Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
Jann

 postitati 23.01.21 08:07
Kindlasti peaks tänapäeval igapäevaliikluses kulgema mingi ajaloolise lukus diffriga ja asju väänama. Saksa insener rõhub siiski mugavusele, juhitavusele ja igapäevakasutusele, kus üks ratas naljalt õhus ei ole. Ja kui on, siis tegu õnnetuse või eriti rumala juhiga vale auto roolis. Kui rattad on vastu maad, oskab tark lahendus jõu piisavalt hästi maha panna. Kes kahtleb, siis kutsun pooleveolisi lörtsisel tõusul võidu kohalt kiirendama. :D
laurz

 postitati 23.01.21 07:49
Tsitaat:
Algselt postitas: afp
Tsitaat:
Algselt postitas: mondeo3 Tõsi on, et ühe korraga ei lähe katki aga teisel, või kolmandal korral on juba 4wd muutunud "üks ratas üleval käib vabalt ringi" autoks


Kui vaadata, mitu korda keskmine tänaseks liikluses olev C6 ülevaatusel käinud on, siis ootaks massilist nuttu ja hala sel teemal. Pole elus ühestki autost kuulnud (v.a. sent surmale võlgu autod ja neidki ühe käe sõrmedel) mis TÜVil otsa saaks. Kui torsen selle lihtsa piduritesti peale saba peaks andma, siis kohaltvõtud ja suurel kiirusel pidurdamised oleks selle torseni ammu kuule lennutanud.
Üks ratas üleval käib ringi ongi quattro:D:D
veekaheksa

 postitati 22.01.21 11:44
Tere!

EI tea, mis imetorsen see C6'l on, et seda mitte kohe sillakaupa kruttida ei tohi. Kasutaja teemaalgataja siiski võiks selle üle mitte muretseda ja teostada siinkohal 'mõttega lugemist', see aitab. Peale meie foorumi on internetis kindlasti veel kohti, kus antud transmissioonikomponendi tööpõhimõtet selgitatud on. Google, youtube jne.

Seniks kannatust,
veekaheksa
Jann

 postitati 22.01.21 05:37
Tsitaat:
Algselt postitas: afp
Tsitaat:
Algselt postitas: mondeo3 Tõsi on, et ühe korraga ei lähe katki aga teisel, või kolmandal korral on juba 4wd muutunud "üks ratas üleval käib vabalt ringi" autoks


Kui vaadata, mitu korda keskmine tänaseks liikluses olev C6 ülevaatusel käinud on, siis ootaks massilist nuttu ja hala sel teemal. Pole elus ühestki autost kuulnud (v.a. sent surmale võlgu autod ja neidki ühe käe sõrmedel) mis TÜVil otsa saaks. Kui torsen selle lihtsa piduritesti peale saba peaks andma, siis kohaltvõtud ja suurel kiirusel pidurdamised oleks selle torseni ammu kuule lennutanud.


Tundub, et inimesel on igav ja otsib probleemi sealt, kus seda pole. Kinnnndlasti on nuudid ja hambad ja ei tea veel mis maas kõigil torsenitel ja sõidavad muretult monovedusena edasi. :D
https://m.youtube.com/watch?v=Zpw--qjZD2U

Ülevaatusel on kang N positsioonis ja isegi esp nuppu pole vaja näppida, kuna see ei sekku rullikute kiirusel.
afp

 postitati 21.01.21 22:06
Tsitaat:
Algselt postitas: mondeo3 Tõsi on, et ühe korraga ei lähe katki aga teisel, või kolmandal korral on juba 4wd muutunud "üks ratas üleval käib vabalt ringi" autoks


Kui vaadata, mitu korda keskmine tänaseks liikluses olev C6 ülevaatusel käinud on, siis ootaks massilist nuttu ja hala sel teemal. Pole elus ühestki autost kuulnud (v.a. sent surmale võlgu autod ja neidki ühe käe sõrmedel) mis TÜVil otsa saaks. Kui torsen selle lihtsa piduritesti peale saba peaks andma, siis kohaltvõtud ja suurel kiirusel pidurdamised oleks selle torseni ammu kuule lennutanud.
teet82

 postitati 21.01.21 21:00
Volvod peaks ju enamus olema Haldex süsteemiga, ehk siis elektrooniliselt juhitava siduriga lülitatakse tagasild taha kui esimesed rattad tühja käivad. Esiveolised on nad enamasti ikka ussitanud ajude jne. tõttu, mitte TÜV tulemusena.
mondeo3

 postitati 21.01.21 20:49
Nüüd natuke targem tänu netikaevandamisele .
Ülevaatusel käidud ja esisilla ning tagasilla vahel olev piiratud libisemisega diferentsiaal piinatud . 4wd autole jutuks olnud punktis pidurite kontroll tehti nagu ikka - sillakaupa rattaid samasuunaliselt väänates, autoomaniku vigin neid ei huvita. Võõra vara kahjustamine on justkui lisaboonus, maksad veel selle eest peale . Keegi rääkis eespool, kuidas tema 4wd-l üks ratas ülestõstetult vabalt ringi käib, see on rike .
Tõsi on, et ühe korraga ei lähe katki aga teisel, või kolmandal korral on juba 4wd muutunud "üks ratas üleval käib vabalt ringi" autoks
See on mõttekoht 4wd volvomeestele, kelle autodest on heaperemehlikult hoides ikkagi saanud 2wd autod (mingi hubi nuudid pidid ära murduma väänamisega), 4 rõngaga auto veidi vastupidavam õnneks siis .
anduke88

 postitati 20.01.21 10:28
Ega Audi ei ole hardcore maastur, millel spetsiaalselt lõhkumise jaoks kõik sillad ja diffri lukud peale nimelt pannakse, lisaks veel kast ka low peale jne.

Võta rahulikult. Test tehakse nii automaadi kui manuaali korral kui kang on neutraal asendis. Pole iial ühelgi Audi nelikul alates Audi 80st kuni 2019a C8ni miskit ära lõhutud.

Pukseerimine on hoopis teine teema. Hoopis teised kiirused ja teised vahemaad.

Mis piduritestis on, ratas teeb mingi 20 täispööret (40 meetrit?) ja ongi kõik (Pukseerimisel on pigem vahemaaks 40 km). Tagasillal x2 kui proovitakse ka el. kässarit. Spidomeeter ei liigu paigastki. Ma ei ole tähele pannud, kas digitaalne sellel ajal üldse miskit numbrit kuvab või mitte.

Ainus mis meele mõruks võib teha on näha-kuulda, mis rehvidega toimub, aga seegi on okei. Muidugi, päris jube on sillastend, kus test tehakse mõlemale sillale korraga. See ei ole ilus vaatepilt. Viimati taoline pink oli Tallinnas ehitajate teel (loomaaia kõrval) näiteks.

Ning asi millega mõni nurgatagune koht kuskil maapiirkonnas pange võib panna amorditesti tehes - tuleb vastus - su autol on kõik amordid läbi. Siis kui mainid et kuule, autol on õhkvedrustus ju....siis tuleb ülevaataja poolt, oih, ei kõik on siis korras. Vähe adekvaatsemad kohad suudavad korrektse amorditesti teha ka õhkvedrustusele. ;)
audi10

 postitati 20.01.21 10:05
Olen oma ühe ja sama nelikveolise masinaga juba pea 20a. käinud iga aastaselt (sh. ka erinevates) ülevaatuspunktides ja pole selle nelikveoga mitte midagi juhtunud piduritesti tehes.
Lihtsalt infoks.
mondeo3

 postitati 20.01.21 09:49
Tsitaat:
Algselt postitas: Elxx
https://www.tehnoulevaatus.ee/

Ma käinud viimased aastad peetri esinduses, siiamaani pole keegi midagi jõuga pooleks murdnud kui seda kardad:D. Südamerahuks saad ooteruumis istuda ja vaadata mis tehakse, ei pea käed taskus õues külmetama;)


Võtsin vaevaks lugeda auto manuaali, see on audil raadios olemas, seal ei lubata autot sillakaupa pukseeridagi. Piduritest tavalisel moel, kus stendirullid pööravad sillakaupa rattaid samasuunaliselt, on analoogne situatsioon . Seega on tehnoülevaatuse pooleveoliste piduritest 4wd autole keelatud, kahjustav. Veab, kui kohe katki ei lähe.
Loodetavasti on ü.v punktide personal motiveeritud ja tehnikas pädev(seal Peetris ka) ja võtavad vaevaks 4wd autodel piduritesti teha tootja nõuetekohaselt, mitte ei optimeeri töövaeva.
.
Elxx

 postitati 20.01.21 07:46
https://www.tehnoulevaatus.ee/

Ma käinud viimased aastad peetri esinduses, siiamaani pole keegi midagi jõuga pooleks murdnud kui seda kardad:D. Südamerahuks saad ooteruumis istuda ja vaadata mis tehakse, ei pea käed taskus õues külmetama;)
mondeo3

 postitati 19.01.21 17:22
Tsitaat:
Algselt postitas: Rix
Tsitaat:
Algselt postitas: mondeo3
Keskdiffer - ei saa aru kuidas seda asja ühest otsast võlli pöörates teise otsa võll paigal saab seista.


Diffril (vahet pole, kas esisilla, tagasilla või keskdiffer) on kokku 3 sisendit/väljundit. Kuna piduritest tehakse neutraali peal, siis esirataste/tagarataste pöörlemine mitte ei kandu edasi tagaratastesse/esiratastesse vaid hoopis käigukasti, mis on neutraali peal.

Jah, keerulisel asjal lihtne seletus. Kuidagi jäi mõttekramp pähe, et see torsen on keset kardaani põhja all (pole juhust olnud auto alla vaadata) aga see selgitus lahendab asja . See torsen on siis tagasilda mineva kardaani otsas käigukasti sees .
Kusaglt jäi silma, et nelikveoliste piduritest tehakse vastasuunaliste rullidega ja mis iganes rullikud rataste all aga seni, kui olen oma pooleveolistega läbi pika elu ülevaatustel käinud- on piduritest ikka ja alati ühesugune olnud . Silla kaupa rullidel, rattaid väänatakse samasuunaliselt nii et naelad kiunuvad rehvides ja ei mingeid rullikuid teise silla all või vastupidises suunas liikuvaid stendirulle .
Rix

 postitati 19.01.21 17:00
Tsitaat:
Algselt postitas: mondeo3
Keskdiffer - ei saa aru kuidas seda asja ühest otsast võlli pöörates teise otsa võll paigal saab seista.


Diffril (vahet pole, kas esisilla, tagasilla või keskdiffer) on kokku 3 sisendit/väljundit. Kuna piduritest tehakse neutraali peal, siis esirataste/tagarataste pöörlemine mitte ei kandu edasi tagaratastesse/esiratastesse vaid hoopis käigukasti, mis on neutraali peal.
mondeo3

 postitati 19.01.21 16:34
Piduristendil esisilla/tagasilla rattaid ühes suunas pöörates ei saa sisendvõlli/väljundvõlli kiirus "o" olla.

Keskdiffer - ei saa aru kuidas seda asja ühest otsast võlli pöörates teise otsa võll paigal saab seista . Igapäevaselt sõites ei mõtlegi sellele aga nüüd, kui 40€ eest mingi pulga auto alt puruks peaks laskma keerata, tundub see täiesti müstikana . Või äki zootehniku aju ei saagi seda asja jagada .



Tsitaat:
Algselt postitas: afp
Mis mõttes jäika rauda? Torsen ei ole jäik differ ja kui sisendvõlli kiirus on null, ei toimu väikestel kiirustel ka lukustumist.

Jann

 postitati 19.01.21 16:14
Sellest siin aastaid aeg-ajalt räägitud, lihtne vastus on: ära muretse.
afp

 postitati 19.01.21 15:56
Mis mõttes jäika rauda? Torsen ei ole jäik differ ja kui sisendvõlli kiirus on null, ei toimu väikestel kiirustel ka lukustumist.
mondeo3

 postitati 19.01.21 14:43
Selgita palun lähemalt.
Kesktorsenist käib jutt sellel vanakooli quattro juures - s.o. võll sisse esisilla difrist /palju metallist jäigalt hambumuses hammasrattaid / võll välja tagasilda difrisse?
Kuidas saab olla nii, et esisilla rattaid ühes suunas pöörates pöördemoment piduristendi rullidelt mööda jäika rauda tagasilla difrisse ära kaob ?

Tsitaat:
Algselt postitas: mkb
Kus kohas sellel C6 audil pidev nelik või jäik keskdiferentsiaal on? Tõsta üks ratas üles ja auto ei liigu paigalt.
Juhul kui midagi ise kokku keevitanud oled, siis ei peagi ÜV saama.

mkb

 postitati 19.01.21 14:19
Kus kohas sellel C6 audil pidev nelik või jäik keskdiferentsiaal on? Tõsta üks ratas üles ja auto ei liigu paigalt.
Juhul kui midagi ise kokku keevitanud oled, siis ei peagi ÜV saama.
mondeo3

 postitati 19.01.21 14:12
Tere.
Auto: 2005 aasta audi A6 C6 quattro .
Kuidas tehakse pideva nelikveoga autole ülevaatusel piduritesti ?
Kas juhul, kui aetakse esisild rullidele ja need väänavad rattaid ühes suunas, siis milline veermiku osa sellisel juhul lubamatut ülekoormust saab ? Kui esisilla rattad pöörlevad samas suunas, siis peavad läbi jäiga keskdiferntsiaali pöörlema ka tagasilla rattad (need on betooni peal, nagu näitavad vaatlused) ?
Ülevaatuspunkti töötajad on loodetavasti küll pädevad aga kui teha üldistusi, siis mine tea .
Kas on kellelgi kogemusi jagada, soovitusi konkreetse ü.v. punktik kohta, kus teha kohustuslik ülevaatus (Tallinn, Harjumaa ) ?

Tänud.

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 68.5% - SQL: 31.5%]