Foorumi logo

A4 B5/B6/B7 kojameeste hoovastiku puhastamine
catman - 17.06.07 19:59

Vajaminevad tööriistad:
Lapik ja ristpea kruvikeeraja
Haamer
nr. 10 padrun- ja silmusvõti
nr. 8 padrun- või silmusvõti
nr. 13 silmus- ja lehtvõti
Ajakulu: ~2 h (läks minul)

Pilte küll ei teinud, kuid selle eest kirjutan rohkem.
Hea kui oleks ka abiline, saab palju lihtsamalt.

Töökäik:
Kapott lahti ja lapiku kruvikeerajaga kojamehe kinnituselt katted maha ja siis nr. 13 võtmega kojamehe kinnitused lahti keerata ja kojamehed ära võtta.
Kojamees on lihtsam kätte saada kui kojamehe vart klaasi poole suruda ja samal ajal võlli otsast üritada ära tõmmata.
Seejärel tuleks ära võtta aku kate ning kojameeste hoovastiku peal olev kate. Kojameeste hoovastiku kate ära võtmiseks tuleb ristpea kruvikeerajaga kerrata kahte kinnitust 90 kraadi vastupäeva. Juhipoolse kapoti kinnituse juures on veel ka üks metalist klamber, mis seda katet kinni hoiab.
Nüüd peaks olema võimalik kate kätte saada, kuigi tuleks olla ettevaatlik, et teise poole katte kinnitusi ära ei lõhuks. Kindlam on muidugi ka kõrval istuja poolne kate ära võtta, mis kinnitub lisaks veel õhufiltri kohal ühe kruviga (vist oli nr. 8).
Nüüd kui kate maas on ilusti näha kojamehe hoovastiku.
Et hoovastiku kätte saada, tuleks enne lahti keerata auto aju (või midagi sellist) sisaldav must karp juhipoolses servas. Selleks nr. 8 võtmega lahti keerata 5 kruvi mis hoiavad kinni selle karbi kaant. Karp ise on tehtud veekindlaks ja karbi kaane siseservad on kummist. Kaane ära võtmiseks tuleks teda kruvikeerajaga pisut kangutada.
Karp ise on kinnitatud kahe nr. 10 mutriga poltide otsa. Üks asub väljaspool karpi kapoti kinnituse juures ning teine asub karbi sees 10A kaitsme all. Sellele ligipääsemiseks tuleb lapiku kruvikeerajaga kaitsmehoidja naga lükata kaitsme poole ja hoidja ülestõmmata. See tuleb täpselt nii palju üles, et saab siinidest välja võtta ja kõrvale panna.
Seejärel saab ka teise mutri lahti keerata. Nüüd tuleks karbi tagumine poole poltidest välja tõsta ning karpi ise tahapoole nihutada, et oma hoidjast tuleks välja ka karbi ees küljes asub kummipuks.
Nüüd võib asuda hoovastiku juurde.
Hoovastik on kere külge kinnitatud kolme nr. 10 poldiga. Hoovastiku küljes asub ka kojameeste mootor. Enne hoovastiku lahti kruvimist oleks soovitatav lahti võtta mootori külge kinnituvad hoovad. Selleks on kõige parem kui kojamehed tööle panna ja lasta mootoril teha kolmveerand pööret (siin oleks abilist vaja, kes õigel ajal süüdet välja keeraks). Seejärel on ilusti ligipääsetav nr. 13 mutter, mis neid hoobasid kinni hoiab. Mutter ära ja siiis hoob mootori küljest ära kangutada. Siis uuesti süüde sisse, et mootor oma algasendisse tagasi läheks. Nüüd saab rahulikult neid hoobasid sellisesse asendisse liigutada, et hoovastiku välja võtmine lihtsam oleks, muidugi nende liigutamine võib päris raske olla, sest kojameeste võllid võivad ikka päris korralikult kinni olla.
Nüüd lahti keerata hoovastiku kinni hoidvad kolm polti ja siis hoovastik välja võtta (üks keerulisemaid kohti tegelt).
Kui hoovastik on välja nikerdatud siis lapiku kruvikeerajaga abistades mootori küljest juhe ära. Nüüd saab rahulikult hoovastiku puhastamise kallale asuda.

Kõigepealt tasuks vaadata kas kinni on mõlemad võllid või ainult üks. Võll mis on kinni liigub ikka väga raskelt, et paneb kohe imestama, kui võimas see kojameeste mootor siis on. Võlli hoiab hoovastiku küljes kinni üks stopperseib, see tuleks siis ettevaatlikult kruvikeeraja ja haamriga võlliümbert kätte saada. Minul läks see seib ka natukene kõveraks, kuid õnneks katki ei läinud ja pärast sai talle ikka õige kuju antud. Stopperseibi all on veel üks seib.
Stoppersieb käes, siis tuleks võll kätte saada, mis võib tähendada korraliku haamriga klopsimist. Soovitav ennem mingit määrivat ja kultuurikihti lahutsuvat ainet peale pritsida, ning klopsimise vahepeal ka seda võlli keerata. Kui võll käes siis selle alumises otsas on 1-2 õhukest seibi, mille üks otstarve võib olla võlli pikkuse reguleerimine.
Näiteks mina jätsin pärast alles ainult ühe seibi, kuna stopperseibi ei saanud muidu tagasi.
Võll ja hoovastik ilusasti ära puhastada ja liikumist soodustava ainega kokku määrida. Mina määrisin tavotiga.

Seejärel tuleks uuesti hoovastik kokku laduda ja kohe ka hoovastik alg asendis mootori külge kruvida. Nüüd hoovastikule juhe külge, oma kohale tagasi panna ja kruvidega kinni keerata.
Siis karp tagasi oma kohale ning kaas peale (ärge unustage kaitset õigele kohale tagasi panemast). Nüüd tuleks tagasi panna ka kojamese võlli kaitsvad kummist tihendid, soovitav oleks need ennem uued osta. Maksavad vist 10 krooni tükk.
Seejärel uuesti hoovastikule kate peale panna ja kinnitused 90 kraadi päripäeva keerada. Tuleks vaadata et katte otsad ilusasti klaasipeale ikka saaks.
Vahepeal võite proovida kas ikka hoovastik liigub ilusti, et tööst ka kasu oli.
Teised katted ka tagasi ning siis kojamehed külge - jälgige, et vahetusse ei läheks - ja katted peale.
Seejärel tööriistad kokku ja käed puhtaks, ning võite minna uut kojameeste hoovastiku proovima :)

Minu autol töötasid pärast puhastamist kojamehed nagu päris autol. Suurenes ka juhipoolse kojamehe käigupikkus, nii et kaks probleemi ühe korraga lahendatud.


rocket - 17.06.07 21:15

Soovitan kõigil, kellel üle 5 aasta vanune auto, suvel see tegevus profülaktika mõttes ette võtta. Ise tegin juba eelmine suvi, kuna auto oli parajasti sobivast kohast lahti kistud. Kohe kui hoovastiku maha võtsin, selgus et mõlemad võllid olid sisuliselt ilma määrdeta ja liikuma sain nad ainult kruustangide vahel- kõigepealt õli abil vaikselt pöörlema ja alles siis sai võllid pukside seest jällegi jõu abiga välja meelitada/tirida. Kusjuures auto küljes kohamehed veel töötasid, kangide süsteemil ja sellel väiksel elektrimootoril oli ses suhtes tõesti meeletu jõud.

Mida lisaksin on see, et stopperseibi ja roostevaba seibi all on imeõhuke kummitihend, mis pressitakse nagu kiil võlli ja koonuselise puksiseina vahele. Oluline on seda udupeent tihendit mitte ära lõhkuda, kuna see kaitsebki võlli mustuse ja vee eest, mis muidu selle "tavoti" sealt minema uhuks. Seda tihendit ei pruugi muidu märgata või on ta juba praguliseks kuivanud/hõõrutud. Joonistelt või varuosa otsingust mina kahjuks nimetatud tihendit ei leidnud.

Samal teemal ka siin:
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=30532


catman - 17.06.07 21:55

Tsitaat:

Mida lisaksin on see, et stopperseibi ja roostevaba seibi all on imeõhuke kummitihend, mis pressitakse nagu kiil võlli ja koonuselise puksiseina vahele. Oluline on seda udupeent tihendit mitte ära lõhkuda, kuna see kaitsebki võlli mustuse ja vee eest, mis muidu selle "tavoti" sealt minema uhuks. Seda tihendit ei pruugi muidu märgata või on ta juba praguliseks kuivanud/hõõrutud. Joonistelt või varuosa otsingust seda tihendit tõenäoliselt ei leia.


Hmm tihend?? Mina mõtlesingi, et mis sodi see seal on, ühesõnaga minul ei olnud tihendist mingit jälge.


smi - 29.06.07 09:04

Aga mis põhjusl te selle ette võtsite?


tarmo - 29.06.07 09:07

ette võetakse selline töö siis, kui kojamehed käivad põhjendamatult raskelt/aeglaselt.


goblin - 29.06.07 10:33

Tsitaat:
Algselt postitas: rocket
Soovitan kõigil, kellel üle 5 aasta vanune auto, suvel see tegevus profülaktika mõttes ette võtta.


Muide - võin oma konkreetse kogemuse põhjal kinnitada, et ka B6-l see probleem esineb. Ja seda juba 2,5-aasta vanusel autol...:(


Black - 29.06.07 10:49

Mina panin grafiitmääret sinna. Hetkel B4 on ok, eelmist C4 sai aga mõni aasta tagasi lammutatud. Coupe'ga ootab sama töö ees.


karlpoiss - 29.06.07 15:27

Väääga tähtis,et määre ka talvisemat temperatuuri taluks,läksin sellega alt ja pani koledasti vanduma,kui avastasin hangunud kojameeste hoovastiku.


Tegelane5 - 23.07.07 16:04

Tsitaat:

Muide - võin oma konkreetse kogemuse põhjal kinnitada, et ka B6-l see probleem esineb. Ja seda juba 2,5-aasta vanusel autol...:(


Mismoodi see võimalik saab olla et nii uutel autodel see hoovastik ei toimi? Samas pole kuulnud et vanematel autodel niisugust asja juhtub. Mingi asja pealt paar krooni kokku hoid vabrik?


revo - 11.11.07 21:18

Tegin ka selle protseduuri laupäeval läbi ja on ikka vahe sees küll: enne kojamehed liikusid klaasil väikeste hüpetega ja kriuksusid, nüüd on täiesti korras.
Kõik sai alguse sellest kui sügisel hakkasid kojamehed suhteliselt vaevaliselt liikuma. Üritasin siis hoovastikku lahti võtmata asja määrida, s.t lasin pipetiga grafiitmääret pealt poolt vahele. Selle tulemusel läks asi pisut paremaks, aga ikkagi mitte heaks. Nüüd laupäeval kiskusin siis hoovastiku maha ja selgus, et õlitamise tulemusena oli kõrvalistujapoolne kojamehe puks liikuma hakanud, aga juhipoolne oli täiesti kinni. Sai siis puksid lahti võetud, ära puhastatud ja tavotiga kokku määritud ning uuesti kokku pandud. Käib nagu kellavärk :)
Lisaks ehk nii palju, et ei hakanud seda musta karpi torkima ning otsustasin kojamehe mootori hoovastiku küljest eemaldada, enne kui hoovastiku välja võtsin. Saab ka sedasi ja see, kes ei taha seda karpi torkida, peab veel lisaks 3 polti lahti keerama.


must1.9tdb4audi - 26.11.07 20:38

tegin omalgi selle asja ära 2 kuud tagasi mul oli nii kinni just jugipoolne et hommikuti vaevu vaevu venis ülesse aga nyyd oleks uut võlli vaja juhi poole kui kellegil äkki üle siis võiks ära ärida kuna enda omal lõin keerme osa puruks kuna see oli nii kinni aga praegu töötab. aga võlli oleks ikka vaja a4 (b5) 2000 a


olc - 24.08.08 12:56

Võtsin ka siis asja ette, ei olnudki õnneks nii hull kui siin lugeda võib. Aju karpi ei viitsinud eemaldama hakata, piisas kaanest. võllid ikka seest kuivad ja kerge rooste ka peal. enne lahti kangutamist oleks kaval kojamehed tööle panna ja sinna jala peale roostesurma lasta, midagi ikka vahele läheb ja tuleb kergemini lahti. harjad koos varrega muidugi võtke enne maha;)


-anc- - 02.03.09 11:22

Esimeses postis oli juttu et kojameeste hoovastikule juurde pääseda, on vaja ära võtta aku pealt kate. Kas keegi viitsiks teha pilti sellest katest ja minule saata? Ennast huvitab see asi sest aku on pidevalt sitane ja kui sajab siis ka üleni märg. Loogiliselt mõtlesin et peaks olema küll mingi kate, kuid siiamaani pole veel ühtegi näinud...

Meili leiab profiilist.

Ette tänades
Anc


altzz - 02.03.09 11:33

Tsitaat:
Algselt postitas: -anc-
Loogiliselt mõtlesin et peaks olema küll mingi kate, kuid siiamaani pole veel ühtegi näinud...


Ei kandideeri absoluutsele tõele, kuid mu meelest pandi akule ja kogu sealsele kapotiosale lisakate peale alates facelift'ist. Vähemalt ühelgi pre-facelift'il pole seda katet kohanud.


jaakk - 02.03.09 11:35

Kogu selle ava kate tuli facelift masinale, prefacelift masinatel seda pole. Iseenesest peaks kogu plastikmöll sobima.
http://forums.audiworld.com/a4/msgs/2462516.phtml


raunz - 02.03.09 11:41

Ei ole pre-facelift A4del seal rohkem katet aku peal.

Kate on 99-01a mudelitel -
http://img8.auto24.ee/auto24/560/175/10433175.jpg

Edit: Jaak ja Allar jõudisid ette ;)


mkb - 20.04.09 16:00

Tegin minagi profülaktika mõttes selle teo ära. Õnneks või kahjuks midagi väga palju ei muutunud, tundub, et keegi on kunagi seal juba midagi määrinud. Võllid käisid päris hõlpsalt ringi, kuid siiski määrisin kõik Litooliga üle.
Üle ootuste raskeks osutus parempoolse kojamehe eemaldamine, mis vist võttiski kõige kauem aega. Teiseks polnud eriti koostööaldis see kojamehemootri otsa kinnituv mutter.
Ajukarbis ei pidanud mina mingit kaitset eemaldama, et mutrile ligi saada. 97.a 1.8 mootoril on see karbi sees taga nurgas. Ju on siis võrreldes 1995. aastaga muutused toimunud.


zorro! - 31.05.09 21:19

Ei hakka uut teemat tegama.

Autoks A4 (B6) 2004a.

Nimelt mul sama jama - kojamehed käivad aeglaselt, hoovastikud kinni.

Kuid jama selles, et ei saa hoovastike pealset katet maha. No ei tule tõmmates, miski nõks peab olema. On kellelgil kogemusi.
Kate siis selline...

http://www.kevo.planet.ee/b4/kate.jpg

Alt selline...

http://www.kevo.planet.ee/b4/alt.jpg


zorro! - 14.07.09 09:54

Sain katte maha ja hooviastiku kätte. Üks pool oli ikka nii kinni, et tõsine ime mootori vastupidavuses. Suure kuvaldaga saime lahti.
Nüüd nagu kellavärk ;)


premium - 28.07.09 10:17

Tuli vajadus kojameeste hoovastikku puhastada. Kojameeste poldid keerasin lahti, aga kas need varred peavadki seal nii kõvasti kinni olema? Ei julge jõudu väga ka rakendada. On seal mingi nipp?

Audi a4 b6 2001


raimsb6 - 28.07.09 12:10

Mul ka kahel B6-l see määrimise vajadus ette tulnud, A4-l 4 aasta jooksul lausa 2 korda. Ei saanud ka seda hoovastike pealset katet maha, joonise järgi peaks see mingi kolme klambriga kinni olema.

Tsitaat:
Algselt postitas: premium
Tuli vajadus kojameeste hoovastikku puhastada. Kojameeste poldid keerasin lahti, aga kas need varred peavadki seal nii kõvasti kinni olema? Ei julge jõudu väga ka rakendada. On seal mingi nipp?

Audi a4 b6 2001


Varred on koonusega ja lahti saab tõmmitsaga, niisama kangutades on suht raske jah. Võib proovida ka peale koputada millegagi ja siis tõmmata...


MudLover - 12.08.09 10:14

Tundub et antud probleem ei esine üksnes A4-del, nimelt paar päeva tagasi tekkisid analoogsed nähud ka A6 C5-l. Kojamehed käivad vaevaliselt või jäävad sootuks poole peale seisma:( Sellest ka küsimus, kas keegi oskaks nõu jagada kuidas käib kogu see protseduur C5-l.


Heix - 14.12.09 20:29

No jõudnud see häda ka minu autole... eks ole oma osa ka külmal ilmal, nimelt täna hommikust otsustasid kojamehed aegluubis käima hakata. Sama asi juhtus ka täna papsi 2001 aasta Passatil, kui papsil hakkas asi vunkama uuesti peale mõningast sõitmist, siis mul ei aidanud ka mitme tunnine soojendamine:(... peab nädalavahetusel asja lahti arutama.

Edit: Sai kogu süsteem maha võetud, selleks pidin aju karbi ka lahti keerama ja ette poole nihutama. Puhastasin kõik võllid korralikult ära ja panin peale sae tähiku määret. Käib kui kellavärk.;)


catman - 09.02.10 14:13

No minul on juba uus hoovastik. Inimene laisk nagu ikka ei viitsi ju seda hoovastiku puhastada nii tihti kui vaja ja sügisel juhtus see, et järsku käis juba kolks ja juhipoolne kojamees enam lõpuni oma tööd ei teinud.
Nimelt andis hoovastik ise järgi ja juhipoolse võlli juurest ta pooleks murduski.
Soovitan soojalt kellel vähegi aeglasemalt need kojamehed käivad, aegajalt hoovastiku puhastada, sest terve leidmine (kui just uut ei soovi 2000.-) on päris keeruline.


Aht0 - 04.04.11 21:57

Sai ka see töö profülaktika mõttes ette võetud. Tuli välja, et liikusid normaalselt ja kohe vahet ei märganud, aga sõites sai aru, et paha ei teinud.
Tegin ka pilti ja sobiks siia: (pildil Audi A4TQ 1996)
http://i805.photobucket.com/albums/yy340/Mace_Ahto/Audi/DSCN0404tuunitud2.jpg
Rohlised ringid - aju kaane kruvid, (ringis, kus kruvi näha pole on kruvi "nurga taga").
Et karbi alumist osa liigutada on üks mutter karbi sees ja üks väljas pool ja tuleb kummipuksist välja tõmmata.
Punased ringid - hoovastiku poldid, teed lahti ja saad hoovastiku kätte.

Tagasi pannes võtsin aju klambri lahti, et paremini tagasi panna, aga võte oli selles, et pildil vasak hoob tuleb pidurivõimu taha lükata, siis läheb lupsti paika;).
Aju lahti võtmine lõppes sellega, et auto ei läinud tööle ja uuesti lahti võttes oli üks pistik lahti.

Loodan, et keegi ei pahanda. Algne plaan lihtsalt pilt lisada muutus pikaks jutuks.


rau1 - 01.05.11 19:46

Selline jama, et neid tihendeid pole küll kuskilt võtta, varuosakataloogid ei näita ka neid eraldi. Mingit alternatiivi nendeks tolmuluttideks pole keegi leidnud?
Mul olid kojamehe võllid nii tugevalt kinni, et välja tagusin nad vasaraga ja pärast määrituna tahtsid ise välja vajuda.


ahartsi - 01.05.11 20:34

Selle võlli hoovakinnitusest eemaldamiseks tuleb hoovakinnitus kuumutada umbes 200 kraadini (sellel temperatuuril hakkab enamus õlisid tossama!) ja haamrit, torni kasutades saab võlli kinnitusest välja KOPUTADA! Minul võttis see aega 10 minutit.
http://static2.album.ee/files/929/8/large_23227203_p2eu.jpg
Kinni oli jäänud just juhipoolne võll, niiet mingit klaasipühkimist meenutavat liikumist enam ei toimunud!


heihei - 14.04.13 17:00

Turgutaks teemat. Siin mainite kuvaldaga tagumist. ;) Et, mis valemiga, kuhu löök läheb? Võlli peale lüües ju võib jamasi pärast tulla? Ka hädas sama protseduuriga, kuna vaja B6- l aju juurde saada, teadagi nö "ajugeeniused" panid ikka väga toredasse kohta antud elemendi.


rocket - 14.04.13 17:55

Mis ajust juttu? Kojamehemootorist hoopis?
A4 B6 mootoriaju asub mustas karbis juhi poolel. Hoovastik aju ei sega.
Samuti pole hoovastiku vaja pilbastada, kui ainult tema enda taastamiseks ja remondiks.


heihei - 14.04.13 20:24

Rocket, b6- el ei saa ma ühele, isegi kahele poldile ligi, mis aju kaant kinni hoiavad. Need asuvad plastik serva all ja plastiku saan siis ära võtta, kui hoovad saan lahti. Aju karbis arvata niiskus, selle see jant praegu on. Mina küll teistmoodi ei saaks kätte seda aju kaant.


rocket - 14.04.13 20:43

Ühesõnaga tahad Sa eemaldada kojameestevarsi.
Seda tehakse tõmmitsaga. Eelnevalt võib penetreeriva õliga muidugi nuute leotada.
Vahest aitab ka varte kerge ülespoole väänamine.

Võin Sul väikse Kukko tõmmitsaga vartele kaks "krõksu" ära teha.

Kui omada imepisikest narret, saab need Torx30 plastikruvid ilma katet eemaldamata ka lahti. See on muidugi totaalne piin.

Kolmas võimalus on läheneda sellele kõige tagumisele Torx kruvile ülevalt poolt ehk kojamehevarre august. Selleks tuleb kojamehed ülemisse asendisse jätta. Ligipääs sõltub katte paigaldamise täpsusest. Vajadusel võib ka abiaugu plasti sisse puurida. Ettevaatust, et ühegi metallriistaga esiklaasi ei puutu !!!


raidoaudics - 14.04.13 20:55

Minul siis selline imelik värk, et mingihetk hakkasid ka kojamehed väga vaevaliselt käima. Algul kui järgi lülitasin käis ilusti kiirelt ja vaikselt, aga kui ikka korralikult sadas ja kojamehed uhasid mingi aja, siis hakkasid ära koolema ja jäid täitsa aegluupi ja vahest isegi täitsa seisma. See jama kestis mul mingiaja kui siis äkki ükspäev panin järgi ja tegi paar korda ilusti vaikselt ja siis äkki tekkis selline jube kõva heli kui kojamehed töötavad. Ei oskagi seda heli nagu kirjeldada aga igatahes väga häiriv ja väga tugev kole hääl on. Ning peale seda hääle tekkimist enam kojamehed ära ei sure, töötavad normaalselt, mitte päris nii kiirelt kui vaja ma arvan, aga hätta pole jäänud. Ja enam see heli pole ära kadunud, vuriseb siiamaani, aga töötab. Ainuke asi, et kui väljas on ikka krõbe külm siis kojamehed järgi ei lähe, mitte üks mats ei tee.
Et jah, selline naljakas asi siis minul, pole veel seda lammutamist ette võtnud ja mõtlesin, et jagan teistega ka oma kurioosumit ja ehk keegi oskab miskit öelda sellekohta :D:D


heihei - 15.04.13 05:41

Rock, ma arvan jah, et kergem on ikka kate eemaldada,sest kunagi ju tuleb nii ehk naa need varred eemaldada. Kahjuks sinu kandis ei ela. Tänud sulle abi eest!!!


rocket - 03.05.13 21:31

Selgus, et kui eemaldada juhipoolne kojamehevars, siis pääseb B6 ajukarbi tagumisele kruvile võlliaugu kaudu ideaalselt ligi.


mtaudi - 03.05.13 21:40

Tsitaat:
Algselt postitas: rocket
Selgus, et kui eemaldada juhipoolne kojamehevars, siis pääseb B6 ajukarbi tagumisele kruvile võlliaugu kaudu ideaalselt ligi.


Panid naelapea pihta - konks on ainult selles, et kuidas see kojamees sealt kätte saada!?! Kundepoolne tuli mul kenasti tõmmitsaga kaasa-aidates kuid juhipoolne mitte. Tõmmits oli peaaegu kõver juba, aga kojamees maha ei tulnud. Tegin enda elu lihtsamaks ja lõikasin sellise kena kanali plastikusse, mis üle võlli tuli ja eemaldasin kojamehe peale hoovastiku eemaldamist auto küljest. Lihtsam on uus plastik osta, kui oleks veel tunnike seal mässanud - kokku läks pea poolteist tundi kojameeste eemaldamise peale hoovastiku küljest - ei tahtnud midagi ära lõhkuda kapitaalselt.


mtaudi - 03.05.13 21:45

Tsitaat:
Algselt postitas: catman
Tsitaat:

Mida lisaksin on see, et stopperseibi ja roostevaba seibi all on imeõhuke kummitihend, mis pressitakse nagu kiil võlli ja koonuselise puksiseina vahele. Oluline on seda udupeent tihendit mitte ära lõhkuda, kuna see kaitsebki võlli mustuse ja vee eest, mis muidu selle "tavoti" sealt minema uhuks. Seda tihendit ei pruugi muidu märgata või on ta juba praguliseks kuivanud/hõõrutud. Joonistelt või varuosa otsingust seda tihendit tõenäoliselt ei leia.


Hmm tihend?? Mina mõtlesingi, et mis sodi see seal on, ühesõnaga minul ei olnud tihendist mingit jälge.


Mul oli selle asemel pulber peamiselt - hunnik vetthülgavat määret ehk ajab asja ära aga uut tihendit küll ei viitsiks otsima hakata. Kuna korrosioon oli sees, siis järelikult seda tihendit enam ei olnudki - ehk midagi ei ole kaodata.


hamlet - 28.05.14 18:16

Kui esihoovastiku saab kuidagi aerosoolõliga üleujutades ka paremaks või tuleb kindlasti seibideks lammutada?
Mõtlesin prooviks ratta ketiõli proovida...küsin enne igaks juhuks et lollusi ei teeks. :)


Kuits - 28.05.14 18:46

Tsitaat:
Algselt postitas: hamlet
Kui esihoovastiku saab kuidagi aerosoolõliga üleujutades ka paremaks või tuleb kindlasti seibideks lammutada?
Mõtlesin prooviks ratta ketiõli proovida...küsin enne igaks juhuks et lollusi ei teeks. :)
Lammutamine annab parema tulemuse, kuid aegajalt võib ka määrida, iseasi, kui tõhus on tulem.


Maidus - 24.10.15 16:46

Täna tegin ka profülaktika mõttes hoovastikule määrimise ära. Juhipoolne võll oli suhteliselt kinni, tuli ikka leotada enne kui välja sai. Panin tähele seda, et just juhi poolne tihend oli ka suhteliselt räbal. Ilmselt seetõttu ka määre sealt jooksu pannud oli. Kunde pool olev tihend oli korras.


anduke88 - 03.03.17 11:57

Nii, võtsin ka sama asja pr-FL autol ette.
Süsteem käis raskelt. Vahepeal jäi ka keset klaasi seisma.
Läksin lihtsamat teed - ostsin uue komplekti. Maksis mingi 25 raha. Leian et see pole mitte midagi võrreldes töötava hoovastikuga.
Koos piltide tegemise, vahetusega läks vähem kui 50 minutit kogu tööle. Lisaks uuele raamile viskasin ka liigenditele korralikku rasketehnika liigendite määret vahele.

Uuendan veidike töö käiku (kuigi põhiinfo juba on olemas), juhuks, kui keegi veel tahab seda tööd teha. Aga noh, eks ka uuematel ole suhtkoht sama töö kust snitti võtta. Mõnel lihtsalt rohkem plasti jalus ennem kui hoovastikuni jõuab.
Piltidele klikates lähevad veel suuremaks. Teoorias peaks aastataks ka serverisse jääma. Aga noh, kes teab....

1. Eeltööd
https://www.upload.ee/thumb/6738983/IMG_3015.JPG
1.1. Sinise ringi all olevad kojameeste varte plastkatted ära.
1.2. Kojameeste varte kinnitusmutrid lahti, 13 padrun. Kojamehe varred küljest.
1.3. Laia kruvikaga kollaste ringide "kruvid" lahti (pool pööret vaid), salongi filtri peal olev tuli 8 padruniga.
1.4. Kogu plast ära tõmmata, ainsana vaadata, et neid ühendusi ja metallklambreid ära ei kaota.

2.Hoovastiku kätte saamine
https://www.upload.ee/thumb/6738985/IMG_3016.JPG
2.1. Aju kaan lahti, rohelised ringid pildil, need kruvid lahti keerata. Üks kaane tagaküljel.
2.2. Keera lahti ka kojameeste hoovastiku kinnituse kruvid, 3 tk, 13 padrun, pildil märgitud punasega.
2.3. Aju kaane sees mingi mutter (hulgipildil punasega märgitud asukoht), keerata lahti. Tõsta kaane tagumine ots üles, lükata taha poole puksist välja. Seejärel keera pool diagonaali (tiiva poole)
2.4. Kojameeste hoovastikust kinni ja tõmba tiiva poole välja. Mahub ilusti klaasi ja viltu keeratud aju kaane vahelt läbi. Isegi siis, kui kojamehed on algasendis.
2.5. Keera hoovastik veidi ringi, mootori tagant kruvikaga pistik lahti ja olemas.

3. Määri / vaheta hoovastik.
3.1. Kui vahetad, keera mootor hoovastiku küljest ära. Vt lisapilt. Punasega mutter vaja lahti saada ja alles siis saad lahti keerata rohelisega poldid (3tk). Selle ühe poldi jaoks liiguta hoovastikku kas käes, võtmega keera (mutrist) või siis pane auto pistiku külge tagasi ja korraks pane kojamehed tööle, ehk las mootor keerab end ise.
3.2. Kui vahetatud, siis ära ära unusta, et hoovastik peaks asuma algasendis, kui hakkad punasega märgitud mutrit tagasi keerama. Muidu jääb süsteem mingisse X asendisse.
https://www.upload.ee/thumb/6739007/IMG_3017.jpg
https://www.upload.ee/thumb/6739025/IMG_3019.jpg

4. Lao asjad vastupidises järjekorras kokku tagasi.
NB! Ära unusta seda laga puhastada, mis on kojameeste hoovastiku taga auto kerel ning ka aju kaane all peidus. Mädaneb, kõduneb jne. Vt ühispilt ja oranzikaga ringid märgitud. Ühispildil ka uus hoovastik ja veidi lähemalt infot.

Panen ka lisapildi, mis on kojameeste mootori originaalkood, mis on hoovastiku originaalkood, ning mis on kojameeste varte koodid.

https://www.upload.ee/thumb/6739008/IMG_3018.jpg
--
Pärast vahetust, uue hoovastikuga, käib süsteem nagu muuseas ning mõnusalt kiirelt. Ei jää kuskil seisma ega midagi. Ideaalis lahutab vaid uued kojamehe varred, ehk kojamehe ja kojamehe varre vahel on loks.
Vanal hoovastikul üks pool käis jube raskelt, teine pool oli ok ja mootori liigend oli ka veidi raske.
--
Kes soovib süsteemi töös näha, siis video ka:
https://www.youtube.com/watch?v=GoWV9HQOufc&feature=youtu.be


Maku - 17.10.17 05:09

Ei hakka eraldi B7 teemat tegema, kirjutan mõne reaga siia.

Suvel hakkasid B7 kojamehed aeglaselt liikuma kuni lõpuks otsustasid kinni jääda. Korduvalt määrisin WD40-ga kõiki võimalikke liigendeid, kuid pikas plaanis oli tegemist enese petmisega. Võtsin kojameeste varte poldid lahti, varred küljest ära, et näha, mis seal seda probleemi tekitab. See mind targemaks ei teinud. Võtsin lahti stopperid ja O-rõngastihendid ja sain aru, et juhipoolne võll ei liigu koputamise peale alla, kõrvalistujapoolne aga küll. Võisin seda juhipoolset võlli taguma jäädagi aga alla poole see ei liikunud. Lõpuks pidin selle mehhanismi ikkagi välja võtma, et laua peal toimetada. Määrisin mõlemad võllid ära, panin kokku tagasi ja nagu uus.

Soovitus, kes seda asja tulevikus tegema hakkavad - ärge jääge seda võlli pealt poolt taguma, kui see mõne koputamise peale lahti ei tule. Keerate tõenäoliselt keermepea tuksi aga lahti ikka ei saa. Mõistlikum on kogu süsteem laua peale võtta.

ÜLDVAADE
KÕRVALISTUJAPOOLNE VARS ÄRA VÕETUD
JUHIPOOLNE VARS ÄRA VÕETUD
KÕRVALISTUJAPOOLNE VÕLL LAHTI
JUHIPOOLNE VÕLL LAHTI


niar - 11.09.18 11:24

Nii, sain ka selle hukatuse osaliseks, kus kojamehed liikusid nii vaevaliselt edasi, et kohe piin oli vaadata, kui need sisse lülitasin.
Kõigepealt tahaks öelda, et tänud õpetuste eest, anduke88 ja catman, olite palju abiks.

Siis tahaks mainida hindade jälgijatele, et esialgu oli mul mõte, et mis ma nendest võllidest ikka libestan, ostan selle 25 euri eest pigem uue, vaeva vähem ja pappi pidä (palgapäev oli just ja värki noh). Aga kahjuks hetkel forssis see 25-eurine kuuajalise tarneajaga ning järgmine oli juba 39 euri. Pole küll raha peale väga maias, aga 39 euri pani juba mõtlema, et selle raha eest võiks juba ise ka need liigendid seal ära libestada.

Ma ei tea, kas mu auto on mingi uuem/vanem mudel või mis, aga mul hoovastiku peal oleva plastiku eemaldamiseks kruve polnud. Oli vaid 3 suhteliselt küsitava eesmärgiga klambrit (äärtes ja keskel), mis "hoidsid" pastikud paigal. Plastiku esiklaasi küljest eemaldamisega hakkasin küll pisut põdema, jõudu pidi nii palju rakendama, et läksin lihtsamat/ohtlikumat teed pidi. Pistsin lapiku kruvika hellalt plastiku ja klaasi vahele ja hakkasin klaasist seda eemale suruma tükihaaval (MITTE MURDMA, kindlasti ei tohi klaasi äärt jõuõlana kasutada!). Üks ots lahti, siis sai juba kätega seda sikutama hakata.

Suure hurraaga ja õpetuse järgi võtsin aju karbi ka lahti. Põhimõtteliselt ütlen nii, et minul oleks võinud see aju sinna kinni ka jääda, ei aidanud see mitte kuigi kaasa. Välja ukerdasin seda pool tundi, tagasi sain 10 sekundiga :D . Ei tea mis värk sellega oli, ehk välja võttes polnud hoovad veel täitsa ideaalses asendis ja sisse pannes lihtsalt joppas hoobade asendiga.

Aga üks võll oli küll tõesti no nii kinni, et käega ka vaevu jõudsin suruda, teist sai väikse näpuga ka liigutada. Siiamaani imestan, et sellel kojamehe mootoril peab ikka tohutu jõud olema, et ta läbi ei kärssanud. Ja see väliselt õlitamine on tõepoolest enda petmine, võll on seal ca 5cm pikk ja kui seal ikka täielik rooste sees on, siis see õli niiehknaa ei jõua kogu võlli ulatuses mitte mingitmoodi sisse imbuda.

Ja aju näppimisega ukerdasin kogemata püsika ühenduse ka sealt kuidagi lahti. Täpset põhjust veel ei tea, homme tegelen sellega, aga loodan, et miskit totaalselt pe***e ei keeranud seal.

Edit: Joppas. Miskipärast üks viga ajas teist taga. Siduripedaali lüliti andis otsad, mis ei lasknud püsikal töötada.


jaiks - 17.02.19 23:13

Mul b7 kojamehed hüplesid põrinaga klaasipidi. Sai järjest uus kojamehi ostetud, kuni otsustasin hoovastiku üle vaadata. Ostsin kõik kolm uut puksi ja vahetusel selgus, et üks nendest oli eelnevalt valesti paigaldatud ja andis liiga palju hoovastikul liikuda. Lisaks olid võllid kuivad ja käisid veidi raskelt. Kõik määritud ja paika sätitud ja tulemus väga hea, helivabalt klaas puhas. Aga kummirõngad ühel võllil laperguseks kulunud. On keegi leidnud nüüdseks koha, kus uusi saaks?


anduke88 - 18.02.19 12:39

No kui keegi autol varasemalt midagi ära kaotanud või murdnud, siis loomulikult ei klapi õpetuse järgi.

Võimalik jah, et kui hoovastiku asendit muuta, siis tuleb niisama välja, ilma ajukasti puutumata. Ise ei proovinud nii. Sest jah, paned X asendis tagasi, ühendad ära, siis süsteem veab end niivõinaa algasendisse tagasi.

B6:
mootor: 8E1955119 - 86 euri org Bosch, lett.
hoovastik: 8E1955603D
-hoovastiku puksid 8D1955746 ja 8E1955746B (2+2tk)
vasak vars: tavaline 8E1955407C / spoileriga 8E1955407A (u konks)
parem vars: tavaline 8E2955407C / spoilerita tavaline 8E1955408A ( u konks)
---
Suvaline B7:
mootor: 8E1955119 - 86 euri org Bosch, lett.
hoovastik: 8E1955603D - kätte 18-40 eur B osa. Lett 25-49. Tootjaid päris mitmeid.
- kui eraldi vaja siis üks vahepuks kannab koodi 8D1955746 ja teine 8E1955746B (2+2tk vaja)
vars vasak: 8E1955407C
vars parem: 8E2955407C
---
B8:
hoovastik koos mootoriga: 8K1955023C
vasak vars: 8K1955407 (+1P9, kui musta värvi)
parem vars: 8K1955408 (+1P9, kui musta värvi)
---
B9:
hoovastik koos mootoriga: 8W1955023 (kuni 19.10.2015 autod) ja hilisemad 8W1955023A
vasak vars: 8W1955407 (+1P9, kui musta värvi)
parem vars: 8W1955408 (+1P9, kui musta värvi)
---
Ning kui keegi mõtleb, et mis jutt B6/B7 korral puksidest käib, siis vaadake seda pilti. Detailid 19 ja 20
https://www.upload.ee/thumb/9586884/B6-B7.JPG


anduke88 - 29.10.20 10:17

Nii - niikauaks siis seda B osa kojameeste hoovastikku oligi (A4 B5), mille 2017 aasta alguses vahetasin. Seega 3,5 aastat siis.

Eelmine kord mainisin, et kojameeste vartes on loks sees (1 cm). Hetkel on probleemiks see, et kojamehe varred ei paikne klaasil korrektselt. Igatahes peksis juhipoolset kojameest vastu A piilarit ehk üle max punkti käis.

Võtsin süsteemi korra lahti, määrisin B osa süsteemi uuesti ära, panin kokku tagasi. Sama asi. Liigutasin siis kojamehe varst 1 nuudi jagu allapoole. Ikka käis vastu. Liigutasin 2 nuudi jagu - enam ei käinud vastu A piilarit, kuid algasend oli peaaegu plastiku peal.
Auto sõitis vahepeal, ega keegi ei kurda ju. Nüüd läksin ise rooli, ja mis ma näen. :o Juhipoolne kojamees peksab vastu A piilarit ning käib ka vastu klaasi all olevat plastikut. Ma ei imesta, kui max asendis lööb end isegi vastu kundepoolset kojamehe vart/võlli ära.

https://www.upload.ee/thumb/12448398/a92_0031_faaf8a6e6065408282d17c69ac01f241245f759b.png

Probleem on selles, et kojamees liigub rohkem kui min-max vaheline piirkond. Aga millest see tuleneb? Ma ei näe, et nuudid maas oleksid.
Seda veidikene hilja küsida, aga huvitav, kui suur loks nendel vartel üldse on? Ma näinud 1 cm jagu loksu. Seda ka uuematel Audidel kui teistel markidel. Mõni üksik, millel varred on 0 loksuga.
Ning kui kojamehed küljes, siis jälje järgi klaasil (klaasil need min max punktid märgitud), siis varred ise liiguvad 5 cm üle miinimumi ja 4,5 cm üle maximumi, vaat et ots ulatub tihendi A piilari metallpinna peale. Ehk siis kojamehega on amplituud 9,5 cm rohkem kui tehase poolt ette nähtud. Puhas varre loks on 2 cm peale läinud.
Mõtteid?
-e-
Ise küsin, ise vastan. Muuta ei saanud midagi, lõtkud liiga suured, niiet lõpuks kojamehe endaga lasti 9,5 cm üle.
Lahendus > järgmine originaal hoovastik külge (mootor+hoovastik+varred) ja asi nagu 10 aastat tagasi mäletan - kõik töötab ideaalselt, kiirelt ja jõuliselt.