Teema ülevaade |
Vanja
|
postitati 18.01.05 17:08 |
Olen ise ka automaadi kasutaja ja tehti mulle meistrite poolt ka mõned põhitõed selgeks ja nimelt olid need sellised, et automaadile ei meeldi neutral
käik, kuna drive käiguga toimub kasti õlitus paremini, samuti ei soovitatud vaba hooga sõita, ehk siis kirendad 100-ni lükkad neutraali sisse ja
veered peatumiseni, pidi samuti õlitamisele mõjuma, kuna surve on madal. Automaatkastiga vastu takistust sõites, näiteks kõnnitee äärekivile sõites ei
soovitata sõita vastu takistust ja siis vajutada gaasi, et rõhk tõuseks kastis ja auto ennast üle takistuse vägistaks, vaid tulla ikka vaikse hooga ja
sõita üle, see pidavat nendele friktsioonketastele surmavalt mõjuma. Samuti meeldib automaatkastile värske õli koos uue filtriga, siis teenib ta Sind
kaua ja probleemideta. Kindlasti on palju teisigi momente automaadi kasutamisel, huvitav oleks neid siinkohal ka kuulda.
|
Black
|
postitati 14.01.05 09:29 |
Mind ajas kunagi jubedalt naerma, kui üks taksist oma mersul iga krdi foori taga kangi P peale lükkas. Mõni ikka ei saa aru, et automaatkastis lükatakse käik sõitu alustades sisse ja lõpetades võetakse välja. Ei ole mingit vajadust tundnud tavalise sõidu puhul 1-2-3 käike või
sport-nuppu kasutada.
Rongi oodates või kui muidu pikemat seisakut ette on näha, olen ma ka muidugi N või P peale lülitanud.
Tsitaat: | Algselt postitas: Al
Sorry kui siin mõni solvub aga automaatkast on minuarust jama ,automaadid tunduvad nagu rohkem naiste ja invaliidide teema olevat,või siis ameerika
autode puhul aga eks ameeriklased on kah omamoodi ajuinvaliidid.Mulle ikkagi meeldib vana hea manuaal ,saab teel ja jäärajal rohkem trikke
teha,kiirendus on parem ,auto võtab vähem kütust ja vajab vähem hooldust.Ma küll endale automaatkasti ei tahaks ,või kui mul oleks selline auto siis
ma paneks sinna sellised pedaalid nagu manuaalil, fake siduripedaali ja manuaali käigukangi nupu ja katte,siis ei saaks vähemalt teised aru.Eks üritage mind ümber veenda,mulle millegipärast automaat värk kohe üldse ei
meeldi. |
Please grow up! Või siis tõmba edaspidigi käsitsi tooreklappi, regulli
pöörete järgi käsitsi süütenurka, keera pärast sõitu pool pööret metallpiluõlifiltrit ja käi regulaarselt tavotiniplid pritsiga üle.
Rajal või pühapäevasõidul, kui ma sõitu nautima lähen, kasutaks ma ka tegelikult parema meelega manuaali, kuid linnaliikluses ukerdades on automaat
minu arvates igati abiks. Ütleme nii, et enda omanduses 100/A6 ja suurema auto peal ma küll manuaali enam kunagi näha ei tahaks...
Lihtsalt statistika mõttes... Al, kui vana sa oled?
|
MaQQu
|
postitati 14.01.05 07:48 |
Tsitaat: | Algselt postitas: samru
Tsitaat: | Algselt postitas: margus
Teab keegi ka selle kohta midagi öelda, et kui foori taga pikalt olla, et kas siis on pigem tark hoida pidurit all või lülitada vaba käigu peale ja
kui liikuma hakata, siis tagasi D-le? |
mina lülitan neutraali peale, sest pole mõtet bentsu ja kasti kulutada ning autot vägisi piduriga kinni hoida. |
mina olen jälle kuulnud, et pole mõtet kasti pidevalt klõpsida, käike sisse välja.. pidavat rohkem kulutama, kui foori taga pidurit hoida... mine võta
kinni...
|
samru
|
postitati 13.01.05 19:47 |
Tsitaat: | Algselt postitas: margus
Teab keegi ka selle kohta midagi öelda, et kui foori taga pikalt olla, et kas siis on pigem tark hoida pidurit all või lülitada vaba käigu peale ja
kui liikuma hakata, siis tagasi D-le? |
mina lülitan neutraali peale, sest pole mõtet bentsu ja kasti kulutada ning autot vägisi piduriga kinni hoida.
|
margus
|
postitati 13.01.05 16:25 |
Teab keegi ka selle kohta midagi öelda, et kui foori taga pikalt olla, et kas siis on pigem tark hoida pidurit all või lülitada vaba käigu peale ja
kui liikuma hakata, siis tagasi D-le?
|
Black Rabbit
|
postitati 13.01.05 10:41 |
Tsitaat: | Algselt postitas: Mairo
Lisaksin omaltpoolt, et kui linnavahel sõidad ja sul on suurem mootor, siis võid D asemel näiteks hoida käigukangi 4 peal. Kasutan seda siis, kui
sõidan linnavahel pikemal tänaval 40-50-ga. Suurem mootoriga auto vahetab selliselgi kiirusel käigu 5-le. Pole mõistlik väga madalate pööretega
mootorit koormata. hoides sõidu ajal kangi kas 2, 3, või 4 peal ei vaheta kast vastavalt numbrilt käiku allapoole (või ülespoole, kuidas kellelegi).
Üldjuhul aga on numbrite kasutamine hea möödasõidul, pole vaja gaasi tallata nii tugevasti. |
4 asendis sõites peaks sul käigukast vajadusel ikka käigu alla ka vahetama?!
Kui ta seda ei tee, siis kahtlustaks mingit riket või seda, et sa kasutad Tipptronicut, mille ei ole poolautomaatset käikude vahetust. ST. manuaalselt
käikude vahetamisel hoiab see sisse lülitatud käiku ja ei vaheta enne piirajat käiku jne.
Liigkõrge käigu puhul peaks mootor siis välja surema.
|
Eeroz
|
postitati 13.01.05 10:30 |
Mõni targem mees võiks selle automaatkastiga auto vedamise kah siis lõplikult paika panna...
|
teints
|
postitati 13.01.05 07:48 |
nojaaa, usun et lähemas tulevikus on autol ka autopiloot . Siis sõidaks
nagu taksoga, ainult juhiistmel.
|
samru
|
postitati 12.01.05 19:33 |
Tsitaat: | Algselt postitas: Al
Sorry kui siin mõni solvub aga automaatkast on minuarust jama ,automaadid tunduvad nagu rohkem naiste ja invaliidide teema olevat,või siis ameerika
autode puhul aga eks ameeriklased on kah omamoodi ajuinvaliidid.Mulle ikkagi meeldib vana hea manuaal ,saab teel ja jäärajal rohkem trikke
teha,kiirendus on parem ,auto võtab vähem kütust ja vajab vähem hooldust.Ma küll endale automaatkasti ei tahaks ,või kui mul oleks selline auto siis
ma paneks sinna sellised pedaalid nagu manuaalil, fake siduripedaali ja manuaali käigukangi nupu ja katte,siis ei saaks vähemalt teised aru.Eks üritage mind ümber veenda,mulle millegipärast automaat värk kohe üldse ei
meeldi. |
Kui ma ka kunagi noor ja loll olin arvasin peaaegu samuti ja kui sa veel ei tea, siis tiptronicuga saab käike käsitsi kah vahetada ning saad
vehklemisvajaduse rahuldada. Ja teiseks soovitaks sul teha oma teema ala "manuaalk. vs. automaatk.
|
Al
|
postitati 12.01.05 18:38 |
Sorry kui siin mõni solvub aga automaatkast on minuarust jama ,automaadid tunduvad nagu rohkem naiste ja invaliidide teema olevat,või siis ameerika
autode puhul aga eks ameeriklased on kah omamoodi ajuinvaliidid.Mulle ikkagi meeldib vana hea manuaal ,saab teel ja jäärajal rohkem trikke
teha,kiirendus on parem ,auto võtab vähem kütust ja vajab vähem hooldust.Ma küll endale automaatkasti ei tahaks ,või kui mul oleks selline auto siis
ma paneks sinna sellised pedaalid nagu manuaalil, fake siduripedaali ja manuaali käigukangi nupu ja katte,siis ei saaks vähemalt teised aru.Eks üritage mind ümber veenda,mulle millegipärast automaat värk kohe üldse ei
meeldi.
|
Mairo
|
postitati 11.01.05 23:31 |
Lisaksin omaltpoolt, et kui linnavahel sõidad ja sul on suurem mootor, siis võid D asemel näiteks hoida käigukangi 4 peal. Kasutan seda siis, kui
sõidan linnavahel pikemal tänaval 40-50-ga. Suurem mootoriga auto vahetab selliselgi kiirusel käigu 5-le. Pole mõistlik väga madalate pööretega
mootorit koormata. hoides sõidu ajal kangi kas 2, 3, või 4 peal ei vaheta kast vastavalt numbrilt käiku allapoole (või ülespoole, kuidas kellelegi).
Üldjuhul aga on numbrite kasutamine hea möödasõidul, pole vaja gaasi tallata nii tugevasti.
|
samru
|
postitati 10.01.05 21:41 |
Tiptronicuga võib liikumisel teha kõiki lülitusi, mida kast teha lubab pidurile vajutamata. Käsilülitusasendis saab ka käikudega pidurdada.
|
Trance
|
postitati 10.01.05 21:19 |
oli lausa eelnevas postituses öeldud, et antud manööver toimus jää peal.
|
Black Rabbit
|
postitati 10.01.05 15:42 |
Tsitaat: | Algselt postitas: Trance
vanakooli automaatkastidega saab neid käike igatepidi sisse laksata. On olnud juhuseid, kus on avarii vältimiseks libeda jää tõttu on hoo pealt
tagurpidi käik sisse lükatud ja avariid välditud(sel juhul oli juhi poolt väga kiire reaktsioon ja asi toimis) |
Vanakooli kastiga laksad sa oma kasti mingil hetkel ikka pooleks.
Isegi vanakooli GM kastiga Camarol laksas omaniku lolluse tõttu kasti pooleks.
(kui täpne olla, siis kast jäi küll ühte tükki, kuid sees viskas vidinad puruks).
Audi kast võib auto väiksema kaalu ja mootori väiksema väände jpm. asjaolude kokkulanegemisel isegi terveks jääda kui ma ei usu eales seda, et see
kast sul ilma vigastusteta pääses, kui just jää või mõne muu libeda pinnasega tegu polnud.
Vastupidise tõestamist tuleks meelsasti ka ise vaatama
|
Trance
|
postitati 10.01.05 15:32 |
vanakooli automaatkastidega saab neid käike igatepidi sisse laksata. On olnud juhuseid, kus on avarii vältimiseks libeda jää tõttu on hoo pealt
tagurpidi käik sisse lükatud ja avariid välditud(sel juhul oli juhi poolt väga kiire reaktsioon ja asi toimis)
|
Black Rabbit
|
postitati 10.01.05 11:44 |
Tsitaat: | Algselt postitas: cretzky
Üldiselt asjaga vägalihtne. Kui soovid edaspidid sõita nii et, auto ise käike vahetaks kasutad D käiku nagu drive.
Numbrid newed tähendavd samuti edaspidi käike kuid kasuta neid vähe äkilisema sõidu tarvis. Numbrid näitavad mitu käiku nad ära vahetavad kui 1 siis
üle esimese ei lase kui kaks siis vahetab võimaliult kõrgetel pööretel teisele jne jne. Käike vahetata alati siis kui auto on täielikult seisma jäänud
see sinu auto puhul siis ainukt automaadi reziimi kasutades. Kui kasutad aga tiptronicut siis asi lihtne lükkad esimese sisse ja annanad talda kui
tunned et on vaja veel vahetada siis lükkad kasti edasi vahetab teisele kui jälle vaja vahetada lükkad jälle nõksu edasi kusjuures ńupp läheb
alg asendisse tagasi. nii lihtne asi ongi.pea nagu manuaalaiga ainult sidurit ei ole. Jõudu tööle sõitmisel |
Oot oot
Siin on natuke mööda pandud.
Käike ei pea enamus automaatkastide puhul ÜLES vahetades autot seisma jätma, vaid seda võib teha ka sõidu ajal. (näiteks 1,2,3 (4), D) tagurpidi
käigule ei tohiks kuidagi sattuda sest üldjuhul on lukustus ees või käikude liikumine teine)
Üldiselt ei lase uuemad kastid käike väga valesti vahetada kuid tõde on järgmine:
1. Tavasõiduks- D ehk Drive
2. Sportlikumaks sõiduks Tipptronicu puhul, siis käsitsi käikude lülitamine (nii alla kui üles), tavaautomaatidel on osadel ka re˛iim nimega Sport
kuid see ei muuda eriti midagi (idee järgi vahetab käike kõrgematel
pööretel)
3. Raske haagise veoks ja pukseerimiseks kasuta madalamaid käike ja pukseerimiseks lubatud kiirust! (tavalistel automaatidel, siis kas käiku nr.2 või
nr. 3)
4. Tagurdamise puhul ei tohi edaspidi käiku enne sisse lükata kui auto on seiskunud. Liikuva auto puhul ümber lülitades võid käigukasti ära lõhkuda.
(õigemini küll ühe vidina, mis aga väga odav ei ole)
5. kuna sul nüüd sidurit ei ole, siis libeda puhul on siduri asemel gaasi vabastamine kuid jäärajale automaat ei kõlba.
(tipptronicuga saab küll paremini hakkama kuid...)
Neli aastat ikkagi automaadiga sõidetud
|
-ummi-
|
postitati 10.01.05 09:35 |
ega see automaat kast raske poleise kah just ostsin automaat kastiga auto
ja polnud kah varem asjaga kursis aga 10 minti sõitu ja asi korras
|
cretzky
|
postitati 10.01.05 09:23 |
Üldiselt asjaga vägalihtne. Kui soovid edaspidid sõita nii et, auto ise käike vahetaks kasutad D käiku nagu drive.
Numbrid newed tähendavd samuti edaspidi käike kuid kasuta neid vähe äkilisema sõidu tarvis. Numbrid näitavad mitu käiku nad ära vahetavad kui 1 siis
üle esimese ei lase kui kaks siis vahetab võimaliult kõrgetel pööretel teisele jne jne. Käike vahetata alati siis kui auto on täielikult seisma jäänud
see sinu auto puhul siis ainukt automaadi reziimi kasutades. Kui kasutad aga tiptronicut siis asi lihtne lükkad esimese sisse ja annanad talda kui
tunned et on vaja veel vahetada siis lükkad kasti edasi vahetab teisele kui jälle vaja vahetada lükkad jälle nõksu edasi kusjuures ńupp läheb
alg asendisse tagasi. nii lihtne asi ongi.pea nagu manuaalaiga ainult sidurit ei ole. Jõudu tööle sõitmisel
|
taniel1
|
postitati 08.01.05 21:45 |
tere siis kõigile audi liikmetele,küsimus selles et olen automaatkasti teadmises üsna võhik aga plaan on osta audi tiptronic 2,4 kaks eelmist autot on
olnud manuaalid nii et pole automaadiga kokku pismist olnud,äkki keegi vähe tutvustab mind sel teemal,millal ja mis oludes mingi käiguga sõita ja
kuidas see vahetamine toimub
|
|