yks_mees
huviline
Registreerunud 31.05.03
Asukoht: soome
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 b4 1,9TD
|
postitati 26.01.06 18:47
|
|
|
Quattro ja 4motioni vahe?
Tervist seltsimehed!
Kes seletaks mulle ära mis vahe on quattrol ja 4 motionil?
|
|
|
lunatic
klubiliige
Registreerunud 20.02.05
Asukoht: Tallinn-Keila
Kasutaja on eemal
Auto: A4 allroad ja Volvo C70
|
postitati 26.01.06 19:07
|
|
|
Natuke targemaks peaks saama selle teema abiga.
Mu arust on kõik 4 motionid haldex süsteemiga, ehk siis peamiselt esivedu, vajadusel nelivedu.
|
|
|
|
Ulvar
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ioniq 5
|
postitati 26.01.06 20:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: lunatic
Mu arust on kõik 4 motionid haldex süsteemiga, ehk siis peamiselt esivedu, vajadusel nelivedu. |
Ei ole!
Quattro on Audi neliveo nimi, 4Motion (varem Syncro) VolksWageni oma. Mõlema nimetuse all on erinevaid tehnilisi lahendusi.
Ulvar
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 26.01.06 20:37
|
|
|
Jah aga syncro on BS võrreldes 4 Motioniga, sest too pidavat rohkem pauerit tagapoolele andma ..... Ka kiirem reageerimine veojõu jaotamisel ABX
PLUS TDI Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 26.01.06 21:09
|
|
|
Ise olen võrrelnud libedal quattrot (torsen), passat g60 syncro, volvo awd, subaru 4x4 ja mb 4matic. Teooriat olen erinevate nelikvedude kohta lugenud
nii et halliks ajab, aga praktikas on iga nelikvedu ikkagi omaette maailm ja kohati ei käitu üldse nii nagu "teoorias". Kontras kurvis käitumine on
kõige mõnusam neljaveo erinevusi/veidrusi tundma õppida. Subaru 4x4 ja quattro olid mõnusaimad, ülejäänud on kergelt veidrikud. 4Motionit pole kahjuks
võrdlusmomendiks saanud proovida
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
peremeesloom
huviline
Registreerunud 09.11.05
Kasutaja on eemal
Auto: Toyota celica,80 turbo quattro,S6 4,2 quattro
|
postitati 27.01.06 07:41
|
|
|
proovitust parimad ikka audi(vanem 80,90 pean silmas meh.dif.lukke)contras läheb täpselt sinna kuhu vaja.see vana on minu arust üks parimaid ja
kindlamaid,sest puudub igasugune elektroonika(juhib dif.),mis quattro puhul võib kruusateel ja kurvis tõsiselt kättemaksta. WV pooleveolisest ei saa
sellel teemal rääkidagi.Ka impreza 4vedu on väga hea,kuigi mingil määral juhib seda elektroonika.Kuid see on vaid minu arvamus.
|
|
|
Ulvar
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ioniq 5
|
postitati 27.01.06 08:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sokkmiis
Jah aga syncro on BS võrreldes 4 Motioniga, sest too pidavat rohkem pauerit tagapoolele andma ..... Ka kiirem reageerimine veojõu jaotamisel ABX
|
Läheb aga jälle: mis vahet on 1997- Passati syncrol ja 2000- Passati 4motionil? Torsen keskel mõlemal. Golf syncrol viskosidur ja Golf 4motionil
haldex (hüdropump ja sidur).
Audi A4 quattrol Torsen, Audi A3 quattrol haldex jne.
Ma ütlen veelkord: ainult selle nime järgi ei saa järeldada, millist lahendust kasutatakse.
Ulvar
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 27.01.06 10:28
|
|
|
Millegipärast mõned ütlevad, et Haldex on parem kui jää peale kobida? Kumb siis ikkagi parem on kas TorSen või Haldex?
PLUS TDI Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 27.01.06 10:39
|
|
|
Kes need siis nii ütlevad - Seat Leon T4 ja Volvo AWD mehed ise või? Kuidas saab Haldex olla jääl parem kui ta on sisuliselt esivedu, millel ainult
häda korral tagavedu taha lükatakse? Sellisel juhul tuleb ju autole väevõimuga enne kurvi selgeks teha, et ta peab neliveolisena käituma. Drastilisim
näide libaveolistest on Renault Scenic RX, millel tagasild tuleb viibega taha siis kui esimene hakkab libisema. Aga esimeste libisemist takistab
veojõukontroll, mida ei saa välja lülitada. Nüüd kui auto on lumes kinni, siis ta sinna kinni ka jääb. Sellepärast, et 4WD ei rakendu, kuna
veojõukontroll ei luba esimesi rattaid piisava kiirusega läbi libisema. Mis kasu sellisest nelikveost on?
|
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 27.01.06 15:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sokkmiis
Millegipärast mõned ütlevad, et Haldex on parem kui jää peale kobida? Kumb siis ikkagi parem on kas TorSen või Haldex? |
Siin just kuulis lugu sellest, kuidas jää peal andes äkki tagumise otsa vedu Haldexil üldse ära kadus - süsteemi ülekuumenemise tõttu ilmselt, sest
peale seistes jahtumist tuli mõistus tagasi. Nii et jätkuvalt täiega andmiseks see asi ikkagi mõeldud ei ole.
Ilmselge on see, et olenemata sellest, mis auto taguotsal kirjas - '4motion' või 'quattro' - määrab tegeliku süsteemi ära see, mispidi mootor
vahel on.
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 27.01.06 17:49
|
|
|
Lihtsalt pidin täna käima Quattro ülistajate jaoks ühte videot tegemas. Mitte et Quattro paha oleks, aga maastikule ta ei sobi, sobib vaid sileda jää
peale (ja õige mootori puhul muidugi ka asfaldile) ringide joonistamiseks. Probleemiks on siis esi ja tagasilla vahel olev differ, mis enne 88a oli
lukustatav, kuid alates 88a keskpaigast torsen. Torsen oskab paraku jagada veojõudu ainult siis, kui on midagi jagada - auto peab liikuma. Video on
siis lavastatud, tagasillal kergem vedada kui esisillal. Kohalt minnes esisilda taha ei haagi. Kui saabki auto liikuma, siis piisavalt väikese kiiruse
peal ikkagi see torsen oma jõu jagamisega hakkama ei saa. Ja isegi kui saab, siis esisillas puudub lukk ja hakkab käima ringi see ratas, mille
ringikäimisest auto liigutamisel eriti kasu ei ole. Nii kui teha tingimused lihtsamaks (väiksem kallak), käivad jälle ilusti 3-4 ratast all ringi. St
kui tahate natukene rohkemat, ostke kas veel vanem Quattro või siis viskolukkudega Subaru, mis sellisesse olukorda nii tühise kallaku peal kuidagi ei
saa jääda. Praktilises elus punktist a p-punkti kulgemiseks on Quattro muidugi omal kohal, kuid seda autot tuleb hoida pidevalt liikumises,
soovitavalt nii kiiresti kui võimalik
See, kudapidi mootor kapoti all, kehtib enamike (sh Audide) puhul. Nt põiki mootoriga Evode neliveolisuses vaevalt keegi kahtleb
Eelneva jutu iseloomustamiseks siis VÄIKE VIDEOLÕIK (u 2Mb)
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
Hardo
huviline
Registreerunud 28.02.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 3,0 TDI S-Line
|
postitati 27.01.06 20:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: krss
Lihtsalt pidin täna käima Quattro ülistajate jaoks ühte videot tegemas. Mitte et Quattro paha oleks, aga maastikule ta ei sobi, sobib vaid sileda jää
peale (ja õige mootori puhul muidugi ka asfaldile) ringide joonistamiseks. Probleemiks on siis esi ja tagasilla vahel olev differ, mis enne 88a oli
lukustatav, kuid alates 88a keskpaigast torsen. Torsen oskab paraku jagada veojõudu ainult siis, kui on midagi jagada - auto peab liikuma. Video on
siis lavastatud, tagasillal kergem vedada kui esisillal. Kohalt minnes esisilda taha ei haagi. Kui saabki auto liikuma, siis piisavalt väikese kiiruse
peal ikkagi see torsen oma jõu jagamisega hakkama ei saa. Ja isegi kui saab, siis esisillas puudub lukk ja hakkab käima ringi see ratas, mille
ringikäimisest auto liigutamisel eriti kasu ei ole. Nii kui teha tingimused lihtsamaks (väiksem kallak), käivad jälle ilusti 3-4 ratast all ringi. St
kui tahate natukene rohkemat, ostke kas veel vanem Quattro või siis viskolukkudega Subaru, mis sellisesse olukorda nii tühise kallaku peal kuidagi ei
saa jääda. Praktilises elus punktist a p-punkti kulgemiseks on Quattro muidugi omal kohal, kuid seda autot tuleb hoida pidevalt liikumises,
soovitavalt nii kiiresti kui võimalik
See, kudapidi mootor kapoti all, kehtib enamike (sh Audide) puhul. Nt põiki mootoriga Evode neliveolisuses vaevalt keegi kahtleb
Eelneva jutu iseloomustamiseks siis VÄIKE VIDEOLÕIK (u 2Mb)
|
Ma pole veel näinud,et mu Audi nii käituks.St ei käitugi.
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 27.01.06 21:10
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Hardo
Ma pole veel näinud,et mu Audi nii käituks.St ei käitugi. |
Ega ei käitugi, kuna selliseid olukordi, mis nõuaks mäkketõusul seismajäämist normaalselt ei teki (videol väga raske hinnata kui järsk see tõus
tegelikult oli). St see oli spetsiaalselt lavastatud, ja kui soovid, võin lavastada ka Sinu autoga - torseniga Audid võimaldavad seda (veojõukontroll
päästaks, kuna see pidurdaks piisavalt tagarattaid, mis paneks omakorda pöörlema ka esirattad, kuid esisillas lukku ei saa Audile ka mitte tellides).
Loomulikult ei näidanud ma siin praegu neid videosid, kus mul vastava olukorra esilekutsumine ei õnnestunud
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
joosu
huviline
Registreerunud 02.10.02
Asukoht: tln/harjumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.01.06 08:31
|
|
|
Huvitaks kah tglt mis moodi toimib 4motion.
Nii palju tean,et passat on torseniga ja golfid,borad haldexiga(syncro mudelid kõik haldex või visco)
Väidetavalt peaks olema 50:50 vedu ja vastavalt vajadusele siis jagab seda?
Aga kas ka tagasillas lukk on nagu audidel?
Vw klubis igaljuhul vastust ei saanud,on ehk siin mõni spets,kes kindlalt teab.Selliseid jutte nagu "peaks" ja "vist"
oskan ma ise ka ajada aga 100% vastust pole kelleltki saanud.
|
|
|
urquattro
huviline
Registreerunud 25.11.02
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A4b5 1,8TQ & A6c4 avant 2,5TDI Q & S4c4 TDI
|
postitati 28.01.06 08:57
|
|
|
Sõber proovis järest Leoni ja minu q ja tema kommentaar- ma ei saa aru mismoodi see Haldex toimetab, q on parem. Enda auto on tal esiveoline.
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 28.01.06 09:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: krss
St kui tahate natukene rohkemat, ostke kas veel vanem Quattro või siis viskolukkudega Subaru, mis sellisesse olukorda nii tühise kallaku peal kuidagi
ei saa jääda.
|
Või siis hoopis uuem Quattro. Uuematel Quattrotel on peal elektrooniline differetsiaalilukk (EDS), mis minu meelest on koos neljanda põlvkonna
torseniga väga asjalik kombinatsioon. Läbi libisevat ratast pidurdatakse maha ja torsen jagab veojõudu ka teistele ratastele. Auto ongi nelikveoline,
st. kõik neli ratast aitavadki vedada. Vanematel lülitatavate differentsiaalilukkudega Audidel veab maksimaalselt kolm ratast. Lisaks ei halvenda EDS
auto juhitavust, nagu vanad differentsiaalilukud, mille kasutamisel veavad tagarattad võrdselt ja lükkavad kurvis autot otse.
EDS-i ainus puudus on, et kui see pikemat aega väga kõva koormust saab, siis lülitub see ajutiselt välja, et pidurikettaid ülekuumenemisest säästa.
Aga mul on vaid kord õnnestunud selleni jõuda, kui korduvalt järsku ja libedat mäge sai võetud.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 30.01.06 22:00
|
|
|
Ise katsetasin ka kunagi tõsisemalt oma a6 c4 at quattro võimeid, et mingis olukorras teaks, millega arvestada võiks ja millega mitte.
1. Kergelt vastu mäge ja ~30cm lumes sumpamist, nii et põhi tampis korralikult lund. Automaadil drive sees ja isend liikus mingi aeg gaasi mõõdukalt
hoides, kuni seisis 1 esiratas ebamääraselt ringi käies, lasin pisut tagasi ja siis edasi jälle vähehaaval. EDS ragises nii et hulluks ajas, aga auto
edasi ei liikunud ja istus täiega sees.
2. Järgmine katse 1 käik sisse ja vaikselt. Liikuma hakkas ainult 1 esiratas ja auto ei liikunud mitte mm. Kui vaikselt tuure tõstsin hakkas pikapeale
mingi ratas veel ringi käima, aga mingist automaatsest tagadifri lukust polnud küll lõhnagi tunda. Vedamine saabus siis kui tõmbasin kergelt tagasi ja
lajatasin järsult automaadi 1 käiguga pedaali põhja, nüüd läks isend liikvele ja rohkem kinni ei jäänud ja tunda oli, et tagadiffer oli samuti
taga.
3. Proovisin samas situatsioonis aga tagurpidi, no vot sel polnud vahet kas vaikselt või täiega, ikka istus kinni.
4. Proovisin drive peal niikaua liikuda kuni kannatab ja ~30km/h juures lajatasin pedaali põhja 1 läks küll sisse, aga asi mõne hetke pärast ikkagi
istus kinni nagu 5 kopikat.
5. Alustasin liikumist drivega ja kui kiirus oli lumes langenud ~30km/h peale, kasti 1 käik oli juba sees nii et kinnijäämine oli juba silme ees
lajatasin 1 käigu füüsiliselt sisse ja nii nagu käis sellele käigule iseloomulik nõks läbi nii andsin täiega pedaali põhja. Ime missugune, auto enam
kinni ei jäänud ja läbis enne kinni jäänud kohad suhtkoht edukalt, nii et tagumine ots loperdas taga ja esimene ots tahtis minna kuhu ise tahtis, aga
kõik mis vedama pidi järelikult ka vedas
Mingi hetk suutsin ennast kinni trambitud lumehunnikusse esiosaga nii parkida, et esimesed rattad puutusid suhteliselt vähe maapinda. Tagurpidi mitte
midagi, edaspidi ja otse samuti mitte midagi drive kasutades EDS lammutus täiega. Lõpuks rool risti 1 sisse ja täiega pähe... Asi ronis välja, aga aru
oli saada et mingi EDS rohkem mingit jura ei pannud ja üldse ei rakendunudki sest raginast polnud enam lõhnagi ja lund igalt poolt lendas täiega kui
auto välja ronis.
Ok, asi selge kui mingi kehv situatsioon siis ainult 1 ja täiega minna. Nii et need lumes roomamised õigustasid ennast allpool olevas situatsioonis
täiega, kus pidin mööda vihmast läbi imbunud porimülgast pidi suurema liikuri poolt plögale aetud rada pidi sihtpunktini jõudma - vot selle pasa sees
poleks küll tahtnud istuma jääda Pigem lumes kinni olla. Oleks tahtnud
teada, kuidas manual kastiga isend oleks antud situatsioonis käitunud.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
Kirsa
huviline
Registreerunud 20.05.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe Q 20v
|
postitati 31.01.06 09:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: krss
Probleemiks on siis esi ja tagasilla vahel olev differ, mis enne 88a oli lukustatav, kuid alates 88a keskpaigast torsen. Torsen oskab paraku jagada
veojõudu ainult siis, kui on midagi jagada - auto peab liikuma. |
Kas torsen siiski vaikimisi 50/50 ei jaga ja vajadusel kuni 80/20, 20/80?
Endal käisid taolises situatsioonis küll kõik 4 ratast korraga ringi!
See teema on küll jah et kui 1 esiratas satub õhku või libeda peale siis on väike probleem. Tagumine difri lukk, aga teeb oma tööd küll ka 0km/h
kiiruse pealt. Hiljuti kraavi kinni jäädes oli pigem see probleem, et kõvasti gaasi andes viskas tagumise luku välja kuna kiirus tõusis yle 30km/h.
Mul on siis 2 generatsiooni quattro ja man kast.
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 31.01.06 10:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Nii et need lumes roomamised õigustasid ennast allpool olevas situatsioonis täiega, kus pidin mööda vihmast läbi imbunud porimülgast pidi suurema
liikuri poolt plögale aetud rada pidi sihtpunktini jõudma - vot selle pasa sees poleks küll tahtnud istuma jääda Pigem lumes kinni olla. Oleks tahtnud teada, kuidas manual kastiga isend oleks
antud situatsioonis käitunud.
|
Eelmisel sügisel, kui neli päeva järjest oli vihma kallanud, tekkis samasuguses olukorras, nagu sul pildi peal, probleem, et ei saanud väiksest
künkast libedat muru pidi üles.
Nii pehme ja libe oli, et isegi kõndida ei saanud õieti.
Suverehvid olid all ka muidugi, need kogusid mustri vahele pori ja olid seetõttu praktiliselt siledad. Isepuhastuva mustriga talverehviga oleks vast
lugu teine olnud. Aga sellises olukorras on jah parim variant paraja tempoga muudkui edasi minna.
Lumme pole õnnestunud end veel kinni parkida. Võib-olla pole lumi piisavalt sügav või aluspõhi piisavalt libe olnud. Aga isegi vaikselt kohalt minnes on EDS korralikult toiminud ja mõne
sekundiga tuleb ikka tugev vedu taha.
Pigem on probleem selles, et sidur ei pea vastu sügava lume sees libistamist ja aeglaselt liikumist.
Seda pole ka aru saanud, et tagurpidi viletsamalt veaks. Ikka samamoodi nagu tuleks kõigi nelja ratta vedu taha. Aga seda pole väga uurinud, seega
päris kindlalt ei tea.
Kui korralik lumi jälle maha tuleb, saab katsetada.
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 31.01.06 13:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kirsa
Tsitaat: | Algselt postitas: krss
Probleemiks on siis esi ja tagasilla vahel olev differ, mis enne 88a oli lukustatav, kuid alates 88a keskpaigast torsen. Torsen oskab paraku jagada
veojõudu ainult siis, kui on midagi jagada - auto peab liikuma. |
Kas torsen siiski vaikimisi 50/50 ei jaga ja vajadusel kuni 80/20, 20/80?
Endal käisid taolises situatsioonis küll kõik 4 ratast korraga ringi!
See teema on küll jah et kui 1 esiratas satub õhku või libeda peale siis on väike probleem. Tagumine difri lukk, aga teeb oma tööd küll ka 0km/h
kiiruse pealt. Hiljuti kraavi kinni jäädes oli pigem see probleem, et kõvasti gaasi andes viskas tagumise luku välja kuna kiirus tõusis yle 30km/h.
Mul on siis 2 generatsiooni quattro ja man kast. |
Jah, torsen oskab jagada lisaks 50/50 ka 0/100. Ja ka tagadifri lukustusest pole eriti kasu, kui torsen otsustab jagada 100/0 esisillale, kus siis
ainult üks ratas lõbusalt ringi käib (seda siiski ei juhtunud siin videos). Ega selle video tegemine nüüd nii lihtne ka polnud, ikka tahtis vägisi
ülesse ronida, kuid need väikesed muhukesed seal lume all suutsid ikka
selle neliveoskeemi puudused välja tuua. Lahenduseks on siis jah kas vanem lukustatav keskdiffer või elektroonika uuematel autodel, mis pidurite abil
seda veojõudu rataste vahel ühtlustada aitab
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
ddig
huviline
Registreerunud 26.01.06
Asukoht: Haabneeme
Kasutaja on eemal
Auto: Volvod
|
postitati 05.02.06 17:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: krss Lahenduseks on siis jah kas vanem lukustatav keskdiffer või elektroonika uuematel autodel, mis
pidurite abil seda veojõudu rataste vahel ühtlustada aitab |
Sellele elektroonikale küll loota ei soovitaks, sest on see tore sõber meil otseselt seotud ESP-ga, kuid see idiootidele mõeldud abimees -
stabiilsuskontroll, alustab oma tegevust muuhulgas mootori hinge kinnipigistamisest ning reaalne olukord on see, et kui ühel rattal pidamine
täielikult puudub ja teistel kasvõi mingi väike takistus ees on (nt kõhuli lumes kinni), siis ESP-ga ei saa kohalt ära. Kui lülitad ESP välja saad
küll kenasti mootori pöördesse lasta aga jälle pidurdamist ei toimu.
Olen ise sedasi A6-ga kinni jäänud kui asusin teelt välja sõitnud väiksemat autot välja tõmbama. Tagurdasin ettevaatlikult teelt välja sõitnud auto
jälgi mööda nii kaugele, et ulataks kõie külge panna. Sõitsin veel paar korda edasi tagasi, et kindel olla, et endal ikka mingi pidamine on. Kui
asusin sikutama võttis korraks tagumised rattad ringi käima ja olin seal kinni sama targalt nagu see keda tõmbama asusin.
Tõenäoliselt oleks selles olukorras aidanud käsipiduriga manipuleerimine, kuid juba oli seisma jäänud üks pikema trossiga veoauto ning peale poole
meetri jagu sikutamist sai Audi kenasti liikuma.
|
|
|
piltnik
huviline
Registreerunud 26.04.05
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1.8TQ
|
postitati 11.10.06 12:31
|
|
|
Oma autoga tegin täna siis sellise testi. Tõstsin kordamööda rattaid, alguses tagapaar siis külg ja esipaar iga kord sõitis masin pukkidelt maha.
Teisel katsel ühendasin lahti kapoti alt ABS'i ja tagant istme alt EDS'i ning proovisin uuesti, jällegi kõikidel juhtudel sõitis masin pukkidelt
maha. Üks imelik asi siiski oli kui alati kasutasin esimest käiku siis testis kus polnud elektroonika abi ja terve külg oli öhus ei tahtnud mitte
pukkidelt maha minna, panin siis tagumise ja kohe ilma probleemideta sõitis jälle maha.
Oskab keegi kommenteerida miks nii. Või oli see lihtsalt õnnetu juhus.
|
|
|
ellar
huviline
Registreerunud 17.01.05
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi 200 TQ 20V
|
postitati 11.10.06 12:59
|
|
|
Ma olen kinni istunud nii ,et mul käib ringi all ainult üks ratas. ei ole kasu difrilukust ega millegist. Kui üks esiratas satub libeda või siis on
lennus siis jaotub torseni peal 100/0 . Teisel korral ma olin kinni kui ainult tagumine sild vedas ja dirfilukk oli peal (keerlesid mõlemad tagumised
rattad) oleks tookord esisilla järgi saanud oleksin ma väljas olnud Aga ei
olnud
Nüüd olen nii palju targemaks saanud et järgmine kord piduritega jõudu jagada torseni vahel. Kässar tuleb abiks esisillale aga tagumisele sillale
lihtsalt pidur ( pole veel katsetanud aga naised saunas rääkisid)
Ja kui mul pooltelg ees purunes siis oli jokk auto ei liikunud kuhugi.
|
|
|
|