Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 24.04.08 05:02
|
|
|
Haapsalu kiirendusrada nõutavast ligi meeter pikem
Käisime eile Indroga Kiltsi lennuväljal hooaja alguseks korralikke tähiseid maha märkimas ja ühtlasi mõõtsime ka distantsi üle. Varasemalt maha
märgitud 1/4 miili distants osutus olenevalt sellest, kuhu andurid paigutada, ligi 1 meeter pikemaks kui 402.33 meetrit.
Mõõtsime 50-meetrise mõõdulindi 30-meetrise lõiguga (13x30 + 1x12.33). Kuna erinevus tundus uskumatu, mõõtsime lindi teise 5m lindiga üle. Kõik
klappis. Kordasime mõõtmist ka raja teises servas. Erinevus sama või tegelikult isegi veel suurem. Silmaga vaadates on tegelikult ka näha, et
finishijoon on vasaku raja kasuks viltu. Meie mõõteviga võis olla max paar cm. Meie tulemus ühtis enamvähem ühe varasema joonega, mida ilmselt pole
pärast "uue ja täpsema" distantsi maha märkimist enam aastaid kasutatud. Ka 60ft oli ca 10 cm vales kohas. Mõõtmise ja märkimise ajal käis mul mitu
korda peast läbi, et kuidas kurat saab nii üle jala ühte tööd teha? Kõik varasemad jooned on ühele või teisele poole viltu. Ka stardijoon on keskelt
mitu cm tahapoole kumer, mis otseselt mõõtmist ei sega, kui andurid ühele joonele ajada, kuid kas oli tõesti raske rulliga pohhuilt üle raja jooksmise
asemel nöör appi võtta? Kui nende tähiste järgi maha märgitud rajal sõidetakse Eesti Meistrivõistluse etappe, võiks ju mõõtmist ja märkimist veidi
tõsisemalt võtta.
Nüüd on igal juhul AC-oranziga täpsed 60ft, kiiruse- ja finishijooned maas. Baaspinnaks olemasolnud laia valge stardijoone mõlema raja välisserva
tagumine äär.
Minu arust ei olnud õige seda fakti vaikselt kinni mätsida. Finishis on küll kiirused juba üsna suured ja see meeter läbitakse kiiresti, kuid mõni
kümnendik võib sealt isegi sõltuda. Ja tegelikult on asi põhimõttes.
Pildid.
|
|
|
|
anryo
huviline
Registreerunud 03.02.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.04.08 08:01
|
|
|
Uurin asja ja kommenteerin siis, kui asi selge. Senikaua vahemärkuseks, et kiirusel 200km/h kulub 1m läbimiseks 0,018 sekundit. Ehk, mitte kümnendikud
ei sõltu sellest, vaid hoopis sajandikud.
|
|
|
M-Tech
huviline
Registreerunud 19.01.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q5 3.0TDI Off-Road Package
|
postitati 24.04.08 08:09
|
|
|
Täpsus ennekõike! See on õige suhtumine!
Enamus autod ei lõpeta 1/4 miili lõppkiirusega 200+km/h.
Seega see viga ainult suureneb madalamatel kiirustel.
Aga jah sajandikud sajandikeks aga asi on siiski põhimõttes, et kui teha siis korralikult, mitte üle käe!
Millegi pärast 95% inimestest nii ei suhtu asjadesse.
|
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.04.08 08:16
|
|
|
Mäletan seda fakti ka eelmise aasta AC üritusest, kui ma mõõterattaga sain tulemuseks, et rada on tegelikult vähemalt meetri jagu pikem. Ütlesin seda
ka teistele, kuid tookord lugesime selle mõõteratta veaks. Nii et see, et rada on valesti maha märgitud, on fakt.
|
|
|
MorroW
huviline
Registreerunud 18.09.06
Asukoht: Tartu, Lootuse tn
Kasutaja on eemal
Auto: 100 Avant 2.6 q
|
postitati 24.04.08 09:22
|
|
|
Mingi laseriga ei anna seal ära mõõta? Neil mõõteviga ju imepisike.
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 24.04.08 09:31
|
|
|
Laseriga mõõtes ajad ainult pilli lõhki- kui juba 50 m lindiga on mõõdetud ja saadud tulemuseks 1 meetrine viga, siis eksimus on seal max 5cm ja mida
see laseriga ülemõõtmine annaks?
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
aixx
huviline
Registreerunud 21.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.04.08 09:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MorroW
Mingi laseriga ei anna seal ära mõõta? Neil mõõteviga ju imepisike. |
No pika mõõdulindi saab ka 0,1 mm täpsuseni kalibreerida, iseasi kas sellel mõtet on kui mõõteviga jääb 0,5mm juurde.
|
|
|
MorroW
huviline
Registreerunud 18.09.06
Asukoht: Tartu, Lootuse tn
Kasutaja on eemal
Auto: 100 Avant 2.6 q
|
postitati 24.04.08 09:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaakk
Laseriga mõõtes ajad ainult pilli lõhki- kui juba 50 m lindiga on mõõdetud ja saadud tulemuseks 1 meetrine viga, siis eksimus on seal max 5cm ja mida
see laseriga ülemõõtmine annaks? |
Lihtsalt seda, et mingid tondid ei saaks seletama hakata, et mõõdulindiga on võssa mõõdetud vms.
+ see, et lihtsam. Kuigi noh jah, nüüd juba asi mõõdetud.
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 24.04.08 11:39
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MorroW
Mingi laseriga ei anna seal ära mõõta? Neil mõõteviga ju imepisike. |
Ma arvan, et laseriga mõõtmise idee on tegelikult kõige eesrindlikum- sellepärast, et mõõdetakse mööda ühte sirgjoont ehk laserikiirt (eeldusel, et
teepind on tasandiline ja mõõtmine seega kahedimensionaalne), mõõdulint ikkagi paindub ja ka jupikaupa mõõtes on kahedimensionaalses ruumis tegemist
siksakiga !!! Kui muidugi tee on väga laineline, siis ei saa tasapinnast juttugi olla ja sisse tuleb ka kolmas mõõde ehk kõrgus.
|
|
|
|
Ivoonu
huviline
Registreerunud 25.10.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Honda Shadow vt750c
|
postitati 24.04.08 18:42
|
|
|
Jupp maad üle 10 aastase tegevgeodeedina võin öelda, kui on soov saada täpsus alla 5 cm, siis võiks pöörduda mõne pädeva kohaliku geodeesiafirma
poole. Igasugused taatlemata lintidega mõõtmised on paras jama, plastist lindiga veel eriti. Iga 50m lint on täpselt 50m teatava temperatuuri ja
sirgeks vedamise pinge juures.
Kui tegu oleks Tartu ümbruse (kuni 100 km) rajaga, siis pakuks klubilisena oma teenuseid, Kiltsi jääb paar törtsu liiga kaugeks, et hea sõna eest 4
punkti maha märkida.
Kui ei ole midagi asjalikku õelda, siis ole palun vait!!!!
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 24.04.08 20:34
|
|
|
Lindi sirgeks vedamise pinge oli mõistlik. Pigem selline, et lint oli sirgelt pingul, mitte ei vajunud igasse lohku sisse. Kasutatav lindi pikkus oli
30, mitte 50m. Plastlint ei paisu mõnekümnekraadise temperatuurimuutuse korral sellisel määral. 5m metalllindiga üle mõõtes ei oleks plastlinti andnud
vajadusel "parajaks venitada". Nii et ei veni ta ka nii lihtsalt. Ja kui oleks veninud, oleks me ju pikema, mitte lühema maa mõõtnud?
SR foorumis olev poleemika on ka tegelikult hale eneseõigustamine. Mõõdetakse ikkagi auto sirgjoonelist liikumist, mitte
amortide töötsükleid läbi aukude, külgsuunas triivimise ulatust jne. Distants on konkreetne tasapinnal asuvate punktide vahe, mitte mingi
kolmemõõtmeline butafooria. Ka ei usu ma väga betoonplaatide soojuspaisumist sellisel määral. Siis oleks vuukide täiteks olev pigi ammu kopeerpaberiks
litsutud.
Üldiselt ei ole mõtet targutada teoreetikutel, kes selle raja mõõtmisega seal absull seotud pole olnud. Igaüks võib võtta ühe või teise või kolmanda
sobiva taatlemata, kuid suure tõenäosusega täpse mõõdulindi ja ma olen suht kindel, et ta saab piisavalt hoolika mõõtmise korral olenemata kellaajast
meie omaga mitte üle 5 cm tolerantsiga näidu. Või siis mõõta selle lindiga, kas ekvaatorist pooluseni on ikka täpselt 10000000m, lugeda positiivse
tulemuse korral lint taadelduks ja saada ikkagi sama tulemus. Või siis võtta mõni lasermõõdik ja mõõta sellega. Ma ei usu, et ka seal oluline vahe
tuleks.
Tegelikult on natuke solvav, kui mõni mees nina nii püsti hoiab ja arvab, et on eksimatu ning et "kellegi Audiklubi mõõtmised" midagi naeruväärset
oleks. Me ei ole ka enam poisikesed ega otsi odavat populaarsust. Mõõdulinti ei hoidnud ka esimest korda käes. Eesmärk ei olnud BHRA-le vee peale
tõmbamine, vaid AC Drag'i jaoks võimalikult täpse raja maha märkimine. Nii et ei näinud vajadust erapooletut tunnistajat kuskilt kaasa haarata.
|
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 24.04.08 20:55
|
|
|
No tore küll. Küsimus siis veel siia. Kuidas on lugu OMC trassipikkusega? See on kiviviskega mõõdetud? Kuidas on lugu samapika trassi mõõtmisega Pärnu
lennuväljal ja näiteks Raadil? Ma pakun, puhtalt optimismist, et need rajad pole absull meetritäpsusega maha pandud, vaid on veel hullemalt 'silma
järgi'.
Ja noh, AC Crew on meil ikka suurema paagitäie retsepti ära teeninud. Ükskõik kui nõmedalt BHRA mehed nende kallal ei ilguks. Eks ka neil on oma nahk
kehale lähemal.
PLUS TDI Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
indro
meeskond
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.04.08 21:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: veekaheksa
No tore küll. Küsimus siis veel siia. Kuidas on lugu OMC trassipikkusega? See on kiviviskega mõõdetud? |
Haapsalus vist mõõtsime selle meie ära aga kuidas täpselt, seda ma enam ei mäletagi. Küllap gps, laseri ja võibolla veel mingi abivahendiga.
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.04.08 04:06
|
|
|
Mõõterattaga olen mina vähemalt ühe korra seda miili läbi jalutanud
Ahjaa, seltsimees anyro võiks oma avaldustega vähe vaiksem olla, miks peaks mingisuguse minule siiani selgusetu eesmärgiga katusorganisatsiooni
mõõtmistulemused õigemad olema? Targutamise asemel võiks ta "enda" mõõtmiste õigsust tõestada, mitte pasundama nagu 16 aastane jõmpsikas, et keegi
audiklubi siia ja taatlemata mõõdulint tänna.
|
|
|
|
indro
meeskond
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.04.08 09:12
|
|
|
Allolev jutt on mõeldud Anryole.
Haapsalus kohapeal olles helistasin Andrusele ja uurisin milliste tingmärkide järgi see distants maha on märgitud. Vastuseks oli see, et ärgu ma neid
jooni vaadaku, maha on märgitud andurite kohad. Stardi joone taga ja finishi joone ees on punased ruudu kujulised märgid näha tõesti, küllap siis need
ongi need "andurite märgid". Kuna see "anduri märk" on nii ebamäärane väärtus, siis tuleks distants maha märkida ikka joonte kujul. Joon on
kõigile üheselt ja selgelt mõistetav väärtus, sellest pole võimalik valesti aru saada.
Mis raja olukorda puudutab, siis hetkel on stardialas päris koledad augud betoonis. Võrreldes eelmise sügisega on olukord tunduvalt halvemaks läinud.
AC Dragil täidame need augud ära betooniga aga ei usu, et see kaua seal püsib.
|
|
|
anryo
huviline
Registreerunud 03.02.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.04.08 13:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tarmo
Ahjaa, seltsimees anyro võiks oma avaldustega vähe vaiksem olla, miks peaks mingisuguse minule siiani selgusetu eesmärgiga katusorganisatsiooni
mõõtmistulemused õigemad olema? Targutamise asemel võiks ta "enda" mõõtmiste õigsust tõestada, mitte pasundama nagu 16 aastane jõmpsikas, et keegi
audiklubi siia ja taatlemata mõõdulint tänna. |
Ah, minge ka kukele oma jutuga!
Küsimus ei ole ju vea tunnistamises, vaid selles, et praegu ei ole foorumis targutades võimalik üksüheselt selgusele jõuda, kes ikkagi milliste
märkidega võrreldes raja pikkusega on eksinud. Kas AC mehed on 110% kindlad, et nad teavad, milliste märkide järgi täpselt ikkagi BHRA raja paika
paneb?
Teen omapoolse ettepaneku, et esimesel Haapsalus toimuval võistlusel võib nii BHRA, SR-teami kui ka AC liikmete ühine kollektiiv koos selle raja
pikkuse üle mõõta, et lõplik tõde paika panna.
Kuni sinnamaani pole mõtet sel teemal enam plähmerdada.
Mitte, et ma tahaks teie initsiatiivi maha teha, vaid - enne, kui asi ei ole kindel, ei ole mõtet kedagi valedes raja pikkustes süüdistada. Kui oleme
eksinud, siisloomulikult tunnistame oma viga.
Kas "automeeste" hulgas siis süütuse presumptsioon ei kehtigi või?
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 25.04.08 14:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: anryo
Kas AC mehed on 110% kindlad, et nad teavad, milliste märkide järgi täpselt ikkagi BHRA raja paika paneb? |
Ei ole, kuna seal ei olegi rohkem mingeid nähtavaid märke. Võimalik, et on mingid vaid UV valguses nähtavad salamärgid. Neid me ei otsinud. Või siis
mõõdetakse enne igat võistlust vahemaa ära ja pannakse andurid mõõdulindi järgi ilma ühegi märketa paika. Natuke kahtlane, aga samas üldse mitte
võimatu.
Tsitaat: | Algselt postitas: anryo
Teen omapoolse ettepaneku, et esimesel Haapsalus toimuval võistlusel võib nii BHRA, SR-teami kui ka AC liikmete ühine kollektiiv koos selle raja
pikkuse üle mõõta, et lõplik tõde paika panna. |
Miks ka mitte. Eesmärk on siiski täpne maa maha märkida, mitte omavahel kemplema hakata. Mul ei ole kõikide ürituste kalender peas. Aga kevadine AC
Drag on 24. mail, siis oleme kindlasti kohal.
|
|
|
|
|