kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 24.07.11 18:15
|
|
|
Vanemate plastdetailide originaaltooni taastamine ilma värvimiseta(stanged, liistud jne.)
Olen AC foorumis pealkirjas mainitud teemadel põgusalt arvamusi lugenud, aga enamuses jõutakse ikkagi lõpuks värvimiseni välja . Kahjuks tahaks värvimist välistada ja loota ikkagi erinevatele kogemustele ja
katsetustele selles vallas. Kohati pole loomulikult värvimine isegi võimalik.
Küsiks siis kõikidelt asjaga kokku puutuvatelt tarkadelt kogemusi ja arvamusi erinevatest võimalustest luitunud ja värvi kaotanud detailidele oma
ligilähedast värvi tagasi saavutada. Kindlasti on igasugu lingid abiks, sest võimatu on ise kõigele otsa "sattuda". Googledamine on kah selline nii
ja naa teema, kuna toote leidmine on teine kadalipp.
Olen ise katsetanud suhteliselt palju igasugu möginaid läbi aegade ja asi on lõppenud üldjuhul 0 lähedase tulemusega pikemas perspektiivis. Miks ma
mainisin, et üldjuhul - jaekaubanduses ringi liikuvatest "spetsiaalselt selleks otstarbeks" mõeldud kraam, mis endale on kätte juhtunud, on täielik
rämps. Kestab ainult ~24h või esimese leotuspesuni. Kindlasti pole ma sel alal kõige pädevam kodanik ja omal rahakotil kõige katsetamine on
suhteliselt mõrvarlik tegevus .
Momendil on siis pikalt vaevanud vanemakooli masinate plastid, näide siin mida olen vist peaaegu kõigega üle tõmmanud ja mõni keemia on olukorda ka
õige kergelt hullemaks teinud:
Kõigile heade vihjete eest juba tänud ette. Need, kes ikkagi värvida soovitavad, võivad siin teemas vastamata jätta!
PS! Miks ma selle teema üldse tegin on ka kergelt see, et enda katsetused jõudsid ka mingi progressini, milles pole ma samuti veel kahjuks väga
kindel, aga kõigist eelnevatest katsetustest on see tulemus peajagu üle ja täiesti juhusliku avastusena. Ehk siis kui tõesti keegi midagi pakkuda ei
oska, siis äkki on minu katsetustest kellelegi teisele kasu.
See ja see detail on nüüdseks mingi nädalakese suutnud säilitada peale "töötlemist" tekkinud värvuse. Samuti pole väiksed
vihmasahmakad ja leotuspesu tooni "hävitanud". Esmalt ei maini, mis selle töö ära tegi, kuna tahaks veel veidi aega näha, mis sellest jamast edasi
saama hakkab .
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
pprz
klubiliige
Registreerunud 01.10.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.07.11 18:28
|
|
|
Kuumaõhupüstol toimib ABS-plastikust stangede puhul, proovitud
|
|
|
|
arsi
huviline
Registreerunud 09.02.06
Asukoht: Lasila/ Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi v8 3,6 aut.91, Audi V8 3,6 aut 89, Opel vectra B 1,8 Kia ceed gt line 2016. Subaru legacy
|
postitati 24.07.11 18:36
|
|
|
Kuumutamisel kipuvad plastetailid kahanema .
Teema hea ja jälgin põnevusega .
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 24.07.11 18:39
|
|
|
See vahe ongi, et leek tõmbab ainult pinna siledaks, kuumapüstol kipub sügavamalt ka kuumutama, enne kui pinnal miskit toimuma hakkab. Samas kui väga
ligi panna, siis ehk isegi toimib.
|
|
|
|
Mario81
huviline
Registreerunud 28.01.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.07.11 19:00
|
|
|
Et leeklamp oleks hea? Selge.
|
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 24.07.11 19:13
|
|
|
Enne pindade kuumutamist käige silikoonieemaldiga pinnad üle.
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 24.07.11 19:29
|
|
|
Ma küll päris täpselt ei tea millest stanged tehtud on (tõenäoliselt on kasutusel erinevad materjalid) kuid ntx polüetüleen v polüvinüülkloriid on
olemuselt läbipaistvalt valge, tumedamaid toone saadakse erinevate värvipigmentide lisamisel, neil, aga on kalduvus UV kiirguse mõjul lihtsalt ära
pleekida. St väga head lahendust juba pleekinud detaili taastamiseks ei olegi. Eks selle kuumutamise ja leeklambiga põletamise mõte ongi uue
värvipigmendi (tahmaosakeste) tekitamine.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 24.07.11 19:47
|
|
|
Teiseks halliks muutumise põhjuseks on kulumisel (pesud, muud nühkimised, lihtsalt ilmastikuolud jne) tekkinud pinnakaredus/hatusus. Selline pind ei
läigi ju - pigem on selline sametine. Tuli sulatab selle jälle ühtlaseks siledaks kihiks. Nii palju ei tasu siiski kuuma anda, et juba uusi
tahmaosakesi tekkima hakkab.
|
|
|
|
Kristoff
huviline
Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Tq & TSI
|
|
raemees
huviline
Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Rae vald
Kasutaja on eemal
Auto: BMW E90 320dA 2008a
|
postitati 24.07.11 20:10
|
|
|
VW klubi foorumit tuuseldada siis seal on palju näiteid ja asi toimib.
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
Kuko
huviline
Registreerunud 04.09.08
Asukoht: Kesk eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.07.11 22:11
|
|
|
Väärt teema, endalgi vaja üle käia.
|
|
|
Kristoff
huviline
Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Tq & TSI
|
postitati 24.07.11 22:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Ukselinke proovisin kuumapuhuriga, aga ilmselt sai enne julgus otsa kui mingit tulemust oleks näha võinud . Ja kuna kapis seisavad tutikad ukselingid, siis viimase variandi tuhmumisel teen tõsisemaid loomkatseid . |
Tõsi, mingit tüüpi plastikul kuumapuhur tulemust ei anna. Ka selle samuse videos olnud punase auto luugi plastikliist/käepide ei allunud üldse
töötlusele. See oli selline jäigem materjal.
|
|
|
Kuko
huviline
Registreerunud 04.09.08
Asukoht: Kesk eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.07.11 10:33
|
|
|
Aga kps räägi siis mis sa tegid, et nii tumedaks said?
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 25.07.11 11:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuko
Aga kps räägi siis mis sa tegid, et nii tumedaks said?
|
Ma teen veel nädalakese loomkatseid ja vaatan, ega mingeid kõrvalnähte pole, siis avalikustan kindlasti.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 25.07.11 15:56
|
|
|
Mina ilmselt prooviks kingaviksi.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
undu
huviline
Registreerunud 05.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Outback´13, Gaz 2410
|
postitati 25.03.13 10:29
|
|
|
plastikosade värskendamine fööniga
Tere
Kevade lõhn juba õhus, aeg hakata autosid vaikselt soojaks hooajaks korda sättima.
Küsimus järgmine - mitmel korral on kõrva-silma jäänud soovitus mustad plastikosad, mis on päikse poolt pigem halliks muudetud, uuesti mustaks muuta
fööniga.
Küsimus - kui kuumalt seda teha ja kas kuidagi peaks kaistma kereplekki/ värvi seal kõrval (ukse- ja stangeliistude puhul)?
Föön olemas, pigimatte olen paigaldanud eduklat sellega.
***
Edit by Black: liitsin varasema samasisulisega. Loe ka ülaltpoolt.
|
|
|
sadguy
huviline
Registreerunud 16.03.06
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe, 9-5 T, Octavia
|
postitati 25.03.13 18:01
|
|
|
Kui tegema hakkad, siis näed ise, millal on hea. Ta muudab värvi suht järsku tumedaks. Ja föön tuleb hoida lähedal, u. 1-2 cm. Kui värv tumedaks
muutud, siis liigu kiirelt edasi, et plasti keema ei ajaks.
Ühesõnaga, alusta kaugelt, liigu lähemale ja näed ise, kuidas ja millal on hea.
Kui pöörata vasakus kurvis paremale, siis näeb rohkem loodust.
Sõidukite poleerimine, vahatamine ja muud iluteenused Pärnus. Meguiar´s toodete müük.
|
|
|
|
alts20
huviline
Registreerunud 28.09.05
Asukoht: Jõgeva-Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
|
DexXxter
huviline
Registreerunud 11.12.11
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe typ85
|
|