kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 19.02.11 14:00
|
|
|
Suction Jet Pump - selle kasutus ja erinevad probleemid erinevatel Audi mootoritüüpidel.
Et asi rohkem silme ees oleks, siis lisan siia kõigepealt selle juraka pildi 058133753 / 078133753 kõikvõimalike variatsioonidega lõputähes. Ja igaks juhuks ka tööpõhimõtte.
Netis veidi ringi tuhlates leian selle peamiseks põhjuseks erinevatele kindlatele muredele, mille peale Audi teenindused laiutavad käsi, sest kõik ju
toimib .
Näiteks erinevate V6'te puhul 9x 12v, 97+30V, 1997+ 2,7 BiT jne. kasutatakse seda jurakat karteri tuulutuse + piduri võimenduse juures.
1,8 ja 1,8T puhul ei suvatsenud uurida, aga ka seal on see jurakas kasutusel.
Lähemalt konkreetsest murest, mis on mind vaevanud juba peaaegu 2 aastat, aga väga kaootiliselt ja lisaks täiendavast murest, mis -30C ilmaga
tekkis.
Konkreetselt 95.a. 2,8 12V isendiga, millel see jurakas pesitseb mootori plastkatte all vasakul pool ja asub klapikambri tuulutuskanalite, sisselaske
kolde ja pidurivõimendi vahel.
Esimene pikem mure algas sellest, et pidurid hakkasid vaikselt oma effektiivsust kaotama, aga samas teisel hetkel töötasid jälle perfektselt.
Ketastes, klotsides, supportites ja kõiges, mis puudutas pidurite füüsilist elu oli laitmatu, ehk siis enda käe alt pidevalt läbi käinud kuni
supportite vahetuseni välja. Kuna mure oli kaootiline, siis ei osanud seda enam millegi süüks panna. Vahepeal sai tehtud mootorile profülaktiline
uuendus kõikvõimalike simmerite, tihendite jne. näol, mille käigus sai mootor molekulideks lammutatud ja kõikvõimalik ka enne tagasi toppimist
puhastatud. Lisaks sai kakutud lilleks sisselaske kolle ning seal korrektuure tehtud klappide toimetamises (üks ei toiminud nii nagu vaja enam). Peale
seda tegevust kadus ka müstilisel kombel pidurite mure pikaks ajaks, mille üle ma alles nüüd hiljem olen mõelnud. Sügise saabudes hakkas aga jälle
vaikselt mingi kamm pihta ja pidurid polnud enam teabmis effektiivsed, aga seda jälle väga kaootiliselt ja väga harva.
Teine mure tekkis mõned päevad tagasi, kus esimese külmalaine käigus viskas jutuks olev masin kuskilt müstilisest kohast õli välja ja kogu välja
visatud õli jõudis osaliselt käigukasti peale ja lõpuks alla põhjakattele ja maha. Loomulikult polnud mina roolis, kui kõik juhtus ja minu esimene
laks oli koheselt, et karteri tuulutusega on midagi lahti kui külmad ilmad olid mure tekitaja. Õli juurde valades ja käima pannes oli selge, et selle
masinaga kuhugi rohkem ei sõida, ülemise pooleni õli ei jõudnud ja hüdrod olid kuivad.
Nüüd kui masinal tahtsin kollet maha kakkuda, et süübida, kust õli tuli ja mis selle põhjustas, siis hakkasin alles sellele värdjale pumbale õige
pilguga otsa vaatama - ja kümnesse, klapikambri kaane toru ja selle pumba vaheline toru oli mõrane ja kohe ära murdumise äärel (kuigi ma eriti ei
mõista miks), sellest klapist ei liikunud aga eriti mitte ühtegi pidi asi läbi seni kuni olin asjale kuumapuhuriga pähe andnud ja suruõhuga läbi
puhunud (poole aastaga olid need kanalid ikka mõnusalt jälle ollust täis). Loomulikult liikus õhk kõikvõimalikes suundades, ehk siis nüüd oli asi
selge, miks minu pidurid mulle näkku andsid täie rauaga ja kohati masina käivitamisel ei vajunud piduripedaal peal hoides allapoole.
Mis seda klappi nüüd puudutab, siis erinevatel hinnangutel laias maailmas küll mõni vahetab seda iga 40-60tkm tagant ja teadlikult. Samas väga külmade
tingimustega riikide foorumites leidus suht palju infot, et sellel klapil enne masina käima panemist käiakse kuumapuhuriga kallal .
Kuna kolle pole mul veel maha kakutud, siis küsingi pigem üle, milline on variant, et sisselaske kolde all olev õlikoja tihend on "lahkunud".
Tuulutusest ma rohkem lõdvikuid ei leidnud, mis oleks oma töölepingu lõpetanud ja ka katkenud karteri tuulutuse torust ei avastanud otseselt midagi
tulevat. Kui kellelgi on kogemusi siis jagagu, kust võiks asi selle klapi ikaldumisel mahlasid välja eritada.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
heigo003
huviline
Registreerunud 01.09.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.02.11 16:04
|
|
|
Ilma sisselase kollektorit maha võtmata peaks taskulambiga näha olema, kas see õliluugi tihend on läbi lasknud või mitte. On olnud juhus, kus tihend
väsib üsna kiirelt, umbes aastaga. Teine kogemus ütleb, et tihend võib ka väga pikalt vastu pidada.
Pole kogemust selle selle suction jet jurakaga, kuna 2.8-l on vaakum X erinevat moodi lahendatud, ja minul on ilma. Kas pole varianti see lahendus
minema visata ja teisele lahendusele üle minna, kus seda jurakat pole? Skeemide järgi ei näe küll vahet, et miks see jurakas peab seal olema? Kuigi on
skeemides ka kirjas, et selle juraka ülesseanne on Vacuum booster (vanemad isendid ilma selle tükita pidurdasid ja tõmbasid samamoodi nagu uuemad).
Selle juraka olemasolu sõltub esi ja nelikveost, kliimast, egr-st ja ka automaat vs manuaal kastist ning muidugi ka aastast. Kuna sinu mure on, ütleks
üsna spetsiifiline, siis see nõuaks jh täpselt samasuguse vaakumkompotiga ja samasuguse veaga isendit ja omanikku, kes sellest ka rääkind oleks. Mida
aga on ilmselt üsna võimatu leida.
|
|
|
kaktus
huviline
Registreerunud 18.10.03
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant Quattro 3,0 TDI; VW Golf II 1,6
|
postitati 06.03.11 22:46
|
|
|
Nüüd siis kukkus minu masin puterdama (c5 a6 2,4)
Sai see vidinas maha katkutud ja puhutud igatpidi läbi. Otsmistest torudest puhudes klapp toimib ja tuul käib läbi aga külgmine on täiega kinni.
Arusaamtuks jääb see, mis mõju on külgmisel torul, kui igalpool mujal samas süsteemis on jämedamaid õhuvõtuks vajalike torusid. 
|
|
|
emmure
huviline
Registreerunud 02.06.09
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a6 2.8 v6 quattro
|
|
MatuAudi
huviline
Registreerunud 07.08.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio, A4 B8 S-line
|
postitati 07.03.11 12:00
|
|
|
Rohelise ringiga on vaakumvoolikud. Neid pole just raske vahetada. Tunduvad räbalad, aga samas kui näpuga katsud ja kusagilt lödi pole, siis vaid rüü
seal peal räbal.
Defu - Matu
|
|
|
|
kaktus
huviline
Registreerunud 18.10.03
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant Quattro 3,0 TDI; VW Golf II 1,6
|
|
kaktus
huviline
Registreerunud 18.10.03
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant Quattro 3,0 TDI; VW Golf II 1,6
|
postitati 07.03.11 12:23
|
|
|
to emmure
Igatahes see alumine ots pole kuhgile ühendatud ja on ajanud sealt mingil määral õli välja???
Kas see on normaalne?
-Tegemist on karterituulutusega ja see peaks originaal versioonis olema ühendatud mootori taha. Nagu näha on sul ise miskid torud sinna ratsitud.
Kuna see toru sul lahtine siis karta on et mootori tagnat imetakse toorest õhku sisse ja see on paha.
Oma masinal vahetasin mõned aasta tagasi kogu torustiku välja, mille komplekt maksis ca 800.- Eesti raha.
Puhastada on neid keeruline sest need plasttorud on nii rabedaks muutunud, et need lihtsalt pudenevad näppude vahel tükkideks.
Edu!
|
|
|
emmure
huviline
Registreerunud 02.06.09
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a6 2.8 v6 quattro
|
postitati 07.03.11 13:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kaktus
Igatahes see alumine ots pole kuhgile ühendatud ja on ajanud sealt mingil määral õli välja???
Kas see on normaalne?
-Tegemist on karterituulutusega ja see peaks originaal versioonis olema ühendatud mootori taha. Nagu näha on sul ise miskid torud sinna ratsitud.
Kuna see toru sul lahtine siis karta on et mootori tagnat imetakse toorest õhku sisse ja see on paha.
Oma masinal vahetasin mõned aasta tagasi kogu torustiku välja, mille komplekt maksis ca 800.- Eesti raha.
Puhastada on neid keeruline sest need plasttorud on nii rabedaks muutunud, et need lihtasalt pudenevad näppude vahel tükkideks.
Edu! |
Aii kurja. Peaks ka seda voolikute komplekti uurima. Kui raskelt sinna
mootori taha ligi pääseb? Äkki saan midagi ajutist sinna aretada. Oleks selline asi mõeldav?
Project-Massacre
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 07.03.11 13:53
|
|
|
Selle vidina saad Forsist mingi ~25-30 euriga. Võta lihtsalt uus ja asi korras. Täpselt sellisesse muresse need asjad surevadki, mida kirjeldad.
Tulemuseks oli siis minu isendil pidurite kaootiline töö ja no talvine kinni külmumine oli "lisahüve" .
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
emmure
huviline
Registreerunud 02.06.09
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a6 2.8 v6 quattro
|
postitati 07.03.11 15:42
|
|
|
Kas keegi oskab öelda kas see lahtine karteri tuulutus voolik ,võis veits vingu ja benziini haisu ka salongi tekitada?
Igatahes see mis eelmine omanik seal teinud oli on täielik porr. Tuleb
hakata uut süsteemi otsima.
Project-Massacre
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 07.03.11 17:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: emmure
Kas keegi oskab öelda kas see lahtine karteri tuulutus voolik ,võis veits vingu ja benziini haisu ka salongi tekitada?
Igatahes see mis eelmine omanik seal teinud oli on täielik porr. Tuleb
hakata uut süsteemi otsima. |
Eks mingil määral seda vastikut läbu tekitab küll.
Mida tuulutustega korda saadetud on?
Kui tohib, siis küsiksin teema alguses oleval pildil, rohelises ringis märgitud puntra kohta, et mida vigur jaotab?
Tegemist ikka 12v 2.8 v6-ga, sest nendel ka sellist "kooslust" täheldanud.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
emmure
huviline
Registreerunud 02.06.09
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a6 2.8 v6 quattro
|
postitati 07.03.11 17:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Tsitaat: | Algselt postitas: emmure
Kas keegi oskab öelda kas see lahtine karteri tuulutus voolik ,võis veits vingu ja benziini haisu ka salongi tekitada?
Igatahes see mis eelmine omanik seal teinud oli on täielik porr. Tuleb
hakata uut süsteemi otsima. |
Eks mingil määral seda vastikut läbu tekitab küll.
Mida tuulutustega korda saadetud on?
Kui tohib, siis küsiksin teema alguses oleval pildil, rohelises ringis märgitud puntra kohta, et mida vigur jaotab?
Tegemist ikka 12v 2.8 v6-ga, sest nendel ka sellist "kooslust" täheldanud. |
Kuna tuulutuse see plast toru on ära mädanenud ,siis jupiti on kummi voolikuid lihtsalt ühendus kohtadeks vahele pandud. Oleks võinud siis klambritega
kinnigi tõmmata. Nüüd jakkasin samamoodi praegugi aga klambritega kinni korralikult. Käisin ka korra sõitmas ,kui muidu vahel tundsid et viskab nagu
kütte ja vingu haisu sisse ,siis praegu seda nagu ei olnud. Loodan et see oli sellest et voolik lahti oli. Aga jah maru mäda seal kõik
Kuna juba teemas on see karterituulutus värk ,et siis küsiks kuidas ma aru saan et karteri tuulutus näiteks kinni on?
Mootor peaks mul olema 5V 2,8 V6.
Project-Massacre
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 07.03.11 17:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: emmure
Kuna tuulutuse see plast toru on ära mädanenud ,siis jupiti on kummi voolikuid lihtsalt ühendus kohtadeks vahele pandud. Oleks võinud siis klambritega
kinnigi tõmmata. Nüüd jakkasin samamoodi praegugi aga klambritega kinni korralikult. Käisin ka korra sõitmas ,kui muidu vahel tundsid et viskab nagu
kütte ja vingu haisu sisse ,siis praegu seda nagu ei olnud. Loodan et see oli sellest et voolik lahti oli. Aga jah maru mäda seal kõik
Kuna juba teemas on see karterituulutus värk ,et siis küsiks kuidas ma aru saan et karteri tuulutus näiteks kinni on?
Mootor peaks mul olema 5V 2,8 V6. |
u2u
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 11.03.11 20:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Selle vidina saad Forsist mingi ~25-30 euriga. |
Telefoni teel anti valeinfot. ~45+km on selle jugapumba hinne forsis.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 11.03.11 20:56
|
|
|
Maksab Revalis täpselt 27,43 raha koos KM-ga aga laos sees pole.
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
kaktus
huviline
Registreerunud 18.10.03
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant Quattro 3,0 TDI; VW Golf II 1,6
|
postitati 15.03.11 18:38
|
|
|
Nüüdseks see va imevidin (058133753D) vahetatud ja masin toimib-sõidab nagu muiste.
Heitgaasid on puhtad, musta ei viska, tühikäik ja kütusekulu normis.
Forssist tellituna maksis nimetaud varuosa 25.- € + tellimisele kuluv 1.-
Tänud "kps" ja teised kes nõuga abiks!
Kena kevadet!

|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.01.16 10:47
|
|
|
Tere
Mootor jälle tagant pisut õline ja vaatan, et see ei saa mujalt tulla kui L-kujuga õhutorust, punase ruuduga tähistatud. Igatepidi netis kolanud ja
erinevaid jooniseid vaadanud aga ei saa aru kuhu see punase ruuduga tähistatud voolik peaks ACK mootoril jooksma. Nimelt minu masinal on see pimedaks
tehtud aga vaikselt immitseb õli läbi (võibolla saab ka lisaõhku sealt). Mootor on 142kw ACK, millel suction jet on algelisem kui hilisematel, kaaned
on omavahel tuulutuse toruga ühenduses ja kõik. See suction jet (058133753D) kolmik on olemas, vaakum jookseb pidurivõimendisse ja teine toru jookseb
rohelise kastiga märgitud otsikusse. Kuhu see õliaur peaks kogunema, kas see otsik peabki olema "pime"? Palun et mõni AC liige oma algelisel ACK
(95-97) A8 või A6-l vaataks mis lahendus on, natuke kehva nähtavus sinna on aga kõik vajaliku näeb ära.


|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.01.16 18:11
|
|
|
Peale pikka googeldamist leidsin, et see voolik ei saa mujale minna kui gaasiklapi külge. Vist tänu ACK algelisele suction süsteemile kipub gaasiklapp
kergesti plögasest õliaurust ummistuma. Minu auto sümptomiks oli pöörete kõikumine poolsooja mootoriga, mis kadus kui mootor sai täiesti soojaks.
Arvan, et külma õhu ja mootoriga see plöga lihtsalt jäätus ja takistas gaasiklapi liikumist. Gaasiklappi ma küljest ei võtnud, polnud vajadust aga
õhutoru oli küll õudne. Pildid räägivad enda eest. Peale puhastamist tundus nagu oleks auto mõned kw-d tagasi saanud just pöörete alumises otsas.
Üks mure lahendatud teine asemel. Varasemalt oli gaasiklapi vaakumvoolik veetud soojendussüsteemi (HVAC) vaakumklappi. Nüüd jäi sellele vaakum
leidmata ja ka hea google ning ETKA ei aita. Veelkord palun abi et mõni V6 omanik vaataks kust kohast saab HVAC oma vaakumi. Viimasel pildil
tähistatud vooli. Pidurivõimedil ei ole selletarbeks jaotust.
Video pöörete kõikumisest
https://youtu.be/kOGqIlQlVXw

See alumine kogumispaun on ainult ACK-le omane. Mingi klapike on ka seal sees, BRAKE CLEANER aitab.

Kastiga märgistatud "huulik" oli samuti plöga täis. Seda saab sealt puhastamiseks eemaldada.

Puhastatud, ei olnud vaja maha võtta kuna sai varem põhjaliku puhastuse mis kergendas seekord tööd. See tegevus hakkab saama tulevikus vist
standardiks.

KUHU???


|
|
|
arro
klubiliige
Registreerunud 10.11.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C3 quattro, C4 quattro
|
postitati 21.01.16 19:01
|
|
|
Kuna sai enda soojendus ahjuga hiljuti materdatud siis, minu isendil ( A6 '97 ACK) tuleb vaakum kütuseregulaatori voolikust, enne regulaatorit on
kolmik.
Your time is limited, so don´t waste it by living someone else´s life. TIG keevitus teenus
|
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.01.16 19:28
|
|
|
Ise mõtlesin ka, et hvac võiks oma vaakumi sealt saada. Tänan info eest!
Täiendus 23.01.16. Gaasiklapi tõrget see puhastamine ei eemaldanud. Viga täpselt ei tea aga usutavasti gaasiklapi elektrooniline pool jukerdab teatud
temperatuuri vahemikus.
|
|
|