MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.07.07 12:29
|
|
|
quattro ja erinevad rehvid
Kiire küsimus tarkade klubile :
Olude sunnil (1 rehv purunes, samasugust enam asenduseks võtta pole) pean panema erineva mõõduga rehvid autole alla
1 teljele 225/40/18
2 teljele 235/40/18
Kõigi puhul tegemist uute rehvidega, ehk siis kulumist ei ole, kalkulaatoriga arvutades tuleb rehvide kõrguste vaheks 11mm. Kuidas REAALSELT quattro
sellesse suhtub?
Kas või kui kaua kannataks nii sõita?
NB! Vastusega on nagu alati kiire!
|
|
|
quattromees
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford
|
postitati 27.07.07 12:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MaQQu
Kiire küsimus tarkade klubile :
Olude sunnil (1 rehv purunes, samasugust enam asenduseks võtta pole) pean panema erineva mõõduga rehvid autole alla
1 teljele 225/40/18
2 teljele 235/40/18
Kõigi puhul tegemist uute rehvidega, ehk siis kulumist ei ole, kalkulaatoriga arvutades tuleb rehvide kõrguste vaheks 11mm. Kuidas REAALSELT quattro
sellesse suhtub?
Kas või kui kaua kannataks nii sõita?
NB! Vastusega on nagu alati kiire! |
Mitte midagi ei juhtu.
Kokku rohkem, kui 1100 hobust
|
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.07.07 12:40
|
|
|
kindel?
Võiksingi nii sõitma jääda?
Kui jah, siis millisele teljele PIGEM suurem mõõt panna? Taha - on kergem rooli keerata?
|
|
|
JanariA4
huviline
Registreerunud 02.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia RS III
|
postitati 27.07.07 12:43
|
|
|
mina paneks kah taha. Endal oli kah olude sunnil. Talvel. Peksis küll elektroonika välja ,aga muidu ok. (ABS ja veojõukontr.)
|
|
|
lukas
huviline
Registreerunud 29.07.04
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: paar käru
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 27.07.07 13:33
|
|
|
Ümbermõõt (see, mis on tegelikult oluline) on vastavalt 2002 ja 2027 mm. Ma arvan, et tühine erinevus (1% ringis) ja torsen elab selle ilusti üle. See
ei tähenda, et ma sulle uue torseni ostaks, kui siiski per*se läheb.
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 27.07.07 16:25
|
|
|
Ma ise olen quattroga tegelenud 4 aastat, aga tehke lollile selgeks, kuidas mõjutab rehvi laius pöörlemisele, kui kõik kõrgused on paigas, mis vahet
seal on mis laiusega rehv on.Kui füüsika seadusi uurides siis laius ei muuda pöörlemise eripärasi, või olen ma vähe koolis käinud Tegelt oma kunagisel quattrol olid rehvide mõõdud samad, aga kui neid võrdlesin
tegelikult siis oli väike kõrguse vahe ja aastaid sõites sellises kontekstis siis probleeme ei olnud.
|
|
|
|
mihkel
huviline
Registreerunud 27.12.04
Asukoht: haapsalu<->tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: seat leon
|
postitati 27.07.07 16:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jan-kos
Ma ise olen quattroga tegelenud 4 aastat, aga tehke lollile selgeks, kuidas mõjutab rehvi laius pöörlemisele, kui kõik kõrgused on paigas, mis vahet
seal on mis laiusega rehv on.Kui füüsika seadusi uurides siis laius ei muuda pöörlemise eripärasi, või olen ma vähe koolis käinud Tegelt oma kunagisel quattrol olid rehvide mõõdud samad, aga kui neid võrdlesin
tegelikult siis oli väike kõrguse vahe ja aastaid sõites sellises kontekstis siis probleeme ei olnud. |
Sama profiili indeks erineva laiusega rehvi puhul muudab rehvi kõrgust.
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.07.07 16:34
|
|
|
laius ei omagi tähtsust, tähtis on läbimõõt/ümbermõõt, see peaks olema võimalikult sama.
kui erinevus suureks ajada, siis see teeb sama välja, mis koguaeg keerata ühele poole, ehk differ teeb tööd.
näiteks võid täiesti vabalt alla panna 195/65R14 ja 225/45R16
ümbermõõduerinevus on neil mõõtudel praktiliselt olematu, kuigi rehvid on kardinaalselt erinevat mõõtu peale vaadates
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 27.07.07 17:28
|
|
|
Revi laius ei puutu üldse asja sisse, kuigi igasugu kalkulaatorid näitavad erinevusi, ma olen aastaid jälginud neid siis mina neid ei usalda-
ühesõnaga rehvi laius ei muuda pöörlemise kiirust. Nt. 195(laius),kõrgus 65,15" ja 205(laius),kõrgus65,15". See oleks juba füüsika seaduste
muutmine.Laius ei muuda kõrgust.
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.07.07 17:36
|
|
|
kõrgus 65 erineva rehvi laiuse puhul tähendab erinevat külgseina kõrgust !
http://www.hot.ee/spidomeeter/kiirus.htm
ehk siis see 65 on protsent laiusest, mitte kõrgus millimeetrites.
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.07.07 18:59
|
|
|
maqqu antud mõõdud:
225 -> külgseina kõrgus: 90mm
235 -> külgseina kõrgus: 94mm
225 -> läbimõõt: 637,2mm
235 -> läbimõõt: 645,2mm
225 -> ümbermõõt: 2,002m
235 -> ümbermõõt: 2,027m
spido näidu erinevus tuleb 1,26%
ehk siis 225-ga 100km/h sõites on 235 rehviga tegelikult 101,26km/h
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 27.07.07 19:33
|
|
|
Kas lihtsurelikul on mõtet selle üle oma pead vaevata?
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.05.09 14:44
|
|
|
Quote:
Originally Posted by s2_bo View Post
Hmm, i dont know if i can get away with running 215 one end and 225 the other.
Any one know if that would damage the Diff?
_________________________________________________________________
Lets assume you run the 225/45 on the rear and 215/45 on the front.
Some believe the sidewall spec is set, it's not.
"45" is the aspect ratio, this is the ratio of the height of the tyre sidewall, (section height), expressed as a percentage of the width.
So, 45% of 225 (225mm wide) is 101.2. That means the sidewall depth is 101.2mm.
45% of 215 (215mm wide) is 98.8. That means the sidewall depth is 98.8mm.
The rolling circumference of the 225 tyre is 1992.7mm
The rolling circumference of the 215 tyre is 1964.4mm,
That a difference of 28.3mm.
For a given distance of say one mile, the rear will have rotated 808 times while the front will have rotated 819 times. A difference of 11 extra
revolutions of the front wheels over the rear.
IMHO, not good for the diff.
LINK
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|