Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Quattro ja 4motioni vahe? (Vastuseid: 23 | Vaatamisi: 4809)
yks_mees
huviline



Registreerunud 31.05.03
Asukoht: soome
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 b4 1,9TD

postitati 26.01.06 18:47 Tsiteeri
Quattro ja 4motioni vahe?



Tervist seltsimehed!
Kes seletaks mulle ära mis vahe on quattrol ja 4 motionil?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
lunatic
klubiliige

Avatar


Registreerunud 20.02.05
Asukoht: Tallinn-Keila
Kasutaja on eemal

Auto: A4 allroad ja Volvo C70

postitati 26.01.06 19:07 Tsiteeri


Natuke targemaks peaks saama selle teema abiga.
Mu arust on kõik 4 motionid haldex süsteemiga, ehk siis peamiselt esivedu, vajadusel nelivedu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Ulvar
huviline



Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Ioniq 5

postitati 26.01.06 20:13 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: lunatic
Mu arust on kõik 4 motionid haldex süsteemiga, ehk siis peamiselt esivedu, vajadusel nelivedu.


Ei ole!
Quattro on Audi neliveo nimi, 4Motion (varem Syncro) VolksWageni oma. Mõlema nimetuse all on erinevaid tehnilisi lahendusi.


Ulvar


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
veekaheksa
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal

Auto: A4 TDI quattro, S8 40V

postitati 26.01.06 20:37 Tsiteeri


Jah aga syncro on BS võrreldes 4 Motioniga, sest too pidavat rohkem pauerit tagapoolele andma ..... Ka kiirem reageerimine veojõu jaotamisel ABX


PLUS http://images.spritmonitor.de/247834_5.png TDI http://images.spritmonitor.de/1372411_5.pngDie Menschen sollten nicht schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 26.01.06 21:09 Tsiteeri


Ise olen võrrelnud libedal quattrot (torsen), passat g60 syncro, volvo awd, subaru 4x4 ja mb 4matic. Teooriat olen erinevate nelikvedude kohta lugenud nii et halliks ajab, aga praktikas on iga nelikvedu ikkagi omaette maailm ja kohati ei käitu üldse nii nagu "teoorias". Kontras kurvis käitumine on kõige mõnusam neljaveo erinevusi/veidrusi tundma õppida. Subaru 4x4 ja quattro olid mõnusaimad, ülejäänud on kergelt veidrikud. 4Motionit pole kahjuks võrdlusmomendiks saanud proovida :(


Hea auto on palju autosid...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
peremeesloom
huviline



Registreerunud 09.11.05
Kasutaja on eemal

Auto: Toyota celica,80 turbo quattro,S6 4,2 quattro

postitati 27.01.06 07:41 Tsiteeri


proovitust parimad ikka audi(vanem 80,90 pean silmas meh.dif.lukke)contras läheb täpselt sinna kuhu vaja.see vana on minu arust üks parimaid ja kindlamaid,sest puudub igasugune elektroonika(juhib dif.),mis quattro puhul võib kruusateel ja kurvis tõsiselt kättemaksta. WV pooleveolisest ei saa sellel teemal rääkidagi.Ka impreza 4vedu on väga hea,kuigi mingil määral juhib seda elektroonika.Kuid see on vaid minu arvamus.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Ulvar
huviline



Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Ioniq 5

postitati 27.01.06 08:43 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: sokkmiis
Jah aga syncro on BS võrreldes 4 Motioniga, sest too pidavat rohkem pauerit tagapoolele andma ..... Ka kiirem reageerimine veojõu jaotamisel ABX

Läheb aga jälle: mis vahet on 1997- Passati syncrol ja 2000- Passati 4motionil? Torsen keskel mõlemal. Golf syncrol viskosidur ja Golf 4motionil haldex (hüdropump ja sidur).
Audi A4 quattrol Torsen, Audi A3 quattrol haldex jne.

Ma ütlen veelkord: ainult selle nime järgi ei saa järeldada, millist lahendust kasutatakse.


Ulvar


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
veekaheksa
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal

Auto: A4 TDI quattro, S8 40V

postitati 27.01.06 10:28 Tsiteeri


Millegipärast mõned ütlevad, et Haldex on parem kui jää peale kobida? Kumb siis ikkagi parem on kas TorSen või Haldex?


PLUS http://images.spritmonitor.de/247834_5.png TDI http://images.spritmonitor.de/1372411_5.pngDie Menschen sollten nicht schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Joel
meeskond

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio

postitati 27.01.06 10:39 Tsiteeri


Kes need siis nii ütlevad - Seat Leon T4 ja Volvo AWD mehed ise või? Kuidas saab Haldex olla jääl parem kui ta on sisuliselt esivedu, millel ainult häda korral tagavedu taha lükatakse? Sellisel juhul tuleb ju autole väevõimuga enne kurvi selgeks teha, et ta peab neliveolisena käituma. Drastilisim näide libaveolistest on Renault Scenic RX, millel tagasild tuleb viibega taha siis kui esimene hakkab libisema. Aga esimeste libisemist takistab veojõukontroll, mida ei saa välja lülitada. Nüüd kui auto on lumes kinni, siis ta sinna kinni ka jääb. Sellepärast, et 4WD ei rakendu, kuna veojõukontroll ei luba esimesi rattaid piisava kiirusega läbi libisema. Mis kasu sellisest nelikveost on?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 27.01.06 15:34 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: sokkmiis
Millegipärast mõned ütlevad, et Haldex on parem kui jää peale kobida? Kumb siis ikkagi parem on kas TorSen või Haldex?


Siin just kuulis lugu sellest, kuidas jää peal andes äkki tagumise otsa vedu Haldexil üldse ära kadus - süsteemi ülekuumenemise tõttu ilmselt, sest peale seistes jahtumist tuli mõistus tagasi. Nii et jätkuvalt täiega andmiseks see asi ikkagi mõeldud ei ole.

Ilmselge on see, et olenemata sellest, mis auto taguotsal kirjas - '4motion' või 'quattro' - määrab tegeliku süsteemi ära see, mispidi mootor vahel on.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
krss
huviline



Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: VAG

postitati 27.01.06 17:49 Tsiteeri


Lihtsalt pidin täna käima Quattro ülistajate jaoks ühte videot tegemas. Mitte et Quattro paha oleks, aga maastikule ta ei sobi, sobib vaid sileda jää peale (ja õige mootori puhul muidugi ka asfaldile) ringide joonistamiseks. Probleemiks on siis esi ja tagasilla vahel olev differ, mis enne 88a oli lukustatav, kuid alates 88a keskpaigast torsen. Torsen oskab paraku jagada veojõudu ainult siis, kui on midagi jagada - auto peab liikuma. Video on siis lavastatud, tagasillal kergem vedada kui esisillal. Kohalt minnes esisilda taha ei haagi. Kui saabki auto liikuma, siis piisavalt väikese kiiruse peal ikkagi see torsen oma jõu jagamisega hakkama ei saa. Ja isegi kui saab, siis esisillas puudub lukk ja hakkab käima ringi see ratas, mille ringikäimisest auto liigutamisel eriti kasu ei ole. Nii kui teha tingimused lihtsamaks (väiksem kallak), käivad jälle ilusti 3-4 ratast all ringi. St kui tahate natukene rohkemat, ostke kas veel vanem Quattro või siis viskolukkudega Subaru, mis sellisesse olukorda nii tühise kallaku peal kuidagi ei saa jääda. Praktilises elus punktist a p-punkti kulgemiseks on Quattro muidugi omal kohal, kuid seda autot tuleb hoida pidevalt liikumises, soovitavalt nii kiiresti kui võimalik:D

See, kudapidi mootor kapoti all, kehtib enamike (sh Audide) puhul. Nt põiki mootoriga Evode neliveolisuses vaevalt keegi kahtleb:P

Eelneva jutu iseloomustamiseks siis VÄIKE VIDEOLÕIK (u 2Mb)


Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Hardo
huviline



Registreerunud 28.02.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 3,0 TDI S-Line

postitati 27.01.06 20:38 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: krss
Lihtsalt pidin täna käima Quattro ülistajate jaoks ühte videot tegemas. Mitte et Quattro paha oleks, aga maastikule ta ei sobi, sobib vaid sileda jää peale (ja õige mootori puhul muidugi ka asfaldile) ringide joonistamiseks. Probleemiks on siis esi ja tagasilla vahel olev differ, mis enne 88a oli lukustatav, kuid alates 88a keskpaigast torsen. Torsen oskab paraku jagada veojõudu ainult siis, kui on midagi jagada - auto peab liikuma. Video on siis lavastatud, tagasillal kergem vedada kui esisillal. Kohalt minnes esisilda taha ei haagi. Kui saabki auto liikuma, siis piisavalt väikese kiiruse peal ikkagi see torsen oma jõu jagamisega hakkama ei saa. Ja isegi kui saab, siis esisillas puudub lukk ja hakkab käima ringi see ratas, mille ringikäimisest auto liigutamisel eriti kasu ei ole. Nii kui teha tingimused lihtsamaks (väiksem kallak), käivad jälle ilusti 3-4 ratast all ringi. St kui tahate natukene rohkemat, ostke kas veel vanem Quattro või siis viskolukkudega Subaru, mis sellisesse olukorda nii tühise kallaku peal kuidagi ei saa jääda. Praktilises elus punktist a p-punkti kulgemiseks on Quattro muidugi omal kohal, kuid seda autot tuleb hoida pidevalt liikumises, soovitavalt nii kiiresti kui võimalik:D

See, kudapidi mootor kapoti all, kehtib enamike (sh Audide) puhul. Nt põiki mootoriga Evode neliveolisuses vaevalt keegi kahtleb:P

Eelneva jutu iseloomustamiseks siis VÄIKE VIDEOLÕIK (u 2Mb)

Ma pole veel näinud,et mu Audi nii käituks.St ei käitugi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
krss
huviline



Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: VAG

postitati 27.01.06 21:10 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Hardo
Ma pole veel näinud,et mu Audi nii käituks.St ei käitugi.

Ega ei käitugi, kuna selliseid olukordi, mis nõuaks mäkketõusul seismajäämist normaalselt ei teki (videol väga raske hinnata kui järsk see tõus tegelikult oli). St see oli spetsiaalselt lavastatud, ja kui soovid, võin lavastada ka Sinu autoga - torseniga Audid võimaldavad seda (veojõukontroll päästaks, kuna see pidurdaks piisavalt tagarattaid, mis paneks omakorda pöörlema ka esirattad, kuid esisillas lukku ei saa Audile ka mitte tellides). Loomulikult ei näidanud ma siin praegu neid videosid, kus mul vastava olukorra esilekutsumine ei õnnestunud:D


Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
joosu
huviline



Registreerunud 02.10.02
Asukoht: tln/harjumaa
Kasutaja on eemal


postitati 28.01.06 08:31 Tsiteeri


Huvitaks kah tglt mis moodi toimib 4motion.
Nii palju tean,et passat on torseniga ja golfid,borad haldexiga(syncro mudelid kõik haldex või visco)
Väidetavalt peaks olema 50:50 vedu ja vastavalt vajadusele siis jagab seda?
Aga kas ka tagasillas lukk on nagu audidel?
Vw klubis igaljuhul vastust ei saanud,on ehk siin mõni spets,kes kindlalt teab.Selliseid jutte nagu "peaks" ja "vist"
oskan ma ise ka ajada aga 100% vastust pole kelleltki saanud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
urquattro
huviline



Registreerunud 25.11.02
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: A4b5 1,8TQ & A6c4 avant 2,5TDI Q & S4c4 TDI

postitati 28.01.06 08:57 Tsiteeri


Sõber proovis järest Leoni ja minu q ja tema kommentaar- ma ei saa aru mismoodi see Haldex toimetab, q on parem. Enda auto on tal esiveoline.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
V200
huviline

Avatar


Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal

Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh

postitati 28.01.06 09:58 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: krss
St kui tahate natukene rohkemat, ostke kas veel vanem Quattro või siis viskolukkudega Subaru, mis sellisesse olukorda nii tühise kallaku peal kuidagi ei saa jääda.


Või siis hoopis uuem Quattro. Uuematel Quattrotel on peal elektrooniline differetsiaalilukk (EDS), mis minu meelest on koos neljanda põlvkonna torseniga väga asjalik kombinatsioon. Läbi libisevat ratast pidurdatakse maha ja torsen jagab veojõudu ka teistele ratastele. Auto ongi nelikveoline, st. kõik neli ratast aitavadki vedada. Vanematel lülitatavate differentsiaalilukkudega Audidel veab maksimaalselt kolm ratast. Lisaks ei halvenda EDS auto juhitavust, nagu vanad differentsiaalilukud, mille kasutamisel veavad tagarattad võrdselt ja lükkavad kurvis autot otse.
EDS-i ainus puudus on, et kui see pikemat aega väga kõva koormust saab, siis lülitub see ajutiselt välja, et pidurikettaid ülekuumenemisest säästa. Aga mul on vaid kord õnnestunud selleni jõuda, kui korduvalt järsku ja libedat mäge sai võetud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 30.01.06 22:00 Tsiteeri


Ise katsetasin ka kunagi tõsisemalt oma a6 c4 at quattro võimeid, et mingis olukorras teaks, millega arvestada võiks ja millega mitte.
1. Kergelt vastu mäge ja ~30cm lumes sumpamist, nii et põhi tampis korralikult lund. Automaadil drive sees ja isend liikus mingi aeg gaasi mõõdukalt hoides, kuni seisis 1 esiratas ebamääraselt ringi käies, lasin pisut tagasi ja siis edasi jälle vähehaaval. EDS ragises nii et hulluks ajas, aga auto edasi ei liikunud ja istus täiega sees.
2. Järgmine katse 1 käik sisse ja vaikselt. Liikuma hakkas ainult 1 esiratas ja auto ei liikunud mitte mm. Kui vaikselt tuure tõstsin hakkas pikapeale mingi ratas veel ringi käima, aga mingist automaatsest tagadifri lukust polnud küll lõhnagi tunda. Vedamine saabus siis kui tõmbasin kergelt tagasi ja lajatasin järsult automaadi 1 käiguga pedaali põhja, nüüd läks isend liikvele ja rohkem kinni ei jäänud ja tunda oli, et tagadiffer oli samuti taga.
3. Proovisin samas situatsioonis aga tagurpidi, no vot sel polnud vahet kas vaikselt või täiega, ikka istus kinni.
4. Proovisin drive peal niikaua liikuda kuni kannatab ja ~30km/h juures lajatasin pedaali põhja 1 läks küll sisse, aga asi mõne hetke pärast ikkagi istus kinni nagu 5 kopikat.
5. Alustasin liikumist drivega ja kui kiirus oli lumes langenud ~30km/h peale, kasti 1 käik oli juba sees nii et kinnijäämine oli juba silme ees lajatasin 1 käigu füüsiliselt sisse ja nii nagu käis sellele käigule iseloomulik nõks läbi nii andsin täiega pedaali põhja. Ime missugune, auto enam kinni ei jäänud ja läbis enne kinni jäänud kohad suhtkoht edukalt, nii et tagumine ots loperdas taga ja esimene ots tahtis minna kuhu ise tahtis, aga kõik mis vedama pidi järelikult ka vedas :D

Mingi hetk suutsin ennast kinni trambitud lumehunnikusse esiosaga nii parkida, et esimesed rattad puutusid suhteliselt vähe maapinda. Tagurpidi mitte midagi, edaspidi ja otse samuti mitte midagi drive kasutades EDS lammutus täiega. Lõpuks rool risti 1 sisse ja täiega pähe... Asi ronis välja, aga aru oli saada et mingi EDS rohkem mingit jura ei pannud ja üldse ei rakendunudki sest raginast polnud enam lõhnagi ja lund igalt poolt lendas täiega kui auto välja ronis.

Ok, asi selge kui mingi kehv situatsioon siis ainult 1 ja täiega minna. Nii et need lumes roomamised õigustasid ennast allpool olevas situatsioonis täiega, kus pidin mööda vihmast läbi imbunud porimülgast pidi suurema liikuri poolt plögale aetud rada pidi sihtpunktini jõudma - vot selle pasa sees poleks küll tahtnud istuma jääda :P Pigem lumes kinni olla. Oleks tahtnud teada, kuidas manual kastiga isend oleks antud situatsioonis käitunud.

http://ufo.planet.ee/foorum/2004pori2.jpg


Hea auto on palju autosid...
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kirsa
huviline

Avatar


Registreerunud 20.05.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe Q 20v

postitati 31.01.06 09:38 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: krss
Probleemiks on siis esi ja tagasilla vahel olev differ, mis enne 88a oli lukustatav, kuid alates 88a keskpaigast torsen. Torsen oskab paraku jagada veojõudu ainult siis, kui on midagi jagada - auto peab liikuma.


Kas torsen siiski vaikimisi 50/50 ei jaga ja vajadusel kuni 80/20, 20/80?
Endal käisid taolises situatsioonis küll kõik 4 ratast korraga ringi!
See teema on küll jah et kui 1 esiratas satub õhku või libeda peale siis on väike probleem. Tagumine difri lukk, aga teeb oma tööd küll ka 0km/h kiiruse pealt. Hiljuti kraavi kinni jäädes oli pigem see probleem, et kõvasti gaasi andes viskas tagumise luku välja kuna kiirus tõusis yle 30km/h.

Mul on siis 2 generatsiooni quattro ja man kast.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 31.01.06 10:01 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Oleks tahtnud teada, kuidas manual kastiga isend oleks antud situatsioonis käitunud.


diff peale, esimene sisse ja pedalit :D
aga selle autom.diffri puhul...vat ei tea, pole kokkupuudet olnud ekstreemsituatsioonis.
ja noh...vastumäge sa tead kuidas man kastiga autod käituvad ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
V200
huviline

Avatar


Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal

Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh

postitati 31.01.06 10:51 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Nii et need lumes roomamised õigustasid ennast allpool olevas situatsioonis täiega, kus pidin mööda vihmast läbi imbunud porimülgast pidi suurema liikuri poolt plögale aetud rada pidi sihtpunktini jõudma - vot selle pasa sees poleks küll tahtnud istuma jääda :P Pigem lumes kinni olla. Oleks tahtnud teada, kuidas manual kastiga isend oleks antud situatsioonis käitunud.



Eelmisel sügisel, kui neli päeva järjest oli vihma kallanud, tekkis samasuguses olukorras, nagu sul pildi peal, probleem, et ei saanud väiksest künkast libedat muru pidi üles.
Nii pehme ja libe oli, et isegi kõndida ei saanud õieti.
Suverehvid olid all ka muidugi, need kogusid mustri vahele pori ja olid seetõttu praktiliselt siledad. Isepuhastuva mustriga talverehviga oleks vast lugu teine olnud. Aga sellises olukorras on jah parim variant paraja tempoga muudkui edasi minna.

Lumme pole õnnestunud end veel kinni parkida. Võib-olla pole lumi piisavalt sügav või aluspõhi piisavalt libe olnud. :D Aga isegi vaikselt kohalt minnes on EDS korralikult toiminud ja mõne sekundiga tuleb ikka tugev vedu taha.
Pigem on probleem selles, et sidur ei pea vastu sügava lume sees libistamist ja aeglaselt liikumist.

Seda pole ka aru saanud, et tagurpidi viletsamalt veaks. Ikka samamoodi nagu tuleks kõigi nelja ratta vedu taha. Aga seda pole väga uurinud, seega päris kindlalt ei tea.
Kui korralik lumi jälle maha tuleb, saab katsetada. ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
krss
huviline



Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: VAG

postitati 31.01.06 13:05 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kirsa
Tsitaat:
Algselt postitas: krss
Probleemiks on siis esi ja tagasilla vahel olev differ, mis enne 88a oli lukustatav, kuid alates 88a keskpaigast torsen. Torsen oskab paraku jagada veojõudu ainult siis, kui on midagi jagada - auto peab liikuma.


Kas torsen siiski vaikimisi 50/50 ei jaga ja vajadusel kuni 80/20, 20/80?
Endal käisid taolises situatsioonis küll kõik 4 ratast korraga ringi!
See teema on küll jah et kui 1 esiratas satub õhku või libeda peale siis on väike probleem. Tagumine difri lukk, aga teeb oma tööd küll ka 0km/h kiiruse pealt. Hiljuti kraavi kinni jäädes oli pigem see probleem, et kõvasti gaasi andes viskas tagumise luku välja kuna kiirus tõusis yle 30km/h.
Mul on siis 2 generatsiooni quattro ja man kast.

Jah, torsen oskab jagada lisaks 50/50 ka 0/100. Ja ka tagadifri lukustusest pole eriti kasu, kui torsen otsustab jagada 100/0 esisillale, kus siis ainult üks ratas lõbusalt ringi käib (seda siiski ei juhtunud siin videos). Ega selle video tegemine nüüd nii lihtne ka polnud, ikka tahtis vägisi ülesse ronida:D, kuid need väikesed muhukesed seal lume all suutsid ikka selle neliveoskeemi puudused välja tuua. Lahenduseks on siis jah kas vanem lukustatav keskdiffer või elektroonika uuematel autodel, mis pidurite abil seda veojõudu rataste vahel ühtlustada aitab


Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
ddig
huviline



Registreerunud 26.01.06
Asukoht: Haabneeme
Kasutaja on eemal

Auto: Volvod

postitati 05.02.06 17:21 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: krss Lahenduseks on siis jah kas vanem lukustatav keskdiffer või elektroonika uuematel autodel, mis pidurite abil seda veojõudu rataste vahel ühtlustada aitab


Sellele elektroonikale küll loota ei soovitaks, sest on see tore sõber meil otseselt seotud ESP-ga, kuid see idiootidele mõeldud abimees - stabiilsuskontroll, alustab oma tegevust muuhulgas mootori hinge kinnipigistamisest ning reaalne olukord on see, et kui ühel rattal pidamine täielikult puudub ja teistel kasvõi mingi väike takistus ees on (nt kõhuli lumes kinni), siis ESP-ga ei saa kohalt ära. Kui lülitad ESP välja saad küll kenasti mootori pöördesse lasta aga jälle pidurdamist ei toimu.

Olen ise sedasi A6-ga kinni jäänud kui asusin teelt välja sõitnud väiksemat autot välja tõmbama. Tagurdasin ettevaatlikult teelt välja sõitnud auto jälgi mööda nii kaugele, et ulataks kõie külge panna. Sõitsin veel paar korda edasi tagasi, et kindel olla, et endal ikka mingi pidamine on. Kui asusin sikutama võttis korraks tagumised rattad ringi käima ja olin seal kinni sama targalt nagu see keda tõmbama asusin.
Tõenäoliselt oleks selles olukorras aidanud käsipiduriga manipuleerimine, kuid juba oli seisma jäänud üks pikema trossiga veoauto ning peale poole meetri jagu sikutamist sai Audi kenasti liikuma.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
piltnik
huviline

Avatar


Registreerunud 26.04.05
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal

Auto: A4 1.8TQ

postitati 11.10.06 12:31 Tsiteeri


Oma autoga tegin täna siis sellise testi. Tõstsin kordamööda rattaid, alguses tagapaar siis külg ja esipaar iga kord sõitis masin pukkidelt maha. Teisel katsel ühendasin lahti kapoti alt ABS'i ja tagant istme alt EDS'i ning proovisin uuesti, jällegi kõikidel juhtudel sõitis masin pukkidelt maha. Üks imelik asi siiski oli kui alati kasutasin esimest käiku siis testis kus polnud elektroonika abi ja terve külg oli öhus ei tahtnud mitte pukkidelt maha minna, panin siis tagumise ja kohe ilma probleemideta sõitis jälle maha.
Oskab keegi kommenteerida miks nii. Või oli see lihtsalt õnnetu juhus.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ellar
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.05
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: audi 200 TQ 20V

postitati 11.10.06 12:59 Tsiteeri


Ma olen kinni istunud nii ,et mul käib ringi all ainult üks ratas. ei ole kasu difrilukust ega millegist. Kui üks esiratas satub libeda või siis on lennus siis jaotub torseni peal 100/0 . Teisel korral ma olin kinni kui ainult tagumine sild vedas ja dirfilukk oli peal (keerlesid mõlemad tagumised rattad) oleks tookord esisilla järgi saanud oleksin ma väljas olnud:P Aga ei olnud :(
Nüüd olen nii palju targemaks saanud et järgmine kord piduritega jõudu jagada torseni vahel. Kässar tuleb abiks esisillale aga tagumisele sillale lihtsalt pidur ( pole veel katsetanud aga naised saunas rääkisid) :D
Ja kui mul pooltelg ees purunes siis oli jokk auto ei liikunud kuhugi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 44.1% - SQL: 55.9%]