Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
B4 kellade korrastamine
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: wookie[/i] Ühesõnaga, ükskord katkeb iga kannatus, nagu öeldakse. Minu oma katkes ning ma teatasin kõlavalt, "nu Audi, pogodi" - on kaks võimalust, kas kellades olevad kütuse ja temperatuuri näidikud hakkavad mingeid vähegi usutavaid näite näitama või lähen ma poodi ja ostan järelmaksuga Lada. Nagu ilmselt paljudel teistel kannatajatel näitas kütuse näidik stabiilselt kurat teab mida, kuid mitte kütuse kogust. Jahutusvedeliku temperatuuri näidik aga töötas mõnikord üsna hästi, istudes kenasti 90 peal, kuid teine kord jälle näitas lambist keset sõitu, et vedeliku temp. on 50 või alla selle. Muret valmistas mulle aga see, et pannes salongisoojenduse tööle, näidati mulle varsti jälle vee temperatuuriks ilusti 90 kraadi. Täitsa kohe murelikuks tegi selline asi, kuni ma ühel hetkel taipasin - soojendades salongi soojenevad ka kellad. Kontaktid paisuvad ning annavad paremini ühendust... Seega - kehv ühendus, külmjoode... Ilmselt on need näidikud lihtsalt hästi suure inertsiga voltmeetrid, mis on siis gradueeritud vajalikesse ühikutesse ning näitavad mingi jubepika aja keskmist. Loomulikult on see "keskmine" kehva või katkendliku kontakti korral reaalsusest kaugel. Kellade kätte saamise juhise saab siit: http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=22378 Lisaks tuleb märkida, et selle roolisamba katte ära võtmiseks ei tohi kasutada jõudu - seal on sellised plastmassist nagad, mis lähevad kellade külge ja liigse jõuga võib need kergesti ära murda - meelitada tuleb. Kellade pistikutel on peal sellised fiksaatorid, need tuleb lapiku kruvikeerajaga "üles" tõsta ning siis tuleb pistik kenasti ära. Minu autol läks kellade külge kolm pistikut - sinine paremal pool, kollane vasakul pool, valge keskel ning lisaks veel parktulede signaallambi tuli, eraldi juhtme otsas tilpneva pirnipesaga. Kellad käes, võib asuda nokitsema. Kellad näevad tagantpoolt välja sellised: [url=http://perses.net/~wookie/kr/kellad.jpg]PILT[/url]. (Ma, tainas, torkasin pilte teha alles asja kokku pannes, mistõttu võib piltide üle viriseda, näiteks puuduvad sellel pildil osad kruvid). Põhimõtteliselt tuleb sealt tagant peaaegu kõik kruvid, välja arvatud need kolm läikivat, mis on valget värvi spidomeetri mooduli küljes, ära keerata, et seda PCB'd kätte saada. Nende hulgas on ka pingestabilisaatori kinnituskruvi (ainuke, mis on seibiga) [url=http://perses.net/~wookie/kr/pingestabilisaator.jpg]PILT[/url]. Lisaks võib kohe lahti võtta ka pildil näha oleva spidomeetrisse mineva juhtme. Minul tuli spidoka poolne pistik kergemini lahti. Sellel samal pildil näha olevad kaks läikivat kruvi (F1 ja F2) annavad signaali kütuse näidikusse. Teised kaks samasugust on teisel pool temperatuuri kella jaoks. Võib juhtuda, et need ongi kogu kurja juur ja asi laheneb lihtsalt - tuleks vaid puhastada kontaktpinnad ja ehk hakkab tööle, kuid mumeelest, kui juba alustatud, siis on mõistlik minna kindla peale ja teha kõik, mis teha saab. Ladna, olles lahti võtnud kolm musta värvi kruvi, mis hoiavad kinni seda valget nelja tulepesaga moodulit, sikutame ta ära. Natuke tuleb jõudu kasutada - moodulil on põhja all kontaktid, millega ta ühendub kellade PCB külge. Moodul ise on selline [url=http://perses.net/~wookie/kr/oluliste_tulede_check.jpg]PILT[/url] ning teiselt poolt siis niisugune [url=http://perses.net/~wookie/kr/oluliste_tulede_check_eest.jpg]PILT[/url]. Järele jääb meil siis midagi sellist [url=http://perses.net/~wookie/kr/kellad2]PILT[/url], samuti tuleb selle mooduli alt välja veel üks kruvi, mida lahti teha. Et aga põnevam oleks, siis on Audi insenerid pannud ühe vahva kruvi õkva kellade valguse poteka alla [url=http://perses.net/~wookie/kr/valguse_potekas.jpg]PILT[/url]. Pildil on näha siis kruvi koht - kruvi on juba ära võetud. No niimoodi poolviltu kruvikeeragajaga ma selle kruvi sealt välja meelitasin. Võib-olla käib ka see kellade valguse timmimise potekas kuidagi lahti, kuid ma kartsin, et pärast ei saa kokku jälle enam või hakkab ragisema või mine sa tea, mis juhtub. Teoorias võiks nendest mutritest keerates see asi kuidagi laguneda, kuid kuid ettevaatliku keeramise peale need mutrid ei liikunud. Kuna potekas töötas laitmatult, siis ma ei hakanud sealt edasi lammutama. Olles siis lõpuks kõik kruvid lahti saanud, võib hakata seda PCB'd tasakesi kelladest eemale meelitama. Juhin tähelepanu spidoka juures olevale plastmassist nagale ning sellele, et PCB ühendub kontaktidega tahhomeetri külge, mistõttu ta niisama päris lihtsalt ära ei kuku. Üldiselt on see klaastekstoliit üsna tugev, kuid väga palju jõudu rakendada ei tohi. PCB ise on siis niisugune: [url=http://perses.net/~wookie/kr/pcb.jpg]PILT[/url]. Samuti ka [url=http://perses.net/~wookie/kr/pcb_component_side.jpg]PILT[/url], mida me iseenesest juba näinud oleme. Paneme selle PCB siis korraks kõrvale ja lammutame asja lõplikult lahti. Peale PCB eemaldamist on tulemus niisugune: [url=http://perses.net/~wookie/kr/kellad_plaadita.jpg]PILT[/url]. Siit tuleb lahti keerata ainult need kaks väikest kruvi, mis on kummaski ääres. Ülejäänud kruve pole vaja puutuda. Selle tagajärjel eemalduvad spidomeeter ning Ühinenud Kuningriigis valmistatud tahhomeeter. Spidomeeter: [url=http://perses.net/~wookie/kr/spidokas.jpg]PILT[/url] Tahhomeeter: [url=http://perses.net/~wookie/kr/tahhokas.jpg]PILT[/url] Järele jääb niisugune asjandus: [url=http://perses.net/~wookie/kr/kellad_kelladeta.jpg]PILT[/url]. Ka kütuse- ja temperatuurinäidik tulevad nüüd üsna iseenesest ära - neid hoiavad paigal sellised plastmassist nagad. Temperatuurinäidik eest: [url=http://perses.net/~wookie/kr/temp_kell_eest.jpg]PILT[/url] ja tagant: [url=http://perses.net/~wookie/kr/temp_kell_tagant.jpg]PILT[/url]. Kütusenäidik eest: [url=http://perses.net/~wookie/kr/bena_kell_eest.jpg]PILT[/url] ja tagant: [url=http://perses.net/~wookie/kr/bena_kell_tagant.jpg]PILT[/url] Võttes keskelt ära ka sellise tilulla [url=http://perses.net/~wookie/kr/tilulla.jpg]PILT[/url] [url=http://perses.net/~wookie/kr/tilulla2.jpg]PILT[/url], jääb alles kellade raam [url=http://perses.net/~wookie/kr/kellade_raam.jpg]PILT[/url]. Tühja kah. Tuleme tagasi oma PCB juurde. Pealtnäha nägid joodised minu PCB küljes üsna viisakad välja, kuid kui puudutasin ühte suvalist ühendust jootekolviga, paljastus asja tegelik pale - PCB radade kontaktid on kas enne montaazhi kehvasti puhastatud või peale puhastamist kaua seisnud või on midagi muud nusseti läinud, igastahes pole tina nende kontaktidega ühenduses olnud kuigi palju. Ohkasin raskelt ja käisin siis kõik need ühendused, viimase kui ühe, jootekolviga üle. Vanamoodsa inimesena kasutasin räbustiks kampolit, kuid võib pruukida ka mõnda jootevedelikku. Üldiselt pole see asi üldse mitte lootusetu - hakkab tina külge küll kui hästi meelitada. Kui kellelgi on need kontaktid hullemas seisus ja kohe kuidagi tina külge ei saa ning mehhaaniliselt puhastama ei pääse, siis võib otsida välja mõne vana veneaegse aspiriini tableti (just see vanamoodne pisike tablett, mitte tänapäevane suur), avada kõik aknad, komandeerida naise ja lapsed välja, tõmmata gaasimask pähe ja kasutada seda aspiriini tabletti nagu kampolit - sedasi hakkab tina ka kõige võimatumatesse kohtadesse külge aga hais on jube. Erilist tähelepanu tuleb pöörata nendele vasest rõngastele, mille külge kruvitakse temperatuuri- ja kütusenäidiku kontaktid. Tundub nagu oleks seda asja projekteerides arvatud, et piisab vaskrõngaste pressimisest plaadi külge küll, kuid hiljem jälle otsustatud, et natuke tina peab kaa panema. Ühesõnaga - need rõngad tuleb kaa üle käia. Selle juures ei tohi augu diameeter väheneda - kruvi peab sealt läbi mahtuma, samuti ei tohi tinaga väga uputada, muidu PCB ei mahu enam tagasi. Siin [url=http://perses.net/~wookie/kr/pcb.jpg]PILT[/url] pildil on kenasti näha, et need vead on pildi tegemise hetkel veel parandamata. Kindlasti tuleb need augud ilusaks teha! Samuti tuleb jälgida, et ükski kontakt ei lühistuks mõne teisega kokku - jootekolb peab piisavalt peenike olema ning käsi ei tohi väga väriseda. Lisaks joodiste üle tinutamisele said ka mõlema kella kontaktid kustutuskummiga puhtaks ja läikima löödud. Olles sedasi PCB üle käinud ja tööga rahule jäänud, võib asja kokku tagasi panna. See toimub täpselt vastupideses järjekorras lammutamisele. Kas seda idiootset kruvi sinna kellade valguse timmimise poteka alla panna või mitte, on igaühe enda otsustada - mina ei pannud. Seal on kaks kruvi lähedal ja kui keegi just jubeda jõuga seda poteka nuppu sissepoole pressima ei hakka, siis ei juhtu mitte midagi kui seda kruvi seal ei ole. Nojah, olles kellad kokku tagasi pannud ning veidi aega kuumaastikul ringi sõitnud, et näha, kas ühendused peavad rappumisele vastu, avanes selline huvitav vaade: [url=http://perses.net/~wookie/kr/kellad_korras2.jpg]PILT[/url] (vahepeal oli päike otsustanud loojuda). Natuke muret tegi mulle temperatuurinäidik, mis visa järjekindlusega näitas 90 asemel sadat. No kurat, seda häda veel vaja! Järgmine päev piinasin masinat kuidas oskasin, ajasin nii kuumaks kui sain ning tundub, et kõik töötab normaalselt - termostaat avaneb, suur ring rakendub, radikas jahutab kenasti, seistes käivitub ventikas üsna õigel ajal... aga temperatuur on näidiku järgi sada. Kuna mul ei ole kahjuks diagnostikajuhet, siis ei saa kontrollida, mida aju asjast arvab, kuid mus süveneb kahtlus, et Audi insenerid on arvestanud, et need kontaktid on kehvad ning liiga hea ühenduse korral lihtsalt näidataksegi rohkem... No **** ma ei või... Tegelikult ma kakkusin pärast kellad veel üks kord lahti ja kontrollisin, ega ei ole mõni lühis tekkinud kuskil, mis temp. näidikut võib mõjutada - ei olnud. Müstika... EDIT: Mnjah... Kuidas seda nüüd öeldagi... audi - wookie 1:1. Näitas sada ja ilmselt oli kah sada... Peale termostaadi ja veepumba vahetust on 90... [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
B4 kellade korrastamine
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
58.4%
- SQL:
41.6%
]