Maitz
huviline
Registreerunud 02.05.04
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.09.10 17:46
|
|
|
Audi A6 C5 1,9 tdi 81kW imelik vilin
Lugu siis järgmine,et sai soetatud sellise mootoriga auto.Autot käima pannas on sumbuti otsas imelik vilin,tühikäigul.
Gaasi andes jääb vilin vait,milles võib viga olla.Pole sellist asja ennem tähele pannud teistel autodel.
Üks mure veel,et tühikäigul on imelik põrin,õrnalt gaasi andes põrin kaob.Auto on automaat kastiga.
Milles võib viga olla?
Egas sukk või sumbuti tripid seda ei põhjusta,või hoopis auk summutis.
Ette tänades Maitz
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 08.09.10 17:53
|
|
|
Diiselmootor põrisebki! Ja seda vilet teeb turbo mis on arvatavasti kulunud juba. Samas osad sõidabvad selle vilega väga pikalt niiet pole põhjust
väga muretseda.
|
|
|
Maitz
huviline
Registreerunud 02.05.04
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.09.10 18:13
|
|
|
See on selline teistmoodi põrin,ütleme nii et 750 pööretminutison,kui natuke gaasi anda nii 800 pöördeni,siis ple seda enam.
Ni et selle vilina pärast ei pea muretsema.
|
|
|
rainer9968
huviline
Registreerunud 02.03.08
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,9TDI
|
postitati 08.09.10 18:19
|
|
|
Kas sul viliseb ja põriseb mõlemat. Kui põriseb siis on vibratsioon mootoris ja summuti sukk ei hoia seda piisavalt tagasi ning lahenduseks oleks uus
sukk juurde lisada. Summutis auku ei ole, kui ma käsini sama probleemiga summuti keevitaja juures siis ta ütles, et Audi summutitorud on tehtud
kaevuttorude materjalist ja need naljalt ei roosteta. Vilin on endal olemas tühikäigul, mitte kohe alguses aga tekib mõne aja jooksul ja turbo on
korras, ju vist normaalne see diiselmootori puhul. Põhjuseks võib olla rõhu muutumine.
|
|
|
Maitz
huviline
Registreerunud 02.05.04
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.09.10 18:37
|
|
|
Mul ka igakord ei ole seda vilinat,aga kuidas turbot üldse kontrollida saab,kuhu kohta see sukk keevitada,kas see aitab?
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 08.09.10 18:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Maitz
Mul ka igakord ei ole seda vilinat,aga kuidas turbot üldse kontrollida saab,kuhu kohta see sukk keevitada,kas see aitab? |
Mine kuhugi töökotta ja lase vaadata nii ei oska keegi sulle öelda mis põriseb. Ve uuri ise. Pressi jalaga näiteks sumpsi tagant ja vaata kas muutub
midagi. Loksuta mootorit vaata kas padjad terved. Kui ei oska siis otsi kedagi kes oskab.
|
|
|
rainer9968
huviline
Registreerunud 02.03.08
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,9TDI
|
postitati 08.09.10 18:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Maitz
Mul ka igakord ei ole seda vilinat,aga kuidas turbot üldse kontrollida saab,kuhu kohta see sukk keevitada,kas see aitab? |
Turbo kontroll on lihtne, turbo külmkoja eest lõdvik küljes ära, seem is ühendab õhulugejat ja turbot. Seejärel ajad puhtad näpud sisse ja liigutad
tiivikut ning loksutad (kontrollid piki- ja ristilõtku). Nii olen vähemalt endal teinud. Suuk keevitatakse kas teise suka juurde või siis pärast
katalüsaatorit. Üldjuhul põrin sõltub ikkagi mootori vibrast ja mootoripatjade kontrollimine on õige.
Ma ei tea kas vilina põhjuseks võib veel olla kehv õlitus tühikäigul ( õlitustorud või õlipump). Ehk targemad oskavad öelda.
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 08.09.10 18:54
|
|
|
Minu autol ka see imelik vilin, tekib kui tühikäigul käib mõne aja ja olen veel tähele pannud et ühtlase kiirusega sõites tekib sama moodi. Ma arvan
et see on seotud egr klapiga. Tundub et nii peabki olema.
|
|
|
|
rainer9968
huviline
Registreerunud 02.03.08
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,9TDI
|
postitati 08.09.10 19:01
|
|
|
Lugesin ,et VW -foorumist et VAG -comiga pidi EGR saama ära disable`da. Pidi vaid kütusekulu tõusma pisut. On keegi seda ka proovinud Audil teha.
|
|
|
Chat
huviline
Registreerunud 11.07.10
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.09.10 20:57
|
|
|
Ei tõuse kütuse kulu,vaid kompuuter,mis näitab kütuse kulu,valetab. Minul näitab väga väikest(3,7),kuid kuulsin,et pidavat just reaalsusest rohkem
näitama. Minu auto(81kw)tegelik kulu pikamaa sõidul(Tallin Tartu)on 5,1. EGR-i nullija on foorumis olemas,kuid asub Harjumaal. ahartsi oli vist
kasutaja. Summuti sukk keevitatakse vana suka asemele. Summuti suka korrasolekut kontrollid sedasi,et annad järsku gaasi(keegi teine muidugi on rooli
taga)ja vaatad,kas tuleb tahma suka vahelt.
|
|
|
Maitz
huviline
Registreerunud 02.05.04
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.09.10 01:48
|
|
|
Aga kas siis juurde ei panda ühte sukka?
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 10.09.10 19:28
|
|
|
Milleks juurde? See sukk peaks olema vibratsiooni leevenduseks. Ma vaatasin, et mu autol on see sukk natuke näbrastunud ja selle alt paistab mingi
vedrutaoline asi ja natuke must on ka selle koha pealt, aga mingit tahma sealt ei tule. Uus tehnoloogia ja aina jamamaks asjad lähevad. Kas C5 mudelil
juba üldse on mõtet egr klappi kinni panna on varem räägitud. Vana tüüpi motol 66 kw see õigustab, aga uuemal? krt seda teab.
|
|
|
|
rainer9968
huviline
Registreerunud 02.03.08
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,9TDI
|
postitati 11.09.10 10:14
|
|
|
Miks EGR-i üldse kinni panna on põhjus selles, et kui võtta õhulõdvik sisselaske kollektori küljes ja sinna sisse piiluda siis saab aru. Koguneb sinna
õlikile ja siis EGR-i poolt suunatud gaasid ning kompott on olemas, mis sinna seinale kinnistub kuna varsti ei liigu ka õhk sealt läbi. Endal ma
kruvikaga surasin seal ja mis sealt tuli oli jube ikka.
|
|
|