Tere õhtut
Võtan kogu jõu ja motivatsiooni ja tahtmise, mis vähegi leian ja teen ikkagi B5-le ka teema siia ära - et noh omasugustele oma hullusi jagada nagu
ikka
Auto on siis kasutaja Nimi umbkaudu viimase kolme aasta vaba aja produkt, millega minagi üritan samas suunas edasi liikuda ja võibolla teha asju mida
B6 ei taha ja ei ole mõistlik teha. Ehk siis B6 rohkem igapäeva perevagun ja B5 selline lõbusõidu masin.
Karul kõhus on:
K04
Chip
Punased poolid
Jämedam toru
Muud märkimisväärset kapoti all tehtud pole. Küljes on mingid madalamad vedrud ja poolraami puksid on alumiiniumist jäigad. Sees on sportrool ja
väljast vähe edevam võidusõidu disain. Detailsemalt saab ajaloost lugeda eelmise omaniku teemast.
Hakkan kohe pilte postitama sest piltideta teemasid kohe üldse ei viitsi lugeda.
Rooli tahtis eelmine omanik tagasi seega see sai uus pandud. Läks täpselt sama talvepeetri standard rool Stance.ee-st - aitäh megakiire toimetamise
eest.
Üks õhtu jäi telekast silma tuttav numbrimärk. Täitsa tore näha, et auto on pikemat aega juba hobikasutuses olnud.
Hetkel talveseades selline. 15" tolli rattad Hakkapelliita 5 naastudega.
Tulevikuplaanid on minna kiiremaks, kergemaks, sportlikumaks. Proovida sõita nt. rada, miili vb dragi jne (täitsa niisama oma meelelahutuseks). Mingi
hetk proovida sõita tagaveolisena jne. Eksperimenteerida
Järgmine nädal läheb Teemo juurde natukene ravile ka. Hetkel häirivamateks asjadeks on tagadiffri väga suur kolks ja roolivõimu pump andis esimese
lumega alla. Ei kesta minu autodel need roolivõimu pumbad. Igatahes sellel autol katsetama ei hakka odavate asjadega enam - läheb kohe TRW pump
peale.
Selline kolakas.
Hetkel praegu kõik. Uue aasta lubadus on, et postitan aktiivsemalt
Uuendusteni
Siim
Ahh siia see B5 siis läkski.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
B5 käis mõni aeg tagasi Teemo juures, kus sai vahetatud õli, probleemne roolivõimu pump, tagadiffri kõva metalse kolksu lahendas katkise sisemise
pooltelje otsa vahetus. Väike kolks jäi veel aga see on nende autode juures suhteliselt standard ilmselt. Õnneks on üks differ garaazis veel varuks.
Differ sai ka uued simmerid sest oli veits märg ja esisilda läks üks uus puks.
Hetkel tegelen talvevelgedega (jah talv mida ei tulnud ja mis kohe läbi saab ). Sai kokku kogutud pea kahe komplekti jagu velgi millest ühe korraliku komplekti teen. Tulevad talveks 15" valged Ronali vanakooli
veljed - sellised midagi kruusaralli velje stiilis. Ise ka veel päris kindel pole kuidas nad hõbedase auto alla sobivad aga eks varsti saab teada.
Jutu illustreerimiseks pilt haljaks lastud veljest, mis tegelikult käiku ei lähe kuna keskaugu kallal on keegi vägivallatsenud.
Kuna auto alt oli vaja osasid velgi kätte saada panin teise auto OZ Superleggerad ajutiselt sellele alla. Minu arust sobivad nagu valatult ja sai
otsustatud, et suvel sõidab see auto nende ratastega. Peab ainult mingid tsentreerimisrõngad otsima sest keskauk on suurem. B6-le oli plaan niikuinii
midagi gramm edevamat vaadata.
Vaatan viimast pilti nii ja vaatan naa ning ütlen, et midagi on nagu väljast puudu või ülearu.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Neid kahte pilti võrreldes tundub, et puudu on veel paar kleepsu esiustelt ja kapotilt ning stange lipp vms.
Ma küll ei tahaks seda öelda, aga kõrge vist on ka.
Esialgu annaks juurde juba see kui auto oleks puhas
Elus on tegelikult palju olulisemadki, kui teise mehe autoteemas detailide üle vinguda, kuid mulle isiklikult tundub, et kas kleepsud on ülearu, või tuleb minna vedrustuse ja välimuse kallale. Ainult jumala eest - mitte S tükid.
Tsitaat: |
Kui varem sõitis ikka ja jälle jüris mulle masin vastu, siis seekord männiku teel. Häält ikka tegi natuke.
Jep nüüd rohkem Männiku kandis näha Vaatasin peeglist ja et keskmisest kõvasti viisakam B6 läheneb ja siis juba nägin, et pildistab ka nii et jäid vahele täitsa
Selle autoga on siis vahepeal niipalju uut, et katalüsaatori paigalduse tarbeks said V-band ühendused tehtud ja talverehvid said värvi alla. Ahjaa
suveveljed said ilusti uute poltide ja tsentreerimisrõngastega alla ja pool käsitööna valmisid ka veljekapslid.
Talvevelgedele ilmselt pildil olev originaalkapsel ikkagi ei jää. Tuleb midagi muud sinna otsida ja velgedele on veel plaanis mõned kleepsud lisada.
Samuti suvevelgede kapslitega on mõned plaanid veel. Hetkel matt must jätab ikka mulje nagu oleks seal auk.
Ja täna oli pesupäev. Paar pilti ilusast puhtast autost ka.
Kulub marjaks ära.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Mis rajale siis plaan katsetama minna on?
Ise kasutan see aasta Sailuni semislikke. B5 all 17" ning B8 all 18". S4ga sai auto24 ringil nendega kangutatud ja oli ülitimm.
Tsitaat: |
Täna võtsin OZ Superleggeradelt rehvid maha ja viisin kontrolli - kolm tükki tahavad tiba sirgemaks nügimist. Peale seda lähevad värvimisse ja siis
lähevad need poolslikid sinna peale. Midagi oli vaja autole alla panna ja sai ajutiselt talverattad alla panna.
Hõbedane auto valge rattaga näeb siis välja selline. Velgedele on paar kleepsu ja kapslid veel plaanis lisada. Lisaks on vaja flantsi, et sügavalt
koopast välja poole tuua ja esimestele piduritele vähe rohkem ruumi teha.
See auto nüüd ka veidi tähelepanu saanud vahelduseks. OZ Superleggerad said pulbervärvi alla - toon sai minu arvates täpselt õige. Peale läksid
Extreme poolslikid ja auto alla istusid ideaalselt ilma flantsita.
Ise jäin väljanägemisega väga rahule. Väga racing näeb välja - samas jumala ok tööle-koju sõita. Varsti lähen proovin rajal ka järgi kuidas kangutada
on.
Sellest pandeemia asjast on megakopp ees ja ilge isu on käia juba igasugustel autoüritustel ja võistlustel. Sõber saatis siis, et EDRA teeb Haapsalus
testipäeva ja kuna pealtvaatajaid ei lubatud, tuli sõitma minna. Hommiku inimene väga ei ole ja läks jupp aega enne kui asjad sinnamaale said, et
joonele ajada sain. Jõnksutasin siis ära seal oma elu esimese päris kiirenduse stardi ja enne lõppu soperdasin midagi käiguvahetusega ja lasin veel
gaasi ka maha, mille peale ilmataat otsustas, et aitab sulle küll ja vihm selle ürituse ära seal lõpetas. Aeg oli vist ~15,2 miskit. RT 0,2s. Saab
kõvasti paremini
Ei tegelt hästi tore oli ja kindlasti lähen veel kuskile proovima ja üritaks siis ühe päris aja ka maha sõita. Mitte et hirmsasti võidu sõita tahaks
aga pigem tagasisidet saada auto mineku kohta ja lihtsalt kasutada ja nautida. Lõppu üks pilt kuskilt Haapsalu keldrist.
Hahaha..Normilt käkerdasid selle dragi sõidu ära küll. Aga eks see testipäev selleks ju ongi, et harjutada. Eks siis kunagi oleme mõlemad seal kuuse taga ootamas...
Õhtust Huvilistele!
Ei hakka siin midagi vabandama - elu on selline, et suvel see arvuti kuidagi kätte ei satu, et siia oma monoloogi üles kirjutada saaks. Seega tuleb
üks pikem pildiseeria väikese seletuskirjaga sellest, mis vahepeal teinud olen.
Vahepeal on pandeemia läbi saanud ja elu hooga käima läinud. Autol on üht-teist tehtud ja saanud ka sihtotstarbelist kasutust.
Kohe pärast viimast postitust käis auto Sleepersis ravil, kus sai endale profülaktika mõttes uue Febi Bilstein õlipumba. Seda polnud mina ega eelmine
omanik vahetanud ja ega ilmselt ka enne seda mitte. Sellega kaasnes uus õli ja filter ja mõned tihendid. Lisaks sai auto endale armeeritud
pidurivoolikud ja ATE RACING TYP200 piduriõli. Sellega said mu ringraja ettevalmistused selleks korraks valmis ja võtsin suuna Pärnu poole.
Õhtul sai lahtine kola ja tagavara ratas ja asjad vanaisa garaai ees välja roogitud ja hommikul läksin Audru ringrajale. Nagu algaja ikka käisin pea
laiali otsas ringi ja esimesed ringiajad olid ka hullemad kui enamus mannergutel. Autosi oli palju ja andis ikka aega sõita nii, et kellelegi jalgu ei
jää. Lõpuks sõitsin vist kokku 36 ringi millest siis mingi 3 äkki sain oma sõitu sõita ja ringist maksimumi võtta. Parimaks ringiajaks jäi 1:44.191
(optimal 1:42.70). Tegelikult sain ajad kõvasti paremaks täitsa viimaste ringidega kui õppisin pidureid rohkem ära kasutama. Aga noh, olgem ausad
sõita veel ei oska ja ilmselt on võimalik ikka tükk maad kiiremini ka sõita selle autoga.
Auto oli tubli ja mingeid probleeme ei olnud. Õlid vedelkaks ei läind ja piduritega ka probleeme polnud isegi kui üheksa ringi järjest lasin.
Kindlasti lähen veel ja tahan aega paremaks lihvida. Mõned pisikesed mõtted on autoga ka aga sellest siis kui tegemiseks läheb.
Järgmine põnevam üritus oli Avalaks kus osalesin. Kui eelmisel kiirenduse üritusel sain ühe sõidu teha, siis seekord olin kaval ja olin kohe varakult
kohal, ruttu tehniline ja kohe sõitma. Selles mõttes edukalt, et seekord sain kaks sõitu teha kui vihm selle peo seal ära lõpetas
Parimaks 400m ajaks jäi seal 14,9
Igasugustel üritustel osalemisega tekkis vajadus puksiiraasa järele ja kuna seda noolekleepsu kuhugile kleepida enam ei olnud, siis ostsin Sparco
tõmbeaasa. Et ikkagi ju ralliauto ka...
Kinni läks ta selliselt. Viisakal kulgemisel saab võre ette panna ja aasa ära peita.
Kuna tulevikus on niikuinii plaan panna suurem cooler siis proovisin külge RS replica esistanget. Tahab kõvasti sobitamist ja külge monteerimist aga
üldiselt mulle need suured avad meeldivad ja saab neid päris asjalikult ära kasutada. Sõidusuunas parem ava jääks õhuvõtu jaoks, keskmine suure
cooleri jaoks ja vasakpoolse ava taga hakkab paiknema õli jahuti. Õli jahuti ja torude väljavõtu sain juba siit samast foorumist tuleviku tarbeks ka
varutud.
Ahjaa! Väga meeldiva ürituse nimega "Piibe Legal" korraldas vahepeal veel Raketibaas. Kui ikka öeldakse, et täitsa legaalselt mine lase peeneks ja
politsei paneb veel tee ka kinni, no siis tuli kohale minna. Väga lahe üritus ja loodan, et korraldatakse veel. Sellest üritusest kahjuks ainult üks
pilt tagasisõidust.
Samas jõudsin seal samal üritusel selgusele, et kodasid võin ma ju tolmutada aga tegelikult on auto ikkagi aeglane. 3.0 Diislid niimodi jätavad
häbisse ja tulevikuplaanid tuleb suunata nüüd sinnapoole, et edasised tegevused autot kiiremaks teeks. Mitte ainult kiirendusel aga ringrajal jne.
Selleks on mul igasugu suuri plaane kuklas aga eks nad kõik võtavad palju aega ja raha. Hetkel olengi vähe hoo maha tõmmanud ja tegelen pigem väikeste
asjadega.
Sellega oma monoloogi ka lõpetan. Kui kirjutama hakkasin oli õhtu aga nüüd võib juba öelda head ööd.
Siim
Tervist tervist!
Väike update selle auto teemasse ka. Augustis käis korra Sleepersis, kus vahetati väntvõlli eesmine simmer sest lekkis veidi ja paigaldati
shortshifter. Külge läks ta kõige lühema käiguga asendisse. Lisaks lasin teha käigukangile pikenduse, et tuua kangi asukoht vähe kõrgemale. Need kaks
muudatust kokku tegi siis käigu gramm lühemaks ja tunnetust natuke konkreetsemaks + asukoht parem ja näeb vähe rohkem rallikas välja. Eks see viimane
ole siuke maitse asi rohkem. Külgepidi on päris suur loks hetkel aga selle saab loodetavasti sidurivahetuse ajal korda kui hoovastiku puks asendada
uniball-ga. Pikendus käib keermega originaalnupu asemele ja on väga lihtne vajadusel originaalnupp tagasi panna.
Väikest jõulisa lootes sai ettevõetud visco ventika delete. Hetkel midagi asemele pole pannud sest olen jälginud ja jahutus on väga hea praegu ja ta
ei lähegi kuumaks. Tulevikus läheb elektrivent asemele. Ütleme nii, et midagi märgatavat see muudatus ei teinud just aga üks väike takistus ja gramm
kaalu ikka vähem.
Boosti kõikumise probleemi lahendasin manual boost controlleriga ja ühendasin ta justkui sillana vahele ja reguleerisin nii vähe kui võimalik boosti
takistama. Minimaalne jõu kadu sellega kaasneb, kuid ühtlase boostiga saab kiiremini sõita kui kõikuva boostiga. Eks ta pigem selline sümptomi
ravimine on ja jääb sinna ajutiselt. Kõige parem asukoht ka ei ole sest saab seal päris palju kuuma ja temperatuuridega vedru pinge muutub veidi.
Seega võib auto külmalt ja soojalt vähe erinevalt käituda. Igatahes boosti hoiab nüüd ühtlaselt ja ei ole oht et virutab selle järsku lakke
ootamatult.
Peale avalaksu(14,9) sai omal selle hooaja eesmärgiks võetud, et tahaks hirmsasti veerand miili alla 14 sekundi sõita. Järgmine aasta nkn uued plaanid
ja lootsin nende väikeste muudatustega ja parema sõiduga selle sekundi siiski maha saada. Wheels Up testipäeval selleks võimaluse sain ja pressisin
mis ma pressisin aga parimaks jäi siiski 14.2. Eks õppisin sellest päevast kõvasti ja järgmine suvi proovib juba väiksemaid numbreid võtta. Kevadeni
õnneks nüüd aega on ja eks näis palju ma kahe auto peal paralleelselt tehtud jõuan. Nüüd aga väike pildiseeria üritusest. Ilusamate piltide autoriteks
on Liisi Soovik ja Tanel Simon. Suured tänud neile selle eest.
Viimased pildid on mõnusad retro audi vibega
Loodan, et teiste autode omanikud ei pahanda, et pilte jagan
Praegu siin lõpetan. Plaane kevadeks on palju, eks üritan jooksvalt asjadega kursis hoida.
See 14.2 ei ole üldse mitte paha. Mul endal sama turbo, aga teised pihustid, suur cooler, Maxxecu, vesimeta ja täis sisu ning parim mis saanud on 13,7 kahekesi sõites. Muidugi see 2.8 kast oma ülekannetega oli mul räige surm võrreldes 1.8T enda kastiga. Sain eelmise kuu keskel 4.55 ülekandega kasti ja diffri alla, aga enne kui jõudsin minna aega mõõtma lendas torsen lilleks ja nüüd seisab kuni tuleb jälle tahtmine peale.
Tervitused siia teemasse ka!
Sama lugu - ei jätku mul jaksu ega viitsimist, et siin foorumis enam asju kajastada.
Tegemistel saab edaspidi silma peal hoida instagrammis ja kiirendusradade ääres - audimehed tulge julgelt boksi juttu ajama.
Spartel Racing - Instagram
Samuti kui keegi leiab, et ilus värviline Audi võib näiteks tema ettevõtmisi kaunistada ja saab selle juures mulle abiks kuidagi olla, siis võib ka
julgelt kirjutada
Jõudu ja jaksu kõigile!
Siim
partel.siim@gmail.com
55602271