Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Auto seisma talveks välitingimustes. (Vastuseid: 30 | Vaatamisi: 6499)
Harry_R
huviline



Registreerunud 07.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 03.10.10 17:39 Tsiteeri
Auto seisma talveks välitingimustes.



Audit talvel rappida ei raatsi, sest kerged "rebase" kobrutus alged porikoobastel olemas ja soola haavale raputada ei taha ning esiveolisena teda hanges piinata pole nagunii erilist pointi, kui teine auto olemas, mis lumega oma töö ära teeb. Välimuse parandused jäävad mõlemaga järgmisesse kevadesse. Sellest tingituna küsiks ka nõu, mis meetmeid kasutada, et Audi kevadel elurõõmsana talveunest ärkaks, kui kasutada ei ole kuiva ja sooja garaazi. Talve peab ta mööda saatma parklas.
Enda tarkusest teen seda:
1. Enne seisma jätmist pesen ja vahatan.
2. Paar korda nädalas käivitan ja liigutan.
3. Aku sooja tuppa.
4. Silikoonitan tihendid, sest autosse vaja paar korda nädalas pääseda.
5. Lukud õlitan.

Mis veel?
Kas "vannimütsi" ehk siis katet tasub autole peale tõmmata?


Audi 90 typ85 2.0 --> Audi coupe typ89 2.3 --> Audi A4 avant B5 2.4 V6 --> Audi 90 typ85 2.0 --> Audi A4 avant B5 1.8TQ --> Audi A4 avant B8 2.0 TDI
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
pprz
klubiliige



Registreerunud 01.10.02
Kasutaja on eemal


postitati 03.10.10 18:02 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Harry_R
2. Paar korda nädalas käivitan ja liigutan.

Miks?
Tsitaat:
Kas "vannimütsi" ehk siis katet tasub autole peale tõmmata?

Ei.
Kõige parem (kui sobiv garaa˛ välja arvata) - hea tuulutusega ja lumest mingil määral varjatud ning liiklusest (soolast) eemal asuv katusealune. Kuna sul on vaid parkla kasutada, siis nullilähedaste kraadidega võiks lumest ka puhtaks teha, miinusega las seisab nii nagu on.


foto&videoteenused: sergeizjuganov.com / @zju / facebook
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 03.10.10 18:14 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Harry_R
Audit talvel rappida ei raatsi, sest kerged "rebase" kobrutus alged porikoobastel olemas ja soola haavale raputada ei taha ning esiveolisena teda hanges piinata pole nagunii erilist pointi, kui teine auto olemas, mis lumega oma töö ära teeb. Välimuse parandused jäävad mõlemaga järgmisesse kevadesse. Sellest tingituna küsiks ka nõu, mis meetmeid kasutada, et Audi kevadel elurõõmsana talveunest ärkaks, kui kasutada ei ole kuiva ja sooja garaazi. Talve peab ta mööda saatma parklas.
Enda tarkusest teen seda:
1. Enne seisma jätmist pesen ja vahatan.
2. Paar korda nädalas käivitan ja liigutan.
3. Aku sooja tuppa.
4. Silikoonitan tihendid, sest autosse vaja paar korda nädalas pääseda.
5. Lukud õlitan.

Mis veel?
Kas "vannimütsi" ehk siis katet tasub autole peale tõmmata?


Ülejäänu köik teretulnud tegevused, kuid "vannimüts" jäta siiski körvale.
Päeval päikesega tekib mütsi alla nagunii temperatuuri muutus ja siis ka niiskus kiire tulema, mis pole teab kui hea nähtus.
Lihtsam jätta lume alla niisama seisma.
Lisaks vöiks ka paak täis hoida, kuid ....
Külmakartlikud vedelikud vahetada talviste vastu, käsipidurit ei soovitata peale tömmata (arvatavasti kinnijäämise ohus), salongi vöiks panna niiskusekoguja(d).


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 03.10.10 18:17 Tsiteeri


Niiskusekogujateks pane mingid topsid jämesoolaga, miski paarinädalaste vahedega võiks soola vahetada. Muu on öeldud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 03.10.10 18:18 Tsiteeri


Lisaks leidsin internetiavarusest sellise artikli!


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Harry_R
huviline



Registreerunud 07.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 03.10.10 18:19 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: pprz
Tsitaat:
Algselt postitas: Harry_R
2. Paar korda nädalas käivitan ja liigutan.

Miks?
Tsitaat:
Kas "vannimütsi" ehk siis katet tasub autole peale tõmmata?

Ei.
Kõige parem (kui sobiv garaa˛ välja arvata) - hea tuulutusega ja lumest mingil määral varjatud ning liiklusest (soolast) eemal asuv katusealune.


2.Käivitan ja liigutan, sest see on loomulik toiming autole. Mootorile määret näidata ja pidureid liigutada, et kinni ei jääks jne.

Kõige parem (kui sobiv garaa˛ välja arvata) - hea tuulutusega ja lumest mingil määral varjatud ning liiklusest (soolast) eemal asuv katusealune

pprz, me räägime tavalisest valvega Õismäe autoparklast. Samas olen kuulnud, et lumi ise pidigi hea vari olema.

edit:

Jah, unustasingi kirjutada selle, mis kuits mainis, et paak täis, vältimaks kondensi teket paaki.
Käsipidurit ma seisva auto puhul nagunii kunagi ei kasuta ja mahlad vahetuvad nagunii.
Hea mõte on niiskuskogujad.


Audi 90 typ85 2.0 --> Audi coupe typ89 2.3 --> Audi A4 avant B5 2.4 V6 --> Audi 90 typ85 2.0 --> Audi A4 avant B5 1.8TQ --> Audi A4 avant B8 2.0 TDI
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 03.10.10 18:23 Tsiteeri


Kui liigutama hakkad talvel, siis see eeldab pikemat ja tõsist liigutamist. Nii kui mingit sooja tootma hakkab, siis külm metall on kaetud kohe kondentsiga, seega peaksid liigutama nii palju, et kõik täiesti kuivaks saaks jälle. Ja see ei ole mitte tund aega autosõitu ainult. :) Ehk siis kui sul ei ole plaanis tervet päeva ringi sõita, siis parem ära üldse hakka autot käima ajamagi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Harry_R
huviline



Registreerunud 07.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 03.10.10 18:29 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: tarmo
Kui liigutama hakkad talvel, siis see eeldab pikemat ja tõsist liigutamist. Nii kui mingit sooja tootma hakkab, siis külm metall on kaetud kohe kondentsiga, seega peaksid liigutama nii palju, et kõik täiesti kuivaks saaks jälle. Ja see ei ole mitte tund aega autosõitu ainult. :) Ehk siis kui sul ei ole plaanis tervet päeva ringi sõita, siis parem ära üldse hakka autot käima ajamagi.


Okei, parem siis mitte mootorit käivitada ja kevadel pigem uus õlivahetus teha?


Audi 90 typ85 2.0 --> Audi coupe typ89 2.3 --> Audi A4 avant B5 2.4 V6 --> Audi 90 typ85 2.0 --> Audi A4 avant B5 1.8TQ --> Audi A4 avant B8 2.0 TDI
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
pprz
klubiliige



Registreerunud 01.10.02
Kasutaja on eemal


postitati 03.10.10 18:31 Tsiteeri


Tarmo vastas minu eest. Ehk siis ära torgi, su auto ei unusta kolme-nelja kuuga ära, kuidas käivituda ja kuidas tal "loomulik on" :) Õlivahetus kevadel.


foto&videoteenused: sergeizjuganov.com / @zju / facebook
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Jürgen
klubiliige

Avatar


Registreerunud 11.11.04
Kasutaja on eemal


postitati 03.10.10 18:31 Tsiteeri


Lisaks, ega see käivitamine ja törtsutamine akule ka just kõige meeldivam pole. Mõne minutiga tühikäigul töristades on laadimine põmst olematu, kui just Tarmo viidatud pikemat soojendus protseduuri ette ei võta.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Harry_R
huviline



Registreerunud 07.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 03.10.10 18:46 Tsiteeri


Ühesõnaga, kõik toimingud auto väljas hoidmiseks on nüüd siin kirjas ja pean ainult ootama seda aega, et viimast korda süütevõti lukust kuni kevadeni välja võtta. :) Usun, et käsi sügeleb juba varem seda võtit keerama ja jalg pedaale vajutama, kuid siis tuleb vastu näppe anda ja jalad ära murda. :D


Audi 90 typ85 2.0 --> Audi coupe typ89 2.3 --> Audi A4 avant B5 2.4 V6 --> Audi 90 typ85 2.0 --> Audi A4 avant B5 1.8TQ --> Audi A4 avant B8 2.0 TDI
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
100
Aeg maha



Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal

Auto: 100

postitati 03.10.10 18:57 Tsiteeri


Kevadel hakkad seda autot kasutama ja jätad teise talveni seisma?:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Harry_R
huviline



Registreerunud 07.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 03.10.10 19:05 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: 100
Kevadel hakkad seda autot kasutama ja jätad teise talveni seisma?:D


Kevadel hakkab naine Audit kasutama. Mina pean ikka Chevyga sõitma, kui just head põhjendust ei leia. :D


Audi 90 typ85 2.0 --> Audi coupe typ89 2.3 --> Audi A4 avant B5 2.4 V6 --> Audi 90 typ85 2.0 --> Audi A4 avant B5 1.8TQ --> Audi A4 avant B8 2.0 TDI
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 03.10.10 20:43 Tsiteeri


Korralik pesu, vaha peale, pargid ära, kui on kesklukk, siis kapott lahti, uksed-luugid lukku, aku maha, kapott kinni ja adjöö, märtsis-aprillis näeme! :)

Sool on tegelikult hea idee, seisev auto kipub seest hallitama minema. Niisama asjatult talvel külmkäivitusi teha pole aga küll mõtet.

Edit: Tuli veel meelde, et Rainil oli kunagi sarnane mure. :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
püstolett
huviline

Avatar


Registreerunud 29.07.06
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal

Auto: A8 4.2 Tdi 2007; C4 S6 Plus sedaan; C4 S4 turbo; RS6 C7.5

postitati 04.10.10 04:28 Tsiteeri


Õli peaksid ka siis vahetama kevadel, kui talvel käivitaks. Ma ka üleeelmine talv tegin nii, et panin käima ja lasin soojaks. Loll mõte. Kevadel oli õlisurve kadunud jne jne. Aitas õlivahetus koos filtriga ja siis mõne aja möödudes oli surve jälle paigas. Et vist siis niiskus puges igalepoole kõvasti vahele.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Martinez
huviline

Avatar


Registreerunud 22.09.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: B5 1.8TQ, Passat B7, DL 1000

postitati 04.10.10 05:31 Tsiteeri


Väike tähelepanek nende niiskusekogujate kohta.
Nagu eelnevalt soovitati oleks mõistlik kasutada soola kuna need paarisaja kroonised niiskusekogujad miinuskraadidega ei tööta.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
KeveN
huviline

Avatar


Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2

postitati 04.10.10 07:36 Tsiteeri


Kusjuures miinuskraadidega lume all pidi kõige parem olema. Seal pidavat niiskuse kogus olema väga väike. Sulaga on teine lugu, siis kindlasti loobi lund ära.


Polyurea ülitugevad pinnakatted sõidukitele- https://polyterm.ee/
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tarmiito
huviline

Avatar


Registreerunud 13.08.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: C4 S6 V8 ; B4 2.0 karbussiga

postitati 14.11.11 13:08 Tsiteeri


Et siis,

1. Pesu
2. Vaha
3. Soolatopsid salongi niiskust koguma
4. Väljalasketorule ja õhuvõtuavadele immutatud lapid
5. Kere kergelt üles tõsta, et rehve ja vedrustust säästa?
6. Kattekile, mis "hingaks" (on üldse selliseid?)

Kas piduritega oleks ka mõistlik midagi ette võtta, et pool ketast kevadeks ära ussitand poleks? :P
Ülaltoodud lingis mainiti veel, et pidurivedeliku paagile midagi isoleerivat katteks?
Ja veel aku oleks mõistlik maha võtta eks, aga probleem selles, et mul aku asub tagaistme all...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 14.11.11 13:30 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Tarmiito
Ja veel aku oleks mõistlik maha võtta eks, aga probleem selles, et mul aku asub tagaistme all...

Kesklukk läheb peale küll, kui tagumine uks avatud on. Võtad aku ja lööd ukse kinni. Enne muidugi veendu, et võtmega mõne ukse lahti saad...

Pukkide otsa tõstmine kindlasti midagi halba ei tee, aga kui tegu on tavalise laiatarbeautoga, mitte mõne rariteetse uunikumiga, siis otsest vajadust selleks küll pole. Rehvid selle mõne kuuga kandiliseks ei muutu ja vedrustus kannaks ju pidevalt sõidus olevat autot samamoodi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
reizor
huviline

Avatar


Registreerunud 26.01.10
Kasutaja on eemal

Auto: Õnnetud S6 2.2T, S6 4.2

postitati 14.11.11 14:50 Tsiteeri


Kui on tegemist puldist kesklukuga, siis tasuks kindlasti üle vaadata, et lukud keeraksid. Hiljem võib tulla üllatusena, kui ei saa enam uksi lahti. Ise plaanin enda suve auto samamoodi seisma jätta. Muidugi hea oleks auto pakkude peale tõsta, et vedrud seimisega ära ei väsiks. Endal on tutikad rehvid ja ei riski sellega, et rehvid kandiliseks võiksid vajuda. Mõni agaram konserveerib veel mootori ära. Vanakooli mehed keeravad küünlad maha ja silinder õli täis. Küünlad peale tagasi. Muidugi tänapäeval leiab lettidelt CRC spetsjom mootori konserveerimise spreid. Lased silindritesse. Õli korral ei tasuks seda kohe mitte unustada esimesel käivitamisel. Muidu saad mootorit lahkama hakata. Tasub maalriteibi peale meelde tuletus kirjutada ja see suurelt kelladeploki peale kleepida.

Ise olen laisem
1) Auto puhtaks
2) Vaha peale
3) Katuse hooldusvahend
4) Pakkude peale
5) Aku maha
6) Aken õrnalt irvakile

Seisab varjualuse all, mis on ühest küljest avatud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 14.11.11 19:03 Tsiteeri


Mitte, et ma mida teaks, kuid millest järedus, et talvise seismisega masina vedrud ära väsivad?
Pigem tuleks rehvidele möelda, need ju kannatavad rohkem.
Öiged röhud sisse ja kivisele pinnasele, muldne pind pidi rehvidele kehvalt möjuma (kusagilt jäänud vanade härrade suust kuuldu meelde).


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Harry_R
huviline



Registreerunud 07.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 14.11.11 19:10 Tsiteeri


Vanamees oli ka kunagi selline, et talvel autot ei kasutanud, hoidis garaazis. Tõstis auto talveks pukkidele ja kevadel, kui alla lasi, käis krõks ja tagumine vedru pooleks. Pigem peaks auto ikka enda loomulikus asendis seisma ja rehvirõhke aegajalt kontrollida või panna alla mingid suvalised kaunad.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 14.11.11 19:34 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Harry_R
Vanamees oli ka kunagi selline, et talvel autot ei kasutanud, hoidis garaazis. Tõstis auto talveks pukkidele ja kevadel, kui alla lasi, käis krõks ja tagumine vedru pooleks. Pigem peaks auto ikka enda loomulikus asendis seisma ja rehvirõhke aegajalt kontrollida või panna alla mingid suvalised kaunad.


Enda hoovil samuti ootab talvist sättimist Chevy Lumina ja no ei mina viitsi hakata seda pakkudele upitama.
Enne tösisemaid külmasi üritan veel öli ja jahutusvedeliku ka ära vahetada.

Enne minu hoovi seisis paar aastat Virumaal garaasis, siis 1 aastajagu öues, ilma, et oleks liigutatud.
Viskasime aku peale ja vötit, käis nagu kell, köigutasime vaikselt autot, et amordis öli liikuma saada ja köik ning söit algas minu poole.
Ei ole mina oma tagumikuga aru saanud, et vedrustus olnuks puudulik.

Vb tasuks piduritele tähelepanu pöörata, pean silmas seda, et klotsid nt vastu ketast kinni ei jääks, vöi kettaid millegagi rooste vastu kaitsta.(ei kujuta ette, mis selleks olla vöiks)
Platsidel küll masinaid, kus kettad roostes ja esimese vöttega käib korralik laks.

Eks igaüks talitseb nagunii sedasi, kuidas arvab köige öigem olevat!


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tarmiito
huviline

Avatar


Registreerunud 13.08.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: C4 S6 V8 ; B4 2.0 karbussiga

postitati 15.11.11 07:59 Tsiteeri


Pakun välja enda variandi, parandage palun kui on mõtteid!

1. Pesu
2. Vaha
3. Kroomitud ja muidu roostetama kippuvad kohad parafiiniga üle
4. Auto laiade laudade peale ja rehvirõhk vähemalt 4bar
5. Soolatopsid salongi niiskust koguma
6. Kojamehed eest
7. Aku maha, uksed lukku. Aken äkki veidi lahti, igaksjuhuks

Mida veel võiks?

Väljalasketorule ja õhuvõtuavadele immutatud lapid?
Piduritele midagi, WD40? :P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Memphisc
huviline



Registreerunud 21.05.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 15.11.11 11:27 Tsiteeri


Ühed Saksamaa kogenumad õlieksperdid soovitavad seoses mootoriõliga vahetada see juba vastu talve uue vastu välja. Põhjus lihtne, vana õli omadused pole samad ning hakkab oluliselt rohkem niiskust koguma kui uus. Sellised on igatahes ühe õlibrändi (Liqui Moly) keemitukute soovitused. Eks igaüks otsustab ise. :)


We're drifting slow through the snow on 5th Avenue..
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 49.7% - SQL: 50.3%]