Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
Fugitive

 postitati 28.03.11 08:27
BTT peaks tähendama Behr Thermot-Tronik GmBH. Sellest võib järeldada kes on asja tootja. Enamus peaks teadma seda ka, et BEHR group toodab väga palju originaalosi saksa autodele k.a veepumbad jne. Sellised tootjad nagu MAHLE ja HELLA kuuluvad ka BEHR gruppi.
Jann

 postitati 28.03.11 08:18
Tsitaat:
Algselt postitas: 230Ott
Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Kõige parem nipp on see, et rihma vahetades panna kohe originaal termostaat, mis on ainult 200 eek. kallim, kui mingi Wahler. Ise olen samad vitsad saanud ja selle neetud Wahleri pärast uuesti sisuliselt rihmavahetuse töö teinud.


Kes valmistab termostaate, milledele lüüakse Audi märk? Minu kogemuse järgi on saksas toodetud autode puhul õnnemäng, kas termostaat töötab korralikult või mitte ja seda nii originaal kui mitteoriginaal osade puhul. Siit kerkib igivana teema: Milline on parim termostaat (ehk milline kestab rihmavahetusvälba)?


Seda tahaks tegelt isegi teada, kes neid A-osa termostaate toodab. Välja näeb ta selline, ning peale Audi rõngaste, varuosakoodi, avanemistemp. ning Made in Germany on seal peal veel BTT. Natuke Googeldamist ja vist leidsin tootja.
http://www.behrthermottronik.de/english/produkte/automobil/kuehlmittelthermostat.pdf


http://static2.album.ee/files/825/97/orig_20649295_pn2c.jpg
230Ott

 postitati 27.03.11 13:40
Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Kõige parem nipp on see, et rihma vahetades panna kohe originaal termostaat, mis on ainult 200 eek. kallim, kui mingi Wahler. Ise olen samad vitsad saanud ja selle neetud Wahleri pärast uuesti sisuliselt rihmavahetuse töö teinud.


Kes valmistab termostaate, milledele lüüakse Audi märk? Minu kogemuse järgi on saksas toodetud autode puhul õnnemäng, kas termostaat töötab korralikult või mitte ja seda nii originaal kui mitteoriginaal osade puhul. Siit kerkib igivana teema: Milline on parim termostaat (ehk milline kestab rihmavahetusvälba)?
sotx

 postitati 27.03.11 12:08
On õige ikka rihmad maha võtta,sest see õpetus minu meelest ka porr.. Ja teiseks ei ole sellel Waltheri termostaadil midagi viga lihtsalt enamus võtab uue karbist ja näpib seda,ehk vedrutab ja ongi juba liiga tehtud termostaadile!

Tsitaat:
Algselt postitas: QUATTRO
Ma ei ole töökoja omanik, samuti ei kirjuta mina arveid ega anna käske kuidas midagi tegema peab.
Vaadates mis töö Sa juba ära tegid, oleks nina täielik eemaldamine võtnud aega lisaks 10-15 minutit ja poleks pidanud kuskil vahel käsapidi toimetama.
Äärmisel juhul oleks ma märkinud hammasrihma ja rataste positsiooni ja ikkagi rihma maha võtnud, eelnevalt muidugi pöörlemissuuna märkinud jne.
Lisaks oleks saanud anda hinnangu ka lamerihma ajamile, eriti sellele all vasakus nurgas olevale idiootsusele, mis lõpetab päris paljude mootorite elutee pukside kulumise teel ja lamerihma tükkide hammasrihma vahele viskamise näol.
Korralikult tehes tuleks jah fikseerida nukad/vänt ja rattad lahti päästa, ning siis uuesti kokku panna korralikult.
Kogu jutu point on see, et Sa ei suuda reaalelus kunagi aru saada kas rihm sai selle väänamise käigus viga või mitte.
Seda fiiberkiudu võib võrrelda aknaklaasiga, kas jääb terveks või läheb krõks katki. Seda katkiminekut ei ole võimalik kuulda ega tunda,kuna kummimaterjal summutab kõik helid. Piisab ühest rebenenud kiust, et kogu see kompott seal aja jooksul hargnema hakkaks.
Point on asja juures ka see, et mootori remont EI ole meile kasulik, kuna ajakulu suvalise mootori tegemisel on ikkagi niisuur,et normtundidega reeglina hakkama ei saa.Põhjenduseta kliendilt suuremat summat välja küsima ka ei hakka, seega kahjum põhimõtteliselt.Teenib ehk varuosalt ja materjalidelt. Kui kõik osad korralikult puhastada,pesta kontrollida jne, siis on pool ajast juba kadunud. Tehas ei ole ette näinud, et see mootor ei ole võimeline korralikult õli pidama (mida ei suuda enamus uusi VAG grupi mootoreid).

QUATTRO

 postitati 22.12.10 10:44
Ma ei ole töökoja omanik, samuti ei kirjuta mina arveid ega anna käske kuidas midagi tegema peab.
Vaadates mis töö Sa juba ära tegid, oleks nina täielik eemaldamine võtnud aega lisaks 10-15 minutit ja poleks pidanud kuskil vahel käsapidi toimetama.
Äärmisel juhul oleks ma märkinud hammasrihma ja rataste positsiooni ja ikkagi rihma maha võtnud, eelnevalt muidugi pöörlemissuuna märkinud jne.
Lisaks oleks saanud anda hinnangu ka lamerihma ajamile, eriti sellele all vasakus nurgas olevale idiootsusele, mis lõpetab päris paljude mootorite elutee pukside kulumise teel ja lamerihma tükkide hammasrihma vahele viskamise näol.
Korralikult tehes tuleks jah fikseerida nukad/vänt ja rattad lahti päästa, ning siis uuesti kokku panna korralikult.
Kogu jutu point on see, et Sa ei suuda reaalelus kunagi aru saada kas rihm sai selle väänamise käigus viga või mitte.
Seda fiiberkiudu võib võrrelda aknaklaasiga, kas jääb terveks või läheb krõks katki. Seda katkiminekut ei ole võimalik kuulda ega tunda,kuna kummimaterjal summutab kõik helid. Piisab ühest rebenenud kiust, et kogu see kompott seal aja jooksul hargnema hakkaks.
Point on asja juures ka see, et mootori remont EI ole meile kasulik, kuna ajakulu suvalise mootori tegemisel on ikkagi niisuur,et normtundidega reeglina hakkama ei saa.Põhjenduseta kliendilt suuremat summat välja küsima ka ei hakka, seega kahjum põhimõtteliselt.Teenib ehk varuosalt ja materjalidelt. Kui kõik osad korralikult puhastada,pesta kontrollida jne, siis on pool ajast juba kadunud. Tehas ei ole ette näinud, et see mootor ei ole võimeline korralikult õli pidama (mida ei suuda enamus uusi VAG grupi mootoreid).
Jann

 postitati 22.12.10 06:41
Kõige parem nipp on see, et rihma vahetades panna kohe originaal termostaat, mis on ainult 200 eek. kallim, kui mingi Wahler. Ise olen samad vitsad saanud ja selle neetud Wahleri pärast uuesti sisuliselt rihmavahetuse töö teinud.
Inferno

 postitati 22.12.10 06:06
Ma võin sind niipalju lohutada,et kuulsin sellest nipist ühest audide remondiga tegelevast kohast,päris ise välja ei mõelnud seda 2,5td vahetust. Lohutust on siin niipalju,et järelikult on seda ka enne tehtud ja järelikult siiani pole sellest rihmade purunemist olnud.

Sina kui töökoja omanik - kas lihtsamat nippi pole? Ise vaatasin,et kui saaks selle vasakpoolse nuke hammaka lahti lasta ja pärast samale kohale tagasi keerata oleks ka sama tulemus ja paremgi. Sellega ei riskinud,sest tean,et need koonuste otsas ja ei olnud kindel kas saab pärast nukka kuidagi kinni hoida aga kas iseenesest oleks võimatu ?
QUATTRO

 postitati 22.12.10 05:36
Sellest mootorist ei tunne ma absoluutselt puudust.
Kui aga inimene tuleb võrdlema püksirihma ja jaotusrihma, siiis pole edasi millestki enam rääkida.
end3l

 postitati 21.12.10 20:51
Täiesti nõus inferno viimase postitusega.
QUATTRO, mis viga? Kardad, et kõik kliendid loevad seda õpetust ja keegi ei tule enam teenindusse?

Kes tahab, see järgib seda õpetust ja riskib, kes ei taha, tuleb sinu juurde(või kellegi teise) suure raha eest termostaati vahetama.
QUATTRO

 postitati 21.12.10 19:58
Edu!
Loodan et Sul läheb paremini kui mõnedel teistel.
Samuti loodan et ei pea Sinuga kohtuma.
Minupoolest lukku.
Inferno

 postitati 21.12.10 07:15
Esiteks ma ei arvan,et ma "natuke" kokku hoidsin.
Teiseks ma ei arva,et mingi rihma lapiti keeramine kuidagi selle rihma edasisi omadusi muudaks. Pildil pole näidatud mitmenda hamba juurest- see on ikka kohapeal vaatamise küsimus rohkem,et kuidas saab rihma piisavalt eemale,et termostaat välja tuleks, muud midagi.

Võtke püksirihm ja keeraga lepiti või risti - kas see venitab kuidagi rihma.....

Kusjuures see õnnetuke termostaat on just vahetatud eelmine kord koos täis rihmade hooldusega 2a tagasi. Wahleri-i oma.


Fakt on see,et on võimalik vahetada ilma kalli teeninduse laksuta ja muud pointi pole. Iseenesestki mõista on see OMAL vastutusel. Kes tahab see riskib,kes ei taha ei riski. Kõike saab teha väga kallilt, väga odavalt ja kuskil peab see kesktee ka olema. Eesti on väga-väga vaene riik ja vaevalt,et siin inimesed enamuses pooldavaid tehasemanuaali lahendusi.... pange teema lukku ja asi vask - kõik info siin olemas koos riskidega ja hoiatustega. Peaks ju sobima :)
Jann

 postitati 21.12.10 05:42
Täiesti ühte meelt QUATTRO-ga. Rihma üks komponente on fiiberkiud, mis ei kannata räiget väänamist. Tegelikult oli vist isegi nii, et kui oled rihma maha võtnud, tuleb alati uus panna, just nende kiudude pärast.
Igatahes tark tegu see ei olnud ja nüüd saad alati sõitma minnes mõelda, kas käib laks või ei käi.
QUATTRO

 postitati 20.12.10 20:31
Sinu mootor ja Sinu rihm.
Kui miskit juhtub, siis oled samuti Sina süüdi. Mina hammasrihmaga nii teha ei julge ja ei tee ka ühegi kliendi autoga nii.
Hoidsid kokku natukene, kaotada võid aga selle sõrgkangitrikiga umbes 20 korda rohkem.
See rihm ei lähe ilmselt ei täna, ega ka tuleva nädal, vabalt võib lennata poole aasta pärast.
Enne kui kõik seda kodus järgi hakkate tegema, mõelge natuke. Mis siis saab kui mõni polt, mutter kukub sinna katete vahele ja nii lollisti, et te pole kindlad kas ikka kukkus? Panete pohhilt kokku ja käivitamisel teeb kollakolla.
Ei taha mingi isake olla, aga sellised teemad võiks hoida oma garage nurka ja tegutseda omal vastutusel, mitte kutsuda teisi (kes pole võibolla nii osavad), arvama et nad on ka nüüd elu motoristid, kuna netis oli ju nii. Pildil isegi näidatud mitmenda hamba juurest tuleb sõraga rihma murda................
Inferno

 postitati 20.12.10 18:11
Toodeti siis 1994-2003

Keegi võiks siia postitada info palju esinduses läheks termostaadi vahetus? Kõik rihmad-stanged ju sellejaoks vaja maha võtta.

Kahjuks ei tulnud ma piltide tegemise peale eriti alguses ja hiljem sai juba fotoka aku tühjaks. Sellest ka üsna lahja tulemus..


DYI prepare
Punkt 1: Esimene nädal mõtle sellele. Vannu. Vannu vähe veel.
Punkt 2: Teine nädal . Nüüd võib juba ropendada.
Punkt 3: Nüüd kus oled mitu nädalat ropendanud ja vandunud võib olukorraga leppida ja garaa˛i minna.
Punkt 4: Varusta ennast sõbraga, ilmselt üksi ikka ei saa hakkama,stange eemaldamine ja eriti termsostaadi eemaldamine eeldab korraks abikäsi . Varusta ennast ka tööriistadega ja vähemalt 2 sõrgkangiga või muu asjaga millega annaks keerata 5cm rihma lapiti(näpitsad ei piisanud)
Punkt 5: SUL ON VAJA 32 KITSAST VÕTIT


1. Eemalda esistange - http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=82682 Õpetus peaks siin olema.
Üldiselt muidu väga kerge - udutulede kõrval olevad ribivõred kaku ära (vist vaja kruvikaga aidata natuke) ja seal on 2 ümmargust auku näha kus saab keerata lahti 2 suurt polti 6 kant võtmega (narre ja pikk vars abiks) . Seejäral tõmba stange välja mingi 10cm ja saad lahti teha stange suure pistiku,asukoht ees vasakul. Kui pole just aftermarket xenoni tulesid siis ongi stange juba maas sellega, sakuta küljest ja vii pehmele riidele. Soovitav teha mõlemast küljest korraga maha tõmbamine.

2. Eemalda nina kinnihoidvad poldid.

2 tk üleval(mul oli ühelpool 12 ja teiselpool 13 võti millegipärast) ja 6tk allpool kolmikutena (12 võti kui ei eksi) ... seejärel sakuta nina eemale vähemalt 7-10cm

http://www.amiflex.ee/pilt/d/16585-1/IMGP3451.JPG

3. Võta ära rihmade peal olevad katteid, neid on väga lihtne võtta , mitmed klambrid lahti ja ongi käes.

4. Eemalda ventilaator - Selleks on vaja 2-te nr 32 võtit. Üks neist PEAB olema õhukese otsaga , kui pole - lase õhukeseks. Ilma ilmselt maha ei saa. Mina panin sinna aukudega rihmarattasse poldi sisse ja hoidsin mootoripoolset võtit sellega nii kinni . Venti ise tuli keerata vasakult-paremale ehk siis risti vastupidi,kui tavaliselt. Vastupäikest siis..

jätka tööd kuni pildilt avaneb sul sama vaatepilt mis all. Eemaldada ühesõnaga veel vaja ventilaatori taga olnud kate - Seal samuti 2 6 kant polti ja allpool üks nr 17 võtmele polt.

http://www.amiflex.ee/pilt/d/16589-1/IMGP3452.JPG

5. Eemalda andur ja poldi klamber ja lase jahutusvedelik kas kanalisse või kuskile kopsikusse - kuna mina konkreetselt ei viitsnud enda põhjakaitset võtta siis ma lasin kõik kanalisse. Võibolla on radikal all ka punn kust võimalik välja lasta. Ilmselt nii 2,5-3l vahel tuleb välja,võibolla vähem natuke.


6. Vaja 3 polti lahti keerata. Väike narre pika otsaga, paremal-ülemine polt eeldab ka gardaani kasutamist.

http://www.amiflex.ee/pilt/d/16592-1/IMGP3453.JPG

7. Nüüd tuleb raskem osa - üks peab termostaati alla vasakule tõmbama eemale oma kohast ja teine peab millegiga-kuidagi mootori rihma lapiti keerama, abiks olid väikeste otsakonksudega sõrgkangid mul millest piisas. Raskelt tuli ära aga tagasi läks täitsa lihtsalt. Sellega oli vähe jebi aga parem väike jebi ,kui ma ei tea mitu keeku arvet .

http://www.amiflex.ee/pilt/d/16595-1/IMGP3455.JPG:cool:

Ehk on kunagi kellegil abiks. Rihmale see minu isikliku arvamuse kohaselt ohtu ei kujutanud.Text

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 28.4% - SQL: 71.6%]