Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
 Lehekülgi:  1  2  3
Autor:
Pealkiri: 2.3 mootor "puterdab" ja väga suur küttekulu (Vastuseid: 64 | Vaatamisi: 17844)
allan001
huviline



Registreerunud 19.02.09
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 100 c4 92.a 2.3 ,VW Sharan 2.0

postitati 21.10.09 05:45 Tsiteeri
2.3 mootor "puterdab" ja väga suur küttekulu



Tere
Küsiks siis abi natuke, ehk oskate aidata. Autoks on C4 2.3 92a.
Probleem siis järgmine:
Külmast peast käib mootor ilusti aga kui soojaks läheb hakkab puterdama ja ei käi enam ühtlaselt. Esimene kord kui see juhtus siis ehmatas päris ära- üle 100 enam ei lähe suru või pedaal läbi põhja ja tagant on selline must väljas et anna olla. Ja selline asi ei juhtu korrapäraslt. Vahest saab ikka tükk aega sõidetud enne kui jamama hakkab.
Küünlad said ära vahetatud ja mingi aja pärast sai üks kontrolliks maha võetud- jummala tahmane.
Ja veel seda et enne sõitma hakkamist vilgub armatuuris punane tuluke(11 korda), kas see võib olla mingi veakood?
Loodan et ei olnud väga segane jutt.
Ehk oskate nõu anda!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jõuvanker
klubiliige

Avatar


Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW

postitati 21.10.09 05:51 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: allan001
Tere
Küsiks siis abi natuke, ehk oskate aidata. Autoks on C4 2.3 92a.
Probleem siis järgmine:
Külmast peast käib mootor ilusti aga kui soojaks läheb hakkab puterdama ja ei käi enam ühtlaselt. Esimene kord kui see juhtus siis ehmatas päris ära- üle 100 enam ei lähe suru või pedaal läbi põhja ja tagant on selline must väljas et anna olla. Ja selline asi ei juhtu korrapäraslt. Vahest saab ikka tükk aega sõidetud enne kui jamama hakkab.
Küünlad said ära vahetatud ja mingi aja pärast sai üks kontrolliks maha võetud- jummala tahmane.
Ja veel seda et enne sõitma hakkamist vilgub armatuuris punane tuluke(11 korda), kas see võib olla mingi veakood?
Loodan et ei olnud väga segane jutt.
Ehk oskate nõu anda!


Diagnostika nr.1 tegevus. Ilmselt viga pritsepeas e. selle küljes olevas el.magnet lülitis/klapis.


lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
siiim
klubiliige

Avatar


Registreerunud 23.05.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: TT

postitati 21.10.09 05:52 Tsiteeri


Sellise kirjelduse järgi pakuks kõige lihtsamat põhjust, et lambda andur annab vale infot ja seega segu väga rikas(see põhjustab ka musta tossu).
Proovi korra lambda lahti ühendada ja kui siis korras, siis ongi teada, milles viga, kui ei aita, siis võib juba keerulisemaid teooriaid arendada. :)


24 tundi päevas ... 24 õllepurki kastis ... Kokkusattumus ???
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
raitaudi
huviline

Avatar


Registreerunud 22.10.09
Asukoht: Jõgeva
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 90 2.3 100Kw

postitati 23.10.09 07:21 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: siiim
Sellise kirjelduse järgi pakuks kõige lihtsamat põhjust, et lambda andur annab vale infot ja seega segu väga rikas(see põhjustab ka musta tossu).
Proovi korra lambda lahti ühendada ja kui siis korras, siis ongi teada, milles viga, kui ei aita, siis võib juba keerulisemaid teooriaid arendada. :)



Kaldun kah lamda poole, mul olid pool aasatat tagasi samad sümptomid, lõpuks leidsin kaks purunenud lambda juhet


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
allan001
huviline



Registreerunud 19.02.09
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 100 c4 92.a 2.3 ,VW Sharan 2.0

postitati 23.10.09 13:33 Tsiteeri


Peab natuke uurima jah seda lamda asja aga mida panin tähele kui õli vahetasin, et lamda asukohta on muudetud. Algselt on ta olnud kati peal aga seal rippus ainult kaks lahtist juhet. Otsisin siis kapoti alt ja leidsin et uus lamdaandur on poogitud väljalaskekolle külge.
Pritsepea rõhuklapist niipalju et vahetasin teise autoga need ära. Nüüd peab natuke sõitma ja vaatama mis tegema hakkab.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
saloon26
huviline



Registreerunud 19.10.09
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: audi a6

postitati 24.10.09 19:54 Tsiteeri


Sellist jama võib temp andur ka teha, olen omal nahal sigariga seda tunda saanud, algul arvasin, et pritsepea, vahetasin selle ära ja siis selgus, et hoopis temp andur.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
allan001
huviline



Registreerunud 19.02.09
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 100 c4 92.a 2.3 ,VW Sharan 2.0

postitati 25.10.09 18:33 Tsiteeri


Samas mootori temp. on normaalne-seisab ilusti seal 90 juures ja ei kõigu kuskile.
Või ei ole seda seieri abil võimalik tuvastada?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
automees6
huviline

Avatar


Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo

postitati 25.10.09 18:53 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: allan001
Samas mootori temp. on normaalne-seisab ilusti seal 90 juures ja ei kõigu kuskile.
Või ei ole seda seieri abil võimalik tuvastada?

Ajule ja kelladeplokile on eraldi temperatuuri andurid, seega ei.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
allan001
huviline



Registreerunud 19.02.09
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 100 c4 92.a 2.3 ,VW Sharan 2.0

postitati 25.10.09 19:12 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: automees6
Tsitaat:
Algselt postitas: allan001
Samas mootori temp. on normaalne-seisab ilusti seal 90 juures ja ei kõigu kuskile.
Või ei ole seda seieri abil võimalik tuvastada?

Ajule ja kelladeplokile on eraldi temperatuuri andurid, seega ei.


Aga äkki oskad öelda kus see asub?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
automees6
huviline

Avatar


Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo

postitati 25.10.09 19:45 Tsiteeri


1 andur on mootorist radikasse mineva toru alguses. Teine ehk plokkaane otsas tagapool? Testida saad nii, et võtad pistiku lahti kui temp seier kukub nulli on tegu temperatuuri näidiku anduriga. Mootori temp andurilt juhet ära tõmmates peaksid pöörded tõusma ja hakkama musta ajama.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mokits
huviline

Avatar


Registreerunud 22.12.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: A4.2 V8 b5 Quattro, Trafic

postitati 25.10.09 20:06 Tsiteeri


Minul oli sarnane asi seotud selle õhuvõtu lõdvikuga (see mis õhupuhastist sisselaske kollesse tuleb) seal oli üks auk sees, ja soojalt ei käinud ja soojalt ei käivitunud ka üldse (lükates läks kohe)... Alguses muidugi kui jama tekkis sai kohe diagnostiku juurde marsitud... See muidugi rääkis et lambda läbi jne... sai see siis ära vahetatud, ja autoga koju sõites ilmnes sama asi, puterdas ja jättis vahele ja mis ta kõik tegi. Vea avastasin tanklas(diagnostiku juurest kojuteel), kui klaasipesu vedelikku juurde valasin ja töötav mootor kuskil puterdamise käigus susises kapoti alt. sain koha kätte ja parandasin lõdviku ära, käis minu aja lõpuni.


Kui tekst pikk ja segane tundub, siis (sõbra sünnipäevalt tulin):D. Aga loodan et saad kasu midagi vb.


Alla kolme liitristesse käib piim ja vesi!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
allan001
huviline



Registreerunud 19.02.09
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 100 c4 92.a 2.3 ,VW Sharan 2.0

postitati 25.10.09 20:32 Tsiteeri


Tänud. Uurin.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
CE
huviline



Registreerunud 02.03.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A4 Avant 1,9 TDI q

postitati 25.10.09 21:40 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: allan001
Tsitaat:
Algselt postitas: automees6
Tsitaat:
Algselt postitas: allan001
Samas mootori temp. on normaalne-seisab ilusti seal 90 juures ja ei kõigu kuskile.
Või ei ole seda seieri abil võimalik tuvastada?

Ajule ja kelladeplokile on eraldi temperatuuri andurid, seega ei.


Aga äkki oskad öelda kus see asub?


AAR mootori temp. andurid on plokikaanest 1. ja 2. silindri vahelt radiaatorisse mineva vooliku plokikaane-poolse kinnituse küljes. Ülemine, suurema kummilutiga kaitstud andur on temperatuurinäidiku oma, alumist kasutab mootori aju. Juhul, kui autol on kliimaseade, saab ajule saadetavat temperatuuri jälgida kliimaseadme tabloolt 51. kanalilt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
allan001
huviline



Registreerunud 19.02.09
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 100 c4 92.a 2.3 ,VW Sharan 2.0

postitati 26.10.09 04:53 Tsiteeri


Kliimat ei ole. Tavaline on.
Niipalju veel vahepalaks-ütlesin et vahetasin teise autoga ära pritsepea küljes olevad rõhuklapid ja tundub et mingi muutus on toimunud. Uuem mootor(AAR) ei ole praegu enam jupsinud, küll aga vanem(NF) mootor on hakanud näitama igasuguseid käimisprobleeme(sooja mootoriga ei jää käivitamisel käima aga tõmbad klapil pistiku ära käib ilusti aga ei lähe pöördesse). Külmalt käib nagu ilusti ja minekut on ka.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ACE16V
huviline

Avatar


Registreerunud 12.03.03
Asukoht: Järveküla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi80AvantQuattro / DUCATI_M900

postitati 26.10.09 06:27 Tsiteeri


Sinu kirjelduse järgi segu selgelt liiga rikas - sobiv külmkäivituseks.
Kontrolli ära:
1. Mootori temp. andur?
2. Külmkäivitus pihusti leke?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
allan001
huviline



Registreerunud 19.02.09
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 100 c4 92.a 2.3 ,VW Sharan 2.0

postitati 10.11.09 15:40 Tsiteeri


Vaheinfot siis.
Kõigepealt sai ära vahetatud rõhuklapp mis asub pritsepea küljes.Esialgu tundus päris hea olevat-juba hea meel et ongi ok aga mõne aja möödudes jälle vana viga.
Teiseks sai ära vahetatud temp. andur.Minek on parem, küttekulu peab veel selgitama aga esialgu tundub küll väiksem olevat.
Tuleb nüüd natuke sõita siis paistab.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 10.11.09 23:30 Tsiteeri


Oeh, kui tuttav see jutt ja jamad kõik on, mida sellest teemast lugeda saan. Kohati tundub mulle, et selle neetud 2,3'ga ei olegi võimalik sõita vaid ainult istu kapoti all ja käi forsis/autoeksperdis uusi andureid, küünlaid, jagajakaani ja rootoreid tassimas. Mul kahe aastaga läheb hetkel kolmas ring andureid külge, 40tkm jooksul vahetanud 4 komplekti küünlaid/kaant/rootorit. Viiendat ringi just keerasin täna külge ja alustasin otsast jälle moto tempanduriga ja multitemp andur on ilmselt järgmine. Ainus, mis tundub vist kestvat on õli madalrõhu andur. 1 õlisurve näidiku el. andur suri nädalaga, teine on kööbakas siiani ja ei näita seda, mida mehhaaniline mõõdik (õnneks ei röögi).

PS! Võin nii palju kaasa rääkida, et moto temp anduri surma puhul ei lähe auto lihtsalt külmast peast käima korralikult, st. läheb aga ei jää. Multitemp ei tee kottigi, lihtsalt vibutab punast seierit sifferplaadil ja õlitemp+õlisurve andurid ei tee muud midagi kui ajavad lihtsalt närvi kurvides :D. Lambda või "magnetklapi" või milleks iganes seda junni seal pritses nimetatakse vea saab suht lihtsalt teada, kui sõites kergelt puterdab, teed nö. ajule "reseti" hetkeks süüde välja ja sisse tagasi, ning kui esimese ~10-15 sec jooksul on kõik anomaaliad nagu käega pühitud, aga peale ~15sec puterdab taas, siis on asi selge, et üks neist jändab.

Ma olen sõitnud pikalt ka vanakooli r5'ga ja NO POLE NEID PROBLEEME. Andke mulle nende kuradi andurite takistused erinevatel temperatuuridel ma toon reostaadid salongi ja kasutan nagu Zhigullil "tooreklapi" põhimõttel :D. No täiega on sees s*ta keema visanud iga natukese aja tagant pihutäite kaupa jubinaid kapoti alt välja visata ja uusi asemele tampida :D.

Võrreldes v6 2.8 ja r5 2.3 andurite ja el. hädasid, siis ma annaks 2.8 motole mingi medali oma pommikindlusega (hal välja arvatud) :D.


Hea auto on palju autosid...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
lehys
huviline

Avatar


Registreerunud 31.05.08
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal

Auto: Cupra Leon Sportstourer

postitati 11.11.09 06:43 Tsiteeri


Kunagi mõtlesin et soetan ka omale 2,3 R5,jumal tänatud et seda ei teinud:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
CE
huviline



Registreerunud 02.03.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A4 Avant 1,9 TDI q

postitati 11.11.09 07:05 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Oeh, kui tuttav see jutt ja jamad kõik on, mida sellest teemast lugeda saan. Kohati tundub mulle, et selle neetud 2,3'ga ei olegi võimalik sõita vaid ainult istu kapoti all ja käi forsis/autoeksperdis uusi andureid, küünlaid, jagajakaani ja rootoreid tassimas. Mul kahe aastaga läheb hetkel kolmas ring andureid külge, 40tkm jooksul vahetanud 4 komplekti küünlaid/kaant/rootorit. Viiendat ringi just keerasin täna külge ja alustasin otsast jälle moto tempanduriga ja multitemp andur on ilmselt järgmine. Ainus, mis tundub vist kestvat on õli madalrõhu andur. 1 õlisurve näidiku el. andur suri nädalaga, teine on kööbakas siiani ja ei näita seda, mida mehhaaniline mõõdik (õnneks ei röögi).


Sul on siis kuidagi eriti õnnetult läinud, ma olen ~4 aasta ja 80tkm puhul läbi saanud ainult 2x aju temp. anduri ning ühe ringi süütesüsteemi pudinatega, mis tänu vanusele lagunesid lihtsalt ära (tõenäoliselt olid originaalid, s.t 300tkm sõitnud ja 15 aastat vanad). Küünlaid olen vahetanud vastavalt hooldusjuhendile, tihedamaks vahetamiseks pole põhjust leidnud.

Mootori aju temp. andurist jäi mulle selline mulje, et need forsis/autoeksperdis müüdavad ~200 eek vidinad ongi sünnist saadik na vigased: jamad hakkasid peale seda, kui lolli peaga aju temp. anduri (tõenäoliselt tehasest tulnud originaal) tihendi lekkimise pärast ära vahetasin. Läks omajagu aega mööda, enne kui avastasin, et "uus" temperatuuriandur enamasti ei taha näidata temperatuuri üle 50 C ja autoga oli ülevaatuselt paigast ära heitgaaside pärast läbisaamisega raskusi. 30-40 kraadised erinevused ajule minevas temperatuuris ja sihverplaadil näidatavas ei tundu normaalsed olevat. Järgmine 200-eek temp. andur teeb ka kohati seda nalja (saab kohe aru, kui autol tühikäik ebaühtlaseks läheb), õnneks viimasel ajal näikse enam-vähem töötavat. Soovitan soojalt "odavaid" andureid võimalusel mitte osta ja et keegi jumala eest töötavaid tihendi riknemisel välja ei vahetaks... ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Athlon
huviline

Avatar


Registreerunud 13.05.06
Asukoht: Jõhvi
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 100 2.3

postitati 11.11.09 07:27 Tsiteeri


Omal on olnud 2.3 mootor 4 aastat. Esimesel aastal sai vahetatud temp andurid ühe korra ja rohkem pole seda teinud. Töötab.
Jagaja kaane ja rootori olen vahetanud kahel korral selle aja jooksul. Küünlaid vahetanud ühe korra, tihedamalt pole nagu põhjust olnud. Juhtmeid ei ole üldse vahetanud.
Õhulugejat olen vahetanud 3 korda aga nüüd viimane pidi olema nagu uus nagu diagnostis selgus.
Rohkem nagu hetkel elektroonika poolt ei meenugi rohkem mis teinud olen ja auto töötab kenasti.
Läbisõit selle aja jooksul on 75 000 km umbes.
Ei tea millest see oleneb siis kui üks vahetab rohkem juppe kui teine.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 11.11.09 07:48 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: lehys
Kunagi mõtlesin et soetan ka omale 2,3 R5,jumal tänatud et seda ei teinud:D

No ma arvan, et tüüpiline hooldamata 2.2T pole oma rõhulekete ja veel suurema portsu anduritega 2.3-st millegi poolest parem. :)

Nii palju kui mina nende 2.3-dega kokku puutunud olen, pole nad sellist keppi, nagu kps näinud on, küll vajanud. :o


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
lehys
huviline

Avatar


Registreerunud 31.05.08
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal

Auto: Cupra Leon Sportstourer

postitati 11.11.09 08:09 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Tsitaat:
Algselt postitas: lehys
Kunagi mõtlesin et soetan ka omale 2,3 R5,jumal tänatud et seda ei teinud:D

No ma arvan, et tüüpiline hooldamata 2.2T pole oma rõhulekete ja veel suurema portsu anduritega 2.3-st millegi poolest parem. :)

Nii palju kui mina nende 2.3-dega kokku puutunud olen, pole nad sellist keppi, nagu kps näinud on, küll vajanud. :o
Ma veel pole 2,2T 20v moto puhul täheldanud mitte kui ühtegi probleemi mis ma siin 1,5 aasta jooksul sõit olen.Kuigi jah masin seisab nüüd,peale chippimist kuuaega otsustas üks hommik mitte käivituda(aju ei anna süüdet).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 11.11.09 09:16 Tsiteeri


No ma oma 2.3 puhul ka mitte. Jagajakaane ja rootori vahetasin mingi aeg. Nii et ei saa päris üldistada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
lehys
huviline

Avatar


Registreerunud 31.05.08
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal

Auto: Cupra Leon Sportstourer

postitati 11.11.09 09:25 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
No ma oma 2.3 puhul ka mitte. Jagajakaane ja rootori vahetasin mingi aeg. Nii et ei saa päris üldistada.
Seda kindlasti,oleneb kuida kellegil joppab.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
zack
huviline

Avatar


Registreerunud 30.11.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 100 '87 2.3 quattro, Audi A7 3.0TFSI '11

postitati 11.11.09 09:41 Tsiteeri


Mul ka olnud 2.3 100kw mootor ja praegu 2.3 98kw ning samuti ei tähelda mingeid meeletuid juppide vahetamisi jms.
Praegusel mootoril kõige kallim jupp, mille olen vahetand on tempandur, muu on nipet-näpet. :)
Ainuke asi mis mind selle mootori juures koguaeg härind on tühikäigu pöörded, mis kipuvad mul alati kõikuma ja veits kõrge kütusekulu. :P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2  3
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 44.7% - SQL: 55.3%]