| Lehekülgi: 1 2 3 .. 6 |
aivo82
huviline
Registreerunud 04.02.08
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B4Q
|
|
postitati 20.11.10 20:40
|
|
|
Audi 80 Competition Quattro - 1994 - aivo82
Lugu siis selline, et juba päris pikka aega on olnud mul soov omandada mingi korralikum nelikveoline masin. Konkreetset eelistust ei olnud aga
põhiliselt olid silmapiiril Volvo XC70 diisel ja Audi Allroad diisel aastatest 2003 - 2005. Järjepidevalt sai sirvitud auto24 ja mõningaid isendeid
isegi vaatamas ja proovimas käidud. Pika otsimise ja ootamise peale jõudis aga kätte masu ja olukord kujunes selliseks, et pank ei võimaldanud enam
uuemat autot omandada kuna liisingu tingimused muutusid sissemaksu osas vastuvõtmatuks ja käendaja peale ei tahtnud välja minna. Viimase
liisingupakkumise korral aga kujuneski olukord selliseks et ilma käendajata ei võetud isegi jutule.
Sai juba peaaegu loobutud nelikveolise mõttest kui ühel ilusal juuli kuu päeval jäi silma romu.ee oksjonil olev avariiline B4 Competition Quattro.
Hind paistis mõistlik olevat ja masin ise pakkus ka huvi kuna tegu ei olnud päris tavalise B4-ga. Kuna masin asus Sakus ja ise Tartus, siis vaatama ei
õnnestunud autot minna, sellele vaatamata panin paika oma eelarve ja osalesin oksjonil, mille tulemusena masin ka minu omaks sai. Auto siis ametlikult
minu nimel alates 25.06.2010 ehk juhutumisi täpselt 16 aastat peale selle auto esmast registreerimist.
Esmalt sai siis fotode põhjal ja visuaalse vigastuste hinnangu peale otsitud sealt samast Sakust välja mõned vajalikud varuosad. Seejärel sai töölt
vaba päev võetud, et autole järgi minna, teadmata, mis mind täpselt ees ootab, ehk siis sai ostetud põrsas kotis. Esialgne plaan oli kas rentida
kohapealt treileri teenus või vedada masin Tartusse puksiiris. Kohapeale jõudes oli aga pilt palju lootust andvam - masin käivitus võtmest, vedelikud
olid kõik enamvähem normis (välja arvatud mingil määral lekkinud jahutusvedelik) avarii kahjustused olid samuti ainult kosmeetilised. Üllatusena oli
masinal ka kehtiv kindlustus ja TÜV.
Esialgsetest vigastustest oli siis niipalju, et klaasriidest RS2 replica esistange oli paremast äärest puruks, parem esituli katki, parem stange
suunatuli ja udutuli samuti katki. Õnneks olid avariis säilinud kõik olulised kere struktuurid, parem lanseron ja kõik torud-voolikud, mis asetsesid
kahjustuste piirkonnas.
Kohapeal sai sirgestatud esitiiba ja kapotti, lisatud jahutusvedelikku, paigaldatud uus suunatuli ja stanget natuke paremini kinni pandud. Lisaks
füüsilistele vigastustele ilmnesid kohapeal ka mõned B4 tüüpvead - elektrilised aknad ei toiminud, armatuuri temperatuuri- ja kütuse näidik samuti ei
toiminud. Igaks juhuks sai varuga kütust sisse ostetud ja alustatud teed Tartu suunas.
Natuke nüüd autost üldisemalt:
Liik: sõiduauto
Keretüüp: sedaan
Esmane reg: 1994, Eestisse toodud detsember 2005
Mootor: 2.0 R4 16v 103 kW (ACE)
Kütus: bensiin
Odom. näit: 290 000km
Vedav sild: nelikvedu
Käigukast: manuaal
Värvus: punane (originaalis tavaline LY3H Laserrot H1, nüüd pärlmutter LZ3M - Misanorot Perleffekt)
Turva- ja ohutusvarustus:
o roolivõimendi
o kesklukustus ja alarm puldist,
o ABS pidurid
o turvavööde eelpingutid esiistmetel
o udutuled ees ja taga
Mugavusvarustus:
o konditsioneer
o salongifilter
o 4x elektrilised akende tõstukid
o elektrilised soojendusega välispeeglid
o 1x peeglid päikesesirmides
o 3x kohtvalgustid + üldine salongi valgustus + kindalaeka ja pagasiruumi valgustus
o soojendusega klaaspesurid
o tagaklaasi soojendus
o minicheck näidik armatuuris
o quattro sport istmed
o käetugi ees ja taga
Muu varustus:
o Competitionile omane S-line välimus (S2 esistange läheb külge kevadel, kuna talvel ei taha seda lõhkuda)
o S-line rool
o lisanäidikud armatuuri keskkonsoolis
o taguspoiler
Tuleviku plaanid:
o RS2 peeglid
o S2 küljekarbi
plastikud või midagi sarnast (kummaline, et ühelegi Competitionile neid tehasest ei pandud)
o 5x112 rummud aretada eesmärgiga laiem ja odavam veljevalik saada - tehtud
o tume lagi salongi - piilarid
tehtud
o korralikum S-line rool kas uuem või vanem (praegusel roolinahk maha kakutud) - tehtud (C5 S-line rool)
o trip kompuuter armatuuri - tehtud
o näidikute valgustus oranzi asemel punaseks
o must esivõre ja märk - tehtud
o konditsioneeri asemele kliima - tehtud
edasisest asjade arengust juba järgmistes postitustes...
|
|
|
|
aivo82
huviline
Registreerunud 04.02.08
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B4Q
|
|
postitati 20.11.10 20:41
|
|
|
järg asjade arengust...
Auto kojutoomisest on möödunud juba päris mitmed kuud ja vahepeal olen jõudnud kõvasti mõtteid mõlgutada, kogenenumate audi omanikega aru pidada,
plaane teha ja ka tegusi korda saata.
Esialgu sai siis tasapisi otsitud auto taastamiseks vajalikud kere detailid. Kuna ma ise olin varasemalt üsna võhik audi varuosade teemal, siis
osutusid mõnede osade saadavus ja hinnad minu jaoks täielikuks üllatuseks (halvas mõttes).
Hangitud sai siis kapott, mille leidmine osutus üsna keeruliseks kuna hinnad varieerusid vahemikus 700 - 2000 EEK ja transport oli selle mõõtude tõttu
raskendatud. 700 EEk-ne kapott jäigi just selle tõttu ostmata kuna ei olnud lihtsalt võimalik seda autosse mahutada. Asus see Sakus ja pakuti seda
samal päeval kui Sakus auto järel käisin. Tagant järgi mõeldes oleks olnud rahalises ja ajalises mõttes kõige kavalam see kapott ikkagi ära osta, kohe
peale kruvida ja kõver maha jätta. Sellest loost ehk teistele midagi kõrva taha panna.
Lisaks sai hangitud uued (teiste meeste vanad) mõlema poole esitiivad, A-varuosa kujul. Juhipoolne esitiib oli küll korralik aga istus esitule suhtes
imelikult küljes. Kahtlustasin et viga on tiivas, kuid hiljem selgus, et viga oli kõveras plekk liistus millega tiib esimesest alumisest otsast
lanseroni külge kinnitub. Koos tiibadega sai hangitud ka parempoolne tule alune kandur ja tulepealne raam.
Veel sai hangitud uued (teiste meeste vanad) Hella udutuled ja valged suunatuled stangele, tavaline B4 esistange (arvasin, et talveks ja esimeste
quattro kogemuste saamiseks on see tugevam ja parem kui S2 originaal või replica), suuna ja udutule avaga stange liistud, parempoolne tulealune liist
ning esituled. Esitulede saamisega oli samuti omaette ooper ja kokkuvõttes osutus lihtsamaks (ja mitte oluliselt kulukamaks) leida tavalise pika
esitule asemele mõlemad RS2 esituled.
Seejärel sai masin vaikselt kokku laotud ja detailid paika sätitud, et näha kas kõik on ikka nii nagu peab ja vigastused kere osas sellised nagu
eeldasin. Pärast paari õhtust nokitsemist nägi auto välja selline:

Lisaks muudele detailidele sai hiljem ostetud ja külge keeratud uued tagumised suunatuled, kuna selgus, et vasakpoolne oli B-osa, mis kõige paremini
külge ei istunud ja parempoolsel oli auk mis oli fooliumteibiga kinni kaetud.
Kuna auto esiosa detailid tuli nagunii värvida, värvi üldine seisukord ei olnud kõige parem, mujal kerel leidus täiendavaid iluvigu ja
värvikahjustusi, siis võtsin vastu otsuse terve auto üle värvida. Otsuse tegemisel sai määravaks see, et detailide värvimisel õige tooni saamiseks
oleks olnud vajalik ülejäänud kere poleerimine, mille tõttu oleks detailide värvimine olnud rohkem kui pool kogu auto värvimise hinnast.
Kuna värv tuli nagunii lakiga, siis otsustasin, et valin tavalise LY3H punase asemele pärlmutter värvi. Sai siis proovitud olemasoleva värvi peale
erinevaid värvilipikud ja erinevate parandustoonide seast välja valitud sobiv variant B5 kerega RS4 värvist LZ3M - Misanorot Perleffekt. Kuna sobiva
tooniga parandussegus oli pärlmutteri osa peaaegu märkamatu siis sai värvile täiendavalt tera juurde segatud, et efekt parem oleks.
Mõned pildid siis autost peale värvimist:

Hetke seisuga on välimuse poole pealt veel vaja suveks muretseda S2 stange, ilmselt tuleb leppida klaasriidest replicaga, mingi viisakam valuvelg alla
panna ja esitiibade liistud külge panna, kuna kinnitusmaterjalide puudumise tõttu on see tegemata jäänud.
Vahepeal olen jõudnud külge kruvida ka Color Line tagaluugi tuled:

|
|
|
|
Aht0
huviline
Registreerunud 29.08.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2.3Q
|
|
postitati 20.11.10 20:57
|
|
|
Hea, et keegi viitsib korda teha, suht haruldased autud.
Tartu sõitsid ilma parema esituleta?
Edu!
----------
Piltide otse lisamiseks kopeeri pildi juures olev IMG code.
|
|
|
|
Vahur102
huviline
Registreerunud 04.04.07
Asukoht: Põltsamaa,Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B4 competition & A4 1.9 tdi
|
|
postitati 20.11.10 21:05
|
|
|
Mis hinnaga said kui saladus ei ole
|
|
|
|
aivo82
huviline
Registreerunud 04.02.08
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B4Q
|
|
postitati 20.11.10 21:12
|
|
|
Pildid peaks nüüd korras olema.
Tartusse sõitsin tõesti ilma parempoolse tuleta, päise päeva ajal ja teise auto sabas.
Hinna jätaksin esialgu enda teada, kuna edasise asjade arengu põhjal võib igaüks sellest omad järeldused teha ja tegelikult sellel ei olegi erilist
tähtsust.
|
|
|
|
tfu
huviline
Registreerunud 27.10.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant 2.5TDI 2003, VW Vento 1.8 1994
|
|
postitati 20.11.10 21:13
|
|
|
Oi tuttav auto, natuke nokitsemist veel ja tibens-tobens. Talvel on lõbus.
|
|
|
|
Kiil
klubiliige
Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: 2xAllroad
|
|
postitati 21.11.10 10:10
|
|
|
See on sul kondiga ja ilma katuseluugita?
|
|
|
|
|
|
aivo82
huviline
Registreerunud 04.02.08
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B4Q
|
|
postitati 21.11.10 17:24
|
|
|
| Tsitaat: | Algselt postitas: Kiil
See on sul kondiga ja ilma katuseluugita? |
Masin on jah ilma katuseluugita ja konditsioneeriga.
|
|
|
|
Vahur102
huviline
Registreerunud 04.04.07
Asukoht: Põltsamaa,Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B4 competition & A4 1.9 tdi
|
|
postitati 21.11.10 18:00
|
|
|
Jube näeb välja küll selle stange ja rott-velgedega aga see,et enne kevadet uut stanget ei pane on väga õige otsus
|
|
|
|
KsenoonE
Postitusõiguseta huviline
Registreerunud 05.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo/GLE
|
|
postitati 21.11.10 18:03
|
|
|
Palju sellised esituled maksid?
Muidu igati normaalne võrreldes sellega milline oli. Meeldib!
|
|
|
|
|
|
aivo82
huviline
Registreerunud 04.02.08
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B4Q
|
|
postitati 21.11.10 18:16
|
|
|
| Tsitaat: | Algselt postitas: Vahur102
Jube näeb välja küll selle stange ja rott-velgedega aga see,et enne kevadet uut stanget ei pane on väga õige otsus |
B4 võib ka tavalise stangega väga kena välja näha, lihtsalt velg peab õige olema. Praegused rott-veljed on lihtsalt nõksa väiksed ja liiga koopas ning
võimendavad seda ebaproportsionaalsust.
Kuna nendel velgedel normaalsed talverehvid peal ja plaan ikkagi tulevikus 5x112 poldivalemile üle minna, siis ei hakka raha hetkel teiste velgede ja
rehvide alla matma.
|
|
|
|
margus
huviline
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
|
postitati 22.11.10 06:39
|
|
|
Ah mis sa Aivo ajad - ei ole ühtegi ilusat B4 originaal stangega! 
Kahjuks on Competitioni kõige suuremaks miinuseks just selle mootor. Minu soovitus siis kas 16VT või TDi sinna vahele moneerida.
|
|
|
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
|
postitati 22.11.10 06:56
|
|
|
margus, leiab ka ilusaid b4 originaal stangega, aga lõuaga stange vastu ei saa, see kindel 
Hämmastava kiirusega oled taastanud auto, minupoolt tõsiselt suur respekt. Edu sulle.
|
|
|
|
|
|
Kiil
klubiliige
Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: 2xAllroad
|
|
Kaaku
huviline
Registreerunud 11.10.04
Asukoht: Patika
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabriolet, A6 C7.5 Competition, RS4 B7
|
|
Versus
huviline
Registreerunud 24.09.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
postitati 23.11.10 09:01
|
|
|
Tore vaadata kuidas auto ellu ärkab. Vaatasin ka seda kuulutust kunagi ja siis olin kindel, et see masin läheb juppideks. Tõeline vedamine, et sealt
platsilt ise koju said sõita sellega. Jääme ootama lõplikku outlooki.
|
|
|
|
Tõnts
klubiliige
Registreerunud 19.06.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 2.3 , Coupe 2.1 typ 81, 3x 90 2.3, A4 1.8 TQ, 2x 90Q 2.3
|
|
postitati 25.11.10 10:53
|
|
|
Oo, tõsine edasiminek selle masina juures toimunud peale seda kui mina teda Lähtel suve lõpus nägin. Väga tubli töö. Paksu rahakotti.
|
Life is too short to drive slow...
|
|
|
|
|
aivo82
huviline
Registreerunud 04.02.08
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B4Q
|
|
postitati 31.12.10 10:01
|
|
|
Tükk aega juba mööda läinud ja pole midagi kirjutanud siia. Pea terve detsembri kuu on auto seisnud ja tegeletud on tehnilise poolega.
Nüüdseks siis nii palju ära tehtud:
* vahetatud stabika kondid esi ja taga sillas
* vahetatud kõik pidurivoolikud ja klotsid
* vahetatud parem esimene rattalaager
* vahetatud klapisääre tihendid ja küünlad
* läbitud TÜV
Nüüdseks siis masin täielikult valmis igapäevaseks kasutamiseks kaugemas
tulevikus vajaks vahetamist veel üks tagumine õõtshoova puks ja tagumise stabika varda puksid kere küljes.
|
|
|
|
Tõnts
klubiliige
Registreerunud 19.06.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 2.3 , Coupe 2.1 typ 81, 3x 90 2.3, A4 1.8 TQ, 2x 90Q 2.3
|
|
postitati 13.02.11 19:26
|
|
|
Küsimus: Kas värvisid terve auto või ainult vajalikud detailid? Käisin täna ümber su auto ja kiibitsesin, ja tundus, et oled terve pilli yle värvinud
- tundus suht ühtlane Aga väga ilus on juba (kuigi ma ninapidi kogu
autot üle ei vaadanud).
|
Life is too short to drive slow...
|
|
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
|
postitati 13.02.11 19:47
|
|
|
| Tsitaat: | Algselt postitas: Tõnts
Küsimus: Kas värvisid terve auto või ainult vajalikud detailid? Käisin täna ümber su auto ja kiibitsesin, ja tundus, et oled terve pilli yle värvinud
- tundus suht ühtlane Aga väga ilus on juba (kuigi ma ninapidi kogu
autot üle ei vaadanud). |
| Tsitaat: | | Algselt postitas: aivo82Kuna auto esiosa detailid tuli nagunii värvida, värvi üldine seisukord ei olnud kõige parem,
mujal kerel leidus täiendavaid iluvigu ja värvikahjustusi, siis võtsin vastu otsuse terve auto üle värvida. |
|
|
|
|
Tõnts
klubiliige
Registreerunud 19.06.06
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 2.3 , Coupe 2.1 typ 81, 3x 90 2.3, A4 1.8 TQ, 2x 90Q 2.3
|
|
aivo82
huviline
Registreerunud 04.02.08
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B4Q
|
|
postitati 16.02.11 19:20
|
|
|
| Tsitaat: | Algselt postitas: Tõnts
| Tsitaat: | Algselt postitas: mkb
| Tsitaat: | Algselt postitas: Tõnts
Küsimus: Kas värvisid terve auto või ainult vajalikud detailid? Käisin täna ümber su auto ja kiibitsesin, ja tundus, et oled terve pilli yle värvinud
- tundus suht ühtlane Aga väga ilus on juba (kuigi ma ninapidi kogu
autot üle ei vaadanud). |
| Tsitaat: | | Algselt postitas: aivo82Kuna auto esiosa detailid tuli nagunii värvida, värvi üldine seisukord ei olnud kõige parem,
mujal kerel leidus täiendavaid iluvigu ja värvikahjustusi, siis võtsin vastu otsuse terve auto üle värvida. | |
Nonäet jäi kahe silma vahele , aga Väga ilus pill!!! Asjalikku velge veel
vaja. |
Tore kui meeldis. Värvi osas olen ise üha rohkem valikuga rahul. Algul tundus natuke tume, aga kui korraliku päikselise ilmaga puhast autot vaadata,
siis silm puhkab.
Selle asjaliku veljega on nii nagu on. Päris tükk aega olen juba otsinud ja erinevaid pakkumisi saanud aga vähe on neid velgi mis selle auto alla
(minu silmis) tõesti hästi sobiksid.
Kuna ülejäänud välimuse osas olen juba päris palju vaeva näinud, siis päris suvalist velge ka alla ei taha panna. Nüüd on üks pakkumine silmapiiril
aga sellega seoses ka omad komplikatsioonid ja enne kui midagi kindlat ei ole, siis välja ei reklaami 
|
|
|
|
0tt
huviline
Registreerunud 20.08.10
Asukoht: Paide
Kasutaja on eemal
Auto: R5 Tdi Q
|
|
postitati 16.02.11 21:09
|
|
|

Loodetavasti on lõpptulemus umbes sama mis sellelgi väga põhjalikul projektil. 
1,9tdi Projekt Sooty
|
|
|
|
aivo82
huviline
Registreerunud 04.02.08
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B4Q
|
|
postitati 15.07.11 16:30
|
|
|
Vahepeal on teemas pikalt vaikus olnud ja ka auto on pikalt seisnud. Kevadel andis salongiradikas saba ja kuna tosooli ei ole just eriti lihtne ilma
pesemata mattidest ja vaibast välja kuivatada, siis on asjad natuke veninud. Pärast pikka ajalehtedega kuivatamist jõudisn järeldusele, et see on
ainult ajaraiskamine ja kakkusin kõik villamatid ja vaibad välja. Villamatid sai niisama jooksva vee all ära pestud, põhjavaip sai survepesuri ja
fairy-ga puhtaks tehtud. Peale pesu kuivasid kõik matid päikse käes päevaga ära.
Kuna suvisel ajal on igapäevaselt liiklemiseks olemas vähe ökonoomsem masin, siis on olnud võimalus pisiasjade kallal nokitseda ja audit natuke endale
meelepärasemaks teha.
Hetkel tehtud ja pooleli olevad tööd siis:
* S2 esistange (paikasobitamine ja viimistlus tehtud, ootab endiselt värvimist)
* 5x112 poldivaemile üleminek
* korralik helitehnika kaabeldus (võimendi toide ja 6-kanali RCA-d veetud)
* salong ja uksed pigimati alla, lagi STP vahtmatiga üle (tulemüüri kallal veel vaja nikerdada, siis saab vaiba tagasi maha)
* tume laepolster (kaetud musta lühikese karvaga fliisiga)
* esiustele ja piilaritele kõlaripoodiumid (kaetud musta lühikese karvaga fliisiga, piilari omad lõpetamata kuna auto laiali ja tweeterite asend vaja
komplektse salongi järgi paika panna)
* trip computer, temperatuurinäidik, püsikiirusehoidja ja automaatne kliima (natuke kliima ja püsika juhtmestikuga veel pusimist, kõik muu lahendatud)
* natuke viisakam suvevelg (kapslid ka olemas, rehvivalikus ei ole suutnud otsustada kas 205/45 R17 või 205/50 R17)
Poodiumite ja fliisiga katmise osas oli abiks Leevikese Kastoms. Kellel veel huvi selliste teenuste vastu siis võib minu käest kontaktinfot küsida.
Natuke illustratiivset pildimaterjali ka:

Loodetavasti enne talve saab ikka kokku ja mõned tiirud tehtud 
|
|
|
|
Kiku
huviline
Registreerunud 02.06.10
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: S2, 90q 20vt
|
|
postitati 15.07.11 16:56
|
|
|
Loodan, et pigimatt oli ka sellest stp seeriast? Muidu väga tubli.
|
|
|
|
| Lehekülgi: 1 2 3 .. 6 |