Foorumi logo

Auto poleerimine
audia666 - 20.05.09 16:16

Tsitaat:
auto poleerimine

lisaks selle teema ja küsiks, kuidas poleerida ise oma autot. kõik näpunäited ja soovitused on teretulnud.millest peaks alustama ja mida ei tohiks unustada. Varsti suvi käes ja tahaks auto läikima lüüa :)

Lisaks selle teema ja küsiks, kuidas poleerida ise oma autot? Kõik näpunäited ja soovitused on teretulnud. Millest peaks alustama ja mida ei tohiks unustada? Varsti suvi käes ja tahaks auto läikima lüüa. :)


***
Märkus moderaatorilt: "Muutsin postituse eesti keele nõuetele vastavaks. Palun tee seda järgneval korral ise, kuna järgmine hooletult tehtud postitus kustutatakse! Lihtsa 3-minuti keelekoolituse leiad siit."


kuuzik - 20.05.09 19:24

soovitan ilusti poleerida !!! :D:D:D

kõigepealt muretse poleerija+poleerpastat+vaha+teip+motipi pehmed lapid

aga esiteks saa lahti pigitäppidest (selleks vastavad vahendid olemas aga nimesi ei mäleta)

siis kata teibiga kinni liistud ja need kohad mis ei ole värvitud ja mis võivad pastaga kokku saada

ja siis hakkad poleerima ise soovitan Meguiar´s 80 pastat (jämedam) ja siis Meguiar´s 85 pastat(see peenem) ja siis kui kõik tehtud on siis vahatada (autoglym) vahaga

kaido 56240805


***
Märkus moderaatorilt: "Kuna kasutaja ei ole vaatamata varasematele märkustele asunud täitma foorumi reeglite 3. punkti, on kasutaja postitusõigus tühistatud!"


A6-dasker - 20.05.09 19:53

Pigi eemaldamiseks kasuta Erimelli pigieemaldus vahendit. Saad igast tanklast. Pehme lapp kah käepärast. Pese peale pigieemaldust korralikult shampooniga puhtaks ja kuivata.

Teibi kinni karedad plastikud, sest sealt pealt ei pruugi alati kõik pastad ja vahad maha tulla- jätavad heleda kihi peale.Ise kasutan oma pesulas Black Pearl tootesarja Car Brite poistelt. Poleerimisel ole ettevaatlik igatsugu servadega. Kapoti servad, tiiva ääred, randid. Kui pole kogemusi,võib juhtuda, et lõikad värvi sisse, kuni krundini:(. Omad kogemused varasemalt:D. Ja kui masinaga poleerid, et pöörded liiga kõrged pole. Jämedama teralise pastaga poleeri umbes 2000 pööret, peenemaga viimistle umbes kuni 3000 pööret. Liiga kõrgetel pööretel pikalt ühe koha pealt poleerides on oht, et lased värvi keema. Kuid mis seal ikka. Soovitan kasutada algajal "All in one" poleerpastasid. Ehk siis universaalse teraga. Eraldi viimistluspastat ei vaja.

Kui poleeritud veendu, et auto pind korralikult puhas pastast ja muust poleerimise jääkidest. Kanna vaha ühtlaselt õhukese kihina lapiga igale detailile- kapott, diivad, uksed, katus jne. Lase natuke vahal seista et ta hallikaks tõmbaks. Proovi aja möödudes vaikselt hakkata vaha maha nühkima. Pind peaks jääma iluas ja puhas ja 5+:D. Vaha nühi hoolega ja ütlaselt- vastasel juhul jääb auto päikese käes "sillerdama".

Vaikselt proovides- edu! Mis eelkõige- tee garaasis või vähemalt varjus- mitte päikese käes!:)

Ah jah, motipi lappe ma ise ei soovita. Vahatamisel läheb jubedalt staatilist täis ja kui auto valmis ja teed tiiru linnapeal ära, on kohe tolm küljes. Tolmuga näha vaha maha nühkimise käeliigutuste ringid:P.

Edu harjutamisel!


medical - 20.05.09 20:24

Mis lappe ja kuidas siis kasutada et vältida staatilise teket? Endal oli ka auto peale vahatamist nagu tolmumagnet. Või on see paratamatu?


A6-dasker - 20.05.09 20:35

Vahatamisest tingitud staatilise vastu aitab kerge autopesu. Pole mõtet teab mis hullu nühkida, kergelt survepesu. Edu.


Magnus_K - 20.05.09 20:53

Ma pole kunagi poleerinud, aga kuna värvi peal asub lakikiht, siis ega seda ju maha ei poleerita ja tegelikult poleeritakse seda lakikihti, mitte värvi?


Black - 20.05.09 23:18

Tsitaat:
Algselt postitas: Magnus_K
Ma pole kunagi poleerinud, aga kuna värvi peal asub lakikiht, siis ega seda ju maha ei poleerita ja tegelikult poleeritakse seda lakikihti, mitte värvi?

Tänapäeva valdavalt metallikvärvide korral küll. Aga on ka ilma lakita puhtaid värve.


Heix - 21.05.09 08:47

Tsitaat:
Algselt postitas: medical
Mis lappe ja kuidas siis kasutada et vältida staatilise teket? Endal oli ka auto peale vahatamist nagu tolmumagnet. Või on see paratamatu?
Staatilisuse vastu aitab kõige paremini auto pesemine peale vahatamist. ;)


audia666 - 22.05.09 17:09

Leidsin ka midagi huvitavat :)
http://www.206info.co.uk/ForumsPro/viewtopic/p=461619.html
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=43269
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=81808


A6-dasker - 22.05.09 17:43

Huvitavad ja täpsed tegijad! Kusjures mina kasutan sama Makita poleerimis masinat, mida see "tume sell" esimeses lingis kasutas. Väga hea masin, kuid kallis- 3,5 tuhtat eeku. :D Kuid jah, maru põhjalikult tehtud masinad. Sedasi tehakse tavaliselt müügiautosid turgudesse. Niiöelda müügieelne "limpsimine". Kuid kui sul viitsimist ja tahtmist ja vajadust- palun väga! Põhjalikult lahti seletatud.


heihei - 22.05.09 17:53

Minu linnas jookseksid keskonna inspektsioonist sõbrad kohale, kui seda sama asja teostaksin, nagu seal see tömmu poiss esimeses lingil.:D Isegi kõrvalises kohas tullakse kommima.


A6-dasker - 23.05.09 09:59

Tsitaat:
Algselt postitas: heihei
Minu linnas jookseksid keskonna inspektsioonist sõbrad kohale, kui seda sama asja teostaksin, nagu seal see tömmu poiss esimeses lingil.:D Isegi kõrvalises kohas tullakse kommima.


Nu sellisest vaatevinklist vaadates siis jah, keskkonnareostus missugune!:D Ega jah, tuleb valida ika vastav koht.


Joala - 24.10.12 21:39

Tegelen ise selle tööga igapäevaselt ning päris palju on tulnud inimese kes on ise poleerinud ning tahtnud et ma asja korda teeks .
paöjud autod on läinud ka osaliste detailidega värvimisse sest ilmakogemuseta ning õige varustuseta on väga tõenäoline lakk keema lasta ning värvi sisse lõigata .
Sellised asjad tuleks jätta ikkagi proffidekätte kui eiole just suurt rahakotti, et hiljemapsakaid likvideerida ;)


audi_a4_v6 - 25.10.12 06:11

Tsitaat:
Algselt postitas: Joala
Tegelen ise selle tööga igapäevaselt ning päris palju on tulnud inimese kes on ise poleerinud ning tahtnud et ma asja korda teeks .
paöjud autod on läinud ka osaliste detailidega värvimisse sest ilmakogemuseta ning õige varustuseta on väga tõenäoline lakk keema lasta ning värvi sisse lõigata .
Sellised asjad tuleks jätta ikkagi proffidekätte kui eiole just suurt rahakotti, et hiljemapsakaid likvideerida ;)

Mul olid profi tööriistad/vahendid ja tegin esimest korda, polnud probleemi. Kuidas see lakk keema läheb, kui kogu aeg liigud masinaga mööda detaili ringi? Mul võttis kogu masin aega ca 8h, alguses läks palju aega pesemise, silikooni eemaldiga puhastamise, piinlikult kuivaks saamise (pilud suruõhuga jne) ja siis viimaks kahe erineva poleerpastaga poleerimisele, viimaks jälle pesu ja vaha. Muutus oli suur:P


Black - 25.10.12 18:00

Tsitaat:
Algselt postitas: audi_a4_v6
Kuidas see lakk keema läheb, kui kogu aeg liigud masinaga mööda detaili ringi?

2 peamist ohtu: üldiselt liiga kõrged pöörded ja ketta servaga teise nurga all olevasse detaili sissesõitmine. Ketta serval teatavasti väike pind ja suur joonkiirus.


Joala - 20.02.15 16:42

Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Tsitaat:
Algselt postitas: audi_a4_v6
Kuidas see lakk keema läheb, kui kogu aeg liigud masinaga mööda detaili ringi?

2 peamist ohtu: üldiselt liiga kõrged pöörded ja ketta servaga teise nurga all olevasse detaili sissesõitmine. Ketta serval teatavasti väike pind ja suur joonkiirus.


Esiteks on erinevatel pastadel omad efektiivsed kiirused ning plastiku ja metallpinna poleerimisel samamoodi erinevad kiirused .
Samuti loeb kas poleerid villaga või porolooniga . Algaja poleerija kooliraha läheb tavaliselt nurkadesse sisse laskmistega , või kumerustes laki mahalaskmisega . Ohte on palju !


seitsmene - 21.02.15 08:28

Tsitaat:
Algselt postitas: Joala

Sellised asjad tuleks jätta ikkagi proffidekätte kui eiole just suurt rahakotti, et hiljemapsakaid likvideerida ;)


Keegi ei sünni profina.

Ma olen viimasel korral nende proffide käest konkreetselt petta saanud - tulemus ei ole ebaproffessionaalsele silmale eristatav. Kas midagi on poleeritud või lihtsalt vahase kaltsuga üle auto tõmmatud. Peale esimest pesu on muidugi pilt pisut selgem. Seetõttu ka mõtlen, et teeks parem ise. Kui nüüd oskaks, eks.
Mul on praegu peamises kasutuses üks teist marki auto, selle kohta ütlevad, et värv (lakk) olla teistsugune, eriti kõva. Mina seda palja silmaga ei näe. Aga ilusaks tahaks selle küll ajada - konkreetselt parklates saadud "kärukriimustused" ja (vabandage väljenduse pärast) nahkhiire sitt värvikihil on ebameeldivad vaadata.
Tegelikult läheks või "kiirkursustele" kellegi juurde, kes seletaks, kuidas ja mis...


sadguy - 21.02.15 22:09

Tsitaat:
Tsitaat:



Mul on praegu peamises kasutuses üks teist marki auto, selle kohta ütlevad, et värv (lakk) olla teistsugune, eriti kõva. Mina seda palja silmaga ei näe. Aga ilusaks tahaks selle küll ajada - konkreetselt parklates saadud "kärukriimustused" ja (vabandage väljenduse pärast) nahkhiire sitt värvikihil on ebameeldivad vaadata.
Tegelikult läheks või "kiirkursustele" kellegi juurde, kes seletaks, kuidas ja mis...


BMW 7's seerja u. 2010a.? (on olnud kogemus). Meguiar's nüüd tõi välja poleerpasta keraamilisele lakile. Võimalik, et neid tootjaid on veel.

Kiirkursusest päris ei piisa. Kogemustega tuleb kogemus. Ained maksavad päris korralikult (35-70€ per. 1L.), kui arvestad sellega, et enamus tooteid on 1L pudelites. Ja erinevaid tooteid läheb päris palju. Pluss korralik poleerija 300-600€. Pluss muud tarvikud (fiiber lapid, kettad jne).
Odavad kohad, kes enamus teevad platsikaid kiirelt, kiirelt. Küsivad 100-150€ ja tegelikult teevadki pm. läigestamise. (silmale ilusaks)
Järgmine samm on 2 step poleerimine. 2-3 erinevat pastat. Hind 200-300€.
Vesilihvimistega ja värvi täitmistega, läheb hind veel ülespoole. Ja 2 viimase teenuse tööaeg on umbes 2-3 tööpäeva.
See aitab sul poleerimist teostavate kohtade vahel navigeerida ja teada, mida nad pakuvad ja milline võiks olla lõpptulemus. Poleerimine on pikk protsess, see on fakt, kui seda üldse poleerimiseks nimetada.


Youtube on erinevaid õpetusi paksult täis, kus näidatakse step by step kogu tööprotsess ära, kui on soovi omalkäel õppida.



Marko.


mossejumal - 02.03.15 17:30

Ei hakka eraldi teemat tegema selle jaoks,aga võiks.Küsimus on sellised
Mis on hea poleeraine?
Mis on hea vaha ?
Kas need ? http://shop.smartservice.ee/products/3M-Perfect%252dit-lll-%252d-poleerimispastad.html
http://meguiars.ee/tooted/car-care/ettevalmistus/ ?


Joala - 02.03.15 21:03

Tsitaat:
Algselt postitas: mossejumal
Ei hakka eraldi teemat tegema selle jaoks,aga võiks.Küsimus on sellised
Mis on hea poleeraine?
Mis on hea vaha ?
Kas need ? http://shop.smartservice.ee/products/3M-Perfect%252dit-lll-%252d-poleerimispastad.html
http://meguiars.ee/tooted/car-care/ettevalmistus/ ?


Pasta valik oleneb masina lakist ning kahjustuse tugevusest .
Ise kasutan presta , malco , zaino , mequiarsi ja 3m'i toodangut .


DFR - 03.03.15 10:35

Kas kellegil siin foorumis ka kogemus klaasvaha ja keraamilise kaitsega?


sadguy - 03.03.15 20:32

Jah.


DFR - 03.03.15 21:33

Palju sellised tööd ca maksavad ja kas tulemus asja väärt?


sadguy - 04.03.15 10:35

Tsitaat:
Algselt postitas: DFR
Palju sellised tööd ca maksavad ja kas tulemus asja väärt?


Vedelklaas on tunduvalt odavam, kui keraamiline, Tööprotsess on sama. Keraamiline kannatab lööke, UV´d jne. ja on värvkattel nagu teine laki kiht (second skin). Nüüd kui on mingil põhjusel vaja autot poleerida, või värvida ja auto on kaetud vähem, kui aasta eest keraamilisega, siis palju õnne töö teostajale. Vedelkaas on pikaajaline kaitse (läige ja vee tõrjuvus), mis minu enda essil, on peal juba aprilli kuust saati.
Suurem sedaan/universaal. Vedelklaas u. 100-150 eur. Keraamiline, kuni 300 eur.
Teen märkuse, et keraamiline vaha (aine ise), auto jagu, makab letil 120 eur.


DFR - 04.03.15 17:17

Plaanis töö siis kevadepoole ette võtta :cool: