Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.01.15 17:54
|
|
|
C4 ACK õlilekked, õlikulu, pukside olukord. Pikem küsitlus
Tere. Enne kui kodukoha teenindusse pöördun küsin targematelt, et suunata remondikoha töötajaid õigeid asju kontrollima. Vead on kirjeldatud tõsiduse
järjekorras.
Olen kimpus oma C4 V6 ACK mootori suure õlikuluga. Muutub tüütuks pidev õli peale valamine, õliks 5w-40. Sai „ülakorruse“ tihendid ära vahetatud,
klapisääre tihendid samuti, kuid oodatud õlikulu vähenemist ei toimunud. Tegin pilte minuarvates suhteliselt õlistest kohtadest. Samas ei saa
välistada et mootor sööb õli lihtsalt ära, kuidas seda kontrollida (kompressiooni mõõtmine)?
Pildil karterituulutuse toru mis jookseb ühest kambrist teise. Umbes ta ei olnud aga torus oli kondentsi õlisegu mis haises bensiini järgi. Mootor
saab alati korralikult soojaks sõidetud. Kas see löga võib viidata mingi elemendi umbes olekule? Teatavasti vanemal ACK-l on tuulutuse toru teisiti
lahendatud, teine osa jookseb sisselaske all mille korrasolekut kontrollida ei saanud. Õlikork on puhas.
Mootori ülalt vaadtatuna tundub kliimapump kaetud värske õliga. Üritasin lekke kohta näha aga ei õnnestunud.
Kliimapumba ümbrus mootori altpoolt.
Pildi tegin ka generaatori poolsest küljest. Karteripõhja peal tundus olevat värskemapoolne õli.
Pukside teema. Tühikäigul 700 rpm vibreerib mootor üsna korralikult mis lööb ka keresse. Katsudes mootoripatju töötava mootoriga ei suuda ma tuvastada
kas nad teevad oma tööd või mitte. Pannes käe puksi peale siis vibra ei tunne, katsudes puksi ümbert auto raami on vibra tunda. Padjal väliseid
vigastusi ei näe. Pildistasin käigukasti patju mis tunduvad pisut kahtlasemad, kas seal keskel peab vahe olema või mitte. Samas jällegi käega katsudes
otsest vibra ei tunneta.
Tiks mootoris. Juhipoolses plokikaanes on sooja mootoriga kuulda tugev tiks, kas see võib olla märguanne väsinud hüdrotõukurist. Helifaili kahjuks ei
ole.
Kõik soovitused oodatud. Võib pakkuda ka remondikohti kes tuvastaksid vead.
|
|
|
Dr.Rammstein
huviline
Registreerunud 09.04.10
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 c6 3.0 171kw universaal
|
postitati 19.01.15 05:49
|
|
|
Hammasrihma kate maha ja vaata kas nuka simmerid lekivad, samuti mootori tagumises otsas on ülemiste õliradade plastik korgid. Endal üks lekkis, swagi
oma maksis 6€.
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.01.15 06:37
|
|
|
Simmekad sai samuti vahetatud ja ei leki, kontrollisin uuesti. Tagumised korgid ostsin originaalid ja nood peavad.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 19.01.15 07:05
|
|
|
Kõige klassikalisemad kohad sellel mootoril lekkimise osas on plokikaane tihendid, lekib ilusasti sisselaske kollektori alla. Siis veel karteripõhi ja
karteripõhja ja ploki vahel olev vahekaas. Samuti on olnud juhuseid kus lekivad mitte nukasimmerid vaid nukkvõlli esimesed pakud. Need on vaja alati
paigaldada kas väikese koguse hermeetiku või tihendiliimiga.
Tiks plokikaanes võib tekkida sellest, et vasak pool ei saa lihtsalt õli kätte. Õlivahetuste pealt kokkuhoitud mootorite puhul tavaline nähtus. Kogu
õli tuleb kaande plokikaane tihendis oleva kanali kaudu, mis on üsna kitsas, sealt edasi mööda plokikaanes olevat plokikaanepolti. Reeglina mätsib
lihtsalt kaane ja poldivahelise ala kõntsa täis ja ongi olemas.
Samal põhjusel hukkuvad ka õlirõngad. Korjab õlirõnga kanalid ja vedrud saasta täis, ning rõngas ei tõmba enam hülsiseinalt õli ja ei juhi seda läbi
kolvis olevate kanalite tagasi karterisse, vaid lihtsalt toimib nagu võinuga mätsides õli edasi tagasi. Osa satub lihtsalt põlemiskambrisse. Küünalde
pealt peaks olema ka võimalik miskit arvata. Samuti võib piiluda kaameraga kolvide peale, suurtel õlijoodikutel jääb sinna arvestatav pehme limakiht.
Korras mootoril on kolb kõva pruunikasmusta tahmaga kaetud.
Sääretihendite puhul olen näinud, kuidas on klapisääred tuksi keeratud tihendite vahetamisega. Kui seda vedrutaldrikut ei suruta alla korralike
tööriistadega, siis on juhtunud, et see taldrik vajub nurga alla ja hammustab klapisäärele teravad kärsid. Uus sääretihend on siis loetud
mootoripöörete pärast tuksis.
|
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.01.15 07:32
|
|
|
Asjalik vastus! Vaadates sisselaske korpuse alla on ka seal näha õlikirmet. Külmalt käivitades on tunda et ülakorrus ei saa piisavalt kiiresti
õlitust, teeb kärrr....- millegipärast pinguti viga ma ei usu. Kas plokikaane tihendi viga võiks avalduda ka mu pikaajalisele temperatuuri
jukerdamisele, ei lase tal tõusta 90-ni, samas lõdvikud kiviks ei lähe. Öli mida seal varem kasutati oli tõesti tökat, joppenpuhh ei ole ju nii kallis
seda vahetada.
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.01.15 14:11
|
|
|
Läheb käiku V6 tüüptegevus, mootor võetakse pulkadeks ja hakatakse uurima.
|
|
|
vibro
huviline
Registreerunud 01.10.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.01.15 22:34
|
|
|
Ma ise olen sellises olukorras kõgepealt mootori puhtaks pesnud ja siis näed ära kust hakkab õli välja ajama.
Hetkel sellel mootoril vist polegi puhast kohta.
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.01.15 06:13
|
|
|
Kui kiiruga peale vaatad ei saa arugi et väga must oleks, selline "harju keskmine" mustus mis ei häiri otseselt. Häirima hakkas õlikulu. Mootor
võetakse veebruaris maha. Egas eriti see morjendagi kuna ilmselt mootor jõudnud täpselt sellisesse staadiumisse kus ta tahabki värskendust.
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 20.01.15 14:25
|
|
|
Palju sul see õlikulu ka on, et käed kallamisest ära väsivad? Endal ka vana 2,8 (95.a.) ja ka peidab õli. Tahtsin hakata juba klapisääre tihendeid
vahetama, aga meistrimees, keda ma usaldan (Speedsteris), ütles, et vahetuseks läheb alles siis, kui küünlad mustad on, seni tilguta juurde. Seda ma
senini ka vajadusel teen. Õli samuti 5W. Veel soovitati osta uus auto, alles siis pidavat teada saama, mida tähendab õlikulu.
Kui õli kaob, aga seisva auto alla ei tilgu korralikku loiku, mootor vaid kergelt leemendab, viitab sellele, et õli lihtsalt põleb silindrites ära ehk
siis viga võib olla kulunud õlirõngastes, mis ei tõmba alla liikudes silindriseinu puhtaks. Ja suitsuvinet ei pruugi taga üldse märgatagi.
Minul igatahes nii on, külmalt käivitades on vahel kerget pahvakut näha (klapisääre simmerid) ja on ka tunda spetsiifilist lõhna, aga soojenedes kõik
kaob. Mootor on end siit-sealt katnud korrosiooni vältimiseks kerge kirmega, aga ei enamat. Õli aga kaob. Palju konkreetselt kulub 10000-15000km
läbimisega, pole arvestanud kuna vahel tuleb samast fondist katta ka teise mootori määrdeaine kulu. Aga umbes 3-4ltr./10000 km.
Kui käed väsivad kallamisest ära, tee trenni. Või siis võta energiaallikas legoks: hooni/puuri üle silindrid, vaheta kolvid/rõngad, lihvi plokikaan,
lihvi väntvõll + uued saaled + uued tihendid + uued juhtpuksid, lihvi üle klapid jne.
Peale sellist toimingut võid tõega saada mootori, mis ka 20000 km läbimisega ei kuluta tilkagi õli. 22-23 aastat tagasi tegin sellise operatsiooni
80.a A100 R5 mootorile, tulemus oli ülihea, kui veel arvestada, et uued kolvid/rõngad (76,5mm) sai laenatud nõukogude autotööstusest (˛iguli).
Arusaadav, et korralikule autoomanikule käib pinda tugevalt lekkiv mootor, aga kui loiku alla ei tule ja muid probleeme temaga ei ole, mõtle, kas on
odavam kallata või remontida.
|
|
|
rix30
huviline
Registreerunud 19.04.09
Asukoht: Lielahti.
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S3 1,8T 8L
|
postitati 20.01.15 16:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Peetrus
Tere. Enne kui kodukoha teenindusse pöördun küsin targematelt, et suunata remondikoha töötajaid õigeid asju kontrollima. Vead on kirjeldatud tõsiduse
järjekorras.
Olen kimpus oma C4 V6 ACK mootori suure õlikuluga. Muutub tüütuks pidev õli peale valamine, õliks 5w-40. Sai „ülakorruse“ tihendid ära vahetatud,
klapisääre tihendid samuti, kuid oodatud õlikulu vähenemist ei toimunud. Tegin pilte minuarvates suhteliselt õlistest kohtadest. Samas ei saa
välistada et mootor sööb õli lihtsalt ära, kuidas seda kontrollida (kompressiooni mõõtmine)?
Pildil karterituulutuse toru mis jookseb ühest kambrist teise. Umbes ta ei olnud aga torus oli kondentsi õlisegu mis haises bensiini järgi. Mootor
saab alati korralikult soojaks sõidetud. Kas see löga võib viidata mingi elemendi umbes olekule? Teatavasti vanemal ACK-l on tuulutuse toru teisiti
lahendatud, teine osa jookseb sisselaske all mille korrasolekut kontrollida ei saanud. Õlikork on puhas.
Mootori ülalt vaadtatuna tundub kliimapump kaetud värske õliga. Üritasin lekke kohta näha aga ei õnnestunud.
Kliimapumba ümbrus mootori altpoolt.
Pildi tegin ka generaatori poolsest küljest. Karteripõhja peal tundus olevat värskemapoolne õli.
Pukside teema. Tühikäigul 700 rpm vibreerib mootor üsna korralikult mis lööb ka keresse. Katsudes mootoripatju töötava mootoriga ei suuda ma tuvastada
kas nad teevad oma tööd või mitte. Pannes käe puksi peale siis vibra ei tunne, katsudes puksi ümbert auto raami on vibra tunda. Padjal väliseid
vigastusi ei näe. Pildistasin käigukasti patju mis tunduvad pisut kahtlasemad, kas seal keskel peab vahe olema või mitte. Samas jällegi käega katsudes
otsest vibra ei tunneta.
Tiks mootoris. Juhipoolses plokikaanes on sooja mootoriga kuulda tugev tiks, kas see võib olla märguanne väsinud hüdrotõukurist. Helifaili kahjuks ei
ole.
Kõik soovitused oodatud. Võib pakkuda ka remondikohti kes tuvastaksid vead. | Täiesti normaalne nähe, anna pähe- kuni rada taga.. Pole
veel näinud kuiva V6 motot. 5w-40 ? mismõttes?
Adolf Hitler!
|
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.01.15 17:17
|
|
|
1000km= 1L 5w-40. Minu arvates see ei ole töökorras mootori tunnus. Eelnevad autod ei ole ükski niimoodi õli õginud, sealhulgas vene marki masinad.
Siiski usun et on olemas ka mõni kuiv V6. Olen nõus et majanduslikult ei ole see remont otstarbekas ja enne Audit ressurss võimaldas osta mõni uuem
Toyota või Audi C5 ntx, aga ei näe ei tahtnud ega taha siiani. Garaa˛is ma nokitsen (mitte Audi) aga teadmised ja oskused ei küündi veel mootori
lahkamise tasandile seega see töö jääb targematele (juba kokkulepitud). Samas minu arvates on tobe kui mehhaanikud ütlevad "lase edasi" kuni midagi
totaalselt peesse läheb, esimene variant peaks olema korda tegemine ja kui klient seda ei soovi siis nägemist!
Trenni teen jõusaalis ja looduses, soovitan teistelegi.
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 20.01.15 17:44
|
|
|
Eks see 1ltr/1000km ole küll väheke palju, aga jääb veel lubatud kulu piiridesse (vähemasti vanematel mudelitel). Ja kui on soov masinat veel pikemat
aega ekspluateerida ning muu tehniline osa on korralik, siis on mootori remont igati õigustatud. Ega ei pea ka kindlasti tegema kõiki eelpool
ülesloetud töid, saab ka lihtsamalt: lihtslt silindrid üle hoonida, panna uued kolvirõngad ja saaled (ilma vänta lihvimata), klappe ei ole ka
kindlasti vaja üle lihvida jne. Ühesõnaga - kui mootor lahti võetud, siis on näha, mis vajab vahetamist/lihvimist. Kuna aga kogu protseduur on
suhteliselt mahukas, tasub teha võimaluse piires max.
Edu!
|
|
|
Dr.Rammstein
huviline
Registreerunud 09.04.10
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 c6 3.0 171kw universaal
|
postitati 20.01.15 18:38
|
|
|
Peaks ka huvipärast kapotialla piiluma, õlivahetusest möödas pea 4000km
Kasutan 5w50.
|
|
|
aixx
huviline
Registreerunud 21.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.01.15 07:52
|
|
|
Minu ACK-l jooksevad mõlemad väntvõlli rõngastihendid, ilmselt sellepärast, et karterituulutus oli tõsist moosi täis. Kui ei tilguks maha ja ei
haiseks, siis ei häiriks üldse.
|
|
|
Dr.Rammstein
huviline
Registreerunud 09.04.10
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 c6 3.0 171kw universaal
|
postitati 28.01.15 15:32
|
|
|
Kui mootori pulkadeks võtad siis ole hea vaata, kuidas õli generaatori taha karterivanni peale satub. Endal autol ka sealt märg.
Enda autol õlikulu 3500km peale 700ml
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 28.01.15 16:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Dr.Rammstein
Kui mootori pulkadeks võtad siis ole hea vaata, kuidas õli generaatori taha karterivanni peale satub. Endal autol ka sealt märg.
Enda autol õlikulu 3500km peale 700ml |
Kkk tihend, karteripõhja vahekaas või õlipump, e. mootori esimese otsakaane tihend. Võib joosta ka esimese nukapuki juurest mööda rihmakatet alla.
|
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.02.15 16:29
|
|
|
Vahekokkuvõte, mootor laiali. Silindrite seinad kriimus ehk tuksis, kolbidega sama lugu. Klapid kaetud paksu tahma kihiga. Mootor elanud vist longlife
elu. Uue ploki otsingud käivad.
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 25.02.15 11:00
|
|
|
Pildilt näha silindri nukker seisukord, aga kas kohe vaja uut plokki. Sõltub kriimude sügavusest, aga kahjuks ei suuda pildilt tegelikku olukorda
hinnata. Esialgu võid proovida silindrid üle hoonida, töö iseenesest lihtne, kiire ja töövahend ka odav ning kättesaadav. Ja pärast uued rõngad. See,
et ka kolvil on kriimusid, ei ole veel tragöödia, olulised on rõngad. Silindri tegeliku olukorra saad tead, kui lased ilma rõngasteta kolvi
silindrisse - kolb ei tohiks kolinaga läbi kukkuda. Kui silinder on ovaalseks kulunud, siis on kaks võimalust:
1. kas üle puurida + uued kolvid ja rõngad
2. leida korras plokk.
Kui palju maksab tänasel päeval ploki puurimine ei tea öelda, aga tulemus tuleb igal juhul etem, kui vana asendamine teise vanaga(kui ei sattu kätte
just ideaalset detaili).
Bensa kolvid ja rõngad ei ole diisli hinnaga, aga eks maksa needki midagi.
Isiklikult prooviksin hoonida ühe silindri, et saaks vaadata, kuidas kolb sisse läheb. Ja sõltuvalt sellest siis juba edasi otsustada.
Niipalju veel, et kui otsustad vahetada ploki, tuleb silindrid ikka üle hoonida, selleks, et rõngad korralikult sisse töötaksid.
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.02.15 18:07
|
|
|
Kahjuks ei pildistanud kõiki silindreid aga pildili olev ei olnud veel kõige hullem. Puurima ei hakka kuna uued kolvid on üpris kallid, 1 uus
kolb=töökorras mootor romulas. Loomulikult võetakse doonor mootor laiali ja vajadusel saab kehva variandi romulasse tagastada mida ei kahjuks
eraisikutest varuosa müüjate kohta öelda. Nadi on see et mootor on esimese otsa ACK mille saadavus väike.
|
|
|
rix30
huviline
Registreerunud 19.04.09
Asukoht: Lielahti.
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S3 1,8T 8L
|
postitati 25.02.15 18:13
|
|
|
Kas neil v6 2,8 isenditel mitte alumine ots sama pole, kaante erinevused aint.
Adolf Hitler!
|
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
|