Lehekülgi: 1 2 3 .. 5 |
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 17.12.09 19:13
|
|
|
Räägiks vähe soojendusradiaatoritest.
Ajendas siis siia kirjutama väike mure nii oma kui ilmselt ka paljude teiste just C3 ja C4 kerega audide omanikel.
Nimelt on probleem selline, et sai oma autol vahetatud lekkiv salongiradiaator odava B osaga. Tehtud sai see ca 2 aastat tagasi, eelmise talve elasin
üle, kuid see talv sai mõõt lõplikult täis. Kui kuskil platsil funnida ja looma vabaks lasta, saab salongi ikka suht soojaks.
Nagu saabub maanteesõidu hetk või tuleb kuskil tühikäigul tiksuda, tekib tunne külastada lähimat poodi, kus müüakse polaarretkeks vajalikku varustust.
Mootori temp on ilusti 90-95, radikasse sisse jookseb 75 ja välja 43 kraadi. Niisiis, WTF is happening. Õhku sees ei ole, kliima klapid ja jutud
toimetavad 100%, termostaat töötab, jahutusvedelik on normis jne jne.
Põhjus on imelihtne.
o o o o o o o o
o o o o o o o
o o o o o o o o
o o o o o o o
o o o o o o o o
o o o o o o o o
Need o read on nüüd pilt, kui vaadata salongiradikat otsavanni poolt, ehk siis lihtsamini seletatult, see on salongiradika torude arv ja asetus
kärjes.
Üleval siis audi originaaltoode ja all paljukiidetud B-osa topran, nissens.
Nagu näha on originaalis 30 toru ja B osas on neid ainult 16.
Ja see ei ole veel kõik, lisaks on originaal radiaatori valmistamisel kasutatud terasest otsaplekke, mille külge kinnituvad plastikvannid ja torud ise
on vasest.
B-osa radikas on kõik alumiiniumist. Originaali radikas on torude sees olevad spiraalid samuti vasest, B-osal on need PLASTIKUST
Ja ka see ei ole veel kõik, Radikasse sisenevate torude sisediameeter on b-osa radikal OLULISELT väiksem, ehk siis jahutusvedeliku vooluhulk
radiaatorisse on juba sealt osast piiratud. Lisaks on b-osa radika torud
vanni küljes nii pikad, et modifitseerimata seda sinna ahjukorpusesse ajada on paras teadus ja kannatust nõudev tegevus. Lisaks on odavama radika
välisläbimõõdud täpselt niipalju väiksemad, et see radikas logiseb mõnusalt seal korpuses, isegi kaasapandud põtrade rahvusmaterjal e. porolooniriba
ei suuda seda asja seal tihedana hoida. Seega puhutakse lisaks veel radika kõrvalt külma õhku lisaks salongi.
Originaal maksab Revalis 1600.- letis, Forsis b-osa aga 500.-
Edasi lasen juba kõigil teil omal otsustada mis omale sisse topite. Minu arvamus on see, et too krdi odav kärakas sobib kuskile india või aafrika
turule, mitte aga meie kliimasse.
Kui keegi leiab, et see teema sobib mujale paremini, siis tõstke palun ringi. Ise paremat kohta ei leidnud.
Kogiu info pärineb siis tänasest õhtust, kui sai erinevate tootjate radikad pulbriks tehtud ja vaadatud mis karul kõhus peitub.
|
|
|
|
-ivar-
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: typ 85q & XC
|
postitati 17.12.09 19:24
|
|
|
Minul omal selline kogemus, et vahetasin B3 90'nel ära salongiradika.
Ostsin forssist (ca 500.-) paigaldasin ja sooja andis küll ja rohkemgi veel. Sõbrale leidsin autospetsialistist 150.- sama radika ja temalgi annab
sooja nii, et mühiseb.
Siit küsimus, et kas on mõttet osta 10X kallim radikas, et äkki see kestab natukene kauem(vaevalt 10X kauem), või osta see odav 150.- radikas vahetada
see ca 3h ära?
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.12.09 19:28
|
|
|
Vaheta C3/C4-l, saad teada.
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 17.12.09 19:42
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: -ivar-
Minul omal selline kogemus, et vahetasin B3 90'nel ära salongiradika.
Ostsin forssist (ca 500.-) paigaldasin ja sooja andis küll ja rohkemgi veel. Sõbrale leidsin autospetsialistist 150.- sama radika ja temalgi annab
sooja nii, et mühiseb.
Siit küsimus, et kas on mõttet osta 10X kallim radikas, et äkki see kestab natukene kauem(vaevalt 10X kauem), või osta see odav 150.- radikas vahetada
see ca 3h ära? |
Jutt käib hetkel ikkagi C3-C4 kerest.
B3 radikas on totaalselt teise kujuga ja totaalselt teises kohas. Lisaks ei ole ma neid lammutanud molekulideks ja ei oska kaasa rääkida.
Kirjutama ajendas rohkem see, et sai kliendile sisse visatud see B osa, ja auto kõitus samuti tühikäigul nagu oleks kuskil kõledas stepis.
Selle odava radika kihvt omadus on veel see, et torud asetsevad konkreetselt üksteise taga varjus, mitte malelauas nagu originaalil.
Ja ma ei kohusta kedagi ostma, lihtsalt tähelepanek. Ise ostsin küll täna revalist originaali ära ja homme lendab see esialgu naise C4 avanti sisse,
kuna lapse tervis on olulisem kui mu enda oma. Jaanuaris saab ka minu veoauto ja paadi ristsugutis endale uue tulikivi sisse.
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 17.12.09 19:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Ise ostsin küll täna revalist originaali ära ja homme lendab see esialgu naise C4 avanti sisse, kuna lapse tervis on olulisem kui mu enda oma.
Jaanuaris saab ka minu veoauto ja paadi ristsugutis endale uue tulikivi sisse. |
Ole hea ja vahenda ka muljeid peale vahetust - ehk siis, et kuidas toimib jne.
Kuna oled oma masinal B-osa kasutanud ja nagu aru saan siis järgmisena ikkagi A (see öige) osa sisse , siis saad ka erinevustest pajatada.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 17.12.09 22:11
|
|
|
Ilmselt on ka neid "originaalradikaid" erinevaid, ühel minu lahatud originaalidest olid ka igatahes plastmakaronid sees, siiamaani ootavad
riiuliserval millal ükskord spagetipakki jõuavad.
75º radikasse jõudvana viitaks justkui normaalse ringluse puudumisele mis on ka oluliselt väiksema torude üldläbimõõdu puhul loogiline. Mismoodi need
temperatuurid mõõdetud on? Ehk on lisaks radikale siiski veel mingi muu lisatakistus, kuigi nii põhjaliku teemasse süvenemise puhul seda eriti ei
usu.
Samas avastasin viimati audil rihma vahetades, et ka veepumbad on erineva labade arvuga ning kindlasti sõltub radikat läbiva vedeliku hulk ka
sihukestest asjadest.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
-ivar-
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: typ 85q & XC
|
postitati 18.12.09 00:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tarmo
Vaheta C3/C4-l, saad teada. |
My Bad, ei lugenud enne miskipärast välja.
|
|
|
cilaper
huviline
Registreerunud 16.06.07
Kasutaja on eemal
Auto: C5q
|
postitati 18.12.09 05:04
|
|
|
On ka minul B radikas sees. Kui temperatuur püsib õues üle nulli siis pole probleemi, kuid siin vahepeal oli -17 ja salong minujaoks piisavalt soojaks
küll ei läinud. Kliima 26. lisafunktsiooni alt siis vaatasin, et jahutusvedeliku temperatuur ilusti 90-92 kraadi. Õhku ei tohiks vahel olla. Huvitav,
-25 juures siis auto enam soojaks ei kavatsegi minna? Muidu radika sees olevate torude asukohta mäletan ma hästi. Ei ütleks et neid sinna rohkem
mahuks, kuna olid päris jämedad torud. Otsavannid on tal plastikust.
Ise mõtlesin, et viga võib peituda hoopis temp andurites. Salongis neid ju 3 ja 4jas on enne ventikat väljas. Või unustatakse need andurid HI peal ära
ja antakse sooja nii palju kui vähegi võimalik?
|
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.12.09 10:13
|
|
|
Odava radika võimalikud vead:
Kärje tihedus väiksem (küttepind)
Kärg ei ole korralikult kinnitatud torude külge (soojusülekanne puudulik)
Torusid vähem
|
|
|
Kirsa
klubiliige
Registreerunud 20.05.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe Q 20v
|
postitati 18.12.09 12:57
|
|
|
Ma olen 2 korda c3-del vahetanud. 200-le läks 350 kroonine forsi toode ja sai hea soe küll pärast. Minu arust läks ta 1:1-le sisse ja torud mahtusid
ka ja üleüldse nägi väga originaal välja.
See oli muidugi 4a tagasi.
100-le panin see sügis 160 kroonise poola oma. Olid tõesti kõik ülalnimetatud hädad, et raske sisse saada ja otsast lühem jne. Ma täitsin mõlemad
otsad kuumakindla silikooniga ära. Aga päris soe oli, ma muidugi sõitsin temaga ainult sügisel. Talvel seisab. Praegu sõidan kupeega, mis läheb 4-5
minutiga saunaks ilma, et ma oleks mingeid radikaid ise vahetanud.
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 18.12.09 14:14
|
|
|
Endal sai B4 160 kroonine B-varuosa soojendusradikas sisse ja kahtlustan sama viga. Ei suuda soojaks minna, pöörded sinna 5000 juurde ajades siis
hakkan tundma leiget alles. Samas sisseminev voolik kuum ja samuti ka väljaminev. Kahtlen et sellel odaval junnil soojuseraldus maru kehva.
|
|
|
|
Darkdog
huviline
Registreerunud 20.03.06
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
postitati 18.12.09 15:51
|
|
|
Aasta tagasi vahetasin C4 S4 soendusradika, kuna vana lekkis. Sisse läks originaalradikas.
Kuna salongiventika mootor ka väsinud, siis panin selle ka kõige kupatusega uue ja originaali. Samuti värske jahutusvedelik.
Tulemuseks VÄGA soe auto ka VÄGA külma ilmaga ja VÄGA kiiresti.
Originaal radikas maksis 1600 krooni, B varuosana oli 600 umbes. Ei kahetse küll, et 1000 rohkem maksin.
Külma ilmaga auto kiiresti soe ja aknad puhtad.
|
|
|
cilaper
huviline
Registreerunud 16.06.07
Kasutaja on eemal
Auto: C5q
|
postitati 18.12.09 16:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Darkdog
Aasta tagasi vahetasin C4 S4 soendusradika, kuna vana lekkis. Sisse läks originaalradikas.
Kuna salongiventika mootor ka väsinud, siis panin selle ka kõige kupatusega uue ja originaali. Samuti värske jahutusvedelik.
Tulemuseks VÄGA soe auto ka VÄGA külma ilmaga ja VÄGA kiiresti.
Originaal radikas maksis 1600 krooni, B varuosana oli 600 umbes. Ei kahetse küll, et 1000 rohkem maksin.
Külma ilmaga auto kiiresti soe ja aknad puhtad. |
Kui kaua see VÄGA kiiresti on siis? Täna -18 panin auto käima ja hakkasin kohe sõitma.
2km pärast tuli leiget juba, 6km pärast juba sooja. Sees on forsi 700.- radikas. S4 2.2t.
|
|
|
|
230Ott
huviline
Registreerunud 14.07.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Espace 4; Scenic II
|
postitati 18.12.09 16:44
|
|
|
Tänud teema algatajale. Mõtlesin just, et sai B4-jal salongiradika vahetuse käigus mõni klapp valesti. Nüüd on selge, et pole mõtet autot ilma uut
radiaatorit paigaldamata lahti võtta.
|
|
|
Darkdog
huviline
Registreerunud 20.03.06
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
postitati 18.12.09 18:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: cilaper
Tsitaat: | Algselt postitas: Darkdog
Aasta tagasi vahetasin C4 S4 soendusradika, kuna vana lekkis. Sisse läks originaalradikas.
Kuna salongiventika mootor ka väsinud, siis panin selle ka kõige kupatusega uue ja originaali. Samuti värske jahutusvedelik.
Tulemuseks VÄGA soe auto ka VÄGA külma ilmaga ja VÄGA kiiresti.
Originaal radikas maksis 1600 krooni, B varuosana oli 600 umbes. Ei kahetse küll, et 1000 rohkem maksin.
Külma ilmaga auto kiiresti soe ja aknad puhtad. |
Kui kaua see VÄGA kiiresti on siis? Täna -18 panin auto käima ja hakkasin kohe sõitma.
2km pärast tuli leiget juba, 6km pärast juba sooja. Sees on forsi 700.- radikas. S4 2.2t. |
Enam vähem samad näitajad, vb natz kiiremini. Tuttav pani oma C4 B-varuosa radika ja tal ikka läheb aega, enne kui sooja tuleb.
Tundub, et B-varuosa radikas on nagu loterii, mõnel veab, mõnel mitte.
Mina ei ole suurem asi lotomängija, seepärast kasutan enamjaolt oma auto juures originaal varuosasi.
|
|
|
cilaper
huviline
Registreerunud 16.06.07
Kasutaja on eemal
Auto: C5q
|
postitati 18.12.09 18:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Darkdog
Mina ei ole suurem asi lotomängija, seepärast kasutan enamjaolt oma auto juures originaal varuosasi. |
Väga õige. Kuid üksikute asjade puhul on siiski erandeid.
|
|
|
|
oss30
huviline
Registreerunud 21.01.08
Asukoht: põlva
Kasutaja on eemal
Auto: a6 avant quattro 142kw 97a
|
postitati 18.12.09 18:51
|
|
|
Märkus moderaatorilt: "Postitus kustutatud, kuna kasutaja ei ole vaatamata varasemale märkusele asunud järgima
foorumi reeglite 3. punkti! Järgmine samm on kasutaja postitusõiguse tühistamine!"
|
|
|
heix75
huviline
Registreerunud 22.08.04
Asukoht: Tallinn / Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant C4 '95 2.6 V6 ABC 110kW autom.
|
postitati 18.12.09 18:52
|
|
|
Tegin oma autol ka sügisel salongiradika vahetust. 100% nõus teema autoriga. Tõesti on see odav B radikas p**k. Originaalradikaga, mis seal enne oli
läks salong kordi kiiremini soojaks. Jahutusvedelik sai ka uue vastu ära vahetatud lisaks on süsteem korralikult õhtutatud - ikka läheb tunduvalt
kauem salong soojaks.
Lisaks on selle B-radika torud tõesti pikemad ja peenemad kui originaalradiaatoril. Ilma torusid lühemaks tegemata (paar mm otsast maha) on üsna
võimatu seda ahjukorpusesse saada. Kuna torud on peenemad, läksid ka lõdvikud kergesti otsa, ühe korra juhtus, et hakkas jahutusvedelikku lõdviku ja
toru vahelt lekkima, pidin veidi lõdvikut mootori juurest juurde sikutama ja kinnitusklambri veidi teise kohta nihutama - hetkel ei leki, kuigi väga
kindel see ühendus seal küll ei ole, ptui-ptui-ptui.
Kas keegi teab kas on saadaval mõnd korralikku head radikat ,mis on omadustelt võrdväärne originaaliga kuid on odavam? Ei tahaks küll selle eest ca.
2000 krooni välja käia.
Kuigi jah, paarisaja kroonine B-radikas on küll aja ja raharaisk jama on sellega rohkem kui asi väärt on. Siiamaani sõidan 5L jahutusvedeliku
varukanister pagasnikus ringi, kuna selle radikaga ei tea kunagi millal jälle midagi juhtuda võib.
Kui uuesti hakkavad jamad pihta, siis arvatavasti peab ikka korraliku panema.
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 18.12.09 23:02
|
|
|
Vot see on küll väga hea teema, sellest see iga talvine jauramine sooja tuppa saamisega. Nii et iga kala polegi lõhe, kuigi kalamaitse on juures
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 19.12.09 00:58
|
|
|
Nii.
Just saabusin garagest koju ja nägu on .
Maanteel puhurit neljandasse astmesse panna ei kannata, kätt ei ole võimalik hoida vent resti peal. Nii krd tulist õhku ei ole veel auto soojendusest
kunagi kätte saanud.
Sai siis tehtud ka kogu süsteemi läbipesu ja loputus, nii radikas kui mootoriplokk tilgatumaks ja uus vedelik sisse.
Sai ka 4 aastat peal olnud B radikas legoks kistud, ja vaade mis avanes oli rõve, otsavannide kummitihendid oleks nagu aastaid õliämbris vedelenud,
täiesti paisunud ja omalt kohalt liikunud. Ehk siis radika sees olev vahesein ei täitnud oma ülesandeid enam ja vedelik sai põhimõtteliselt otse
tagasi joosta ,ilma radikat läbimata. Jahutusvedelik regulaarselt vahetatud (polarise punane), mingeid lisasid pole sisse toppinud, seega paistetamise
põhjus ilmselt jälle kvaliteedis kinni. Vana radikas ise seest samas täiesti normaalne, kaetud kergelt pruunika kihiga, kuid mingist ummistusest või
paksust saastast pole juttugi.
Ühesõnaga, soovitan see väljaminek teha ja nautida sooja autot.
|
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 19.12.09 09:28
|
|
|
Sai eile seda teema läbi loetud ja otsemaid võrru sõidetud, muidugi enne väike kõne autoeksperti ja sain üle 400kroonine swag soojendusradikas
ostetud. Poodi jõudsin paar minutit enne poe kinni panemist, oleks varem ka kui teepeal poleks tulesi reguleerinud Nüüd peab otsima garaaži, kus teha, kahjuks see väga keeruline. Vahetatud,
siis annan tagasisidet ka.
|
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 19.12.09 15:44
|
|
|
Leidsin kodust tutika soojendusradiaatori firmalt Auradia, made in Germany.
Alumiiniumist, otsavannid plastikust ja terasest klambritega. Tundub, et kaheksa toruga kärg. Täiesti uus, karbi sees.
Audi kood 443 819 031 C, sobib: http://www.auradia.eu/katmod3.php?appl=AI6052
300.- eest olen nõus loobuma.
"RS6 is like a supermodel girlfriend - extremely high maintenance, but now and again, worth every penny."
|
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 23.12.09 09:23
|
|
|
Sai vahetatud salongiradikas swagi vastu ja progress on tohutu. 70 kraadi juba mootori temp ja puhub täiesti kuuma. Pigem kuluta 2 kuni 3 korda
rohkem, aga selle eest saad vähemalt kindla kauba ja ega see vahetus kergemate killast ka pole.
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 23.12.09 18:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: KeveN
Sai vahetatud salongiradikas swagi vastu ja progress on tohutu. 70 kraadi juba mootori temp ja puhub täiesti kuuma. Pigem kuluta 2 kuni 3 korda
rohkem, aga selle eest saad vähemalt kindla kauba ja ega see vahetus kergemate killast ka pole. |
Ega see SWAG ei ole ka mingi originaal asi. Tõeline vahe tuleb sisse alles siis, kui külma on nii 20 kraadi. Alla selle suudavad enamus sooja anda.
Ja eelnevalt sai juba rõhutatud, et B3-4 ja C3-4 on täiesti erinevad autod. millede vahel ei saa otsest paralleeli tõmmata. Juba salongiradika
veeringlus on täiesti erinev.
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 23.12.09 18:21
|
|
|
Kas hr.Quattro oskad ehk öelda, mis vöiks olla originaal radika firma, olgu selleks mistahes audi.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 .. 5 |