C5 Quattro 2003 - ragiseb kiirendades (keskdiferentsiaal?)
Autol tekkis järsku imelik heli kiirendades, kusjuures ühtlasel sõidul seda ei ole. Eriti hästi on kuulda teise ja kolmanda käiguga, gaasi ei pea
üldse põhja suruma, ka mõõdukalt kiirendades ilmneb see heli. Kohati on heli ragisev, enamasti selline vibreeriv kõrin, kusjuures auto ise ei
vibreeri. Kuna pöörates on mõnikord harva kuulda rakse, kahtlustasin välimisi püsikiirusliigendeid, kuid need puhastasin ära, panin uued tihendid ning
lõtkud on seal minimaalsed. Edasi kahtlustasin sisemisi liigendlaagreid, kuid asjatunda sõnul need sellist häält ei tee. Jutt on ikka esisillast, kui
pooltelgesid auto all käega lõgistan, on mingid lõtkud tunda, kuid lõtku näivad tekitavat mitte sisemised püsikiirusliigendid vaid lõtkud on neis
pesades, kuhu sisemised liigendlaagrid kinnituvad. Need on siis keskdiferentsiaalis ning eeldan, et rulllaagritel. Need ei tohiks ju päris niisama
läbi minna ning mingi väike lõtk on neis ehk ka lubatud? Õline alt ei ole ning seega ei ole põhjust arvata, et õli välja oleks jooksnud.
Järgmisel nädalal saab ehk tõstukil lähemalt kontrollida. Olen näidanud ka kahele asjatundjale ning midagi kindlat ei ole osatud veel öelda. Tean, et
foorumis diagnoosimine ei ole päris õige asi, aga ehk on mõnel Quattro alal kogenumal inimesel võimalik lahendus juba ette teada? Endale tundub, et
heli tuleb ikka sealt keskdiferentsiaalist, Torsen kui ma nüüd ei eksi. Auto on sõitnud 200000 km ning mul on raske uskuda, et selle läbisõiduga on
normaalne, et diferentsiaal juba kulunud on.
Tänan ette!
|