Teema ülevaade |
lankora
|
postitati 06.11.05 16:02 |
Proovisin ka ,külmalt sureb ja soojalt ei muutu midagi . Kütusekulu linnas 14-16 ja seda peale lambda vahetust (lambda sai originaal pandud). Pees
lambdaga oli linnas ja tallates 12,7 ja mitte rohkem (paagi keskmiseks) ??? Kuid jahh ,uue lambdaga auto minek muutus palju erksamaks...
|
ferdinand
|
postitati 06.11.05 13:16 |
Kõige õigem oleks ikkagi diagnostikat tegeva tegelase käest küsida mismoodi õhulugejat täpselt kontrollida. Minu meelest ei juhtunud KE-jetronicu
(mootorNF) puhul sooja mootoriga tühikäigul õhulugeja pistikut lahti ühendades midagi. Ja tühikäigul pidi olema õhulugeja otstel kindel pinge (võis
olla vist 1V). Küll peab aga mootori töö muutuma kütuse juhtrõhuregulaatorilt juhet lahti ühendades. Täpsed väärtused ja mõõtetingimused saad heal
juhul diagnostiku käest (reeglina neid andmeid eriti avaldada ei taheta), otse loomulikult on need ka erinevatel pritsetel totaalselt erinevad.
Kõige mõistlikum on ikkagi pädevasse diagnostikakohta pöörduda mitte ise asja kallal leiutada. Iseasi kas Vida- Irumaa piirkonnas sellist asutust
üldse on.
|
Vanja
|
postitati 06.11.05 09:46 |
Ikkagi huvitab
|
Vanja
|
postitati 05.11.05 19:21 |
Probleem sai alguse sellest, et kütuse kulu ei olnud meeltmööda ning seda ainult linnas, kuna maanteel rahuliku sõiduga võtab 7 või isegi alla, samal
ajal linnas soojade ilmadega võtab üle 12 liitri isegi 14 kanti. Ise arvasin, et tegu võis olla tuima lamda anduriga.
Probleemist tulenedes võtsin ette tee diagnosti, kus selgus, et ajus 2 viga millest üks oli õhulugeja. Sellest tulenevalt ka näitas teist viga ehk
lamda andurit. Ma räägin muidugi seda, mida minule rääkis meistrimees, kes arvutit ühendas ja vigu luges. Lamdat kontrollis meister ja ütles, et see
olevat täitsa töökorras ja ergas. Meistri arvates pidi õhulugeja lihtne töövõime kontroll olema selles, et tühikäigul töötamise ajal võetakse pistik
lahti ja mootor peaks seiskuma. Diagnostis oli mul tõesti nii, et tulin sinna kuuma mootoriga ja mootor töötades tühikäigul ei reageerinud pistiku
lahtiühendamisele kohe kuidagi. Ei hääl ega pöörete arv ei muutunud. Meister arvas, et võimalikeks vigadeks võiksid olla, et tõmbab õhku peale
õhulugejat või siis, et potentsomeeter ei tööta õieti.
Ega ma siis pikalt ei mõelnud, kiskusin õhulugeja lahti, kraapisin kaane ühenduse silikonist vabaks ja kangutasin ta lahti, seal sees jookseb seier
mööda kontaktpinda kaarekujuliselt. Põhiprobleem pidigi olema selles (pöörete hüplemisel), et see et seier sööb endale kontaktpinnas vao sisse ja
kontakt puudub nendes kohtades. Võtsin siis ette seieri vao muutmise, tegin seierile nõksu sisse ja muutsingi selleära, otseselt mul läbisöönud polnud
kuid päris sügav oli juba. See selleks siis. Korjasin kõik kokku, panin kaane silikoniga kinni ja autole peale. Suur oli minu rõõm, kui käivitades ja
külmast peast pistikut lahti ühendades mootor turtsatas ja seiskus. Nii mitu korda järjest. Seejärel soojendasin mootri töösoojaks ja suur oli minu
pettumus, kui pistikut lahti ühendades mootor töötas sama rõõmsalt edasi. Seejärel jahtus mootor maha ja külmaga jällegi mootor seiskus pistiku
lahtiühendamisel. Nüüd siis küsimus teadjamatele, kas see on normaalne ja mida teha edasi???
Ärge palun nüüd mind kohe lintšima kakake, kolasin otsingutulemustes ja ei leidnud vastust.
|
|