karlakas
huviline
Registreerunud 03.11.12
Asukoht: Tartu/Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.11.12 08:22
|
|
|
hobiautode müratasemed
Tere!
Mul oli täna üks intstenet öösel, kus auto käis akna all tühikägul müra tase loomlikust suurem. Läksin juhti noomima kuna laps magas kohe selle akna
taga. Ma tean, et nüüd 101 ühel audi omanikul tõusevad praegu harjad punakseks.... Aga te ju ei taga samasugust prestiizi kui kunagi BMW?
Juht sai aru, mida ma ütlesin ja mõistsi mind, aga juhi fipsis sõber oli teine arvamus. Peal suurt vaidulust, sain aru, et see ei vii mind kuhugi.
Kas te tahate, et hakkatakse müra taset autodel mõõtma ülevaatustel? Võiks siin planeedil rahulikult hakkama saada. Seadus näeb muidugi müra tasema
normide ette.
https://www.riigiteataja.ee/akt/803291 lisas on tabelid olemas!
Isen millega kokkupuude oli audi cumpe (1987-1996) musta värvi reg. tunnus ...... THK
Asukohaga Tartus
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 03.11.12 08:43
|
|
|
Uniselt sellises kirjas tekst, koomiline oli lugeda.
Kuid, mis on jutu iva?
Antud olukorra muutmine on kui tuulega vöitlemine.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
jass
huviline
Registreerunud 24.02.05
Asukoht: Tallinn-Tartu-Elva
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B6 1,8TQ & A6 2,8 & BMW 525
|
postitati 03.11.12 09:52
|
|
|
Eks see on jah üsna ebameeldiv, kui rullid oma autodel summutid ära rikuvad ja siis kuskil akende all või linna peal pläristavad. Ilmselt parandaks
olukorda see, kui politseil tekiks suutlikkus kõva müra tekitav auto koheselt tehnokontrolli toimetada. Lihtsalt kordusülevaatus ei toimi, sest
ülevaatuse ajaks keevitatakse resonaator või summuti pütid ajutiselt tagasi. Aga kahjuks vist politsei peale eriti lootma jääda ei saa.
Kui julgust jagub, siis kiire lahendus on öösel akna all pläristavalt autolt süütevõti ära võtta ja näiteks kanalisatsioonikaevu poetada. Pimedas kuskilt solgi seest võtit otsides on autoomanikul aega mõelda, kas
resonaatori rikkumine ikka oli hea mõte.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 03.11.12 12:18
|
|
|
1) Intstenet - Intsident
2) Loomlikust - Loomulikust
3) Mõistsi - Mõistis
4) Cumpe - Coupe
Emakeel - oh sa oled armas
XZN M16
|
|
|
|
Evil9
|
|
Margus_H
huviline
Registreerunud 10.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: X5
|
postitati 03.11.12 15:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Evil9
Pealkiru juba räägib enda eest?
|
Jajahh..
|
|
|
-ivar-
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: typ 85q & XC
|
postitati 03.11.12 15:23
|
|
|
Mis te nüüd nokite tühja koha pealt?
No ongi kirjavigadega tekst, aga ometi mõttest saite ju aru?
Kõik inimesed ei pea olema ideaalsed kirjanikud on võimalik ka düsgraafia ja eriti lame on seda siin mõnitada.
Ilmselgelt on selline löristamine akna all häiriv ja pahameelt võib ikka avalikus foorumis avaldada.
Võib-olla 100st kasutajast 5le jõuab kohale ja tulevikus mõtlevadki teiste kaaselanike peale.
5%ne maailmaparandus on ju ometi asjalik. Mina näiteks ei lõgista küll oma diisliga öösiti suurte kortermajade akende all, aga Tartus elades oli
mõttes küll mõne mehe sumps makroflexi täis lasta.
Peace.
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.11.12 15:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: -ivar-
Mis te nüüd nokite tühja koha pealt?
No ongi kirjavigadega tekst, aga ometi mõttest saite ju aru?
Kõik inimesed ei pea olema ideaalsed kirjanikud on võimalik ka düsgraafia ja eriti lame on seda siin mõnitada.
Ilmselgelt on selline löristamine akna all häiriv ja pahameelt võib ikka avalikus foorumis avaldada.
Võib-olla 100st kasutajast 5le jõuab kohale ja tulevikus mõtlevadki teiste kaaselanike peale.
5%ne maailmaparandus on ju ometi asjalik. Mina näiteks ei lõgista küll oma diisliga öösiti suurte kortermajade akende all, aga Tartus elades oli
mõttes küll mõne mehe sumps makroflexi täis lasta.
Peace. |
Samad sõnad...ja võibolla see isik ei soovigi enam siia tagasi tulla selle peale? Kui mõni venelane vigaselt siin kirjutab siis ei hakka ka ju
ilkuma.Aga eks see kotib neid kellel on väikesed lapsed olnud.
Panen siia veel ühe probleemi seoses selle 2minuti mainimisegasadel on
kombeks parkida "perse" akende poole talvel...probleem selles et kui nüüd hommikul hääled sisse panna ja samal ajal autot puhastada siis see toss
läheb maja akendesse.Ninapidi majapoole parkides on seda tunduvalt vähem...kui just tuul aknasse ei keeruta.
|
|
|
ee-martynas
klubiliige
Registreerunud 19.08.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2013 3.0 TDI
|
postitati 03.11.12 16:26
|
|
|
Anname antud teemale vürtsi juurde.
Lisaks mürale on uues liiklusseaduses mainitud ka kaugust elumajast kus tohib mootor käia. Varem oli vist lihtsalt maksimaalselt 2 minutit õuealal.
Kui auto mootor käis täpselt magamistoa akna all siis sellest oleks juba piisanud, et kutsuda inimesi korrale või kaasata politseid.
Tooksin LE'st ka vastava punkti välja kuid kahjuks sõi koer mul kommenteeritud LE ära
|
|
|
|
meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 03.11.12 18:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: hamlet
Panen siia veel ühe probleemi seoses selle 2minuti mainimisegasadel on
kombeks parkida "perse" akende poole talvel...probleem selles et kui nüüd hommikul hääled sisse panna ja samal ajal autot puhastada siis see toss
läheb maja akendesse.Ninapidi majapoole parkides on seda tunduvalt vähem...kui just tuul aknasse ei keeruta. |
Siin on ilmselt mitu põhjust:
* tõenäosus kinni jääda on palju väiksem, kui saad ühe paigaltvõtuga minema sõita, ei pea paksus lumes väljakeeratud ratastega edasi-tagasi
manööverdama
* kui sõidust, on sul klaasid puhtad ja on parem end ära parkida. Hommikul uduste või lumiste akendega on tagurdamist palju ohtlikum teha.
Aga jah teema asjus - ei saa ka mina sellest aru, miks peab akna all autol 10 minutit autot töristama, kui oodatakse trepikojast tulevat inimest. See
pole ju isegi auto soojendamine, et klaasis puhtaks saada - auto on mujalt tulnud ja oodatakse kedagi. Pane auto siis seisma, starter on ju ometi
olemas?
PS! palun muutke see pealkiri "hobiautode müratasemed" või midagi analoogset. Algul tükk aega lugesin ja mõistatasin, mida see mudatasemed seal
tähendas Muudatused, müratused, veel midagi muud?
Meelis
|
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 03.11.12 19:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: karlakas
Kas te tahate, et hakkatakse müra taset autodel mõõtma ülevaatustel? Võiks siin planeedil rahulikult hakkama saada. Seadus näeb muidugi müra tasema
normide ette.
https://www.riigiteataja.ee/akt/803291 lisas on tabelid
olemas! | Tegelikult seda kontrollitakse küll, ka on olnud variante kus inspektor tahab enda arvates liiga lärmaka masina korduvale
selle müra pärast saata. Just sellepärast ongi mu tuttava rallikal (just tänavalegaalne rallikas, mitte niisama tjuunitud poekäru) alati kindalaekas
vastav müra mõõtmise paber olemas, kulub vähem aega inspektoritega suheldes.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
Amadeuz
huviline
Registreerunud 09.03.05
Asukoht: Tarbatu
Kasutaja on eemal
Auto: C5 avant TQAT 110 kW õlipress '99 (Nora), MB W639 kombi AT CRD 80kW (Jasmin)
|
postitati 05.11.12 11:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: meelis11
Siin on ilmselt mitu põhjust:
* tõenäosus kinni jääda on palju väiksem, kui saad ühe paigaltvõtuga minema sõita, ei pea paksus lumes väljakeeratud ratastega edasi-tagasi
manööverdama
* kui sõidust, on sul klaasid puhtad ja on parem end ära parkida. Hommikul uduste või lumiste akendega on tagurdamist palju ohtlikum teha.
Meelis |
Tõesti on hea puhaste klaasidega ennast kohe paika sättida. Eriti kui on teada, et jalakäijatel on kentsakas komme koerte kombel auto taguotsa
nuuskida. Mina ei saa aru miks peavad nad autost tagant mööda jalutama või suisa sinna seisma jääma - kas neil peas ei noki, et taha ei näe autojuht
veeranditki nii hästi kui ette?
Ja veel üks põhjus miks mina oma autod ninaga väljapoole pargin on see, et kui kõva külmaga aku juhtub nõrgaks jääma, siis ei pea 10 meetriseid
juhtmeid leiutama, et voolu anda. Aga kuna sa talvel tead millal öösel kõva külma tuleb. Seega pargin kogu aeg nii. Ja suvel pargin sama moodi
lihtsalt harjumusest.
Minu meelest võiks miilits* üle üldse tööd tegema hakata. Müra vastu on lihtne - taadeldud mürataseme mõõtja ei maksa ju kuigi palju. Pisut koolitust
ja on koha peal võimalik see pisiasi läbi vaielda.
Neid aga huvitab nurga tagant põõsast kiirusega trahve kirjutada. Ja isegi seda ei oska nad teha, Viimane Glinoostrovi juhus näitab ilmselgelt mis
tasemel tegelikult miilitsas** tööd tehakse.
* ja ** - Vabandan kui kellegi tundeid riivan, kuid 20 aasta jooskul pole minu ihusilm veel politseinike Eestis märganud. Mentaliteet on vaieldamatult
kõigil olnud nõukogude miilitsa oma.
_________________
www.andmebaas.ee
|
|
|
|
pampkuri
huviline
Registreerunud 08.03.04
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 Typ85 20vT Ehitamisel. 2,5 TDIQ
|
postitati 05.11.12 20:13
|
|
|
Minu autol otsast lõpuni 3`toru ja tühikäigul küll probleemi ei ole, samas kui ikka pähe anda siis laulu audrurajalt poole Vanapärnu peale ja
kaugemale kuulda
Käisin nädalavahetusel Pesas peol 12.12. 2009. Lapsed oksendasid ja kaklesid tore oli.
|
|
|
|
smi
huviline
Registreerunud 18.05.06
Asukoht: Tln
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,8 -95 92kw
|
postitati 08.11.12 08:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: karlakas
Tere!
Mul oli täna üks intstenet öösel, kus auto käis akna all tühikägul müra tase loomlikust suurem. Läksin juhti noomima kuna laps magas kohe selle akna
taga. |
Müra tase ei olegi nii tähtis, sest lubatud 2 minutit kannatab ikka ära.
https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021
§ 13. Keskkonnakaitsenõuded
(5) Õuealal ja lähemal kui kümme meetrit elamust ei tohi peatatud või pargitud sõidukil mootor töötada kauem kui kaks minutit.
|
|
|
Eero
meeskond
Registreerunud 29.10.04
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
Auto: B2 2dq
|
postitati 08.11.12 08:57
|
|
|
Lumisel ajal ilmselt ei eksi selle seaduse vastu ainult need kellel auto katuse alla pargitud või omavad webastot
|
|
|
|
-ivar-
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: typ 85q & XC
|
postitati 08.11.12 09:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: smi
Tsitaat: | Algselt postitas: karlakas
Tere!
Mul oli täna üks intstenet öösel, kus auto käis akna all tühikägul müra tase loomlikust suurem. Läksin juhti noomima kuna laps magas kohe selle akna
taga. |
Müra tase ei olegi nii tähtis, sest lubatud 2 minutit kannatab ikka ära.
https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021
§ 13. Keskkonnakaitsenõuded
(5) Õuealal ja lähemal kui kümme meetrit elamust ei tohi peatatud või pargitud sõidukil mootor töötada kauem kui kaks minutit. |
Väike täpsustus...
Teema algataja pole kirjutanud kusagil, et tegemist oli õuealaga.
Mis muidugi ei õigusta mitte midagi, lihtsalt juhtisin tähelepanu.
|
|
|