Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
A4 B5/B6/B7 kojameeste hoovastiku puhastamine
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: catman[/i] Vajaminevad tööriistad: Lapik ja ristpea kruvikeeraja Haamer nr. 10 padrun- ja silmusvõti nr. 8 padrun- või silmusvõti nr. 13 silmus- ja lehtvõti Ajakulu: ~2 h (läks minul) Pilte küll ei teinud, kuid selle eest kirjutan rohkem. Hea kui oleks ka abiline, saab palju lihtsamalt. Töökäik: Kapott lahti ja lapiku kruvikeerajaga kojamehe kinnituselt katted maha ja siis nr. 13 võtmega kojamehe kinnitused lahti keerata ja kojamehed ära võtta. Kojamees on lihtsam kätte saada kui kojamehe vart klaasi poole suruda ja samal ajal võlli otsast üritada ära tõmmata. Seejärel tuleks ära võtta aku kate ning kojameeste hoovastiku peal olev kate. Kojameeste hoovastiku kate ära võtmiseks tuleb ristpea kruvikeerajaga kerrata kahte kinnitust 90 kraadi vastupäeva. Juhipoolse kapoti kinnituse juures on veel ka üks metalist klamber, mis seda katet kinni hoiab. Nüüd peaks olema võimalik kate kätte saada, kuigi tuleks olla ettevaatlik, et teise poole katte kinnitusi ära ei lõhuks. Kindlam on muidugi ka kõrval istuja poolne kate ära võtta, mis kinnitub lisaks veel õhufiltri kohal ühe kruviga (vist oli nr. 8). Nüüd kui kate maas on ilusti näha kojamehe hoovastiku. Et hoovastiku kätte saada, tuleks enne lahti keerata auto aju (või midagi sellist) sisaldav must karp juhipoolses servas. Selleks nr. 8 võtmega lahti keerata 5 kruvi mis hoiavad kinni selle karbi kaant. Karp ise on tehtud veekindlaks ja karbi kaane siseservad on kummist. Kaane ära võtmiseks tuleks teda kruvikeerajaga pisut kangutada. Karp ise on kinnitatud kahe nr. 10 mutriga poltide otsa. Üks asub väljaspool karpi kapoti kinnituse juures ning teine asub karbi sees 10A kaitsme all. Sellele ligipääsemiseks tuleb lapiku kruvikeerajaga kaitsmehoidja naga lükata kaitsme poole ja hoidja ülestõmmata. See tuleb täpselt nii palju üles, et saab siinidest välja võtta ja kõrvale panna. Seejärel saab ka teise mutri lahti keerata. Nüüd tuleks karbi tagumine poole poltidest välja tõsta ning karpi ise tahapoole nihutada, et oma hoidjast tuleks välja ka karbi ees küljes asub kummipuks. Nüüd võib asuda hoovastiku juurde. Hoovastik on kere külge kinnitatud kolme nr. 10 poldiga. Hoovastiku küljes asub ka kojameeste mootor. Enne hoovastiku lahti kruvimist oleks soovitatav lahti võtta mootori külge kinnituvad hoovad. Selleks on kõige parem kui kojamehed tööle panna ja lasta mootoril teha kolmveerand pööret (siin oleks abilist vaja, kes õigel ajal süüdet välja keeraks). Seejärel on ilusti ligipääsetav nr. 13 mutter, mis neid hoobasid kinni hoiab. Mutter ära ja siiis hoob mootori küljest ära kangutada. Siis uuesti süüde sisse, et mootor oma algasendisse tagasi läheks. Nüüd saab rahulikult neid hoobasid sellisesse asendisse liigutada, et hoovastiku välja võtmine lihtsam oleks, muidugi nende liigutamine võib päris raske olla, sest kojameeste võllid võivad ikka päris korralikult kinni olla. Nüüd lahti keerata hoovastiku kinni hoidvad kolm polti ja siis hoovastik välja võtta (üks keerulisemaid kohti tegelt). Kui hoovastik on välja nikerdatud siis lapiku kruvikeerajaga abistades mootori küljest juhe ära. Nüüd saab rahulikult hoovastiku puhastamise kallale asuda. Kõigepealt tasuks vaadata kas kinni on mõlemad võllid või ainult üks. Võll mis on kinni liigub ikka väga raskelt, et paneb kohe imestama, kui võimas see kojameeste mootor siis on. Võlli hoiab hoovastiku küljes kinni üks stopperseib, see tuleks siis ettevaatlikult kruvikeeraja ja haamriga võlliümbert kätte saada. Minul läks see seib ka natukene kõveraks, kuid õnneks katki ei läinud ja pärast sai talle ikka õige kuju antud. Stopperseibi all on veel üks seib. Stoppersieb käes, siis tuleks võll kätte saada, mis võib tähendada korraliku haamriga klopsimist. Soovitav ennem mingit määrivat ja kultuurikihti lahutsuvat ainet peale pritsida, ning klopsimise vahepeal ka seda võlli keerata. Kui võll käes siis selle alumises otsas on 1-2 õhukest seibi, mille üks otstarve võib olla võlli pikkuse reguleerimine. Näiteks mina jätsin pärast alles ainult ühe seibi, kuna stopperseibi ei saanud muidu tagasi. Võll ja hoovastik ilusasti ära puhastada ja liikumist soodustava ainega kokku määrida. Mina määrisin tavotiga. Seejärel tuleks uuesti hoovastik kokku laduda ja kohe ka hoovastik alg asendis mootori külge kruvida. Nüüd hoovastikule juhe külge, oma kohale tagasi panna ja kruvidega kinni keerata. Siis karp tagasi oma kohale ning kaas peale (ärge unustage kaitset õigele kohale tagasi panemast). Nüüd tuleks tagasi panna ka kojamese võlli kaitsvad kummist tihendid, soovitav oleks need ennem uued osta. Maksavad vist 10 krooni tükk. Seejärel uuesti hoovastikule kate peale panna ja kinnitused 90 kraadi päripäeva keerada. Tuleks vaadata et katte otsad ilusasti klaasipeale ikka saaks. Vahepeal võite proovida kas ikka hoovastik liigub ilusti, et tööst ka kasu oli. Teised katted ka tagasi ning siis kojamehed külge - jälgige, et vahetusse ei läheks - ja katted peale. Seejärel tööriistad kokku ja käed puhtaks, ning võite minna uut kojameeste hoovastiku proovima :) Minu autol töötasid pärast puhastamist kojamehed nagu päris autol. Suurenes ka juhipoolse kojamehe käigupikkus, nii et kaks probleemi ühe korraga lahendatud. [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
A4 B5/B6/B7 kojameeste hoovastiku puhastamine
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
49.5%
- SQL:
50.5%
]