overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 12.10.14 19:10
|
|
|
Audi A2 1.4 - 2002 - overspeed
Tervist,
Audi-foorumlased.
Teema oma Audi'st teen samadel pöhjustel mis ka teistes foorumites oma autodest:
- et oleks endal kuskilt kena ülevaade autoga tehtust,
- et oleks vöimalik nöu ja arvamust Teilt küsida asjus, millega hätta jään (tavaliselt teen probleemsed küsimused Bold stiilis),
- et oleks ka teistele leitav miskit kasulikku, kui peaks DIY osas tegutsema oma auto kallal ja seda ma tavaliselt ikka teen.
Üks pilt ka autost, nagu kombekohane, siis ka masinast natukse juttu:
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
ivo123
huviline
Registreerunud 04.09.14
Asukoht: RAKVERE
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D4 4,2 FSI
|
postitati 12.10.14 19:27
|
|
|
Kirjuta ,siis autost ka pisut.
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 12.10.14 20:23
|
|
|
Audi omanik olen esmakordselt.
Miks siis Audi A2 ? ...
Lugu: Naine söitis juba aastaid Saab 9-5 'ga ja nüüd soovis miskit muud. Söidab ta iga päev vähemasti 50 km.
Tingimused olid uuele söidukile lihtsad:
- Peab olema väiksem ja ökonoomsem kui Saab,
- peab olema 4 ust (laste pärast),
- peab olema roolivöimendi (aeg-ajalt peab söitma mo 2107-ga ja talvel lumeuputuses ka Niva'ga, need meenutavad talle ikka kenasti kui hea asi see
roolivöimendi on)
- peab olema konditsioneer (suvel kui Saabil bensiinipump vahetust ootas siis jällegi 2107 meenutas selle puudust)
- peab olema muusikakuulamisvöimalus (Niva'ga söit - pole raadiotki)
- tehniliselt muu polnud naise poolt oluline, jäi veel see värv ja väljanägemine, peab ju välimuselt sobima.
- ise lisasin, et peab olema bensiini mootor, diislit ma ei soovi.
Köik sellised tingimused täitsid Audi A2 ja VW Golf kenasti ära. Kuid Audi kasuks kallutas selle omapärane väljanägemine, olgugi et Golfe oli suur
valik ja A2-sid suht vähe.
Peeneid lisasid autol pole, mis on ise-enesest hea, vähem asju mis rikki saaks minna. Autopiloot vöiks ju olla kuid saab ka ilma hakkama ju.
Auto on ainukese eelmise omaniku poolt uuest peast Eestis ostetud ja köik hooldused Reval autos teinud. Avariisid ja muid kökse ei ole olnud.
Autol läbisöitu ostu hetkel ca 92'000 km. Passis on kirjas aasta 2002 löpp, VIN koodi järgi näitab nagu 2003 (kumba siis nüüd varuosade tellimisel
öelda, ei oskagi seisukohta vötta, mis Te arvate ? Ma ise ütleks ikka VIN-i järgi).
Mootor on BBY, tean vähemasti vastata, kui küsitakse.
Seisnud oli ta aastast 2006, väidetavalt angaaris ca 8 aastat (kohtu poolt arestitud). Pikast seismisest tuleb nipetnäpet vigu välja, mis osati
likvideeritud, osad ootavad tegemist ja möni vast tuleb ka juurde.
Ennem ostu käis autol plokikaan maas kus puhastati ja poleeriti miskit, sest muidu ei toimind mootor hästi ja ülevaatuselt ei saanud läbi. Kui auto
ostsin, siis mootor veel natukse tühikäigul tuterdas, kuid peale 200 km maanteesöitu "pöles nagu puhtaks" seisutolmust ja tiksub kenasti.
Ennem ostu lasin Tallinnas Audi keskusel üle vaadata, vead osad olid kuid ei miskit hullu.
Auto ostust on möödas 3 nädalat ja 2 paagitäit bensiini.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 12.10.14 20:35
|
|
|
Naine ise on igati rahul A2-e söiduga. Teelpüsivus, salongi-suurus, auto körgus, mugavusvarustus, manuaalkast, kütusekulu keskmine 6,4 ltr/100km,
tuled, pagaasniku suurus, tagavararatta puudumine, jne ... köigega rahul ja eriti rahul just väljanägemisega.
Esimene probleem: Peale ostu polnud ma jöudnud kapoti allagi vaadata, sest ise jäin Tallinna ja söber söitis autoga koju. Naine läks aga kohe
pesulasse autoga, ning hiljem muidugit helistas ja kurtis, et uputas salongi ära. Aimasin kohe viga, olnud selliseis juhuseid ka teiste masinatega...
äravoolud umbes.
Kapoti peal on salongiöhuvötu ribid, sealt sisenev vesi peab voolama mölemast äärest kummisuunaja kaudu mootoriruumis olevatesse kopsikutesse ja sealt
edasi köhu alla voolikuga. Kapoti küljes olevad kummikolmnurgad olid loomulikult umbes sodist. Puhastasin need, kuivatasin salongi. Nüüd tuleb ka
salongifilter vahetada, sest ventilaatorit kasutades on kuulda filtri ummistusest omapärast purinat.
Kui keeruline on pääseda ligi salongi ventilaatori mootorile, kui on soov sellel völli laagreid vöi pukse määrida?
Plaan on piduriöli vahetada süsteemis, see on normidest väljas.
Siis arvatavasti kolksub üks "stabika kont" (loodetavasti)
Ja Check Engine tahab miskit. Homme on teenindusse aeg kirjas, siis saab täpsemalt teada.
Ja ennem talve tahan paigaldada plokisoojenduse koos salongipuhuriga. Kuna eelsoojendust on "maitsta saadud" eelnevate autodega, siis selleta ei
taha talvel olla. Ennem uurin pisut Defa ja Calix erinevust.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 12.10.14 20:57
|
|
|
Nüüd oleks möned küsimused teadjamatele meestele, sest ise ei suuda infot leida.
Hetkel on autol all 15'' veljed. Ma pole küll velgi alt veel keeranud ja graveeringut otsinud, kuid manuali järgi peaks need olema 5 tolli laiad,
ehk siis
5Jx15
auguvahe 5x100
ava 57,1mm
ET ? (25...42) igal pool kirjutatakse miskit erinevat, pean originaalveljelt möötma.
Sooviksin talve rehvide jaoks teist jooksu velgesid. Tundub olema raske neid leida Audi A2-le originaalmööduga, laiemaid aga pakutakse küll.
Kas keegi oskab mulle kindlalt öelda, kas ja kui palju laiemad veljed sinna alla mahuvad ?
Manualis kirjutab ka miskit talverehvidest 4,5Jx14 ja 4Jx14 velgedest. Kuid ei kirjuta täpsemalt mis mudelitele need möeldud on.
Kas 1,4 mootoriga mudelile, nagu mul on, läevad ka alla 14'' veljed vöi on need vaid 1,2 mootoriga masinatele (kuskil netiavaruses mainiti
jälle) ?
Vöi oskab mulle keegi viite anda, kust kohast ma saaks näiteks A2-e originaalveljed, plekid vöi valud.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 13.10.14 15:20
|
|
|
Piduriöli vahetatud.
Igaks juhuks lasin mootoriöli ka vahetada, siis loeb Service ölikilomeetreid öieti.
Esisillas vahetati üks "kont" ära, kuid kolksu suhtes ei muutunud miskit.
Check Engine: EGR klapp ei tööta öieti, mingil soovitud asendil, kui ta seda ei saavuta, süttib tuluke. Kuna see pidi suurem ja pikem töö
olema, siis seekord jäi nii.
Peale Check Engine resetti hakkas tühikäik aeg-ajalt puterdama, tühikäigu pöörded vajuvad ca 200 rpm allapoole ning köiguvad. Tüütu on kui ristmikel
vöi käiku vahetades välja sureb.
On see seotud vigase egr klapiga ... jah on.
Homme läeb tagasi teenindusse vaatama mis tühikäiguga juhtus ning mis teine detail see kolksub sillal.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 14.10.14 17:38
|
|
|
Kuni EGR-i vahetuspäevani, sai see ära fikseeritud. Tühikäik olemas.
Esisillal oli veel miskit jubin lahti, mis teeninduses silmadevahele jäi. Nüüd ei kolksu enam.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 27.10.14 19:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: overspeed
Kas keegi oskab mulle kindlalt öelda, kas ja kui palju laiemad veljed sinna alla mahuvad ?
Manualis kirjutab ka miskit talverehvidest 4,5Jx14 ja 4Jx14 velgedest. Kuid ei kirjuta täpsemalt mis mudelitele need möeldud on.
Kas 1,4 mootoriga mudelile, nagu mul on, läevad ka alla 14'' veljed vöi on need vaid 1,2 mootoriga masinatele (kuskil netiavaruses mainiti
jälle) ? |
14 tollised on 1,2 ltr versioonile ainult, 1,4 ltr mootoriga masinatele 14 tolliseid ei pakuta.
5,5Jx15 ET34 165/65
5,5Jx15 ET45 175/60
6Jx15 ET38 175/60
15''
155/70
165/65
175/55
175/60
185/55
185/60
195/50
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 27.10.14 20:18
|
|
|
Paigaldada lasen Defa WarmUp süsteemi.
Calix ei sobi, sest sellel puudub statsionaarne taimer autos, on vaid puldid patareidega.
Defal on ka pulte, kuid pakub ka taimerit autosse, mis on 12v vooluga, mitte patareidega.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 07.11.14 02:15
|
|
|
Kuna ma uusi originaal-velgesid talveks Audi esindusest päris osta ei tahtnud, proovisin leida ligilähedaseimad, mis vöimalik. Leidsin löpuks Golf 3-e
6Jx15 ET38 naastrehvidega 185/55 R15.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 07.11.14 02:29
|
|
|
Defa eelsoojendi kasutuses. Pole küll miinuskraadid veel, kuid soe auto naisel hommikul vötta on mugav ikka, Automaatreziimiga 18 C salongis ja mootor
eelsoojendatud soovitud väljasöidu kella-ajaks. Akulaadimine on lisaks, kuid see annab märku alles kövade miinustega. Relee ise on kapoti all, kuid
akulaadimisjuhtmed viidi tagapagaasnikusse akuni välja, laadimiskaitse aku körval.
Pistik pandi algul alla udutule körvale, kuid selle lasin ringi tösta. Seal all on liialt ebamugav seda taha panna ja lahtise lumega söites on see ka
lumine kohe. Üleval pool on mugavam kasutada, väljanägemist see ei sega.
Taimerile leidsin parima koha mis paistis. Roolist vasakul all on seda juhi-istmel istudes näha ja opereeritav (söidu ajal pole seal midagi näppida
vaja, lihtsalt kui oled autos istmes siis saab tegutseda). Kui peaks olema soov panna auto manuaalselt soojenema, siis piisab vaid juhiukse avamisest
nupule vajutuseks, ei pea autosse ronima. Sinna oli ka paigaldus vöimalik teostada nii, et juhet paistma ei jääks.
Salongipuhur on kinnitatud salongifiltri vahetuse luugi külge.
Kui ise paigaldanud oleksin, siis puhuri oleks vöibolla sisekonsooli seinale pannud, vöi siis samasse kohta natukse paremale ja natukse ülespoole
nurga alla.
Kuid ringi tösta ei lasknud, sest seal ta jalgadele ette ei jää ning puhub kenasti salongi sisse, juhtmed peidus.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
siimuu
huviline
Registreerunud 19.08.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat BiT 4motion B8 3G '17 / BMW Z4 E85 3.0 Convertible
|
postitati 07.11.14 20:51
|
|
|
Korralik töö. Mootori eelsoojendus annab kõvasti talvel juurde. Siin mõni nädal tagasi esimeste miinuskraadidega, mis saabuva talve mõistes
tõenäoliselt olematud, andis juba külm tunda, kui kringlina autos külmetama pidi.
Mis uue velje eest küsiti esinduses? Mõnda järelturu alternatiivi ei olnud leida-valida?
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 08.11.14 10:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sl1990
Mis uue velje eest küsiti esinduses? Mõnda järelturu alternatiivi ei olnud leida-valida? |
68 € 1tk plekk
A2-le ei suutnud ma järelturult miskit leida. Eestis vastuseid A2-e originaalidele 0.
Välismaa lehtedega muidugit köiki ei tunne ja tea, kuid niipalju kui oskasin, siis Saksast miskit leidsin, kuid need ei saatnud riigist kaupa välja.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 18.11.14 20:32
|
|
|
Pole see A2 nii väike ühti kui inimesed arvavad, täitsa suur tundub teiste körval.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
kulufield
huviline
Registreerunud 30.04.06
Asukoht: Klooga/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A3 1998a 1,8 , Toyota avensis 2007
|
postitati 19.11.14 07:38
|
|
|
A2 peaks minu teada olema sama velje mõõduga, mis A3 ja Golf IV. Lihtsalt A2-le otsida velgi on kindlasti võimatu.
|
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 19.11.14 13:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kulufield
A2 peaks minu teada olema sama velje mõõduga, mis A3 ja Golf IV. Lihtsalt A2-le otsida velgi on kindlasti võimatu. |
Eks ma uurisin ja "puurisin" neidki.
Golf IV omad leidsin vaid 14''
Audi esindus ütles aga, et ei garanteeri et need mo autole alla mahuvad, kuna nendel hakkab pakkuma sellele autole alates viisteist tolli. Proovida ei
olnud vöimalik, seega jätkasin 15'' otsingut.
14'' oleks rohkem soovinud küll, sest 14'' naastrehve on ka 155 kitsaid. 15'' naastrehve aga alla 185 laiusele (55 körgusega) ei leidu.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
Dr.Rammstein
huviline
Registreerunud 09.04.10
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 c6 3.0 171kw universaal
|
postitati 19.11.14 13:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kulufield
A2 peaks minu teada olema sama velje mõõduga, mis A3 ja Golf IV. Lihtsalt A2-le otsida velgi on kindlasti võimatu. |
A3 8L, TT 8N, Golf IV (1J), , Fabia, Roomster, Bora + veel vw mk3 vr6 versioonid.
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 20.11.14 16:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Dr.Rammstein
Tsitaat: | Algselt postitas: kulufield
A2 peaks minu teada olema sama velje mõõduga, mis A3 ja Golf IV. Lihtsalt A2-le otsida velgi on kindlasti võimatu. |
A3 8L, TT 8N, Golf IV (1J), , Fabia, Roomster, Bora + veel vw mk3 vr6 versioonid. |
vw mk3 vr6 omad all ongi hetkel.
Tsitaat: | Algselt postitas: overspeed
... Leidsin löpuks Golf 3-e 6Jx15 ET38 ... |
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 08.12.14 19:36
|
|
|
Peale viimati teeninduses kolksu likvideerimist esisillas sai natukse vaikuses söita. Tuli vaikselt jälle mingi kolks. Järjest valjemaks läks. Kui
talverehve alla kruttisin, siis vaatasin visuaalselt esisilla üle. Muud ei tähendanud, kui parempoolne stabikavarras pehme. Prooviks ära vötta ei
olnud mahti.
Nüüd, sai esinduses käidud. Vahetati parem stabika varras. Kolksu enam pole loomulikult. Kuulda on aga hästi örn teistmoodi tiks. Esindus jäi ka,
peale vardavahetust proovisöidul, vastuse völgu, et mis see olla vöiks. Köik muud detailid paistsid korras. Aeg aga näitas, et järgmisel päeval oli
kolks tagasi. Mis see on.
Avastasin, et lähituled näitavad, köige ülemisse asendisse keeratult, veits liialt maha. Timmin neid ülesse poole. Proovin ka udutuled paika timmida
... vöi siis lasen esinduses stendi järgi panna. Tea kumb parem ongi, kas oma silmale sobivalt timmitud (mitte liialt körgele vastutulevaid autosi
segavalt) vöi manuali järgi stendiga timmitult ?
1- külgepidi
2- körgus
udutulel - ainult körgus.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 14.01.15 17:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: overspeed
... Aeg aga näitas, et järgmisel päeval oli kolks tagasi. Mis see on ?
|
Esi stabilisaatorvarda puks oli.
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
overspeed
huviline
Registreerunud 25.09.14
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: A2
|
postitati 21.04.15 22:55
|
|
|
Vahepeal on autoga natukse probleeme ka olnud.
Andsid otsad ühe pikema reisu ajal järjest kaks süütepooli. Tagasi koju jöudis kolme silindriga, kusjuures kolmas töötas vaid pööretega, ning garaazi
ees löpetas ka viimane töö niiet jäi vaid kahe silindriga tööle. Sai vahetatud 3. ja 4. silindril süütepoolid, originaalid. Kuna Audi esinduses aega
polnud läks teise töökotta, sest kohe oli vaja.
Peale vahetust aga ei töödand mootor ikka päris öieti, check engine loomulikult pöles. Lasin vahetada ka tolle väljalaskegaaside retsirkulatsiooni
klapi ( EGR), mis varemgi probleeme tekitas. See aga ei läinud Audi originaal, vaid B-varuosa. Peale EGR vahetust töötas mootor taas kenasti, kuid
Check Engine ikka pöles. Töökoja elektrimees ütles, et Audi aju ei aktsepteeri uut EGR klappi ning jäi hätta. Läksin murega Audi esindusse. Peale
2-tunnist arvutiga pusimist oli tulemus: vöibolla sai korda. 100% kindlalt nad öelda ei saanud, sest kuskil miskit jooksis neil arvutil programm
kokku. Check Engine aga oli kustus ja pole önneks enam välja tulnud.
Huvi pärast lammutasin vana EGR klapi lahti, et näha mis tal rikkis oli. Klapp ise on möeldud mittelahtivöetavaks, kuna köige viimane osa on kinni
valtsitud, ja mitte just köige öhema plekiga. Kuna vana klapp pidi vanarauda minema niikuitnii, sai demonteerimisel "suurt haamrit" kasutatud ja
olles klapi lahti saanud sai ka uuritud, kuidas ta siis tegelt kokku pandi ning viimane valtsikrae sai maha löigatud.
Klapil endal polnudki miskit viga, kinni oli roostetanud elektromagneti südamik (auto ju seisis väga pikalt).
Kel ka huvi, kuidas asi välja näeb, pildid alljärgnevalt:
Arrogance diminishes wisdom !
Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee
|
|
|
|
|