Foorumi logo

Milline õli 2002a 85kw 1,9TDI-le? (PD-TDI)
Dex - 10.04.08 19:09

Plaanis hakata jõuallikas õli vahetama, siis küsikski, et millist õli soovitate kasutada, mootoriks1,9TDI 85kw 02a. Kui suur on vahetusvälp?


saarekas8 - 14.04.08 19:46

0W40.vahetusvälp 15000km.võib ka 5W40.


jõuvanker - 14.04.08 19:52

Pane naftapressile algviskoosusega 5, ehksiis 5W40 oleks parim lahendus, talvel, kõva pakasega 0W40.


juks11 - 18.04.08 19:35

Tsitaat:
Algselt postitas: Dex
Plaanis hakata jõuallikas õli vahetama, siis küsikski, et millist õli soovitate kasutada, mootoriks1,9TDI 85kw 02a. Kui suur on vahetusvälp?


Ära kuula foorumis kõnelejate juttu, muidu hiljem tagajärjed kurvad, mitte ükski nimetatutest õlidest sinna ei sobi!


jõuvanker - 18.04.08 20:14

1.9TDI 85KW on mu meelsest üldse pumpdüüspihustiga, sinna peab spetsomm mootoriõli panema, loe tehasemanuali.


juks11 - 18.04.08 20:16

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
1.9TDI 85KW on mu meelsest üldse pumpdüüspihustiga, sinna peab spetsomm mootoriõli panema, loe tehasemanuali.


Täpselt!

Ainult spetsõli tuleb kasutada!

Üldiselt on nii, et kõikidesse uuematesse Audi mootoritesse tohib panna vaid spets õli...


rafaello - 18.04.08 20:33

mis see spets õli olema peaks? pean ka ostma just.


jõuvanker - 18.04.08 20:49

Tsitaat:
Algselt postitas: rafaello
mis see spets õli olema peaks? pean ka ostma just.


Võta lahti autoga kaasas olev tehasemanual/raamat ja loe mootoriõli sobivuse kohta, seal täpselt nõuded kirjas, peast hetkel ei mäleta ja õue, masinasse ka ei viitsi minna, et raamatust vaadata.


juks11 - 19.04.08 05:11

Tsitaat:
Algselt postitas: rafaello
mis see spets õli olema peaks? pean ka ostma just.


Sõltub mootorist...


saarekas8 - 19.04.08 06:57

85 kw. turbo diiselmootori puhul tohib kasutada ainult VW normi 505 01 kohast õli.


rafaello - 19.04.08 19:34

sry jah. üks "ebaoluline" detail jäi märkimata. mootor on 1,9 TDI. 96KW.

Tsitaat:
Algselt postitas: juks11
Tsitaat:
Algselt postitas: rafaello
mis see spets õli olema peaks? pean ka ostma just.


Sõltub mootorist...


ivar80 - 19.04.08 20:52

VW505.01 (max ls 15tuh), VW506.01 ja VW507.00 on longlife õlid. Neid kõiki võid seal mootoris kasutada.


rafaello - 21.04.08 08:37

need siis käivad nii 1,9 (96kw) kui ka 2,5 mootorisse? Või mida 1,9 (96kw) jaoks eelistada? osta saab seda kustkohast? ma autopoodides pole nagu sellist markeeringut märganud.



Tsitaat:
Algselt postitas: ivar80
VW505.01 (max ls 15tuh), VW506.01 ja VW507.00 on longlife õlid. Neid kõiki võid seal mootoris kasutada.


jõuvanker - 21.04.08 09:26

Diiselmootoritele: VW 506 00, VW 506 01 "PUMPE DÜSE"
Tasub jälgida õlipotsiku tagakülge, kus kvaliteedi kohta kirjas nõuded/vastavused, mõned tootjad märgivad spetsomm "Pumpe düse VW " mootoritele.
Mobil 1 Synt S special V 5W40 väga hea ja sobilik mootoriõli;)


rafaello - 21.04.08 11:37

ja eeldan, et müüma peaks neid siis VAG esindus?


A4TQ - 21.04.08 11:53

to.rafaello
Iga korralik ja suurem autopood müüb spets PD mootori õli,tuleb ainult küsida.
ps.2,5tdi mootor ei PD mootor,järelikult ei pea kasutama spets õli.


jõuvanker - 21.04.08 11:54

Tsitaat:
Algselt postitas: rafaello
ja eeldan, et müüma peaks neid siis VAG esindus?

Need kindlasti, kuid enamus hästi varustatud varuosapoode müüvan sellise kvaliteedistandardiga mootoriõlisid, tootja ei ole nii määrav, määrav on õli, mida ostad, kvaliteet, viskoossus, klassi kuuluvus jms.


ultra - 21.04.08 17:59

aga kuidas on Valvoline SYN POWER 0W30
5W30
0W40
5w40
kas neist mingi sobib??


Performante: API: SJ/CF, ACEA: A3-98, B3-98


Aprobari: Rover Group:RES22.OL.G4/PD2,VW:501.01,505.00(11/92),500.00, 502.00,505.00 (1/97),BMW: Long life,Mercedes Benz::229.1


rafaello - 21.04.08 18:32

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
Tsitaat:
Algselt postitas: rafaello
ja eeldan, et müüma peaks neid siis VAG esindus?

Need kindlasti, kuid enamus hästi varustatud varuosapoode müüvan sellise kvaliteedistandardiga mootoriõlisid, tootja ei ole nii määrav, määrav on õli, mida ostad, kvaliteet, viskoossus, klassi kuuluvus jms.


sry, lasin ennast eksitada markeeringu 2 esimesel tähel- VW. Sellest ka minu kohatu küsimus :)


jõuvanker - 21.04.08 19:53

Tsitaat:
Algselt postitas: ultra
aga kuidas on Valvoline SYN POWER 0W30
5W30
0W40
5w40
kas neist mingi sobib??


Performante: API: SJ/CF, ACEA: A3-98, B3-98


Aprobari: Rover Group:RES22.OL.G4/PD2,VW:501.01,505.00(11/92),500.00, 502.00,505.00 (1/97),BMW: Long life,Mercedes Benz::229.1


Seda õli ei soovitata pumpdüüsiga diiselmootorisse ( 1.9TDI 85kw ) valada. Küllaga talvel 2.5TDI mootorisse.
Isiklikult ei kasutaks üldse 0W klassi õlisid diiselmootoris, just tingitud tugevast plahvatusjõust ning ajaliselt pikalt kestva paisumis/töötakti pärast.

Milleks on tehtud/heaks kiidetud üldse VAG jüngrite poolt 0W klassi mootoriõlid, on Long Life, e. pikendatud õlivahetusvälp -30 000km, kütuse kokkuhoid jms. See on puhas BS mootori kestvuse kohapealt. 80-140Tkm ja turbod laiali, nukad kulunud jms, olenevalt mootorist.

Millegi pärast julgen kahelda spest õlis PD mootorile, eks seal on kindalsti manused, mis takistavad õlikiilu purunemist, kuna pumpdüüs töötab rasketes tingimustes ( väike toetuspind, suur survejõud jms ). Siisiki soovitaksin kasutada VAGi poolt heakskiidetud mootoriõli PD mootorites, kuid 10-12Tkm vahetusvälba juures, Eesti tingimustes + iga õlivahetus vahetada õhufiltrit. Võisiis kõrgemaotsa 5W40 õli.


ultra - 06.05.08 10:16

minu a4 1,9Tdi 96 kW on hetkel MOBIL 10W40?
kas panna 5w40 või siis ikka see mis hetkel sees 10W40??


Või kuidas oleks Valvoline SynPower® XL III?????
5W-30
Kaasaegseim "LongLife" tüüpi õli Volkswagen/Audi/Škoda/Seat autodele
Sobib ka nimetatud automarkide Euro IV DPF-ga diiselmootoritele
Vastab VW 504.00/507.00 normidele
Sobib kasutamiseks, kus on nõutud 503.00/506.00/506.01 õli kasutamine ???????????????????????????


jõuvanker - 06.05.08 10:40

Tsitaat:
Algselt postitas: ultra
minu a4 1,9Tdi 96 kW on hetkel MOBIL 10W40?
kas panna 5w40 või siis ikka see mis hetkel sees 10W40??


Või kuidas oleks Valvoline SynPower® XL III?????
5W-30
Kaasaegseim "LongLife" tüüpi õli Volkswagen/Audi/Škoda/Seat autodele
Sobib ka nimetatud automarkide Euro IV DPF-ga diiselmootoritele
Vastab VW 504.00/507.00 normidele
Sobib kasutamiseks, kus on nõutud 503.00/506.00/506.01 õli kasutamine ???????????????????????????


Kasuta seda mootoriõli, mida tehaesmanual ette näeb , mõttetu on igast solki mootorisse valada ning hiljem kurta, et näe, rsk ei kesta vms.


ultra - 06.05.08 13:07

no siis peaks MOBIL 10W40 sest see oli siis kui mina auto ostsin,ja see 10w40 oli saksast juba sees.


jõuvanker - 06.05.08 15:57

Tsitaat:
Algselt postitas: ultra
no siis peaks MOBIL 10W40 sest see oli siis kui mina auto ostsin,ja see 10w40 oli saksast juba sees.


See, kas õli, mida kasutad, on viskoossusega 0W30, 5W40, 10W40 jne jne, ei oma nii suurt tähtsust, kui just kvaliteediklass/sobivus standardile.

VW soovitus/heakskiit on siin määrav, vaata järgi manualist, mis VW heakskiit sobib sinu naftamootorisse ning seda kasutagi. Viskoossus võta vastavalt aastajaajle/kliimale - suvel miski 5 või 10W ... klassi õli ja talvel 5W ... viskoossus.


ivar80 - 06.05.08 16:23

Tsitaat:
Algselt postitas: ultra
no siis peaks MOBIL 10W40 sest see oli siis kui mina auto ostsin,ja see 10w40 oli saksast juba sees.


Ma ei mäleta küll, et oleksin kunagi näinud pumppihustitega mootori õli mille viskoossus oleks 10W40. Võin küll eksida aga ma kahtlustan, et sinu masina mootoris on juba Saksas vale õli pandud.


A4TQ - 06.05.08 16:26

Pumpdüüs pihustitega mootoriõli võib olla kas 0w-30;5w-30 või 5w-40.Aga mitte 10w-40


ultra - 06.05.08 19:43

Olen siis asja uurinud ja puurinud.

Aasta Auto(Audi Service)Tartus
Oleks pannud sisse Mobil 5w30 PD õli.

Aasta Auto Pluss tartus
Oleks pannud Castroli 5w30

Käisin uurisin Auto Asi Tartus
Oleks pannud Comma 5w30 PD (ongi mõeldud Pump Düse mootorile).


jõuvanker - 06.05.08 19:52

Tsitaat:
Algselt postitas: ultra
Olen siis asja uurinud ja puurinud.

Aasta Auto(Audi Service)Tartus
Oleks pannud sisse Mobil 5w30 PD õli.

Aasta Auto Pluss tartus
Oleks pannud Castroli 5w30

Käisin uurisin Auto Asi Tartus
Oleks pannud Comma 5w30 PD (ongi mõeldud Pump Düse mootorile).


Ning nendest valigi, mis meeldib vms. Pikkade sõiduotstega max 15 000km välp, lühikesed otsad, pidev külma mootoriga sõit jne rasked tingimused - max 10 000km välp.


Big - 22.09.09 20:39

Kust on Tallinnas mõttekaim Audi A4 1.9tdi 96kw -02a mootorisse kvaliteetset Longlife õli osta?

Filtreid ja muid pudinaid lähen Forss`st ostma aga õlid seal teadupärast kallimad ja valik väike.
Samuti ei usalda nende soovitusi, kuna 1.8T`le soovitati mulle seal mineraalõli, samas siin tehti nende ja minu otsus maha (et ma üldse julgesin sellisesse mootorisse mineraalõli valada) :)

Seega, tahan pädevalt inimeselt pädevat vastust, mis firma toodangut eelistada?
Mainin ära, et läbisõit igakuiselt vähemalt 4000km, seega õli peab pikatoimeliste määrdeomadustega olema, et iga 2 kuu tagant vahetama ei peaks.


Kuits - 22.09.09 20:48

Tallinnas vöid ölisid vaatama minna kasvöi Fixusesse - valik suhtkoht kirju ja uuri omale sobiv.
Samas on ka vist korduvalt mainitud, et LongLife´ist mitte liialt kinni hakata ja soovitatavalt teha ölide vahetus varem, kui seda LongLife puhul mainitud.
Naljaga pooleks öeldult:kui liialt tihti vahetada ei viitsi, siis rekka longlife sisse ja 120 tuhhi hooleta.


Big - 22.09.09 21:05

Kuna raha ei kasva puu otsas, siis iga 10k.km tagant õli vahetada läheks päris kalliks aasta lõikes.
Kilomeetreid tuleb palju, kuna töökohad kaugel, st puht maanteesõit hommikul ja õhtul.

Küsimus tulenebki sellest, et kas ma pean vahetama õli ja filtreid 4 korda või 2 korda aastas.

Mida targad soovitavad, mis õliga ja kui pikalt ma sellistes tingimustes sõita võin.
Jutt ei käi ainult aja/raha kokkuhoiust vaid ka sellest, mis mootorile parim on.


john - 22.09.09 21:42

Tsitaat:
Algselt postitas: Big
Kuna raha ei kasva puu otsas, siis iga 10k.km tagant õli vahetada läheks päris kalliks aasta lõikes.
Kilomeetreid tuleb palju, kuna töökohad kaugel, st puht maanteesõit hommikul ja õhtul.

Küsimus tulenebki sellest, et kas ma pean vahetama õli ja filtreid 4 korda või 2 korda aastas.

Mida targad soovitavad, mis õliga ja kui pikalt ma sellistes tingimustes sõita võin.
Jutt ei käi ainult aja/raha kokkuhoiust vaid ka sellest, mis mootorile parim on.


Kui 10k.km tagant õli vahetada läheks päris kalliks siis soovitan vahetada õli kaks korda aastas. Enne suve ja enne talve.


sileem11 - 23.09.09 07:45

Btw, 2002 aastal ei pandud A4-le 85kw diislit.

Õige õli millega alt ei lähe on mobile special V (5W40- vanem speks mida ei toodeta ja 5w30 - tootmises).

Ja välp 15 t on väga sobiv. OEM R4 disla "jupid" õlivahetuseks on 1000EEK.

Tsitaat:
Algselt postitas: Dex
Plaanis hakata jõuallikas õli vahetama, siis küsikski, et millist õli soovitate kasutada, mootoriks1,9TDI 85kw 02a. Kui suur on vahetusvälp?


Big - 23.09.09 12:21

Kuna kõik laitsid 30 000km välba maha, isegi Longlife õli puhul, siis ostsin hoopis Forss`st Havoline 5w-30 (219.-/L)

Seega peab paratamatult iga 3 kuu tagant õli vahetama (iga 15 000km järel).


Timmu - 23.09.09 13:07

Tsitaat:
Algselt postitas: Big

Filtreid ja muid pudinaid lähen Forss`st ostma aga õlid seal teadupärast kallimad ja valik väike.
Samuti ei usalda nende soovitusi, kuna 1.8T`le soovitati mulle seal mineraalõli, samas siin tehti nende ja minu otsus maha (et ma üldse julgesin sellisesse mootorisse mineraalõli valada) :)


Kui mineraali siis pidid küll koristaja otsa sattuma.:o


sileem11 - 23.09.09 13:10

Vale õli said ju (tsekka auto manuali), see ei vasta VW 505 01 speksile vaid VW 502.00, 505.00.

Special V oleks 100EEK kallim tulnud.

Mobile speks:

http://www.mobil.com/Germany-English/Lubes/PDS/EUXXENPVLMOMobil_Syst_S_Special_V_5W-30.asp?Print=yes

Havo speks:
http://www.havoline.com/images/products/pdfs/europe/synthetic_5W_40.pdf


Tsitaat:
Algselt postitas: Big
Kuna kõik laitsid 30 000km välba maha, isegi Longlife õli puhul, siis ostsin hoopis Forss`st Havoline 5w-40 (219.-/L)

Seega peab paratamatult iga 3 kuu tagant õli vahetama (iga 15 000km järel).
:P:P


Big - 23.09.09 13:59

Minu viga, õliks oli siiski 5w-30 ,mitte 5w-40



Pole mul mingit manuaali :P

Asi kisub juba tragikoomiliseks nende õlidega, iga kord tee mingit ülemaailmset uuringut ja ikka antakse vale õli.
Kust peab tavakodanik teadma, mis õli osta...kui isegi mainekad firmad ei saa soovitustega hakkama?
Mult veel küsiti, et kas soovin spets kvaliteetõli, vastasin jaatavalt.

Arendage teemat, 3 kuu pärast küsin jälle, mis firma õli osta ja põhiline, mida ma pean siis kõike jälgima. :D


Õpingud on nii kaugel, et "koodis" peab olema 501 .
Samuti on teada, et konkreetsele diislile valada ainult 0w või 5w`d.



Keegi kokkuvõtvat infot esimesse postitusse ei soovi teha, samuti võiksid foorumi haldajad selle teema stickyks teha.
Lisada võiks kõik mootorid ja nendele mõeldud õlid või info, mille järgi osta konkreetsetesse naftapressi õli.

Lihtsalt ettepanek, mida ei pea tõsiselt võtma, kuna asi võib keeruliseks osutuda.


***
Edit by Black: Muutin pealkirja spetsiifilisemaks ja tegin kleepekaks. :)


jõuvanker - 23.09.09 19:18

Tsitaat:
Algselt postitas: Big
Minu viga, õliks oli siiski 5w-30 ,mitte 5w-40



Pole mul mingit manuaali :P

Asi kisub juba tragikoomiliseks nende õlidega, iga kord tee mingit ülemaailmset uuringut ja ikka antakse vale õli.
Kust peab tavakodanik teadma, mis õli osta...kui isegi mainekad firmad ei saa soovitustega hakkama?
Mult veel küsiti, et kas soovin spets kvaliteetõli, vastasin jaatavalt.

Arendage teemat, 3 kuu pärast küsin jälle, mis firma õli osta ja põhiline, mida ma pean siis kõike jälgima. :D


Õpingud on nii kaugel, et "koodis" peab olema 501 .
Samuti on teada, et konkreetsele diislile valada ainult 0w või 5w`d.



Keegi kokkuvõtvat infot esimesse postitusse ei soovi teha, samuti võiksid foorumi haldajad selle teema stickyks teha.
Lisada võiks kõik mootorid ja nendele mõeldud õlid või info, mille järgi osta konkreetsetesse naftapressi õli.

Lihtsalt ettepanek, mida ei pea tõsiselt võtma, kuna asi võib keeruliseks osutuda.


Vabalt võib kulgeda nimetatud mootoris 10W40 Mobili õliga, teades õiget marki, mis spetsiaalselt diiselmootorile tehtud, puudub küll VW kvaliteedi märk, kuid see ei morjenda, enamus uueaja VW norme on puhtalt LongLife teema;) Mootor on mootor, punkt:) On see Audi peale, või mersu peal, vahet ei ole. 1.9TDI R4 96KW peaks oelma mitte PD mootor ja kui ongi PD, sibiks see Mobile 10W40 õli ka sinna vabalt. Välbaks rahulukult 15 000-20 000km., kui proriteet on kõva kokkuhoid.


Forss - 24.09.09 08:54

Tsitaat:
Algselt postitas: sileem11
Vale õli said ju (tsekka auto manuali), see ei vasta VW 505 01 speksile vaid VW 502.00, 505.00.


Miks see õli ei sobi ?

Havoline Ultra V forsis 219 eek. liiter.

http://www.goldcrestoil.co.uk/manual_images/68_09082008_222213_havolineultrav.pdf

Vastust ootama jäädes.


sileem11 - 24.09.09 09:27

See ei sobi sellepärast et ei vasta 505 01 speksile. Ja kas ise lugesid enda postitatud pdf-i?
On ju olemas mobile special V, miks kasutada siis muud jama, aga eks see ole vaba valik.
Kopipaste sealt:

* Havoline Ultra V 5W-30 should not be used in 3- and 4-cylinder diesel engines with unit injectors without DPFs operated under fiexed drain (15.000 km) conditions. The recommended product is Havoline 505.01 5W-40.

Tsitaat:
Algselt postitas: Forss
Tsitaat:
Algselt postitas: sileem11
Vale õli said ju (tsekka auto manuali), see ei vasta VW 505 01 speksile vaid VW 502.00, 505.00.


Miks see õli ei sobi ?

Havoline Ultra V forsis 219 eek. liiter.

http://www.goldcrestoil.co.uk/manual_images/68_09082008_222213_havolineultrav.pdf

Vastust ootama jäädes.


sileem11 - 24.09.09 09:35

Ära igaksjuhuks propageeri et võib sed aja teist kasutada, mõni ostabki kõige odavama ja pärast tuleb sulle kraesse. :)

On igasugu inimesi, 1 tahab räiget kokkuhoidu, mis teha teine on natukene autopede ja tahab oem osasid ja täpselt seda mida on ettenähtud, selles pole midagi paha.
Ja ikkagi ei saa aru miks peaks mingi havoline'i sisse valama kui special v saab sama hinnaga Revalist kätte, klubi jne sooduskaartidega veel % alla.

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
Tsitaat:
Algselt postitas: Big
Minu viga, õliks oli siiski 5w-30 ,mitte 5w-40



Pole mul mingit manuaali :P

Asi kisub juba tragikoomiliseks nende õlidega, iga kord tee mingit ülemaailmset uuringut ja ikka antakse vale õli.
Kust peab tavakodanik teadma, mis õli osta...kui isegi mainekad firmad ei saa soovitustega hakkama?
Mult veel küsiti, et kas soovin spets kvaliteetõli, vastasin jaatavalt.

Arendage teemat, 3 kuu pärast küsin jälle, mis firma õli osta ja põhiline, mida ma pean siis kõike jälgima. :D


Õpingud on nii kaugel, et "koodis" peab olema 501 .
Samuti on teada, et konkreetsele diislile valada ainult 0w või 5w`d.



Keegi kokkuvõtvat infot esimesse postitusse ei soovi teha, samuti võiksid foorumi haldajad selle teema stickyks teha.
Lisada võiks kõik mootorid ja nendele mõeldud õlid või info, mille järgi osta konkreetsetesse naftapressi õli.

Lihtsalt ettepanek, mida ei pea tõsiselt võtma, kuna asi võib keeruliseks osutuda.


Vabalt võib kulgeda nimetatud mootoris 10W40 Mobili õliga, teades õiget marki, mis spetsiaalselt diiselmootorile tehtud, puudub küll VW kvaliteedi märk, kuid see ei morjenda, enamus uueaja VW norme on puhtalt LongLife teema;) Mootor on mootor, punkt:) On see Audi peale, või mersu peal, vahet ei ole. 1.9TDI R4 96KW peaks oelma mitte PD mootor ja kui ongi PD, sibiks see Mobile 10W40 õli ka sinna vabalt. Välbaks rahulukult 15 000-20 000km., kui proriteet on kõva kokkuhoid.


Big - 24.09.09 10:34

No mul pole tõesti aega kümneid õlisid müüvaid firmasid läbi kaia, kus on sadu erinevaid õlisid.
Samuti on siin teemas arvamusi seinast seina, 1 soovitab üht, teine teist jnejne.


juks11 - 24.09.09 10:54

Ei olegi vaja kümneid erinevaid firmasid läbi käia. Näiteks meie majas maksab õlivahetus 200 koos näidiku nullimisega. Sisse kallame just seda õli mida see mootor vajab.

Kui aga tahad säästa siis peadki käima kümneid firmasid läbi ning uurima asja ning kuulma erinevaid vastusied ja halvimal juhul sisse kallama vale õli.

See ongi üks suur vahe teeninduse ja ise tegemisel. Meie näiteks peame kliendile garanteerima nõuetekohase tulemuse ja omame vastutust tehtud tööde üle.


Pakun välja, et umbes 90% nendest klientidest kes toovad ise õli, toovad vale asja.

Tsitaat:
Algselt postitas: Big
No mul pole tõesti aega kümneid õlisid müüvaid firmasid läbi kaia, kus on sadu erinevaid õlisid.
Samuti on siin teemas arvamusi seinast seina, 1 soovitab üht, teine teist jnejne.


Forss - 24.09.09 11:36

Hr. sileem11 kas Havoline Ultra V ei sobi sellele mootorile?

Havoline Ultra V vastab VW 504.00/507.00 ehk longlife III.


Big - 24.09.09 11:46

Tsitaat:
Algselt postitas: juks11
Ei olegi vaja kümneid erinevaid firmasid läbi käia. Näiteks meie majas maksab õlivahetus 200 koos näidiku nullimisega. Sisse kallame just seda õli mida see mootor vajab.

Kui aga tahad säästa siis peadki käima kümneid firmasid läbi ning uurima asja ning kuulma erinevaid vastusied ja halvimal juhul sisse kallama vale õli.

See ongi üks suur vahe teeninduse ja ise tegemisel. Meie näiteks peame kliendile garanteerima nõuetekohase tulemuse ja omame vastutust tehtud tööde üle.


Pakun välja, et umbes 90% nendest klientidest kes toovad ise õli, toovad vale asja.

Tsitaat:
Algselt postitas: Big
No mul pole tõesti aega kümneid õlisid müüvaid firmasid läbi kaia, kus on sadu erinevaid õlisid.
Samuti on siin teemas arvamusi seinast seina, 1 soovitab üht, teine teist jnejne.



Selge, järgmine kord tulengi teie juurde :)
Eintsi juures küsiti 450.- õli ja filtrite vahetuse eest...


jõuvanker - 24.09.09 12:04

Tsitaat:
Algselt postitas: Big
Tsitaat:
Algselt postitas: juks11
Ei olegi vaja kümneid erinevaid firmasid läbi käia. Näiteks meie majas maksab õlivahetus 200 koos näidiku nullimisega. Sisse kallame just seda õli mida see mootor vajab.

Kui aga tahad säästa siis peadki käima kümneid firmasid läbi ning uurima asja ning kuulma erinevaid vastusied ja halvimal juhul sisse kallama vale õli.

See ongi üks suur vahe teeninduse ja ise tegemisel. Meie näiteks peame kliendile garanteerima nõuetekohase tulemuse ja omame vastutust tehtud tööde üle.


Pakun välja, et umbes 90% nendest klientidest kes toovad ise õli, toovad vale asja.

Tsitaat:
Algselt postitas: Big
No mul pole tõesti aega kümneid õlisid müüvaid firmasid läbi kaia, kus on sadu erinevaid õlisid.
Samuti on siin teemas arvamusi seinast seina, 1 soovitab üht, teine teist jnejne.



Selge, järgmine kord tulengi teie juurde :)
Eintsi juures küsiti 450.- õli ja filtrite vahetuse eest...


Isiklikult valaksin 1.9TDI 96KW PD mootorisse SEDA mootoriõli ja ei viriseks mitte üks raas seejuures. Välpa laseks max 15 000, kui on pikad ja ühtlased sõiduotsad, kui on palju külmkäivitusi ja lühikesi sõite, siis max 10 000km. Seda paneks rahulikult ka 2.5TDI mootoritesse ning isiklikult valaksin seda ka uutesse 3.0TDI DPF mootoritesse.

Nagu ütlesin, on see minu isiklik arvamus ja nägemus. Keegi ei pea seda tõepähe võtma, lihtsalt eiran VW norme, teades täpselt, mis mootoriõlidega on tegemist.

Edit:
Vana Mobil 1 Synt S Special V 5W40 oli üks parimaid diiselmootori mootoriõlisid, mida tavakasutuses kasutada. Kahju, et võeti tootmisest maha vana viskoossusega mootoriõli ja asendatu uue 5W30 viskoosusega ( kütusesääst ruulib, seejuures mootor kannatab :D ). Seda kannatab veel kasutada. Viskoossuse kohapealt kordi parem, kui 0W klassi mootoriõlid. Mitte ühtegi 0W klassi õli ei valaks isiklikult diiselmootorisse ja isegi mitte bensiinimootorisse, vbl mõnda väiksesse vabalthingavasse bensiinimootorisse ehk, kui üldse.

Kütusesääst ei ole mootorisääst. Kahte head asja korraga ei saa lihtsalt.


Samzik - 24.09.09 14:30

Kütust säästetakse jala ja kerge veerevusega rehvidega mitte õli pealt minu arust. Ei saanud mitte mainimata jätta. Mina ostan esinduse castroli ja olen siiani rahul välp tuleb longlifeiga ca 12t linn on pooleks manteega. Auto lihtsalt ise küsib õlivahetust. Muid tootajad kui bb ja castrol eriti ei usalda. Kuigi comma peaks kah hea olema.


A4TQ - 24.09.09 18:23

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
[Isiklikult valaksin 1.9TDI 96KW PD mootorisse SEDA mootoriõli ja ei viriseks mitte üks raas seejuures. Välpa laseks max 15 000, kui on pikad ja ühtlased sõiduotsad, kui on palju külmkäivitusi ja lühikesi sõite, siis max 10 000km. Seda paneks rahulikult ka 2.5TDI mootoritesse ning isiklikult valaksin seda ka uutesse 3.0TDI DPF mootoritesse.

Nagu ütlesin, on see minu isiklik arvamus ja nägemus. Keegi ei pea seda tõepähe võtma, lihtsalt eiran VW norme, teades täpselt, mis mootoriõlidega on tegemist.


No ega ikka ei paneks küll.Sinu välja reklaamitud õli on mineraalõli ning ei sobi kindlasti uutesse diiselmootoritesse.Kujuta ette milliseid tahkeid jääke mineraalõli jätab mootrorisse ning samuti ei määri antud õli piisavalt tähtsaid mootoriosi.
Rekkasse ja laevamootoritesse käib see küll.


Taavi - 24.09.09 18:56

J6uvanker kasuta seda, kui soovi on. Aga ära palun foorumis seda küll soovita. Isegi mainida pole mõtet. Lugedes kirjeldust, on tegu veokiõliga. Kui paljud veokad käivad ala 5000-6000rpm? Ilma asjata ei ole see õli kommerts tehnika all isegi mobili lehel.


jõuvanker - 24.09.09 19:33

Tsitaat:
Algselt postitas: Taavi
J6uvanker kasuta seda, kui soovi on. Aga ära palun foorumis seda küll soovita. Isegi mainida pole mõtet. Lugedes kirjeldust, on tegu veokiõliga. Kui paljud veokad käivad ala 5000-6000rpm? Ilma asjata ei ole see õli kommerts tehnika all isegi mobili lehel.


Missugune diisel käib sul 5000-6000p/min? Pidevalt sõidad piirajas? Mida loeb siin pööretearv?
See on poolsünt, mitte mineraal.
Siiani sõidetud, pole probleemi, mersu diislites välp 22Tkm, Ls 280 000km ning mitte mingisugust jama pole. Mersu mootor on nii 1997a masinal kui ka 2004a masinal, üks ja sama mootor, tegemist kaubikuga ja maasturiga.

Kavilteedi näitajatelt üle väga paljudest nn LongLife mootoriõlidest.

Ma ei olegi käskinud kasutada seda õli, kasutan ise. Tõin näite enda kogemustest.

Edit.

Olen varemgi enda seisukohtasid seletanud diiselmootorite mootoriõlide kohapealt, jään kindlaks enda arvamustele.
Mootoriõlide teema.

Kes tahab, kasutagu kasvõi rapsiõli, kui "kokkuhoid" niiväga primaarne.


A4TQ - 24.09.09 20:00

Mobil Delvac XHP LE on poolsünt,
Mobil Delvac XHP Extra on mineraal
Mb tarbesõidukites mis on nn vana tüübi mootorid on selliste õlide kasutamine ok v.a CDI mootorid

edit.
Õli pealt kokku hoida on muidugi idiootsuse tipp.


jõuvanker - 24.09.09 20:05

Tsitaat:
Algselt postitas: A4TQ
Mobil Delvac XHP LE on poolsünt,
Mb tarbesõidukites mis on nn vana tüübi mootorid on selliste õlide kasutamine ok v.a CDI mootorid


Mis takistab kasutamast seda õli VW PD ja DPF mootorites? See, et puudub VW heakskiit?
BS ütlen selle peale.
PD ja DPF VW diislid on viidud LongLife ja kütusesäästu peale, selleks ka 507 jne normid ja ala 0W kalssi õlid. 0W klassi õlidel on oluliselt madalam sisehõõrdekadu, millest tuleneb tubli kütusekokkuhoid, kuid suurem mootori kulumine teatud tingimustes. Just seda teed ongi mindud uuemaaja diislite ja bensukate kohapealt - pikem õlivahetusvälp, madalamad hooldekulud garantiiajal jms. Seda see kõik ongi, kuid mootor on sisuliselt "vanaraud" pärast garantiiaega. Eriti 0W klassi õlidega.

Edit.
Tulles tagasi RS´de mootorite juurde, siis sealt on ehtsad näited, kus saksas on saanud masinad sünnist saati 0W klassi õlisid ja mis on neist mootoritest saanud lõpuks - viled surnud, nukad kulunud, õlipumbad laiali jms. Nüüd vist on saksaski mindud algviskoossusega 5W peale RS´de kohapeal.

Mobil Delvac XHP LE vabalt PD ja DPF diislitesse, on see VW või mersu oma, ei oma tähtsust. Jama on see, et jaekaubana saab 208L vaatides:D

Edit.
Mäletamistmööda lubab nüüd juba Audi esinduski lühendatud välba puhul uutesse diislitesse 5W40 viskoossusklassi mootoriõlisid, kuskilt jäi kõrva selline lause.


A4TQ - 24.09.09 20:13

Pikad õlivahetusvälbad ongi kliendi jaoks tehtud.Raha hoolduste peale kulub harvem ja 5a. pärast Lääne Euroopas ostab normaalne inimene uue auto. Meil see asi ei toimi ja ma olen nõus et longlife hooldused on meie ühiskonnas BS. Samas mingit rekka 10w40 ma ka relva ähvardusel oma auto mootorisse ei topiks.See moos ei kõlba ka turbot määrima.


jõuvanker - 29.09.09 07:31

Tsitaat:
Algselt postitas: A4TQ
Pikad õlivahetusvälbad ongi kliendi jaoks tehtud.Raha hoolduste peale kulub harvem ja 5a. pärast Lääne Euroopas ostab normaalne inimene uue auto. Meil see asi ei toimi ja ma olen nõus et longlife hooldused on meie ühiskonnas BS. Samas mingit rekka 10w40 ma ka relva ähvardusel oma auto mootorisse ei topiks.See moos ei kõlba ka turbot määrima.


Turbot sobib vägagi hästi määrima. Kas nüüd 2.7 V6 biturbo bensumootorisse seda valama just hakata, on omaette küsimus, kuid nimetatud rekka õlid saavad väga hästi hakkama ka bensu mootorites.

Lihtsalt kuhu ma jõuda tahan, on see, et on olemas mootoriõlisid, msi on soodsamad just suure pakenendi ja sealt tuleneva suure müügikoguse kohapealt ning kvaliteedilt väga head diiselmootoritesse, milleks nn rekka õlid tehtud ongi. See, et puudub VW heaksiit, ei näita suurt midagi.

Tsitaat:
Algselt postitas: A4TQ
Mobil Delvac XHP LE on poolsünt,
Mobil Delvac XHP Extra on mineraal
Mb tarbesõidukites mis on nn vana tüübi mootorid on selliste õlide kasutamine ok v.a CDI mootorid

edit.
Õli pealt kokku hoida on muidugi idiootsuse tipp.


Kusjuures, Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 on semissünteetiline.
Mobil Delvac XHP LE 10W40 on täissünt.

Omadustel on need mõlemad õlid väga kõrgest kvaliteediklassit, kordan veel, enamus sõiduauto diiselmootori kvaliteedinormidest üle, rääkimata bensiinimootori mootoriõlide kvaliteedinormidest.


genekas - 29.09.09 20:08

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
Lihtsalt kuhu ma jõuda tahan, on see, et on olemas mootoriõlisid, msi on soodsamad just suure pakenendi ja sealt tuleneva suure müügikoguse kohapealt ning kvaliteedilt väga head diiselmootoritesse, milleks nn rekka õlid tehtud ongi. See, et puudub VW heaksiit, ei näita suurt midagi.

Tsitaat:
Kusjuures, Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 on semissünteetiline.
Mobil Delvac XHP LE 10W40 on täissünt.

Omadustel on need mõlemad õlid väga kõrgest kvaliteediklassit, kordan veel, enamus sõiduauto diiselmootori kvaliteedinormidest üle, rääkimata bensiinimootori mootoriõlide kvaliteedinormidest.

Teema pealkirjas on mainitud PD ehk pumppihustitega mootor - selle juures ei tohi kõige muu juures unustada just sedasama pisikest nüanssi. Muul juhul võib lihtsalt "kvaliteedilt väga hea" õliga nobedalt nukad tuksi keerata.

Rekkaõlid töötavad veidi teisemates oludes, kuna mootorid on tunduvalt aeglasema käiguga ja õli enda kogus on mootoris pea 10 korda suurem kui sõiduauto mootoris.


Timmu - 29.09.09 20:59

Õhtukohvi kõrvale kolasin netis ja sattusin siukse kirja peale.

Ärge mängige eludega.

http://img8.imageshack.us/img8/8853/3093vwoa50501tsb1.jpg


KMA4 - 30.09.09 04:57

4 6livahetust teinud ja ei kurda.

http://i785.photobucket.com/albums/yy138/wesselfree/Ravenol.jpg


jõuvanker - 30.09.09 06:32

Tsitaat:
Algselt postitas: generaator M

Teema pealkirjas on mainitud PD ehk pumppihustitega mootor - selle juures ei tohi kõige muu juures unustada just sedasama pisikest nüanssi. Muul juhul võib lihtsalt "kvaliteedilt väga hea" õliga nobedalt nukad tuksi keerata.

Rekkaõlid töötavad veidi teisemates oludes, kuna mootorid on tunduvalt aeglasema käiguga ja õli enda kogus on mootoris pea 10 korda suurem kui sõiduauto mootoris.


Minu poolt toodud näide rekka täissünt mootoriõli kohapealt on sobilik PD diislitesse. See, et rekka diiselmootorites on õlikogus pea 10x võrreldes sõiduauto diiselmootoriga, ei määra nii suurt, arvestades, et rekka diiselmootori töömaht on samuti ala 10x suurem sõiduauto diiselmootori töömahust. Õli koguse ning töömahu vahel on siiski seos.
Võrdlesin õlisid viskoosuste kohapealt erinevatel temperatuuridel ning koostis/kvaliteedi kohapealt ning seda kõike leiduvate andmetega õlispetsides ning järeldan, et Mobil Delvac XHP LE 10W40 on sobilk pea mistahes diiselmootorisse, on see sõiduauto või rekka. Fakt on see, et konkreetne võrdlus on leidnud ka praktilist kogemust ning see on olnud igati eduks.
Vaadates, mis tingimustes töötavad rekka diislid, mis jõud seal kasutusel on, siis sõiduato diisel on sellekohapealt oluliselt väiksema stessi kannataja, rääkimata laevadiislitest, seal on küll kasutusel monoviskoossed mootoriõlid.
Ning sellest lähtuvalt kahtlen sügavalt rekka diisli mootoriõli viskoossuse ning õlikiilu mitte toimimisse sõiduauto diiselmootoris. Väga edukalt töötavd need omadused sõiduauto diislis. Rääkimata õlimanustest, just leeliselisteliste manuste hulgast rekka mootoriõlis, mis ongi üheks suuremaks diiselmootori mootoriõli kvaliteedinäitajaks ning õli kestvuse näitajaks.

Aga nagu maininud olen, on see puhtalt minu katsetus ja tulem ning kasutan edeaspidigi ja ei näe põhjust nurisemiseks, vastupidi:)

PS!
Teatud kodanikud kasutavad "sportpereautode" diffrites ja manualkastides teatud rekkatele mõldud transmissioonõlisid ning karastatud metallpindade "söövitus" jms defektid on olematud võrreldes "sportpereautode" tootjatehase õlikavliteedi normidega;)

Kuid see kõik tõstab kütusekulu mingil määral, mingis kindlas mootori tööfaasis.

edit:
Nendele, kes ise ei viitsi/oska mõelda/analüüsida, soovitan järgida ja kasutada autotootja ettekirjutusi ja nendest ka kinni pidada.


genekas - 04.10.09 19:43

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
Minu poolt toodud näide rekka täissünt mootoriõli kohapealt on sobilik PD diislitesse. See, et rekka diiselmootorites on õlikogus pea 10x võrreldes sõiduauto diiselmootoriga, ei määra nii suurt, arvestades, et rekka diiselmootori töömaht on samuti ala 10x suurem sõiduauto diiselmootori töömahust. Õli koguse ning töömahu vahel on siiski seos.


Töömahu osas täiesti nõus - too koguse-teema oli lihtsalt toodud siin osalise viitena rekkamootorite palju pikematele õlivahetusvälpadele.

Tsitaat:
Võrdlesin õlisid viskoosuste kohapealt erinevatel temperatuuridel ning koostis/kvaliteedi kohapealt ning seda kõike leiduvate andmetega õlispetsides ning järeldan, et Mobil Delvac XHP LE 10W40 on sobilk pea mistahes diiselmootorisse, on see sõiduauto või rekka. Fakt on see, et konkreetne võrdlus on leidnud ka praktilist kogemust ning see on olnud igati eduks.
Vaadates, mis tingimustes töötavad rekka diislid, mis jõud seal kasutusel on, siis sõiduato diisel on sellekohapealt oluliselt väiksema stessi kannataja, rääkimata laevadiislitest, seal on küll kasutusel monoviskoossed mootoriõlid.

Ning sellest lähtuvalt kahtlen sügavalt rekka diisli mootoriõli viskoossuse ning õlikiilu mitte toimimisse sõiduauto diiselmootoris. Väga edukalt töötavd need omadused sõiduauto diislis. Rääkimata õlimanustest, just leeliselisteliste manuste hulgast rekka mootoriõlis, mis ongi üheks suuremaks diiselmootori mootoriõli kvaliteedinäitajaks ning õli kestvuse näitajaks.

Konks on selles, et pelgalt erinevate jõudude väärtused ja mootori arendatav pöördemoment ei ole üksi piisavad iseloomustamaks õli töötingimusi konkreetses mootoris. Kui VW insener on kuhugi oma tarkuses valinud mingi näruselt väikest mõõtu pinna mingit jõudu edasi kandma, võib tulemuseks olla see, et selles konkreetses kohas lähevad mehaanilised rõhud nii suureks, et palju suuremate tööpindadega mootorites ei ole probleeme ehk oodata, kuid just selle konkreetse mootori jaoks tuleb välja punnitada ka õli, mis kindlalt selle konkreetse sõlme normaalse töö suudab tagada - antud juhul siis jutuks PD-mootori nukad. See ei tähenda muidugi seda, et ei võiks leiduda teisi määrdeaineid, mis selles kohas toime tuleksid, kuid mootorivalmistaja on just antud asjaolu identifitseerimiseks õlidele selle VW505.01 spetsifikatsiooni lisanud. Veel valusam teema on muidugi surmani läbinämmutatud vanemate 2,5TDi V6 mootorite nukad, kus asi on veelgi probleemsem.


Tsitaat:
PS!
Teatud kodanikud kasutavad "sportpereautode" diffrites ja manualkastides teatud rekkatele mõldud transmissioonõlisid ning karastatud metallpindade "söövitus" jms defektid on olematud võrreldes "sportpereautode" tootjatehase õlikavliteedi normidega;)

Kuid see kõik tõstab kütusekulu mingil määral, mingis kindlas mootori tööfaasis.

Ega muud märgatavat ei juhtugi kui et manuaalkäigukastidel võib külmast peast tekkida raskusi käikude sisseminekuga, kui viskoossus on külmast peast suurem. Mootoriõlidega seoses võib külmkäivitusel tekkida probleeme kõvemas pakases muidugi ka.


ets30 - 21.01.10 09:41

Kui keegi peaks seda teemat lugedes otsustama et hakkab ise õli vahetama, või on vaja juurde lisada siis minu poolt pakkuda õiget õli:

http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=75751&page=1&highlight=castrol#pid410361

Rene
53474965


projectman - 04.02.10 12:06

Tsitaat:
Algselt postitas: ets30
Kui kellelgi peaks seda teemat lugedes otsustama et hakkab ise õli vahetama, siis minu poolt pakkuda õiget õli:

http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=75751&page=1&highlight=castrol#pid410361

Rene
53474965



Kasutan seda õli juba kolm aastat +X1R. a6 2,5tdi 2004.Intervall 15tkm. Minu enda arust kõige parem variant.


projectman - 11.08.10 11:09

Näiteks castroli all llõpus on väikselt, tm, aga valvolinil on lõpus väike, r, BP õlil pole mõlemat, kes teab rääkida?


rocket - 11.08.10 11:22

™ tähendab trademark ehk kaubamärk
® tähendab registered trademark ehk registreeritud kaubamärk

Õlide teemasse ei tohiks need asjad otseselt haakuda.


janar - 13.09.10 18:09

Toetaksin seda mõtet, et tekitada siia loetelu nendest õlidest mis 505 01 spetsifikatsioonile vastavad. Eriti ootaks vastuseid nende inimeste poolt, kes igapäevaselt nende õlidega tegelevad. Vaja endalgi varsti paaril masinal õli vahetada ja hea oleks ju tulla ja siit vaadata mis õlide vahel valida on. Mida aeg edasi seda enam tuleb ilmselt ka järgmiseid uusi diisliomanikke kel sama mure.

EDIT: Ise küsin-ise vastan, hetkel leidsin selle -> http://www.my-gti.com/2532/volkswagen-oil-standard-505-01-approved-oils



Tsitaat:
Algselt postitas: Big

Keegi kokkuvõtvat infot esimesse postitusse ei soovi teha, samuti võiksid foorumi haldajad selle teema stickyks teha.
Lisada võiks kõik mootorid ja nendele mõeldud õlid või info, mille järgi osta konkreetsetesse naftapressi õli.


arli - 23.09.10 21:08

Tsitaat:
Algselt postitas: projectman

Kasutan seda õli juba kolm aastat +X1R. a6 2,5tdi 2004.Intervall 15tkm. Minu enda arust kõige parem variant.


Kas seda X1R lisandit peaks/võiks/on soovitav kasutada? Kas see toimib nii nagu pakendil kirjas? Või on kindlam mitte selliseid asju oma auto mootorisse toppida?

Tänud info eest
Arli
(2004 a. audi a4 2,5 TDI BDG 120 kw)


Black - 24.09.10 09:22

X1-R teema on siin.


raemees - 21.01.11 20:08

Kuna õlivahetus ootab ees ja valikut raske teha siis:
Kas keegi on näidatud müüjalt temapoolt pakutavat õli soodsamalt ostnud ja kas kõik OK?


Tsitaat:
Algselt postitas: ets30
Kui keegi peaks seda teemat lugedes otsustama et hakkab ise õli vahetama, või on vaja juurde lisada siis minu poolt pakkuda õiget õli:

http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=75751&page=1&highlight=castrol#pid410361

Rene
53474965


automees6 - 21.01.11 22:15

Tsitaat:
Algselt postitas: raemees
Kuna õlivahetus ootab ees ja valikut raske teha siis:
Kas keegi on näidatud müüjalt temapoolt pakutavat õli soodsamalt ostnud ja kas kõik OK?


Tsitaat:
Algselt postitas: ets30
Kui keegi peaks seda teemat lugedes otsustama et hakkab ise õli vahetama, või on vaja juurde lisada siis minu poolt pakkuda õiget õli:

http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=75751&page=1&highlight=castrol#pid410361

Rene
53474965

Miuks ei peaks olema? Kinnises pakendis õli ju.


rait183 - 01.07.12 09:17

Tsitaat:
Algselt postitas: janar
Toetaksin seda mõtet, et tekitada siia loetelu nendest õlidest mis 505 01 spetsifikatsioonile vastavad. Eriti ootaks vastuseid nende inimeste poolt, kes igapäevaselt nende õlidega tegelevad. Vaja endalgi varsti paaril masinal õli vahetada ja hea oleks ju tulla ja siit vaadata mis õlide vahel valida on. Mida aeg edasi seda enam tuleb ilmselt ka järgmiseid uusi diisliomanikke kel sama mure.

EDIT: Ise küsin-ise vastan, hetkel leidsin selle -> http://www.my-gti.com/2532/volkswagen-oil-standard-505-01-approved-oils



Tsitaat:
Algselt postitas: Big

Keegi kokkuvõtvat infot esimesse postitusse ei soovi teha, samuti võiksid foorumi haldajad selle teema stickyks teha.
Lisada võiks kõik mootorid ja nendele mõeldud õlid või info, mille järgi osta konkreetsetesse naftapressi õli.



Ühesõnaga, võtan ükskõik millise õli sealt loetelust ja sobib PD mootorisse ?


v6hitler - 28.08.12 06:44

Soovitage 2001a 2,5tdi 132kw mootorisse õiget korralikku õli? tehaseraamat on kadunud.


Jann - 21.09.12 11:46

Mina olen sellest PD mootorite õliteemast nii aru saanud, et kui purgil on 504.00/507.00 siis pole pikalt mõelda vaja. Tegu on hetkel kõige kangema kraamiga. Kui aga neid numbreid pole, tuleb otsida 505.01 või 506.01 märgistust. Muud ei tohiks teoreetiliselt valada PD naftapressi.


sileem11 - 21.09.12 16:08

Enamusel vist autoga kasutusjuhendit eelmine omanik kaasa ei pane, uue auto ostjaid siis ka tõenäoliselt ei liigu.
See 1 mis kindlalt sobib MobilSuper3000 xe, 5w-30, standradid: vw50501/50200/50500.

Aga kuna on autoga kaasas ka manual e juhend e guide, siis seal on kirjas (kopipasten):
a) Kindel hooldusvälp: vw505 01
b) Longlife Service: vw506 01

See kehtib siis B6 74-96kw kohta.

mott


Jann - 21.09.12 17:04

Tsitaat:
Algselt postitas: sileem11
Enamusel vist autoga kasutusjuhendit eelmine omanik kaasa ei pane, uue auto ostjaid siis ka tõenäoliselt ei liigu.
See 1 mis kindlalt sobib MobilSuper3000 xe, 5w-30, standradid: vw50501/50200/50500.

Aga kuna on autoga kaasas ka manual e juhend e guide, siis seal on kirjas (kopipasten):
a) Kindel hooldusvälp: vw505 01
b) Longlife Service: vw506 01

See kehtib siis B6 74-96kw kohta.

mott


Jah, kuid siis polnud veel olemaski 504.00/507.00 klassifikatsiooni.


sileem11 - 21.09.12 19:37

Aga milleks see 504/507 kui raamat ütleb ...need mis kirja sai... Ja tänapäevastel õlipottidel on need, mis manuaalis, kirjas. 504/507 seal pole.


sirTT - 16.04.13 19:54

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=244676

Ja sealt :

INQUIRY DETAILS:
I have a 2005 VW Golf TDI and a 2006 VW Jetta TDI both of which require VW 505.01 spec oil. I can get Castrol SLX Professional LL03 (507.00) from my dealer, I would like to use this oil if the 507.00 spec also covers the VW 505.01 spec. In short; Does the new 507.00 spec cover the 505.01 spec also?

*
Thank you for contacting Castrol North Ameirca.
The SLX Professional LLO3 5w-30 meets VW 504 00 and 507 00 it does not meet the VW 505 01 specification. The 505.01 engine oil is specifically formulated to ensure protection of the cam lobes that drive the unit injectors. High loading requires the proper level of antiwear protection. In turn VW needs to ensure that 505.01 is utilized for this engine design. The cam shafts are mechanically driven and assist in the build up of fuel pressure in each injector.
Castrol 505 01 is only available in North America through VW dealerships.** It is branded as Castrol 505 01 or Castrol SLX professional oil and has a VW part number (ZVW-352-167-Q-DSP).
*
Castrol Consumer Relations

It would appear that according to VWOA and Castrol USA the 507.00 spec does not “automatically” cover the 505.01 spec and Castrol at least on their USA marketed product has decided to NOT consolidate the VW specs.

Selle järgi tundub, et pakutav soodus Castrol ikka ei sobi vanasse PD mootorisse.


tinnuri - 10.02.14 15:55

Mina valan omale COMMA 5W40 AC XFPD5L õli ja rahul.


kiljotiin - 11.02.14 22:08

Katsetanud nii odavaid, kui kalleid õlisid.
Odavad õlid hakavad kaduma mootorist kuskil 5000km juures. Kas neil kaob määrdeomadus või ei tea mis juhtub. aga isegi lekete puudumisel vaadake palju alles on pärast 10 000km .




Tsitaat:
Algselt postitas: v6hitler
Soovitage 2001a 2,5tdi 132kw mootorisse õiget korralikku õli? tehaseraamat on kadunud.

Castrol 5w30 või Mobil 5w30 vi Liqui Moly Top Tec 4200. Ning kindlasti hiljemalt vahetada 10 000km . Endal sama mootor ja ise vahetan üldjuhul 8000km pealt juba.

ja need, kes kurdavad, et palju sõidavad ning õlivahetus läheb kalliks. Kui Te ei jõua isegi kõige lihtsamat hooldust teha, Mis kuradi pärast teil üldse autot vaja on? Ja pärast nutate, see laguneb ja too andis otsad mootoris. Ilmselgelt, kui sõidetakse ühe õliga 20 000km. Palju õnne järgmistele omanikele, kes ostavad sellistelt debiilikutelt autosid.


Madman - 17.05.16 10:51

Tean 74kw TDI PD mootorit, millele tehti nullist alates 15k välpa aga lõpuks kulus nukkvõlli kõige parempoolne sagar ikkagi 300 000 juures ära.
Nüüd ei oska öelda, kas PD mootori nukkvõll ongi nii pehme või 15k välp on ikkagi liiga pikk.
Kasutas vw .507 õli nagu tehas ette nägi.

Samas Eesti kliimas üle 10k välpa ei laseks turbolaaduriga mootoril, kuna juba 7k läbisõiduga hakkab õli oma omadusi kaotama.
1.9 PD mootorile sobivad:
Liqui Moly TopTec 4200 5w-30
Castrol Edge Titanium 5w-30
Mobil 1 ESP 5w-30
Motul Specific VW 504 00 & 507 00 5w-30
Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 5w-30

Peab olema VW poolt antud .507 kinnitus. (approved by vw)
Osad tootjad väidavad, et nende õli vastab sellele normile ning neid vältida.


automees6 - 17.05.16 23:27

Tsitaat:
Algselt postitas: Madman
Tean 74kw TDI PD mootorit, millele tehti nullist alates 15k välpa aga lõpuks kulus nukkvõlli kõige parempoolne sagar ikkagi 300 000 juures ära.
Nüüd ei oska öelda, kas PD mootori nukkvõll ongi nii pehme või 15k välp on ikkagi liiga pikk.
Kasutas vw .507 õli nagu tehas ette nägi.

Samas Eesti kliimas üle 10k välpa ei laseks turbolaaduriga mootoril, kuna juba 7k läbisõiduga hakkab õli oma omadusi kaotama.
1.9 PD mootorile sobivad:
Liqui Moly TopTec 4200 5w-30
Castrol Edge Titanium 5w-30
Mobil 1 ESP 5w-30
Motul Specific VW 504 00 & 507 00 5w-30
Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 5w-30

Peab olema VW poolt antud .507 kinnitus. (approved by vw)
Osad tootjad väidavad, et nende õli vastab sellele normile ning neid vältida.


Piisab kui õlikanistril on 505.01 tähis. Se siis max 15 tuhat ja ilma tahmafiltrita PD mootor. Kui on tahmafilter või ja sõidetakse 30 tuhat välpa siis 507.00. Tahmafiltriga igaljuhul 507.00 olenemata välbast.


forsin - 07.06.16 17:07

Tsitaat:
Algselt postitas: Madman
Tean 74kw TDI PD mootorit, millele tehti nullist alates 15k välpa aga lõpuks kulus nukkvõlli kõige parempoolne sagar ikkagi 300 000 juures ära.
Nüüd ei oska öelda, kas PD mootori nukkvõll ongi nii pehme või 15k välp on ikkagi liiga pikk.
Kasutas vw .507 õli nagu tehas ette nägi.

Samas Eesti kliimas üle 10k välpa ei laseks turbolaaduriga mootoril, kuna juba 7k läbisõiduga hakkab õli oma omadusi kaotama.
1.9 PD mootorile sobivad:
Liqui Moly TopTec 4200 5w-30
Castrol Edge Titanium 5w-30
Mobil 1 ESP 5w-30
Motul Specific VW 504 00 & 507 00 5w-30
Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 5w-30

Peab olema VW poolt antud .507 kinnitus. (approved by vw)
Osad tootjad väidavad, et nende õli vastab sellele normile ning neid vältida.
Olles näinuna paljude turbo mootorite sisusid viimase paarikümne aasta jooksul ja alati huvi tundnud mis õliga auto sõitnud?
Ainult servise kundele kelle nägu ei tunne valaks sisse 5w-30 ja käsiks sõita 30 000km-i SEE ONGI SUUR INSENEERIDE VALE, et sinu autost vabaneda peale garantii lõppu.
Turbo kõrvetab õli nii et krõbiseb seega tagumine temperatuuri taluvus nr peaks olema 50 (mitte 30) turbo autoks loeks kui turbo puhub üle poole atmosfeeri hea turbokas puhub kolm barri seega rohkem kui sõiduauto rehvis survet !
Kõrval põige (miks diferentsiaalis on 75W ?) sest surve hammas tetailile on suur, sama ka survet puhuval turbol võllile
JA SELLE PÄRAST EKSTEEM SURVEGA TURBOKAD KASUTAVAD MOOTORIS 20w ÕLI .

Tänava sõidu turbokas jääb kahe vahele 5w mootoratta pöörde mootorid ja ekstreem turbokad
Seega enda turbo mootorist lugupidav inimene ei vala turboka mootorisse alla 10w
OK uuena 5w-50 ja võibolla talvel põhjapoolusel 5w-40 aga normaalselt ainult 10W

Ja sellepeale lendab peale kari lollpäid kes kogemust omamatta ja oma peaga ei mõtle vaid USUVAD PIMESI LOLLUSI
MEILE KIRJUTATI ETTE 5W-30

PALU ÕNNE TEILE KIRJUTATI KA ETTE ET KÄIGU KAST EI VAJA KUNAGI ÕLI
sest ette kirjutajal on vaja sulle müüa järgmine käigukast.

ja longlaif sellepärast et ettekirjutaja toodab uued mootorid milledel tuleb õli korraga mõlemile poole filtrit ja lahkub koos mustusega saalede vahele , et saa saaksid selle mootori minema visata kui järgid ettekirjutist SÕIDA 30 000 KM-i
valik on sinu ja nemad on kollektiivne karistamatus.


dislapann - 14.08.16 21:44

Tsitaat:
Algselt postitas: Madman
Tean 74kw TDI PD mootorit, millele tehti nullist alates 15k välpa aga lõpuks kulus nukkvõlli kõige parempoolne sagar ikkagi 300 000 juures ära.


Milline on "kõige parempoolsem sagar"? Tulemüüri pool või radika pool?

Mul läbisõit umbes 400 000 ja hammasrihma vahetusel sai nukkvõllile ka pilk peale visatud. Kulumise märke ei täheldanud, kõik faasid ilusti ühelaiused. Aga äkki ma vaatasin valesid nukkasid...


Madman - 06.12.16 23:02

Tsitaat:
Algselt postitas: dislapann
Tsitaat:
Algselt postitas: Madman
Tean 74kw TDI PD mootorit, millele tehti nullist alates 15k välpa aga lõpuks kulus nukkvõlli kõige parempoolne sagar ikkagi 300 000 juures ära.


Milline on "kõige parempoolsem sagar"? Tulemüüri pool või radika pool?

Mul läbisõit umbes 400 000 ja hammasrihma vahetusel sai nukkvõllile ka pilk peale visatud. Kulumise märke ei täheldanud, kõik faasid ilusti ühelaiused. Aga äkki ma vaatasin valesid nukkasid...


Eks ta ka visuaalselt vaadates ei saanud samuti aru, et nukal midagi viga oleks. Võttis ka hüdrotõukurid ning siis oli juhipoolseim(parempoolseim silinder nelja oma?) kõvasti rohkem kulunud võrreldes teistega. Peale 4 uut hüdrokat ei läinud mootori töö paremaks ning lõppkokkuvõttes pidi ikkagi uue nuka panema.

Siiski on nuka pind kõvasti väiksem võrreldes vanakooli 81kw omaga. Miks, ei oska öelda.