Teema ülevaade |
rait008
|
postitati 25.02.05 12:22 |
Asi siis kindel nüüd... ankru mähises keerud omavahel tõsiselt koos ja see põhjustaski kohese pingeregulaatori katki minemise. Lahendus- uus
generaator
|
samru
|
postitati 23.02.05 20:24 |
Tsitaat: | Algselt postitas: rait008
Tsitaat: | Algselt postitas: samru
Kõigepealt läheb ülekoormuse (takistus 10 oomi asemel 6oomi) tõttu relee peesse ja siis hakkab täiega ergutusvoolu peale andma, mis ajabki pinge üles.
|
Kui tõesti ergutusmähises keerdude vaheline lühis siis võimalus tõesti olemas selline (täpselt ei oska öelda, genekas diagnostikas). Kuigi minu teada
ei tohiks see eriti tähtsust omada, kuna pingeregulaator peaks reguleerima generaatorist väljuvat voolu mitte sisenevat (parandage mind kui eksin).
Kindel aga selles et nii kui uue pingeregulaatori paigaldan on see peale käivitamist kohe peetis.
Dioodiplokk aga 100% terve... |
Ei, nii see ei ole, sest kui ta reguleeriks väljuvat pinget oleks genekas kolm korda suurem. Tegelikult pingeregulaator saab infot pinge suurusest ja
vastavalt sellele suurendatakse/vähendatakse rootori magnetvoogu. Mida madalam pinge seda rohkem antakse läbi harjade voolu ergutusmähisele, see
omakorda tekitab suurema magnetvoo ning staatorimähistes tekib kõrgem pinge.
|
martaan
|
postitati 23.02.05 20:21 |
Mähis võib olla lühises oma korpusega!
|
rait008
|
postitati 23.02.05 20:06 |
Tsitaat: | Algselt postitas: samru
Kõigepealt läheb ülekoormuse (takistus 10 oomi asemel 6oomi) tõttu relee peesse ja siis hakkab täiega ergutusvoolu peale andma, mis ajabki pinge üles.
|
Kui tõesti ergutusmähises keerdude vaheline lühis siis võimalus tõesti olemas selline (täpselt ei oska öelda, genekas diagnostikas). Kuigi minu teada
ei tohiks see eriti tähtsust omada, kuna pingeregulaator peaks reguleerima generaatorist väljuvat voolu mitte sisenevat (parandage mind kui eksin).
Kindel aga selles et nii kui uue pingeregulaatori paigaldan on see peale käivitamist kohe peetis.
Dioodiplokk aga 100% terve...
|
martaan
|
postitati 22.02.05 18:11 |
Olen maadlend sama probleemiga ja viga oli selles, et üks mähis oli lühises!
|
sults
|
postitati 22.02.05 09:18 |
Minu teada saab regulaator infot ka dioodploki pealt ,labi paari väiksema dioodi.120A genekal see nii oli.Enda genekal oli teine probleem-üks
võimsusdiood oli läbi ja laadimist ei olnud.Jääb veel variant ,et ka uus regulaator on läbi.
|
samru
|
postitati 22.02.05 07:49 |
Tsitaat: | Algselt postitas: rait008
Tsitaat: | Algselt postitas: samru
võibki põhjustada relee läbipõlemise. |
Võib põhjustada tõesti pingeregulaatori läbipõlemise, aga ergutusmähise keerdude vahelise lühise korral ta ei tohiks üldse laadida? Laadimine on
sõites kohati ikka vägagi kõrge. |
miks? Kõigepealt läheb ülekoormuse (takistus 10 oomi asemel 6oomi) tõttu relee peesse ja siis hakkab täiega ergutusvoolu peale andma, mis ajabki pinge
üles. Teine võimalus on, et relee ei saa infot, et pinge on kõrge ja lihtsalt annab ergutusele liiga palju peale.
|
sults
|
postitati 22.02.05 07:29 |
Kontrolli dioode !
|
rait008
|
postitati 21.02.05 21:20 |
Tsitaat: | Algselt postitas: samru
võibki põhjustada relee läbipõlemise. |
Võib põhjustada tõesti pingeregulaatori läbipõlemise, aga ergutusmähise keerdude vahelise lühise korral ta ei tohiks üldse laadida? Laadimine on
sõites kohati ikka vägagi kõrge.
|
samru
|
postitati 21.02.05 20:33 |
Kui ankru (ergutusmähis) takistus on väiksem (keerud lühises) lubatust, siis seesama võibki põhjustada relee läbipõlemise.
|
rait008
|
postitati 21.02.05 20:14 |
Autoks siis audi 200T -84 (KG), 90A boschi generaator. Probleemiks siis nimelt ülelaadimine, sai mõõdetud laadimist ja tühikäigul tuleb akusse ~15,8V,
pöörete kasvades kohati tõustes. Alguse sai siis lihtsalt harjade kulumisega- sai uus tablett muretsetud. Peale vahetust hakkas ülelaadimine pihta ja
pingeregulaatori tööd kontrollides selgus et asi vigane, sai uus muretsetud- peale käivitamist sama tulemus- pingeregulaator õhtal. Targemad oskasid
arvata et käivitamise hetkel/peale käivitamist tarbib miski tohutult voolu mis põhjustabki pingeregulaatori töö lõpetamise. Samuti sai mõõdetud
generaatori takistusi ja ainuke asi mis kahtlasena tundus oli ankru sisetakistus mis oli 6,... peaks aga olema 10 ringis midagi? Samuti olen üle
kontrollinud kõik kaitsmed, juhtmed, vajalikud massi kohad , armatuurlauas asetseva kontroll lambi pirni jne jne.
Ehk oskab keegi aidata/soovitada midagi?
|