Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
stihl

 postitati 25.11.16 15:35
Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Mind hakkas see teema lausa huvitama.


Mõtlesin, et huvi pärast ostaks maailma KÕIGE ODAVAMA anduri esialgu, siis prooviks külge, viskaks minema, jookseks järgi ja viskaks uuesti...:P



.


Ostsin selle hiinaka juba ammu (maksiski 3,64€, praegu vaatasin, et juba mitte saadaval; ju siis oli viimane), aga täna alles sain vahetatud. Kohapeal käies tõuseb paari-kolme minutiga 95 kraadi peale ja sinna ta ka jäi. Ventide rakendumist ei viitsinud ära oodata, kuna autos läks juba liiga palavaks ja garaa˛i ees õues liiga pimedaks.
Anduri pakend - valge papp, ilma ühegi kirjata. Anduri enda peal samuti ei mingit märget mitte millegi kohta. Klassikaline ilma nimeta toode.
Aga töötab, rsk. Praegu. Ei visanud kuhugi, jätsin ta külge.

Tervitus usinatele idamaa inimestele!


P.S. Kui varuosa vahetus võtaks rohkem aega, kui sel anduril (mis oli 2min), siis nonamega tõenäoliselt ei riskiks.


....

.
RP38

 postitati 22.11.16 22:46
Kellad A4 peal kelle toodang? Marelli?
stihl

 postitati 06.11.16 14:45
Mind hakkas see teema lausa huvitama.

Võtsin siis anduri otsad lahti, mõõtsin süütega, ühel juhtmeotsal oli 10V olemas. (teine, vaatasin, on kliimaaju klemm; seal ei toimu midagi)
Takisteid käepärast ei olnud, aga leidsin ühe poteka, millele jootsin juhtmed-klemmid külge ja ühendasin anduri juhtme ja massi vahele. Enne olin potekal oommeetri järgi umbes 150 oomi peale keeranud, see peaks umbestäpselt mootori 100-le kraadile vastama. (täpselt ei saanud, sest pot. oli nii tilluke...)

Süüde sees, hakkas seier näitama:

https://www.upload.ee/thumb/6322990/potekaga.jpg

Järelikult on pingestabikas ja kell ise korras ja vaja on lihtsalt uut andurit, mis ei oleks väsinud ja suudaks oma takistust vastavalt mootori templile muutma.

Mõtlesin, et huvi pärast ostaks maailma KÕIGE ODAVAMA anduri esialgu, siis prooviks külge, viskaks minema, jookseks järgi ja viskaks uuesti...:P

Ja siis ostaks, maeiteagi, mille. Need Forsi omad pole ju ka vist originaalid...
Või on?

Enda andur näitas 0 kraadiga väljas mingit hullult suurt takistust, kuigi peaks 6-7k oomi olema.
Paremat digiajanäitajat küsib ka, va kavalpea...:P

.
cornoyo

 postitati 06.11.16 08:29
Kusjuures mul esiveolisel b4-jal aastaid sama olnud, et triip alla 90. Vahetanud termostaati ja üle jootnud kontaktid, seis endine.
Teisel masinal aga liigub reipalt jällegi üle, sinna kus need 2punkti on :) Peaks kellad ära vahetama ja vaatama mis seis siis.
Kas b4 kliimast saab ka mootori tempi miskitmoodi vaadata?
https://www.upload.ee/thumb/6322021/20161105_101327.jpg
sir-mac

 postitati 05.11.16 18:09
Tsitaat:
Algselt postitas: sir-mac
Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Tsitaat:
Algselt postitas: sir-mac


Eks elu näitab. :D
Kui ise ei viitsi, siis leidub tagataskus ka mõni erudeeritud ampermeetrimees, kes hädasolijat on nõus abistama.


Selles see point ongi, et elu näitab, et keegi ei viitsi.
Minu kelladest pärast 150km maanteel uhamist sõidu pealt tehtud hägune pilt:

https://www.upload.ee/thumb/6318995/IMG_1085.jpg

Ehk siis seis sama, mis Sul, et ei näita õigesti. Õuezs polnud eriti külm ka veel.
Multimeetreid on sahtlis tükki 3, aga enda autot pole siiani diagnoosida viitsinud...:o

Käituge mu sõnade, mitte tegude järgi, nagu ütlevad klassikud...;)

.


Lisaksin enda kaitseks, et elektrimaailm pole eales mu sõber olnud. Kahe juhtmega tulen ehk veel toime :D, aga igasugune takistus ja amprite kogus jne. ajab juhtme hetkega kokku.
Kuna olen saanud kinnitust, et mootor on ikka tegelikult normaalselt soe (90), siis muu on juba kõrvaline. Kui aega saan, proovin juhtmejumalat tülitada, aga millal see toimub .....
Väljas külm ka juba ja läheb vara pimedaks, võin veel jõuda ei tea kuhu:o.


Vaatasin lõpuks ka pilti- täpselt sama, mis minu armatuurilgi. Ainult kiirust oli 2km/h rohkem.:D Sest spido nõel näitab +4.
sir-mac

 postitati 05.11.16 18:05
Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Tsitaat:
Algselt postitas: sir-mac


Eks elu näitab. :D
Kui ise ei viitsi, siis leidub tagataskus ka mõni erudeeritud ampermeetrimees, kes hädasolijat on nõus abistama.


Selles see point ongi, et elu näitab, et keegi ei viitsi.
Minu kelladest pärast 150km maanteel uhamist sõidu pealt tehtud hägune pilt:

https://www.upload.ee/thumb/6318995/IMG_1085.jpg

Ehk siis seis sama, mis Sul, et ei näita õigesti. Õuezs polnud eriti külm ka veel.
Multimeetreid on sahtlis tükki 3, aga enda autot pole siiani diagnoosida viitsinud...:o

Käituge mu sõnade, mitte tegude järgi, nagu ütlevad klassikud...;)

.


Lisaksin enda kaitseks, et elektrimaailm pole eales mu sõber olnud. Kahe juhtmega tulen ehk veel toime :D, aga igasugune takistus ja amprite kogus jne. ajab juhtme hetkega kokku.
Kuna olen saanud kinnitust, et mootor on ikka tegelikult normaalselt soe (90), siis muu on juba kõrvaline. Kui aega saan, proovin juhtmejumalat tülitada, aga millal see toimub .....
Väljas külm ka juba ja läheb vara pimedaks, võin veel jõuda ei tea kuhu:o.
stihl

 postitati 05.11.16 12:04
Tsitaat:
Algselt postitas: sir-mac


Eks elu näitab. :D
Kui ise ei viitsi, siis leidub tagataskus ka mõni erudeeritud ampermeetrimees, kes hädasolijat on nõus abistama.


Selles see point ongi, et elu näitab, et keegi ei viitsi.
Minu kelladest pärast 150km maanteel uhamist sõidu pealt tehtud hägune pilt:

https://www.upload.ee/thumb/6318995/IMG_1085.jpg

Ehk siis seis sama, mis Sul, et ei näita õigesti. Õuezs polnud eriti külm ka veel.
Multimeetreid on sahtlis tükki 3, aga enda autot pole siiani diagnoosida viitsinud...:o

Käituge mu sõnade, mitte tegude järgi, nagu ütlevad klassikud...;)

.
Siim

 postitati 05.11.16 11:04
C4 kellade plokki tagant vaadanud siis temp kella on küllaltki keeruline kätte saada. Eks lammutamine käib ludinal neil kes seda rohkem teinud. Kas vag tachoga saaks C4-l seiereid liigutada, kontrollimaks korrasolekut? C5 saab juba vcdsiga seda teha.
sir-mac

 postitati 05.11.16 10:47
Tsitaat:
Algselt postitas: stihl


Viitsid Sa seda ikka teha? :P
Mul on küll A80ne manual, kuid selle ajastu masinatel asi enam vähem sama.

1. Süüde sisse.
2. Mõõda, mitu volti tuleb näidikust andurisse. Peab olema vahemikus 9,8 - 10,4V.
3. jne


Eks elu näitab. :D
Kui ise ei viitsi, siis leidub tagataskus ka mõni erudeeritud ampermeetrimees, kes hädasolijat on nõus abistama.
stihl

 postitati 05.11.16 10:37
Tsitaat:
Algselt postitas: sir-mac
Praegu tahaks lihtsalt puht sportlikust huvist teemale pihta sada.


Viitsid Sa seda ikka teha? :P
Mul on küll A80ne manual, kuid selle ajastu masinatel asi enam vähem sama.

1. Süüde sisse.
2. Mõõda, mitu volti tuleb näidikust andurisse. Peab olema vahemikus 9,8 - 10,4V.
3. Kui selline pinge on olemas, siis peaks täpsed andmed vastava anduri kohta otsima.
Minu saanil peab, kui andur asendada takistiga 58oomi, näidik näitama 80-100 kraadi ja
560oomiga - 40-60 kraadi. (Peast praegu panin) Ja eks ta suuresti ülevaatlik asi on, mitte allveelaeva täppisnäidik.
4. Kui kell ei näita nendes vahemikes või pendeldab, kontrolli pingestabilisaatorit kellaploki taga. See toidab temp ja kütusekella.
5. Kui stabikas korras - kell vahetada.
6. Kui anduriga sama moodi nagu takistuitega ei näita - andur vahetda.
sir-mac

 postitati 05.11.16 09:41
Tänan nõuannete ja arvamuste eest!
Siim

 postitati 05.11.16 09:03
Osta vcds ja 2x2 kaabel ca 35.- mis ju ei ole kallis? Arvan, et näidik jurab sul. Ma vahetasin enda omal kelladeploki ära ja enam tagasivajumise jama ei ole. Seier tõuseb endiselt aeglaselt aga nii on ja jääb.
sir-mac

 postitati 04.11.16 22:26
Tsitaat:
Algselt postitas: Siim
Sir-mac on seda mure ka varem kurtnud. VCDS-iga näeks kohe mida temp tegelikult teeb. Oma C4-l olen täheldanud seda sama mida sir-mac kirjeldab ja viga ei olnud termostaadis. Seier langes 90-lt tagasi siis kui õlitemp ei olnud veel normis aga "piitsa" andsin ikka. Korralikult soojaks sõidetud mootoriga (õli temp ka esimese kriipsuni) seier ei tohiks vajuda. 2.8-l puudub andur mis saadab kliimale temp näidu seega seda ei saa uskuda. Sir-mac kas põhjakate on sul küljes ja kas ideaalis temp seier liigub täpselt 90c peale?


Eelnenud postis selgitasin natuke asja olemust. Ehk aitab see. Olen sellest ka kunagi varem jutustanud, aga kuna ei saanud täit selgust ja ei ole nii jube viga, siis jätsin asja pooleli. Praegu tahaks lihtsalt puht sportlikust huvist teemale pihta sada.
Põhjakate on omal kohal ja kogu aeg seal olnud. Juhtmetega pole tempi uurinud, sest endal pole vahendeid ega ka oskusi sukelduda elektrisüsteemi imelisse maailma. Aga saan seda teha, no problems. Kui ma olen sõitnud about 100km, siis peaks ju õli olema igati töösoe nii seieri järgi kui ka tegelikkuses. Ja seier liigub 90-ni, ehk mm vähem.
Ja kui on üks andur, miks ühes kohas on kõik OK, teises aga näit ujub?
Siim

 postitati 04.11.16 21:54
Sir-mac on seda mure ka varem kurtnud. VCDS-iga näeks kohe mida temp tegelikult teeb. Oma C4-l olen täheldanud seda sama mida sir-mac kirjeldab ja viga ei olnud termostaadis. Seier langes 90-lt tagasi siis kui õlitemp ei olnud veel normis aga "piitsa" andsin ikka. Korralikult soojaks sõidetud mootoriga (õli temp ka esimese kriipsuni) seier ei tohiks vajuda. 2.8-l puudub andur mis saadab kliimale temp näidu seega seda ei saa uskuda. Sir-mac kas põhjakate on sul küljes ja kas ideaalis temp seier liigub täpselt 90c peale?
sir-mac

 postitati 04.11.16 21:49
TO : Siim

Sõltuvalt välistemperatuurist saavutab mootor töötemperatuuri kliima näidu kohaselt ehk 7-10 km-ga (ilma kohal soojendamata).
Kõik edasine on juba nagu jumal juhatab- olles sõitnud ca 30 km maanteel ja sisenedes linna, kellal seier tõuseb. Nagu saad vabasse vette- pealinnas kas Laagna v Järvevana, vajub tasakesi tagasi. Kui liikuda kesklinna tavaliikluses, siis kergelt kõigub. Kliima aga näitab kogu aeg stabiilselt +90, ei mingit kõikumist. Suvel on isegi vahel hoidnud ka kellal ligi +90 maanteel ~ 110 km/h juures. Jahedamate oludega aga vajub vaikselt alla- sõltumata vabariigi valitsusest ja sõidukiirusest. Ja seda isegi oludes, kui terve radikas on eest kinni kaetud.

TO : vibro

Kui jama algas, sai termostaat kaks korda vahetatud (2-3 kuu jooksul 2tk, pealegi veel suvel). Kuid kui termostaat on loobunud oma ülesandeid täitmast, miks siis kliimas näitab stabiilselt +90 töösoojal mootoril sõltumata välistemperatuurist ja sõidukiirusest, külmalt käivitades aga hakkab temp tõusma igati reaalsetest kraadidest?
Mina ei mõista. :o
Võiksin ju taas uue termostaadi panna, mis on ka juba ammu ootel, aga pelgan, et asi ei ole termostaadis. Lihtsalt liigne töö.
Andur(id)? Tark karbike kusagil mati all?
Have somebody ideas?

Tegelikult olen asjaga juba ammu harjunud ja kui kütusekulu on ka tänu mingile müstikale kusagil ajusopis tiba suurem madalama temp näidu tõttu, siis ega mingit põhjalikku ettevõtmist plaanis küll ei ole. Vanake nagunii reservtehnika ja peamiselt koera sõidutamiseks :D.

Aga huvi pakub asi ikkagi.
Rix

 postitati 04.11.16 21:38
Mulle jäi sellest B5 temperatuurist seal kliimaplokis mulje, et see seal mingi arvutuslik temperatuur, kuna mul oli termostaat pekkis ja siis seal kliimaplokis tuli 90*C päris kiirelt ja püsis ka seal, aga mootor reaalselt ilmselt oli max 60-70*C.
vibro

 postitati 04.11.16 21:05
Pakun et termostaat vajaks vahetamist.

Tsitaat:
Algselt postitas: sir-mac
Kuna tegu mootori temperatuuriga, torkaksin vahele ka omapoolse küsimuse tarkade klubile: A6 C4 2,8 AAH .
Käivitades nõel normis, kliimaplokis temp- OK. Peale käivitamist hakkab kliimas temp normaalselt tõusma ja jõuab ilusasti 90-ni.
Kellal aga toimub kõik aeglaselt, nõel küll liigub, aga selleks ajaks, kui kliimas on juba 90, on silme ees ehk 70-80, heal juhul.
Sõites kliima näit 90 nagu raudnael. Silme ees nõel võib tõusta ligi 90-ni, aga nagu maanteel liikuma hakata normaalse kiirusega (90-100) kipub kukkuma kusagile 70-75 juurde. Ja mida suurem kiirus, seda nigelamaks jääb kella näit (alla 65-70 ehk mitte). Ja talviste külmade ilmadega nii -15-20 ...... ei suuda kell näidata enamat sellest näidust, vahest isegi vähem. Kliima aga istub ilusasti +90. Andke nõu, kas vilistan kellale ja liigun tavapäraselt või on lihtsalt viga mingis anduris või kellas eneses. Ei tea sedagi, kas kliimal ja kellal on eraldi andurid. Kogu temperatuuri teema on üldiselt jahedamate ilmadega, aga on olnud ka sageli juhuseid, kus +32 juures (varjus) on kell näidanud 65-75. Kas kütusekulu on ka seotud kella vähema näiduga (jahedam mootor= suurem kulu) ei hakka parem arvama ega oletama. Nagunii- kõik mis sisse kallad, ära kulub.
Ehk oskab keegi asja seletada.

Siim

 postitati 04.11.16 19:45
Kas ka pikemal sõidul (min 50 km) vajub seier 90-lt tagasi?
sir-mac

 postitati 04.11.16 19:26
Kuna tegu mootori temperatuuriga, torkaksin vahele ka omapoolse küsimuse tarkade klubile: A6 C4 2,8 AAH .
Käivitades nõel normis, kliimaplokis temp- OK. Peale käivitamist hakkab kliimas temp normaalselt tõusma ja jõuab ilusasti 90-ni.
Kellal aga toimub kõik aeglaselt, nõel küll liigub, aga selleks ajaks, kui kliimas on juba 90, on silme ees ehk 70-80, heal juhul.
Sõites kliima näit 90 nagu raudnael. Silme ees nõel võib tõusta ligi 90-ni, aga nagu maanteel liikuma hakata normaalse kiirusega (90-100) kipub kukkuma kusagile 70-75 juurde. Ja mida suurem kiirus, seda nigelamaks jääb kella näit (alla 65-70 ehk mitte). Ja talviste külmade ilmadega nii -15-20 ...... ei suuda kell näidata enamat sellest näidust, vahest isegi vähem. Kliima aga istub ilusasti +90. Andke nõu, kas vilistan kellale ja liigun tavapäraselt või on lihtsalt viga mingis anduris või kellas eneses. Ei tea sedagi, kas kliimal ja kellal on eraldi andurid. Kogu temperatuuri teema on üldiselt jahedamate ilmadega, aga on olnud ka sageli juhuseid, kus +32 juures (varjus) on kell näidanud 65-75. Kas kütusekulu on ka seotud kella vähema näiduga (jahedam mootor= suurem kulu) ei hakka parem arvama ega oletama. Nagunii- kõik mis sisse kallad, ära kulub.
Ehk oskab keegi asja seletada.
beasty

 postitati 04.11.16 12:42
Kelleosal osuti mootor tasakaalust väljas ja tuksis. Aitab vahetus. Tüüp viga.
stihl

 postitati 04.11.16 11:41
No kui peale vahetust hakkas kohe teibaid näitama, siis 2 võimalust vaid on ju: kas andur ise pole õige või on uue anduri kellaosa pekkis. (juhtub ka seda)

Mis ta kood oli, sellel mis külge läks?
rocket

 postitati 04.11.16 11:16
Temp. anduril on kaks kontuuri, millest üks on ühendatud mootoriajuga ja teine kellaplokiga.
Kõik sõltub nüüd sellest, mille alt sa arvutiga seda temperatuuri kontrollisid!
Marbs

 postitati 04.11.16 10:44
Tere! Sai vahetatud veepump koos temp. anduriga. Mootorikood on ANB aga auto ise AWT. Käivitusel viskab kohe 70 kraadi peale ja pikemalt sõites jõuab 120ni välja. Arvuti järgi temp normis. Kas võib olla sellest, et andur äkki ei ühildu kellaplokiga? Auto ise on A4 2000 a. 1.8T fl.

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 72.3% - SQL: 27.7%]