Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Automaatkasti kasutamine (Vastuseid: 18 | Vaatamisi: 4253)
taniel1
huviline

Avatar


Registreerunud 08.01.05
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: tulekul audi a4

postitati 08.01.05 21:45 Tsiteeri
Automaatkasti kasutamine



tere siis kõigile audi liikmetele,küsimus selles et olen automaatkasti teadmises üsna võhik aga plaan on osta audi tiptronic 2,4 kaks eelmist autot on olnud manuaalid nii et pole automaadiga kokku pismist olnud,äkki keegi vähe tutvustab mind sel teemal,millal ja mis oludes mingi käiguga sõita ja kuidas see vahetamine toimub


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
cretzky
huviline

Avatar


Registreerunud 05.02.04
Kasutaja on eemal

Auto: AUDI A8 / A3 sportback 1,6

postitati 10.01.05 09:23 Tsiteeri
õpi kiir õpi:)



Üldiselt asjaga vägalihtne. Kui soovid edaspidid sõita nii et, auto ise käike vahetaks kasutad D käiku nagu drive.
Numbrid newed tähendavd samuti edaspidi käike kuid kasuta neid vähe äkilisema sõidu tarvis. Numbrid näitavad mitu käiku nad ära vahetavad kui 1 siis üle esimese ei lase kui kaks siis vahetab võimaliult kõrgetel pööretel teisele jne jne. Käike vahetata alati siis kui auto on täielikult seisma jäänud see sinu auto puhul siis ainukt automaadi reziimi kasutades. Kui kasutad aga tiptronicut siis asi lihtne lükkad esimese sisse ja annanad talda kui tunned et on vaja veel vahetada siis lükkad kasti edasi vahetab teisele kui jälle vaja vahetada lükkad jälle nõksu edasi kusjuures ńupp läheb alg asendisse tagasi. nii lihtne asi ongi.pea nagu manuaalaiga ainult sidurit ei ole. Jõudu tööle sõitmisel


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
-ummi-
huviline

Avatar


Registreerunud 10.05.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 10.01.05 09:35 Tsiteeri


ega see automaat kast raske pole:)ise kah just ostsin automaat kastiga auto ja polnud kah varem asjaga kursis aga 10 minti sõitu ja asi korras:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Black Rabbit
huviline

Avatar


Registreerunud 12.08.04
Asukoht: Tallinn, Saku, Kärdla
Kasutaja on eemal

Auto: Forester XT

postitati 10.01.05 11:44 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: cretzky
Üldiselt asjaga vägalihtne. Kui soovid edaspidid sõita nii et, auto ise käike vahetaks kasutad D käiku nagu drive.
Numbrid newed tähendavd samuti edaspidi käike kuid kasuta neid vähe äkilisema sõidu tarvis. Numbrid näitavad mitu käiku nad ära vahetavad kui 1 siis üle esimese ei lase kui kaks siis vahetab võimaliult kõrgetel pööretel teisele jne jne. Käike vahetata alati siis kui auto on täielikult seisma jäänud see sinu auto puhul siis ainukt automaadi reziimi kasutades. Kui kasutad aga tiptronicut siis asi lihtne lükkad esimese sisse ja annanad talda kui tunned et on vaja veel vahetada siis lükkad kasti edasi vahetab teisele kui jälle vaja vahetada lükkad jälle nõksu edasi kusjuures ńupp läheb alg asendisse tagasi. nii lihtne asi ongi.pea nagu manuaalaiga ainult sidurit ei ole. Jõudu tööle sõitmisel

Oot oot :)
Siin on natuke mööda pandud.
Käike ei pea enamus automaatkastide puhul ÜLES vahetades autot seisma jätma, vaid seda võib teha ka sõidu ajal. (näiteks 1,2,3 (4), D) tagurpidi käigule ei tohiks kuidagi sattuda sest üldjuhul on lukustus ees või käikude liikumine teine)
Üldiselt ei lase uuemad kastid käike väga valesti vahetada kuid tõde on järgmine:
1. Tavasõiduks- D ehk Drive
2. Sportlikumaks sõiduks Tipptronicu puhul, siis käsitsi käikude lülitamine (nii alla kui üles), tavaautomaatidel on osadel ka re˛iim nimega Sport kuid see ei muuda eriti midagi :) (idee järgi vahetab käike kõrgematel pööretel)
3. Raske haagise veoks ja pukseerimiseks kasuta madalamaid käike ja pukseerimiseks lubatud kiirust! (tavalistel automaatidel, siis kas käiku nr.2 või nr. 3)
4. Tagurdamise puhul ei tohi edaspidi käiku enne sisse lükata kui auto on seiskunud. Liikuva auto puhul ümber lülitades võid käigukasti ära lõhkuda. (õigemini küll ühe vidina, mis aga väga odav ei ole)
5. kuna sul nüüd sidurit ei ole, siis libeda puhul on siduri asemel gaasi vabastamine kuid jäärajale automaat ei kõlba.
(tipptronicuga saab küll paremini hakkama kuid...)

Neli aastat ikkagi automaadiga sõidetud :P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Trance
huviline



Registreerunud 03.10.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 10.01.05 15:32 Tsiteeri


vanakooli automaatkastidega saab neid käike igatepidi sisse laksata. On olnud juhuseid, kus on avarii vältimiseks libeda jää tõttu on hoo pealt tagurpidi käik sisse lükatud ja avariid välditud(sel juhul oli juhi poolt väga kiire reaktsioon ja asi toimis)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Black Rabbit
huviline

Avatar


Registreerunud 12.08.04
Asukoht: Tallinn, Saku, Kärdla
Kasutaja on eemal

Auto: Forester XT

postitati 10.01.05 15:42 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Trance
vanakooli automaatkastidega saab neid käike igatepidi sisse laksata. On olnud juhuseid, kus on avarii vältimiseks libeda jää tõttu on hoo pealt tagurpidi käik sisse lükatud ja avariid välditud(sel juhul oli juhi poolt väga kiire reaktsioon ja asi toimis)

Vanakooli kastiga laksad sa oma kasti mingil hetkel ikka pooleks.
Isegi vanakooli GM kastiga Camarol laksas omaniku lolluse tõttu kasti pooleks.
(kui täpne olla, siis kast jäi küll ühte tükki, kuid sees viskas vidinad puruks).
Audi kast võib auto väiksema kaalu ja mootori väiksema väände jpm. asjaolude kokkulanegemisel isegi terveks jääda kui ma ei usu eales seda, et see kast sul ilma vigastusteta pääses, kui just jää või mõne muu libeda pinnasega tegu polnud.
:cool:
Vastupidise tõestamist tuleks meelsasti ka ise vaatama :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Trance
huviline



Registreerunud 03.10.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 10.01.05 21:19 Tsiteeri


oli lausa eelnevas postituses öeldud, et antud manööver toimus jää peal.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
samru
klubiliige



Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s

postitati 10.01.05 21:41 Tsiteeri


Tiptronicuga võib liikumisel teha kõiki lülitusi, mida kast teha lubab pidurile vajutamata. Käsilülitusasendis saab ka käikudega pidurdada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Mairo
huviline



Registreerunud 27.05.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 11.01.05 23:31 Tsiteeri


Lisaksin omaltpoolt, et kui linnavahel sõidad ja sul on suurem mootor, siis võid D asemel näiteks hoida käigukangi 4 peal. Kasutan seda siis, kui sõidan linnavahel pikemal tänaval 40-50-ga. Suurem mootoriga auto vahetab selliselgi kiirusel käigu 5-le. Pole mõistlik väga madalate pööretega mootorit koormata. hoides sõidu ajal kangi kas 2, 3, või 4 peal ei vaheta kast vastavalt numbrilt käiku allapoole (või ülespoole, kuidas kellelegi). Üldjuhul aga on numbrite kasutamine hea möödasõidul, pole vaja gaasi tallata nii tugevasti.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Al
huviline



Registreerunud 30.09.04
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal

Auto: B3 ja C4 Audid

postitati 12.01.05 18:38 Tsiteeri


Sorry kui siin mõni solvub aga automaatkast on minuarust jama ,automaadid tunduvad nagu rohkem naiste ja invaliidide teema olevat,või siis ameerika autode puhul aga eks ameeriklased on kah omamoodi ajuinvaliidid.Mulle ikkagi meeldib vana hea manuaal ,saab teel ja jäärajal rohkem trikke teha,kiirendus on parem ,auto võtab vähem kütust ja vajab vähem hooldust.Ma küll endale automaatkasti ei tahaks ,või kui mul oleks selline auto siis ma paneks sinna sellised pedaalid nagu manuaalil, fake siduripedaali ja manuaali käigukangi nupu ja katte,siis ei saaks vähemalt teised aru:P.Eks üritage mind ümber veenda,mulle millegipärast automaat värk kohe üldse ei meeldi.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
samru
klubiliige



Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s

postitati 12.01.05 19:33 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Al
Sorry kui siin mõni solvub aga automaatkast on minuarust jama ,automaadid tunduvad nagu rohkem naiste ja invaliidide teema olevat,või siis ameerika autode puhul aga eks ameeriklased on kah omamoodi ajuinvaliidid.Mulle ikkagi meeldib vana hea manuaal ,saab teel ja jäärajal rohkem trikke teha,kiirendus on parem ,auto võtab vähem kütust ja vajab vähem hooldust.Ma küll endale automaatkasti ei tahaks ,või kui mul oleks selline auto siis ma paneks sinna sellised pedaalid nagu manuaalil, fake siduripedaali ja manuaali käigukangi nupu ja katte,siis ei saaks vähemalt teised aru:P.Eks üritage mind ümber veenda,mulle millegipärast automaat värk kohe üldse ei meeldi.



Kui ma ka kunagi noor ja loll olin arvasin peaaegu samuti ja kui sa veel ei tea, siis tiptronicuga saab käike käsitsi kah vahetada ning saad vehklemisvajaduse rahuldada. Ja teiseks soovitaks sul teha oma teema ala "manuaalk. vs. automaatk. :P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
teints
huviline



Registreerunud 12.11.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: A80 Avant 2,3

postitati 13.01.05 07:48 Tsiteeri


nojaaa, usun et lähemas tulevikus on autol ka autopiloot :D. Siis sõidaks nagu taksoga, ainult juhiistmel.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Eeroz
huviline

Avatar


Registreerunud 21.05.03
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal

Auto: Saab 9-5

postitati 13.01.05 10:30 Tsiteeri


Mõni targem mees võiks selle automaatkastiga auto vedamise kah siis lõplikult paika panna...


AUDI - Accelerates Under Demonic Influence
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Black Rabbit
huviline

Avatar


Registreerunud 12.08.04
Asukoht: Tallinn, Saku, Kärdla
Kasutaja on eemal

Auto: Forester XT

postitati 13.01.05 10:41 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Mairo
Lisaksin omaltpoolt, et kui linnavahel sõidad ja sul on suurem mootor, siis võid D asemel näiteks hoida käigukangi 4 peal. Kasutan seda siis, kui sõidan linnavahel pikemal tänaval 40-50-ga. Suurem mootoriga auto vahetab selliselgi kiirusel käigu 5-le. Pole mõistlik väga madalate pööretega mootorit koormata. hoides sõidu ajal kangi kas 2, 3, või 4 peal ei vaheta kast vastavalt numbrilt käiku allapoole (või ülespoole, kuidas kellelegi). Üldjuhul aga on numbrite kasutamine hea möödasõidul, pole vaja gaasi tallata nii tugevasti.

4 asendis sõites peaks sul käigukast vajadusel ikka käigu alla ka vahetama?!
Kui ta seda ei tee, siis kahtlustaks mingit riket või seda, et sa kasutad Tipptronicut, mille ei ole poolautomaatset käikude vahetust. ST. manuaalselt käikude vahetamisel hoiab see sisse lülitatud käiku ja ei vaheta enne piirajat käiku jne.
Liigkõrge käigu puhul peaks mootor siis välja surema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
margus
huviline

Avatar


Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 13.01.05 16:25 Tsiteeri


Teab keegi ka selle kohta midagi öelda, et kui foori taga pikalt olla, et kas siis on pigem tark hoida pidurit all või lülitada vaba käigu peale ja kui liikuma hakata, siis tagasi D-le?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
samru
klubiliige



Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s

postitati 13.01.05 19:47 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: margus
Teab keegi ka selle kohta midagi öelda, et kui foori taga pikalt olla, et kas siis on pigem tark hoida pidurit all või lülitada vaba käigu peale ja kui liikuma hakata, siis tagasi D-le?


mina lülitan neutraali peale, sest pole mõtet bentsu ja kasti kulutada ning autot vägisi piduriga kinni hoida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
MaQQu
klubiliige



Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 14.01.05 07:48 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: samru
Tsitaat:
Algselt postitas: margus
Teab keegi ka selle kohta midagi öelda, et kui foori taga pikalt olla, et kas siis on pigem tark hoida pidurit all või lülitada vaba käigu peale ja kui liikuma hakata, siis tagasi D-le?


mina lülitan neutraali peale, sest pole mõtet bentsu ja kasti kulutada ning autot vägisi piduriga kinni hoida.


mina olen jälle kuulnud, et pole mõtet kasti pidevalt klõpsida, käike sisse välja.. pidavat rohkem kulutama, kui foori taga pidurit hoida... mine võta kinni...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 14.01.05 09:29 Tsiteeri


Mind ajas kunagi jubedalt naerma, kui üks taksist oma mersul iga krdi foori taga kangi P peale lükkas. :) Mõni ikka ei saa aru, et automaatkastis lükatakse käik sõitu alustades sisse ja lõpetades võetakse välja. :P Ei ole mingit vajadust tundnud tavalise sõidu puhul 1-2-3 käike või sport-nuppu kasutada.
Rongi oodates või kui muidu pikemat seisakut ette on näha, olen ma ka muidugi N või P peale lülitanud.

Tsitaat:
Algselt postitas: Al
Sorry kui siin mõni solvub aga automaatkast on minuarust jama ,automaadid tunduvad nagu rohkem naiste ja invaliidide teema olevat,või siis ameerika autode puhul aga eks ameeriklased on kah omamoodi ajuinvaliidid.Mulle ikkagi meeldib vana hea manuaal ,saab teel ja jäärajal rohkem trikke teha,kiirendus on parem ,auto võtab vähem kütust ja vajab vähem hooldust.Ma küll endale automaatkasti ei tahaks ,või kui mul oleks selline auto siis ma paneks sinna sellised pedaalid nagu manuaalil, fake siduripedaali ja manuaali käigukangi nupu ja katte,siis ei saaks vähemalt teised aru:P.Eks üritage mind ümber veenda,mulle millegipärast automaat värk kohe üldse ei meeldi.

Please grow up! :P Või siis tõmba edaspidigi käsitsi tooreklappi, regulli pöörete järgi käsitsi süütenurka, keera pärast sõitu pool pööret metallpiluõlifiltrit ja käi regulaarselt tavotiniplid pritsiga üle. :P
Rajal või pühapäevasõidul, kui ma sõitu nautima lähen, kasutaks ma ka tegelikult parema meelega manuaali, kuid linnaliikluses ukerdades on automaat minu arvates igati abiks. Ütleme nii, et enda omanduses 100/A6 ja suurema auto peal ma küll manuaali enam kunagi näha ei tahaks...
Lihtsalt statistika mõttes... Al, kui vana sa oled? :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Vanja
huviline



Registreerunud 18.09.03
Asukoht: Narva
Kasutaja on eemal

Auto: hetkel liikurita

postitati 18.01.05 17:08 Tsiteeri


Olen ise ka automaadi kasutaja ja tehti mulle meistrite poolt ka mõned põhitõed selgeks ja nimelt olid need sellised, et automaadile ei meeldi neutral käik, kuna drive käiguga toimub kasti õlitus paremini, samuti ei soovitatud vaba hooga sõita, ehk siis kirendad 100-ni lükkad neutraali sisse ja veered peatumiseni, pidi samuti õlitamisele mõjuma, kuna surve on madal. Automaatkastiga vastu takistust sõites, näiteks kõnnitee äärekivile sõites ei soovitata sõita vastu takistust ja siis vajutada gaasi, et rõhk tõuseks kastis ja auto ennast üle takistuse vägistaks, vaid tulla ikka vaikse hooga ja sõita üle, see pidavat nendele friktsioonketastele surmavalt mõjuma. Samuti meeldib automaatkastile värske õli koos uue filtriga, siis teenib ta Sind kaua ja probleemideta. Kindlasti on palju teisigi momente automaadi kasutamisel, huvitav oleks neid siinkohal ka kuulda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 66.7% - SQL: 33.3%]