Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: C4 ACK õlilekked, õlikulu, pukside olukord. Pikem küsitlus (Vastuseid: 20 | Vaatamisi: 3212)
Siim
huviline

Avatar


Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 18.01.15 18:54 Tsiteeri
C4 ACK õlilekked, õlikulu, pukside olukord. Pikem küsitlus



Tere. Enne kui kodukoha teenindusse pöördun küsin targematelt, et suunata remondikoha töötajaid õigeid asju kontrollima. Vead on kirjeldatud tõsiduse järjekorras.

Olen kimpus oma C4 V6 ACK mootori suure õlikuluga. Muutub tüütuks pidev õli peale valamine, õliks 5w-40. Sai „ülakorruse“ tihendid ära vahetatud, klapisääre tihendid samuti, kuid oodatud õlikulu vähenemist ei toimunud. Tegin pilte minuarvates suhteliselt õlistest kohtadest. Samas ei saa välistada et mootor sööb õli lihtsalt ära, kuidas seda kontrollida (kompressiooni mõõtmine)?
Pildil karterituulutuse toru mis jookseb ühest kambrist teise. Umbes ta ei olnud aga torus oli kondentsi õlisegu mis haises bensiini järgi. Mootor saab alati korralikult soojaks sõidetud. Kas see löga võib viidata mingi elemendi umbes olekule? Teatavasti vanemal ACK-l on tuulutuse toru teisiti lahendatud, teine osa jookseb sisselaske all mille korrasolekut kontrollida ei saanud. Õlikork on puhas.
http://i60.tinypic.com/919mv9.jpg

http://i58.tinypic.com/20ssnk9.jpg

Mootori ülalt vaadtatuna tundub kliimapump kaetud värske õliga. Üritasin lekke kohta näha aga ei õnnestunud.

http://i62.tinypic.com/2zp8ver.jpg

Kliimapumba ümbrus mootori altpoolt.

http://i62.tinypic.com/2m4xibl.jpg

http://i60.tinypic.com/121pxxy.jpg

Pildi tegin ka generaatori poolsest küljest. Karteripõhja peal tundus olevat värskemapoolne õli.

http://i58.tinypic.com/250kner.jpg

Pukside teema. Tühikäigul 700 rpm vibreerib mootor üsna korralikult mis lööb ka keresse. Katsudes mootoripatju töötava mootoriga ei suuda ma tuvastada kas nad teevad oma tööd või mitte. Pannes käe puksi peale siis vibra ei tunne, katsudes puksi ümbert auto raami on vibra tunda. Padjal väliseid vigastusi ei näe. Pildistasin käigukasti patju mis tunduvad pisut kahtlasemad, kas seal keskel peab vahe olema või mitte. Samas jällegi käega katsudes otsest vibra ei tunneta.
http://i62.tinypic.com/2lsbi2v.jpg

http://i59.tinypic.com/2qdquwz.jpg

Tiks mootoris. Juhipoolses plokikaanes on sooja mootoriga kuulda tugev tiks, kas see võib olla märguanne väsinud hüdrotõukurist. Helifaili kahjuks ei ole.


Kõik soovitused oodatud. Võib pakkuda ka remondikohti kes tuvastaksid vead.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Dr.Rammstein
huviline

Avatar


Registreerunud 09.04.10
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 c6 3.0 171kw universaal

postitati 19.01.15 06:49 Tsiteeri


Hammasrihma kate maha ja vaata kas nuka simmerid lekivad, samuti mootori tagumises otsas on ülemiste õliradade plastik korgid. Endal üks lekkis, swagi oma maksis 6€.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Siim
huviline

Avatar


Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 19.01.15 07:37 Tsiteeri


Simmekad sai samuti vahetatud ja ei leki, kontrollisin uuesti. Tagumised korgid ostsin originaalid ja nood peavad.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
QUATTRO
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal

Auto: 5,2 Cherokee 4x4

postitati 19.01.15 08:05 Tsiteeri


Kõige klassikalisemad kohad sellel mootoril lekkimise osas on plokikaane tihendid, lekib ilusasti sisselaske kollektori alla. Siis veel karteripõhi ja karteripõhja ja ploki vahel olev vahekaas. Samuti on olnud juhuseid kus lekivad mitte nukasimmerid vaid nukkvõlli esimesed pakud. Need on vaja alati paigaldada kas väikese koguse hermeetiku või tihendiliimiga.
Tiks plokikaanes võib tekkida sellest, et vasak pool ei saa lihtsalt õli kätte. Õlivahetuste pealt kokkuhoitud mootorite puhul tavaline nähtus. Kogu õli tuleb kaande plokikaane tihendis oleva kanali kaudu, mis on üsna kitsas, sealt edasi mööda plokikaanes olevat plokikaanepolti. Reeglina mätsib lihtsalt kaane ja poldivahelise ala kõntsa täis ja ongi olemas.
Samal põhjusel hukkuvad ka õlirõngad. Korjab õlirõnga kanalid ja vedrud saasta täis, ning rõngas ei tõmba enam hülsiseinalt õli ja ei juhi seda läbi kolvis olevate kanalite tagasi karterisse, vaid lihtsalt toimib nagu võinuga mätsides õli edasi tagasi. Osa satub lihtsalt põlemiskambrisse. Küünalde pealt peaks olema ka võimalik miskit arvata. Samuti võib piiluda kaameraga kolvide peale, suurtel õlijoodikutel jääb sinna arvestatav pehme limakiht. Korras mootoril on kolb kõva pruunikasmusta tahmaga kaetud.
Sääretihendite puhul olen näinud, kuidas on klapisääred tuksi keeratud tihendite vahetamisega. Kui seda vedrutaldrikut ei suruta alla korralike tööriistadega, siis on juhtunud, et see taldrik vajub nurga alla ja hammustab klapisäärele teravad kärsid. Uus sääretihend on siis loetud mootoripöörete pärast tuksis.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Siim
huviline

Avatar


Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 19.01.15 08:32 Tsiteeri


Asjalik vastus! Vaadates sisselaske korpuse alla on ka seal näha õlikirmet. Külmalt käivitades on tunda et ülakorrus ei saa piisavalt kiiresti õlitust, teeb kärrr....- millegipärast pinguti viga ma ei usu. Kas plokikaane tihendi viga võiks avalduda ka mu pikaajalisele temperatuuri jukerdamisele, ei lase tal tõusta 90-ni, samas lõdvikud kiviks ei lähe. Öli mida seal varem kasutati oli tõesti tökat, joppenpuhh ei ole ju nii kallis seda vahetada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Siim
huviline

Avatar


Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 19.01.15 15:11 Tsiteeri


Läheb käiku V6 tüüptegevus, mootor võetakse pulkadeks ja hakatakse uurima.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
vibro
huviline



Registreerunud 01.10.11
Kasutaja on eemal


postitati 19.01.15 23:34 Tsiteeri


Ma ise olen sellises olukorras kõgepealt mootori puhtaks pesnud ja siis näed ära kust hakkab õli välja ajama.
Hetkel sellel mootoril vist polegi puhast kohta.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Siim
huviline

Avatar


Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 20.01.15 07:13 Tsiteeri


Kui kiiruga peale vaatad ei saa arugi et väga must oleks, selline "harju keskmine" mustus mis ei häiri otseselt. Häirima hakkas õlikulu. Mootor võetakse veebruaris maha. Egas eriti see morjendagi kuna ilmselt mootor jõudnud täpselt sellisesse staadiumisse kus ta tahabki värskendust.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
sir-mac
huviline



Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal

Auto: S6 4,2 Avant

postitati 20.01.15 15:25 Tsiteeri


Palju sul see õlikulu ka on, et käed kallamisest ära väsivad? Endal ka vana 2,8 (95.a.) ja ka peidab õli. Tahtsin hakata juba klapisääre tihendeid vahetama, aga meistrimees, keda ma usaldan (Speedsteris), ütles, et vahetuseks läheb alles siis, kui küünlad mustad on, seni tilguta juurde. Seda ma senini ka vajadusel teen. Õli samuti 5W. Veel soovitati osta uus auto, alles siis pidavat teada saama, mida tähendab õlikulu.
Kui õli kaob, aga seisva auto alla ei tilgu korralikku loiku, mootor vaid kergelt leemendab, viitab sellele, et õli lihtsalt põleb silindrites ära ehk siis viga võib olla kulunud õlirõngastes, mis ei tõmba alla liikudes silindriseinu puhtaks. Ja suitsuvinet ei pruugi taga üldse märgatagi.
Minul igatahes nii on, külmalt käivitades on vahel kerget pahvakut näha (klapisääre simmerid) ja on ka tunda spetsiifilist lõhna, aga soojenedes kõik kaob. Mootor on end siit-sealt katnud korrosiooni vältimiseks kerge kirmega, aga ei enamat. Õli aga kaob. Palju konkreetselt kulub 10000-15000km läbimisega, pole arvestanud kuna vahel tuleb samast fondist katta ka teise mootori määrdeaine kulu. Aga umbes 3-4ltr./10000 km.
Kui käed väsivad kallamisest ära, tee trenni. Või siis võta energiaallikas legoks: hooni/puuri üle silindrid, vaheta kolvid/rõngad, lihvi plokikaan, lihvi väntvõll + uued saaled + uued tihendid + uued juhtpuksid, lihvi üle klapid jne.
Peale sellist toimingut võid tõega saada mootori, mis ka 20000 km läbimisega ei kuluta tilkagi õli. 22-23 aastat tagasi tegin sellise operatsiooni 80.a A100 R5 mootorile, tulemus oli ülihea, kui veel arvestada, et uued kolvid/rõngad (76,5mm) sai laenatud nõukogude autotööstusest (˛iguli).
Arusaadav, et korralikule autoomanikule käib pinda tugevalt lekkiv mootor, aga kui loiku alla ei tule ja muid probleeme temaga ei ole, mõtle, kas on odavam kallata või remontida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
rix30
huviline



Registreerunud 19.04.09
Asukoht: Lielahti.
Kasutaja on eemal

Auto: Audi S3 1,8T 8L

postitati 20.01.15 17:18 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Peetrus
Tere. Enne kui kodukoha teenindusse pöördun küsin targematelt, et suunata remondikoha töötajaid õigeid asju kontrollima. Vead on kirjeldatud tõsiduse järjekorras.

Olen kimpus oma C4 V6 ACK mootori suure õlikuluga. Muutub tüütuks pidev õli peale valamine, õliks 5w-40. Sai „ülakorruse“ tihendid ära vahetatud, klapisääre tihendid samuti, kuid oodatud õlikulu vähenemist ei toimunud. Tegin pilte minuarvates suhteliselt õlistest kohtadest. Samas ei saa välistada et mootor sööb õli lihtsalt ära, kuidas seda kontrollida (kompressiooni mõõtmine)?
Pildil karterituulutuse toru mis jookseb ühest kambrist teise. Umbes ta ei olnud aga torus oli kondentsi õlisegu mis haises bensiini järgi. Mootor saab alati korralikult soojaks sõidetud. Kas see löga võib viidata mingi elemendi umbes olekule? Teatavasti vanemal ACK-l on tuulutuse toru teisiti lahendatud, teine osa jookseb sisselaske all mille korrasolekut kontrollida ei saanud. Õlikork on puhas.
http://i60.tinypic.com/919mv9.jpg

http://i58.tinypic.com/20ssnk9.jpg

Mootori ülalt vaadtatuna tundub kliimapump kaetud värske õliga. Üritasin lekke kohta näha aga ei õnnestunud.

http://i62.tinypic.com/2zp8ver.jpg

Kliimapumba ümbrus mootori altpoolt.

http://i62.tinypic.com/2m4xibl.jpg

http://i60.tinypic.com/121pxxy.jpg

Pildi tegin ka generaatori poolsest küljest. Karteripõhja peal tundus olevat värskemapoolne õli.

http://i58.tinypic.com/250kner.jpg

Pukside teema. Tühikäigul 700 rpm vibreerib mootor üsna korralikult mis lööb ka keresse. Katsudes mootoripatju töötava mootoriga ei suuda ma tuvastada kas nad teevad oma tööd või mitte. Pannes käe puksi peale siis vibra ei tunne, katsudes puksi ümbert auto raami on vibra tunda. Padjal väliseid vigastusi ei näe. Pildistasin käigukasti patju mis tunduvad pisut kahtlasemad, kas seal keskel peab vahe olema või mitte. Samas jällegi käega katsudes otsest vibra ei tunneta.
http://i62.tinypic.com/2lsbi2v.jpg

http://i59.tinypic.com/2qdquwz.jpg

Tiks mootoris. Juhipoolses plokikaanes on sooja mootoriga kuulda tugev tiks, kas see võib olla märguanne väsinud hüdrotõukurist. Helifaili kahjuks ei ole.


Kõik soovitused oodatud. Võib pakkuda ka remondikohti kes tuvastaksid vead.
Täiesti normaalne nähe, anna pähe- kuni rada taga.. Pole veel näinud kuiva V6 motot. 5w-40 ? mismõttes?


Adolf Hitler!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Siim
huviline

Avatar


Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 20.01.15 18:17 Tsiteeri


1000km= 1L 5w-40. Minu arvates see ei ole töökorras mootori tunnus. Eelnevad autod ei ole ükski niimoodi õli õginud, sealhulgas vene marki masinad. Siiski usun et on olemas ka mõni kuiv V6. Olen nõus et majanduslikult ei ole see remont otstarbekas ja enne Audit ressurss võimaldas osta mõni uuem Toyota või Audi C5 ntx, aga ei näe ei tahtnud ega taha siiani. Garaa˛is ma nokitsen (mitte Audi) aga teadmised ja oskused ei küündi veel mootori lahkamise tasandile seega see töö jääb targematele (juba kokkulepitud). Samas minu arvates on tobe kui mehhaanikud ütlevad "lase edasi" kuni midagi totaalselt peesse läheb, esimene variant peaks olema korda tegemine ja kui klient seda ei soovi siis nägemist!

Trenni teen jõusaalis ja looduses, soovitan teistelegi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
sir-mac
huviline



Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal

Auto: S6 4,2 Avant

postitati 20.01.15 18:44 Tsiteeri


Eks see 1ltr/1000km ole küll väheke palju, aga jääb veel lubatud kulu piiridesse (vähemasti vanematel mudelitel). Ja kui on soov masinat veel pikemat aega ekspluateerida ning muu tehniline osa on korralik, siis on mootori remont igati õigustatud. Ega ei pea ka kindlasti tegema kõiki eelpool ülesloetud töid, saab ka lihtsamalt: lihtslt silindrid üle hoonida, panna uued kolvirõngad ja saaled (ilma vänta lihvimata), klappe ei ole ka kindlasti vaja üle lihvida jne. Ühesõnaga - kui mootor lahti võetud, siis on näha, mis vajab vahetamist/lihvimist. Kuna aga kogu protseduur on suhteliselt mahukas, tasub teha võimaluse piires max.
Edu!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Dr.Rammstein
huviline

Avatar


Registreerunud 09.04.10
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 c6 3.0 171kw universaal

postitati 20.01.15 19:38 Tsiteeri


Peaks ka huvipärast kapotialla piiluma, õlivahetusest möödas pea 4000km :) Kasutan 5w50.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
aixx
huviline



Registreerunud 21.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 21.01.15 08:52 Tsiteeri


Minu ACK-l jooksevad mõlemad väntvõlli rõngastihendid, ilmselt sellepärast, et karterituulutus oli tõsist moosi täis. Kui ei tilguks maha ja ei haiseks, siis ei häiriks üldse.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Dr.Rammstein
huviline

Avatar


Registreerunud 09.04.10
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 c6 3.0 171kw universaal

postitati 28.01.15 16:32 Tsiteeri


Kui mootori pulkadeks võtad siis ole hea vaata, kuidas õli generaatori taha karterivanni peale satub. Endal autol ka sealt märg.

Enda autol õlikulu 3500km peale 700ml


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
QUATTRO
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal

Auto: 5,2 Cherokee 4x4

postitati 28.01.15 17:19 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Dr.Rammstein
Kui mootori pulkadeks võtad siis ole hea vaata, kuidas õli generaatori taha karterivanni peale satub. Endal autol ka sealt märg.

Enda autol õlikulu 3500km peale 700ml


Kkk tihend, karteripõhja vahekaas või õlipump, e. mootori esimese otsakaane tihend. Võib joosta ka esimese nukapuki juurest mööda rihmakatet alla.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Siim
huviline

Avatar


Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 23.02.15 17:29 Tsiteeri


Vahekokkuvõte, mootor laiali. Silindrite seinad kriimus ehk tuksis, kolbidega sama lugu. Klapid kaetud paksu tahma kihiga. Mootor elanud vist longlife elu. Uue ploki otsingud käivad.



http://i60.tinypic.com/2j1lwf8.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
sir-mac
huviline



Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal

Auto: S6 4,2 Avant

postitati 25.02.15 12:00 Tsiteeri


Pildilt näha silindri nukker seisukord, aga kas kohe vaja uut plokki. Sõltub kriimude sügavusest, aga kahjuks ei suuda pildilt tegelikku olukorda hinnata. Esialgu võid proovida silindrid üle hoonida, töö iseenesest lihtne, kiire ja töövahend ka odav ning kättesaadav. Ja pärast uued rõngad. See, et ka kolvil on kriimusid, ei ole veel tragöödia, olulised on rõngad. Silindri tegeliku olukorra saad tead, kui lased ilma rõngasteta kolvi silindrisse - kolb ei tohiks kolinaga läbi kukkuda. Kui silinder on ovaalseks kulunud, siis on kaks võimalust:
1. kas üle puurida + uued kolvid ja rõngad
2. leida korras plokk.
Kui palju maksab tänasel päeval ploki puurimine ei tea öelda, aga tulemus tuleb igal juhul etem, kui vana asendamine teise vanaga(kui ei sattu kätte just ideaalset detaili).
Bensa kolvid ja rõngad ei ole diisli hinnaga, aga eks maksa needki midagi.
Isiklikult prooviksin hoonida ühe silindri, et saaks vaadata, kuidas kolb sisse läheb. Ja sõltuvalt sellest siis juba edasi otsustada.
Niipalju veel, et kui otsustad vahetada ploki, tuleb silindrid ikka üle hoonida, selleks, et rõngad korralikult sisse töötaksid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Siim
huviline

Avatar


Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 25.02.15 19:07 Tsiteeri


Kahjuks ei pildistanud kõiki silindreid aga pildili olev ei olnud veel kõige hullem. Puurima ei hakka kuna uued kolvid on üpris kallid, 1 uus kolb=töökorras mootor romulas. Loomulikult võetakse doonor mootor laiali ja vajadusel saab kehva variandi romulasse tagastada mida ei kahjuks eraisikutest varuosa müüjate kohta öelda. Nadi on see et mootor on esimese otsa ACK mille saadavus väike.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
rix30
huviline



Registreerunud 19.04.09
Asukoht: Lielahti.
Kasutaja on eemal

Auto: Audi S3 1,8T 8L

postitati 25.02.15 19:13 Tsiteeri


Kas neil v6 2,8 isenditel mitte alumine ots sama pole, kaante erinevused aint.


Adolf Hitler!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Siim
huviline

Avatar


Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 25.02.15 19:15 Tsiteeri


http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=99236


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 71.7% - SQL: 28.3%]