Lehekülgi: 1 2 |
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 05.12.03 18:54
|
|
|
Diiselmootori plussid ja miinused
Ma enda arvates tean neid plusse juba piisavalt, aga kui kusagil olen maininud oma diislist midagi või seda, et plaanin ehk quattro ümberehitust
diisliks kunagi tulevikus, siis kisuvad mujal foorumites kõik teemad diisli ja bensuka vahelistest vaidlusteks ja teema ununeb täielikult. St suunan
edaspidi need vaidlused siia foorumisse. Igasugused muud mõttevahetused samal teemal samuti teretulnud
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 05.12.03 19:27
|
|
|
Allans kirjutas: ka mina ei oleks diisel mootori vastu,mis siin salata vileuued diislid annavad tihtigi bensukale silmad ette aga need on viimase aja
mudelid. kui tegu on ikka vana auto ja diisliga siis kipuvad nad ikka väga hädisteks muutuma,seal mootoris süüdatakse segu ikka jõuga ning kui sul
moto läheb hõredaks aastatega, siis on kõik kohad seda kuradi vingu täis ja talvel käivita ja nuta
Vastus: mul tuttavad üsna hädas just uute diislitega (just VW/Audi 1.9TDI ja 2.5TDI), sest vigasid päris sageli ning vigade kõrvaldamine üle mõistuse
kallis. Vana diiselmootor on aga loodud kestma meeletuid läbisõite (tollal ei piiranud need saastenormid) ning minu enda eelmine Audi B3 oli
läbisõiduga 1.2 miljonit kilomeetrit ja ikka veel kapremontimata. Soome kütusega tekkisid käivitusprobleemid kusagil -15-20 juures, Eesti kütusega
oleks tekkinud vast soojemagi ilmaga. Ning selle kõige juures ei veel mingit suitsemist ega ka õlikulu (kunagi ei valand peale kahe õlivahetuse
vahel). Olen kõigis oma diislites pidanud sees sünteetilisi õlisid ja neid õigeaegselt (6000km) vahetanud. Olgem ausad, seda miljonit ikka annab läbi
sõita ja keegi ei käsi osta nii suure läbisõiduga autot. Mu teine Audi 100 D sai ca 1.3 miljoni juures kapremondi, kuna võttis õli kuigipalju ja
käivitus/töötas ebaühtlaselt. Ülejäänud diislid palju väiksema läbisõiduga olnud (ca pool miljonit, praegune veidi üle 200tkm) ja need käivitusid ka
-40 kraadi juures teisest (mitte poolest) pöördest. Kurioosum on muidugi
see, et need mu eriti suure läbisõiduga Audid polnud sugugi nii kulunud, kui need turul müüdavad vanad diislid. Nt see 1.2M läbinu oleks võinud müüa
200tkm läbisõidu pähe (oli Saksas kasutatud maanteesõiduks). Sõbral on uuena ostetud Bluebird, kus pole samuti tehnikat eriti remonditud, läbisõit
samuti üle miljoni, orig värv on roosteta ja lasi hiljuti poleerida, ning nüüd näeb auto välja nagu tehasest väljasõitnu Spidode kerimine (kordades, mitte aint mõnesajatuhande võrra vähemaks) on vist
see, millest need eelarvamused vanade diislite suhtes. Aga need pihustite jms pisiremondid olen arvestanud autot ostes alati kohe hinna sisse, sest
suitseva masinaga ei tahaks ise kah ringi sõita. Üks eelarvamus veel diislite kehva kiirenduse kohta põhineb vist sellel, et hõre mootor on nagunii
oluliselt kehvema minekuga (tunda eriti hästi madalatel pööretel) ning kuna suitsevad palju, on keeratud ka küttesegu lahjaks. Ma ise keeran segu
alati peale ülevaatust veidi rikkamaks ning minu 1.6TD (i-cooleriga) Passatiga õnnestuvad nt möödasõidud maanteel tunduvalt libedamalt kui peres oleva
80 Quattro 2.0i-ga. Samuti olin oma 2.0D Audit niiviisi ebaseaduslikult "forsseerinud", et lippas teine paremini kui turboga diisel 2.0
originaalis. Diislil tuleb piir vastu ülekuumenemistega. Ning selle nahka läks mul täna Passati mootor Õnneks sõidab, aga kõrgemate pööretega
viskab kohe mahlad välja. Uue täiskomplektse kaane sain juba 150 euroga ning varsti ehk jälle lippab nagu enne
|
|
|
AudiTeam
klubiliige ac aasta auto 2012 & 2013 võitja
Registreerunud 30.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S7 Sportback & Sport Quattro "Lang"
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 05.12.03 20:20
|
|
|
Kuna diisleid olnud üksjagu juba, siis see sama jama ka n korda juba juhtunud. Lihtsalt termostaat jäi kinni, õigemini avanes hiljem kui vaja. Ma ei
tea, mis on nende mootorite jaoks valmistatavate termostaatide eripära, aga neid termostaatide kinnijäämisi näinud elus juba üksjagu (enda omadest 4-l
1.6d-l, ka isal ja paaril tuttaval). St kui keeta seda potis kõrvuti korras termostaadiga, siis hakkab avanema ja jääb kinni ning kõrgema temp juures
viskab kiiresti lahti - lõpuks siiski avaneb. Mul selle auto puhul juba teine kord täpselt sama jama, eelmine kord piisas kaanetihendi vahetusest ning
kaane lihvist. Ja kui niiviisi ülekuumeneb, siis viskab jahutusvedeliku välja paisupaagi korgi kaudu. Ning vedeliku taset mõõtev andur on paisupaagis
vedeliku sees ja ei reageeri, kuid mootori temp andur reageerib viitega ning siis on kõik juba väga kuum ja hilja midagi teha. Juhtus kiirteel ja
harjunud sõitma nina näidikutes kinni ja jagasin kiiresti ära, kui temp alles tõusma hakkas. Aga kaas ise juba kehva ning sellest kuumenemisest
piisas. Aga mul on Soomes õnneks remont tasuta käes (halvemal juhul pean ise tegema) ning kaane sain juba imeodavalt (romulates 500e), nii et ei nuta. Maanteel on õhuvool läbi radika enivei suurem kui ventikas suudaks
tekitada. Ning see on Audi/VW mootorite tüüpviga, et kaaned lähevad üle mõistuse kergelt kõveraks. Ning see R4 mootor neist veel kõige vähem
kapriisne. Sõberi VW 2.4D-l (Volvo peal) lõi maanteel mootori sees mahlad segamini ning avastas nii, et kapoti kaane alt hakkas musta vahtu välja
ronima ning seda oli kapotialune täis ja R6 mootori tüüpvea tõttu (pragu ühe kaanepoldi õhukese seina kaudu õli ja veesärgi vahel) polnud see kaas ka
enam remonditav Kaane- ja kaanetihendiviga saab selgitada
"kondoomitestiga": kuumal mootoril paisupaagile kondoom peale. Korras mootoril ei seisa, kui laseb läbi, siis läheb kohe kõvaks. Minu omal
lendas nüüd nullpööretel ca minuti pärast kondoom minema Aga kannatab
madalatel pööretel isegi sõita. Pisiasi, ütleks ma, kui võrrelda selle summaga, mis ma tänu diiselmootorile siin kokku hoian (ikka tuhandetes eurodes
aasta jooksul)
|
|
|
AudiTeam
klubiliige ac aasta auto 2012 & 2013 võitja
Registreerunud 30.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S7 Sportback & Sport Quattro "Lang"
|
postitati 05.12.03 21:15
|
|
|
Kle aga räägi sellist asja, minu omal 2,5 TDI näiteks paisu paagis pea aegu survet üldse pole, kui sooja mootoriga kork lahti keerata.
Ja olen seda juba kolmel samasugusel masinal tähele pannud.
On se normalne?
Smoke Quattro Tires - Not Drugs
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 05.12.03 21:30
|
|
|
Pole paraku 2.5TDI-ga endal muid kogemusi kui sõidukogemused Kui Sa
oleksid öelnud, et üldse ei ole, siis pakuks välja, et paisupaagikorgil klapid rikkis (enda käes läinud rikki 2-3 korki). Turul näinud mitmetel
autodel, et klappide vahele on lükatud traat vms, et vaid minimaalset survet hoiaks sees - põhjus sama, mis minu autol praegu (kui müüa tahaksin,
oleks see petmiseks parim võimalus). Aga kuna Sa ütlesid, et PEAAEGU survet pole, siis paistab, et kõik on korras Omal kah korras mootorite puhul olnud nii, et minimaalne surve tekib
(jahutusvedeliku paisumise arvelt soojenedes), aga seda saab hinnata kõige lihtsamalt lõdvikuid katsudes. Surve seal igal juhul olema peab, sest surve
tõstab igasuguse vedeliku keemistemperatuuri (nagu kiirkeedupotis, kus ka vee keemistemperatuur on kõrgem kui 100 kraadi). Vastus küsimusele, et
kadestamisväärselt normaalne
|
|
|
raivu
huviline
Registreerunud 21.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 1,8T 110 kW
|
postitati 05.12.03 22:40
|
|
|
Ma bensukamees paneks ka sõna sekka Need diislid mis on sul juba üle milli
sõitnud on ilmselt olnud tavalised diislid st. mitte turboga. Ma arvan et turboga diislil sa sellist läbisõittu küll ei saaks. Üks asi mudugi on
diisli puhul see, et kui sa suudad omale orgunnida kusagilt diislit mustalt st. ei osta kuskilt bensiini jaamadest, siis ilmselt tuleb selle autoga
sõittmine sul tõesti odavam. Aga võrdle 95E bensiini ja diisli hinda talvel, siis näed et diisel on kallim.
Ja kui tuua nüüd näide meie klubi ühelt isikult, kes alles hiljuti endale ostis A6-e 2,5TDI ja kui ta oleks selle auto võõra käest ostnud (kes ei
oleks seda mootori kap.rem. kinni maksnud), siis selle remondipeale kulutatud rahasumma eest oleks ta võinud kasvõi 5a. sõitta mingisuguse 4,2-se
mootoriga S4-ga, enne kui selle diisli ja bensuka ülalpidamise kulu vahe oleks tagasi teeninud
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 06.12.03 09:21
|
|
|
No teeme siis puust ette ja värvime punaseks need kulud.
Vôtan näiteks endal olnud Audi 100 2.0D (keskmine kulu kogu auto pidamise aja jooksul 5.5L/100km) ning sôbra samavanuse 2.0R5 bensuka (keskmiselt
9.5L/100km). Arvestame nii diisli kui bensu hinnaks 9kr liiter (paranda kui eksin, sest tôesti ei tea hetkel kütusehindu Eestis). Ning mu aastene
läbisôit oli Eestis elades ca 100.000 km. Selleks kulutab diisel 5500L (49.500kr) ja bensukas 9500L (85.500kr) kütust. Vahe sees siis 36.000kr. Hetkel
sôidan u poole vähem, st aastas tuleks hinnavaheks ainult 18.000kr. Aga kuna reaalselt olen ma ostnud kütust rekkamehest sôberi käest 5kr/L (ma ei
usalda tanklaid, sest rekka paagis tulev kütus tuleb idapiiri tagant ja on olnud alati korralik, ning kui vaja tankida, ostan ka praegu Eestis käies
tema käest). Sel juhul hoian 100tkm läbisôidu puhul aastas kokku 58.000kr ja 50tkm läbisôidu puhul "kôigest" 29.000kr.
Soomes elades on olukord teine. Siin ostan ainult tanklast, sest tanklaid saab usaldada ja illegaalseid müüjaid väga vähe. Hetkel odavaimad hinnad mis
nägin 95E 1.039e/L ja talvediislil panin viimati paagi täis 0.712e/L. Sel juhul kulutab auto 100tkm jooksul 60.527 krooni eest diislit ja 153.140
krooni eest bensiini. Ehk hinnavaheks tuleb 92.613 krooni.
Sorry, aga kui auto vajab kapremonti, siis ma saan aastas kokku hoitud raha eest osta mitu samasugust autot, kui mul juba on (sellise vanema
diiselaudi saab ca 300 euroga, praegune Passat siiski paar korda kallim). Ehk mul tasub teha aastas kasvôi mitu kapremonti ja ikkagi tasub diisliga
sôitmine end rahaliselt ära ja kokkuhoitud summad on märkimisväärsed olenemata kuludest.
Eestis on diisli puudusteks muidugi ka see, et vôid talvel saada nurgatagusest tanklast tankides suvekütust vm solki. Korralikust kohast tankides
samas suht muretu (kui välja arvata, et igasugune Eestist ostetud diisel suitseb rohkem, kütusekulu on suurem, mootor plagiseb nagu traktoril jne).
Ning kui diislil on pihustid/küünlad korras ning kôik muu (nt süütenurk) ôieti reguleeritud, siis käivitub auto igasuguse ilmaga. Ning diisel käivitub
Eestimaa lahjade talvede puhul nagunii poolest pöördest, ka päris kohviks aetud mootor. Muide, mul endal pôles möödunud talvel Passati küünlaid juhtuv
relee maha ning küünlad jäid peale ja kôrbesid sisse. Ning nädal aega käisin tööl nii, et ükski eelsüüteküünal ei töödanud, masin käivitus -10 kraadi
juures ca poole minutiga (siiski üle 200tkm sôitnud mootor juba). Alla 200tkm turbota vana Audi 80 diisel käivitus ilma küünaldeta isegi üle -20
juures ca 10-15 sekundiga (uudishimust proovisin). Tekib küsimus, kas käivitusprobleemidega diislid on ikka väga hôredad juba, on kütusepaagis solk
vôi ei viitsi koonerdajast omanik teha korda pisiasju (pihustid jm)?
Selles on Sul täiesti ôigus, et turboga diislid ületavad kapremontimata kujul haruharva miljoni piiri, pigem on see number seal poole miljoni kandis.
Paremad turbota diislid (MB 3.0 R5) sôidavad samas reeglina ca pooleteist miljonit enne remonti. Arvestades seda, kui vähe sôidab tegelikult keskmine
eestimaalane, peaks tema käes olema 200tkm läbisôiduga mersu vôi diiselaudi praktiliselt igavene. Samas, nii väikese TEGELIKU läbisôiduga diiselauto
hind on ca 2 korda kôrgem autode turuhinnast Eestis, nii et neid vaevalt keegi kunagi Eestisse tooma hakkab... Kui just, siis tellimuse peale, nagu
mina ühe korra lasin teha
|
|
|
mati200
huviline
Registreerunud 06.11.04
Asukoht: Paide
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S4 Avant
|
postitati 23.12.04 19:08
|
|
|
Diiselautot eiole õnneks omanud,kuid sinu juttu lugedas tuleb välja, et miljoni kohta on üks inimene,kel diislitega vedanud. See muidugi kinnitab
hoolimata aknast ja uksest sissetulevast kurtmisest "muidu väga hea ökonoomne auto aga pumpa vaheta kord aastas" ning selle kõigega
kaasaskäivast traktoristilehast. Ärgem unustagem ka tõsiasja,et mersu vanadele mootoritele andis isegi tehas garantiiks miljoni,kui käid servises
regulaarselt, tänapäeval seda enam ei kohta. Teistesõnadega, diisliga on nagu Porschega - ainult fännidele.
|
|
|
rulle.
huviline
Registreerunud 25.10.04
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: AUDI B4 1,9 TD
|
postitati 24.12.04 11:27
|
|
|
Respect krss väga asjalikud postitused.Mati võiks enne vastamist teema korralikult läbi lugeda.Hobiautona on Porsche või S4 hea valik,aga kui on vaja
sõita 1000km nädalas ostetakse ikkagi diiselauto.Norm.diisliga on alati vähem probleeme kui bensiinikaga.Raivule ütleks seda,et kui ma enam bussijuhilt (7,5kr/l)ei ostaks oleksin ikka ,sest diislit kulub poole vähem.
|
|
|
kollerimees
huviline
Registreerunud 07.10.04
Asukoht: Põlvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: VW Touareg
|
postitati 29.12.04 13:59
|
|
|
no minujaoks on diisel sõimusõna.ma sõidan kasvõi suurema bensu kuluga kui ostan disla.olen omanud mõlemat.võtame või rihmapingutus rulli mis diislile
maksab 2400.- aga 2,8 V6-le maksab 840.-Mõlemate hinnad on võetud Sale poes Põlvas.siililegi on selge,et diisel mootor töötab suuremate rõhkude
juures,järelikult kulub kiiremini.siis veel see hääl mida nad teevad tühikäigulKui sõidad diisliga pead tankima puhast diiselkütet,aga kust seda saab?Isegi osad uute autode müüjad ei anna garantiid.Võttes aluseks
sõbra A100 2,4D,C4 kerega auto mis võtab temasõnul 8l/100km ja ostab seda kütet praegu hinnaga 10,40EEK ja mina ostan oma 2,8-le (avant) 8,50EEK siis
miks peaks ma tahtma seda dislat.PS!Ta tahab oma täiesti korras dislat vahetada bensuka vastu.Kui on kellelgi huvi,võite pakkumisi teha.Ja veel;minu
auto keskmine bensukulu on alla 10-ne liitri,kalkuleerige siis ise mis on kasulikum.
auto nr 27
|
|
|
|
rulle.
huviline
Registreerunud 25.10.04
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: AUDI B4 1,9 TD
|
postitati 02.01.05 21:18
|
|
|
Minu sõbral oli aga sarnane auto kui sinul Kollerimees,kütet võttis maanteel 9-10l. linnas 13-15l.keskmine tuli ikka 11.Vahetas Audi Vw Passat 1,9td
vastu mille,keskmine kütuse kulu on 6l.Minu Audi võtab keskmiselt 6,5l ja golf keskmiselt 5l.Korralikku bensiini on sama raske saada kui
diislitki.Vanad mehh.pumaga diislid töötavad iga solgiga.Seda oli nüüd kuulda
et norm.mootor varsti ära kulub,krss sõitis ka ainult 1,3milli enne kap.rem.loodan et peale korralikku rem.kestab kauem
|
|
|
CarlosSQ
huviline
Registreerunud 30.05.04
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 80 b4 Avant TDi
|
postitati 02.01.05 21:54
|
|
|
ise arvan, et traktoriga on igal juhul soodsam sõita. loomulikult tuleb teha ka mõned kompromissid näiteks tõesti see tühikäigu hääl ei ole just kõige
vaiksem, muidugi uued dislad on juba nii vaikseks viidud, et ei saa arugi et on disla. teine asi vanemad diislid ei taha nii kiiresti soojaks minna
kui bensakad. see on siis juba teine miinus. siis varuosad on kallimad (ise ei tea aga teie jutust tuleb nii välja) kolmas miinus. ostes diisel auto
tuleb selle eest rohkem maksta võrreldes sama marki bensakat. ex neid miinuseid võiks veel lugeda.
aga yks eelarvamus ajab mind närvi see on see, et paljud mõtlevad, et disla ei lähe kõvade miinustega käima. krt kyll kui on hea aku ja pihustid ja
muu jama korras siis läheb ja kuidas veel. kui tulevad kõvad miinused tule ja vaadake kuidas ta käivitub.
kui siin veel kütuse kulust rääkida siis mina panen suviti 4,5l/100 km paaki läheb ~66 l ja sellega panen 1000 klit läheks ka veel aga ei ole
viitsinud tee peale jääda.
There's lots of spirit in everyone!!!
|
|
|
|
kollerimees
huviline
Registreerunud 07.10.04
Asukoht: Põlvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: VW Touareg
|
|
teints
huviline
Registreerunud 12.11.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A80 Avant 2,3
|
postitati 03.01.05 12:59
|
|
|
kle kollerimees, sinusugused tuleks kinni panna, kes ostavad "vene" kütust, mille pealt makse ei maksta. Tänu sellele ei kogune riigi rahakotti raha
(aktsiisina nt), mida oleks võimalik teedeehitusse suunata (ma ei väida, et seda ka tehakse, aga võimalus on olemas) ning teed on ka tulevikus eriti
sitad. Niikuinii ostad sa ka "vene" viina, mis kvaliteedilt parem kui kohalik toodang.
Keep on going!
PS. kui sina tangid 8.50 maksvat bensiini, siis arvesta võrdluses, et dislamees ostab punast kütust
|
|
|
Black Rabbit
huviline
Registreerunud 12.08.04
Asukoht: Tallinn, Saku, Kärdla
Kasutaja on eemal
Auto: Forester XT
|
postitati 03.01.05 14:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mati200
Diiselautot eiole õnneks omanud,kuid sinu juttu lugedas tuleb välja, et miljoni kohta on üks inimene,kel diislitega vedanud. See muidugi kinnitab
hoolimata aknast ja uksest sissetulevast kurtmisest "muidu väga hea ökonoomne auto aga pumpa vaheta kord aastas" ning selle kõigega kaasaskäivast
traktoristilehast. Ärgem unustagem ka tõsiasja,et mersu vanadele mootoritele andis isegi tehas garantiiks miljoni,kui käid servises regulaarselt,
tänapäeval seda enam ei kohta. Teistesõnadega, diisliga on nagu Porschega - ainult fännidele. |
Julgen vastu vaielda.
Ostsin pool aastat tagasi Audi 100 2,5 TDI, 103 kw jne. ja diislile omapärast lõhna või haisu ei ole üldse sees.
Küll tundsin seda paljudes teistes autodes, aga arvan, et viga tuli kas mootoritest või siis lohakast omanikust, aga nn "traktorilehka" ei pea mitte
diisliga seostama.
Mootor on diisli üks olulisemaid komponente ja peale ostu arvestasin kohe rihmade vahetusega (nii igaks juhuks), aga ei arvestanud, et tuleb vahetada
ka veepump, pihustid ja küünlad.
Nüüd kõik see tehtud ja osa veermikutöid ka juurde ja tegu on nagu teise autoga.
Kokku panin heas korras autole lisaks alla veel ligi 10000.-
Siin on sees ka signa, uued pidurikettad, -klotsid, pihustid, rihmad, veepump, diagnostika ja töö.
Nüüd läheb auto ka -16 ilusti korrast käima ja tõmme on kõvasti parem kuid ideaalse tulemuse saaks siis kui vahetaks ka kolvirõngad ära
|
|
|
Black Rabbit
huviline
Registreerunud 12.08.04
Asukoht: Tallinn, Saku, Kärdla
Kasutaja on eemal
Auto: Forester XT
|
postitati 03.01.05 14:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: CarlosSQ
ise arvan, et traktoriga on igal juhul soodsam sõita. loomulikult tuleb teha ka mõned kompromissid näiteks tõesti see tühikäigu hääl ei ole just kõige
vaiksem, muidugi uued dislad on juba nii vaikseks viidud, et ei saa arugi et on disla. teine asi vanemad diislid ei taha nii kiiresti soojaks minna
kui bensakad. see on siis juba teine miinus. siis varuosad on kallimad (ise ei tea aga teie jutust tuleb nii välja) kolmas miinus. ostes diisel auto
tuleb selle eest rohkem maksta võrreldes sama marki bensakat. ex neid miinuseid võiks veel lugeda.
aga yks eelarvamus ajab mind närvi see on see, et paljud mõtlevad, et disla ei lähe kõvade miinustega käima. krt kyll kui on hea aku ja pihustid ja
muu jama korras siis läheb ja kuidas veel. kui tulevad kõvad miinused tule ja vaadake kuidas ta käivitub.
kui siin veel kütuse kulust rääkida siis mina panen suviti 4,5l/100 km paaki läheb ~66 l ja sellega panen 1000 klit läheks ka veel aga ei ole
viitsinud tee peale jääda. |
1. 93 aasta 100 salongis ei ole diisli müra praktiliselt kuulda ja korras mootoriga ei ole ka vibratsiooni.
2. Mootor läheb kiiremini soojaks kui ükski seni olnud bensukas.
3. Tõmme on kuni 140km/h parem kui BMW 520 110kw.
4. Käigukast on natuke liiga tuim, aga sama viga on minu arust ka Audi bensukatel.
5. diiselmootor vajab rohkem korralikku hoolitsemist kui bensukas.
7. käima läheb miinustega ülihästi (juhul kui pihustid, kütus ja küünlad korras on)
|
|
|
rulle.
huviline
Registreerunud 25.10.04
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: AUDI B4 1,9 TD
|
postitati 03.01.05 21:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teints
kle kollerimees, sinusugused tuleks kinni panna, kes ostavad "vene" kütust, mille pealt makse ei maksta. Tänu sellele ei kogune riigi rahakotti raha
(aktsiisina nt), mida oleks võimalik teedeehitusse suunata (ma ei väida, et seda ka tehakse, aga võimalus on olemas) ning teed on ka tulevikus eriti
sitad. Niikuinii ostad sa ka "vene" viina, mis kvaliteedilt parem kui kohalik toodang.
Keep on going!
PS. kui sina tangid 8.50 maksvat bensiini, siis arvesta võrdluses, et dislamees ostab punast kütust | Teints andis hea mõtte:mida arvutused siis näitavad kui diislimees ostab punast 4kr/l.Ütleks veel seda et diisliga on talvel lühikesi otsasid eriti kasulik sõita.
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 04.01.05 13:02
|
|
|
TO kollerimees: üldiselt kirutakse asju, millest ise ei jagata või on õnnetu juhuse (või oma lihtsameelsuse) tõttu vastu pükse saadud. Nagu lolli
arsti tõttu kannatanu kirub tulevikus kõiki arste ja vale söödaga kalale läinud kalamees arvab, et järves on samapalju kalu kui kaevus. See VW näide
on igati asjakohane, sest ka diiselmootoriga Audi 80 kulu on just samaväike, ning nagu juba enne kirjutasin, enda Audi 100 võttis kogu kasutusaja
vältel (millest suurem osa talv, sh lühikesed otsad) 5.5L/100km-le. Samuti ei tea midagi diisli haisust salongis jne, kuna sellised kitsamas mõistes
"traktoristide" autosid ei ole kavatsenudki kunagi osta. Ning kui pool miljonit läbisõiduga remontimata diiselmootor käivitub ka -40 kraadi juures
teisest (mitte esimesest starteri pöördest), siis mille põhjal Sa väidad, et suuremate rõhkudega töötav diiselmootor kiiremini kulub? See on ju alles
sissesõidetud mootor, kuna olenevalt mootorist on kas pool või isegi üle poole ressursist veel alles. Diislile meh kõrgsurvepumba saab u 1500kr-ga, ise ostsin töökorras (pisivigadega) mootorigi alla 1000kr, nii et
see müüt kallistest varuosadest on bensukaomanike kadedusest väljamõeldud müüt. C4 ja uuematest autodest rääkides on tõesti nii, et vahed bensuka/diisli hoolduses ja remondis väiksemad, kuid sõidumõnu seda suurem,
eriti veel peale chippimist. Samas, ón Eestis vist diisliomanikud tõesti
räpakad, sest raske on leida tanklat, milles tankimispüstol diisliga kokku poleks mäkerdatud, kuid selle kaitseks on lihtsalt lisakindad taga
tuulutatavas küljetaskus. Õnneks on sinna tanklasse asja olenevalt autost kas 1500 või isegi 2000km tagant...
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
Mäks
huviline
Registreerunud 04.07.04
Asukoht: Jõhvi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1,9TDI
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 05.01.05 17:04
|
|
|
TO Mäks: see ülekuumenemine/kaanedkõveraks on paraku kõigi VW/Audi diislite tüüpviga, kuid mida pikem kaas (rohkem silindreid), seda hullem. Ise
vahetanud tüdimuseni ka 1.6D mootorite kaasi/tihendeid (59kW 1.6 TD(i) on veel eriti kapriisne), aga kulumise jm osas nad kõik vägagi töökindlad. Oma
praeguse diisli torkimise kohta on juttu mu auto teemas, sh kiirendusajad jms
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
Mäks
huviline
Registreerunud 04.07.04
Asukoht: Jõhvi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1,9TDI
|
postitati 06.01.05 00:07
|
|
|
To Krss: Kui sa mõtled seda:
Minu Audi: http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=8352
Siis sinna ligipääs mul kahjuks puudub.
Võimalik, et ma olen kehv otsia, aga ma seda teemat ei leidnud.
Siiski oleks väga huvitatud kuidas sa seda tegid.. Ja kas mul oleks ka võimalik sedasi oma audit forseerida? Või on vaja mingeid spetsiaalseid
vahendeid?
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 06.01.05 09:03
|
|
|
Et küsimus siis Kärsale palju see kuuma andmine on et kaanele viga hakkab tegema? Kas rohkem kui 90 kraadi?
Kas temperatuuri vahe on 4 silindrilisel ja 5 silindrilisel erinev?(st. 100 kraadi ja kaaned peetis,vahet pole mitu silindrit)
tänan.
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 06.01.05 10:52
|
|
|
TO Mäks: http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=18616
TO jan-kos: Su küsimusele jään vastuse võlgu, kuid tundub, et sellele polegi ühest vastust. Vanal mootoril on nagunii pragusid kaanes, kuid praod suht
pindmised ja ei ulatu veel kuhugi. Iga selline ülekuumenemine teeb neid pragusid sügavamaks (silmaga vaatamisel saab nii hinnata ligikaudselt ka
pragude sügavust, kuna üha enam hakkavad ka pragude servad irvakile tõmbuma). Sellepärast on vana mootori puhul targem hoida sees nö külmemat
termostaati, et temperatuur 90-ni läheks võimalikult harva. Ülekuumenemine tähendab olemuselt mingit riket jahutussüsteemis (radikas kinni või jookseb
tühjaks, termostaat jääb kinni, radika jahutusventilaator ei lülitu tööle jne), ja siis tõuseb temperatuur hetkeks ikka tunduvalt kõrgemaks.
Tavaliselt annab oma otsad enne kaanetihend kui kaas ise, aga kui seda ära ei jaga ja jätkata sõitu, siis loomulikult saab ka kaas kannatada (kõveraks
läheb igal juhul, iseasi kuipalju, samas lähevad ka praod sügavamaks, aga seda ei saa ennustada, millal see oma kriitilise piiri ületab). Audi/VW
mootoritel kasutatakse nn venivaid kaanepolte, mis vajavad peale kaaneremonti ülepingutamist (vist oli 1000km tagant 90 kraadine pööre lisaks), aga
teenindustes ei tea paljud töömehed seda isegi, ning kui see jääb tegemata, ootab järgmine kaanejama ca 40-50tkm pärast või peale esimest suuremat
ülekuumenemist (kuuma käes venivad rohkem - mõnikord piisab remondiks ainult kaanepoltide ülepingutamisest!). 4-5-6 silindriliste mootorite kaante
erinevus on lihtsalt selles, et see metallitükk, mis peab sirge olema, on pikem, ja sellepärast annab pikemal kaanel ka vähesem kõverus juba tunda.
Pragude tekkimise erinevust neil kaantel võrrelda ei oska, kuid neil on ka muid kiikse ja ülekuumenemine võib kahjustada ka plokki (nt 6-sil plokil
õlikanal ja kaanepoldipesa liiga lähestiku, ja neil plokid selle nahka lähevadki lõpuks; mida pikem kaas, seda rohkem meeldib neile tõmbuda
"propelleriks"). Profülaktika on lihtne: lisaks spidole tuleb harjuda jälgima ka temperatuuri, kasutada külmemat termostaati, pesta jahutussärk
(mootor annab sooja kergemini ära jahutusvedelikule) ja teha varuvariandina salongist lülitatav sundjahutus radikale (lühistad radika küljes oleva
temp anduri juhtmed)
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 06.01.05 11:14
|
|
|
Kuna paljud pole vist kaant seestpoolt näinud, siis jätkan offtopikut. Kohe
teema algul kirjutasin, et Passati TD kaan läks puru tänu ülekuumenemistele. Ostsin selle Passati kaanetihendi rikkega + ebatihedate klappidega.
Tollal olid ainsad mõrad seal klappide vahel, väga pindmised ja servad ühetasased. Selle ca pooleteist aasta jooksul oli kokku 2 ülekuumenemist.
Esimesel korral jäi kinni termostaat ning temp tõusis u 105 kraadini (kiirteel), enne kui ärajagasin - järgnes ainult kaanetihendi ja poltide vahetus.
Järgmine kord kiirteel läks rikki paisupaagi korgi klapp: süsteemist kadus surve, millega alaneb ka keemistemperatuur, nii et viskas (jällegi
kiirteel) jahutusvedeliku välja. Temp näitaja oli jällegi seal 100-110 kraadi piirimail (st mootor välja kohe kui temp tõusis, mitte ei sõitnud nii
kuuma mootoriga). Siin on nüüd pilt sellest kaanest peale lahtivõtmist:
Klappide vahelised praod läksid niipalju sügavamaks, et hakkasid ulatuma veesärki, servad tõusid irvakile ja ühe prao puhul jäid lausa erinevatele
kõrgustele (tõenäoliselt just see, mida oleks olnud vaja keevitada). Samuti on mõralised kõik eelpõlemiskambrite kaaned (klappidest allpool) ja sealt
suunduvad mõrad 3 silindri puhul klappide suunas. St suur oht, et hulgimõradega eelpõlemiskambri kaas ükskord kildudena silindrisse kukub... Kaas oli
kõver samas nii vähe, et ei hakanudki lihvima. Foto kvaliteet on kahjuks nii kehv, et suuremana pole sealt kah rohkem näha kui sel praegusel
pildil Ehk see siiski seletas kuigipalju pildi kujul, mida paar tühist
ülekuumenemist kaanega võivad teha
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |
|