Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
meelis11

 postitati 21.06.12 07:56
Hei,
nüüd olemas ka eraldi veebileht.
http://mpguino.wiseman.ee/

Küsitlusest olen saanud vajalikku tagasisidet, tänud vastanutele!
* lähiajal tuleb ka võimalus hankida kompuuter koos korpusega
* paigaldus on asjaks mida enamus pelgavad/ei tea kas saaab tööle. Pakun vajadusel ka seda.
* Lisaks on toimunud hinnasula - uus hind 45EUR!

Meelis
meelis11

 postitati 30.05.12 10:54
Palun vastake MPGuino teemalisele küsitlusele, et saaksin tagasisidet, palju üldse huvilisi oleks
Küsimustik on lühike, vastamiseks läheb 1-2min

tänud,
Meelis
meelis11

 postitati 28.05.12 09:37
Tsitaat:
Algselt postitas: rocket
Orig. kangil ei ole võimalik kasutada kolme nupu paarisvajutamise kõiki kombinatsioone.

Kaks nuppu on teineteise alternatiivid ja kolmas on sõltumatu nupp.
Järelikult paarisvajutamise kombinatsioone on ainult kaks.

Kaduma läheb üks paariskombinatsioon ja kolmikvajutus, aga kas siin peab juba koodi muutma hakkama ?

Kasutusel on jah muidu 3 paarisvajutuse kombinatsiooni. Ilmselt seal b4 kangil on samamoodi siis kui B5 kerega audil, et see nooltega nupp on üks tervik ja mõlemat noolt korraga vajutada ei anna. Lisaks veel reset nupp.
Kui keegi tahaks selle tingimata kompuutrikangiga tööle panna siis see on tegelikult tehtav:
a) ekraanidel liikumiseks pole neid kahe nupu kombinatsioone vaja, reiside resettimine ja seadetesse minekuks saaks siis kasutada kuskil mujal paiknevaid nuppe
b) tuleks koodi nii ringi teha, et resettimiseks on vastava ekraani peal pikem nupuvajutus, nagu tehase kompuutril.
rocket

 postitati 27.05.12 22:07
Orig. kangil ei ole võimalik kasutada kolme nupu paarisvajutamise kõiki kombinatsioone.

Kaks nuppu on teineteise alternatiivid ja kolmas on sõltumatu nupp.
Järelikult paarisvajutamise kombinatsioone on ainult kaks.

Kaduma läheb üks paariskombinatsioon ja kolmikvajutus, aga kas siin peab juba koodi muutma hakkama ?
meelis11

 postitati 27.05.12 21:56
Tsitaat:
Algselt postitas: sibidisah
Tsitaat:
Algselt postitas: rocket
Omaltpoolt saan sellele isetehtud kompuutrile juurde pakkuda juhtimist läbi originaal ehk kojameeste kangi.
Ma saan aru, et seal on vaja kolme momentlülitit (hea oleks kui neid signaale lihtsalt vastu "maad/keret" lülitada saab ja et eksisteeriks vähemalt kaks lülitit mida ei pea kunagi samaaegselt vajutama)?


Eelkõige sobiks läbi originaalkangi juhtimine siis esimesele A3'le, A4 B5'le ja A6 C4/C5'le.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=92010


Põhimõtteliselt saaks ka b4-ja kompuutri kangid külge Ühendada?


Oli see küsimus mulle või Rocketile? Mina seda ei oska öelda kuidas see B4 kompuutri kangi loogika on. Kui seal on vähemalt 3 nuppu mis töötavad momentlülitina siis võimalik, et saab. Ehk siis sisse peaks tulema 4 juhet - iga nupu kohta 1 juhe ja mass.
sibidisah

 postitati 27.05.12 16:40
Tsitaat:
Algselt postitas: rocket
Omaltpoolt saan sellele isetehtud kompuutrile juurde pakkuda juhtimist läbi originaal ehk kojameeste kangi.
Ma saan aru, et seal on vaja kolme momentlülitit (hea oleks kui neid signaale lihtsalt vastu "maad/keret" lülitada saab ja et eksisteeriks vähemalt kaks lülitit mida ei pea kunagi samaaegselt vajutama)?


Eelkõige sobiks läbi originaalkangi juhtimine siis esimesele A3'le, A4 B5'le ja A6 C4/C5'le.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=92010


Põhimõtteliselt saaks ka b4-ja kompuutri kangid külge Ühendada?
meelis11

 postitati 27.05.12 11:59
Tsitaat:
Algselt postitas: beasty
Mis proset kasutad? AVR? Lähtekoodi jagad? Mul tekkis idee seda asja kasutada paadi peal aga peaks koodi kohendama, kiiruse signaal tuleks võtta GPSi pealt ja sealt saaks kella aja ka.


Kasutusel AVR Atmega328 prose.
Siit peaks üldse saama selle kohta lisaintot ja lähtekoodi: http://ecomodder.com/wiki/index.php/MPGuino

See muidugi on ilma minupoolsete täiendusteta, kuid saad järgi vaadata, kuidas see kiiruse ja distantsi loogika seal on, kui huvi on.

Siin on mõningad minu tehtud lisad/muudatused:
* tänast reisi ei nullita kompuutri välja lülitumisel
* aku pinge, töötava mootori korral laadimispinge (V)
* mootori pöörded (RPM)
* kaugele veel paagis oleva kütusega saab sõita (DTE - distance to empty)
* reisi aeg minutites (tt:mm)
* tänase reisi maksumus (kütuseliitri hind on seadistatav)
* bargraph-tüüpi graafik (iga sammas on 2 min keskmine kütusekulu - mida lühem, seda ökom sõit)
* veel selline huvitav lisa, nagu "400m DragRace", mis siis mõõdab veerandmiili aega, lõppkiirust, 100km/h kiirenduse aega, arvutuslik võimsus hobujõududes.
* kogupaagi reisi salvestamine kompuutri sleep reziimi minekul - ei unusta neid ära kui seade toitest lahti ühendada
* protsessori panek sleep reziimi, et viia voolutarve minimaalseks - ei tekita arvestatavat lisakoormust akule, kui auto pikemalt seisab.
* numbrid ilusamaks - ei näita mittevajalikke komakohti näiteks kiiruse korral ja eesoleavid nulle ka ei ole ("Sp057.35" asemel näitab "Spd 57")
* TODO: üks lisasisend, mis hetkel kasutamata, on plaanis panna näitama mootori jahutusvedeliku temperatuuri.

Vajadusel võin anda enda lähtekoodi kompuutriga kaasa.

Meelis
beasty

 postitati 26.05.12 08:48
Mis proset kasutad? AVR? Lähtekoodi jagad? Mul tekkis idee seda asja kasutada paadi peal aga peaks koodi kohendama, kiiruse signaal tuleks võtta GPSi pealt ja sealt saaks kella aja ka.
meelis11

 postitati 24.05.12 22:58
Tsitaat:
Algselt postitas: A4Audi
Postituse alguses ju kirjas mis signaale kasutatakse(4)... (maa, pidev 12V, VSS ehk spido, ühe pihusti juhtsignaal). Ju siis nende signaalide põhjal arvutatakse ka ülejäänud näidud. Lisaks tahab ta viiendale pinnile ühenda mootori tempi näidu.


Need muud näidud saadakse jah enamus kiiruse, kütuse koguse ja aja järgi. Seadetes on veel auto kaal, kütuseliitri hind ja muud sellised asjad, mida veel mõnedes arvutusteks vaja läheb.

Kõik need näidud on jagatud ära erinevate ekraanide peale, mid saab siis äärmiste nuppudega edasi-tagasi vahetada. Keskmine nupp muudab ekraani taustavalguse tugevust (3 astet ja väljas-asend).
Siin on siis pildid kõikidest ekraanidest, hetkeks näidatakse ekraani nime, seejärel tuleb ekraan millle on tavaliselt korraga 4 näitu. Lisaks 2 ekraani suurte numbritega ja bargraph vaade (siin pildil pole neid kütusekulu sambaid näha, kuna need tekivad sõitmise ajal iga 2 minuti järel)
http://www.snap.ee/static/user_images/meelis79/mpguino/mpguino_screens.jpg
Heix

 postitati 24.05.12 18:57
Postituse alguses ju kirjas mis signaale kasutatakse(4)... (maa, pidev 12V, VSS ehk spido, ühe pihusti juhtsignaal). Ju siis nende signaalide põhjal arvutatakse ka ülejäänud näidud. Lisaks tahab ta viiendale pinnile ühenda mootori tempi näidu.
Kuits

 postitati 24.05.12 17:58
Päris huvitav.
Küsiks juurde, et nagu näha on ekraan 5 pinnise ühendusega, kuid mille alusel saadakse infot süsteemile, mis on esimeses postituses välja toodud?
Ligemale 15+ vöimalust.
Ärge taguma hakake, ma pole elektriga väga Sina peal.
meelis11

 postitati 24.05.12 08:39
Tsitaat:
Algselt postitas: rocket
Omaltpoolt saan sellele isetehtud kompuutrile juurde pakkuda juhtimist läbi originaal ehk kojameeste kangi.
Ma saan aru, et seal on vaja kolme momentlülitit (hea oleks kui neid signaale lihtsalt vastu "maad/keret" lülitada saab ja et eksisteeriks vähemalt kaks lülitit mida ei pea kunagi samaaegselt vajutama)?


3 momentlülitit on jah, nupuvajutus ühendab selle massiga. Samas on kõik paarisvajutuste kombinatsioonid kasutusel.
rocket

 postitati 24.05.12 08:09
Omaltpoolt saan sellele isetehtud kompuutrile juurde pakkuda juhtimist läbi originaal ehk kojameeste kangi.
Ma saan aru, et seal on vaja kolme momentlülitit (hea oleks kui neid signaale lihtsalt vastu "maad/keret" lülitada saab ja et eksisteeriks vähemalt kaks lülitit mida ei pea kunagi samaaegselt vajutama)?


Eelkõige sobiks läbi originaalkangi juhtimine siis esimesele A3'le, A4 B5'le ja A6 C4/C5'le.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=92010
meelis11

 postitati 24.05.12 07:33
Tsitaat:
Algselt postitas: sarv
Sa võiks veel ära märkida, et millistele auodele/mootoritüüpidele seda installida saab. Ennast huvitab kas mehaanilise pritsega 2,3 mootorile saab?


Mehhaanilise pritsega vist ikkagi ei saa, sest sellle ju pole mingit elektrilist juhtsignaali?

Kalibreerimine käib seadete menüüst, põhilised parameetrid on VSS pulsside arv km kohta (kiiruse/distantsi kalibreerimiseks) ja kütusekulu jaoks pihusti lahtiolekuaeg, et sellest 1L kütust läbi jookseks. Ega neid numbreid enne ei tea, tuleb need ligikaudu paika panna, et kiirus ja kütusekulu oleks enam-vähem õige. Peale mõningat sõitmist ja tanklas reaalselt kulunud kütuse kogust teada saades saab juba korrigeerida neid.

Lisasin mõõdud ka algpostitusse L*K*S: 80*36*25mm
mtaudi

 postitati 24.05.12 06:24
Tsitaat:
Algselt postitas: meelis11
Tere,
tegelen väikest viisi siis sellise asja tegemisega ja kuna endale sai selline tehtud, siis mõtlesin neid pisut rohkem valmistada, et ka teised huvilised saaks sellest osa.
Näitasin viimasel parklakogunemisel ka seda vidinat, kahjuks nimesid ei tea. Igatahes soovitati selle kohta teema siia teha.


Mina olingi see, kes soovitas kogunemisel DIY teema teha ja seda vidinat ka teistele tutvustada ;)
altsu00

 postitati 24.05.12 06:03
Tundub väga huvitav vidin! Teemaalgataja võiks siia mõõtmed ka panna. Näiteks minul oleks huvi olemas, kui see on võimalik sobitada C4 Audi orig. kompu kohale, kuna hetkel ilma komputa kellad.
sarv

 postitati 24.05.12 05:42
Sa võiks veel ära märkida, et millistele auodele/mootoritüüpidele seda installida saab. Ennast huvitab kas mehaanilise pritsega 2,3 mootorile saab?
uaintfckme

 postitati 24.05.12 00:01
Tõesti vâga huvitav lisavidin. Mul oleks kindlasti selleasja vastu huvi.
hall300

 postitati 23.05.12 23:15
Päris põnev vidin.
Heix

 postitati 23.05.12 23:05
Netis ka taolisi asju laialt pakkuda... näiteks läbi OBD toimiv:LINK
exess

 postitati 23.05.12 22:58
Ühtegi videot ei ole teinud selle tööst? Saaksid ehk ka teised ettekujutuse selle tööst.
meelis11

 postitati 23.05.12 22:50
Tsitaat:
Algselt postitas: exess
Tundub olema huvitav lisa. Saan ma õigesti aru, et seda saab panna ka ilma tehasekompuutrita autole?

Täpselt nii!
exess

 postitati 23.05.12 22:40
Tundub olema huvitav lisa. Saan ma õigesti aru, et seda saab panna ka ilma tehasekompuutrita autole?
meelis11

 postitati 23.05.12 22:31
Tere,
tegelen väikest viisi siis sellise asja tegemisega ja kuna endale sai selline tehtud, siis mõtlesin neid pisut rohkem valmistada, et ka teised huvilised saaks sellest osa.
Näitasin viimasel parklakogunemisel ka seda vidinat, kahjuks nimesid ei tea. Igatahes soovitati selle kohta teema siia teha.

Loodan et seda puhtalt müügikuulutusena ei võeta, kuna huvitaks just tagasiside, mida müügiteemas ei saa. Pealegi pole tegu tootega mida saab poest osta, vaid asi on arendamises.

MPGuino autokompuuter:
* Põhiliselt ja algselt on asi siiski kütusekulu ja reisiarvesti, lisana juurde tehtud DragRace ekraan. See pole ainult näidik, vaid reaalse tagasiside andmiseks mõeldud seade - kui oled valmis temalt õppima, siis saab kütusekulu päris korralikult alla viia (20-30% on täitsa reaalne).
Seda siis hinna eest, mis on vähem kui paagitäis kütust... kui muidugi sõidustiili ei muuda, siis see seade ka ise sul maagiliselt kütusekulu 2x väiksemaks ei tee :)

* peaks töötama enamuse sissepritsega auto peal (ka diisel), ei kasuta OBD diagnostikaporti, vaid mõõdab otse pihustilt ja spidomeetrilt (seega täpseks kalibreeritav isegi rikkamaks/vaesemaks krutitud küttesegu korral!). Endal oli asi 1992a Mitsubishi Eclipse peal, nüüd on Audi A4 turbodiisli peal. Tehasekompuuter on mul ka olemas, kuid see näitab palju vähem asju.

Siin siis nimekiri näidikutest, mida see kompuuter võimaldab näha.
* 2 erinevalt nullitavat reisi (trip) (tänane, paak)
* aku pinge, töötava mootori korral laadimispinge (V)
* mootori pöörded (RPM)
* kütusekulu tunnis (L/h)
* kaugele veel paagis oleva kütusega saab sõita (DTE - distance to empty)
* mitu liitrit kütust on täna/viimasest nullimisest kulunud (L)
* hetke kütusekulu, reisi kütusekulu (L/100km)
* reisi pikkus (km)
* reisi aeg minutites (tt:mm)
* hetke kiirus, reisi keskmine kiirus (km/h)
* tänase reisi maksumus (kütuseliitri hind on seadistatav)
* kuipalju kütust on kohapeal tühikäigul kulunud (L)
* mitu kilometrit on läbitud ilma kütust kulutamata ehk kinniste pihustitega (km) - käik sees aeglustamisel kütust ei kulu näiteks.
* bargraph-tüüpi graafik (iga sammas on 2 min keskmine kütusekulu - mida lühem, seda ökom sõit)
* veel selline huvitav lisa, nagu "400m DragRace", mis siis mõõdab veerandmiili aega, lõppkiirust, 100km/h kiirenduse aega, arvutuslik võimsus hobujõududes.
* TODO: üks lisasisend, mis hetkel kasutamata, on plaanis panna näitama mootori jahutusvedeliku temperatuuri.

Hetkel saadaval sinise või punase ekraaniga.
Uus hind alates 45EUR ilma korpuseta (see on sinise ekraaniga, punase ekraaniga +2EUR). Installeerimiseks on vaja 4 juhet (maa, pidev 12V, VSS ehk spido, ühe pihusti juhtsignaal)
Installeerimist ja korpust võite teha ise, võib ka minuga kokku leppida. Juhendi saab ka kaasa. Kaasas on ka pistik koos klemmidega, endal on vajalik installeerimiseks leida juhe - pikkus sõltub, kui kaugelt on vaja signaale võtta.
Korpust pole vaja, kui installeerida näiteks keskkonsooli ja katta see paneeliga, millel nuppude ja ekraani jaoks on augud sisse tehtud.

Mõõdud L*K*S: 80*36*25mm

UUENDUS: palun vastake MPGuino teemalisele küsitlusele, et saaksin tagasisidet
Nüüd olemas ka eraldi veebileht. http://mpguino.wiseman.ee/

Eks küsige kui küsimusi/huvi asja vastu on.

Meelis
meelis11 (at) hot.ee
56218428

Mõned pildid ka:
http://www.snap.ee/static/user_thumbs/meelis79/mpguino/t760_P8020235.jpg
Üldvaade, nupud peal (saab eraldi korpusesse panna)

http://www.snap.ee/static/user_thumbs/meelis79/mpguino/t760_P8020231.jpg
Üldvaade, nupud eraldi (saab integreerida mingi paneeli taha keskkonsooli näiteks)

http://www.snap.ee/static/user_thumbs/meelis79/mpguino/t760_IMG_9250.jpg
Autole installeerituna (isetehtud korpus, kaetud teibiga)

Kõige uuem versioon, seekord trükkplaadid lastud valmistada professionaalselt, mitte käsitööna.
http://www.snap.ee/static/user_thumbs/meelis79/mpguino/t760_mpguino_v1.2_meelis11.jpg

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 71.8% - SQL: 28.2%]