Lehekülgi: 1 2 |
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 07.04.11 06:57
|
|
|
Suunatulede kasutamisest (veelkord elementaarsest liiklusviisakusest).
Päris paljud autojuhid ei oska erinevates situatsioonides suunatulesid kasutada ning jätavad seetõttu suunamärguande näitamata, tekitades sellega
vahest üsna arusaamatuid (ja ka ohtlikke) olukordi. Tahangi siinkohal paari sellist situatsiooni kirjeldada:
1. Peatee muudab suunda.
Ükskõik kas sõidetakse mööda peateed või kõrvalteed, pööramisel tuleb igal juhul suunamärguannet näidata (millegipärast on levinud
arvamus, et mööda peateed sõites ei ole suunamärguanne vajalik).
2. Parklas parkimiskohale või sealt välja pöörates. Üsna levinud on olukord kus ntx tiheda liiklusega parklas üks auto ootab parkimiskohale
pööramisvõimalust kuid parkimiskoha napsab hoopis see kellele teed anti. Tihtipeale lahendaks probleemi suunamärguanne.
Täpselt sama kehtib parkimiskohalt ärasõidul, ka tagurdamisel.
3. Väga levinud on situatsioon kui peateel sõitja soovib vasakpööret teha ja jääb seisma, et anda teed vastutulevale sõidukile. Vastutulev sõiduk
soovib paremale pöörata, kuid suunda näidatakse alles viimasel hetkel. Normaalselt, aegsasti suunda näidates oleks jõudnud 100 autot vahepeal
vasakpöörde sooritada.
Tean, kuhu sellised teemad välja jõuavad kuid sellegipoolest otsustan
natuke viisaka liiklemise teemal targutada.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 07.04.11 07:06
|
|
|
Lihtne - suur osa liiklejaid kasutab suunatulesid vaid seepärast, et peab, mitte seepärast, et see liikluse sujuvamaks muudab. Igasugune analüüsi- ja
ettenägelikkusevõime on ümmargune null.
|
|
|
|
wilba
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tallinn/Rapla
Kasutaja on eemal
Auto: Saab 9-5
|
postitati 07.04.11 07:42
|
|
|
Minuarust on ringteedel sõitmine väga paljudel inimestel autokoolis olles kõrvust mööda läinud.
Esiteks, inimesed ei näita üldse suunda, mis mind isiklikult häirib väga, sest ei saa teha sujuvat sõitu kuna peab ootama ja vaatama jääma, kas ta
pöörab enne mind ringilt välja või mitte.
Teiseks ringteel ei näidata vasakut suunda. Ma ei saa aru, kuhu nad selle vasaku suunaga keeravad.
Ja üleüldiselt suunda näidatakse ringilt väljumiseks.
Vahel on selline tunne, et läheks peataks auto kinni, ootaks kuni aken alla läheb ja eemaldaks sealt selle suuna kangi, sest nagunii pole seda vaja
neile.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 07.04.11 09:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wilba
Minuarust on ringteedel sõitmine väga paljudel inimestel autokoolis olles kõrvust mööda läinud.
|
Eks ringteedel normaalset käitumist on kindlasti tugevalt devalveerinud ka liikluskorralduslik-arhitektuuriline osa, st need vähendatud mõõtmetega
ringid, milledel liigeldes ei olegi tegelikult võimalik täpselt seaduslikult liigelda. Ning kahjuks luuaksegi üha rohkem olukordi kus seadusi ei olegi
võimalik alati täita, ntx need Paldiski mnt uute ristmike fooritsüklid- seal ei ole alati võimalik seadusekohaselt foori taga peatuda. Sellised
situatsioonid aga kahjuks loovadki arusaama, et seadused pole alati mõeldudki täitmiseks.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
Harry_R
huviline
Registreerunud 07.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.04.11 10:23
|
|
|
Tehes hetkel just C-kategooriat, siis tuleb tunnistada, et päris raske on sõita liiklus eeskirjade järgi, eriti õpetaja või eksamineerija jaoks. Ei mõtle suunatule kasutamist, sellega pole probleemi, kuid kogu see muu
majandus - jooned, manöövrite sooritused jne. Harjunud ju nii nagu endale mugavam ja parem. Teatud olukordades on aga eeskirja järgida tülikam,
näiteks lauluväljaku mäest alla/üles sõites on tükk tegemist, et veoautoga joonte vahel püsida, sest tee on joonistatud Nissan Micra jaoks. Isegi
B-kat veoautoga või enda sõiduautoga hoian poolt autot bussirajal, et teised saaks rahulikult mööduda, ilma et peaks vastassuunda minema või minu auto
peegli kaasa võtma. Eksamil pead aga joonte vahel olema, isegi peale ei tohi ratas sattuda.
Homme ARK'i sõidueksamile.
Audi 90 typ85 2.0 --> Audi coupe typ89 2.3 --> Audi A4 avant B5 2.4 V6 --> Audi 90 typ85 2.0 --> Audi A4 avant B5 1.8TQ --> Audi A4
avant B8 2.0 TDI
|
|
|
|
wilba
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tallinn/Rapla
Kasutaja on eemal
Auto: Saab 9-5
|
postitati 07.04.11 10:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Tsitaat: | Algselt postitas: wilba
Minuarust on ringteedel sõitmine väga paljudel inimestel autokoolis olles kõrvust mööda läinud.
|
Eks ringteedel normaalset käitumist on kindlasti tugevalt devalveerinud ka liikluskorralduslik-arhitektuuriline osa, st need vähendatud mõõtmetega
ringid, milledel liigeldes ei olegi tegelikult võimalik täpselt seaduslikult liigelda. Ning kahjuks luuaksegi üha rohkem olukordi kus seadusi ei olegi
võimalik alati täita, ntx need Paldiski mnt uute ristmike fooritsüklid- seal ei ole alati võimalik seadusekohaselt foori taga peatuda. Sellised
situatsioonid aga kahjuks loovadki arusaama, et seadused pole alati mõeldudki täitmiseks. |
Need miniringteed on jah ajuvabad. Täiesti mõttetu raiskamine. Vähe suurema autoga pole üldse võimalik nendel sõita.
|
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 07.04.11 12:10
|
|
|
Vähem hädaldamist ja rohkem tegusid kulla foorumlased!
Olgem ise viisakad, käitugem alati nii nagu sooviksime, et meiega käitutaks - läheb paremaks küll.
Ausalt !
(20 aastase staazi hulka jääb ikka igasuguseid mälestusi ja üldine pilt on veidi sõbralikum ikkagi tänapäeval)
|
|
|
|
MatuAudi
huviline
Registreerunud 07.08.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio, A4 B8 S-line
|
postitati 07.04.11 12:29
|
|
|
Ma ikka näitan ja vajadusel tänan ohukatega ( kui vahele lubatakse), ainuke asi mida kipun unustama, on suuna näitamine parkimisel. Näitan põhiliselt
siis, kui peale minu on veel parkimis kohta otsivaid sõidukeid.
Ning samas, kõigile ei saagi teha selgeks liiklust, tuleb leppida.
Defu - Matu
|
|
|
|
qweas
huviline
Registreerunud 01.05.08
Asukoht: Kehtna
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.9 TDi 2003
|
postitati 07.04.11 12:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wilba
Teiseks ringteel ei näidata vasakut suunda. Ma ei saa aru, kuhu nad selle vasaku suunaga keeravad.
|
Selline tegevus on vägagi populaarne Soome liikluses, kus enne ringi juba vasak suund sisse on vajutatud ja niimoodi keereldakse ringil, kuni õige tee
ots tuleb. Küsides sommidelt, et selline teguviis on õige vää, kehitati õlgu.
Mine võta kinni milleks selline teguviis.
|
|
|
Siim5
klubiliige
Registreerunud 15.12.07
Asukoht: Otepää
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 07.04.11 14:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Defenderyke
Ma ikka näitan ja vajadusel tänan ohukatega ( kui vahele lubatakse ) |
Tegelikult kui tänada, võiks seda teha hetkelise parema-vasaku suuna näitamisega, mida ka mujal euroopas üha enam kasutatakse. Ohutuli jäägu ikka ohu
tähistamiseks - lisaks on suurem osa autodel ohutulelüliti ebameeldivas kohas ja selle leidmine võib tähelepanu hajutada. Suunatulekangi seevastu
leiab ma usun enamus otsimata üles.
|
|
|
janar
huviline
Registreerunud 16.11.03
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant
|
postitati 07.04.11 16:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: qweas
Tsitaat: | Algselt postitas: wilba
Teiseks ringteel ei näidata vasakut suunda. Ma ei saa aru, kuhu nad selle vasaku suunaga keeravad.
|
Selline tegevus on vägagi populaarne Soome liikluses, kus enne ringi juba vasak suund sisse on vajutatud ja niimoodi keereldakse ringil, kuni õige tee
ots tuleb. Küsides sommidelt, et selline teguviis on õige vää, kehitati õlgu.
Mine võta kinni milleks selline teguviis. |
Vasakut suunda näidatakse ringil sõidurida vahetades ehk liikudes sisemisse ritta, see on kohustuslik kõigil autojuhtidel. Ise tegin kunagi eksamil
vea, et ei näidanud suunda.
|
|
|
wilba
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tallinn/Rapla
Kasutaja on eemal
Auto: Saab 9-5
|
postitati 07.04.11 16:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: janar
Tsitaat: | Algselt postitas: qweas
Tsitaat: | Algselt postitas: wilba
Teiseks ringteel ei näidata vasakut suunda. Ma ei saa aru, kuhu nad selle vasaku suunaga keeravad.
|
Selline tegevus on vägagi populaarne Soome liikluses, kus enne ringi juba vasak suund sisse on vajutatud ja niimoodi keereldakse ringil, kuni õige tee
ots tuleb. Küsides sommidelt, et selline teguviis on õige vää, kehitati õlgu.
Mine võta kinni milleks selline teguviis. |
Vasakut suunda näidatakse ringil sõidurida vahetades ehk liikudes sisemisse ritta, see on kohustuslik kõigil autojuhtidel. Ise tegin kunagi eksamil
vea, et ei näidanud suunda. |
Aga kui sisemist rada pole?
|
|
|
arsi
huviline
Registreerunud 09.02.06
Asukoht: Lasila/ Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi v8 3,6 aut.91, Audi V8 3,6 aut 89, Opel vectra B 1,8 Kia ceed gt line 2016. Subaru legacy
|
postitati 07.04.11 16:29
|
|
|
Rääkides suunatulest siis ei saa ma aru, miks kuradi pärast peab vilgutama pöördeks ette nähtud sõidurajal.
Krt, kui ma antud rajalt ei saagi minna mujale kui paremale siis olen vilgutamise vahele jätnud
|
|
|
|
AudiMihkel
huviline
Registreerunud 12.12.07
Asukoht: Tallinn-Lehtse
Kasutaja on eemal
Auto: Mitte audi
|
postitati 07.04.11 16:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: arsi
Rääkides suunatulest siis ei saa ma aru, miks kuradi pärast peab vilgutama pöördeks ette nähtud sõidurajal.
Krt, kui ma antud rajalt ei saagi minna mujale kui paremale siis olen vilgutamise vahele jätnud |
+1
Täpselt sama asi häirib mind ka meeletult. Ise näitan alati suunatuld,küll läheb see teadmine parklates meelest. Kuid kui ootan kellegi järgi või
vastupidi, siis ikka suund sisse. Peale tööpäeva lõppu on Peterburi maanteelt keeramine Mustakivi teele linnapoolt tulles nii umbes, et autod ei mahu
pööramiseks mõeldud sõidurajale äragi. Siis annan juba varakult suunatulega märku, et tagant saaksid autod juba rida vahetada.
Inimesed, rohkem viisakust ja mõistust peab liikluses olema. Alustagem endist!
Mihkel.
Loogika & Taktika.
|
|
|
|
c200
huviline
Registreerunud 23.02.09
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: 530d, taas üks audi õuel, see aga ootab talve ...
|
postitati 07.04.11 17:29
|
|
|
Rääkides suunatuledest, siis isiklikult häirib enim see, kui teise auto järel sõites esmalt süttivad pidurituled, ja siis võibolla ka suunatuli, peaks
ju vastupidi olema ... . Ja üldse on tunne, et uuematel autodel on suunatulede vilkumiste arv piiratud mingi x numbriga. Et mida uuem ja kallim auto,
seda vähem näidatakse suunda, vist liigse kulumise vältimiseks, loomulikult on ka erandeid.
Rehvivahetus Tartu lähedal (15 €, 10-17 tolli). Teise pingiga kuni 20 tolli (20€). Kasvõi öösel, hind kellaajast ja nädalapäevast ei muutu. Tel
5589462
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 07.04.11 17:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: c200
Rääkides suunatuledest, siis isiklikult häirib enim see, kui teise auto järel sõites esmalt süttivad pidurituled, ja siis võibolla ka suunatuli, peaks
ju vastupidi olema ... . Ja üldse on tunne, et uuematel autodel on suunatulede vilkumiste arv piiratud mingi x numbriga. Et mida uuem ja kallim auto,
seda vähem näidatakse suunda, vist liigse kulumise vältimiseks, loomulikult on ka erandeid. |
Paljudel uutel autodel (mu tööauto näiteks) on nii, et vähem kui 3x ei saagi suunda vilgutada, kui korraks kangi puutud, teeb automaatselt 3
vilkumist. Seetõttu selle autoga ka nö. tänamist ei kasuta.
Tsitaat: | Algselt postitas: wilba
Teiseks ringteel ei näidata vasakut suunda. Ma ei saa aru, kuhu nad selle vasaku suunaga keeravad.
|
Hiljuti nägin ka sellist varianti, et juba enne ringi läks parem suund sisse (ringile sõites ju justkui pööraks paremale) ja vilkus nii kaua kuni oldi juba ringilt välja keeratud.
|
|
|
c200
huviline
Registreerunud 23.02.09
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: 530d, taas üks audi õuel, see aga ootab talve ...
|
postitati 07.04.11 18:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: 100
Paljudel uutel autodel (mu tööauto näiteks) on nii, et vähem kui 3x ei saagi suunda vilgutada, kui korraks kangi puutud, teeb automaatselt 3
vilkumist. Seetõttu selle autoga ka nö. tänamist ei kasuta.
|
Ma ei pidanud silmas tänamist, vaid hoopis näiteks situatsioon, kus minu ees olev auto soovib keerata paremale, pidurdab, ja vahetult enne pööramist
nii moe pärast näitab suunatulega, et ma nüüd keeran. Vastu ei tule ka kedagi, aga mööda ei julge sõita, vaid pidurdad sama targalt kah ... .
Ja muidugi ise parempööret peateele oodates ajavad need tegelased ikka kiruma küll, kes ilma suunda näitamata parempöörde teevad, samale teele, kus
ise ootad.
Rehvivahetus Tartu lähedal (15 €, 10-17 tolli). Teise pingiga kuni 20 tolli (20€). Kasvõi öösel, hind kellaajast ja nädalapäevast ei muutu. Tel
5589462
|
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 07.04.11 19:22
|
|
|
Üks väga sobiv ütlus on meelde jäänud: "Indicator lights are for indicating, not for celebrating.".
Et oleks raskem!
|
|
|
|
Tiit
huviline
Registreerunud 23.03.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100 avant tdi
|
postitati 07.04.11 20:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wilba
Teiseks ringteel ei näidata vasakut suunda. Ma ei saa aru, kuhu nad selle vasaku suunaga keeravad.
|
Prantsusmaal see samuti levinud, nii saab teine kindlalt teada mis su kavatsused on, mitte ei pea juurdlema selle üle, kas sa jääd ringile või on sul
suunatuledega kitsas käes- ütleb minu pisike loogika. Endalegi sealt see külge jäänud.
Pealegi, härra Ferdinand ütles just:Tsitaat: | Ükskõik kas sõidetakse mööda peateed või kõrvalteed, pööramisel tuleb igal juhul
suunamärguannet näidata
|
Lennukiga
|
|
|
|
TheRRsr
huviline
Registreerunud 14.02.09
Asukoht: Espoo
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B5 2.6 - 11 l/100km
|
postitati 08.04.11 08:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: qweas
Tsitaat: | Algselt postitas: wilba
Teiseks ringteel ei näidata vasakut suunda. Ma ei saa aru, kuhu nad selle vasaku suunaga keeravad.
|
Selline tegevus on vägagi populaarne Soome liikluses, kus enne ringi juba vasak suund sisse on vajutatud ja niimoodi keereldakse ringil, kuni õige tee
ots tuleb. Küsides sommidelt, et selline teguviis on õige vää, kehitati õlgu.
Mine võta kinni milleks selline teguviis. |
On jah siin Soomes selline komme, aga see on väär.
Siin räägitakse sageli raadios, et inimesed, õppige suunda näitama - õige on ringilt väljumisel parema suuna näitamine, mitte ringil olles vasaku
suuna näitamine.
|
|
|
|
TheRRsr
huviline
Registreerunud 14.02.09
Asukoht: Espoo
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B5 2.6 - 11 l/100km
|
postitati 08.04.11 08:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Siim5
Tsitaat: | Algselt postitas: Defenderyke
Ma ikka näitan ja vajadusel tänan ohukatega ( kui vahele lubatakse ) |
Tegelikult kui tänada, võiks seda teha hetkelise parema-vasaku suuna näitamisega, mida ka mujal euroopas üha enam kasutatakse. Ohutuli jäägu ikka ohu
tähistamiseks - lisaks on suurem osa autodel ohutulelüliti ebameeldivas kohas ja selle leidmine võib tähelepanu hajutada. Suunatulekangi seevastu
leiab ma usun enamus otsimata üles. |
Jep, täpselt nii ongi, korra parem korra vasak suund tänamiseks.
Selline tänamine on ka ohutum, kuna ei pea hakkama otsima ohukate nuppu.
Suunakang on aga kohe sõrmede all.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 08.04.11 09:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: TheRRsr
Tsitaat: | Algselt postitas: Siim5
Tsitaat: | Algselt postitas: Defenderyke
Ma ikka näitan ja vajadusel tänan ohukatega ( kui vahele lubatakse ) |
Tegelikult kui tänada, võiks seda teha hetkelise parema-vasaku suuna näitamisega, mida ka mujal euroopas üha enam kasutatakse. Ohutuli jäägu ikka ohu
tähistamiseks - lisaks on suurem osa autodel ohutulelüliti ebameeldivas kohas ja selle leidmine võib tähelepanu hajutada. Suunatulekangi seevastu
leiab ma usun enamus otsimata üles. |
Jep, täpselt nii ongi, korra parem korra vasak suund tänamiseks.
Selline tänamine on ka ohutum, kuna ei pea hakkama otsima ohukate nuppu.
Suunakang on aga kohe sõrmede all. |
Pigem tekitab see kord ühele, kord teisele poole suunaga sahmimine segadust - et kuhu ta nüüd minna tahab? Ma teen mõnikord lisaks läbi hammaste
pressitud t-tähega sõnale nii siis, kui olen otsustanud ilmselgelt vähem koormatud sõiduritta reastuda, kuid märkan veel viimasel hetkel - suund juba
sees, kuid manööver veel tegemata - et samasse keerab eespool parajasti ka üks teerull... Lisaks see uute autode automaatne 3x vilgutamine vaid kord kangi puudutades. Ohukatega korra vilgutamine on meil
levinud ja mõistetav viis ja tagaolija saab sellest väga hästi ja üheselt aru, kuna ilmselt on ta eelnevalt teadlikult midagi tänuväärset teinud. Kui
muul juhul ees ohukatega märku antakse, kontrollin mina automaatselt tulede sisselülitatuse üle ja kui see ok tundub, jään ilmselt sobivas kohas
seisma, et rehvid jms üle vaadata.
Erki poolt on eelnevalt öeldud kuldsed sõnad - tee nii, nagu sa sooviks, et sulle tehtaks. Ja vastupidi.
|
|
|
|
meli666
huviline
Registreerunud 30.09.08
Asukoht: Põlva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4-B5 1,9 81 kw
|
postitati 08.04.11 11:53
|
|
|
Olen vaadanud, et paljud kasutavad sellist suunatulede säästuvarianti, et hakates jõudma punase tulega foori alla, ei panda suunatuld
paremale-vasakule pööramiseks kohe sisse. Pannakse alles siis, kui süttib roheline ja auto juba liigub.
|
|
|
jokerAudi
huviline
Registreerunud 09.02.08
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 2018
|
postitati 08.04.11 12:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Tsitaat: | Algselt postitas: TheRRsr
Tsitaat: | Algselt postitas: Siim5
Tsitaat: | Algselt postitas: Defenderyke
Ma ikka näitan ja vajadusel tänan ohukatega ( kui vahele lubatakse ) |
Tegelikult kui tänada, võiks seda teha hetkelise parema-vasaku suuna näitamisega, mida ka mujal euroopas üha enam kasutatakse. Ohutuli jäägu ikka ohu
tähistamiseks - lisaks on suurem osa autodel ohutulelüliti ebameeldivas kohas ja selle leidmine võib tähelepanu hajutada. Suunatulekangi seevastu
leiab ma usun enamus otsimata üles. |
Jep, täpselt nii ongi, korra parem korra vasak suund tänamiseks.
Selline tänamine on ka ohutum, kuna ei pea hakkama otsima ohukate nuppu.
Suunakang on aga kohe sõrmede all. |
Pigem tekitab see kord ühele, kord teisele poole suunaga sahmimine segadust - et kuhu ta nüüd minna tahab? Ma teen mõnikord lisaks läbi hammaste
pressitud t-tähega sõnale nii siis, kui olen otsustanud ilmselgelt vähem koormatud sõiduritta reastuda, kuid märkan veel viimasel hetkel - suund juba
sees, kuid manööver veel tegemata - et samasse keerab eespool parajasti ka üks teerull... Lisaks see uute autode automaatne 3x vilgutamine vaid kord kangi puudutades. Ohukatega korra vilgutamine on meil
levinud ja mõistetav viis ja tagaolija saab sellest väga hästi ja üheselt aru, kuna ilmselt on ta eelnevalt teadlikult midagi tänuväärset teinud. Kui
muul juhul ees ohukatega märku antakse, kontrollin mina automaatselt tulede sisselülitatuse üle ja kui see ok tundub, jään ilmselt sobivas kohas
seisma, et rehvid jms üle vaadata.
Erki poolt on eelnevalt öeldud kuldsed sõnad - tee nii, nagu sa sooviks, et sulle tehtaks. Ja vastupidi. |
Täpselt nõus Blackiga, ise olen tänamise kohalt alati kasutanud ohukaid, teen seda ka edaspidi. Pealegi, iga autoomanik peaks suht une pealt teadma,
kus ta autol on ohukate lüliti...pole nad ju kuskile nii ära peidetud, alati kättesaadavas kohas. B5-l näiteks on ta keset armatuuri, maki kohal.
Kliimat-makki ikka näpid, pole ka ohukate leidmine kuigi raske
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 08.04.11 12:49
|
|
|
Samuti kasutanud ohutulesi tänamiseks, ühekordsest plinkimisest küll.
Samas aga juhiks tähelepanu ka "palun väga " tegevusele.
Nt. ees liigub väiksemal kiirusel vm tegevusega söiduk ja annab märku ohutust möödumiseks, kasutan juhust, teen manöövri ära ja tänan
ohukatega...möödujalt tuleb lahkelt täistuledega vilgutamine.
Kujutage nüüd ette sama olukorda hämaras/pimedas.
Saanud tunda korduvalt ja hakkab lausa tegevus vihaseks ajama, sest nii mönigi kord on läbi peeglite too tegevus täpikesi silmadele mananud.
Mina kasutan selleks kas udukaid (originaal seades) vöi jätan asja üldse tegemata ja seda mitte ülbusest vaid siiski vastupidi.
Tunnistan, et olen ka muidugi teinekord automaatselt ise täistuledele lüliti sikutanud.
Tuleb siiski tunnistada, et suunatule kangi tähendus hakkab üha enam kodanikele kohale jöudma, eks musti lambaid on (ka ennast vöin nendeks lugeda
), aga siiski olukord on paranenud.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |
|