kuidas div ja indro 3 tundi b6 tulepirne vahetasid.
liigutatud asjaosaliste palvel
sai ühel ilusal suveõhtul, tänaseks juba rohkem kui kuukene tagasi, avastatud, et autol 3 tuld (üks lähituli ning tagumine lähituli ja pidurituli)
otsad andnud. egas midagi, järgmine loogiline samm, tuledevahetus, siis ees ootamas.
päevad, nädalad möödusid ja siis, ühel vahval keskpäeval, veeres majaette A6 ning kaks autospetsi tulid tulesid vahetama
operatsioon 1: tagumise parempoolse tule pirnide väljavahetamine.
minu väiteid, nagu peaks see operatsioon olema võimalik samamoodi nagu bemaritel (kruvi kate lahti kangutada, kruvi lahti, polster eest,
prinivahetus), ignoreeriti külmavereliselt. võinoh, alguses korraks prooviti kattealt kruvi kätte saada ja lahti kruvida, kuid kuna see ei õnnestunud,
mindi vulgaarsemat teed pidi. pildil kujutatud siis teise poole polster koos kruvikattega.
hakkas järjekindel lammutustöö. kõigpealt eemaldati pagaasniku põhjapolster ning varurattakoht koos kõikide panipaikadega. kuna polstrit ei suudetud
ikkagi liikuma saada, jätkati kangutamist. lahti kisuti pagassi tihendid, plastikosa koos luku ja valgususega, ülejäänud põhjapolster (mis polnud
varurattakattega ühes tükis). ikka ei midagi. roniti pagassi sisse, kruviti polster lahti tagumiste istmete ning autokere küljest ning tõsteti välja.
lõpuks jäi pagassi ainult midagi sellist.
lahtikistud polstrid, plastikjubinad, varurattakoht jms leidsid koha maas.
paremal pool tuli nähtavale kurikuulus kruvi, mida enne polnud suudetud lahti keerata, ning otsemuidugi oli tegemist ainukese asjaga, mis tegelikult
tuld kereküljes kinni hoidis.
lahti ei saanud me teda varem puhtalt seetõttu, et mina olin kruvikeerajaga ametis ja teate küll seda noorte naiste jõudu igastahes keerasime kruvi lahti ning tuli tuli kergelt sikutades ilusti pesast
välja. võiks isegi öelda et eemaldus täiesti pesast, jättes pirnidega "tegeliku" tule tagaosale juhtmete otsa nukralt rippuma.
krutiti mittetöötavad tuled välja ning statoili uute pirnide järgi.
keskmises vasakpoolses pesas käis siis tagumine lähituli ning parempoolses (antud pildil alumises) pesas pidurituli. üks neist kahest oli mingi veidi
haruldane, kahe hõõgniidiga vms. igastahes kui noormehed statist uute pirnidega tagasi jõudsid, avastati muidugi et kahe hõõgniidiga pirni asemele oli
toodud midagi eriti vale suurusega ja väga mööda ning nii sõidetigi tagasi statti, seda ümber vahetama.
edasi läks asi juba suht probleemidevabalt. pirnid sisse, tuled tagasi, kruvid kinni ja pagass siledaks indro näitas üles ülimat professionaalsust tihendite kallal mässamisel
üleval paremal kurikuulus kruvi/mutri/milleiganes kate, mis tegelikult ainus asi, mida pirni vahetamiseks puutuda tarvis
operatsioon 2: esimese parempoolse lähitulepirni vahetamine.
vahetamisele läks siis luubitagune pirn.
et selleni jõuda, tuli käsi pista läbi sellise rägastiku.
aga et üldse sellise rägastikuni jõuda, tuli kõigepealt veidi puhastustööd teha.
võrdluseks ka ligipääs vasakpoolsele tulele. ei kujuta ette, kuidas seal peaks pirne vahetama kuna midagi lahtikruvitavat seal küll ei paistnud
olevat...
tegelikult toimus muidugi tuledevahetus nii ees kui taga üheaegselt ning samaaegselt toodi ka statist uued pirnid. kuidagi (siiamaani ei saa aru
kuidas) õnnestus divi'l pirn õigesse kohta sisse kruvida ning isegi nii, et töötama hakkas
kahjuks pole pildimateriali sellest, kuidas tulede põlemise/mittepõlemise katsetamisel kogemata korraks automootor käima sai pandud (kõik mootorile
jäänud lahtised jubinad hüppasid vallatult ringi) ja kuidas div'il õnnestus mootorisse (tõneäoliselt kuhugi karterikatsele) ära kaotada tulede
tagumine kaitse ja kuidas ta selle rattakoopast läbi ime kätte sai
kogu protseduur võttis aega ca 3 tundi.
eitea kuidas osalised ise rahul on aga mina sain autol jälle tuled põlema ja rahu majja (autosse).
tänks igastahes, div ja indro
|