonny@paremad rehvid taga
ja tulles algse teema juurde...siis q-le peaks ikka vaatama sama kulumisastmega sama mõõtu rehvid, see kas muster just täpselt sama on, see ei ole
manuali järgi just nii väga oluline, kuid on siiski soovitatav.
|
|
|
|
Maqmaq
huviline
Registreerunud 30.01.05
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Üks teine auto
|
postitati 12.04.05 18:44
|
|
|
Mune pakule ei pane ja vaidlema ka ei hakka, kuna nii täpselt enam ei mäleta kahjuks.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |