Teema ülevaade |
Black
|
postitati 21.11.03 14:20 |
Tüüpiline 2-taktiline otseläbipuhe ja ristpeaga laeva peamasin. Omasuguste seas lihtsalt märkimisväärselt suur. Selliste mootorite kasutegur võrreldes kiirekäiguliste autodel kasutatavate
ottomootoritega on hoopis teisest klassist (konkreetsel juhul termiline kasutegur koguni 50%). Turbokompressor (või mitu) on täiesti enesestmõistetav
ja kasutusel just nimelt töötanud gaaside energia utiliseerimiseks. Nominaalne pöörete arv on tavaliselt 60 RPM, ehk siis 1 RPS. See kantakse otse sõuvõllile ja selle kaudu sõukruvile. Käigukasti
(laevanduskeeles reeversreduktorit) üldjuhul ei kasutata ja mootor ise on kas reversseeritav (teistpidi käimapandav) või on sõukruvi labad teise
asendisse pööratavad. Käivitamine (kas siis üht- või teistpidi) toimub suruõhuga otseselt kolbidele. Kütusena kasutatakse ettesoojendatavat
raskekütust ehk masuuti. Külmana on seda võimalik peaaegu labidaga kühveldada. Töös on mootor tavaliselt konstantsete ökonoomsete pööretega ja laeva kiirust reguleeritakse jällegi sõukruvi labade nurga muutmisega.
Kuna pöörded on väikesed ja kogu süsteem töötab pidevalt äärmiselt optimaalses ja stabiilses re¸iimis, siis on sellise peamasina motoressurss
mitukümmend aastat. Saaled ja muud väiksemad vidinad muidugi vahetatakse korraliste hoolduste käigus.
Max võimsus ja vääne on ilmselt arvutuslikud, kuna sellise masina dünomine eeldaks päris kolakaid mõõteriistu.
PS. Ega siis laevale ühest sellisest piisa, selliseid pannakse ikka mitu tk kõrvuti.
|
ferdinand
|
postitati 21.11.03 10:34 |
Tsitaat: | Esialgne postitaja madjs
Tea mitu ämbritäit kütet ühte silindrisse sisse peab viskama, et segu enamvähem põlemiskõlbulik oleks? Käimasaamine ka omaette ooper, vändast nüüd
vaevalt keegi jaksab Tahaks näha neid töötlemis pinke millega jupid
valmis tehtud, ega need palju väiksemad saa olla. Hoitku jumal sell eest kui asi peaks mingi aja möödudes õli võtma hakkama. Või siis sellise juraka
paigaldus, käsitaliga vaevalt kohale saab. Ülal toodud võimsusnäitajad on muidugi 14 silindrilise moto kohta. |
Ja mis veel siis saaks kui kunagi näit keps peaks külje pealt välja lendama? Muidugi pöörded nii väikesed, et väga kaugele ei ulatuks, kuid
katastroofi tekitaks vist ikka?
|
madjs
|
postitati 21.11.03 01:25 |
Tea mitu ämbritäit kütet ühte silindrisse sisse peab viskama, et segu enamvähem põlemiskõlbulik oleks? Käimasaamine ka omaette ooper, vändast nüüd
vaevalt keegi jaksab Tahaks näha neid töötlemis pinke millega jupid
valmis tehtud, ega need palju väiksemad saa olla. Hoitku jumal sell eest kui asi peaks mingi aja möödudes õli võtma hakkama. Või siis sellise juraka
paigaldus, käsitaliga vaevalt kohale saab. Ülal toodud võimsusnäitajad on muidugi 14 silindrilise moto kohta.
|
margus
|
postitati 21.11.03 00:27 |
Tsitaat: | Momendi kohta kahjuks ei paistnud infot olevat. |
Aga täiesti olemas ju: 5,608,312 lb/ft at 102rpm
Väike arvutus ja saad ka vastuse Nm-des
|
ferdinand
|
postitati 13.11.03 07:35 |
Tsitaat: | Esialgne postitaja anomaalia
Huvitav mis on selle mootori normaalsed tööpöörded? 2rpm?
Palju võiks olla väändemoment?
Nice |
Maksimaalne võimsus 102 pöörde juures. Kuna sellised mootorid töötavad enamasti ühtlastel pööretel siis oletatavasti ongi need normaalsed tööpöörded.
Momendi kohta kahjuks ei paistnud infot olevat. Ning huvitav olekski teada mismoodi sellisel seda pöördemomenti mõõta saab?
|
A 90
|
postitati 13.11.03 07:19 |
ei tea kas tegu just sama mootoriga aga saab ka turboga !!!
|
anomaalia
|
postitati 13.11.03 07:02 |
Huvitav mis on selle mootori normaalsed tööpöörded? 2rpm?
Palju võiks olla väändemoment?
Nice
|
polomees
|
postitati 12.11.03 13:31 |
Laeva mehhaanikute Dvoli, kus juures TAX FREE
|
MaQQu
|
postitati 12.11.03 12:18 |
ilma pildimaterjalita on ikka võimatu ette kujutada mootorit, mille saalesi paigaldatakse kraanaga....
|
QUATTRO
|
postitati 12.11.03 10:48 |
ma tahaks seda pinki näha kus see väntvõll omale kunagi remontsaaled sisse saab
Aga asi on ikka üle mõistuse suur
|
AudiTeam
|
postitati 12.11.03 10:34 |
Päris karm!
|
A 90
|
postitati 12.11.03 08:57 |
natuke juttu "väiksest" diislist.
http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/
|