Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
Valuvelgede äärte poleerimine
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: Zoig[/i] Sai sa selline töö ette võetud. Algmaterjaliks enamvähem kriitikat kandva värvipinnaga kuid üsna ussitanud poleeritud äärtega Ronal Bolerod. 240, 600, 1200, 1500, 2000 liivapaber, ning autovärvile mõeldud poleerimispasta. Liivapaberid oleks ehk võinud olla vähe siladamad veel, ning poleerpasta ehk vähe kangem ning konkreetselt metallile mõeldud, kuid kohalik kaubandus ei pakkunud eriti valikuvariante. Ühesõnaga tegu minu esimese katsetamisega, ning tuli peaaegu hindele 3 välja. Jämedalt võttes sai eesmärgiks, et lõpptulemus oleks algmaterjalist parem, ning see sai igati täidetud. Minu inspiratsiooniks oli BMW klubist see postitus: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?p=467017#p467017 Enamvähem ka selle järgi sai talitatud. Alustuseks sai veljed pigieemaldi ja hampooniga põhjalikult ära pestud, MacGyveri teibiga ära kaetud(sest maalriteip ei pea tõenäoliselt seda keemiat ja valu vastu), ning värvi/laki eemalidiga mõned korrad üle lastud. Katmine tuleb teha võimalikult hooilikalt ja täpselt, sest see kraam keedab valimatult kõik maha mis talle ette jääb, sh üsna mõnuga sõrmi. Pärast esimest kihti lakieemaldajaga: [img]http://www.pasun.ee/audi/IMG_7307.JPG[/img] [img]http://www.pasun.ee/audi/IMG_7304.JPG[/img] Kokku lasin lakieemaldajaga 2-3 korda, kuniks viimnegi lakijäänus oli end lahti keetnud. Lahtisele metallile see midagi ei tee, kuid paksema kihi eemaldamisel kipub jubekiirelt kuivama, mistõttu tuleb protsessi korrata. Muidugi kinnises ruumis seda tehes on võimalus mõne aja jooksul hakata värve kuulma ja helisid nägema. Kui lakk maas, siis pesin jäägid lahustiga, ning hakkasin lihvima. Eemaldatud lakk vs algmaterjal: [img]http://www.pasun.ee/audi/IMG_7333.JPG[/img] Tehaseviimistlus mis välja koorub on jämedalt võrreldav 1200-1500 liivapaberiga, kuid on sellest oluliselt läikivam. Kuna mu veljed olid kohati ikka väga ussitanud, siis ei hakanud kohe poleerimisega aega raiskama vaid alustasin vastavalt vajadusele kas 240, 600 või 1200 paberiga neid ussitanud kohti välja lihvima. Alles 1200 paberiga tegin täiesti põhjaliku ringi peale, sest madalamaga sai ainult rängemaid kohti lihvitud. 1200 tundus nende velgede puhul olevat piisav, et saaks rahulikult tehaseviimistlusega sarnaseks, ning sealt ühtlaselt edasi minna. Kui 1200-ga sai asi juba niikaugele, et edasi hõõrumine enam kuuldavat või sõrmega tuntavat muutust ei andnud, siis pesin velje puhtaks ja tegin ühe kohvi. Vähemalt selline tunnetus tekkind, et kui lihvimisel hääl oluliselt rahunes(polnud enam nii tugev metalli kraapimise hääl), ning käega tuntavat kraapimist enam polnud, siis võtsin värske paberijupi, ning käisin kogu velje samamoodi üle kuni ka teine paber täiesti sujuvalt mööda velge libises. Edasi läks aste siledam liivapaber, ning kõik kordus samamoodi nagu veits karedamaga. Kohutavalt nüri lihvimine mis võttis ikka tunde, kahjuks polnud ka mingit varianti millega seda käsitsi nühkimist kergendada. Kui nühitud sai juba nii, et lihased kangeks tõmbuma hakkasid, ning sõrmed juba meeldivalt villis olid, siis tegin veel ühe kohvi ning alustasin pastaga. Mulle tundub pastaga poleerimise osas just niimodi, et pinnasiledus jääb enamvähem sama kui kõige siledama paberi teravus, pasta vaid annab asjale oluliselt parema läike kui paber suudab. Peegelpinna jaoks on 2000 küll kohutavalt jäme, kuid polnud varianti midagi teravamat hankida. Võrdlus algmaterjali, eemaldatud laki ning poleeritud tulemusega. Vahepeal ainult lihvitud pinnast eraldi pilti ei teinud. [img]http://www.pasun.ee/audi/IMG_7335.JPG[/img] [img]http://www.pasun.ee/audi/IMG_7344.JPG[/img] Pesutud velje läikenäide. [img]http://www.pasun.ee/audi/IMG_7350.JPG[/img] Kokku kulus koos kohvi, töövõtete üle mõtlemise ja vahendite otsimisega umbes 2 päeva tööd ja nikerdamist. Vähemalt lähitulevikus ei taha küll kuidagi sellist tööd enam teistkorda teha, jubedalt väsitav ja must töö on tegelikult. Lakkima seda kihti ei hakanud, vaid katsin lihtsalt vahaga. Kuni veljed talvist soola ei saa, ning veljevahetuse aegu poleerpastaga pind üle käia, peaks üsna ilusti nad sellisel kujul kestma. Ja kui ei kesta, siis mõtlen lakkimise või mingi muu alternatiivi peale. [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
Valuvelgede äärte poleerimine
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
49.1%
- SQL:
50.9%
]