Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
Black

 postitati 21.11.03 14:20
Tüüpiline 2-taktiline otseläbipuhe ja ristpeaga laeva peamasin. Omasuguste seas lihtsalt märkimisväärselt suur. :) Selliste mootorite kasutegur võrreldes kiirekäiguliste autodel kasutatavate ottomootoritega on hoopis teisest klassist (konkreetsel juhul termiline kasutegur koguni 50%). Turbokompressor (või mitu) on täiesti enesestmõistetav ja kasutusel just nimelt töötanud gaaside energia utiliseerimiseks. Nominaalne pöörete arv on tavaliselt 60 RPM, ehk siis 1 RPS. :) See kantakse otse sõuvõllile ja selle kaudu sõukruvile. Käigukasti (laevanduskeeles reeversreduktorit) üldjuhul ei kasutata ja mootor ise on kas reversseeritav (teistpidi käimapandav) või on sõukruvi labad teise asendisse pööratavad. Käivitamine (kas siis üht- või teistpidi) toimub suruõhuga otseselt kolbidele. Kütusena kasutatakse ettesoojendatavat raskekütust ehk masuuti. Külmana on seda võimalik peaaegu labidaga kühveldada. :P Töös on mootor tavaliselt konstantsete ökonoomsete pööretega ja laeva kiirust reguleeritakse jällegi sõukruvi labade nurga muutmisega. Kuna pöörded on väikesed ja kogu süsteem töötab pidevalt äärmiselt optimaalses ja stabiilses re¸iimis, siis on sellise peamasina motoressurss mitukümmend aastat. Saaled ja muud väiksemad vidinad muidugi vahetatakse korraliste hoolduste käigus.
Max võimsus ja vääne on ilmselt arvutuslikud, kuna sellise masina dünomine eeldaks päris kolakaid mõõteriistu. :)

PS. Ega siis laevale ühest sellisest piisa, selliseid pannakse ikka mitu tk kõrvuti. :P
ferdinand

 postitati 21.11.03 10:34
Tsitaat:
Esialgne postitaja madjs
Tea mitu ämbritäit kütet ühte silindrisse sisse peab viskama, et segu enamvähem põlemiskõlbulik oleks? Käimasaamine ka omaette ooper, vändast nüüd vaevalt keegi jaksab:D Tahaks näha neid töötlemis pinke millega jupid valmis tehtud, ega need palju väiksemad saa olla. Hoitku jumal sell eest kui asi peaks mingi aja möödudes õli võtma hakkama. Või siis sellise juraka paigaldus, käsitaliga vaevalt kohale saab. Ülal toodud võimsusnäitajad on muidugi 14 silindrilise moto kohta.

Ja mis veel siis saaks kui kunagi näit keps peaks külje pealt välja lendama? Muidugi pöörded nii väikesed, et väga kaugele ei ulatuks, kuid katastroofi tekitaks vist ikka?
madjs

 postitati 21.11.03 01:25
Tea mitu ämbritäit kütet ühte silindrisse sisse peab viskama, et segu enamvähem põlemiskõlbulik oleks? Käimasaamine ka omaette ooper, vändast nüüd vaevalt keegi jaksab:D Tahaks näha neid töötlemis pinke millega jupid valmis tehtud, ega need palju väiksemad saa olla. Hoitku jumal sell eest kui asi peaks mingi aja möödudes õli võtma hakkama. Või siis sellise juraka paigaldus, käsitaliga vaevalt kohale saab. Ülal toodud võimsusnäitajad on muidugi 14 silindrilise moto kohta.
margus

 postitati 21.11.03 00:27
Tsitaat:
Momendi kohta kahjuks ei paistnud infot olevat.


Aga täiesti olemas ju: 5,608,312 lb/ft at 102rpm
Väike arvutus ja saad ka vastuse Nm-des
ferdinand

 postitati 13.11.03 07:35
Tsitaat:
Esialgne postitaja anomaalia
Huvitav mis on selle mootori normaalsed tööpöörded? 2rpm?
Palju võiks olla väändemoment?
Nice

Maksimaalne võimsus 102 pöörde juures. Kuna sellised mootorid töötavad enamasti ühtlastel pööretel siis oletatavasti ongi need normaalsed tööpöörded. Momendi kohta kahjuks ei paistnud infot olevat. Ning huvitav olekski teada mismoodi sellisel seda pöördemomenti mõõta saab?
A 90

 postitati 13.11.03 07:19
ei tea kas tegu just sama mootoriga aga saab ka turboga !!!

http://genrasn.virtualave.net/hugeturbo.jpg:o
anomaalia

 postitati 13.11.03 07:02
Huvitav mis on selle mootori normaalsed tööpöörded? 2rpm?
Palju võiks olla väändemoment?
Nice
polomees

 postitati 12.11.03 13:31
Laeva mehhaanikute Dvoli, kus juures TAX FREE :cool:
MaQQu

 postitati 12.11.03 12:18
ilma pildimaterjalita on ikka võimatu ette kujutada mootorit, mille saalesi paigaldatakse kraanaga.... :o
QUATTRO

 postitati 12.11.03 10:48
ma tahaks seda pinki näha kus see väntvõll omale kunagi remontsaaled sisse saab :D
Aga asi on ikka üle mõistuse suur
AudiTeam

 postitati 12.11.03 10:34
Päris karm! :o
A 90

 postitati 12.11.03 08:57
natuke juttu "väiksest" diislist.

http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 29.9% - SQL: 70.1%]