Parts
huviline
Registreerunud 24.02.05
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90 Quattro
|
postitati 06.03.05 20:09
|
|
|
Mootori õli
võrus on paaris poes müüa mingit imelikku õli sildi peal on "Formula 5W-50" ja 5L kanister maksab 250 eeki ainult, pidi olema mingi pool sündi ja
täissündi vahepealne, iseenese peaks nagu päris hea õli olema, küsikski et mis te asjast arvate ja kas see õli oleks hea 2,3 audi mootorisse???
|
|
|
john
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Tallinn - Helsink
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90 GTO, Audi 90 Treser, Audi 200 Quattro, El Camino 5.7
|
postitati 06.03.05 20:14
|
|
|
Õli nime/tootja võiks ka mainida....
|
|
|
|
Parts
huviline
Registreerunud 24.02.05
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90 Quattro
|
postitati 06.03.05 20:28
|
|
|
Asi selles, et seal nagu muud nime polnudki või mingi mark vist oli ka seal ei mäleta ka täpselt, aga see ei ütle ka midagi ju ja mingit tootjat ka
seal polnud ongi et suht kahtlane ja tundmatu õli on aga üldiselt peaks ju hea õli olema ja see 250 eeki oli mingi soodus hind ka seal vist.
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 06.03.05 20:32
|
|
|
Palun osta kvaliteetõlisid ja tuntud tootjatelt! Mõttetu on osta tundmatu kaubamärgiga ollust ning hiljem maksta mõttetu ostu eest mootri
kapitaalremondi näol korralikku rahasummat.
Kuid eks igaüks ise teab, mida enda kasutuses olevasse liikurisse valab.
|
|
|
Parts
huviline
Registreerunud 24.02.05
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90 Quattro
|
postitati 06.03.05 20:38
|
|
|
Praegu on mul sees OMV 5W-40 sünteetiline õli kas see on norm ja kas suve poole OMV 10W-40 peale võiks üle minna, arvestades seda et mootorile annan
päris kõvasti piitsa ikka.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 06.03.05 20:41
|
|
|
OMV on väga hea õli.Ja see viskoosusindeksi muutmine ei ole eriti oluline.Võid vabalt ka selle 5W40-ga edasi lasta
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 06.03.05 20:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Parts
Praegu on mul sees OMV 5W-40 sünteetiline õli kas see on norm ja kas suve poole OMV 10W-40 peale võiks üle minna, arvestades seda et mootorile annan
päris kõvasti piitsa ikka. |
just! algviskoossus ei ole suvel nii oluline kui tippviskossus st voolavus kõrgel temperatuuril, võiksid kasutada suvel näiteks 5W50 viskoossusega
mootoriõli, arvestades seda, et kasutad mootori omadusi maksimaalselt ja pidevalt
|
|
|
yks_mees
huviline
Registreerunud 31.05.03
Asukoht: soome
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 b4 1,9TD
|
postitati 07.03.05 10:46
|
|
|
See siis Mobil1 Rally formula. See päris hea õli. UUtesse autodesse pannakse seda. nii olen vähemalt kuulnud
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 07.03.05 14:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: yks_mees
See siis Mobil1 Rally formula. See päris hea õli. UUtesse autodesse pannakse seda. nii olen vähemalt kuulnud |
Mitte ainult Mobil 1, on teisigi tootjaid nagu: Valvoline ( VR1 racing 5W50 ), Castrol, BP, sellise viskoossusskaalaga õlide tootjaid on mitmeid
teisigi.
PS! Jõuvanker kasutab ainult Valvoline tooteid
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 07.03.05 18:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Tsitaat: | Algselt postitas: Parts
Praegu on mul sees OMV 5W-40 sünteetiline õli kas see on norm ja kas suve poole OMV 10W-40 peale võiks üle minna, arvestades seda et mootorile annan
päris kõvasti piitsa ikka. |
just! algviskoossus ei ole suvel nii oluline kui tippviskossus st voolavus kõrgel temperatuuril, võiksid kasutada suvel näiteks 5W50 viskoossusega
mootoriõli, arvestades seda, et kasutad mootori omadusi maksimaalselt ja pidevalt |
Algviskoossus on siiski oluline ka suvel!
Nimelt pannakse õlidele sisse lisandeid, mis aitavad külma õli vedelamana hoida ja kuumal õlil jälle ei lase päris vedeleks minna. Mida suurem
viskoossusvahemik, seda rohkem ka lisandeid.
Probleem ongi selles, et need lisandid kipuvad mootorit tahmama. Seega, kui suveks teine õli panna, pole mõtet lihtsalt heast peast võimalikult suure
viskoossusvahemikuga õli kasutada, suvel on ju 5W või 10W suht tarbetu.
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 07.03.05 18:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: V200
Algviskoossus on siiski oluline ka suvel!
Nimelt pannakse õlidele sisse lisandeid, mis aitavad külma õli vedelamana hoida ja kuumal õlil jälle ei lase päris vedeleks minna. Mida suurem
viskoossusvahemik, seda rohkem ka lisandeid.
Probleem ongi selles, et need lisandid kipuvad mootorit tahmama. Seega, kui suveks teine õli panna, pole mõtet lihtsalt heast peast võimalikult suure
viskoossusvahemikuga õli kasutada, suvel on ju 5W või 10W suht tarbetu. |
Palun tee endale õlide viskoossuteema selgeks!
Ei ole viskoossus vahemik vaid viskoossusindeks, mis määrab ära õli omadused ( voolavuse ) vastavalt temperatuurile.
Natukene lugemist:
SAE 5W30 - multiviskoosne mootoriõli, mis on ligikaudu -20 kraadi juures sama vedel kui SAE 5W ja +100 kraadi juures sama vedel kui õli SAE 40.
Tähis "W" tähendab eelkõige sõna "winter" e talv, seega SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W, SAE 25W - need on eelkõige talvised
mootoriõlid.
Viskoossus on õlide üheks põhinäitajaks, mille järgi enamikel juhtudel toimub ka mootoriõlide markeerimine. Viskoossus on õli omadus avaldada
vastupanu liikumisele, kui õlikihid liiguvad erineva kiirusega. Viskoossus muutub temperatuuri muutudes, temperatuuri tõustes muutub õli vedelamaks
(viskoossus väheneb) ja selle voolavus suureneb. Kui õli temperatuur langeb, muutub õli paksemaks (viskoossus kasvab) ja selle voolavus aeglustub.
Standardite ja tehniliste tingimustega on normeeritud mootoriõlide kinemaatiline viskoossus 100ºC juures, mis ligikaudu vastab ka mootoriõlide
ekspluatatsioonitemperatuurile. Kinemaatilise viskoossuse mõõtühikuks SI-süsteemis on ruutmeeter sekundi kohta (m²/s). Praktikas kasutatakse aga
sellest miljon korda väiksemat süsteemivälist ühikut ruutmillimeeter sekundi kohta (mm²/s). Kasutusel on ka CGS-süsteemi ühik stooks (St) ja sellest
sada korda väiksem ühik sentistooks (cSt). Stooks - inglise teadlase Stokesi järgi. 1mm²/s = 1cSt.
Viskoossusindeks (VI) näitab määrdeaine viskoosuse muutumist temperatuurist sõltuvalt. Mida kõrgem on viskoossusindeks, seda vähem muutub määrdeaine
viskoossus temperatuuri muutudes. Teiste sõnadega - kõrge viskoosusindeksiga õli muutub temperatuuri tõustes vähem vedelamaks. Mootoritöö seisukohalt
oleks ideaalne kasutada sellist mootoriõli, mille viskoossus temperatuurist ei olene. Sel juhul oleks võimalik tagada kõige paremad (optimaalsed)
määrimistingimused hõõrdepindades kõigil tööreziimidel. Viskoossusindeks määratakse kindlaks tabelite järgi, uuritava mootoriõli võrdlemisel
etalonidega või viskosimeetrite abil. Võib arvestada, et tänapäevastel monoviskoossetel mootoriõlidel on VI 95...105 ja multiviskoossetel
mootoriõlidel 130...190 piires. Kõrgema klassi sünteetilistel mootoriõlidel tõuseb VI üle 200, lennukiõlidel isegi kuni 400.
Praktilist viskoossusindeksit määratakse:
1) Leitakse selle õli kinemaatiline viskoossus +50 kraadi juures.
2) Määratakse selle õli kinemaatiline viskoossus +100 kraadi juures.
3) Kantakse need viskoosused homogrammiskaalale . Tõmmatakse sirgjooned läbi viskoossuse ja temperatuuri väärtuste . Nende joonte lõikepunktist
leitakse VJ skaalalt selle õli viskoossusindeksi.
Veel teemakohast juttu:
SAE mootoriõli viskoossusklassifikatsioon
Seoses mootoritehnika arenguga konstrueeritakse moodsad mootorid väikeste tolerantsidega ja nad peavad aastaringselt ekstreemselt erinevates
tingimustes laitmatult töötama. Kõigile neile tingimustele vastavaid mootoriõlisid välja töötada ja toota pole õlitootjatele kerge ülesanne. Seda
komplitseeritud olukorda silmas pidades töötas SAE (Society of Automotive Engineers) USA-s välja rea mootoriõlide viskoossuseeskirju, mis tänaseks on
ülemaailmselt arvestatavad. Mootoriõlid jagunevad viskoossuse aslusel üheteistkümnesse SAE klassi: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W, 20, 30, 40, 50 ja 60.
Täiendav märgistus W (winter) tähendab talveklassifikatsiooni. Talvistel mootoriõlidel on kindlaks määratud kolm näitajat: minimaalne kinemaatiline
viskoossus 100ºC juures, dünaamiline viskoossus madalatel temperatuuridel ja pumbatavuse piirtemperatuur. Talveõlid on: SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE
15W, SAE 20W ja SAE 25W. Talviste mootoriõlide klassifikatsioon viskoossuse järgi vastavalt standardile SAE J300 on toodud tabelis 1.
Suvistele mootoriõlidele on kindlaks määratud minimaalne ja maksimaalne kinemaatiline viskoossus temperatuuril 100ºC. Suveõlid on: SAE 20, SAE 30, SAE
40, SAE 50 ja SAE 60. Suviste mootoriõlide klassifikatsioon viskoossuse järgi vastavalt standardile SAE J300 on toodud tabelis 2.
Viskoossuse järgi SAE klassifikatsioon aastaringsete mootoriõlide arvu ei piira. Tingimuseks on see, et aastaringne mootoriõli peab üheaegselt vastama
ühe talvise ja ühe suvise mootoriõliklassi nõuetele. Aastaringset mootoriõli tähistatakse W tähe ja kahe numbriga (kaksiktähistus). Selle tähise osad
võivad omavahel ühendatud olla side- või kaldkriipsuga või ka ilma kriipsuta, näiteks SAE 10W-40 ehk 10W/40 ehk 10W 40 ehk 10W40. Näiteks toodud
number 10 koos tähega W tähendab, et madalatel temperatuuridel käitub see õli nii nagu talveõli SAE 10W, number 40 tähe W järel näitab, et kõrgetel
temperatuuridel käitub õli nagu suveõli SAE 40.
Talviste mootoriõlide klassifikatsioon viskoossuse järgi vastavalt standardile SAE J300
Küll küllale liiga ei tee, olen seda juttu varemgi siin foorumis ajanud ja ajan veel, kuni ükskord saab asi selgeks, mõttetu on ajada loba!
|
|
|
jass
huviline
Registreerunud 24.02.05
Asukoht: Tallinn-Tartu-Elva
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B6 1,8TQ & A6 2,8 & BMW 525
|
postitati 08.03.05 13:54
|
|
|
Tegelikult on see jutt õige, et algviskoossus suvel ka tähtis.
Näiteks 5W-40 õli on lisandeid paksult täis.
Paned suveks 15W-40 sisse ja see sisaldab lisandeid hoopis vähem ja tahma ajab ka vähem.
|
|
|
|