ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 03.03.11 17:59
|
|
|
Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP Manual - Ultra2005
Ostetud siis 2006 aasta kevadel. Paneks siis ka oma vanema auto ajaloo siia kirja. Tolle auto soetasin endale peale Opel Vectraga (1992a) sõitmisest
tüdinemisest. Oli 2006a kevad ning olin juba mitmeid kuid endale uut autot otsinud. Lõpuks Auto24-st leidsing enidale sobiva. Toona oli selle masina
hind ca 45 000 eek. Auto ise asus Võrus. Saigi nädalavahetusel sinna sõidetud ning auto üle vaadatud. Esmamulje oli nii ja naa. Näiteks ei paistnud
piltidelt, et liistud ustel olid suht räbalad juba. Polnud näha, et iluvõre küljes puudus audi kroomitud märk. Lubatud originaal stereo asemel vahtis
vastu vana väsinud Pioneeri cd mängija, mingi ürgaegne autovõimendi pagasnikus ja originaal subwooferi asemel oli Philipsi ümar supokas. See oli ka
ainus asjalik asi selles komplektis. Väidetavalt pidavat olema autol tehase alarm. Tegelikuses mingit alarmi peal ei olnud. Ainult kesklukustus
võtmest. Salong vajas esmapilgul kõva keemilist puhastust. Olin eelnevalt kokku leppinud, et viiks auto ka ülevaatuspunkti, ning las teevad kontrolli
ära. Seal tuvastati ainult et mootor on tiba õline, numbrituled ei põle ja heitgaasid normist väljas. Seda viimast teadsin sest omanik väitel, olevat
Lambda läbi. Tundus siiski suht norm auto olevat. Lõime käed ning tegime ostu/müügi lepingu. Peale seda hakkasin sõitma Tartusse et auto ARK-s arvele
võtta. Peale arvele võtmist hakkas show pihta. 3x suutis auto lambist kesest sõitu välja surra. Tartust edasi kodu sõites ja põltsamaal Olerexi
tanklasse kütet võtma sõites hakkas auto tühikäigil pendeldama 1000-2500 pööret. Isegi paar x süüdet sisse/välja keerates ei muutunud midagi. Auto
seisma jättes ja väikese kohvipausi järel uuesti proovides jäid siiski tuurid paika ning sõitsin kenasti Suure-Jaanini välja. Tuju oli nende jamade
pärast suht 0 aga üritasin neid jamasid lambda kaela ajada. Kodus rookisin auto puhtaks. Läks ca 2 pudelit saongipuhastus vahtu et asi ilmet võtma
hakkaks. Niisiis jätkan sealtmaalt kui sai peale nädalavahetust Tallinnasse sõidetud. Tuttava tuttav paigaldas masinale alarmi mis oli hea näitaja.
Halb näitaja oli see, et auto kooles reeglina keset sõitu iga päev paar korda korraks maha, ühel päeval Sõpakat pidi sõites isegi 4x. Järgmine
nädalavahetus asusin hoolduse probleemide kallale. Plaanisin alustada õlivahetusest. Valasin hommikul mootoripesu ainet sisse ... andisn masinale
korralikult enne õlivahetust kuuma ja ennäe imet. Õlituli hakkas vilkuma olenemata sellest, et õli oli maximumis. Teeninduses vahetati õli ära kuid
peale seda see anomaalia ei kadunud. Pusisid seal midagi ja lõpuks polnud mul enam õlituld ja lisakellad panid ka segast. Öeldi et õlirõhu anduri viga
ja kõik. Selle teadmisega ma siis koju sõitsingi. Oleks ma teadnud et juhtmed vahetati ringi ja õlituli põles jätkuvalt hoiatades eelseisvate
katsumuste eest. Kodus hakkasin õhufiltrit vahetama. Selgus, et õhufiltrit sellel masinal polnudki. Karp oli tühi. Kaugel sellest, peale selle oli
filtri korpusesse 10-kond 10-ses läbimõõdus auku puuritud. Korpus tuli taastada klaasriide ja vaiguga. Tegin selle töö ära ja paigaldasin filtri.
Samas võtsin suure õhuvõtu lõdviku lahti ja selle sees asuvat sõela uurides selgus et seal on selline kiht õli ja mustuse segu et imestama paneb, et
sealt yldse õhku läbi tuli. Läheks siis vaikselt edasi sinnamaale kui auto oli minu käes 2 nädalat olnud. Esmaspäeva hommik. Pidin 13 km sõitma et
paarimees peale võtta ja siis Tallinnasse -sealt edasi lennuki peale ja Türki tööreisile. Aeg oli arvestatud ja hilineda ei tohtinud. Teel paarimehe
juurde juhtuski suurim jama. Järsku käis korralik pauk sõidul ja jube klabisemine takkapihta. Pidin olude sunnil selle masinaga sõitma paarimehe
juurde, tagasi sõites kukkus õlirõhk vägagai madalale tasemele. Õnneks oli mu Opel Vectra veel müümata ja sellega saime siis Tallinnasse. Sealt nädala
lõpuks koduste katsete tulemusel selgus, et üks saaledest oli saba andnud ja teised olid mineku peal ning oleks õlituli jätkuvalt põlenud oleks ehk
see jama olemata olnud. Viisin masina tuttava juurde parandada kes rõõmustas mind sellega, et väntvõll on rikutud ja üks keps kah. Saale oli nii
kulunud et viskas vahelt ära ja kogu moos. Ühesõnaga sebisin lammarist uue vända ja kepsud ning ka hooratta sest minu autol oma paar hammast puudus.
Kokku läks see jama lõpuks maksma ikka kena hinna. Samas soovitas mehhaanik terve kap. remondi teha kuna mootor oli sõna otseses mõttes kohviks
lastud. Saaled kulunud, kolvirõngad vajasid vahetust, hüdrotõukurid, klapisääre tihendid ja juhtpuksid, kõik rihmad/rullikud/mahlad kuna äsjavahetatud
õli oli metallipuru täis saale purunemisest. Plokikaane tihend, poldid plokikaanele jne.
Klapikambri kaane tihend ---+---215 eek
Klapisääre juhtpuksid ---+---224 eek
Klapisääre tihendid, väntvõlli simmerlingid, nukkvõlli simmerling ---+---286 eek
Väntvõll (lammutusest koos plokiga) ---+---1000 eek
Kepsukomplekt (4tk) ---+---2000 eek
Jahutusvedeliku flants (mootori külge kinnituv) ---+---50 eek
Lamda andur (BOSCH firma toodang) ---+---950 eek
Kolvirõngad (4 kmpl) ---+---1118 eek
Hammasrihm ---+---139 eek
Pingutusrullik hammasrihmale ---+---500 eek
Mootoripadjad (2tk) ---+---730 eek
Karteripõhja tihend ---+---65 eek
Plokikaane tihend ---+---260 eek
Süüteküünalde komplekt (4 tk firmalt BOSCH - 3 elektroodiga) ---+---320 eek
Õlifilter ---+---210 eek
Kütusefilter ---+---135 eek
Sireenide komplekt (madal ja kõrgsagedus pasun signaaliks) ---+---230 eek
Õhufilter ---+---100 eek
Plokikaane poldid (10 tk) ---+---150 eek
Veepump ---+---350 eek
Mootoriõli (Liqui Moly Mos 2 10w40 (10l) ---+---1000 eek
Raamisaaled + kepsusaaled (mõlemat 1 kmpl) ---+---900 eek
Eks neid asju oli veel mis selle töö juurde kulus aga kõik pole enam meeles ega ka kirja pandud. Igatahes peale auto kätte saamist remondist sain
sellega nädalakese sõita ja jamad jätkusid. Igal hommikul käivitus väga raskelt ja käis raskelt. Ühel hommikul suutis õlifiltri tihendi vahelt
liitrikese õli mootori peale lennutada ja sellest järgnenud päeval sõitma minnes viskas uuesti õlirõhu alla ja muutus jõuetuks. Seegord läks paela
otsas kohalikku remonditöökotta kus tuvastati, et õlipump on kinni kiilunud. See oli eelmise remondimehe apsakas, kes jättis õlipumbale rõhku
pööramast. Saalepuru oli ka seal oma tööd tegemas ja kui pump veel ennem kuidagi töötas siis lõpuks kiilus kolb tänu sellel purule lihtsalt kinni.
Edasine töö siis järgmine. Pump ise läks veel 1825 eek maksma + töörahad. Peale seda läks veelkord vahetusse ka mootori õli sest polnud teada kas
pumbast mis kinni kiilus, veel eraldus metalli või mitte. Seega peale ostu 3x õlivahetust teha mingi paarinädalaste vahedega on omaette klass. Peale
selle läks muude asjade peale veel nutsu. Siit ja sealt oli vaja kõbida. Lisaks veel, et peale minu käes oldud aega koolesid suht kähku armatuurlauas
pooled pirnikesed maha, mistõttu tuli päris mitmeid kordi seda kellaplokki maha/peale monteerida. Siinkohal oli hea tõdeda, et on roolisammas 2 suunda
liigutatav, mis laseb rooli niipalju ette ja allapoole lükata et kellad saab ilma rooli maha keeramata kätte.
British Petrolium Roolivõimu õli (Hydraulik LHM - green - 1l) ---+---113 eek
British Petrolium Käigukasti õli ( Energear SGX 75W/90 GL-4/5 - 3l) ---+---483 eek
British Petrolium Mootoriõli (Visco 3000 10w40 - 5l) ---+---420 eek
Õlifilter W719/5 W712/38 ---+---55 eek
Veepumba ning roolivõimu rihm ( Kiilrihm 10X913 Contitech ) ---+---55 eek
Autostereo Sony Xplod MP3/WMA ---+---1900 eek
Katuseantenn Carpoint firmalt ---+---380 eek
Salongi puhastus.Silikoonid, tekstiilivahad jne ---+---400 eek
Esitule pesuri otsik + kate (kõrvalistuja oma) ---+---400 eek
Iluvõre külge kinnituv 4 rõngaga Audi firmamärk (kroom) ---+---280 eek
Generaatori rihm ( Lamerihm 14,24X865mm 855K4 Contitech ) ---+---110 eek
Veepumba ning roolivõimu rihm ( Kiilrihm 10X913 Contitech ) ---+---55 eek
Jahutusvedelik Polaris (Premium LLP-36 - Red -36°C) ---+---150 eek
Veepumba termostaadi esine Flants (055 121 121 F - plastik) ---+---89 eek
Sama flantsi külge kinnituva radiaatori lõdviku pikendustükk + uued pingutusvitsad ---+---70 eek
Õli temperatuuri andur ---+---54 eek
Kojamehed (kummikaitsega jäätumise vastu) Champion 55X) ---+---350 eek
AUDI 4 rõnga märk taha pagasiruumi luugile (originaal) ---+---200 eek
Numbritulede pirnid (2tk) ---+---12 eek
Halogeenid esituledesse Philips Vision Plus ---+---400 eek
Kellaploki näidikute valgustus pirnid. ---+---100
eek
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/001.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/002.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/003.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/004.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/005.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/006.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/007.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/008.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/009.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/010.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/011.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/012.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/013.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/014.jpg
Edasi läks siis sedasi et mingi hetk oli vaja käsile võtta veermiku remont ja nagu arvata võis oli esisillas praktiliselt kõik läbi nii palju kui läbi
minna oli, mistõttu tunduski kummaline, et ülevaatuspunktis sellele tähelepanu ei pööratud. Järnevate tööde nimekiri siis siin all. Ahjaa ja vahepeal
murdus veel süütelukk ka puruks. Süüteluku põhi + uus süütelukk kuna lammutusest sellist polnud võimalik sellistele mõõtudele vastavalt saada. Mõnus
oli kui tuled õhtul koju. Keerad süüte välja ja autol jääb ikka süüde sisse. Selle süüteluku vahetuseks tuli see sama augukene kah veel puurida mille
kaudu see lehtklemmi alla lükates sai süüte luku kätte.Samas sai välja vahetatud vana räbal käimakasti kott mis asendati S-i pealt võetud täisnahast
kotiga. Mõningad pildid kah siis allpool.
Süütelukk ---+---745 eek
Esimesed Vedrud 2tk - firmalt Lesjöfors ---+---1100 eek
Esimesed amordid 2tk firmalt KYB - Premium ---+---1260 eek
Veovõlli porikaitsmed - välimised 2tk ---+---280 eek
Poolraami puksid (tagumised) - 2tk ---+---351 eek
Poolraami puksid (esimesed) - 2tk ---+---230 eek
Amordi Läbilöögipuksid - 2tk ---+---186 eek
Amortide porikaitsmed 2tk ---+---78 eek
Õõtshoovad - P,V (ühes tükis sarniiridega) firmalt "MAPCO" ---+---1500 eek
Kiirkontroll FORSS-is auto veermiku seisukorra üle ---+---150 eek
Veermiku remont (eelnimetatud varuosade paigaldus + sillastend)
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/015.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/016.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/017.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/018.jpg
Ajaliselt on raske määratleda enam millal midagi tegin aga edasised nokitsemised kõiguvad 2006-2008 aasta vahel. Uus aku sai soetatud. Tagaluuk
mädanes peale ostu suht kähku ära sest tõenäoliselt oli see lihtsalt kiiresti ostueelselt üles vuntsitud. Pahtel hakkas juba kuu möödudes mitmest
kohast kobrutama. Mingil ajahetkel paigaldasin autole ise voltmeetri. Ahjaa. Üks vahva pildike kah äsjavahetatud jahutussüsteemi flantsist mis mootori
külge kinnitub ja mis purunes keset tipptundi kino "Kosmose" ees, jättes endast maha 3 tükki ja suure loigu jahutusvedelikku auto all. Juu oli siis
mingi praak sest uus mis sai peale seda intsidenti (sõber vedas auto paela otsas Forssi ette) paigaldatud on siiani kestnud. Sai autole paigaldatud
normaalne helivõimendi selle ürgaegse krapi asemel. Subwoofer, nagu eespool mainisin oli ainus normaalne asi mis helisüsteemist kaasa sain. Muidugi
pidin tegema uue kaabelduse sest juhtmed mis originaalsed olid, meenutasid triikraua juhtmeid ning võimendil puudus vajalikus jämeduses kaabel +
kaitsmepesa. Panin pildiekse ka veepumbast mida nüüdseks olen juba mitu korda vahetanud sest läbisõit minu käes on mingi 80 000. Pildikesi siis nede
asjadega seonduvalt allpool.
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/019.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/020.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/021.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/022.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/023.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/024.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/025.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/026.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/027.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/028.jpg
XZN M16
|
|
|
|
simoQ
klubiliige
Registreerunud 25.03.08
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: S6 2.2T & A8 4.2
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 04.03.11 21:14
|
|
|
2008 aasta suvel kukkus vasakpoolne ukse küljeliist küljest. Kuna rooste oli karkassi nii ära söönud et normaalselt seda enam sinna tagasi paigaldada
polnud võimalik, siis ostsin Palli tänavalt Indrekult A6 küljeliisturingi. Kuna liistud olid tiba kannatada saanud, siis viimistlesin neid veidi
pahtliga, kruntisin plastik krundiga üle ja LY3D värv peale. Kinnitustega oli tiba jama sest liistu servadest ei kannatanud neid hästi kinnitada.
Lasin väikesed Carbondi mütsikesed ennem taha kui liistu paika hakkasin lükkama ja sellised on nad nüüd tänaseni. Tegelikult oli toona plaan ka esi ja
tagastange mustad plastik detailid üle värvida aga elu oli piisavalt kiire ja mõtteks see paraku jäigi. Mõned pildid siis ka A6 liistudest.
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/044.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/045.jpg
2008 Aasta novembris sai jälle nalja. Oli väga kehv ilm. Pidin alguses oma autoga Tallinnasse minema aga lõpuks läksime sõbra autoga. Veidi enne
minekut tegin enda masinaga tiiru linnas ja kui olin masina õue parkinud ja mõtlesin veidi lund lükata, siis tundsin õues kõva bensu lõhna. Viskasin
korra auto alla pikali ning viga oli nähtav. Bensupaagi keskmise ühendus valtsi juurest oli kõik märg. Hea et olin päeval paagi i täis võtnud. Pidin
Tallinnasse kiirelt minema ja lootes kõige paremat, lahkusin kodunt. Tallinnast Palli tänavalt sain uue paagi ning leppisin nädalavahetuseks selle
vahetuse kokku. Nädalavahetusel aga selgus, et 80L paagis on ainult 40L. Pool oli maha voolanud. Mõtlesin, et kuidas ma enne vahetust ylejäänu kätte
saan. Avasin kapoti alt küttefiltri toru ja yhendasin voolikuga. Sõber suunas kütte kanistritesse ja mina andsin pumbale toorelt pagasnikust 12V
peale. Nii pumpas päris siva enamuse küttest välja. Järgmine päev vahetati paak ära ja see kestab siiani.
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/046.jpg
2009 aasta jaanuar hakkas igasuguste huvitavate leitamistega pihta. Ehitasin autole ise katuseraamid kuna ei soovinud neid ise ostma hakata. Materjali
nagu oli ja veidi nokitsemist töölaual ja valmis nad olidki. Külge panek ja maha võtmine võtavad küll tavalisest veidi rohkem aega, aga tegemist on
korraliku roostevaabast kant-torust valmistatud ja toekate isenditega millega olen nüüdseks päris palju materjali mida avandi salongi ei mahuta,
saanud ära vedada. Jätkuvalt pildikesi allpool.
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/047.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/048.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/049.jpg
Edasi järgmine jama oli kellablokiga. Must taust numbrilaual kukkus järsku lambist kooruma ning lõpuks viskas rihma see asi maha. Kuna pikkasid
kellasid oli suht raske toona saada sellele mudelile, siis sai tükk aega lammutustest otsitud. Lõpuks päris mitmeid kohti läbi helistades leidisn
sobiva asja. Aga kuna ise ei saanud seda tooma minna lasin sõbral Vääna autolammutuses ära käia. Hiljem kokku saades selgus tõsiasi. Kuna tegemist oli
A6 Lühikese kellade variandiga ja ma loodsin sisu oma kellablokki ümber tõsta, siis reaalselt selgus, et seda teha ei saa, ses need aja reguleerimise
ja nullimise nupud on 100 plokil teises kohas kui a6-el. Lühikese kellablokiga tuli kaasa elektrooniline kell mida pikkadel kelladel pole. Edasi
otsides sain A6 pikkade kellade korpuse. Paigaldasin sisu sinna sisse .. jootsin lisapistiku trükiplaadi külge ja lisasin A100 - 3 lisakella. A6
Teadupärast ju õlirõhku enam ei näita vaid selle asemel on voltmeeter. Nüüd on siis selline huvitav hübriidplokk millel on 2 ajanäitajat. 1 analoog ja
1 digitaal. Aga asi toimib ja kenam sai kah kui ennem sest odomeetri näit kuvatakse digitaalselt. Samuti sai korda tehtud püsikiirusehoidja milllel
oli 2 viga. Ajuplokki külmjooted + üks jalgade juures asuvatest lülititest ei hoidnud enam vaakumit kinni.
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/050.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/051.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/052.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/053.jpg
Järgmiseks siis istmed. Kuna ausalt öeldes sellises pehmes sisus jäi mu selg ysna haigeks. Teiseks kõrvalistuja ei saanud oma istmega sügavust muuta
ja kolmandaks oli isu tumedama sisu järele mis määrdub tiba vähem, siis sai ühelt A6-lt sebitud sportsisu mille ka ise paigaldasin. Peale neis
istmetes sõitmist oli kohe tunne, et selg enam ei vaeva ja ausalt öeldes ei tahaks neid enam millegi muu vastu vahetada. Miinuspooleks oli see, et
kuna doonormasinal oli ära müüdud tagaluuk, ei hoidnud katteks mõeldud kile ära niiskust ja istmed olid kerge hallituskorraga kaetud. 4 pudelit
salongi puhastus vahtu ja 12 tundi autos soojapuhuri hoidmine tegid asjad siiski korda ja võisin jälle rõõmu tunda.
Piltidel istmed veel tiba mustad aga ei viitsinud uuemaid teha. Samas viimasel pildil ka välja vahetatud rool. Vana oli kulunud ja uuem tundub ta tiba
parema välimusega olevat.
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/054.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/055.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/056.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/057.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/058.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/059.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/060.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/061.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/062.jpg
Sügisel 2009 vastu talve, sai välja vahetatud ka terve tagaluuk. Palli tänava Indrekult sai ostetud terve uus tagaluuk. Kahjuks puuduvad sellest tööst
pildid kuna töö ise oli nii mahukas ja tüütu ja vastu talve õues selle välja vahetamine praktiliselt üksi, kui sulle lörtsi kaela sajab võtab ikka isu
igasuguste pidivärkidega jamamise järgi ära küll. Vana luuk mida juba 2x oli remonditud oli nii käest ära läinud et sõna otseses mõttes lükkasid
lõpuks näpu läbi. Uue S-i pealt võetud luugi värvimine läks automaalri juures ca 2500 eek maksma. Tegemist oli korraliku tööga sest siiani pole
kuskil rooste täpikestki. Vahetuse käigus selgus kurb tõsiasi, et kõik luugi kaablid olid mineku peal ja seda just sealt kohast kus on see üleviik.
Sai tehtud kaabli jätkamised uutesse kohtadesse. Vana luugi pealt tuli absoluutselt kõik asjad maha võtta ning uue peale ringi laduda. Sisuliselt
tegin koos selle juhtmejamadega seda tööd Laupäeval kella 10-18-ni ja pühapäeval 10-15-ni. Maru hea oli hetk, kus olin sunnitud luugi kinni lükkama
laupäeva õhtul ja pühapäeval selgus et seda ei saa enam lahti sest mõlema poole lukustid ei saanud õigetesse kohtadesse. Kuidagi nikerdasin siiski
asja lahti mis võttis kah kena aja tööst ära. Hiljem sai veel kõvasti autot seest kuivatada sest pagasiruumi oli kõvasti lörtssi sadanud ja päris
korraliku niiskuse autosse tekitanud. Aga noh, luuk sai lõpuks siiski kvaliteetselt vahetatud ja autol tekkis peale seda veel väärtust juurde :)
Sama auto läks mu elus ajalukku ka kui mu pulmaauto. Esiteks polnud muud võtta ja teiseks ega ma tahtnudki. Minu meelest oli see igati sobiv valik. 20
Juuni 2009 a kaunistati auto pärja ja valge lindiga ja tavaliselt eesistmel roolis istuv sohver võis oma elu suurpäeval tagaistmel koos pruudiga
registreerimisele sõita :)
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/063.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/064.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/065.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/066.jpg
2010 a mai kuus võtsin kätte ja värvisin juba yle aasta kapis seisnud bensupaagi luugi ära sest originaalselt küljes olev isend oli roostest niipalju
pureda saanud, et tundus mõttetu selle taastamine. Sai uus ostetud Palli tänavalt aga värvimine sai edasi lükatud sest ilmad olid toona külmad ja
edasi polnud vahepeal enam viitsimist. Iseenesest hea detail värvimiseks amatöör automaalrile. Siiamaani pole käest ära läinud. Hea võimalus 2-helt
poolt korraga värvida. Paneks siia kah siis mõne pildikese alla.
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/067.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/068.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/069.jpg
XZN M16
|
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 07.03.11 07:12
|
|
|
Jätkaks siis ehk eelmise aasta ehk siis 2010 a aprillikuu lõpust, kui oli aeg käia autoga korralisel ülevaatusel. Raske aeg oli, sest tööd eriti
polnud ja raha ka nappis. Mõtlesin et ajan mootori kenasti enne ülevaatusele minekut soojaks. Kuna ise elan Tallinnas pelgulinnas siis võtsin teekonna
ette mööda Paldiski maanteed. Sõitsin linnast välja Harku suunas, kuni tundus et masin on juba piisavalt soe aga kui tagasi Tallinna poole keerama
hakkasin, siis meenus, et Sauel on ju ka ARK ja äkki on seal väiksem järjekord, nii et sõitsin Sauele. ARK-is võeti masin ette tõepoolest kohe nagu
ette kujutasin ja suht kähku sain ka kordus ülevaatus templi oma auto dokumentidesse ning kutse neid varsti jälle külastada. 500 eek ülevaatus, tagasi
tuled siis veel 250 eek kordusürituse eest lisaks. Kurat kui hea meel oli lisaraha kulu üle ning ka selle üle, et kordusülevaatuseks pidin samuti
uuesti Sauele sõitma. Ja mis siis oli põhjuseks. Esiteks mõlemad sarniirid olid läbi (läheb koos õõtsadega vahetusse) ja teiseks summuti eelviimane
pütt. Selle summuti juures oli veel hea et ma sedas siis 2a tagasi välja ei vahetanud. Ainus tükk terves summuti ringis mille pidin välja vahetama
peale auto ostmist. Asemele pandud üle 1000 eek maksnud "Mufflex" pütt mis sai 2008 aastal alla pandud oli läbi roostetanud just torude poole pealt
ja huvitaval kombel, kui ennem polnud midagi kuulda siis just ülevaatuspunkti kanali peal lõppes see ära. Pildid vanast pütist on allpool. Anyway
tutvuste kaudu sain ühes normaalses teeninduses sama päeva õhtuks uued õõtsad alla + tööraha -30%. Kasutatud A6 C4 originaal summuti püti sain
Indrekult Palli tn-valt 300 eek eest ja tuleb tunnistada et see näeb ka praegu parem välja kui see "Mufflex". Järgmise päeva hommikul vahetasin
summuti kodustes tingimustes ära. Asjaga oli kiire kuna oli viimane Aprillikuu päev ja ülevaatus oli vaja kaelast ära saada. Ütleme nii, et vaadates
viimast pilti on sellise äärekivi peal oleva auto all suht keeruline olla, aga olen harjunud ennemgi kitsastes kohtades nokitsema. Lihtsalt aega läheb
tiba kauem kuid tulemus saab sama. Mis teha kui kanali võimalus puudub.
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/070.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/071.jpg
http://ultra2005.planet.ee/Audiclub/C4/072.jpg
XZN M16
|
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 08.03.11 19:24
|
|
|
Hea küsmus tekkis. Mitu korda ma ühte ja sedasama klapikambri kaane tihendit pean vahetama Läinud nädalavahetusel sõites viskas salongi õli kärsaka. Uurisin siit ja sealt ja tulemuseks oli see, et
klapikambri kaane tihendi vasakpoolsest ninapoolsest nurgast immitseb õli mootori peale. Omast arust sai küll korralikult too tihend eelmise aasta
aprillikuus ära vahetatud aga tundub, et külmadega on midagi ära väsinud. Eks peab käed jälle tiba õliseks tegema ja nodi pealt maha korjama ja uuesti
tagasi laduma. Lükkan töö siiski suht soojemasse ilma edasi kuna külma ilmaga välitingimustes ei tundu see töö just kõige õoigem olevat (kui mõni
sõber muidugi kanali peale ei lase)
XZN M16
|
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 08.03.11 19:39
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ultra2005
Hea küsmus tekkis. Mitu korda ma ühte ja sedasama klapikambri kaane tihendit pean vahetama Läinud nädalavahetusel sõites viskas salongi õli kärsaka. Uurisin siit ja sealt ja tulemuseks oli see, et
klapikambri kaane tihendi vasakpoolsest ninapoolsest nurgast immitseb õli mootori peale. Omast arust sai küll korralikult too tihend eelmise aasta
aprillikuus ära vahetatud aga tundub, et külmadega on midagi ära väsinud. Eks peab käed jälle tiba õliseks tegema ja nodi pealt maha korjama ja uuesti
tagasi laduma. Lükkan töö siiski suht soojemasse ilma edasi kuna külma ilmaga välitingimustes ei tundu see töö just kõige õoigem olevat (kui mõni
sõber muidugi kanali peale ei lase) |
Kaas äkki liiga kõvasti pingutatud? Tihendile võiks silikoni ka panna sinna kus murdekohad või nurgad on. Aga edu autoga!
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 09.03.11 03:54
|
|
|
Kuumakindla silikoniga sai läinud aasta ring ära tehtud ja tundega poldid peale tõmmatud, aga eks ole ka praak tihendeid ette tulnud ja võib, olla
kadus see silikon sealt lihtsalt minema. Kui kupatuse lahti võtan, siis on näha kindlasti mis oli põhjuseks
XZN M16
|
|
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 09.03.11 06:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ultra2005
Kuumakindla silikoniga sai läinud aasta ring ära tehtud ja tundega poldid peale tõmmatud, aga eks ole ka praak tihendeid ette tulnud ja võib, olla
kadus see silikon sealt lihtsalt minema. Kui kupatuse lahti võtan, siis on näha kindlasti mis oli põhjuseks |
Aga äkki siis ei pane seekord silikooni? Kas peab panema?
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 09.03.11 06:15
|
|
|
Tegelikult pole ette nähtud tõesti silikooniga tihendeid kinni panna aga see on kujunenud juba nagu arusaamaks, et vana auto, siit sealt tiba midagi
kõver. Paneks igaks juhuks silli kah. Muidugi veepumba vahetusel oli kindel laks et selle tihendi vahele silikooni panna sest see papilaadne tihendike
seal kaua ei kesta. Olen mitmeid masinaid näinud, millel peale veepumba vahetust on kolinal sealt vahelt vedelik jooksma hakanud. Aga jah ... egas mis
seal ikka spekuleerida. Peab vaatama. Mul selle õlikuluga nagunii selle auto juures probleeme. Mida vähem seda parem Tagantjärgi on hea kahetseda, et oleks võinud lasta ka silindrid üle puurida
ja uues mõõdus rõngad panna kui asi laiali oli aga enam ei viitsiks. Toona kui seda jama sai tehtud oli esiteks autoga kiire et see korda saada ja
teiseks hakkas see kap-remont niigi rahakoti peale, nii et see töö jäi kahjuks tegemata jah.
XZN M16
|
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 11.03.11 14:01
|
|
|
Mäletan, et vanal a4-l klapikambrikaane tihendeid vahetades oli ka see pindade puhastamine kõige aeganõudvam töö, sul vist ka veel need vanad
silikoonijäänused segamas.
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 23.03.11 05:27
|
|
|
Eile võtsime sõbraga kätte, ning eemaldasime kliima radika auto küljest. Ütleme nii, et juba autot ostes selgus, et süsteem on peetis ja nüüd aastaid
hiljem tundus, et kuna ribid on juba nii pudedad ja kinni, siis ei käi sellest enam mingi õhk läbi, ning takistab sõites hoopis õhutust terve
jahutusradika esise pinna ulatuses. Tunnike nikerdamist ja käes ta oligi.
XZN M16
|
|
|
|
|