Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
Vanja

 postitati 18.01.05 17:08
Olen ise ka automaadi kasutaja ja tehti mulle meistrite poolt ka mõned põhitõed selgeks ja nimelt olid need sellised, et automaadile ei meeldi neutral käik, kuna drive käiguga toimub kasti õlitus paremini, samuti ei soovitatud vaba hooga sõita, ehk siis kirendad 100-ni lükkad neutraali sisse ja veered peatumiseni, pidi samuti õlitamisele mõjuma, kuna surve on madal. Automaatkastiga vastu takistust sõites, näiteks kõnnitee äärekivile sõites ei soovitata sõita vastu takistust ja siis vajutada gaasi, et rõhk tõuseks kastis ja auto ennast üle takistuse vägistaks, vaid tulla ikka vaikse hooga ja sõita üle, see pidavat nendele friktsioonketastele surmavalt mõjuma. Samuti meeldib automaatkastile värske õli koos uue filtriga, siis teenib ta Sind kaua ja probleemideta. Kindlasti on palju teisigi momente automaadi kasutamisel, huvitav oleks neid siinkohal ka kuulda.
Black

 postitati 14.01.05 09:29
Mind ajas kunagi jubedalt naerma, kui üks taksist oma mersul iga krdi foori taga kangi P peale lükkas. :) Mõni ikka ei saa aru, et automaatkastis lükatakse käik sõitu alustades sisse ja lõpetades võetakse välja. :P Ei ole mingit vajadust tundnud tavalise sõidu puhul 1-2-3 käike või sport-nuppu kasutada.
Rongi oodates või kui muidu pikemat seisakut ette on näha, olen ma ka muidugi N või P peale lülitanud.

Tsitaat:
Algselt postitas: Al
Sorry kui siin mõni solvub aga automaatkast on minuarust jama ,automaadid tunduvad nagu rohkem naiste ja invaliidide teema olevat,või siis ameerika autode puhul aga eks ameeriklased on kah omamoodi ajuinvaliidid.Mulle ikkagi meeldib vana hea manuaal ,saab teel ja jäärajal rohkem trikke teha,kiirendus on parem ,auto võtab vähem kütust ja vajab vähem hooldust.Ma küll endale automaatkasti ei tahaks ,või kui mul oleks selline auto siis ma paneks sinna sellised pedaalid nagu manuaalil, fake siduripedaali ja manuaali käigukangi nupu ja katte,siis ei saaks vähemalt teised aru:P.Eks üritage mind ümber veenda,mulle millegipärast automaat värk kohe üldse ei meeldi.

Please grow up! :P Või siis tõmba edaspidigi käsitsi tooreklappi, regulli pöörete järgi käsitsi süütenurka, keera pärast sõitu pool pööret metallpiluõlifiltrit ja käi regulaarselt tavotiniplid pritsiga üle. :P
Rajal või pühapäevasõidul, kui ma sõitu nautima lähen, kasutaks ma ka tegelikult parema meelega manuaali, kuid linnaliikluses ukerdades on automaat minu arvates igati abiks. Ütleme nii, et enda omanduses 100/A6 ja suurema auto peal ma küll manuaali enam kunagi näha ei tahaks...
Lihtsalt statistika mõttes... Al, kui vana sa oled? :)
MaQQu

 postitati 14.01.05 07:48
Tsitaat:
Algselt postitas: samru
Tsitaat:
Algselt postitas: margus
Teab keegi ka selle kohta midagi öelda, et kui foori taga pikalt olla, et kas siis on pigem tark hoida pidurit all või lülitada vaba käigu peale ja kui liikuma hakata, siis tagasi D-le?


mina lülitan neutraali peale, sest pole mõtet bentsu ja kasti kulutada ning autot vägisi piduriga kinni hoida.


mina olen jälle kuulnud, et pole mõtet kasti pidevalt klõpsida, käike sisse välja.. pidavat rohkem kulutama, kui foori taga pidurit hoida... mine võta kinni...
samru

 postitati 13.01.05 19:47
Tsitaat:
Algselt postitas: margus
Teab keegi ka selle kohta midagi öelda, et kui foori taga pikalt olla, et kas siis on pigem tark hoida pidurit all või lülitada vaba käigu peale ja kui liikuma hakata, siis tagasi D-le?


mina lülitan neutraali peale, sest pole mõtet bentsu ja kasti kulutada ning autot vägisi piduriga kinni hoida.
margus

 postitati 13.01.05 16:25
Teab keegi ka selle kohta midagi öelda, et kui foori taga pikalt olla, et kas siis on pigem tark hoida pidurit all või lülitada vaba käigu peale ja kui liikuma hakata, siis tagasi D-le?
Black Rabbit

 postitati 13.01.05 10:41
Tsitaat:
Algselt postitas: Mairo
Lisaksin omaltpoolt, et kui linnavahel sõidad ja sul on suurem mootor, siis võid D asemel näiteks hoida käigukangi 4 peal. Kasutan seda siis, kui sõidan linnavahel pikemal tänaval 40-50-ga. Suurem mootoriga auto vahetab selliselgi kiirusel käigu 5-le. Pole mõistlik väga madalate pööretega mootorit koormata. hoides sõidu ajal kangi kas 2, 3, või 4 peal ei vaheta kast vastavalt numbrilt käiku allapoole (või ülespoole, kuidas kellelegi). Üldjuhul aga on numbrite kasutamine hea möödasõidul, pole vaja gaasi tallata nii tugevasti.

4 asendis sõites peaks sul käigukast vajadusel ikka käigu alla ka vahetama?!
Kui ta seda ei tee, siis kahtlustaks mingit riket või seda, et sa kasutad Tipptronicut, mille ei ole poolautomaatset käikude vahetust. ST. manuaalselt käikude vahetamisel hoiab see sisse lülitatud käiku ja ei vaheta enne piirajat käiku jne.
Liigkõrge käigu puhul peaks mootor siis välja surema.
Eeroz

 postitati 13.01.05 10:30
Mõni targem mees võiks selle automaatkastiga auto vedamise kah siis lõplikult paika panna...
teints

 postitati 13.01.05 07:48
nojaaa, usun et lähemas tulevikus on autol ka autopiloot :D. Siis sõidaks nagu taksoga, ainult juhiistmel.
samru

 postitati 12.01.05 19:33
Tsitaat:
Algselt postitas: Al
Sorry kui siin mõni solvub aga automaatkast on minuarust jama ,automaadid tunduvad nagu rohkem naiste ja invaliidide teema olevat,või siis ameerika autode puhul aga eks ameeriklased on kah omamoodi ajuinvaliidid.Mulle ikkagi meeldib vana hea manuaal ,saab teel ja jäärajal rohkem trikke teha,kiirendus on parem ,auto võtab vähem kütust ja vajab vähem hooldust.Ma küll endale automaatkasti ei tahaks ,või kui mul oleks selline auto siis ma paneks sinna sellised pedaalid nagu manuaalil, fake siduripedaali ja manuaali käigukangi nupu ja katte,siis ei saaks vähemalt teised aru:P.Eks üritage mind ümber veenda,mulle millegipärast automaat värk kohe üldse ei meeldi.



Kui ma ka kunagi noor ja loll olin arvasin peaaegu samuti ja kui sa veel ei tea, siis tiptronicuga saab käike käsitsi kah vahetada ning saad vehklemisvajaduse rahuldada. Ja teiseks soovitaks sul teha oma teema ala "manuaalk. vs. automaatk. :P
Al

 postitati 12.01.05 18:38
Sorry kui siin mõni solvub aga automaatkast on minuarust jama ,automaadid tunduvad nagu rohkem naiste ja invaliidide teema olevat,või siis ameerika autode puhul aga eks ameeriklased on kah omamoodi ajuinvaliidid.Mulle ikkagi meeldib vana hea manuaal ,saab teel ja jäärajal rohkem trikke teha,kiirendus on parem ,auto võtab vähem kütust ja vajab vähem hooldust.Ma küll endale automaatkasti ei tahaks ,või kui mul oleks selline auto siis ma paneks sinna sellised pedaalid nagu manuaalil, fake siduripedaali ja manuaali käigukangi nupu ja katte,siis ei saaks vähemalt teised aru:P.Eks üritage mind ümber veenda,mulle millegipärast automaat värk kohe üldse ei meeldi.
Mairo

 postitati 11.01.05 23:31
Lisaksin omaltpoolt, et kui linnavahel sõidad ja sul on suurem mootor, siis võid D asemel näiteks hoida käigukangi 4 peal. Kasutan seda siis, kui sõidan linnavahel pikemal tänaval 40-50-ga. Suurem mootoriga auto vahetab selliselgi kiirusel käigu 5-le. Pole mõistlik väga madalate pööretega mootorit koormata. hoides sõidu ajal kangi kas 2, 3, või 4 peal ei vaheta kast vastavalt numbrilt käiku allapoole (või ülespoole, kuidas kellelegi). Üldjuhul aga on numbrite kasutamine hea möödasõidul, pole vaja gaasi tallata nii tugevasti.
samru

 postitati 10.01.05 21:41
Tiptronicuga võib liikumisel teha kõiki lülitusi, mida kast teha lubab pidurile vajutamata. Käsilülitusasendis saab ka käikudega pidurdada.
Trance

 postitati 10.01.05 21:19
oli lausa eelnevas postituses öeldud, et antud manööver toimus jää peal.
Black Rabbit

 postitati 10.01.05 15:42
Tsitaat:
Algselt postitas: Trance
vanakooli automaatkastidega saab neid käike igatepidi sisse laksata. On olnud juhuseid, kus on avarii vältimiseks libeda jää tõttu on hoo pealt tagurpidi käik sisse lükatud ja avariid välditud(sel juhul oli juhi poolt väga kiire reaktsioon ja asi toimis)

Vanakooli kastiga laksad sa oma kasti mingil hetkel ikka pooleks.
Isegi vanakooli GM kastiga Camarol laksas omaniku lolluse tõttu kasti pooleks.
(kui täpne olla, siis kast jäi küll ühte tükki, kuid sees viskas vidinad puruks).
Audi kast võib auto väiksema kaalu ja mootori väiksema väände jpm. asjaolude kokkulanegemisel isegi terveks jääda kui ma ei usu eales seda, et see kast sul ilma vigastusteta pääses, kui just jää või mõne muu libeda pinnasega tegu polnud.
:cool:
Vastupidise tõestamist tuleks meelsasti ka ise vaatama :D
Trance

 postitati 10.01.05 15:32
vanakooli automaatkastidega saab neid käike igatepidi sisse laksata. On olnud juhuseid, kus on avarii vältimiseks libeda jää tõttu on hoo pealt tagurpidi käik sisse lükatud ja avariid välditud(sel juhul oli juhi poolt väga kiire reaktsioon ja asi toimis)
Black Rabbit

 postitati 10.01.05 11:44
Tsitaat:
Algselt postitas: cretzky
Üldiselt asjaga vägalihtne. Kui soovid edaspidid sõita nii et, auto ise käike vahetaks kasutad D käiku nagu drive.
Numbrid newed tähendavd samuti edaspidi käike kuid kasuta neid vähe äkilisema sõidu tarvis. Numbrid näitavad mitu käiku nad ära vahetavad kui 1 siis üle esimese ei lase kui kaks siis vahetab võimaliult kõrgetel pööretel teisele jne jne. Käike vahetata alati siis kui auto on täielikult seisma jäänud see sinu auto puhul siis ainukt automaadi reziimi kasutades. Kui kasutad aga tiptronicut siis asi lihtne lükkad esimese sisse ja annanad talda kui tunned et on vaja veel vahetada siis lükkad kasti edasi vahetab teisele kui jälle vaja vahetada lükkad jälle nõksu edasi kusjuures ńupp läheb alg asendisse tagasi. nii lihtne asi ongi.pea nagu manuaalaiga ainult sidurit ei ole. Jõudu tööle sõitmisel

Oot oot :)
Siin on natuke mööda pandud.
Käike ei pea enamus automaatkastide puhul ÜLES vahetades autot seisma jätma, vaid seda võib teha ka sõidu ajal. (näiteks 1,2,3 (4), D) tagurpidi käigule ei tohiks kuidagi sattuda sest üldjuhul on lukustus ees või käikude liikumine teine)
Üldiselt ei lase uuemad kastid käike väga valesti vahetada kuid tõde on järgmine:
1. Tavasõiduks- D ehk Drive
2. Sportlikumaks sõiduks Tipptronicu puhul, siis käsitsi käikude lülitamine (nii alla kui üles), tavaautomaatidel on osadel ka re˛iim nimega Sport kuid see ei muuda eriti midagi :) (idee järgi vahetab käike kõrgematel pööretel)
3. Raske haagise veoks ja pukseerimiseks kasuta madalamaid käike ja pukseerimiseks lubatud kiirust! (tavalistel automaatidel, siis kas käiku nr.2 või nr. 3)
4. Tagurdamise puhul ei tohi edaspidi käiku enne sisse lükata kui auto on seiskunud. Liikuva auto puhul ümber lülitades võid käigukasti ära lõhkuda. (õigemini küll ühe vidina, mis aga väga odav ei ole)
5. kuna sul nüüd sidurit ei ole, siis libeda puhul on siduri asemel gaasi vabastamine kuid jäärajale automaat ei kõlba.
(tipptronicuga saab küll paremini hakkama kuid...)

Neli aastat ikkagi automaadiga sõidetud :P
-ummi-

 postitati 10.01.05 09:35
ega see automaat kast raske pole:)ise kah just ostsin automaat kastiga auto ja polnud kah varem asjaga kursis aga 10 minti sõitu ja asi korras:D
cretzky

 postitati 10.01.05 09:23
Üldiselt asjaga vägalihtne. Kui soovid edaspidid sõita nii et, auto ise käike vahetaks kasutad D käiku nagu drive.
Numbrid newed tähendavd samuti edaspidi käike kuid kasuta neid vähe äkilisema sõidu tarvis. Numbrid näitavad mitu käiku nad ära vahetavad kui 1 siis üle esimese ei lase kui kaks siis vahetab võimaliult kõrgetel pööretel teisele jne jne. Käike vahetata alati siis kui auto on täielikult seisma jäänud see sinu auto puhul siis ainukt automaadi reziimi kasutades. Kui kasutad aga tiptronicut siis asi lihtne lükkad esimese sisse ja annanad talda kui tunned et on vaja veel vahetada siis lükkad kasti edasi vahetab teisele kui jälle vaja vahetada lükkad jälle nõksu edasi kusjuures ńupp läheb alg asendisse tagasi. nii lihtne asi ongi.pea nagu manuaalaiga ainult sidurit ei ole. Jõudu tööle sõitmisel
taniel1

 postitati 08.01.05 21:45
tere siis kõigile audi liikmetele,küsimus selles et olen automaatkasti teadmises üsna võhik aga plaan on osta audi tiptronic 2,4 kaks eelmist autot on olnud manuaalid nii et pole automaadiga kokku pismist olnud,äkki keegi vähe tutvustab mind sel teemal,millal ja mis oludes mingi käiguga sõita ja kuidas see vahetamine toimub

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 76.1% - SQL: 23.9%]