Lehekülgi: 1 .. 4 5 6 |
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 08.09.16 18:50
|
|
|
Nüüdseks pea kõik tihendid, varuosad ja vedelikud kokku varutud ning mõni õhtu ka peale tööd pintseldatud. Homme teeb 66kw oma viimase sõidu ning
loodetavasti veab ikka võiduka lõpuni.
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 15.09.16 18:37
|
|
|
Kokku 40 tundi tööd ning auto sõidab nüüdsest uue mootoriga.
Kogu protsess algas eelmisel reedel, kui peale tööd hakkasin vana mootorit maha võtma. 2 tunniga oli vana maas ning seejärel sai hakata uut kokku
panema. Kolm kolbi läksid ilusti sisse, kuid viimast sisse pannes purunes õlirõngas ja nii jäigi töö pooleli. Selleks hetkeks oli ka kell juba 23 ning
esimesed 4 tundi olidki täis tiksunud.
Järgmine hommik läksin juba ennem üheksat kolvirõngaste jahile ning õnnestus leida 1 uus komplekt, mis võimaldas kokkulappimist jätkata kepsusaalede
paigaldamisega. Raamsaaled jäid vanad, sest need olid korras. Alumiiniumist karteripõhi asendus 2.0 alt tulnud plekkvanniga ning tihendiks valisin
selle pehmest materjalist variandi, mitte kummi. Lisasin veel ka gasketmakerit ning pingutasin seestpoolt välja kõik poldid kinni. Enne seda sai ka
vända simmeri korpuse taha uus tihend pistetud. Õlivõttur sai ka asendatud 2.0 omaga, kuid pump jäi 1.8 oma. Edasi sai juba ühemassiline hooratas koos
228mm siduriga külge kruvitud ning seejärel sai juba ploki kasti otsa tõsta. Tõste oli kerge ning nii kiirelt polegi õigele nuudile pihta saanud. Hetk
mil tuli ka üks polt sisse pista saabusid areenile 100 Sport ja UrQuattro, kuid ennem uudistama minemist pidin siiski poldi sisse pistma, sest muidu
oleks vend pidanud terve selle aja mootorit toestama Pärast pausi
jätkasin mootorile käppade ja muude jubinate külge kruvimist. Kõik tihendid mis teele jäid sai asendatud uutega. Samal ajal vahetasid aga isa ja vend
klapisääre tihendeid, sest korra on nad seda juba venna 1.8T kaanega teinud ja kogemused olemas. Kui ma viimaks nii kaugele jõudsin, et ka kogu
jahutuse süsteem oli ümber mootori paika laotatud ja kinni kruvitud, sai kaan valmis ning tuli hakata seda kinni pingutama. Nüüd õnneks jõuvõti olemas
ja ei pea enam käejärgi panema. Ennem ploki paigaldust sai ka tulemüüri auk tehtud ja juhted taas aku alt läbi kere veetud. Õlina sai sisse valatud
Castrol GTX 10W-40. Tolle õhtu lõpuks saime kõik pistikud ja plastikud külge ning rihmad peale, kuid tekkis üks kummaline error, millele lahendust ei
leidnud ning kuna kell oli ka juba 3 öösel, siis otsustasime lõpetada.
Pühapäeval sai taas varakult peale mindud ehk umbes 10 paiku alustatud. Eilne viga seisnes selles, et sisselaske kolde otsas olev pidurivõimendi
väljund oli täpselt kohakuti piduri peasilindriga ja elas selle otsa. Vea lahendas juhipoolse mootorikäpa vahetus, sest kuidagi moodi olin ma 80 ja A4
omad segamini ajanud ning kogemata A4 oma pannud. Korra sai prooviks ka starterilt juhe akuni veetud ning mootorit ringi kedratud ning kõik paistis
olevat stardivalmis. Viimaste asjadena olidki jäänud juhtmestik ja summuti. Kuna keevitamisest ei tea ma midagi, siis isa aitas ära teha ning ise ma
tegin samal ajal juhtmeid. Esialgu tegin vaid toite omad valmis ehk siis kollase ja punase pistiku jagu. Nii sai esimese käivituse ära teha ja
veenduda, et mootor töötab. Starterit andes käima ta läks kuid töötas jubedalt vahele jättes. Põhjuseks oli kütusepump, sest monoka 1,2bar oli
ilmselgelt vähe 4bar süsteemile. Edasi tegin juhtmed lõpuni, vahetasin pumba ning siis töötas juba ilusti. Samal ajal kui mootor töötas lappisin tuled
ja stange ette, kontrollisin pidevalt et midagi kuskilt ei lekiks ning enne pimedat sain proovisõidule. Kui kohapeal töötas auto hästi, siis sõites
oli mootor ülimalt jõuetu ning ilmselt jala oleks ka kiiremini saanud. Kuna arvutit kaasas polnud ning kell oli ka juba märkamatult saanud 10 õhtul,
siis jätsin asja pooleli.
Esmaspäeval peale tööd tahtsin arvuti külge panna, kuid aku oli tühi. Vea leidsin puht juhuslikut üsna kiirelt, sest summutit katsudes tundsin, et too
on soe ning lambda andurit katsudes oli pilt selge. Punase/rohelisega juhtme ots oli sattunud kuidagi pideva toite alla ning tõstsin ümber süütega
otsa alla. Arvutit ühendada proovides ei saanud aga kohe ühendust. Diagnostika pistiku mass oli millegipärast nõrk ning vedasin ühe juhtme lisaks. Too
lisajuhe pani ka armatuuris temp. näidiku tööle, mis eelmiselt õhtul ei näidanud midagi. Viimaks kui arvutiga koode lugeda sain nägin nuka anduri viga
ning too tuli kogu aeg tagasi.
Teisipäeval peale tööd sai taas midagi auto kallal näpitud, kuid hetkel on täielik mäluauk ja ei teagi, mis tehtud sai
Kolmapäeval peale tööd võtsin klapikambri kaane maha, sest kõik kahtlused viisid selleni, et sisselaske nukk peab olema valesti. Juhendi järgi peab
kahe märgi vahel olema 16 lüli/rulli, kuid mul oli 15. Sättisin siis nii, et oleks 16 ja ladusin kokku tagasi. Nuka anduri viga enam tagasi ei tulnud
ning proovisõidul oli tegu täiesti teise autoga ehk kõik toimis nagu pidi.
Täna peale tööd vahetasin küünlad uute vastu, sest vanad nägid suht jubedad välja ning vanuse osas info puudus. Viimaste asjadena leidsid oma koha
põhjakate ning akukate ja nüüd siis sõidame. Uskumatult veider on linnas või maanteel sõita nii, et kapotialt ei kostu puurimise ja saagimise hääli.
Mootor on ühtlasel sõidul ülimalt vaikne. Kiirendades aga uriseb ning peksab summuti vastu toda plekki, mis sumpsi alt läbi jookseb. Hääle vastu pole
mul midagi, kuid seda teist asja on vaja sättida.
Ise olen rahul ning töö ja vaev on end ära tasunud. Rahaliselt läksid kõik tihendid, varuosad ja vedelikud umbes-täpselt 200 eurot. Veidi kripeldab
see, et jõu osas oleks oodanud veidi paremat tulemust kui võrdset minekut lilla A4ga, kuid too pole samas võrreldev teiste 66kw isenditega. Tegelikult
võimus polegi selle auto juures nii tähtis, vaid pigem ikka töökindlus, sest selle esimese eesmärgi jaoks on mul ju Competition. Vana mootor oleks
ilmselt üsna pea teeäärde jätnud, sest karteris oli üksjagu rauda ning too pann oli all olnud vähem kui kaks aastat. Samas teenis too mootor ausalt,
elades üle mu musta B4ja, siis venna rohelise B4ja ning ka selle sama punase avandi.
Kuidagi jube palju tuli teksti, aga tehtud sai ka palju
|
|
|
JMets
huviline
Registreerunud 15.12.13
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.09.16 14:11
|
|
|
Tavaline 1.8 ADR mootor? Krt selle auto peal tundub mootoriruumis rohkem
ruumi olema kui A4-l.
Ei mulle meeldib (Y)
|
|
|
Siim89
huviline
Registreerunud 07.06.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: C5 1.8T; C4 2.2TQ;
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 22.09.16 17:56
|
|
|
Nüüdseks juba 200km vuratud uue mootoriga ning kõik toimib.
Mootor sai hetkel jah tavaline 1.8. Kui Compile K24 peale läheb, siis tulevad sealt pealt väljalaske kolle koos turboga ja muud pudinad.
Umbes kuu tagasi vahetasin ka pidurid ees suuremate ja sobivamate vastu. Seni olid küljes ise ümberpuuritud 4x108 kettad, mis toimisid edukalt, kuid
mingi aeg hakkasid nad pidurdades rooli väristama kuniks enam ei suutnud kannatada. Asemele läksid siis taas VW Sharani 288x25mm kettad ning klotsid
said a6 c5 omad. Sadulad ise tulid esiveolise A4 1.8T pealt. Igatahes pidurdab väga hästi ning ei värista rooli
Hetkel on ainsaks mureks liialt suured rattad, sest vasak esimene käib välja keeratud olekus vastu logarit. Samas paremal probleemi pole. Kunagi oli
selle vasaku poole logari paigaldamisega ka ilge jauramine ja võib-olla on too ise vähe vormist väljas.
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 18.12.16 19:11
|
|
|
Kui alguses läks swap üsna muretult, siis hiljem hakkasid mõningad mured kimbutama. Esiteks hakkas uus b-osa plokikaane tagune flants lekkima. Ilmselt
aitas sellele kaasa see, et radika ja flantsi vaheline osa oli selline suht selline getto lahendus ehk mitmest jupist koosnev ja suht vedel ning tänu
sellel venitas seda flantsi seal taga. Kuid kuna vedelik jooksis suuremas enamuses välja, siis sai alguse probleem mis lõi välja hiljem. Tookord
käiasin siis tolle flantsi uuesti sirgeks ning tagasi pannes panin lisaks ka tihendi silikooni. Vedelik püsis nüüd sees ja auto sõitis. Siis vahepeal
umbes kuu seisis, sest vaja polnud. Nüüd Detsembri keskpaigas sai uuesti liikuma pandud ning 3 päeva hiljem oli 120 kraadi kellal ning torud
kivikõvad. Küünlaid maha võttes märkasin niisket laiku 2. silindris. Samuti andis kaanetihendi veast märku see, et mootori seiskamisel oli 2-3
minutiga kogu see ulmeline surve süsteemist kadunud.
Et mitte samasse ämbrisse astuda, sai muretsetud 1.8T sisselaske kolde peale istuv rauast jahutuse toru ehk nüüd ei saa see toru enam flantsi murda.
Reedel vahetasin paari tunniga plokikaane tihendi ära ning kaane taguse flantsi panin ka uue b-osa, kuid päris lõpuni teha ei saanud, sest uued kaane
poldid olid venna käes ja jõuvõti oli kolmandas kohas. Too päev keerasin vanad poldid niipalju sisse, et lihtsalt vastu hoiaks ning ladusin kõik muu
mis ümber oli kokku tagasi. Täna paigaldasin uued poldid ja keerasin nad jõuvõtmega kinni. Kolde peal olev jahutuse toru võimaldas võtta nüüd ka lisa
tagasivoolu sealt ning enne paisupaaki panin kolmiku vahele. Too lahendus on end tõestanud juba kolme varasema auto peal ning sama lahendust kasutas
ka ADR mootoriga Cabrio tehasest, ehki seal polnud eraldi kolmikut vaid voolik jaguneski kohe peale paisupaaki kaheks ning üks ots läks siis mootori
peale ja teine radikasse. Viimasena läks jahutusvedelik sisse ning võis võtit keerata. Läks ilusti käima, lasin umbes tunni kohapeal tiksuda ning siis
läksin proovisõidule. Kõik toimis, survet sisse ei tulnud ning hoidis ilusti 90 peal.
Ehk nüüd saab kevadeni ära sõita. Siis on plaanis turboka jupid külge monteerida, et saaks enne üv-d arkis juba 1.8T passi. Osa juppe mul ka selle
tarvis juba muretsetud ning mõningaid veel otsin.
Aga ikka veidralt pehme on sellega sõita, sest enda autoga tunnen ma kõiki auke
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 25.01.17 20:44
|
|
|
Paar päeva hiljem tuli siiski surve sisse ja seekord otsustasin uue kaane otsida. Enne seda sai ka veel termostaat teist korda vahetatud, sest esialgu
temperatuuri kergel kasvamisel üle 90ne kahtlustasin termostaadi mitteavanemist. Calorstati asemele läks Behr, kuid potis keetes toimisid nad tegelt
ühtmoodi ehk viga polnud termostaadis vaid survega sisse tulnud õhus mis ei lasknud termostaadil toimida. Sama hooga läks külge ka uus veepump,
paisupaak ja kork ning paar päeva hiljem ka uus viscosidur. Kui selgus, et ka neist abi pole sai mootoril taas kaan maha võetud. Lahti võttes oli 2.
silindri kolb pooleldi läikiv. Ladusin eelmisel laupäeval kõik uue AEB kaanega kokku ning nüüdseks juba üle 100 kilomeetri probleemivabalt kulgetud.
Vahepeal sai ka uus starter külge pandud, mis pidi esialgu minema compile, kuid leidis oma koha siiski selle auto peal.
Nüüd otsin veel uut juhipoolset tiiba, sest eelmine oli pahtliga lapitud ning avustega põrutas pahtli lahti. Samuti peaks võtma ette tagurpidi käigu
tulede lüliti vahetuse, sest üle aasta H1 pirnide kasutamist on jätnud endast jälje ning vahest jäävad lüliti kontaktid kokku ehk tuled ei kustu kui
käik väljas. Parema käsipiduri trossi peaks ka veel ära vahetama, sest too pool jääb õrnalt peale. Vasak sai kohe algul vahetatud, sest too oli
täiesti kinni mädanenud. Kui need tehtud siis peaks olema ka kevadise üv osas kõik korras.
Kuna 1.8/1.8T swapiga jääb alati plokikaane tagusest flantsist väljuv kiirliidesega lõdvik vastu roolilatti ning ainus mis tehase poolt sinna sobima
on tehtud pärineb ADR mootoriga Cabriolt ja maksab mõtetult palju, siis sai üks hommik flantside riiulis kolatud ja leitud üks Golfi radika lõdviku
kiirliidese jupp. Too istub ideaalselt plokikaane taguse flantsi otsa ning auto küljes jääb selle alumise serva ja roolilati vahele pöidla jämedune
vahe. Kaant vahetades sai juba avandile see lahendus külge pandud ning ajapikku tuleb see ka mul Compi ja venna auto peal ümber teha.
Oktoobri lõpus sai esituledesse ka Philips Racing Vision +150% pirnid paigaldatud ning siiani nendega väga rahul. Kohati näitavad vaat et pareminigi
kui pikad tuled. Ennem olid mingid noname kontsud sees, millest käis ka uduka valgus üle
|
|
|
r384n3
huviline
Registreerunud 18.08.13
Asukoht: Taebla
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9 81kw TDI, Audi 80 B4 Turbo Quattro
|
postitati 26.01.17 08:19
|
|
|
AEB kaas läks asjaette siis vähemalt Kui meeles püsib, siis selle ADR
kaane mõõdan õhtul üle, et kuskohast ja kui palju ta kõver on.
Old Audis never die. They just get faster.
|
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 02.04.17 07:31
|
|
|
Peale viimast lahkamist sai veidi üle 1000km sõidetud ning tekkisid jälle mingid pinged sisse ehk täiesti tühja koha pealt läks temperatuur 110 peale.
Päev hiljem sai vedelik välja lastud ja termostaadi augu kaudu katsutud veepumba korrasolekut ehk ajasin näpu sisse ja teise käega keerasin
rihmaratast. Kõik oli korras ning kuna muud kahtlustada ei osanud valasin vedeliku sisse tagasi ning peale õhutamist oli kõik jälle korras ja
temperatuur püsis sõites näidiku järgi 87-88 peal. Nüüd kahe nädala eest kui auto sai maast laeni kola täis laetud hakkas jälle temperatuur kerkima,
kuid tühja autoga sõites oli kõik korras. Nädal pärast seda hakkas asi juba ka tavasõite tehes kontrolli alt väljuma ehk viskas vilkuva pildi ette.
Paisupaagis oli aga vedeliku tase normis, radikas külm ja torud pinges. Kuna kerge kopp oli juba ees sellest veiderdamisest, siis lasin sel lihtsalt
kohapeal tiksuda ja vaatasin mis saama hakkab, sest vana 2.0 mootor koos uute saaledega oli varudes alles ja valmis asendama seda. 10min hiljem hakkas
temperatuur langema ja tekkis tagasivool paisupaaki. Pärast seda on nüüd kõik jälle korras olnud kuid kes seda teab kui kauaks. Kuna ainsa asjana
oskan kahtlustada veel mõra mootori plokis, siis sai muretsetud üks ADR plokk juurde ning tolle põhjale teen ka selle turbokaks.
Neljapäeval sai ka suvekad alla pandud. Kuna 18" veljed 245/40 rehvide tõttu compile ei mahtunud, siis sai need selle auto alla pandud. Taga läksid
otse, ette läks vahele 15mm flants. Sõites annab ikka tunda, et B4 vedrustus ja veermik on sõjaaegsed, sest isegi madaldusvedrudega B5 ei olnud nii
jäik kui see praegu on
|
|
|
cJr
huviline
Registreerunud 22.01.15
Kasutaja on eemal
Auto: B4 2.0 85kw
|
postitati 02.04.17 16:34
|
|
|
Sai ka enda autoga pikemat otsa tehtud, eks ta paras vanker on mis ilgelt raputab. Tüdruku autoga sõites ei tunnegi neid auke ja lohke ja muhke nii
palju, kui enda Audiga sõites. Linnas üle 40 on juba paras ulme
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 23.04.17 18:28
|
|
|
Lõpp
Kuna see ülekuumenemine hakkas taas kummitama ning kõige tipuks lahkusid ka käigud, siis sai otsusatud et aitab küll.
Auto läheb varuosadeks. Mõningad asjad mis B5 kerele sobivad jätan endale, kõik muu on saadaval -> Kuulutus varuosade all
Seega selle teema võib tõsta endiste alla.
|
|
|
Lehekülgi: 1 .. 4 5 6 |
|