hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.04.11 12:24
|
|
|
Käruga küttekulu.
Autole sai käru pistikuadapter muretsetud ja nüüd selline küsimus, et kas tendiga käru võtab takistuse tõttu palju rohkem kütust kui ilma tendita?
(Tartu-Tallinn_tartu ja iseenesest pole just seda tenti peale vaja)
(NB! Sõidan tühja käruga Tartust-Tallinnasse 30.04 või 01.05-kes soovib siis u2u)
|
|
|
wilba
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tallinn/Rapla
Kasutaja on eemal
Auto: Saab 9-5
|
postitati 28.04.11 12:31
|
|
|
No kui tent on oluliselt kõrgem, kui auto, siis ilmselgelt tuuletakistus on üsna suur. Mina paneks küttekulule rammusalt 1-1,5-2 liitrit otsa. Omal
kodus Seat Alhambra ja kui sinna käru taha visata siis tõmbab automaatselt ühe liitri juurde. Kui on kärus ka midagi siis umbes 1,5 liitrit juurde.
Märgin ära et käru on koos portedega madalam kui auto ja portedega ühes tasapinnas olev koormakate on ka peal.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 28.04.11 12:31
|
|
|
Sellisele küsimusele ei ole, ega saagi olla ühest vastust. Kõik sõltub, antud juhul kärust, autost jne. Kui kärul veetakse pidevalt 2 tonnist kamakat
siis ilmselt ei ole suurt vahet kas sinna on tent peale tõmmatud või mitte. Samamoodi võib kehvasti projekteeritud tent tühjal kärul ntx
tuuletakistust hoopis suurendada.
Ka on autos totaalselt suur vahe, 2 liitrine bensiinimootor ägiseb koormaga igasuguste võimete piiril ning seetõttu kasvab ilma probleemideta
kütusekulu kahekordseks, samas 5,7 liitrisel bensukal või vähegi suuremal (ülelaetaval) diislil pole suurt arugi saada, et miskit teistmoodi oleks, st
"ökonoomsed" (eriti just bensiinimootoriga) autod osutuvad piirkoormustel kindlasti oluliselt ebaökonoomsemateks.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.04.11 12:37
|
|
|
Siis ilmselt ei tasu see tendi maha võtmine ennast ära, sest vedada on veidi mööblit ja autoks 1.9tdi.
Muidugi kui juhtub vihm ja pori tulema siis on häda käes ilma tendita.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 28.04.11 12:47
|
|
|
Kütusekulu tõuseb kumulatiivselt vastavalt kiiruse suurenemisele ja tuuletakistuse suurenemisele. ~80-90cm auto katusest kõrgem käru tent põhjustas
igatahes kütusekulu tõusu 90-100kmh juures 2,8'sel mootoril 8,5L pealt 13-14L lähedale. Nõrga mootoriga pole sinna 100kmh lähedale midagi teha vaid
saabki 80'ga puristada . Kui pole mingit pointi kärus olevat asja ära
peita, siis pole seda tendi ka peale vaja. Teine asi on ka loomulikult see, et ega käru tendilegi ei mõju üleliigsed kiirused hästi - pisike
rebenemine ja saab ilusat vaatepilti keegi vaadata, kes taga või vastu sõidab.
Mis puutub sõiduautole ja lubadele kohase käru vedamisse, siis raskus kärul on kindlasti väiksem kütusekulu kergitaja kui masinast kõrgem käru tent!
Raske käru tekitab ka teatud tingimustes inertsi, mida kahjuks tent ei tee . Proovige ise järgi kui ei usu .
Kuule Hamlet, kui Sul on ikka midagi vaja teha, siis tee see ära, mitte ära filosofeeri mõttetutel teemadel - no hard feelings .
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 28.04.11 13:34
|
|
|
Mul plaan kohe kalale minna, mis arvate, äkki tagasi tulles peaks sõbra koos õngede ja kaladega bussi peale panema? Raudselt hoiaks liitri kokku. . Veel raskem küsimus on see, kas sõita 80 või 100-ga.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
Harry_R
huviline
Registreerunud 07.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.04.11 17:21
|
|
|
Mäletan, kui enda 2.4 A4'le panin autost kõrgema plastikkaanega käru sappa, siis kütusekulu muutus oli ikka mehine, sarnanedes kps'i näitele.
|
|
|
VIP
huviline
Registreerunud 07.03.04
Asukoht: Kohila - Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant Quattro 2.8 30V
|
postitati 28.04.11 17:49
|
|
|
Mu 2.8 A6-l tõuseb furgoonhaagist (2m kõrge, tuulenurgaga) vedades kütusekulu 9L/100km pealt 13-14/100km peale. Seda siis maantee sõidul kiirusega u.
100km/h. Lahtist kerghaagist vedades ei märka kütusekulu vahet.
Jutt siis tühjadest haagistest.
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 28.04.11 18:27
|
|
|
Tendiga käru on küll hea. Ilmastiku kindel ja puha aga mäletan, et eelmine aasta Olerexist sarnast isendit laenates tuli A100 2,0 85 kw mootoriga 4
käiguga sõita kuna masin polnud tuule takistuse tõttu suuteline normaalset kiirust 5-ndaga koguma. Samamoodi sai kunagi samalaadset käru Opel Vectraga
veetud Suure-Jaanist Tartusse ja tagasi. sellel oli wabzee 66 Kw mootor ja minek veel räigem jutumärkides. Tegin teenust tuttavale ja panin oma arust
hea kütuse hinna ette, et ise vaeva eest ka veidi tasu saaks ... lõpuks kasumi asemel oli tunne et kas jäin nulli või maksin kütuse osas veel pealegi.
Olgu veel mainitud et käru sebis tuttav ja nägin seda alles vahetult enne minekut
XZN M16
|
|
|
|
püstolett
huviline
Registreerunud 29.07.06
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A8 4.2 Tdi 2007; C4 S6 Plus sedaan; C4 S4 turbo; RS6 C7.5
|
postitati 28.04.11 19:34
|
|
|
Esimese ja tagumise porte maha võtad, siis pika otsa peale vast säästab midagi ka tühja käruga, ilma tendita.
Lühike kuni 50 km ots pole mõtet mõeldagi mingist säästmisest, kui niikuinii ühekordne vedamine.
|
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.04.11 19:42
|
|
|
Egas midagit...tuleb lihtsalt arvestada veidike lisa diislit
Käru Respo (2.45x1.50)üheteljeline.Tent võib olla 1.5m (peast ei mäleta).
Uurisin ka plastkatteid kuna olen selle käru pidev laenutaja kuid need hinnad on ikka hullud plastil
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 28.04.11 19:58
|
|
|
Minu auto ilma käruta ca 10 sajale.
Käru taga ilma esi-taga portedeta (tavaline tiki) Ei saanud midagi aru.
Tühi käru portedega, 200 km ja keskmine kulu tõusis julgelt kaks liitrit. Kiirus kuskil 85-100.
Seega, kui vähegi võimalik, siis tühjal kärul ported maha!
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 28.04.11 20:19
|
|
|
Eks kõik oleneb ka sellest, milline käru välja näeb (kas tavaline, kõrgendatud portega, tendiga, koormakattega, voolujoonelise plastkaanega jne),
mitme teljeline on ning kui pikk/lai ta ka on. Nii ei saagi üheselt võtta. Kärud erinevad ning autod samuti (kõrge, madal, Avant või sedaan jne).
Eks ta tavalise käruga (porte mingi 30 cm) 2 liitrit rohkem kui katet peal ei ole.
Mul oli korra 3 m kastiga käru, porte kõrgenduse ja plastkaanega- võttis tühjalt mingi 2 liitrit rohkem. Mida rohkem asju peale panna, seda kiiremini
kütusekulu kasvas.
Kui vanal autol, B4 85 kw, oli maanteel muidu mingi 7 L (raskema jalaga, ilma käruta ja mingi 9L tühja käruga), siis kui käru oli ülitäis ja sõit käis
50-75 km/h (rohkem välja ei võtnud) mööda lõuna Eesti mägisemaid teid, käigud vahemikud 2-5 (viimane pigem allamäge ), siis oli küttekulu 18 liitrit või rohkemgi. Aga see-eest koorem oli sedavõrd
raske, et asfaltil oli probleeme esiveolisega kohalt minema saamisega, kuna papu käis ringi.
Kui kastis midagi pole, tõmba mingi koormakate peale nii, et väga lehvima ei jää. Kui võimalus, et saad hoopis otsad maha lasta kärul või ära võtta,
võta ära, tuleb kütusekulu väiksem natukenegi.
Uuele aparaadile peab ennem konksu sebima, siis saab proovida, kuidas kütusekulu ja tõmme täiskäruga ka on.
Muidugi 2.7BT ja 3 L disla veavad nagu nalja seda täis käru. Neil pole kütusekulus väga aru saanudki. Vb kuni 5 L võtab rohkem. Pole väga arvutanud
ega liiga pikkasid otsa sellistega mootoritega lasknud.
|
|
|