Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
krss

 postitati 09.11.04 11:08
Mitte et Saabe ei tahetaks, vaid Saabi ei osata varastada:D. Ei käi sugugi ainult uute kohta, sest ka vana Saabi puhul ei pääse tavalise "maameheloogikaga" eriti kaugele. Kui kellelgi kange tahtmine, vöib minu Saabi peal kätt harjutada:P
Alfonze

 postitati 09.11.04 09:48
Küsimus pole niivõrd selles et SAAB-e ei taheta vaid selles et uuemad SAAB-id on väga vargakindlad ja kuna nõudlus pole nii suur siis pole varastel seadmeid ega teadmisi neid varastada. Jutt siis 9-5 ja 9-3SS dest. Ja btw SAAB on väga mugav ja kiire auto:-)
Eeroz

 postitati 09.11.04 06:55
LADAd on veel üllatavalt kõrgetel kohtadel. Aga eks need rohkem üle käte läinud poisikluttide kätetöö vist.

Peab vist mingi saab-i ostma, neid ei taha keegi :D
krss

 postitati 09.11.04 00:53
Kui vaadata erinevate autoklubide netilehekülgi, siis tõesti, rubriik "Varastatud", on peamiselt Saksa masinate foorumites
kala

 postitati 08.11.04 23:31
põhjus miks mina mõna aega nüüd toyotaga sõidan...

seda riisikat ju ei taha keegi :P

/me sülitab 3 x üle õla (vasaku)

:cool:
MarkoC

 postitati 08.11.04 23:00
minu 80 jäi siis septembris sinna loetelusse kirjutamata, kuna sai õigeaegselt "käimari koti alla" salanupp ehitatud :D
kopamees

 postitati 08.11.04 22:49
Autovargus on vaid aja küsimus

Täiesti vargakindlat ärandamisvastast seadet pole suutnud veel keegi välja mõelda, küll aga sõltub auto allesjäämine sageli ajast, mis kulub vargal auto sõidukõlblikuks muutmisele.
Autost ilmajäämise hirm paneb autoomanikke öösel voodis vähkrema ning ainsana võib hingerahu tuua korralik vargavastane seade. Absoluutselt vargakindlat lahendust ei ole ilmselt olemaski, kuid iga seadme puhul on varga jaoks küsimus ajas; kui kiiresti ta suudab auto sõidukõlblikuks muuta.
Kogemus ja statistika näitavad, et roolilukkude murdmine on kõige lihtsam, meie praktikas on ette tulnud ka käigukangi luku murdmist ning kõige vähem pedaaliluku eemaldamist. Tegime hiljuti eksperimendi, kus Opel Vectral olid peal rooli-, käigukangi- ja pedaalilukk, pluss signalisatsioon. Vargavastaste seadmetega varustatud auto sõidukõlblikult ärandamiseks kulus vaid 29 sekundit; räägib Põhja prefektuuri Lõuna politseiosakonna kriminaaltalituse juhtivinspektori Marek Kõiv ja lisab, et kahjuks ei tee politsei selliseid eksperimente regulaarselt ja sihtotstarbeliselt.Selliste eksperimentide korraldamine on rohkem autovargusi uuriva politseiametniku eralõbu ja hobi.

Müügisoov eeskätt
Autosid varastatakse Kõivu sõnul lõbusõidu eesmärgil, jalavaeva vähendamiseks, kõige enam aga soovitakse auto ärandamisega raha teenida. Autovaraste peamine eesmärk on nad tervelt kas edasi või siis omanikule tagasi müüa, auto varastamine varuosade saamise eesmärgil on viimastel aastatel oluliselt vähenenud.
Müümise eesmärgil ärandatakse ikka kõige enam Saksamaa päritolu sõidukeid: Mercedeseid, Audisid ja BMWsid. Erilist moevoolu muutumist pole siin märgata.
Lõbusõiduks ärandatakse aga odavamaid ning vanemaid sõidukeid, näiteks Žigulisid või väga vanu Opeleid, välismaale toimetamiseks eksklusiivsemaid sõidukeid, selgitab juhtivinspektor Kõiv.

Kuidas aga vargaid takistada? Parkida auto 70aastase naabrinaise valvsa silma alla? Kruvida rattad alt? Lennutada sõiduk ööseks seitsmekorruselise paneelmaja otsa? Võib teha sedagi, kuid auto tõmmatakse ikkagi ära, kui ta pole piisavalt kaitstud. Vargad on leidnud tee läbi rooli- ja käigukangiluku, signalisatsiooni ja muu.

13 aastat Eesti autoturvamise turul olnud Artvali OÜ juhataja Tõnu Truumaa sõnul ei pruugi näiteks pedaalilukust mingit kasu olla, sest käikude vahetamiseks pole sidurit tingimata vaja ja pidurdada saab ka käsipiduriga. Kõige aeganõudvam on tema hinnangul immobilisaatori kahjutukstegemine. Korraliku paigalduse puhul võib minna päevi, enne kui selle maha saab, lausub Truumaa. Immobilisaator peatab bensiinipumba töö, mille tõttu mootor seiskub. Selline seade on uuematel masinatel tehase poolt ka sageli kaasas, kuid standardsete seadmete kahjutukstegemine on varastele kõige lihtsam. Tundub, et nende vähest efektiivsust teavad vaid hästi kindlustusfirmad.

Uudseim lahendus: sõrmejäljelugeja
Lisavarustusena paigaldatud immobilisaator deaktiveeritakse näiteks transponderpulga või -kaardiga, samuti kasutatakse PIN-koodi või maandussensori maandamist sõrmedega. Eesti turul on kõik laiatarbe autoturbeseadmed olemas, ütleb Artvali OÜ juhataja Tõnu Truumaa, kelle sõnul töötab üks huvitavaim immobilisaator sõrmejälje tuvastamise põhimõttel. See seade võimaldab registreerida kuni 10 näpujälge, hind pole aga sugugi ulmeline alla 5000 krooni.

Samuti on olemas Anti-Hijackeri immobilisaator, mis registreerib näiteks sõitmise ajal autost väljatõstmise puhul ukse avamise ja uuesti sõitma hakates kontrollib süsteem pärast pidurile vajutamist lisakaardi olemasolu. Kui kaart oli väljatõstetud omaniku taskus ja seade selle olemasolu autos enam ei tuvasta, seiskub 40 sekundi pärast auto mootor ja käivitub sireen.
Samuti võib alarmide lisaseadmena kasutada GSM Dialeri. Põhimõtteliselt on tegemist mobiiltelefoniga, mis helistab kuni viiele varem määratud numbrile ja teatab salvestatud häälsõnumi abil, milline andur rakendus. Vastavalt ruumi-, ukse- või suitsuanduri aktiviseerimise teatele saab mobiiltelefoniga sisse lülitada salongimikrofoni, seisata mootori või vajadusel teha EMT teenuse abil kindlaks auto asukoha.
Lähene probleemile loominguliselt
Kuid peale nende varastamist segavate või takistavate seadmete on võimalik probleemile läheneda veelgi loomingulisemalt ja, mis seal salata, ka odavamalt.
Marek Kõivule on teada näiteid, kus autole paigaldatud unikaalne seade on ära hoidnud selle ärandamise. Nutikamad autoomanikud on kasutanud kõikvõimalikke huvitavaid mehaanilisi takisteid ja vahelülisid. Sõiduki käivitamine ning autotulede põlemine või automaki mängimine on pandud üksteisest sõltuma. Näiteks ei käivitu sõiduk enne, kui raadio on mängima pandud. Selline süsteem on vargale täiesti varjatud ja kui seda ei tea, siis ei oska keegi seda ka otsida. Ent ega seegi anna autoomanikule sajaprotsendilist garantiid varastamise vastu. Riski vähendamiseks tasub tähelepanelikult jälgida, et autoga sõitmiseks vajalikud vahendid ei satuks valedesse kätesse. Samuti väheneb varastamisoht, kui kasutada elektroonilisi lisaseadmeid ja auto aknaklaasile panna kleebis hoopis teise seadme nimetusega, mis seal tegelikult on. Iga vargus nõuab ettevalmistust ja kui vargad on end ette valmistanud ühe süsteemi lahtimuukimiseks, võib hoopis teiseks osutunud süsteem nad ära ehmatada.

Allikas: Äripäev
kopamees

 postitati 15.10.04 15:06
Autovargad eelistasid septembris Fordidele vanu Opeleid

Septembrikuu autovarguste arv oli peaaegu võrdne augustiga.
Tähelepanuväärne on see, et seni varaste seas üsna populaarset Fordi varastati tänavuse aasta kohta rekordiliselt vähe, seevastu Opeleid aga rekordiliselt palju. Kui siiani on langenud varaste saagiks keskmiselt kümmekond Fordi kuus, siis septembris viidi neid ära vaid viis. Opeleid on keskmiselt varastatud 8–9 autot, septembris langes neid varguste ohvriks aga koguni 18. Varastatuimad Opelite hulgas olid vanad Asconad ja Kadettid, mõlemaid viidi ära viis autot. Vaid ühe auto jagu vähem varastati Omegaid.

Varaste seas on üsna populaarseks muutunud järelhaagised. Kokku läks kaduma 8 järelhaagist (neist pooled Tiki Treilerid), lisaks Harjumaalt Ääsmäelt üks Polar haagissuvila. Välismaalastelt varastati kaheksa autot, lõviosa soomlastelt. Kolm varastatud autot olid Leedu transiitnumbritega.

Varastatuim auto oli septembris taas 124-seeria kerega Mercedes-Benz, millele järgnesid BMW 5-seeria ja Audi 80. Varem ülipopulaaarse VW Passatite varguste arv on hakanud tasapisi vähenema, septembris viidi neid ära vaid seitse ehk täpselt sama palju kui VW Golfe.

Enim varastatud auto oli Mercedes 124
Enim varastatud autod septembris
MB 124 ... 15
BMW 5 ... 12
Audi 80 ... 11
BMW 3 ... 9
Audi 100 ... 8
VW Passat ... 7
VW Golf ... 7
Opel Ascona ... 5
Opel Kadett ... 5
VAZ 2101 ... 4
Nissan Primera ... 4

Varastatuim automark oli Audi
Varastatud automargid septembris
Audi ... 25
BMW ... 24
VW ... 19
Opel ... 18
MB ... 16
VAZ ... 12
Ford ... 5
Nissan ... 4
Mazda ... 3
Moskvitsh ... 2
Honda ... 2
Volvo ... 2
Mitsubishi ... 2
Seat ... 2
Chrysler ... 1
Fiat ... 1
Toyota ... 1
Rover ... 1
Citroen ... 1

Varastatud autode TOP 10 2004
Audi 80 ... 106
VW Passat ... 102
MB 124 ... 99
BMW 5 ... 90
BMW 3 ... 72
Audi 100 ... 69
VW Golf ... 54
Ford Sierra ... 34
VAZ 2106 ... 29
VAZ 2101 ... 28

Allikas: Äripäev

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 27.2% - SQL: 72.8%]