Kuidas see 1,9TDi 96kw ennast üleval peab? Peaks ta vististi olema R4. Huvitab ennast Audi A6 2001-2004 ehk siis tugevamate sildadega sedaan kere
,esivedu ja manuaal. Kuidas vastupidavus ja kütusekulu on? Või tasuks eelistada 2,8 bensiini või otsida või raha juurde panna ja 3.0 bensiin juba?
Kuna kulu on väga oluline ja linnas üle 12l bensiini ei tahaks ,et auto kulutaks. Räägitakse veel ,et see 1,9 on jube uimane teised jälle ,et ei ole
tal hea vääne. Nuh ei tea need sellised jutud ,et naised saunas rääkisid. Kas siin mõni targem oskab kommenteerida asja? Ja palju need diisli hoolduskulud siis ikkagi on? Räägitakse ,et kallim ok olen
nõus aga palju siis korralises hoolduses oma rahakotti kergendama peab?
kere on hea, 1,9 TDi on samuti hea mootor, kuid sellise kere kohta võib veidike lahjavõitu tõesti olla. Võta ükskõik mida peaasi mitte 2,5 TDi mis on
V6 see on tõesti sakslaste kättemaks maailmale kaotatud sõja eest
väga kallis üleval pidada ja kui ta on u. 200 tuhhi sõitnud siis ta rohkem
seisab teeninduses kui sõidab
Kütusekulu poole pealt küll 2.8 ja 3.0 bensiini võrrelda 1.9 tdi-ga ei saa.Ise enesest minu arvamus konkreetselt 1.9 tdi kohta on tõepoolest korraliku
sõidu juures ökopill ja kui regulaarselt ja korralikult hooldad,kestab see mootor päris hästi ja kaua.loomulikult ei maksa unustada,et kõik mis liigub
ka kulub ja kohe kindlasti ei kesta kõik igavesti.Kõige parema ülevaate saad,kui mõnega sõita proovid ja kui minek proovimise ajal küttekulust
tähtsamaks saab,pead midagi muud lihtsalt valima.Ja ega sa hooldust ka ju iga jumalama kuu talle ei tee,küttekuluga,mis mõne teise mootoriga võrreldes
kokku hoiad saad selle hoolduse pea tasuta ma arvan....oleneb muidugi läbisõidust.Ise oman 96 kw jõuallikaga ja Avant kerega,manuaal kastiga A6-te.No
ei saa küll öelda et lahjaks jääb.Auto rahvast täis ja 5-daga möödasõit pole probleem,linnas kergelt kiirendades paneb isegi imestama,milleks on
võimeline nii väike diiselmootor ja kütusekuluga seonduv.....siiani harjumatu kui aeglaselt kütuseseier langeb!Eelmine diiselauto oli mul paar aastat
tagasi,universaal kerega 525 tds 105 kw,automaat,see oli ikka tunduvalt uimasem ja kütusekulu oli ikka märgatavalt suurem,jooksis ka muidu 200 välja
aga nüüd see 96 kw teeb ikkagi igati silmad ette sellele!Ise olen
ülirahul ja ökosõiduks paremat küll enam tahta ei oska ja soovitan teistele ja kel võimalus lihtsalt proovida siis tehke seda,pettuma ei pea ja
proovimise ajal ärge unustage et tegu ikka diisliga ja kõigest 1.9!!!
1,9 tdi (punane i) on küll piisavalt paras ja jõuab minna küll, samas kütusenäidik ei lange üldse. Muidugi A6 on raskem ja 5 inimesega sõites võib veidi uimaseks jääda, kuid vajadusel saab diiselmootorile ka kiibi vahele panna ja jõudu tuleb veel mõnikümmend hobust juurde. Sel juhul suureneb natuke küttekulu aga see on ikkagi üsna olematu võrreldes bensukatega.
1,9 tdi + tuning box= peaks tulema päris hea tulemus väikese kytusekuluga.
1,9 tdi 2003.a avandiga saksas kiirtee peal 200km/h ei olnud probleem, kusjuures auto oli täis lastis(5inimest plus pagas)ja tahokas tiksus natuke üle
3000 pöörde
minu arvamus on et 1,9 tdi jaksab minna küll
1,9tdi plus multitroonik kast on parim
endalgi 1,9 tdi A6. ühtegi halba sõna ei ütle selle mootori kohta.hooldus pole kah kallis.
lahjaks ei jää kindlasti, kulu keskmine 6,5 (avant+autom.)
Võrrelge nüüd seda ja 2.5V6 teemat! Milleks riskida, kui saab õppida
teiste vigadest?
Shveitsis sõitsime ringi diisel-Sharaniga, mis oli juhuslikult ka automaat. Tankimisluugi juures oli kollane suur kleeps DIESEL
Sharan on sellisest A6-st veidi raskem ja andmete poolest ei tundu eriline rakett olema, aga maanteel jalgu küll kellelegi ei jäänud ja sai
möödasõitudegagi hakkama
Päris rahule jäi autoga, kui absoluutselt tundetu rool välja arvata.
Kui ükskord remontima peab sööb kokkuhoitud raha muidugi tagasi.
Pikalt ja palju sõites küll hea öko masin ja pole väga lahja ka.
Kangemad 1,9l seal miski 130HP
Omal A6 1,9 TDI manuaal. Sõitsin just puhkuseajal paagitäie kütet maha.
Täitsa OK. Panin kurguni täis (vist kuskil 70 liitit) ja sain sõita miski 1250 kilomeetrit. Kusjuures vaikseid kruusateid mööda ja sai kah linnas
jukerdatud.
Arvutasin ja sain kuskil 5,6 sajale.
Kuda see võimalik veel on?
"1,9 tdi 2003.a avandiga saksas kiirtee peal 200km/h ei olnud probleem, kusjuures auto oli täis lastis(5inimest plus pagas)ja tahokas tiksus natuke
üle 3000 pöörde
minu arvamus on et 1,9 tdi jaksab minna küll "
See 200 on reaalne aga veidi üle 3K rpm?
Tahaks ühtteist öelda nendele tarkpeadele kes koguaeg soiuvad et diisli hooldus on kallim kui bensukal. VW/Audi pumpihustitega diislitel võib see
isegi nii olla kuna õige õli eest maksad ca500kr rohkem. Kas see 500kr on nagu selline kulu 15tuh km jooksul, mis võtab kohe hingetuks?
Kahjuks ei ole leidnud netist selliseid tabeleid VW/Audi kohta kus oleks iga hoolduse maksumus välja toodud. Toyota lehel on näiteks vastavad tabelid
ja pange nüüd tähele - diisli hooldus on odavam kui bensukal. Ma saan aru et vähe teised mootorid ka aga ma räägin põhimõttest praegu.
Samuti on BS jutt see, et kui diiselmootor läheb rikki siis maksad hingetuks. Kas kaasaegne bensuka pritsesüsteem on oluliselt odavam remontida kui
diisli kõrgsurvepump? Vähe mõelge ennem kui targutama hakkate eks...
Uh, ärge pikka viha pidage aga mul läks kohe kergemaks kui sain kõik ära öelda praegu
PS. Kogu jutu mõte oli selles, et 1,9TDI on väga hea mootor.
Tsitaat: |
Ja Tomm, mis sa enda masina tippkiiruseks oled saanud?
Mina olen Golf 4, 1,9tdi (81kw vist oli) -03 automaadiga sõitnud ja yle 170 kohe kuidagi ei läinud
Tsitaat: |
Lissalt minu kogemused 1,9Tdi -ga on küll sellised, et 170 oli tippkiirus ja pöörded pmst põhjas, niiet sestap tahtsin teiste arvamust ka kuulda
teemal 200 kmh ja pöörded veidi üle 3000rpm, ehk siis pöörded põhjas võiks saada 250 kätte?
Veider.
omal a4 1,9 tdi ja kiiruseks olen saanud 210 oleks veelgi läinud aga tee hakkas otsa saama
kahjuks tahokas ei tööta aga ruumi veel oli kunagi proovin kindlasti palju tegelikult välja läheb spidoka peal on 260 märgitud
ja normaalselt sõites olen saanud maanteel 5l 100
Tsitaat: |
Mis sorti käimakast sul all on. Mul endal millegipärastnäitas tahhokas 190 juures ligi 4000 pööret.
Mina olen oma wv passatiga (automaat 81 kw ) sõitnud vabalt 190-ga ja oleks veel kindlasti väheke lisakski tulnud(saksmaa kiirteedel muidugi) nii et see 170km/h rohkem 66 kw mootori piir...
See teema on mõeldud rohkem mootori tehniliste omaduste tarvis - vastupidavus, kütusekulu jne. Mis puudutab "palju sul välja läks" repliike, siis sellekohaseid postitusi paluks mitte enam kirja panna. Palun keskendume õigele asjale.
Tsitaat: |
Oman audi100 kõrval ka vw passat 1.9 tdi 96 kw 2004 a. isendit . Mootor on sama mis audidelgi (AVF). Aga üldiselt ei saa selle 1.9 96kw kohta miskit halba öelda . Minekut ikka on ja vastupidavust ka kui hooldada , nii et julgen soojalt soovitada .
Mul oli Audil peal 1,9TDi 66 kw aga nüüd Passat 1,9TDi (AWX) 96kw , vahe ikka tohutu, ei anna neid teineteisega vörreldagi.
Tsitaat: |
Pumppihustitega mootor käib ikka vaikselt.Tõmme on parem kui 2,0 L bensiinimootorile vist tänu turbole.Kütet võtab küll u. 0,5 liitrit rohkem kui 66kw-e kuid kuskilt peab ju see jõud tulema.Kui 66kw pidi tänavanurkadel vahetama II käigu siis 96kw jõuab ka III käiguga.Eeliseid on veel palju,ei tule kohe meelde.
Kuuene automaat tiksub "tänavanurkadel" ilusti kolmanda käiguga, linnas sees ~50 km/h sõidab 5'nda käiguga ja 1200 põõrdega. Tippkiirus natuke alla
200, põõrded siis 3 k juures. Kannataks veel minna - ei ole punnitamist lõpus - aga piiratud.
Kütusekulu on imelik, kuni 80/85 km/h on mingi 5,5 l/100km, sealt edasi aga tõuseb kuni 140 km/h juurde. Siis on mingi ~10l. Siis aga langeb taas ja
nt 160/170 km/h on kulu kompuutri järgi jälle 6,5 l/100km. 200'ga kirusehoidjaga oli 7,8-8l/100km. seda siis kompuutri järgi.
Natuke teemast välja: kas kati eemaldamine nõuab mingit erilist ringitegemist ja kas see ülevaatusest läbimist mõjutab. Niipalju olen aru saanud, et
mul see umbne peaks olema. Pole seda altpoolt uurinud, kas ja palju seal andureid küljes on?
Kuuene automaat??
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kellel juhtub olema 1.9tdi 96kw automaatkastiga (viiene)? Mis on sellel masinal kütusekulu? Soovin sellise masina omanikuga natuke mõtteid vahetada.
Tsitaat: |
Krt, millal pandi C5-le kuueseid tiptronikuid? Ma ei leia mitte ühestki kohast, et C5-le iialgi 6st tiptronicut pandud oleks. Ja veel 1,9 peale.
Keegi kes teab tõde - kinnitage või kummutage.
6 automaatkast seal?
puhake vähe enne kui kirjutate.
ivar80 jutule lisaks vahele, et õli võiks turbokatel siiski iga 10000km tagant vahetada.
Tsitaat: |
tekkinud ka suurem huvi a4 1,9tdi quattro (97-01) vastu, aga ei tea mis mootoriga valida, kas 81 kw või siis 85 pumppihustitega. Kumb mootor töökindlam on. 85 kw-ne on jah kütuse suhtes suht tundlik seda tean aga veel. Sõitnud olen korraks ainult 85 kw-se a4-ga, selle võimsus avaldas küll muljet. Ei tea kuidas 81 kw-ne kooslus quattroga on, väändemomendi erinevus teisega võrreldes suht suur ju.
Tsitaat: |
palju audi a4l 96kw tdi l 0-100km/h kiirendus aeg on? ei leia kuskil netist :S
edit: vist leidsid.. 9.9 sek, vastab tõele?
Tsitaat: |
aga küsimus selle 66KW kohta,et kas viga mootoris,või ei taha ta eriti hästi soojaks minna,tal alles äsja tehtud plokikaane tihendi vahetus???!!
Tsitaat: |
Olen kuskilt kuulnud, et diiselmootoriga auto ülalpidamine tasub ennast ära alates 300 tuh läbisõidust, sest diiselmootorid on kallimad ning hooldus ka. Niisiis küsimus: palju sellest üldse tõele vastab (Arvestame, et nii diiselmootor kui ka bensumootor on tavalisele liikuvale inimese, ehk siis 1,9 TDi ning näiteks 2.0 bensukas)?
Tsitaat: |
tartu-valga maanteel püsikiiruse hoidjaga 92 oli keskmine küttekulu täpselt 5,0...muidugi oleneb palju raffast ka peal aga ikkagi üle 5,5 maanteel ei
vöta kui kiirus kuni 100-ni.
tegemist siis 2002a a6 sedaan 1.9TDI + odav ülalpidamine
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Ees on esimese auto ost oma kuu aja pärast, olen piilunud 1.9td(66kw) Audi 80 b3 ja b4 kerega ja golf 3-sid. Nagu aru saan on see 1.9 tdi olnud kasutusel päris mitmel tootjal päris pikka aega. Kas need mootorid mis olid esimesed erinevad tugevasti konstruktsiooni poolest uuematest? Mida küsida tahan on see et mida peaks katsuma, kuulama kui lähen autot vaatama? Pole mitte kunagi dislaga kokku puutunud ja ei tahaks ka täiega lüpsikusse astuda, näiteks rikkis turboga või midagi...
Kas kellegil on tuua ka tehaseandmed 1,9 96kw manuaal esivedu sedaan A6 vs ma ise käisin proovimas Passat 2000a 2.5 TD 110kw automaat ja 4 vedu. See läks päris hästi ikka edasi. Kas see 1,9TD manuaal ja esvedu suudab samamoodi edeneda või aeglasemalt?:S
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kaua nende 1.9 96kw eluiga on umbes? Ostes on küll tore näha ,et 150 000km sõitnud aga raudselt 250 kui mitte 350 000km. Ja rihmavahetus on neil 60 000km või 90 000km tagant? Ja palju ma kütusekulus kaotan kui võtan 1,9TD 96kw automaadi?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
A6 1,9 TDI PD 96 kw-130hp sedaan
vääne 285 Nm 5 käiku või 320 Nm 6 käiku
kiirendus 0-100 10,2s
max kiirus 203 km/h
keskmine kütuse kulu 5,9l 100km
Need on tehase andmed manuaalkasti puhul, automaati ei mäleta. Minul on masin a 2002 1,9 96 kilo 297000 läbisõit ja võtab 5,7-6,2 keskmiselt sajale
minu raske jala all. Kiiruseks olen saanud 213 km/h aga kuna kõigi autode spidod valetavad, eriti suurel kiirusel siis on tehase kiirus õigem. See
mootor on õige kasutuse korral väga hea ja ökonoomseim A6 mudelil. Soovituim õli on Castrol 5W40. Ka turbo peab hästi vastu kui lastakse peale sõitu u
minuti tühikäigul jahtuda. Probleemseim on õhukulu andur. Kes oma autol head minekut ei tunne on tõenäoliselt see minekul või üldse läbi või lihtsalt
mootor tahmaseks sõidetud. Tuleb kasutada iga 3 paagitäie järel diislilisandit, mis mõeldud pihustite, pumba jne puhastamiseks. Peale linnasõite,
eriti neil, kes vähe pikki sõite teevad, tuleks nn torud puhtaks köhida lastes 2 käiguga tahhoka punasele u 5 sekundiks. Kel rihmad vanad siis ei tasu
seda teha. Üldiselt soovitan 1,9 dislat kõigile, kel tahtmist diislit omada.
Nonii. Olen siis värske foorumikasutaja ja esimest korda sai 5 päeva tagasi soetatud diiselmootoriga auto.
Isendiks siis Audi A4 1.9 TDI 2003. 96kw ja multitronic automaatkast asjal peal.
Esmamulje on lihtsalt super! Minekut on, mugavust on ja kütusekulu on eelmise autoga võrreldes täielik nali.
Järgmine nädal tehakse teeninduses mootori- ja kastiõli vahetus ära (Revalis). Tean tean, et kallis jne. aga ükskord peab ju teeninduse ka ära
proovima
On kellelgi soovitusi uuele diisli omanikule? Et kui tihti midagi tegema peaks ja mida silmas pidama peaks? Oleks südamest tänulik.
Soovitaks regulaarselt (10-15k km) õli/filtreid vahetada ja kvaliteetset kütust tankida, kõik ülejäänud nagu rohkem Sinu enda elustiilile ja soovile
vastavalt
Palju edu ökonoomitamisel !!!
Nõustun eelkõnelejaga, lisaks juurde,et turbo eest tuleb ka natuke hoolt kanda. Pikema sõidu järel natuke jahutada. Muud ei olegi juurde lisada.
Enamus jutt siin 1,9 TDI 96kw, kas keegi oskab öelda 81kw moto kohta(AFN), head ja vead? või on need mootorid nii head et kommenteerimist ei vaja?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Miks 15k järel. Mul küll kirjas, et 30k järel.
Tsitaat: |
Sda kindlasti Aga longlife pole nii odav, et seda tihti vahetada.
Tsitaat: |
Minu arvates on VAG pumpihustitega mootorid väga head mootorid. Endal on kogemused 74kw A3 ja alhambra 85kw.
Mootorid lähevad pöördesse hästi ja möödasõit pole mingi probleem, seda nagu ennegi mainitud ka täislastis. Saksamaal läks A3 200 välja, ülesmäge
kukkus 190 peale. Lisaks A3 on väga lihtne vedrustus ja ei lagune meie teedel (2,5a jooksul survepesuri tõttu esimene vedrustuse laager).
Tegelikult oleks vaja suuremat autot, aga müüa ei raatsi ja ootused on ka järgmise masina suhtes tobedalt suureks läinud. Tahaks ju sõita, mitte
remontida ja kütuse seieri unustada.
BMW viimasel 520d on kahe järjestikturboga mootor, mis on supereco tehase andmetel.
Mis vigasid võib leiduda pumpihustidega mootoritel:
-generaatori vabakäigusidur kiilub kinni
- minul oli kütusevoolik väsinud lekkis aeglaselt omakorda jahutusvedeliku voolikule, mis omakorda andis tumeda sade jahutusvedelikus (pagana kaua
otsisin viga)
- 85 kw mootoritel turbohoovastik probleemne
Tsitaat: |
Kui vabakäigusidur ei tööta hakkab suure tõenäosusega rihmapinguti lõppu peksma (pinguti on lihtsalt vedru, ilma leevendita).
mul on kütusekulu üles läinud. Kipub see keskmine seal 8l kandis olema, mida on liiter rohkem kui muidu. Jõu kadumise märke pole nagu tähele pannud,
kül laga kipub nagu puterdama külma mootoriga tühikäigul, sõidu ajal probleeme ei ole.
Mootor on 1,9 93kw ja läbisõit pea 200k. Korralised hooldused kõik esinduses tehtud + mõni veel lisaks.
Kusjuures mul täpselt sama mure. Viimased aastad (!!!) on kütusekulu nii talvel kui suvel olnud 6,midagi ja nüüd viimased kaks paagitäit mõlemad üle
8, tangitud dets lõpp ja veebr lõpp. Hetkel käigusolev paagitäis peaks keskmine madalam tulema aga seda rohke maantee tõttu.
LS ~217K.
Äkki mingid pihustid hakkavad umbe minema?
Pigem pihustiotsad kuluma või kütusekvaliteet halvenema.
Kvaliteet peaks ok olema, ise arvama ka, et äkki pihustites asi.
Keegi oskab öelda mis hinnaga liigub kasutatud 96 kw mootor?
Minu masinaks siis: Audi 80 B4 2.0 66kw 1994.aasta
Omanud: 1,7.aastat
Toodud riik: Saksamaa
Läbisõit: Ostes oli 170000km. Nüüd 202000km
Küttusekulu: ~9-10l/100km (50% linna ja 50% mnt-d)
Remont (selle 1,7.aastaga) ~ 10000kr
Ise olen igati rahul. Vaatasin kah neid 1.9tdi-d aga jäin ikka ainult vaatama,Sest diisel pole minu jaoks...Peres on küll 3 Diislit.Aga igaljuhul
soovitan sul osta selle 1.9tdi mitte 2.5tdi V6-te
Kütusekulu hakkab rebima ka üles kinni jääma hakkav filter või paagi võtturi sõel.Sealt ka see puterdamine.
Pole küll audi, aga perekonnas on 1,9TDI passat, aasta 2006. Võimsust on asjal 77kW. Edasi läheb paremini, kui minu ABK mootoriga audi. Kütusekulu maanteel kompuutri järgi 90-100 km/h sõites kukub sinna alla 5l/100km. 80-90 km/h püsikaga lastes, on isegi 4.4 l/100km kätte saadud. Ei ütleks et passat kerge on. Autoga läbitud 60000km, ning probleeme mootoriga, ega ka muuga veel pole olnud(ptüi-ptüi-ptüi).
Mul vist tahtis torude tühjakssõitmist saada
Marsruut Holland>Saksa>Poola (mitte mõõda kiirteed vaid keskelt, kus 50km teeremonti :mad>läbi Balti riikide kuni Saaremaani kokku 2302km ning kulu 125l diislit . (kompuuter näitas keskmiseks kiiruseks
83km/h).
Ise ka ei uskunud aga Poolas tegin 2 tankimist kogu teekonna kohta - esimene Poola sissesõites 55l ning teine just enne leedut 35l. Ning Saaremaale
jõudes oli pool paaki järgi.
mina usun et lahjaks nii hullult ka ei jää sõita ju saab mega öko ka veel see 96 kw variant muidugi 81kw variant on surm,nii uimast masinat poleks
tohtinud tootagi.
ise aga pidin bensiini joova masina ostma kuna kindel oli et quattro tuleb siis diisel jäi ära 1.8t q ka hea odav mootor tõmbab nagu loom 9.5 keskmine
kulu ja talda annan ka mõnusalt.
1,9 A4 sedaan 96 kw tdi 2003a... nädal tagasi nelja inimesega üle 220 km/h ei vaadanud pöördeid! manuaal kast ja rebib nii mis hirmus ning samal ajal
kütusekulu väga hea, suunurk tõuseb ülesse ja pisar tuleb silma vähemalt kaks korda päevas, seda loomulikult õnnest!
hooldusega probleeme pole olnud... eelmine auto oli 2001 A4 1,9 tdi 85kw ühe korra üks lõdviku vahetus 1600.- , esisild ei ole muidugi kiita aga see
ei ole diisli viga . Uue autoga olen ainult hoolduses käinud...
õlivahetus ja kõik - väga töökindel, üle 5l 100km kulu küll eriti ei küündi.
pole veel küll teada et 1,9 lambist laiali läheks, käi vaheta aind õli ja iga 80tuh tagant ehk rihmad rullid veepump ja järgmised 2 a on muretu jälle. Eelmine pill oli 2,8 autom quattro, sel nii hooldus kui küttekulu oli pigem 3 kordne.
Rebiks uuesti selle teema üles. Kui suur on 1.9TDI 66kw rihmavahetuse intervall? Erinevatest kohtadest olen kuulnud erinevadi vastuseid- kes ütleb, et
60000, kes 90000, üks tark vastas, et 120000. Viimast ei taha küll uskuda...Kui 60000, siis peab varsti hakkama vahetama...
Tänan tähelepanu eest!
Kui palju maksab 96kw (AVF) mootoriga A6 C5 120 000 hooldus Eestis (see siis koos rihmavahetuste, veepumbavahetuse jne). Siin küsisin hinnapakkumist ja õeldi 1250€
Tule kodumaale ja vaheta rihm siin. Isegi esinduses see vaevalt üle 10K läheb.
Tsitaat: |
kasutaja "juks11" aitab kindlasti
Tsitaat: |
Mul läks (2004 a AVF, 2003 ja alla peaks suts kallim olema) revalis vist u 6100 va termostaat.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Lugesin teisi teemasi ka, kuid väga konkreetseid vastuseid ei saanud.
Sooviks siis teada saada selle mootori head ja vead, mitme kw-tine on parem ja mida soovitab siinne rahvas. Silmapiirile jäänud see mootor, et mõtlen
ostmise peale.
Paluks muud jama siia mitte kirjutada.
Kõige võimsam ja uuem on kõige parem ehk siis Audi 96kw'ine. Kui sa oleksid kunagi omanud V6 või V8 mootoriga autot ja kui seejuures veel diislit,
siis saaksid aru, et ükskõik missuguse R4 mootori remont on nali. Ligipääsetavus on hea, mahlade kogused väikesed, jupid on levinud, kättesaadavad ja
taskukohased, vajadusel on võimalik leida terve mootor jne.
Kõige teravam 1.9TDI on originaalis tegelikult Seat Ibiza Cupra'l, siin on umbes sarnane Sport Leon : http://www.auto24.ee/used/404691. Aga kui diiselmootori võimsust ja seega ka pöördemomenti suurendada, olekski manuaali puhul
järgmine asi kohe tugevam sidur.
Autol peab olema kontrollitav hooldusajalugu, tagastamisõigus/garantii mingiks ajaks ja kui saad teha veel põhjaliku diagnostika (mitte ainult
elektroonilise poole veakoodide skännimise) peaks igati hea (öko)ost olema. Kriitilised detailid on vist ainult pihustid (kõrgsurvepump puudub) ja
turbo koos oma klappidega. Nii esimesed kui ka teine mainitud nõuavad korralikku (loe mitteodavat) õli ja selle regulaarset vahetust. Diisel mootor on
ka raskem kui sarnane bensukas, mis võib mõjutada läbivust/juhitavust, nõuab talvel head kütust, suurt akut ja korras eelsüüteküünlaid, et muretult ja
kindlapeale käivituda.
Ehk siis raskusest , järgnev kehtib b6 sedaan, manuaal kohta
(tühimassid):
bensiin:1.6 (75kw) 1295kg, 1.8T(120kw) 1380kg, 1.8T(140kw) 1395,2.0 (96kw)1310kg, 2.4(125kw) 1440kg, 3.0(163kw) 1430kg
diisel: 1.9(96kw) 1395kg, 2.5(120kw) 1510kg
*eelnimetatud andmed siis kehtivad alates aprill 2003
Et siis kuidas võtta 1,8T ja 1.9T on üheraskused, seega bensukas on sama raske kui diisel
Tsitaat: |
Täpsustuseks niipalju, et see mootoripalett kuulub pigem B6'le (al. 2001) ja aus võrdlus näitaks ära ka erinevate motode kw'd.
Peaks selle 1.6 vist võtma, suht võimas asi rsk.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Minu arvamus on samuti--81 KW. TDI on parima dünaamika,kütte kulu, kui ka ülal pidamis hooldus kulude kohapealt parim. Ei pea paika mõtlemine,et mida võimsam,seda parem.
endal oli a6 2.5tdi v6 ja a3 1.9tdi ja ütlen kindlalt kui võtad siis 1.9 see nõuab hooldust ainult nii palju et õli vahetus ja jahutus vedelik.aga pean tunnistama et mul võtsid mõlemad palju õli a6-el ei saanudki teada kus õli lekkis aga a3 oli väntvõlli otsatihend ära.aga praegu sõidan a4 2.6 ja ega enam ei tahaks dislat nähagi ikka bena on see mis iga pööretega gaasi andes tunned kuidas edasi läheb.dislal see eest ainult see hetk on kui turbo järgi võtab edasi ei ole nagu midagi mis suu kõrvuni ajab.
Huvitav kui palju erinevust on 81 ja 96kw mootoril kui need võrdlusesse lasta?
Pump pihustitega autodel alates 98 a on motorid valikus 74/85/96/110/118 kw Kõik on chipitavad, aga praktika näitab, et tehase sidur ja kahemasiline
hooratas on nii väiske varuga, et väsivad peale chippimist 30-50t jooksul. Tean konkreetet autot 96kw G4 mille peale uuena esindusest ostmist pandi
10tkm järel mtm chip ja sidur hakkas läbi libisema kiirendamisel 2 ja 3nda käiguga pööretel 3000 rpm. Seda siis täiesti uuel autol! Minu soovitus
chippimisel hankida normaalne intercooler, normaalne chip ja hooratas, sidur, arvestada ka pukside vahetusega, kui pole väga alles uut turbiini
paigaldatud. Sest chip sihtotstarbelisel kasutusel kulutab siiski turbot tunduvalt rohkem. Lõtkuga turbod hakkavad pikapeale korpusesse käima ja pole
taastatavad eriti enam. Inglismaal võeti 110kw golf 4 motoorist (1.9l) Suurema intercooleriga 250hpd sama turbo ja pihustitega välja. Vahetati ka
hooratas ja sidur loomulikult. See peaks olema ka 96kw turbo lagi suhteliselt võibolla mõnikummend hpd vähem. Sellist tööd peaks saama soomes lasta
teha kus võetakse mootorist max. Muidugi eluiga on siis vastavalt kordades lühem. Teisestküljest kui valdavalt sõita rahulikult siis ei juhtu mõõne
kiirendusega midagi. Kõik käib ikak omal vastutusel. Tean ühte 81kw 96kw seks chipitud passatit, mille murdus väntvõll pooleks. Samas uk´s see mees
sõitis oma 250hpga mingi 2 a enne kui auto ära müüs! Võta siis kinni mis värk! Usuks, et kui mootori kap remont teha üle puurida ja kõik uued pulgad
sisse laduda peab ta see 180kw jõudu vastu kah.
Tihti esineb 3nda pihusti viga kusjuures teised 95% ok. Peale vahetust mõne teise auto teise pihustiga on asi ok. Kusjuures enamasti töötavad
normaalselt ka teise koodiga pihustid, mida on pandud aga mina ei soovita siin seda praktikat kellegile, oma risk. Vist 1500.-kuni 2500.- sai neid
pihusteid kasutatuna (uus 7500 umbes). Pole ka haruldane, et pihusti viga tähendab külmjoodet pihusti pistikus ja pihusti ise on terve! Paraku ei
mäleta kummas pistiku pooles viga esines.
Kui õlivahetus välpa on hoitud 30t peale pole haruldus kulunud nukad nagu 2.5l tel.
Olen kokku puutunud turbo riketega 150-250t sõitnud autodel. Tihti esineb ristimootritega autodel turbo vaakumklapi kinnijäämist, kui mälu ei peta
pakuvad meie turbo remondi kohad 1500.- tutikat vaakumklappi. Esindus vahetab terve turbo enamasti ca 25000.-, remonditud taastatud tehase turbo hind
12-15000. Kui turbo vilistab suht kõvasti võiks lasta ära vahetada juhtpuksid on võimalus pääseda turbo vahetusest enne laiali minemist ja säästa
kõvasti, pukside vahetuse hinda ca 3000.-. Üldiselt korraliku turbo häält salongi naljalt ei kosta või kui, siis täis koormusel kiirendusel kusagil
2000-2500 pöördel võib vaikset vilet pidada veel normaalseks.
Nagu VAG grupi turbo autodele kohane on motoori plokid kulunud 200-250t vahel ja lõtk võib vedada napilt välja remontmõõdu kolvid, 1800tk on eestist
neid kätte saadud, usast saab kusagil 3000.- 4tk plus toll ja transport. Sama lugu on saaledega, enamustel 200t sõitnud saaldel on siiski kulumis
jäljed peal, pole veel väntvõll kraabitud aga saaled näitavad juba, et kulumine on toimunud. 300 000 pealt kipuvad saaled ikka järgi andma paraku ja
ei piisa saale vahetusest peab väntvõlli lihvima/uue hankima.
Olen pidanud 2 pd mootoriga autot umbes 5 aasta jooksul. 85kw vw bora 4 motion 99A millele peale 20t läbisõitu chippisin es tuningus. Minul sidur kül
libisema ei läinud, vähemalt ei teadnud ma, et ta libiseks. Minek läks väga rajuks ja rahulikul sõidul kulu ei muutunud kül oluliselt. Nüüd siis 2.5 A
vw passat 96kw 4motion pole chipitud. Boral peale 50tkm minu sõitu ja 30tkm järgmise 2 omaniku käes olles läks turbo laiali. Turbo vilistas juba siis
kui auto sain üsna kõvasti ja see süvenes vaikselt. Minul bora võttis viletsa õhulugejaga 8.5 linnas, järgmisel omanikul peale õhulugeja vahetust 7l
kanti linn. Passatil vahetasin õhulugeja, aga linn siisiki valdavalt tavasõidul 8.5-9.5l 100. ja lugeja viga oli see enne vahetust aga kulu kahjuks ei
muutunud. Erilisel ökosõidul olen saanud kuluks 5.5 linnast läbi veeremisel ja mitte ühegi foori taga peatumisel. Igalpool allamäge oli vaba käik sees
ja kõik kurvid kus pidurdada oli vaja pidurdasin võimalusel käiguga. Autot olen alati välja lülitanud kasutades loogikat: Kui tuled kiirelt aktiivselt
sõidult seisad minuti 2 enne kui välja keeran süüte töötaval mootoril, kui viimased 2-3 minutit suudad sõidu lõpus rahulikult sõita siis 30 sekki
peale seisma jäämist. Sest rahulik sõit jahutab kah motori ja turbo vaikselt maha.
Usun, et audihoolduse mehed võivad kinnitada mu juttu, sest eks neil neid motooriedi lahti käinud üksjagu usun. Loomulikult oleneb kui tihti on õli
vahetatud 30t on liig 15t longlife ja 10 mitte longlife õliga oleks minu soovitus. Kütuse lisandiks olen kasutanud 2 taktilise mootori õli mida olen
100ml lisanud 60l kütuse hulka.
Peale teema läbi lugemist sai vist enam vähem kõigele vastatud, Rain.
Aeg akut vist vahetada Juba eelmisel aastal ei suutnud minu oma enam
juhtmetega bensiinimootorit käima panna - testriga mõõtes kukkus pinge 6,5v peale. (Eelsüüte küünlad sees ~10v, niisama venitab ääri-veeri 12v
välja).
Enda oma läheb üsna "paugust" käima, ainult soojaks ei taha enam minna (vist ei ole enam piisavalt mahtu, et küttekehasid järgi lülitada).
Peal veel originaalaku 74Ah ja käivitusvooluga 380A. Kui uus võtta siis ~600-700A peaks piisav olema (mahuga 70-75Ah)?
Automaailma poodides on Exide akudel hetkel soodushinnad. Ise ostsin Exide Premium 77aH, käivitusvool 760A.
Hinnaks 1199.- kliendikaardiga.
Võtsin Classic'u 1100 eest.
Vahe ikka sees - voltmeeter ei näita eelsüüte ajal enam 8't ja täna hommikul hakkas sooja tulema (jälle) peale suitsu lõpetamist.
Väga teemas ei ole, aga kes seletaks 1,9 TD mootorite erinevad võimsused lahti.
Ehk millest tuleb sama töömahuga mootorite erinev võimsus?
Endal on originaalis C5-e peal 66kW mootor, vahetasin bloki 85kW-se vastu aga plokikaas, kütusepump ja pihustid jäid samaks. Kas saab võimsust kuidagi
juurde?
Sa pole esimene, kel on sama küsimus tekkinud: loe siit lisaks.
Selline rumal mõte peas, et kas poleks targem talveks õhupuhastaja ja grilli vahel olev plasttoru vahelt välja võtta? Selliste ilmadega imeb filter
ennast üsna kiirelt lund täis.
Või ajab see lugeja lolliks?
Tsitaat: |
Lolliks ei läinud aga kapotiall tekkis paras turbulents, eriti siis kui pöörded 2000 ringis.
Aga filter sulas paari tunniga üles.
Tsitaat: |
Muutust oli tunda küll - ma sain selles tuisus päris korralikult sõita.
Soe õhk - intercooler on vahel ja vaevalt, et selliste ilmadega väga suurt vahet tuleb.
Kustkohast turbole uue õlitustoru saaks - vana muidugi lahti ju ei keera
Ja krdi moodi saab kati alt kätte. Toru auto keskelt liitekohast lahti võtta?
Tsitaat: |
ülemised saab lahti jah aga toru kinnitused on esitala ja kere vahel. Mingi valemiga ei pääse ligi
Tsitaat: |
Mis see kati eemaldus ka muutis?
Tsitaat: |
Huvitav kas nad ülevaatusel ka selle kohta küsivad või paned selleks ajaks kati tagasi.
Tsitaat: |
Küll ma mõtlesin, mis krdi nurga alt see pilt tehtud on - välja mõtlesin.
Reaalselt selle koha peale keegi ei roni (kätega aparaat eemale viidud).
Kui meenutada, siis pildiaparaat oli selles kohas kus ennem oli õhuka korpus. Sisselaske kollektoriga samal kõrgusel.
Peaks vist enda auto kohta ka logi pidama hakkama.
Natuke sai nokitud. Mõni polt siit-sealt sai lahti tehtud, alt sai ka peale turbot õhutorud lahti tehtud ning oma pool liitrit õli alumisest
(metall)torust krae vahele Kolektoreid ei taha maha kiskuda, seepärast
ka turbo mahakeeramine vääga vaevaline. Õnneks (ptüi-ptüi-ptüi) kõik poldid terved.
Kusagil oli päris hea juhend turbo (kodade) lahtivõtmise ja puhastamise kohta kuid ei leia enam seda linki.
Kuumakoda on täiesti kinni - kuidas lahti saab? Kuuma anda?
Kas mõtlesid seda?
Mitte päris see aga päris hea. Ma päris lõppu ei näegi Äkki keegi tolle
keskkonna kasutajatest kopeerib kogu teksti mulle U2'e? Lõpupoole VNT lever'i parandusest (väidetavalt) juttu.
Mul see loperdab päris vabalt.
to DonNiger: veits pikem jutt selle turbo kohta
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tere,
ei hakanud eraldi teemat tegema, aga selline probleem, et eelsüüteküünaldele ei tule vool peale. Oskab keegi selle vähese info põhjal ennustada milles
viga? Kust ja mida ma vaatama peaks?
tööriistu oli vähe (10 võti, 8 võti ja multimeeter) ja sellega sei saanud muud kui kindlaks et mitte kottigi elektrist ei jõua eelsüüte küünaldeni ja
auto esiukse juures ükski kaitse läbi polnud.
Kust ma peaks veel midagi vaatama? Mingi relee kuskil peidus ja läbi kärsanud?
Autoks A4 b5 kerel, 1,9tdi 81kw.
ette tänades,
rait
Relee asub rooli all, alumisel releekanduril, vasakult neljandal kohal/augul. Number peaks olema 202. Bensukal asub sama koha peal kütusepumba relee
koodiga 372.
Mootoriaju plastkarbis kapoti all peaks olema ka eraldi 80 amprine kaitse. Tavalise kaitsmega on raske seda mõõtude poolest segi ajada- sellest ka
nimi MAXI.
Relee miinuskontuur on otseühenduses mootoriajuga. Plussahel on ühenduses süütelukuga (klemm 15).
Kuidas ma tean kas see 202 relee on läbi kärsanud? Kas siis ülejäänud auto sõidab normaalselt kui see 80A kaitse läbi?
Mootoriaju kaitse on eest poolt vaadates klaasi juures paremal nurgas plastikkopsikus?
tänud info eest.
Tsitaat: |
talvel ka ei töötanud. Kui süüte sisse keeran siis märgutuli pöleb mingi aja ja kustub. Umbes 4 sekundi pärast peale tule kustumist käib klõps.
sellest eeldaks et kaitse terve, aga vaatan selle ja relee täna üle.
edit:
sai siis igatpidi möllatud masina kallal. Kõik juhtmed on terved ja vool liigub. Relee ja kaitse ka täitsa korras. AGA sinna releesse sisse tulev
vool, mis peaks olema 12V ja nagu ma asjatundjast aru sain, siis relee käivitusvool vms on hoopis 7,5V. Teine sisend on ilusti 12V ja natuke pealegi.
Kui sellest teisest sillata siis jõuab ilusti küünaldeni ka see vool, aga kui ei silda, siis küünaldeni ei jõua midagi.
Ehk siis ajus on midagi mäda?
Targem mees teadis rääkida, et viga on siiski juhtmestikus:
1. relee ja süüteluku vahel
2. aku ja süüteluku vahel
või
3. vigane süütelukk
kuidas on võimalik juhtmest ligi 5V ära kaotada? Mida ma otsima peaks
Autole sai ka juhe külge visatud ning fault code-e hakkas pilduma nagu pori noore vasika kapjade alt esimesel karjapäeval.
17978 P1570 Contr.Module Locked
00626 Glow Plug Indicator Light -29
00532 P1750 Supply Voltage (B+)
00532 P1746 Transmission Control Module
01268 Quantity Adjuster -N146
NB! Joonas kui sa seda loed siis võid asja selgitada, tead täpsemalt.
rrait - tuttav roheline auto (sama maja)
Maandusjuhtmed äkki kusagil lahti, maandus tuleb ringiga peale ja sealt kadu.
Keegi oskab soovitada õli sellesse mootorisse? (240k sõitnud)
Vihkan elektroonikaprobleeme. Ei ole kunagi sellesse süvenenud ja seega ei jaga väga hästi piiti.
Aga eks ma üritan jätkata anomaaliate otsimist. Eile sai esiots laiali lammutatud ning nüüd pardakompuuter näitab peale starti INSP.
Kas 1.9tdi-l 81kw on garett-i turbo peal?
Don - paldiskis, tartus või võrus sama maja?
Paldiski.
Elektriprobleemi puhul muud soovitada ei ole kui, et tester kätte ja näppima.
Kustkohast see 7v mõõdeti?
relee nr 202 sissetulev.
Kui relee teisest sissetulevast viia otse ühendus sinna kust tuleb 7, siis jõuab ilusti eelsüüteküünaldeni ka see vool.
A6 2.5tdi v6 on tõesti Hitleri kättemaks
Mida peaks silmas pidma 1,9tdi 85kw ja atm. ostu puhul.
See pumppihustitega, võivad olla juba peetis või kohe minna. Maksavad nad ka kohe suht hästi, kas ooli vanas rahas mingi 6k üks pihusti või midagi
sinna kanti.
No ma ei tia, mis autosi vaatad. Aga kui B6't vaatad siis polegi sul 1.9 diislite suhtes valikud, kõik PDed.
Aga no sellessuhtes katki võib sul minna iga asi, et ära sellep nüüd ostuplaani maha matta. Aga kui antud autol pakutakse ka 81kw siis soovitan seda,
lollikindlam.
aa, sellel pumppihustitele on käib mingi kallim spets õli ka.
Kas see 66kw jääb a4 ja a6 peal lahjaks, või jõuab ikka minna. Mida peaks jälgima nende 81kw juures, on mingid tüübvead.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Nalja teete või? 66kw ja a6 on overkill. Golf 3 universaal on sellele kerele maksimum, äärmisel juhul a4.
81kw ja turbo kaob mingi aeg tagant ära? Ma küll pole midagi sellist tähendanud.
Tsitaat: |
Peaks siis 81kw vaadama. Kuida seal a4 avants ruumi on, kas on väga väiksem, kui a6.
Mul 2l autol pole kül pihustit vahetatud 5 aasta jooksul, kasutatud pihusti saab kah panna ja hind ca 100.-. Seega sama hästi maksab sul uus kõrgsurve pump 2000-4000 euri. Selleasemel, et 150 euri eest remontida/hooldada.
Tsitaat: |
uued tuuled jälle:
Mõlemad B7 kerel.
1.9 @ 85kw
või
2.0 @ 103kw
mingil ajal olid need 1.9 pihustid murelapsed. 2.0 pidi ka mingite lastehädade käes kannatama. kumb on töökindlam variant?
Sooviks siis teada täpsemalt Audi 80 B4 mudeli kohta . 1.9TDi 66kw
Et oleks siis pikemas perspektiivis kasulik ja vastupidav? Samas on vaja väga hullu moodi hooldust anda või saaks ka nt'ks mootori kap. remondiga
pikka aega sõita , tehes väiksemaid hooldusi ?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Palju oleks normaalne õli kulu diisli 10000km jooksul.
Käisin täna ühte 1.9tdi a4 2003 quattro isendit vaatamas ning tuli välja, et õlivarda august pritsis õli töötava mootori korral. Küsimus siis, et mis probleemiga tegu on ja kui palju sellise probleemi likvideerimine maksma minna võib?
Tsitaat: |
Mida head ütlete mulle a4 b5 1.9 TDI 81kW .
KEre ju väike ja liikuma peaks enesest ? Jäin lausa kliinima,et selle mootoriga esivedu automaat ära osta auto24.Kuid poleks kunagi arvanud,et hakkan
dislat ostma,vanus vast löögi ära painanud.Vaja ökolt mõelda siin keset linna elades.
Nagu aru saan tuleb hooldata ilusti ja kõik peaks olema tiptop ?
Ehk kellegil olnud sellise mootoriga a4 ? Julgelt öelge,kuna pole omanud varem diislit ja tõesti ei tea midagi diislite kohapealt peale selle et nad
tärisevad
Kuskohas AVF'il termostaat asub ja kui suurt piina selle vahetamine endast kujutab?
Ei taha üldse üle 60-70c minna (25km sõitmist ~-12c'ga). Vanasti läks nagu rohkem ja üsna kiiresti.
Tsitaat: |
Ei hakanud uut teemat tegema,aga küsimus selline et kuhu soovitate 1.9 tdi 81 kw kõrgsurve pump remonti viia-eelkõige vajavad tihendid vahetust.
bosch ise tegi neile vanasti remonte, neil jupid tavaliselt olemas. 5A tagasi oli 2500.- eek remont koos osadega. Täna ei tea, Karla Auto oskab sulle
uue kindlasti müüa.
Rain.
Uurin sellist asja, et 1,9 85 KW mootoril on nö sünniviga, et nukkvõll kulub ca 200 tuh juures täitsa läbi (ehk on ka erandeid muidu). Aga oskab keegi kommenteerida, kuidas 96kw mootori oma vastu peab? On sellel tehtud parnedusi selles osas? Kaua nad üldiselt kestavad?
Tsitaat: |
Kas on keegi siinsetest 85kw klapikambri õlikorki töötaval mootoril avanud?Kuidas teil,kas imeb korgi tagasi või kergelt puhutakse õhku välja koos õlipiiskadega.
Endal 1.9tdi 85 kW 2007 sama mure oli. Käisin töökodades ja lõpuks tuli selline vastus igalt poolt et see omane sellele mootorile ja paaril tuttaval olen sama asja tähendanud.
Tsitaat: |
Endal a6 c5 kerega ja 1.9 TDi 81 kW (1997 aasta oma), ja ütleks samuti et hooldused ongi ainult esisillaga seotud ja mootoris ainult õli ja filtrite
vahetamisega Et ainult kalla ja talla
Kütusekulu toob naeratuse igaljuhul suule
Olen koguaeg pd õli kasutanud (castrol) ja ise alates 175t läbisõidust 15 tuhande tagant vahetanud. Külma mootoriga naljalt alla 1500 pöörde ei lase
ja õige läbisõit Eestist uuena ostetud autol on mul 240000, vahetasin kulunud nuka talvel, on ka teisi kes on vahetanud. Nuka kulumist näeb puuduva
faasi järgi nuka tõusu kõrgemas servas ja selle järgi et need servad lähevad näpuga tõmmates teravaks seega tänan armulist vw inseneeri kes lubab
sõita 30t ühe õli vahetusega kaks pöialt üles.
Autol on vahetatud turbot ja hooratast 150t peal ja näiteks lekib siselaske kollektori tihend egr klapi vahelt. Hetkel lööb 3 pihustit arvuti järgi
veidi mööda, seega hädasid neil ikka võib olla. 81 kw diilil näiteks olen kursis ühe juhtumiga kus murdus väntvõll 2000 aasta autol. Seega eks need
diislid on loto.
See, et rooli otsa tuleb 2-3 aasta tagant vahetada on täiesti normaalne ja seda küll veaks ei loeks veermikus, ise paigaldasin terve esislla öötsa
komplekti (leti hind veidi üle 500 euri õõtsad ja rooli otsad), 90t on vähemalt sõidetud selle silla komplektiga mis alla oli. 2 õõtsa oleks võinud
jätta põhimõtteliselt, ülejäänud kõik lõtkusid. Minu 2004 passat on võrreldav a4 ja a6 silla poolest, oststsin lemfärderi. Ära võetud A varuosal olid
lemförderi logod peal, seega nemad ongi A osa. Lemmi b osal on varuosa koodid maha käiatud lihtsalt. Võibolla on keegi neile veel a osa teinud aga
selle kohta mul info puudub.
Küsimus kas keegi on 1.9 a4 a6 vahetanud hooratast 1 massilise vastu koos siduriga quattrol? Mis detaile kasutasid? Tänan.
Tahaks chippida ja enne vahetaks hooratta ja siduri ning intercooleri vähe kangemate vastu.
Tsitaat: |
Võibolla on keegi neile veel a osa teinud aga selle kohta mul info puudub.
Vähemalt 1997-2001a passatil on alumised õõtsad toodetud TRW poolt OEM ja ka Lemförderi karbist tulevad alumised TRW omad
No loen seda teemat ja hakkan oma auto kilovattides kahtlema.
Mõned eespool räägivad, et on 66 kw-ga vaid 160 kätte saanud.
Oman A4-ja, 1995a. ja läbisõit 410 000
Jooksis vägagi probleemideta 190ni ära ja peale seda tiksus äärmiselt aeglaselt 200 kanti nagu nalja kah, ehk oleks veelgi saanud kui jalad väga
värisema poleks hakanud hirmust.
Küttekulu on ka 4-5 keskmiselt.
Küsimus ongi siis see, et kas ma saaksin kuskilt täpselt teada palju mul neid kilovatte siis ikka on(pass näitab siiski 66)
Kas mootori jahutusvee tempi kõikumine on 1.9tdi 85kw omane või termostaadi viga?Kõigub 75-90 vahel.
90 peal püsib lühikest aega ja kukub kohe 80 peale tagasi.Kas peale termostaadi veel muid tegureid?Ootan selle mootori omanike kommetaare.
Tsitaat: |
Minul ei kõigu temperatuur üldse isegi talvel mitte ei ole ka teisel pd mootoril kõikunud. Seega kas temp andur või termostaat.
Tsitaat: |
Midagi undab ees, oleks nagu laager ja ei ole ka. 50-80km/h on kuulda, kiiremini ei ole. Eriti siis kui gaas maha võtta.
Kas nt sisemine veovõlli ots?
Kuidas õhutada 85kw jahutusvee süsteemi?Või kas ültse vajab õhutamist?
Tsitaat: |
Probleem selline, et 1.9tdi 81kw, külmalt käivitub koheselt, soojalt läheb tööle raskelt ja puterdades, kui töötab siis töötab korralikult, keegi
oskab midagi õelda selle peale?
Edit: Sain mingi vastuse, et võib olla asi veepumbas?
Soojalt kehva käivitumist võib ka kulunud kõrgsurvepump põhjustada.
Tsitaat: |
Pisut kiirustasin ilmselt asjaga, aga teema mida lugesin mainiti pumpa ja kuidagi esimese asjane torkas veepump pähe, ilmselt tegu ikkagi mingi muu
pumbaga. Ilmselt kõrgsurvepump nagu kickija mainis.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=74336&page=1&highlight=soojalt%20ei%20taha%20k%E4ivituda#pid401453
Teine mootor muidugi aga oli ainuke teema mis leidsin.
Kas nüüd on termostaati tihendid kõik ümarad? Igatahes Forsist anti selline, anti ka järgmisel korral. Lekkima ei hakka, kuid need on liiga kitsad
ning termostaati plokki kinni ei suru. Nii kui mootor soe, on tihend vedel ning termostaat hakkab serva vahelt läbi laskma või liigub üldse paigast.
Pealegi on uus termostaat pool milli kitsam.
4 korda sai uuesti pandud, viimane kord läks ühe VW vana tihendiga, mis üsna räbal. Õnneks sõidu ajal enam temp alla ei kuku, kuid nii kui kohapeal
tiksuma panna... Orig. komplektiga pidi ikka rohkem kui 1 min selleks tühikäigul tiksuma.
Tervitus
Kuna uus liige ja lugemis materiali on küllaga aga otsest võrdlust ei ole veel leidnud siis loodan et esimene kord nuga selga ei saa
Arutatud palju 1.9TDi kohapealt aga kui nüüd võrrelda ainult mootorit siis kuulnud et 85kW pidi märksa kallim parandada olema kui 81kW... vastab
see tõele?
Kuulnud ka et 85-sel on pihustid ülikallid.
Olen liitumas järgmine nädal kah audi perega. Esimeseks Audiks valisin A4 2000.11 aasta Universaal mudeli 1.9TDi ja 85kW Q ( 6-manuaal ). Aga
väike kartus on sees nende eelpool mainitud pihustite teema pärast ,et kui need lähevad siis enam sirkas söömas käia ei saa xD .
On 85kW väga hull võrreldes 81kW ( mootori jupid ja vastupidavus )
Ette tänades.
Pihustid on 85kw tõesti kallid. Kuid võimalus et need pihustid läbi sul lähevad on suht väike. Ise olen 8 kuuga 40 000 maha sõitnud ning siiamaani
pole mootoriga mitte mingisugust probleemi olnud. Korrapärased hooldused ainult. 6ne manuaal kast on eriti hea. Kuna kuuesel kastil suurem sidur, mis
peab paremini vastu kui 5sel kastil olev väiksem sidur. Mina julgeks väita et 85kw on vastupidavam. Aga eks see ole ikka nii et iga li*s kiidab oma
vi**u. Mina olen oma valikuga väga rahul.
Ning ära muretse nende pihustite pärast nii väga, kui kohapeal käies auto väga ei värise ning kiirendus ühtlane siis pole häda midagi (muidugi auto
võib kohapeal väriseda ka paljude muude tegurite tõttu).
Tsitaat: |
81kw sisuliselt polegi midagi kallist, pihustid on vist 10-20 euri tk, kõrgrõhupump 80-100€ jne. Ja kui mingi saasta küttega sõitnud just pole ja
korralikult õli vahetatud, siis seal suurt kulumist pole. Kalla ja talla.
85kw'stel kuluvad suuremate läbisõitude juures ära pihustipesad, esialgu võib aidata pihusti tihendite vahetus (mõneks ajaks), hiljem tuleb vahetada
plokikaas. Tingitud on see pihusti kinnitusviisist. Pihustite enda hinnast oli siin eelpool juba juttu. Kütust rüüpab ka 85kw veidi rohkem kui 81kw.
85Kw kasuks rääkides siis mootor töötab vaiksemalt, sõit üldse ühtlasem. 81Kw lõgiseb nagu traktor. Lisaks peres olnud vw passat 1.9 85kw automaat ls 500tuhat ning pihustid ja mootor töötavad siiamaani korrektselt.
Tahaksin näha, kust saab osta 10-20 euriga pihustid (saan aru et teie arust maksab nii vähe ka juhtpihusti) ja 80-100 euriga kõrgsurvepumba? Jah kui
osta mingid kasutatud siis küll, aga kes ütleb et kasutatud asi samamoodi kulunud pole ? Teemasse ka. Nimelt 81 kW on kasutusel kõige lollikindlam
vana ridapump ja pihustite otsad on kõik vahetatavad (ei pea ostma uusi pihusteid vaid ainult otsad, kui üldse peaks nende vahetamiseks vajadus
tekkima). 81 kW oleks veel kõige mõistlikum valik osta, samuti ridapumbaga diislid lihtsalt järele aidatavad ja ökonoomsed, mina ei näe mõtet jamada
pumppihustite ja DPF-dega.
Tsitaat: |
Ridapump on tõesti lollikindel aga 81 kw-l ei ole ridapump. Pihustiotsad on ka 85 kw-l mootoril vahetatavad.
Mis pump siis 81 kW-sel on ? Täiesti tavaline plunseriga rootorpump ju.
Rootorpump.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=148743
Ma tahaks küsida, et kas 1,9 tdi 66kw mis kasutati b4'del, et kas see on see sama mootor mis pandi ka vist osadele a4 peale, (vist osadele passatitele, golfidele ka) või on seal midagi erinevat? Ühesõnaga kas on sama või siis erinev mootor, kuigi kw järgi võiks olla sama.
80 B4 peal on mootori kood 1z , A4 Passat b5 on AHU-d.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
AFF on jahutita TD 55kw versioon. Minu andmetel neid väga vähe, eestis pole ma üldse neid kohanud. Keskeuroopa müügiportaalidest mõned ikka leiab.
Mul oli kunagi a4 1,9tdi 66kw mille läbisõit oli 450 000 ja siiani arvan, et üks parimaid autosi mis mul olnud on.Esisillas vahetasin paar vidinat
aasta jooksul aga jah kalla ja talla
Aa kui ostsin siis poolel teel koju ehk siis tartust tallinna väsisid geneka harjad ära
Kuna läheb elu esimese diisli ostmiseks, siis jääb ikkagi segaseks pisut, et millist mootorit eelistada- kas 1.9 TDI 81kw või aastalt uuematel masinatel olev 1.9TDI 96kw. Viimane siis pumppihustitega ja remont kallim. 81kw mootor lihtsama ehitusega, aga töötab häälekamalt ja kasutusel kuni 2000.a.? Plaanis soetada 2003-2004 aasta A4 Q 1.9TDI. Mida eelistada?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Sõitsin sellisega kunagi poolteist aastat ringi, väga hea kooslus. Peaasi, et läbiaetud hobuse otsa ei satu.
...
66kw pole kh häda midagi b5 peal, endal 81kw quattro b5 ja no mitte ühtegi halba sõna selle mootori kohta, mootorit pole väga remontima pidanud,
ainuke asi mis sai igaks juhuks tehtud oli plokikaane remont ja seda ka vaid selle pärast, et siduri vahetus oli ja mootor sai maha võetud. Neid PD
mootoreid väga ei soovita, rohkem peavalu kui kehvema isendi saad.
Sõidan ise B5-ga, 85 kw pump-pihustitega variant siis. Ma olen küll üsna rahul. Läbisõit näidiku järgi 245 000 km, minu käes olnud pea 12 000 km,
selle aja jooksul pole mingeid anomaaliaid peale eelsüüteküünalde suremise olnud. 81 kw on küll mõneti lollikindlam ja ökonoomsem, aga ka juppmaad
kehvema minekuga. Kui mälu ei peta, siis 85 kw variant annab umbes 70+ Nm rohkem väänet ja seda on päris hästi tunda. Kui suudad korras isendi leida,
võid julgelt vaadata ka 85 kw ja teisi mootoreid.
1.9Tdi toimib A6 peal väidetavalt ka üsna hästi, aga neid isendeid on raskem leida, eriti veel heas korras.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kui samamoodi sõita, nagu enne, siis EGR-i sulgemisega ning kaartide optimeerimisega kütusekulu isegi natuke langeb.
Kui kogu aeg lisandunud võimsust täiega kasutada, siis loomulikult ei tule see õhust ja armastusest ning kütusekulu suureneb
5k kastidel tuleb madala väändega ettevaatlik olla, sest hoorattad on väga erinevas seisukorras.
Osadel ei hakka üldse häält/vibra tegema, osadel juba väikese väände tõstmise peale on jama majas - oleneb, kui kulunud on.
6k kastidel seda probleemi ei teki.
Mida tähendab kaartide optimeerimine? Võtame näiteks 2 identset autot, ühel originaalsoft, teisel optimeeritud kaartidega, autod sõidavad 90 km/h tunnis maanteel kõrvuti - kas on mingi vahe kütusekulus ja kui on siis mille arvelt?
Tsitaat: |
Kas 99 facelift A4 B5 1.9TDi 81kW ja quattro kasutab kahemassilist hooratast?
Kasutan kah chippi ja madalalt on tõesti kohati aimata midagi vibra moodi.... Kas siis sidur, hooratas, kardaan vms.
Samuti kui sidur võtab väga kuidagi harjumatult ülevalt, siis võib see olla normaalne või peaks mõtlema millegi vahetusele (siduri hüdraulika,
sidurikomplekt vms?)
Tsitaat: |
Küsin korra siit: Kui masin ilusti soojaks sõita, siis seisma jätta ja üritada 10 minuti sees käivitada, siis käima minna ei taha. Ei saaks nagu õhku kätte - puterdab ja ajab vastu. Kui temp seier juba kukkuma hakkab, läheb poolest põõrdest. Mingeid vigu ei näita.
Tsitaat: |
Lõbus on seda idiootsust lugeda. Ma väga loodan, et keegi seda tõsiselt ei võta.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kas keegi on nende kaalusid kah võrrelnud?
valeo 835005 koodiga
Kaal (kg) 17 See on kataloogi info.
luki oma googlist 18kg
Tõesti pean selle ühemassilise alt võtma ja prügimäele saatma selle 1kg pärast.
Selle ühe kg peakski just paremini pöördesse minema, miks neid muidu kergemaks treitakse.
Aga minul on ühe massiline olnud juba üle aasta ja nüüd pidin kahemassilise tagasi panema. Kuna mul originaalis 85kw ning prj on sinna ühe korraliku
chipi peale pannud, siis mul ei suuda sidurikorv seda survet kinni hoida ja hakkabki libisema mingi hetk. Tegemist siis valeo komplektiga. Järgmine
võimalus ongi mul lasta treialil sinna suurem korv ja ketas istutada. Niikaua aga naudin 2 massilist hooratast. Olgem ausad, ikka räme vahe on 1
massilisel ja 2 massilisel.
Mis vahe siis nendel on ? Kui suur korv siis sellel 1 massilisel sul on? Mul seat leonil (1,9tdi 110kw) on hetkel 2 massiline 240 kettaga ja jõudu oluliselt tõstetud ja hetkel hoidis veel kinni. Nüüd peaks panema sre korvi ja 1 massilise hooratta kuna jõudu tuleb veel juurde arvestuslikult umbes 300hp 560nm.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kuidas ma selle jõu tagasi saan mootorile. Kas pean teise kahemassilise kompoti ostma ja selle ühemassilise väljavahetama.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Võid ka ju osta terve komplekti kus on õige hooratas olemas ja enda vana võid maha müüa.
Keegi oskab õelda rihmavahetuse kohta - kas kiilrihmade vahetusega tuli vahetada ka veepump või oli see ainult iga 120K tagant?
Tsitaat: |
sõidan a4 2004 a b6 , 1.9 td , ja väga meeldib , sööb ta Linnas 6,5-7 , maanteel 4.0-4.3 . Väga rahul , jõud rohkemgi ei tahaks , kui vaja nats kiirem teha , panen s rezimis. Arvan et 1.9 t.d ikka parem motor maailmas mis kõlbab , kui hooldata ikka 1000000 km
Kas 1.9 tdi b6 2001 a ja 74 kw chippimine annab üldse midagi juurde ?
Või mis vahe on siis 96 kw ja 74 kw kas puhas aju vahe või mis ?
Aju, pihustid ja turbo vahe on muu on sama. Eks see chip annab ikka juurde.
Ja kuskil sisedetaile ka leidub müügiks ?
Ntx tulede lüliti mis on tüüpiline igal audil ära kuluma. Ja näiteks käigukangi nahakott, igasuguseid vidinaid ?
Online poodi ?
Tere, küsimus siis selline, et kas 66kw ja 81kw kõrgsurvepumpadel mingi vahe ka on?
Tere, mure selles et tühikäigul hakkab auto puterdama, paned varbaotsaga gaasi, käib ilusti.
Pihustid on kontrollitud. Ennem olid peal 66kw pihustid ja siis käis nagu ilusti
Milles võib probleem olla?
Autoks -97 a4 1.9 81kw
Tsitaat: |
puterdab, arvutiga vaadates ka pöörded kõiguvad
Mul b4 diisliga samamure, kõik vahetatud, kuid nüüd viimane asi pumbapea, vaheapeal eelsüüte tuli ka armatuuris vilgub, jõudu ka suurt pole.
Kütte kogused on ikka paigas arvutiga vaadates ?
kui keegi ütleks mis need näidud olema peaks, siis saaks isegi üle kontrollida
Originaalil on 5,0mgr vms
Kas sellest ei või asi olla, et pumba nurk on vale?
Vcds-iga tdi timingut vaadates seda graafikut mis ta autol näitab kollase joonena, on graafikus täitsa all otsas, ei ole nende normaaln joonte vahel
Tsitaat: |
Selline siis
Tundub tõesti et viga liiga suures küttekoguses, see paneb mootori lonkama küll.
Tsitaat: |
Kütte kogu ikka väga retsilt peal, pane see number org auto puhul 5 peale ja toimib nagu kell. Ise olen org autodel timmind 4 algusesse ka. Süüde ka päris hea ei ole, see võiks ka 3 kanti olla. Ise testinud ja nii kõige
parem olnud.
Jah kütet keerasin peale, panin sinna neljapeale
Süüdet on ka plaanis keerata, kuna se ka vähe möödas
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Mure seisneb nüüd audi A4 1.9tdi 96kw isendiga , nimelt asi selles kui panen auto üks kõik mis ajal käima kas soojalt või külmalt siis tühikäigul hakkab mootor puterdama ja tagant sinist ajama aga kui korraks rohkem Kaasi vajutan siis hakkab ilusti käima!
Soovitaks lasta pihustite näidud üle kontrollida.
Pihustite näidud lastud üle vaadata ja nendega hetkel korras kuigi kolmanda silindri oma oli natukene teistest erinev aga see pidi okey olema!
Räägiti ka seda et võib nukk ära olla et pidi ka kuluma siis seda jama tegema!
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Hei,
sai soetatud 1998a A6, mootoriga 1.9 ja 81kw, disla.
Läbisõit näitab 270k aga no pakun et 470k oleks reaalne. Mida võiks kontrollida/vahetada kohe? Plaan sõita sellega mõned aastad kui mitte rohkem.
Kütte kulu oli maanteel ~200km 5,4l/100km.
Hetkel pisivigasid siin mainima ei hakka, teen selleks kunagi uue teema ja kuulan soovitusi, mida teha.
Kuidas üldiselt rahul olete selle mootoriga ja mis tootja esisilla jubinaid osta, kui kolksud tekkima hakkavad?
Möödasõitu teha 4. ja 5. käiguga pmst võimatu, see normaalne? Suht uimane mootor või raske kere?
Parimat,
Kert.
Mul sama aasa ja sama mootor,möödasõidul küll väga pingutama ei pea.
Sul turbo ei puhu nagu peaks,või on vaakumi lekked.Lase juhtmed järgi panna ja vaata mis näitab.
Muidu on 81 kw üks õnnestunumaid mootoreid c5-e peal,kui vähegi hooldad, teenib hästi.
Üks sõber oskas öelda, et õhulugeja võib olla rikkis kui minekut eriti ei ole.
Võta õhulugeja pistik tagant ära ja kui midagi ei muutu siis peetis, lahti ühendatud õhulugeja pistikuga auto ikka väga tigu.
Okei proovin hommikul, mis muidu uue õhulugeja orienteeruv hind on? Kas müüakse varuosade poes?
Tsitaat: |
Vaakumite vahetus töötas, tänud!
Kui turbo juurest viskab õli ja käiguvahetuse ajal on täheldada valget tossu tagant, siis mis värk olla vôib? Turbo remont?
Kui kohapealt minnes ja diisel järsku välja sureb, peabki selline järsk väljasuremine toimuma. Nagu oleks järsk pauk ja mootor seisab. Ei oska seletada. Kuidagi harjumatu, et nii suure matsuga auto välja sureb.
Uuriks plokisoojenduse kohta. Mootoriks on 1.9TDI 96kW (AVF). Kas sellele mootorile annab panna ka sellise plokisoojenduse, mis läheb ploki külge/sisse? Või ongi ainult valikus need variandid, mis ühendatakse lõdvikute vahele?
Plaan minna välismaale üht autot vaatama, ei ole varasemalt VCDS-iga igasugu mootori näite täpsemalt vaadanud.
Saab keegi öelda mis olulisemad mootori näitajad on mida kontrollida ja mis vahemikus näidud üldjoones olema peaks?
1.9TDI, 85kw A4 b5, 2000a
85kw mootor peaks olema suht õnnetu kuna see oli esimesi PD mootoreid ja siis suht palju titevigu sees. Paljudel on plokikaaned vigased mille tulemusena on surve sees. Pihustid pidid ka olema kehvemad kui 96kw või siis 74kw .
Tsitaat: |