Tsitaat: |
Loe seda teemat hoolikalt http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=47455
Ma alles mõni päev tagasi mõtlesin, et esimesed lörtsisajud juba olnud, aga foorumis polegi veel ühtegi uut fwd->q teemat.
Lõikad auto keskelt pooleks ja liidad quatro taga osa külge ja asi korras. Asi toimib, järele katsetatud aga suht mõttetu töö kuna asi läheb rahaliselt kallimaks kui see väärt on. Ja plus siis veel jama arkis.
Odavam on tagavedu käigukangi tagant juurde mõelda, sellest hoovast mida saab enamasti üles tõmmata autos. Või osta mõni cupe quatro, sest eestis võibolla 10 -20 inimest, kes on kokku suutnud 4 veolised autod ehitada. Alati on otstarbekam ja lihtsam võtta juba 4 veoline auto ja seda arendada.
Tsitaat: |
See on vist hooajaline nähtus. Nagu ka kevadine turbotamine.
Talv pole enam kaugel - õiged teemad hakkavad foorumisse jälle tulema.
Mul tekkis üks idee, mis on ajendatud järgnevast:
Audi on üks vähestest automarkidest, millel väga laialt levinud nii esi-, kui nelivedused mudelid. Sellest johtuvalt tekib paljudel idee muuta oma
olemasolev või ihaldatav esivedune liikur neliveduseks. Seda eelkõige seetõttu, et ka väikseimale autohuvilisele on teada quattro olemasolu Audi
mudeliseerias.
Audiklubi foorum on üks põhilisi internetipõhiseid infoallikaid Audide kohta ning siit tuleb otsima infot pea igaüks, keda vaevab peas mõte
2wd->4wd. Seega võiks olla foorumi alajaotuste hulgas selline eraldi teema, kus käsitletakse esivedusest quattroks muutmise protsessi. Sinna
sisenedes oleks ilmselt 99.9% inimestele selge, et pole mõtet sellekohast küsimust ehitama hakata(v.a b4 sedaan/avant). Need tõsised aretajad, kes
reaalselt sellist asja ette võtavad ei hakka ju siit foorumist infot küsimagi, sest ideeliselt saab ka ZAZ 968 ehitada neliveoliseks.
Lisan Teemo jutule mõne kommentaari lisaks.
Mitte ükski normaalne inimene, kes on selle vabandage väga k*pi läbi teinud, ei viitsi hakata mingile wannabe'le seletama kogu "projekti" vältel,
mille kõigega arvestama peab jnejne. Nii, et kui ka mina oleksin selle tee läbinud, oleksin ma lihtsalt VAIT, et mitte tõmmata endale mõttetut
tähelepanu!
Ainukene mudel, mis seda tööd vääriks on vast B4 cabrio. Ja seda ka vaid koos 20V ülelaetava motoga.
300 000-400 000.- saaks hakkama
Kps-i jutule kommentaariks veel - et keegi kes selle jama läbi teinud võiks ju siiski miski umbkaudse ajamäära ja rahakulu kirjutada eraldi tehtavale quattrotamise teemale, siis oleks kohe asi selge. Selge ju on, et erinevate autode neliveduseks ehitamine erineb rahaliselt palju, aga kui miski näide olemas, siis ei teki ehk kiusatust ka...Usun et see jääks ka üheks väheseks postituseks selles teemas
Tsitaat: |
Vabanda, aga see on täpselt sama umbmäärane kui naise ilu!
Lihtsalt inimestel on oskused ja võimalused erinevad, tean poisi kes ehitas endale 4 veolise g2 (esiveolisest) ja sõidab sellega praegu. Ja ma usun,
et üle 50 000 tal ei läinud. Seda koos auto värvimise ja velgede ostuga. Aga iga mees ei tõmba jänest kübarast välja kah ! Ja nõustun kõigiga kes ütlevad, et see on kallis ja keeruline. Need kes
ehitada tahavad, need tõesti ei tule foorumi uurima kas saab teha! Selleasemel ostavad omale 4 veolise doonori ja võtavad oma garaazis relaka ja
tiigelsae pihku ning nüsivad. Kui doonori jaoks raha pole pole ka mõtet midagi ehitama hakta! Sest valdavalt doonori ost on üks odavamaid asju kogu
selle projekti juures. Mingi sellise teema peaks stickyks panema ja siis kõik kes küsivad ja väärivad vastamist lisama sinna teemasse kokku.
Jõudu ja jaksu neiele kes midagi oma kätega valmistavad, ja ka oma kogemusi jagavad meile!
Rain.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Nagu Samzik vihjas, otsene rahaline kulu sõltub ikka sellest, kui palju sul käsi endal otsas on.
Mina ei karda ühtegi füüsilist liigutust, pigem kardan seda, mis sellest projektist peale valmimist paari kolme aasta pärast järgi jääb, sest keretööd
saada rebase eest pidama on väga raske, vahet pole kui kallite materjalidega seda teha üritada (ei tugine paraku oma isiklikule arvamusele vaid tuttavate värvimisega tegelevate isikute kogemusele). Jooks
õigesti paika saada on samuti suhteliselt tricky sh*t ja eeldab veidike inseneriaju endalt, mitte lootes teistele.
Mina hullu peaga kunagi kalkuleerisin b2 coupe fwd->b2 coupe Q ja ostsin isegi algse plaani järgi Q doonori fwd coupele lisaks. Peale seda kui sai
põhja alla mõlemale isendile kõrvuti vaadatud sai tõsiasi selgeks, et doonori eraldi taastamisel ja coupe esiveoliseks jätmisel ja taastamisel on
rohkem potensiaali ja pikaajalisemat eluiga kui mõlemad isendid põhimõtteliselt p*rse keerata . Selline ümar kalkulatsioon meeletu mahuga oma tööga oli kuhugi ~80t eegu kanti, sinna sisse oli loomulikult
arvestatud ka enamus veermiku ja pidurisüsteemi uute vastu välja vahetamist ja jõuallika vahetust koos remoga. Mida polnud sisse arvestatud oli
iluasjad ja salongi taastamine.
Ümaralt jaotus kogu kalkulatsioon selliseks:
* Keretööd koos värvimisega 40t, millest 20t oli puhtalt ümberehitus, ülejäänu olemasoleva taastamine või uute vastu vahetamine, füüsiline pool
osaliselt oma töö, värvi eeltööd ja värvimine juba teenus. Füüsiliste toimingute teenuse hind mitte alla 15k lisaks.
* Moto, käimar, tagasild 25t - plaanis midagi rohkemat kui r5 vabalthingav polnud ja enamjaolt oma töö. Teenustööna alla 10k poleks kindlasti välja
mänginud lisaks.
* Kõikvõimalikud juriidilised toimingud, et selle asjaga üldse sõita saaks ~15t, kuna ka ARKis ei omanud keegi mingit selgemat ülevaadet, palju see
maksma oleks võinud minna koos kaudsete kuludega.
* Nüüd kui arvestada, et ka salong oleks niikuinii tegemisse läinud, siis sellele veel juurde 10-20k sõltuvalt siis töö kvaliteedist materjalidest ja
kindlasti poleks seda ise teinud.
* Lisaks mingi 10k julma "üllatusteks"
Kokku võite ise uuesti lüüa, mis see oleks siidinäpule maksma läinud.
Kui tegemist oleks mingi "põlluralli" projektiga, siis ostaks ma lihtsalt b3 Q, keeraks sinna mingi asisema asja aiste vahele või ajaks vana
maksimaalselt käima ja teeks "hingamise" korda, peksaks masina seest puhtaks, teeks jooksu korda ja annaks minna kuni üle katuse keeraks. 50k raha
eest saaks nalja kui palju.
Seda arvamust ma olen korduvalt siin foorumis välja öelnud, mida ma arvan kodanikest, kes oma ainsat igapäevasõidukit "projektiks" nimetavad, mis ka
iga päev "projekti ehitamise käigus" tööle ja koju sõidavad .
Peace ehitajad ja "ehitajad".
Kps rohkem peale ei võta .
Tundub lihtne, edu!
Tsitaat: |
300-400 tuhhi ei ole tegelikult utoopia vaid niipalju ilmselt ka läheb, kui eesmärk ei ole ainult miskit "jääraja" liikurit ehitada. Sellisel
projektil on ainult siis ju minginegi mõte, kui auto viimistletakse filigraanselt otsast lõpuni ära. Kapotialune, interjöör ning välimus.
1. 500hp jõuallikas koos juhtsüsteemiga+väga hea väljnägemine. 150 000
2. interjöör 30000
3. vedrustus+pidurid 25000
4. doonor auto 10000-20000 (põhi, kardaan, tagasilla jupid....jms)
5. tagatiffer S2 oma +uued puksid 6000.-
5. taastatud S käigukast+sidur 15000
6. kere tööd +värvimine (abimaterjalid, värvid, pahtlid, mastiksid jne.) 25000-35000
7. veljed+rehvid 18/toll 20 000
8. ootamatud väljaminekud 10 000-20 000 (kõikvõimalikud abimaterjalid
9. vähemalt 10 kasti õlu 2500
Hetkel 316000.- koos. Kõik see eeldab ise tegemist. Välja arvatud värvimistööd, mida ikka oma garaažis ei tee.
Ei ole siin audio süsteemi sees.
Ei ole spetsialist ning seega hinnaskaala ei pruugi paika pidada.
Ei ole ühtegi sellist teinud ega hakka ka tegema.
Tsitaat: |
4.2L V8 Twin Turbo Coupe Quattro
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Jah, selle auto teemat olen isegi kunagi ammu lugenud, aga ei tulnud tuttav ette. Vana silm ei märganud kardaani olemasolu kah. Teema algsele küsimusele see tõesti ei vasta, kuid selle ümberehituse mõttetusest on siin foorumis piisavalt palju räägitud. Keegi ei keela inimestel proovida ja katsetada, kuid kui suure aja-, raha- ja närvikulu tulemuseks on kehvem asi kui tehase poolt juba 30 aastat tagasi tootmisse lasti (ja tänapäeval pooltasuta jagatakse), siis näitab see asja mõttekust üsna ilmekalt. Esiveolisest ise quattrot ehitades saavutada midagi paremat kui on tehase-quattro ei ole eriti võimalik.
Tsitaat: |
Quattro ehitamine.
Esiveduse Audi
Coupe tegemine quattroks
Quattro
esiveoks
Samalaaadseid oli veel ja suhtkoht ruttu said teemad ammendatud.
Tsitaat: |
Kuna Audi on mark, millel on pea igale mudelile 4veoline alternatiiv olemas, ei tasu see aretamine kindlasti ära. Kuigi siin on juttu old Cabriost,
mis tõesti on ainult esivedune aga mida sa AWDga ikka Cabrio puhul tegema hakkad? Suvel keerutad rannas liiva üles?
Üldiselt kui hakata aretama, siis midagi haruldasemat.
Muide, hetkel just mängimas mul Discovery Channel kus Chop Shop London Garage 2. hooaja osades 7 ja 8 ehitavad nad Impreza mootori ja veoskeemiga Golf
2...
Tsitaat: |
Cabriost rääkides on Inglaste maal müügil S2 Cabrio kere (quattro), hinnaks ainult £1500 (ca 26000.-).
Algselt oli tegu esivedulise V6 Cabrioga, millele istutati S6 mootor ja Coupe tagasild. Tagumine parem nurk on veidi sodi, ning rool tuleks kuidagi
õigele poole tagasi panna. Igastähes kellel hirmsuur huvi S2 cabriot saada, siis sellest paremat toorikut naljalt ei leia.
http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=40427
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Olles ka ise teinud esiveduse 4 veduseks (mitte küll audi marginimistust) ja plaanides teha ka teise täpselt samasuguse siis pean mainima, et kui ikka tahtmist ja aega on siis ei ole miskit võimatut... Kõrval oleva doonori jutuga 100% päri kuna mina sain esialgu vaid mootori koos kastiga ja kardaani ja tagadifri koos sillatalaga ja no oli jah suht palju mõelda ja mõõta ja aretada, et kõik õieti saaks ja ikkagi pidin lõpuks kardaani 1,5 cm lühemaks tegema kuna panin veidi puuse Teistkordsel tegemisel muidugi on asi palju lihtsam juba (nüüd sai ka terve teine kere muretsetud ja on veits suurejoonelisemad plaanid...)
Ehk siis kokkuvõtlikult: ostad 2 autot, millest teed meeletu aja/raha kuluga ühe ja tõded, et oleks võinud kohe neliveolise osta.
Neliveoline siibik on muidugi jah, selline asi, mida ei saa ka parima tahtmisega neliveolisena osta. Kui aga sul on neliveolise auto odavam
alternatiiv, siis ei tasu see jantimine end küll ära.
Tsitaat: |
Jah on võimalik osta kuudik tiivikut (shutlet) 4wd ja oluliselt haruldasem sedaan on ka mingis koguses 4wd-na tulnud (esimese doonor mul) aga 3 ukselist ei ole mingis ajavahemikus tulnud seega on see ka põhjuseks Ja no bolt-on ist on asi ikka kaugel See kui kogu kompotist õõtsa 3 polti 6-st istuvad samadesse aukudesse ei ole kohe kindlasti bolt-on aga see selleks - ei ole see teema kus seda lahata ilmselt Alternatiivi minu puhul seega pole kahjuks... Samas omades ka 90Q siis ütleme nii, et igatahes teen ka teise civicu 4wd-ks kuna no ei meeldi mulle see üle esisilla rippuv R5 tee mis tahad... Igal asjal omad head ja omad vead seega selle üle ei olegi mõtet vaielda Ja nagu ka eelnevalt juba on öeldud siis on tegemisrõõm ka rõõm. Näiteks minu puhul tegemist täielikult tegemis rõõmuga muideks - mulle lihtsalt meeldib selliseid asju teha ja oma aju selle kallal kruttida ja oma oskusi arendada
Küsiks ka natuke nõu. Üks kuri plaan mõlgub mõtteis.
Oskab keegi öelda kas mõni quattro kast B4 1.9tdi (mootori kood vist 1Z) otsa istub?
Teoorias sobitaks sinna B3 r4 quattro kasti kuna tdi on ka r4 moto. Rida 5 ja v6 kastid tõenäoliselt otsa ei istu. Üks variant oleks veel b5 r4 moto
ehk!?
Tänud,
Imre
Ei suuda ka vait olla.
http://foorum.vwklubi.ee/viewthread.php?tid=19535&page=15
Kindlasti paljud ka siit foorumist teavad, mis elukaga on tegu. Ja kuna isiklikult seda meest tean, siis võin öelda, et tänu doonorauto ostule on tüüp
omadega plussis, kuna mittevajaminevad jupid sai müüdud. Muidugi on tal ka hea pea, et selliseid asju ette võtta. Läks veidi teemast mööda,
sellepärast vabandan.
Tsitaat: |
Kui juba aretamiseks läheb, siis ma sobitaks B4 2.3q avant keresse 2.5 103kW TDi q tehnika. Jah, oluliselt kaugemale pole seda mõtet arendanud, aga sellises suuruses ümberehituse puhul oleks see minusilmis kõige mõistlikum suund.
Mõtlemisainet iseehitajatele... oleks vast pidanud selle huumori alla panema, aga vast sobib ka siia. Moded tõstke ringi kui vajalikuks peate.
...ehk katkend milneti foorumi teemast "Vene meeste mälestused lennuväest"
...Jutustas sellest seltsimees…Edasi juba tema kui esmaallika suust…
Teenisin ma tookord Žitomiris ja Berditševis, meie väeosa kõrval paiknes hävituslennuväe polk ja selles praporštšik, kes teenis BAOs ehk lennuvälja
teeninduspataljonis.Prapor igatses ilmselt kõvasti sinise-sinise taeva järele ning püüdis seda kuidagi maapealse tegevusega kompenseerida. Põhiliselt
väljendus see mööda linna “Jawa” tõugu 750 kuubikulise krossirattaga sõitmises, mida ta seda vähegi võimaldavatel teelõikudel ligi kahesajaverstase
tunnikiiruseni tagant küttis.
Ja sattus kord selle prapori teele peremeheta mootorratta skelett. Ratas oli mingit lihtsamat sorti, kas IŽ või Voshod, mida “Jänestega Jawa” nime all
tunti. Mark polegi tähtis, tähtis oli see, et skeletil puudusid nii mootor kui bensiinibaak, aga selle eest olid olemas nii iste, korras juhtraud,
spidomeeter kui ka ringikäivad rattad. Ning see, et prapor otsustas sellel skeletil püstitada kiirusrekordi. Stardi- ja maandumisrajal, mis oli
üldiselt küll hävitajatele ette nähtud ning omas seetõttu suhteliselt siledat kahekilomeetrilist pinda. Mootoriks aga mõtles prapor välja vaat mille!
Lattu oli mäletamatutest aegadest jäänud lebama kunagi MIG-21-l kasutatud püssirohuga stardikiirendid, mis lennuki tiibade alla riputatuna aitasid tal
täislastis startimiseks kiirust koguda ning töötasid paaris statsionaarse turboreaktiivmootoriga, mida oli pardal samuti tervelt ühes eksemplaris.
Tehtud-mõeldud! Võttis prapor ühe nendest kiirenditest veojõuga, kui mälu ei peta, üks tonn, ja kinnitas selle istme külge. Ise ronis kõige peale,
tõukas jalgadega ja trügis niimoodi selle kaadervärgi tühja stardiraja algusesse. Tõusis püsti. Pani kiivri pähe. (kinnise, kusjuures). Lõi risti
ette. Tõukas apastraadi liikuma ja lühistas püssirohukiirendi sütiku…
Edasi juba selle ime pealtnägijate kirjeldusest. Mootorratta sklett muutus lausa silme all punktikeseks, kusjuures vastavalt kiirendi põlemisele ja
tema jõudmisega töörežiimi kasvas kiirendus järsult ning kuskil 500 meetri joonel pani mootorratas prapori alt lihtsalt lõiget. Kiirendi hakkas
arendama lihtsalt maksimaalset veojõudu ja kiirendus kasvas hüppeliselt. Mis kuskil paarisajakilose kaalu juures andis mootorrattale üsna mitu G-d
ülekoormust. Üleajateenija sõitis tagumiku ja turja peal mööda rada pika maa maha, aga Allah halastas ta peale, hing jäi sisse. Kuigi muljuti teda
üpris korralikult. Prapor pajatas hiljem, et hetk enne seljast mahaviskamist jõudis ta näha, kuidas spidomeetri osuti jooksis sihverplaadi paremasse
serva kinni ja suri seal. Mis tähendab, et kiirus oli juba üle 120 km/h. Tema isetehtud boliid klassist Formula 000 jätkas peaaegu otsejoones
liikumist, hüppas mõne sekundiga ülejäänud 1500 meetrit ning tungis lennuvälja betoonaeda. Kus ta koos püssirohu jäänustega ka õhku lendas.
Räägitakse, et auk olla olnud lausa paar postivahet…
Tsitaat: |
Noh, ja muidugi kõige odavam viis on osta revalist quattro märk ja see pagasiluugile kleepida.
Mul enda audil spetsiaalselt Quattro sildid maha võetud