olenk
huviline
Registreerunud 20.10.10
Asukoht: Leppävaara
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 (90.a)
|
|
tanelr4
huviline
Registreerunud 28.10.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.10.10 16:23
|
|
|
Ei ole olemas sellist ühiselt samamoodi mõistetavat asja, nagu "piisavalt võimas" Kindlasti on suht ok lahendus, mingi lahja võim kõllidele ei teeks
halba jah. Eks alguses on normaalne, aga mõne aja pärast tahad paremat kindlasti.
|
|
|
|
meelo
klubiliige
Registreerunud 07.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C7 3.0 BiTDI Q Avant S-Line
|
postitati 22.10.10 16:57
|
|
|
Põhimõttele oled sa jah pihta saanud, kuid esmalt ma soovitaks sulle pane paika summa, mida sa oled nõus loovutama helitehnika alla.
Mõni küsimus:
Milline on headunit?
Miks kasutada ovaalseid kõlareid, kui ümmargused on ka olemas.
Kui soovid suhteliselt odavalt mingit mürtsu-mürina tekitajat vaata hoopis mingi 5 kanailine võimendi ja esiustesse pane kindlasti kompod. Kahe
võimendi süsteemi juures tuleb kindlasti kasutada kondensaatorit, vastasel juhul auto generaatorit pole pikaks ajaks.
Taha võid panna 20 cm ümmargused või 16,5 cm kõlarid. Kõlarite nom võimsus võiks ikka ületada 50W siis on neile mõtet võimendit järele ühendada.
Võimendil võiks igale kanalile ~50w reaalset võimu olla.
Subwoofrile ~150-200w sillatuna eeldusel, et kõlari võimsus kusagil 300w.
Ei taha eriti kedagi-midagi maha teha, kuid Euronics kahjuks pole pood kust võiks normaalselt auto audiohelitehnikat soetada.
Võimendeid vaata ka kasutatuid neid liigub igasuguste hindadega.
Meelis
|
|
|
priit
moderaator klubiliige
Registreerunud 18.09.03
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi C4, Bora & Octavia
|
postitati 22.10.10 17:08
|
|
|
Piisavalt võimas on mis?
Kas mürts mida see komplekt suudab anda või võimendi vs. element?
Kui mürts siis see on suhteline mõiste ...kuidas keegi.
Kui võimendi vs. element ...siis kaldun arvama, et see võimendi võimsus number (175W) on arvutatud ideaal tingimustes ehk 14,4v juures, mida sa autos
paraku ei saavuta.
Ja on antud elemendi jaoks pisut vähe.
***
- Specifications
Description 450-Watt Mono Subwoofer Amplifier
Series GT5
Class AB Yes
Output power (RMS, ≤1% THD + N; 2 ohms) 225W
Output power (RMS, ≤1% THD + N; 4 ohms) 175W
Output power (RMS, ≤1% THD + N; 1 ohm) 300W
Crossover type (12dB/oct., 20Hz – 320Hz; sub) LP
Signal-to-noise (@ 1W) 95dBA
Auxiliary outputs Yes
Back-lit JBL® logo
Dimensions (L x W x H) 305mm x 235mm x 54mm (12" x 9-1/4" x 2-1/8")
Andmete allikas, JBL koduleht.
Kuhu sa kavatsed mahutada Audi 80 17cm elemendid?
Pioneeri asemel kasutaks pigem kas GAS, Hertz või DLS elemente.
Denveri asemel kasutaks pigem kas GAS või Hertz elemente.
Eraldi võimendi kõlaritele annab parema tulemuse kindlasti samas vale paigalduse korral nullib ära kõik hea ja kvaliteetse heli.
Lingitud võimendi ligikaudne võimsus:
4x 60 W @ 4 oomi.
4x 90 W @ 2 oomi.
2x 180 W @ 4 oomi.
***
DENVER CAP-4100
Tootekood: 4100ca
800w autovõim 4 kanaliga
4 X 200 WATT
4 OHM IMPEDANCE
BRIDGEABLE 2 X 400 WATT - 4 OHM
priitpoiss --> priit
|
|
|
|
teitur
huviline
Registreerunud 07.07.10
Asukoht: Hiiumaa/Kärdla
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad C5, VAZ 2105
|
postitati 22.10.10 18:38
|
|
|
Kui Sul subwoofer nagunii autosse tuleb siis pole mõtet taha ovaale panna, piisab komponentkõlaritest.
|
|
|
olenk
huviline
Registreerunud 20.10.10
Asukoht: Leppävaara
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 (90.a)
|
postitati 22.10.10 19:45
|
|
|
Tänud vastuste eest.
No üle 10000.- ei tahaks eriti veel raisata...
Kust siis oleks parem osta ?
E: Tegelt hinnal pole eriti tähtsust
E2: 10000.- eest supakas ja võim (Või selle eest ei saa midagi korralikku(kvaliteetset)) + need http://www.autoaudio.ee/index.php?kat=29 ?
Kui teate häid kohti kust saab kasutatult, siiis võib isegi seda kaaluda (osta.ee ei lähe arvesse )
|
|
|
cornoyo
huviline
Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 2×80 ABK
|
postitati 22.10.10 20:11
|
|
|
Kuhu sa need kõlarid enda autos täpsemalt paigutada tahad. Uste sisse, taha aknalaual? Kusagile mujale?
Tundub, et sa ei ole seda asja päris läbi mõelnud, kui tahad 17cm kõlarid kusagile ette paigutada. Juhtmestik osta ka korralik nii kõlaritele kui ka
võimule(RCA;vool akult+kaitse vahele, maandus)
Alati ei ole kõige suurem kõikse parem. Mina soovitaksin ka eelkõige komponent kõlareid kasutada ees.
Neid teemasi siin 80-test ennemgi läbi käinud. Uuri kõigepealt paigalduse poolt ja seejärel selle järgi juba täpsemalt mis kuhu.
.:Rasta I Land:.
|
|
|
|
kiin21
huviline
Registreerunud 17.10.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 22.10.10 20:25
|
|
|
10000.- eest sellist jama ma küll kokku ei ostaks.Selle raha eest peaks saama juba kastid ukse sisse ja päris head kompod ette.Esialgu oleks see suur
samm edasi.Selline tehnika sul oluliselt helipilti paremaks küll ei tee.Rõõkida võib küll valjemini aga see on ka kõik!
|
|
|
olenk
huviline
Registreerunud 20.10.10
Asukoht: Leppävaara
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 (90.a)
|
postitati 22.10.10 20:52
|
|
|
Paigaldus tuleb taha ja ette aknalauale, uste sees auke pole.
Ees on auke juba suuremaks tehtud (mitte minu poolt), ei saa täpsemalt ka uurida, millised kõlarid seal hetkel asetsevad.
Eeenivei, ma uurisin edasi ja leidsin sellise http://www.noortehnik.ee/grupid/action/show_product/product_id/579/ ?
Supakat pole veel osanud valida. Mis see kinnise kastiga tähendab ? Mida see mõjutab ? Parem, halvem ?
E: See või see
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 22.10.10 20:55
|
|
|
Kinnine kast on ilma inverter toruta.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
olenk
huviline
Registreerunud 20.10.10
Asukoht: Leppävaara
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 (90.a)
|
postitati 22.10.10 20:57
|
|
|
Sellest olen ma aru saanud jah, aga mida see muuudab ?
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 22.10.10 21:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: olenk
Sellest olen ma aru saanud jah, aga mida see muuudab ? |
Räägitakse, et kinnine kast pidavat andma täpsemat madalasagedust, kuid invertertoruga, ehk lahtine on kasutusel parima heliröhu saavutamiseks.
E: ehk on tiba selgituse poolest abiks see teema, kuid siit
vöiks vastupidist välja lugeda. (kasti tüübid)
E2: Kölarite projekteerimine ja ehitus -
uurimustöö.
E3:
Bassikõlari kaste toodetakse kolme tüüpi - kinnine kast, inverteriga kast ja bandbass kast.
Kinnist kasti on kõige lihtsam ehitada. See on parim variant helikvaliteedi ja ehitamiskeerukuse suhtes. Kinnine kast ei ole mõõtmisvigade suhtes nii
tundlik kui teised kastid. Samas peab olema kinnine kast absoluutselt õhutihe.
Inverteriga kastil on teatud seinapikkuse ja läbimõõduga avaus ehk inverter. Sellisel kastil tuleb heli nii kõlari eest kui ka tagantpoolt. Teatud
kindlatel sagedustel kõlari ees ja taga tekitatud helilained summeeruvad, mille tõttu on helirõhk seal suurem kui kinnisel kastil.
Bandbass kast on sisuliselt kinnine kast, kus kõlari-poolsesse otsa on lisatud inverteriga kast, mille tulemusel tuleb kogu heli invertertorust.
Bandbass kastil on võimalik saavutada kõige suurem helirõhk. Samas on bandbass kasti arvutamine ja ehitamine kõige keerukam ning seetõttu tuleks selle
paigaldamine jätta spetsialistide hooleks.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
olenk
huviline
Registreerunud 20.10.10
Asukoht: Leppävaara
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 (90.a)
|
postitati 22.10.10 21:22
|
|
|
Tänud lingi eest
E: Arvatavasti siis ikkagi see
Aga see on 300W RMS ja võimul on 250 W RMS, ehk siis ei tasu põhja keerata ?
Ees, taga
Võim
|
|
|