Lehekülgi: 1 2 |
etkar
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 15.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.12.09 16:34
|
|
|
1,9tdi EI LÄHE SOOJAKS
tdi 66kw ei lähe soojaks vahetasin termostaadi ära ja ei midagi 60kraadi on lagi
kas võib olla sellest et tal on sud vent peal (rihmapealt on )
AIDAKE PALUN VÄLJAS ON JU KÜLM
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 16.12.09 17:00
|
|
|
1.9TDI on nii öko mootor, et temaga ongi see jama, et suure külmaga ei anna sooja. Sharanitel jms on vist isegi lisasoojendid kütuse pealt põhjamaade
paketis.
Loe palun seda teemat ka. Ma loodan, et mina ei pea su postitust
parandama hakkama.
|
|
|
ulith
huviline
Registreerunud 19.03.06
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 80 b4 1.9tdi 94a/ VW G4
|
postitati 16.12.09 17:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: etkar
tdi 66kw ei lähe soojaks vahetasin termostaadi ära ja ei midagi 60kraadi on lagi
kas võib olla sellest et tal on sud vent peal (rihmapealt on )
AIDAKE PALUN VÄLJAS ON JU KÜLM |
Venti viga pole, sest ventilaator jahutab jahutuse suurt ringi. Kui aga termostaat pole avatud siis suures ringis puudub ringlus!
|
|
|
layri
huviline
Registreerunud 04.04.07
Asukoht: Jõgeva-Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Kawasaki ZX10R -06a.
|
postitati 16.12.09 17:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: etkar
tdi 66kw ei lähe soojaks vahetasin termostaadi ära ja ei midagi 60kraadi on lagi
kas võib olla sellest et tal on sud vent peal (rihmapealt on )
AIDAKE PALUN VÄLJAS ON JU KÜLM |
Tere tulemast klubisse ütleks selle peale!
Üks asi, mis võib Su olukorda veidikene leevendada on radika ette papp panna.
|
|
|
|
scottimees
huviline
Registreerunud 22.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.12.09 08:48
|
|
|
Olen samuti üks "klubi liige". Midagi teha ei saagi eriti. Nagu öeldud on, papp radika ette ja talvel võib selle jahutus ventilaatori maha võtta.
See on üleliigne takistus mootori jaoks (mis siis, et väike) ja see kuigipalju puhub külma mootori peale ja mingil määral aeglustab mootori
soojenemist.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 17.12.09 09:29
|
|
|
Ja papp just peamiselt terve mootoriruumi soojemas hoidmise, mitte vaid radika pärast. Hea, kui põhjakate ka olemas oleks.
|
|
|
Taistoo
huviline
Registreerunud 29.09.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.12.09 14:49
|
|
|
Ja minu omal on sama viga . Viskasin papi ette veits läks paremaks, aga
midagi head ei ole, ikka värisen ja sõidan
|
|
|
etkar
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 15.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.12.09 16:19
|
|
|
Märkus moderaatorilt: "Postitus kustutatud, kuna kasutaja ei ole vaatamata varasemale märkusele asunud täitma
foorumi reeglite 3. punkti! Järgmine samm on kasutaja postitusõiguse tühistamine!"
|
|
|
rainer9968
huviline
Registreerunud 02.03.08
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,9TDI
|
postitati 17.12.09 16:25
|
|
|
Endal nii väga ei kurda sooja saamise üle, võib öelda, et soojem kui mu eelmised bensukad (Opelid). Minu soovitus oleks, et põhjakate ja tegelikult
peaks kliimaradikas ka sooja hoidma. Kuigi väga kuuma ei puhu, aga maanteel kiiret sõitu tehes praeguste ilmadega annab kuuma küll, kliimal on temp.
25-27 kraadi.
Lisaks tempi jama, kergelt üle 80 kraadi ei tõuse, arvan et on 82 C termostaat ehk avab liiga vara.
|
|
|
DonNiger
huviline
Registreerunud 25.10.06
Asukoht: Eestist eemal
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 1.9TDI 96kw
|
postitati 17.12.09 17:47
|
|
|
Endal jäi ka täna hommikul temp sinna 80c kanti. Ei tõusnud kõrgemale.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 17.12.09 18:00
|
|
|
Ise olen külmadega tähele pannud, et salongi ja mootori saab kiiremini soojaks kui ise näppida vendi kiirust. Kui auto peal hoida siis ta kerib
kiiruse põhja ja jahutab mootori ka maha. Kuid kui poolepeal hoida siis mootor soojeneb ja puhub mõnjusat sooja õhku. Kuid jah kohapeal töötava
diiselmootori temp eriti üle 50 ei tõuse. Salongi soojendus lihtsalt jahutab mootori maha. Ega polegi muud teha kui kevadet oodata. Või webasto paigaldada.
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 17.12.09 19:26
|
|
|
Kas keegi pole mõelnud väikesele ringile vahele panna mingi elektriline lisavidin (mingi spiraal või küttekeha) mis siis soojendab väikest ringi, kui
auto töötab. Kindlasti peaks see olema 12V ja kui auto töötab tühikäigul siis see annab lisavurtsu väiksele ringile ja saab ka sooja. Selliste
külmadega mõlguvad mõtted aina sellepeale, ei pea olema isegi lahendatud mingite hüper super temperatuuri andurite peale- lihtne manuaalselt sisse
lülitatav? Ise mõtlesin kohaks kus see olla võiks on salongisoojendus radikasse minev toru. On kellelgi mingeid ideid või on ise teostanud juba selle?
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 17.12.09 19:46
|
|
|
Prantsuse diislitel on juba ammu salongi mineva lõdviku vahel alumiiniumklots, kus eelsüüte küünlad sees 4 tükki.
Opel kasutab imo sama lahendust Vivarol .
|
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 17.12.09 20:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Prantsuse diislitel on juba ammu salongi mineva lõdviku vahel alumiiniumklots, kus eelsüüte küünlad sees 4 tükki.
Opel kasutab imo sama lahendust Vivarol . |
Mitte ainult prantsuse. Audil on ka täiesti originaalis see asi olemas. Paigaldatud 1,9 TDi le. Ise olen näinud b4 peal sihukest asja ja ford focusel
oli ka. Samuti 3 eelsüüte küünalt sees.
|
|
|
Imres
huviline
Registreerunud 11.03.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Competition quattro 20vt
|
postitati 17.12.09 20:59
|
|
|
Leidub kellegil pilti konkreetsest soendist või ideid kuidas ise valmistada!?
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 17.12.09 21:12
|
|
|
Loll küsimus aga kaua eelsüüteküünal niimoodi põleda võib järjest?
12.301@181km/h
|
|
|
|
jokerAudi
huviline
Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 2018
|
postitati 17.12.09 21:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: etkar
tdi 66kw ei lähe soojaks vahetasin termostaadi ära ja ei midagi 60kraadi on lagi
kas võib olla sellest et tal on sud vent peal (rihmapealt on )
AIDAKE PALUN VÄLJAS ON JU KÜLM |
Sai ka hiljuti vahetatud termostaat ja suurte külmadega samuti ei tõuse temp üle 80c lühemate sõitudega. Samas, sai üleeile Tartust Jõhvi sõidetud ja
kuskil kolmandiku maa peal (ca 45km Tartust), ronis temp. näidik ilusasti 90c peale. Soojemate ilmadega ronis palju kiiremini muidugi. Mõtlesin ka
papi ettepanekule, aga samas sõidan rohkem pikki otsi, niiet eriti ei põe seepärast
Põhjakaitse on olemas autol? See annab ka palju juurde soojahoidmise kohapealt. Enda omal on olemas, seepärast ka vast asi nii hull ei ole.
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 17.12.09 21:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Taavi
Loll küsimus aga kaua eelsüüteküünal niimoodi põleda võib järjest? |
Eelsüüte küünla tapab tavamootoris reeglina detonatsioon või ülekuumenemine mitme järjestikuse tsüklina.
Mina arvan, et seal veesärgis kestab ta ikka väga pikalt, kuna toimub pidev jahutus.
Võta või plokisoojenduse tenn, plokis käib osadel üle 10 aasta vabalt, kuivalt pussab maha ca 15 minutiga.
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 17.12.09 21:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Imres
Leidub kellegil pilti konkreetsest soendist või ideid kuidas ise valmistada!? |
Ilma webastota mb'del on ka sihukesed asjad juba iidsetest aegadest kasutusel, seega kõige mõttekam oleks ehk hoopis kusagilt romulast kõigepealt
uurida. Tõhusus on muidugi väga küsitav, kindlasti teeb radika katmine oluliselt rohkem sooja. Ka on külmaga vool väga arvel, seega ülemäärased
lisatarbijad ei ole geneka sõbrad.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 17.12.09 21:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Imres
Leidub kellegil pilti konkreetsest soendist või ideid kuidas ise valmistada!? |
Mis sest pildist kujuta ette, et on alumiinjumist kandiline junn milles 3 küünalt sees ja otstes toru ühendused. Diisel b4 jal olid juhtmed lahti ühendatud oleks pidanud ta ültse ära
eemaldama. Mul üks avariiline focus ka uurin homme äkki tollel on ka olemas. Nagu silmaes on, et oli.
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.12.09 22:23
|
|
|
Need küünlad ei ole eelsoojenduse omad, ikka spetsiaalsed selle jaoks.
Generaator peab olema min. 120A
Peab olema aju poolt juhitavad releed, et saaksid lülituda ainult siis kui on vaba võimsust (lülitatakse üks, kaks või kolm korraga)
Töötavad ainult külma mootori käivitamisel ja teatud teatud temperatuurini (sooja mootori käivitamisel ei tööta)
Edu ehitamisel.
Soojust saadakse kahel moel:
Nendest küünaldest+mootori koormus suureneb.
|
|
|
DonNiger
huviline
Registreerunud 25.10.06
Asukoht: Eestist eemal
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 1.9TDI 96kw
|
postitati 17.12.09 23:04
|
|
|
Kontrollbloki valmisehitamine ei ole väga keeruline kuid mõte kaob ära - 12v juures oleks asjal mingitki jumet siis, kui nominaal ühel 60VA. Mootor
saab enne soojaks kui aku täis (kui tekib genekal piisavalt "jääki").
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 17.12.09 23:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: equilibrium
Need küünlad ei ole eelsoojenduse omad, ikka spetsiaalsed selle jaoks.
Generaator peab olema min. 120A
Peab olema aju poolt juhitavad releed, et saaksid lülituda ainult siis kui on vaba võimsust (lülitatakse üks, kaks või kolm korraga)
Töötavad ainult külma mootori käivitamisel ja teatud teatud temperatuurini (sooja mootori käivitamisel ei tööta)
Edu ehitamisel.
Soojust saadakse kahel moel:
Nendest küünaldest+mootori koormus suureneb. |
Jep näiteks 2000 aasta diisel mersul on genekas vesijahutusega ja tal on ka el soojendi. Insenerid tabasid 2 kärbest ühe hoobiga. Genekast tulev
soojus kasutatakse ka ära. Kuigi töökindel se süsteem kahjuks pole se sama soojendi jääb tihti tööle siis kui pole vaja ja tapab geneka ära. Oskad sa
öelda mis võimsusega se asi on ? Ise arvasin, et on tavalised eelsüüte küünlad sellisel juhul jääks võimsus 300w kanti. Kui võimalik mõõda takistus
ära. Kui ise ehitada siis võiks teha lihtsalt nupuga varjandi, et ise kontrollid milla paned ve ei. Kuid peab ettevaatlik olema, et genekat ei
koormaks hullult.
|
|
|
klaPP
huviline
Registreerunud 23.09.09
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.12.09 23:21
|
|
|
Mul on vist ka termostaat 82 C-ne, sest ega üle 80 C naljalt näidik ei tõuse. Üldiselt ei kurda, läheb soojaks küll pikemate sõitudega (15+min).
Põhjakate aitab ka sellele kaasa. Salongi kiiremini soojaks saamisel on jah abi juba eespool mainitud- vendi kiiruse ise reguleerimisest (mitte Auto
peal). Sõidu alguses hoian ka pöördeid veidi kõrgemal/ sõidan madalama käiguga, et pöörded oleks 2000-nde ligi.
|
|
|
scottimees
huviline
Registreerunud 22.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.12.09 03:11
|
|
|
82 Csed termostaadid ei ole väga levinud asi. Ma usun pigem et on 87ne ja väsinud
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |