J-r
huviline
Registreerunud 27.12.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.08.13 14:29
|
|
|
Audi A4 b5 1.9 TDI Q 81kw - 1998 - J-r
Tervist AC foorumi rahvas. Olles juba üsna mitu kuud pealkirjas nimetatud masinaga ringi vuranud, otsustasin sellest, mis olnud ja tuleb, ka Teile
pajatada.
Olen eelnevalt omanud juba paari a4-ja b5 kerega ja seeläbi kindlaks teinud enda jaoks, et kindlasti saab olema jälle avant kerega ja manuaal
käigukastiga. Uueks erisooviks siis sai see kiidetud Quattro veoskeem ja kinnisidee oli 1.9 TDI.
Alustades otsinguid, selgus tõsiasi, et minu meeles mõlkuvat isendit pole üldse mitte kerge leida. Justkui keegi ei tahakski sellisest suurepärasest
kombinatsioonist loobuda. Kuid siiski oli üks silma jäänud pärast pikki tunde kuulutuste sirvimist mitmel päeval. Kuna hind polnud just keskmise b5
hinna kanti, siis mõtlesin üsna mitu päeva enne kui vaatama sõitsin. Kohapeal olles tuvastasin mõningad iluvead ja tutvusin kesise varustusega.
Proovimise ajal sai ikka ka limp mode-i lastud, millest selgus, et turbo pole päris see, mis olema peaks. Mootoriruumist avastasin väikse õlilekke
karteri tuulutuse toru alumise kinnituskoha juurest ning mingi kolksu tagumisest amordipüstakust.
Seisu- ja sõidukord selgeks tehtud, seeditud kulutusi tuvastatud vigade peale ,sai hinda natuke sulatatud ja auto omale koju toodud.
Kahetsema pole valikus pidanud ja vead olid sellises vanuses auto kohta mõistetavad ja vastuvõetavad. Üldjuhul tänud eelmisele omanikule, kes autot
ilusti üleval oli pidanud, ning tundub ,et juppide poolest ei koonerdanud.
Vahetanud oli Ta siduri, rihmad juurdekuuluvaga, hüdrotõukurid, enamuse veermikust ja veel nipet-näpet. Õli ja filtrite(ka salongi) vahetus oli olnud
õnneks elementaarne ja regulaarne tegevus selle kodaniku jaoks.
Nagu eelnevalt sai öeldud, et kahetsema pole ostu pidanud, pigem omast entusiasmist juurde poogitud varustus ajab aina rohkem nägu naerule aga sellest
täpsemalt järgnevas..
Auto oli ostes väga elementaarse varustusega ning midagi välja tuua väga ei oskagi. Valuveljed olid alla 15 tollised ning makk audi concert II (cd),
kliima, peeglite soojendus, toonklaas, kärukonks (orig. teisaldatav) ja eelmise omaniku soovil paigaldatud defa mootori ja salongi eelsoojendus.
Ise aga olen külge organiseerinud:
Käetugi
püsikiirusehoidja
Nahksisu (väga hästi säilinud)
16'' valuveljed
FL tagatuled
nahkkattega rool
mõningaid pisividinaid ja plastikuid välja vahetanud, mis kulumis märke näidanud on
Tehnilise poole pealt olen teinud:
turbo geomeetria puhastus
gardaani vahepuki ja tugilaagri vahetus
vahetanud karterituulutuse torustiku ja tihendid
tagumised amordipüstakud mõlemal pool kogu krempliga (amordid, vedrud, puksid, tugikannud)
Õlivahetust ja filtreid ei pea mainimagi, see on nagu aamen kirikus.
Tegemist tahab veel:
Turbo geomeetria puhastus- TEHTUD
kardaani vahepukk- TEHTUD
enne talve tahaks ka käigukastis ja differentsiaalis õlid ära vahetada
uste sisse müramatid, kuna mind häirib b5 puhul tee müra, mis ustest läbi kumab
Paremad kõlarid
Käetugi nahatada- TEHTUD
Ideaalvariandis tahaks natuke hobuseid ka juurde tekitada jõuallikale aga seda alles siis kui ülejäänud tehniline on tip-top korras. Ja pardakompuuter
jääb vist ka esialgu unistuseks veel.
http://www.upload.ee/image/3515024/Vaade_1.jpg
http://www.upload.ee/image/3515064/Vaade_2.jpg
http://www.upload.ee/image/3515069/Vaade_3.jpg
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 15.08.13 14:41
|
|
|
Sorry, aga tagumise A4 kirja võiks ikka õigesse kohta nihutada
|
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 15.08.13 14:47
|
|
|
Tegin pildid esialgu lingiks. Olid liiga suured. Pildi pikim külg võib olla 800px. Tee väiksemaks ja lisa uuesti.
Muidu aga kena roheline konn.
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 15.08.13 16:56
|
|
|
Mina, kui kerge vigade otsija , siis taas silma riivamas, vöi kuidas seda ka
mitte öelda, on käigukangi asend + märk, mida ka eelnevalt mainiti. Kuidas see k.kang nii lamavas asendis on?
Head muidugi ka, omapärane värvus, nahktuba, olgugi et esiiste tavaline taburet, nelikvedu + diisel, mis ka peamine, soliidselt körge ipm.
Omapära lisab veel juurde kerevärvi värvitud stangeseelikud.
Igaljuhul edu.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
prophecy
huviline
Registreerunud 04.08.05
Asukoht: Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 2,5tdi Quattro
|
postitati 15.08.13 19:05
|
|
|
Kena vaadata sama värvi ja konditsioonis masinat nagu mul endalgi. 15 tolli velg küll minu mõttes veidi väike, et 16 oleks parem. Hiljuti siis uue
värvikihi peale saanud jah. Mustad suunad esitiival on ka palju viisakamad, kui need originaal oranzid. Kas valgusallikas kollat tooni, või valge, et
võimuesindajatega jamasid ei tekita?
|
|
|
|
J-r
huviline
Registreerunud 27.12.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.08.13 19:21
|
|
|
suundadel on pirnid oran˛ikat tooni ja ega see klaas ka väga tume pole, vaid kerge smoke.
Veljed ikka 16'' hetkel, eelmised 15''-sed jäävad talvekateks. Värv on originaal veel enamustel keredetailidel
|
|
|
J-r
huviline
Registreerunud 27.12.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.08.13 17:34
|
|
|
tükk aega edasi lükatud turbo geomeetria puhastus sai lõpuks ära tehtud. Lihtsalt ja libedalt see ei läinud aga pealehakkamine oli juba pool võitu.
Paras võimlemine oli see turbo sealt kätte saada, sest 1 mutritest(kõige tagumine) väljalaskekollektori külge kinnituv, ei olnud nõus esialgu
eemalduma. Seega olin sunnitud eemaldama turbo koos väljalaskekollektoriga . Hiljem kui krempel oli välja saadud, eemaldasin ka streikinud mutri
väikest füüsilist noomitust rakendades. Asendasin töö käigus roostes mutrid ning tikkpoldid uutega. Geomeetria oli nii kinni tahmanud, et käega
hoovale väljast jõudu rakendades, labad ei liikunud rohkem kui pool millimeetrit. Anomaaliatest, mis enne puhastust esinesid, olid levinud- üle 3500
pöördesse lasta ei saanud (kohe limpi), üle 120 km/h auto ei liikunud (kohe limpi). Nüüd pärast puhastamist on jamad kadunud ja saab sõitu nautida,
mõtlemata sellele, kui kõrgele pöördesse lasta. Igapäevaselt pole kalduvust rakendada auto maksimum võimeid, kuid teadmine, et auto on korras, on
omaette väärtus.
Edu kõigile, kellel sama probleem ja võtke üks päev see asi käsile!
|
|
|
J-r
huviline
Registreerunud 27.12.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.09.13 15:35
|
|
|
Sai nädalavahetusel ette võetud kardaani tugilaagri vahetus koos vahepukiga. Ette võetu sai edukalt lõpule viidud.
Alla läks bmw e36 320 vahepukk mille sees oli juba laager ka olemas. Ostsin forsist ja maksis 20 euri kanti. Järgmistele meistritele, kes sama asja
tegema hakkavad, soovitan veel võimsama bemmi oma(sobivad mingid fordide omad ka). Peaasi ,et see metall rõngas ,mis puki ümber on, oleks võimalikult
paks. Siis on lihtsam keevitada sobivad kinnitusjalgu talle külge.
Töö spetsiifikast ise niipalju ,et keskelt kardaani koos hoidev nuut tuleb enne lahti võtmist kindlasti ära märkida täpselt. Seeläbi saab kindlasti
tulemuseks vaikne ja mitte vibreeriv ega mürisev kardaan. Minul igatahes jäi täiesti ideaalne, nagu tehasest.
Murekiviks selle toimetuse juures üldiselt võib olla kardaani keskelt nuudist lahti pressimine. Mina olen seda varem teinud ja töövõte oli teada.
Surusin poldi ja mutri abil kahe nr17 lehtvõtmega keerates. Väga ilusti tuli lahti. (kellel huvi kuidas täpsemalt see toiming välja nägi ,võib privas
küsida). Laagri ära võtmisega peaks igaüks loomulikust intelligentsist hakkama saama, kes üleüldse on ise võimelised selle puki vahetust teostama.
Niisiis jõudnud uue puki installeerimise juurde, tuli talle vana puki jalad alla keevitada(ennem jalad vana puki küljest tervelt kätte saama).
Edasi kokku panemine ja alla, läks lepase reega, mingit erilist kunsti ei saagi olla.
Nõuandeks järgmistele meestele, kellel sama asi ees, ostke ennatlikult ka tihendid nende liigendite jaoks, mis difri ja käigukasti otstes kardaani
pool käivad. Minu omad olid ajapikku väsimise märke näitama hakanud ja lekkinud kergelt soojast peast seda määret, mis liigendi sees on. Siis ühtlasi
selle töö käigus saaks ka need uutega asendada.
|
|
|
J-r
huviline
Registreerunud 27.12.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.10.13 12:40
|
|
|
sõiduk liikus uue omaniku valdusesse. tundub ,et mitte aktiivse foorumlase kätte
|
|
|
|