martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 23.09.10 15:57
|
|
|
A6 C4 2.5TDI AAT mootor lonkab
Olen ikka sama probleemi ees ja ei ole siiani jagu saanud. Mootor hakkab soojana lonkama ja hüppama. Kõigepealt sai tehtud pumba remont, vahetatud
pihusti otsad, juhtpihusti jne. Järgmisena tegin mootorile suurema remondi, kaane kapremont, kolvirõngad jne. Peale mõlemat remonti oli tulemus sama
ehk selle lonkamise koha pealt ei muutunud mitte midagi.
Asi on siis selline, et mootor hakkab üldjuhul hüppama just soojast peast. Mida kuumem on mootor, seda hullem on. Samas praegu käib mootor halvasti ka
külmana. Tundub, et seda tingisid eilsed katsetused ehk siis eelkõige pihustite vahetus. Proovisin vahetada nii juhtpihustit kui ka teisi pihusteid.
Pihusteid vahetades midagi paremaks ei läinud, peale vanade pihustite tagasi panemist pigem hullemaks. Võin öelda veel nii palju, et mootor hüppab
sellise sagedusega nagu oleks probleemne ainult üks silinder. Kinnitada muidugi ei julge.
Üht-teist, mida on mootoriga tehtud:
-vahetatud juhtpihusti, juhtpihusti ots
-vahetatud kõik ülejäänud pihusti otsad
-vahetatud pumba pea (st koos plunseriga siis)
-vahetatud pumba kaas (4 erinevat kaant on peal käinud)
-vahetatud kolvirõngad
-teostatud plokikaane kapremont
-proovitud vahetada pöörete andurit jne
Diagnostikas olen käinud ja ainuke asi, mida näitab, on see, et kütuse etteandekogus ei seisa paigal ja kõigub väga suures ulatused (vist oli lubatust
suuremates piirides). Pumba kaas on paigas, süütenurk on õige jne.
Aegade jooksul olen käinud mitmes diislitega tegelevas ettevõttes kontrollis ja siiani pole jagu keegi saanud. Ise arvan, et viga peab olema väike ja
tõenäoliselt peitub ikkagi toitesüsteemis. See tähendab siis kuskil pumba ja pihustite piirkonnas.
Iga arvamus on oodatud, sest endal on mõtted juba otsas. Viga võib peituda kuskil, kust ei oskaks seda otsidagi...
|
|
|
a6quattro
huviline
Registreerunud 27.12.07
Kasutaja on eemal
Auto: AUDI A8 Quattro TDI
|
postitati 23.09.10 19:37
|
|
|
Kui kaan maas oli ega kolbide tõuse ära mõõtnud,võib olla et keps kõver ja pole rohkem vajagi.
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 24.09.10 06:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: a6quattro
Kui kaan maas oli ega kolbide tõuse ära mõõtnud,võib olla et keps kõver ja pole rohkem vajagi. |
Enne mootori remonti lonkas mootor samamoodi nagu pärast. Peale remonti pole silindrites surveid mõõtnud, aga enne remonti küll. Kui ma ei eksi, siis
kõige madalam surve oli 26bari ja kõrgeim 29bari. Minu meelest 3barise vahega ei tohiks küll keps kõver olla ja mootorit see vist lonkama ka ei pana.
Samas üks toiming, mis ära tuleks teha, ongi silindrisurvete mõõtmine. Kui praegu selle koha pealt kõik okei on, siis tuleks viga jällegi mujalt
otsida...
|
|
|
hints555
huviline
Registreerunud 29.07.10
Asukoht: talinn
Kasutaja on eemal
Auto: a6 c4 2,5 tdi
|
postitati 24.09.10 18:49
|
|
|
Kas õhulugeja ei või segast panna või kui palju üldse õhulugeja dislamootorit mõjutab?
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 24.09.10 19:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: hints555
Kas õhulugeja ei või segast panna või kui palju üldse õhulugeja dislamootorit mõjutab? |
Olen aegade jooksul seda õhulugejat ka näppinud, kuid abi ei ole sellestki olnud. Masin sõidab vabalt ka ilma õhulugejata. Olen proovinud pistikut
lahti võtta ja siis sõita, aga mingit vahet selle lonkamise koha pealt ei ole.
Täna käisin siis jälle nii Test-Remis kui ka Diislimeistris, ajasin meestega väheke juttu. Arutasime asja ja mõtlesime võimalikke variante. Täpset
viga ei oska nemadki aimata. Praeguse seisuga jätan järgmisel nädalal auto diislimeistrisse, pump võetakse maha ja pannakse stendi, et see üksipulgi
järgi kontrollida.
Küsiksin veel nii palju, et kas siinsetel kasutajatel pihustite torudega ei ole probleeme olnud?
|
|
|
jyrisoo
huviline
Registreerunud 06.10.07
Asukoht: Tallinn, www.chip.ee
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 1,9TDI
|
postitati 26.09.10 05:54
|
|
|
Mu autol oli paar aastat tagasi täpselt sama viga. Kui soojaks läks jättis 1 silinder vahele. Vahetasin pumpasid ja mida veel. Lõpuks tuli välja et 1
pihusti oli vigane. Nimelt soojenedes avanes 250-300bar pealt. Jahutasin pihusti maha jälle 190. Seda oli suht raske avastada, sest kui stendi jõudsid
pihustiga oli juba maha jahtunud. Proovi lonkavana hakata 1 haaval pihustite pealt torusid lahti keerama. Ehk joppab ja 1 lahti keerates ei juhtu
midagi ja ongi vigane käes. Mul oli see juhtpihusti mis ajas ka süüte valeks. Ei pruugi olla see viga ka sul aga lihtne kontrollida.
Edu
|
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 26.09.10 18:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jyrisoo
Mu autol oli paar aastat tagasi täpselt sama viga. Kui soojaks läks jättis 1 silinder vahele. Vahetasin pumpasid ja mida veel. Lõpuks tuli välja et 1
pihusti oli vigane. Nimelt soojenedes avanes 250-300bar pealt. Jahutasin pihusti maha jälle 190. Seda oli suht raske avastada, sest kui stendi jõudsid
pihustiga oli juba maha jahtunud. Proovi lonkavana hakata 1 haaval pihustite pealt torusid lahti keerama. Ehk joppab ja 1 lahti keerates ei juhtu
midagi ja ongi vigane käes. Mul oli see juhtpihusti mis ajas ka süüte valeks. Ei pruugi olla see viga ka sul aga lihtne kontrollida.
Edu |
See pihusti teema on täiesti reaalne küll. Ainuke asi on selles, et otsad on juba vahetatud ja uute otsadega miskit ei muutunud. Kui nüüd muude
asjadega jagu ei saa, siis tahaks kuskilt terve jooksu teisi pihusteid saada, et võiks kõik enda pihustid välistada. Samas kas see torude lahti
keeramine annab ikka objektiivse tulemuse? Ühe korra oma elu jooksul olen proovinud seda diiselmootoril teha. Kui toru lahti päästsin, siis tuli
hirmus kolks sisse. Diislil on vägagi kõrge surveaste ja ilma kütuseta käies teeb jubedat häält. Pihusti probleem võib muidugi täiesti tõenäoline
olla, katsetan järgi
|
|
|
jyrisoo
huviline
Registreerunud 06.10.07
Asukoht: Tallinn, www.chip.ee
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 1,9TDI
|
postitati 27.09.10 06:03
|
|
|
Ei tee see lahti keeramine midagi. Keerad lihtsalt 1 haaval kõigil pihustitel toru lahti 1 keeru ja kuuled kohe kas töötab 3 pihustiga edasi või ei
muutu midagi. Kui ei muutu midagi, siis ongi vigane pihusti käes. Mul oli pihusti sees hülss kinni. Mul garaasis vedeleb terve jooks 85kw pihusteid
mis jäid üle kui 103kw omad peale keerasin.
|
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 27.09.10 15:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jyrisoo
Ei tee see lahti keeramine midagi. Keerad lihtsalt 1 haaval kõigil pihustitel toru lahti 1 keeru ja kuuled kohe kas töötab 3 pihustiga edasi või ei
muutu midagi. Kui ei muutu midagi, siis ongi vigane pihusti käes. Mul oli pihusti sees hülss kinni. Mul garaasis vedeleb terve jooks 85kw pihusteid
mis jäid üle kui 103kw omad peale keerasin. |
Aga kui mul vajadus tekib, siis kas oleksid nõus neid 85kw mootori pihusteid mingi mõistliku summa eest proovimiseks laenata?
|
|
|
jyrisoo
huviline
Registreerunud 06.10.07
Asukoht: Tallinn, www.chip.ee
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 1,9TDI
|
postitati 28.09.10 15:27
|
|
|
saab ikka
|
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 28.09.10 19:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jyrisoo
saab ikka |
Selge pilt, kui peaks vaja minema, siis annan märku
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 01.10.10 19:40
|
|
|
Nii...teema võib jätkuda. Olen natuke targemaks saanud, kuid üldiselt on kõik endine. Täna käis auto jälle diislimeistris, seekord võeti pump maha ja
pandi stendi. Öeldi, et pump ja pihustid on täiesti korras ja nende viga olla ei saa. Pidavat trikitama siiski pumba kaas. Vigane ei ole aga kaas ise,
vaid nagu vahepeal arvama hakkasin, siis kaaneni jõuab lihtsalt vigane info. Info, mis juhtme kaudu kaaneni tuleb, paneb kaane pendeldama. Vähemalt
nii palju on praeguseks kindlaks tehtud.
Seega küsiksin arvamusi, et mis võiks sellist jama tekitada? Kas võib asi olla veel mõnes vigases anduris või on kuskil halb juhtme/pistikuühendus
vms? Mainiksin veelkord, et temperatuuri tõustes hakkab mootor rohkem lonkama.
|
|
|
jyrisoo
huviline
Registreerunud 06.10.07
Asukoht: Tallinn, www.chip.ee
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 1,9TDI
|
postitati 02.10.10 05:15
|
|
|
Mina siiski prooviks lonkamise ajal pihusteid lahti keerata. Seda pihusti viga stendis ei näe. Proovi autole teist aju.
|
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 02.10.10 06:08
|
|
|
Aju koha pealt nii palju, et vahepeal sõitsin päris pikka aega AEL mootori ajuga. Muud näitajad selle ajuga võibolla muutusid, aga lonkamine mitte.
Isegi kütusekulu jäi samasse auku.
Nende pihustite torude keeramisega on ju ikkagi selline lugu, et kui toru lahti keeran, siis hakkab just mootor lonkama. Või ma siiski eksin?
Pihustite koha pealt nii palju, et proovisin vahetada juhtpihustit, ei muutunud midagi. Seejärel sain ühe tavalise pihusti ja proovisin ka seda
ükshaaval ringi tõsta. Ühesõnaga panin selle pihusti korra kõigi teiste asemele. See peaks tähendama seda, et kui vigane on üks pihusti, siis see üks
pihusti oli mingi aeg kindlasti maas ja viga oleks pidanud kaduma. Samas ei saa milleski 100% kindel olla, võibolla kuulsin ise valesti vms.
Ühe faktina võib öelda veel seda, et peale pihustite näppimist läks asi hullemaks, mootor hakkas veel rohkem lonkama. Siis tekkis mõte, et äkki on
torudega mingi jama. Keerasin teise ja kolmana pihusti torud täiesti maha, proovisin neid läbi puhuda jne. Kui kõik jälle koos oli, siis sain aru, et
mootor töötas justkui jälle paremini. Jäi mulje, et pihuste ja nende torude näppimine muudab midagi.
Nüüd ei saagi aru, kus see loogika on. Võibolla peaksin siiski korra kõik pihustid ja nende torud välja vahetama. Raske küll uskuda, et torudes on
viga, kuid kunagi ei tea ette...
|
|
|
timukas100
huviline
Registreerunud 20.02.07
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c5, 3x VW Taro ja hunnik teisi kärusi
|
postitati 08.10.10 18:02
|
|
|
Enda autol sama viga, tegu siis ka AAT mootoriga.
On sellest veast ka lahti saadud ja tean enamvähem kuidas see asi käib. Sama viga esineb ka bmw'del.
Pumba pea tuleb lilleks võtta, mis tegelt eriti lammutamiseks ette ei ole nähtud.
Pumba pea sees on võll, mida taksitab peen metalli sodi. Metalli sodi jääb sinna toppama just magneti tõttu. Nüüd kui aju saab aru, et pöördeid vähe
ja vaja kütet juurde anda, antakse mähisele voolu, mis aga võlli liigutab. Nüüd kui võll ei liigu, siis antakse suuremat pinget ja võll hakkab
liikuma, kuid liigub jälle liiga palju. Siis vähendab juhtmoodul aga pinget ja toimub vastupidine efekt. Nii hakkabki see kabi pendeldama ja paneb
mootori lonkama.
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 08.10.10 21:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: timukas100
Enda autol sama viga, tegu siis ka AAT mootoriga.
On sellest veast ka lahti saadud ja tean enamvähem kuidas see asi käib. Sama viga esineb ka bmw'del.
Pumba pea tuleb lilleks võtta, mis tegelt eriti lammutamiseks ette ei ole nähtud.
Pumba pea sees on võll, mida taksitab peen metalli sodi. Metalli sodi jääb sinna toppama just magneti tõttu. Nüüd kui aju saab aru, et pöördeid vähe
ja vaja kütet juurde anda, antakse mähisele voolu, mis aga võlli liigutab. Nüüd kui võll ei liigu, siis antakse suuremat pinget ja võll hakkab
liikuma, kuid liigub jälle liiga palju. Siis vähendab juhtmoodul aga pinget ja toimub vastupidine efekt. Nii hakkabki see kabi pendeldama ja paneb
mootori lonkama. |
See trikk oli esimene asi, mida vea kõrvaldamise eesmärgil proovitud sai
Paraku ei leidnud sealt metallipuru ega ei aidanud ka põhjalik puhastamine. Samuti on pumbal juba päris mitu erinevat kaant peal olnud. Kui see kaane
viga olekski, siis kahtlen, kas neljal erineval kaanel täpselt samad sümptomid esineksid.
|
|
|
|