Lehekülgi: 1 2 3 |
oleeev
huviline
Registreerunud 23.05.03
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 2x audi S4tq,VW passat2,8 syncro
|
postitati 04.04.10 17:22
|
|
|
Valuvelgede äärte poleerimine
Kuna on palju küsitud valukate äärte poleerimist siis lisan ka siia tehtud tööde pildid, et saada aimu millega tegu ja kuidas miski käib.
Need siis Pärnu drag race proj- omad.
Need siis mis mu oma audil all.
Tehnoloogia on lihtne kuid samas raske ja vastikult räpane töö.
Nimelt alustan laki ja muu önaruste maha lihvimist juba 80se paberiga ja siis samm sammult liigun järjest peenema poole nagu ikka.
Tegu pole mitte tavalise paberiga vaid spets veebaasil (mirka abraloon) kettad hind 40-60eeki-tk
Ja neid kulub 4jale veljele ca 18 tk-80-100-120-150-180-200-250-300-320-380-400-500-600-1000-2000-3000-4000+löpuks spets pasta.
Ei ole lihtne neid nühkida ja kui velg on ikka ussitanud siis ka köikki ussi auke pole vöimalik välja nühkida.
Samas enam vähem saab jagu köigist äärekivide kahjustustest.
Hind tuleneb ka velje seisust millises seisus on?
Kuid alla 500tk ei tasu loota samas ka üle 1000 pole veel ükski läinud.
Veel vöimalik velg ka seestpoolt läikima lüüa nagu välimine servgi.
Kel huvi andku aga teada.
56617687.Olev
|
|
|
olbert
huviline
Registreerunud 13.01.06
Asukoht: Orissaare
Kasutaja on eemal
Auto: Golf IV 1,9TDi 4Motion Variant
|
postitati 04.04.10 19:02
|
|
|
Küsiksin sellist asje, et kuidas need veljed lahti käivad? Mul ka ühed polditavad veljed, mis käivad kolmeks aga poldid olid väljas ja velge lahti ei
saanud? Kas saaks äkist mingit infi, et kuidas ma peaksin neile lähenema!
Sinu piltitel näevad need poleeritud ikka siga ilusad välja.
Tänud. Olari
Kuule mees, ega sa rahvastepalli ei mängi, kus sul mitu elu on!
www.alunaut.ee kõik alumiiniumi tööd (tegemist siis merealumiiniumiga)
|
|
|
|
rocket
klubiliige
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 04.04.10 19:36
|
|
|
Kuna tegemist ikkagi DIY rubriigiga, siis tekkis küsimus, et mis aine sees velg ühe pildi peal ujub? Mis tööetapiga tegemist?
Ja veel, et kas ja kust uusi polte on võimalik hankida kahe- või kolmeosalistele velgedele? On nad roostevabad, alumiinium või veel mingi x materjal?
Kas kuuendal pildil jäi ühele veljele kaks polti puudu ...
|
|
|
|
oleeev
huviline
Registreerunud 23.05.03
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 2x audi S4tq,VW passat2,8 syncro
|
postitati 05.04.10 06:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Kuna tegemist ikkagi DIY rubriigiga, siis tekkis küsimus, et mis aine sees velg ühe pildi peal ujub? Mis tööetapiga tegemist?
Ja algul ei olnud diy rubriik,kuid eraisikud ei tohi siin rek.Sellepärast DIY.
Ja veel, et kas ja kust uusi polte on võimalik hankida kahe- või kolmeosalistele velgedele? On nad roostevabad, alumiinium või veel mingi x materjal?
Kas kuuendal pildil jäi ühele veljele kaks polti puudu ...
|
Roostevabad poldid jah ja saada pole neid nii väga kuskilt.Vähemalt siit Eestist.
Velg on seal leotuses atsetoonisees,et lakk ei tule muul viisil maha.
|
|
|
Vihane-Tihane
huviline
Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 TQ 20v avant ja 120 Prado
|
|
Matrix
huviline
Registreerunud 13.02.07
Asukoht: Tallinn/Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe
|
postitati 05.04.10 07:02
|
|
|
Küsiks omalt poolt seda, et kas pärast läks uus lakk peale ka või jäävadki ilma lakita?
|
|
|
weix
huviline
Registreerunud 18.03.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 05.04.10 07:17
|
|
|
Poldi materjal sõltub eelkõige tootjast. Minu 2-osalistel BBS veljel on RST poldid aga ACT 3-osalistel on titaaniumist. See poleeriminne on äärmiselt
tänamatu töö küll. Ise endale 2 komplekti velgi teinud + hulga muid asju. Raha, mis sa selle eest küsid Olev on päris ok, kuna tööd on palju ja oi kui
räpane töö see on.
BTW. Mis vahendit sa poleerimiseks kasutad?
|
|
|
pprz
klubiliige
Registreerunud 01.10.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.04.10 07:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: olbert
Küsiksin sellist asje, et kuidas need veljed lahti käivad? Mul ka ühed polditavad veljed, mis käivad kolmeks aga poldid olid väljas ja velge lahti ei
saanud? Kas saaks äkist mingit infi, et kuidas ma peaksin neile lähenema!
|
Ideaalis nad käivad väga kergesti lahti. Tegelikkus on aga see, et aastatega koguneb sinna vahele hulk sodi, värv hakkab kooruma ja siis ei ole muud
kui suurt jõudu kasutada. Mäletan, et sama lugu oli, kui ühed 2-osalised BBSid lahti võtsime. Velg pikali, paks telefonikataloog keskosa peale ja
100kg mees pidi paar korda peale hüppama.
|
|
|
|
-kupu-
huviline
Registreerunud 05.05.09
Asukoht: elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a6 2.5tdi quattro
|
postitati 05.04.10 15:51
|
|
|
Kuda sa neid lihvid käsitsi või mingi trelliga?
Ja mis lakk sinna pärast peale läheb?
|
|
|
Muhemees
huviline
Registreerunud 15.06.05
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Quattro 2.5 Tdi Tiptronic
|
postitati 05.04.10 16:17
|
|
|
Tere
See asi ei puutu küll teemasse, aga ei osanud kohe kuhugile oma murega pöörduda.
Nimelt sai kogemata autol lasta tagumine piduriklots(ilma kattetta) kettasse ja see jahvatas velje tublisti malmi puru täis(veljeks BBS äärega
veljed). Oli veel väljas natuke soolalund ning see talletas selle malmi puru meeldivalt velje kylge kinni.
On kellelgi kogemusi selle eemaldamisega? Kas peale mehhaanilise eemaldamise on ka mingeid muid versioone?? Mingi kodukeemia, vms.???
Tänud kes viitsib midagi kirjutada ja sorry et teemat solkisin.
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
|
rocket
klubiliige
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 05.04.10 17:01
|
|
|
Aga kui on quattro, siis vist vaja nelja poolakat (polish) ...
4 Polish 2 polish a quattro !
|
|
|
|
Soyer
huviline
Registreerunud 14.06.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.04.10 17:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Muhemees
Tere
See asi ei puutu küll teemasse, aga ei osanud kohe kuhugile oma murega pöörduda.
Nimelt sai kogemata autol lasta tagumine piduriklots(ilma kattetta) kettasse ja see jahvatas velje tublisti malmi puru täis(veljeks BBS äärega
veljed). Oli veel väljas natuke soolalund ning see talletas selle malmi puru meeldivalt velje kylge kinni.
On kellelgi kogemusi selle eemaldamisega? Kas peale mehhaanilise eemaldamise on ka mingeid muid versioone?? Mingi kodukeemia, vms.???
Tänud kes viitsib midagi kirjutada ja sorry et teemat solkisin. |
Velje happega, mida pesulad kasutavad, saad selle jama sealt maha. Kõvasti leotamist ja hea oleks kui suuremat sorti ümara otsada pintsliga nühkides.
Kõvasti kannatust ka vaja. Puhastasin hiljuti ühte Länkari velge aga täitsa puhtaks ei viitsinud seda nühkida kuna kiire oli ja seda puru oli seal ka
omajagu. Tegelane oli päris pikalt ketast jahvatanud.
|
|
|
Kaaku
klubiliige
Registreerunud 11.10.04
Asukoht: Patika
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabriolet, A6 C7.5 Competition, RS4 B7
|
|
Raits66
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.05.10 22:26
|
|
|
Tere,
Lugesin seda teemat ega suutnud vastu panna kiusatusele siin oma kaupa promoda.
Loodan, et selle eest vastu pead ei saa kohe
Valuvelgede poleerimiseks saab minu käest osta DIY alumiiniumi poleerimiskomplekti kus on olemas vajalikud pastad ja kettad ning õpetus. Toote
tutvustust saab vaadata http://www.estcon.ee/setid
Lähipäevil püüan postitada õpetuse koos piltidega kuidas velgi poleerida.
See JB Weld paistab olema ameerika "hüper-super" keemiline metall. http://jbweld.net/products/jbweld.php
Kel huvi siis kontakti saab ES või raivo@estcon.ee
Mõned pildid poleeritud mootorratta velgedest:
http://nagi.ee/photos/raits66/13887783/in-set/246865/
Terv,
Raivo
|
|
|
kopsik
huviline
Registreerunud 06.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4q
|
postitati 09.05.10 19:30
|
|
|
Mina kasutasin metalli poleerimiseks kõigepealt vesiliivapaberit+seebivesi ja siis viltketast(trelli otsas) koos kaasasolnud poleerpastaga. Viltketta
ja liivapaberi saab suvalisest ehituspoest.
|
|
|
Mikkk
huviline
Registreerunud 22.08.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 + A6 C7
|
postitati 11.05.10 20:45
|
|
|
Mõtlesin, et räägiksin siin siis omadest kogemustest ka velgede taastamise osas.
Kunagi sai omatud Golf 2te, millel olid vanakooli laia randiga veljed all. Lasin Tartus ühe veljerandi korda teha, kuna oli äärekivisse sõidetud ja
rant korralikult rikutud 3cm ulatuses. See tehtud, sai hakatud vaatama, et ka lakialune olukord oli päris kehv ja kohati oli lakk maha koorumas
velgedelt.
Ostsin siis omale Decorast esmalt Wenfexi nimelist hapet (89.- purk), mis on päris kange kraam ja kisub laki ikka väga kiirelt veljepealt maha.
Kaitsekindad kätte, väiksem maalripintsel ja kannad ühtlaselt pintsliga happe veljele. Üks 5- 10 minuti pärast hakkad nägema laki mullitamist ja
muutumist selliseks "nahaks". Kordad protsessi kuni oled velje täitsa puhtaks saanud.
Lisaks sellele erinevaid vesilihv liivapabereid (Mirka). Alustasin 240ga, edasi 320, siis 500, 800, 1200, 1500, 2000 ja 2500. Liivapabereid sai vist
kõiki 1 leht ostetud ja hinnaks oli 10 või 12 krooni leht.
Nühkimine oli ikka parajalt nüri töö ja mõned kriimudki jäid sisse, kui esimese korra kohta võis rahul olla.
Lõpuks lakkisin mingisuguse suvalise aerosoolpurgis oleva veljelakiga veljed veel üle ka (3 kihti) ja said väga head.
Pilti ka:
Sel kevadel tuletasin oma oskused jälle meelde ja varsti lõpetan ühtede Ronal Bolerote taastamise. 3 velge olid liivapritsitud ja
seega veljepinnad väga poorseks muutunud. Eelnevalt olid veljed üleni mustaks värvitud.
Nn. toorik nägi välja selline:
Kuna eelpooltoodud Youtube video andis veidi innustust, siis saigi autoall neid lihvima asutud. Randi kallale kõigepealt 100se paberiga ja siis 150ne.
Paberid siis taaskord ostetud Decorast. Mitu liitrit bensiini sai küll selle tegevuse käigus ära põletatud, kuid veljed hakkasid juba ilmet võtma:
Piltidel juba ka 240se ja 500se vesilihviga korra üle käidud. Edasi läksid 800; 1500 ja lõpuks 2500 vesilihv.
Keskosa sai pritspahtli alla ning üle lihvitud ja krunditud mingi spetsiaalse krundiga.
Jäänud on veel vaid värvimine, rantide pastaga poleerimine ja lakkimine.
Kuludeks on nende Bolerote osas niipalju läinud, et liivapaberid kokku ca 150 krooni, pritspahtel ja krunt olid kokku 207 krooni. 0,5L värvi
(metallic) koos laki, rulli maalriteibi, liitri nitrolahusti ning poleerlappidega läks maksma 500 krooni. Lisandus veel velje siseosa värv ka 135.-
purk. Ehk siis ümmarguselt 1000 krooni+ oma töö.
Loodan, et suutsin kedagi oma pika jutuga innustada ja natukenegi infot ka hindade kohta edasi anda
|
|
|
Imres
huviline
Registreerunud 11.03.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Competition quattro 20vt
|
postitati 15.05.10 11:01
|
|
|
Hetkel taastan ka oma suvevelgi, ääred samomoodi poleeritud.
Millist lakki kasutada poleeritud randi peal ja kas peab mingit krundi moodi asja ka enne alla pritsima?
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 17.05.10 21:29
|
|
|
Sai sa selline töö ette võetud. Algmaterjaliks enamvähem kriitikat kandva värvipinnaga kuid üsna ussitanud poleeritud äärtega Ronal Bolerod. 240, 600,
1200, 1500, 2000 liivapaber, ning autovärvile mõeldud poleerimispasta. Liivapaberid oleks ehk võinud olla vähe siladamad veel, ning poleerpasta ehk
vähe kangem ning konkreetselt metallile mõeldud, kuid kohalik kaubandus ei pakkunud eriti valikuvariante. Ühesõnaga tegu minu esimese katsetamisega,
ning tuli peaaegu hindele 3 välja. Jämedalt võttes sai eesmärgiks, et lõpptulemus oleks algmaterjalist parem, ning see sai igati täidetud.
Minu inspiratsiooniks oli BMW klubist see postitus:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?p=467017#p467017
Enamvähem ka selle järgi sai talitatud.
Alustuseks sai veljed pigieemaldi ja hampooniga põhjalikult ära pestud, MacGyveri teibiga ära kaetud(sest maalriteip ei pea tõenäoliselt seda keemiat
ja valu vastu), ning värvi/laki eemalidiga mõned korrad üle lastud. Katmine tuleb teha võimalikult hooilikalt ja täpselt, sest see kraam keedab
valimatult kõik maha mis talle ette jääb, sh üsna mõnuga sõrmi.
Pärast esimest kihti lakieemaldajaga:
Kokku lasin lakieemaldajaga 2-3 korda, kuniks viimnegi lakijäänus oli end lahti keetnud. Lahtisele metallile see midagi ei tee, kuid paksema kihi
eemaldamisel kipub jubekiirelt kuivama, mistõttu tuleb protsessi korrata. Muidugi kinnises ruumis seda tehes on võimalus mõne aja jooksul hakata värve
kuulma ja helisid nägema. Kui lakk maas, siis pesin jäägid lahustiga, ning hakkasin lihvima.
Eemaldatud lakk vs algmaterjal:
Tehaseviimistlus mis välja koorub on jämedalt võrreldav 1200-1500 liivapaberiga, kuid on sellest oluliselt läikivam. Kuna mu veljed olid kohati ikka
väga ussitanud, siis ei hakanud kohe poleerimisega aega raiskama vaid alustasin vastavalt vajadusele kas 240, 600 või 1200 paberiga neid ussitanud
kohti välja lihvima. Alles 1200 paberiga tegin täiesti põhjaliku ringi peale, sest madalamaga sai ainult rängemaid kohti lihvitud. 1200 tundus nende
velgede puhul olevat piisav, et saaks rahulikult tehaseviimistlusega sarnaseks, ning sealt ühtlaselt edasi minna.
Kui 1200-ga sai asi juba niikaugele, et edasi hõõrumine enam kuuldavat või sõrmega tuntavat muutust ei andnud, siis pesin velje puhtaks ja tegin ühe
kohvi. Vähemalt selline tunnetus tekkind, et kui lihvimisel hääl oluliselt rahunes(polnud enam nii tugev metalli kraapimise hääl), ning käega tuntavat
kraapimist enam polnud, siis võtsin värske paberijupi, ning käisin kogu velje samamoodi üle kuni ka teine paber täiesti sujuvalt mööda velge libises.
Edasi läks aste siledam liivapaber, ning kõik kordus samamoodi nagu veits karedamaga. Kohutavalt nüri lihvimine mis võttis ikka tunde, kahjuks polnud
ka mingit varianti millega seda käsitsi nühkimist kergendada.
Kui nühitud sai juba nii, et lihased kangeks tõmbuma hakkasid, ning sõrmed juba meeldivalt villis olid, siis tegin veel ühe kohvi ning alustasin
pastaga. Mulle tundub pastaga poleerimise osas just niimodi, et pinnasiledus jääb enamvähem sama kui kõige siledama paberi teravus, pasta vaid annab
asjale oluliselt parema läike kui paber suudab. Peegelpinna jaoks on 2000 küll kohutavalt jäme, kuid polnud varianti midagi teravamat hankida.
Võrdlus algmaterjali, eemaldatud laki ning poleeritud tulemusega. Vahepeal ainult lihvitud pinnast eraldi pilti ei teinud.
Pesutud velje läikenäide.
Kokku kulus koos kohvi, töövõtete üle mõtlemise ja vahendite otsimisega umbes 2 päeva tööd ja nikerdamist. Vähemalt lähitulevikus ei taha küll kuidagi
sellist tööd enam teistkorda teha, jubedalt väsitav ja must töö on tegelikult.
Lakkima seda kihti ei hakanud, vaid katsin lihtsalt vahaga. Kuni veljed talvist soola ei saa, ning veljevahetuse aegu poleerpastaga pind üle käia,
peaks üsna ilusti nad sellisel kujul kestma. Ja kui ei kesta, siis mõtlen lakkimise või mingi muu alternatiivi peale.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
Raits66
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.05.10 23:14
|
|
|
Hei!
Tegelt selle poleerimisega nii, et pole üldse tarvis nii hullusti lihvida. Paberi samm võiks olla 400, 600, 1000.
1000 võib vabalt lõpetada.Lihvida tuleb risti ja niikaua kuni eelmise paberi jäljed on kadunud. Edasi elektridrell, pruun pasta ja kaltsuketas ja tulemus . Järgmiseks sinine pasta üle teha ja tulemus on siis selline .
Viimase lihvi saab anda siis nende hooldus pastadega mis on mõeldud alumiiniumi pinna taastamiseks.
Parim mida mina seni olen näinud on Belgom Alu.
Kasutaja Zoigil soovitaks siiski õige pasta ja kettaga veel üle lasta. Liivapaberi jutid on ju isegi pildil näha,sinna võib igasugust kõntsa kinni
hakada ning tulemuseks varsti jälle oksüdeerunud serv.
Pastat saad osta näiteks Stokkerist või Vana-Narva mnt. vene kraamiga hangeldavast poest (mõlemas kohasainult 1kg pakid)
Kettaid saab ka stokkerist või Tööriistamarketist.
Kui ei viitsi nii palju tühja sebida siis saad minu käest tellida komplekti kus kõik vajalik olemas.
Vot
Terv,
Raivo
|
|
|
Kaaku
klubiliige
Registreerunud 11.10.04
Asukoht: Patika
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabriolet, A6 C7.5 Competition, RS4 B7
|
|
emmure
huviline
Registreerunud 02.06.09
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a6 2.8 v6 quattro
|
postitati 18.05.10 20:05
|
|
|
Kunagi ise tegin laia randiga veljed korda nii, et tõstsin auto vedava silla ühe ratta õhku. Panin 5.nda käigu sisse ja auto käima. Kiirus oli täpselt
paras lihvimiseks. Ainult paksud kindad olid igaksjuhuks käes. Kahjuks ei teinud pilti siis. Ja veljed juba ammu maha ka müüdud. Kuigi jah sellist
tööd teeks ainult siis, kui peaks ühe velje tegema, neljast veljest mõelda ei taha
Project-Massacre
|
|
|
|
Mikkk
huviline
Registreerunud 22.08.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 + A6 C7
|
postitati 19.05.10 10:57
|
|
|
To Kaaku: Kui pahtel alt välja ilmus, siis jah, parim variant oleks ehk 240 või 320 karedusega paber. 180 jääb ehk isegi veidi liiga karedaks. Mul
nende Bolerotega oli ka nii, et 1 veljelt oli lihtsalt värv maha kraabitud ja pahtel all paljudes kohtades. Lihvisin siledaks 240se paberiga ja
tõmbasin veel pritspahtli peale, sest kohati oli poorne alumiinium alt väljas.
|
|
|
kaspar2
huviline
Registreerunud 31.05.09
Asukoht: Tallinn / Rapla
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.05.10 20:16
|
|
|
Mida äärekivisse sõitetud äärtega teha? Kas treipingis täiega maha või keevitab mõni kõvem mees juurde kah?
|
|
|
Kaaku
klubiliige
Registreerunud 11.10.04
Asukoht: Patika
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabriolet, A6 C7.5 Competition, RS4 B7
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 |